in ,

To διαδικτυακό κίνημα Tradwife και η τοξικότητά του για τις γυναίκες

Ο ρόλος “παραδοσιακή σύζυγος” προβάλλεται καθαγιασμένος χωρίς τα μειονεκτήματα που σηματοδοτούσε επί δεκαετίες

Υπάρχει μια κάποια σαγήνη στις εικόνες της τάσης “tradwife”, με τις φιλτραρισμένες αναπαραστάσεις οικιακής ευδαιμονίας: περίτεχνες μαγειρικές, χειροποίητες κατασκευές μαζί με τα παιδιά, καθαριότητα κι οργάνωση σε διάφορα παστέλ χρώματα σαν σε καρτ ποστάλ από τα 50s όταν όλοι έδειχναν σαν μανεκέν, ακόμα κι η εκπαίδευση των παιδιών στο σπίτι που στη χώρα μας (δικαίως) […] ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

tradwife trend criticism 3
Οι tradwives πιστεύουν ότι οι γυναίκες πρέπει να εξαρτώνται οικονομικά από τους συζύγους τους και ισχυρίζονται ότι οι σύζυγοί τους τους παρέχουν «ένα επίδομα».

Υπάρχει μια κάποια σαγήνη στις εικόνες της τάσης “tradwife”, με τις φιλτραρισμένες αναπαραστάσεις οικιακής ευδαιμονίας: περίτεχνες μαγειρικές, χειροποίητες κατασκευές μαζί με τα παιδιά, καθαριότητα κι οργάνωση σε διάφορα παστέλ χρώματα σαν σε καρτ ποστάλ από τα 50s όταν όλοι έδειχναν σαν μανεκέν, ακόμα κι η εκπαίδευση των παιδιών στο σπίτι που στη χώρα μας (δικαίως) απαγορεύται. Ο διαδικτυακός όρος Tradwife είναι η συντομογραφία του διαδικτύου για την «παραδοσιακή σύζυγο» (traditional wife). Οι εικόνες στα κοινωνικά δίκτυα το παρουσιάζουν ειδυλιακό για να το ζεις, όμως είναι πράγματι έτσι; Επιπλέον πώς δομήθηκε αυτό το κίνημα του διαδικτύου σε μια εποχή που επιχειρείται πισωγύρισμα στα γυναικεία δικαιώματα που θυμίζει μια δυστοπία βγαλμένη από το The Handmaiden’s Tale ή την κλασική ταινία The Stepford Wives;

Μέσω του φεμινιστικού κινήματος οι γυναίκες αναζήτησαν την ισότητα, πιέζοντας ενάντια στα κοινωνικά πρότυπα για να εξασφαλίσουν ευκαιρίες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και την ηγεσία. Σήμερα, ο φεμινισμός τιμά το δικαίωμα κάθε ατόμου να επιλέξει: να εργάζεται ή να μείνει στο σπίτι, να παρέχει εξωτερική εργασία ή να είναι νοικοκυρά, ή να είναι και τα δύο ή κανένα από τα δύο — ανεξάρτητα από το φύλο. Αν κι ο σύγχρονος φεμινισμός αγωνίζεται για το δικαίωμα της γυναίκας να κάνει τις προσωπικές επιλογές της, η ειδυλλιακή προβολή της παραδοσιακής συζύγου με το μανδύα αυτής της υποταγής παρουσιάζει κινδύνους και τοξικότητα, επειδή δεν υπάρχει ακόμη αξιόπιστη κρατική μέριμνα γι’αυτές τις επιλογές. Ιδιαίτερα για πολύ νέες κοπέλες που δεν έχουν βιώσει την πραγματικότητα μη εργαζόμενων μανάδων η απογοήτευση καραδοκεί.

esteecwilliams tiktok 1677640798
Η Estee C. Williams, 24 ετών ισχυρίζεται ότι περνά πέντε ώρες την ημέρα στην κουζίνα (!) και υποστηρίζει ότι η δουλειά της είναι «να κάνει τη ζωή του συζύγου της πιο εύκολη»

Κοπέλες της GenZ και millennials αναρτούν περιεχόμενο στο δίκτυο που προκαλεί κάθε φεμινιστική ίνα του κορμιού μας. Μία εκ των TikTokers tradwives είναι μια νεαρή γυναίκα με το όνομα Estee C. Williams, 24 ετών, η οποία ισχυρίζεται ότι περνά πέντε ώρες την ημέρα στην κουζίνα (!) και υποστηρίζει ότι η δουλειά της είναι «να κάνει τη ζωή του συζύγου της πιο εύκολη». Παράτησε ακόμη και το πανεπιστήμιο για να επικεντρωθεί στις ανάγκες του συζύγου της. Ισχυρίζεται επίσης ότι «οι γυναίκες είναι πιο ευτυχισμένες όταν είναι στο σπίτι φροντίζοντας το σπίτι και την οικογένειά τους».

Επιπρόσθετα το κίνημα tradwife λαμβάνει μια πολιτική διάσταση που δεν θα πρέπει να μας διαφύγει κι είναι ουσιαστική στη διαφωνία μας.

Ο αριθμός των παραδοσιακών συζύγων tradwives που ευθυγραμμίζονται με την ακροδεξιά μπορεί να είναι μικρός, αλλά η δημοτικότητά τους στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης υποδηλοί αυξανόμενη τάση

Ενώ η επιλογή γυναικών να εργαστούν μόνο στο σπίτι και να αναθρέψουν παιδιά εμφανίζεται σε όλο το πολιτικό φάσμα, μια μικρή υποκουλτούρα χρησιμοποιεί τις πλατφόρμες της για να προωθήσει τις σκοτεινές ιδέες της ακροδεξιάς. Λειτουργούν σε πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με εξέχουσα θέση στο X (πρώην Twitter), στο TikTok, στο reddit και στο Instagram με τις φωτογενείς snapshots “ευτυχίας” που ανέφερα στην εισαγωγή. Για κάποιους, ο τρόπος ζωής φαίνεται να καθοδηγείται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά για άλλους όλο αυτό είναι τρόπος ζωής.

Red Pill Women
Στις ΗΠΑ μετρήσεις δείχνουν ότι πολλές tradwives είναι λευκές, εξαιρετικά συντηρητικές και χριστιανές.

Ο αριθμός των -ας τις πούμε- παραδοσιακών συζύγων tradwives που ευθυγραμμίζονται με την ακροδεξιά μπορεί να είναι μικρός, αλλά η δημοτικότητά τους στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης υποδηλοί αυξανόμενη τάση. Το 2020, η ερευνήτρια του εξτρεμισμού με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, Julia Ebner, υπολόγισε σε 30.000 τις γυναίκες που προσδιορίζονται ως tradwives ή Red Pill Women. Όποια έχει λίγο διαβάσει στο διαδίκτυο για την ακροδεξιά ανδρική διαδικτυακή κοινότητα Red Pill, η οποία συνδέεται με τα τραμπικά Proud Boys στις ΗΠΑ, έχει ήδη ελαφρώς ανατριαχιάσει. Οι γυναίκες αυτές, συνήθως νέες, ισχυρίζονται ότι «αφυπνίστηκαν» σχετικά με την «ανδρική υποταγή από τον φεμινισμό». Όμως το φαινόμενο δεν είναι χωροεντοπισμένο. Στις ΗΠΑ μετρήσεις δείχνουν ότι πολλές tradwives είναι λευκές, εξαιρετικά συντηρητικές και χριστιανές. Η δημοσιογράφος Sian Norris, η οποία έχει ερευνήσει τη βρετανική ακροδεξιά, έγραψε φέτος στον Guardian ότι ενώ οι περισσότερες από αυτές τις γυναίκες βρίσκονται στις ΗΠΑ, «λόγω της δικτυωμένης φύσης της σύγχρονης ακροδεξιάς», οι τάσεις που ξεκινούν από εκεί εξαπλώνονται σε όλο τον κόσμο. Κι αυτή η διάχυση είναι που μας απασχολεί κι αποτελεί το καμπανάκι του παρόντος άρθρου.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Media and Communication (εδώ) διερευνά τους τρόπους με τους οποίους τα βίντεο των influencer tradwives μεταδίδουν συιλιστικά τον alt-right αντιφεμινισμό στην ευρύτερη κουλτούρα των διαδικτυακών επιρροών, μέσω των προτύπων, των glossy εικόνων, των trendy hashtags, των γρήγορων βίντεο με μουσική υπόκρουση με μπιτάτα κομμάτια. Προβάλλοντας επανειλημμένα αισθητικό περιεχόμενο σχετιζόμενο με τη γυναικεία ταυτότητα, το σπίτι και την οικογένεια, αυτές οι influencers δημιουργούν μια ισχυρή οπτική αφήγηση που διαχέεται ευρύτερα χάρις στον αλγόριθμο, επηρεάζοντας με εύπεπτο κι αισθητικά ελκυστικό τρόπο τις αντιφεμινιστικές ιδέες κι εκτός του διαδικτύου. Στο δρόμο! Στην καθημερινότητα. Στις ιδέες των νέων γυναικών, ασκώντας πλύση εγκεφάλου για “τα παλιά καλά χρόνια”.

Το λεπτό γυναικείο κορμί είναι -ακόμη!- σκαλί στην κλίμακα της οικονομικής επιτυχίας

Ενώ ορισμένες tradwives χρησιμοποιούν φεμινιστική ρητορική για να απεικονίσουν το κίνημά τους ως μια ενδυναμωτική επιλογή, μια βαθύτερη έρευνα αποκαλύπτει πιθανές συνδέσεις με τη ριζοσπαστική «λευκή υπεροχή». Η προβληματική φύση της ταυτότητας της tradwife «εκτείνεται πέρα από τους ρόλους των φύλων, ευθυγραμμιζόμενη περιστασιακά με περιεχόμενο ή hashtags φανερά λευκής υπεροχής – σηματοδοτώντας αφοσίωση σε ομάδες μίσους», σημειώνει ο MarK Travers, διδάκτωρ ψυχολογίας, στο Forbes.

Μέσα από την εξέταση γνωστών προφίλ tradwives (εδώ), η μελέτη αποδεικνύει ότι οι διαδικτυακές ταυτότητες μπορούν να συμβάλουν στη διαδικασία εξτρεμιστικής ριζοσπαστικοποίησης, είτε σιωπηρά είτε ρητά. Η ακροδεξιά προτιμά τη διάχυση του μηνύματος μέσω των γυναικών.

Επειδή μισούν την απώλεια ελέγχου ασκούν διαδικτυακή πλύση εγκεφάλου σε νεαρούς και άπειρους άνδρες και γυναίκες, ώστε να πιστέψουν ότι έχουν μπερδευτεί για τη θέση τους στον κόσμο λόγω του φεμινισμού και της έλλειψης παραδοσιακών αξιών.

Ο ανταγωνισμός του σύγχρονου τρόπου εργασίας δεν είναι αμέτοχος. Δικαίως οι γυναίκες απαιτούν ίσες αμοιβές και ίσες ευκαιρίες εργασίας, πράγμα που σημαίνει λιγότερα χρήματα για τους άνδρες και περισσότερο ανταγωνισμό για λίγες τοπ θέσεις. Τι καλύτερος τρόπος να καταργήσετε τον ανταγωνισμό από το να πείτε στις γυναίκες ότι η θέση τους είναι στο σπίτι;

Όλο το κίνημα βασίζεται στο φόβο απώλειας προνομίου.

Οι κινηματικοί παραδοσιακοί κατηγορούν το φεμινιστικό κίνημα για τα πάντα, από τα υψηλότερα ποσοστά περιστασιακού σεξ έως τα χαμηλότερα ποσοστά γάμου και γεννήσεων. Επειδή μισούν την απώλεια ελέγχου, στον οποίο βοηθούνταν από τους προκαθορισμένους, διακριτούς ρόλους των φύλων, ασκούν διαδικτυακή πλύση εγκεφάλου σε νεαρούς και άπειρους άνδρες και γυναίκες ώστε να πιστέψουν ότι έχουν μπερδευτεί για τη θέση τους στον κόσμο λόγω του φεμινισμού και της έλλειψης παραδοσιακών αξιών.

Πώς όμως στρέφονται λοιπόν αυτές οι γυναίκες στο κίνημα; Τι τις ενεργοποιεί; Και γιατί παραβλέπουν τους κινδύνους για τις ίδιες;

H Ebner θεωρεί ότι είναι “η αναζήτηση της αγάπης που ριζοσπαστικοποιεί αυτές τις γυναίκες”. Οι νέες γυναίκες είναι αυξανόμενα μόνες, χωρίς συντροφικές σχέσεις. Φαντάζονται ότι η επιστροφή σε ένα πρότυπο ιλλουστρασιόν θα βοηθούσε να εξασφαλίσουν μια πιο νορμάλ σταθερή σχέση, όπως τη βλέπουν σε παστέλ βινιέτες. Η Monica S. συγγραφέας στο Medium για θέματα σχέσεων δηλώνει: «Δεν μπορώ παρά να αισθάνομαι ότι αυτή η έννοια προέρχεται από εσωτερικευμένη τοξική θηλυκότητα και τον αβέβαιο και τρομακτικό κόσμο γύρω, επιστρέφοντας στην παράδοση και την εξοικείωση που αυτές οι γυναίκες μπερδεύουν ως ασφάλεια και ασφάλεια. Οι tradwives αυτές τείνουν να ρομαντικοποιούν την εποχή του 1950, όταν πραγματικά ήταν μια σκοτεινή εποχή για πολλές γυναίκες που άνοιξε το δρόμο για ριζικές αλλαγές.»

Ωστόσο πολλές γυναίκες εξακολουθούν να ντρέπονται να ονοματιστούν φεμινίστριες λόγω των αρνητικών συνειρμών και των στερεοτύπων: ριζοσπαστικές μίσανδρες αξύριστες λεσβίες. Φυσικά οι γυναίκες δεν είναι ενιαία μάζα, ούτε και στον φεμινισμό. Όπως δεν είναι ούτε οι άντρες.

Έρευνα (στο Psychology of Women Quarterly εδώ) πιστοποιεί εντούτοις αυτό που ξέραμε, ότι η αξία που εναποτίθεται στη συμμόρφωση στο κοινωνικό φύλο έχει ποικίλες συνέπειες, ιδιαίτερα ανάλογα με τις αυθόρμητες ή κοινωνικά επιβεβλημένες συμμορφώσεις στο στερεότυπο. «Η προσδοκία να ενταχθεί μια γυναίκα σε προκαθορισμένους και απαιτητικούς ρόλους μπορεί να οδηγήσει σε συναισθήματα ανεπάρκειας ή αποτυχίας εάν τυχόν υπολείπεται αυτών των ιδανικών, ενισχύοντας τον αρνητικό αντίκτυπο στην αυτοεκτίμηση. Αντίθετα, [η μελέτη αποκαλύπτει] μια θετική συσχέτιση μεταξύ της ατομικής εκτίμησης της ταυτότητας φύλου κάποιου και του αυτόνομου κινήτρου της, η οποία σχετίζεται με υψηλά επίπεδα θετικής αυτοεκτίμησης.»

Οι νέες κοπέλες πρέπει να επανοικειοποιηθούν το παρελθόν του φεμινισμού στον 20ο αιώνα για να συνειδητοποιήσουν πόσο μακριά φτάσαμε. Και πόσο εύκολο είναι να χαθούν τα κεκτημένα.

Οι tradwives πιστεύουν ότι οι γυναίκες πρέπει να εξαρτώνται οικονομικά από τους συζύγους τους και ισχυρίζονται ότι οι σύζυγοί τους τους παρέχουν «ένα επίδομα». «Η ιδέα μιας γυναίκας να έχει «ένα επίδομα» με αρρωσταίνει», λέει η Monica S. Ακούγεται όντως σαν κάτι βγαλμένο από μυθιστόρημα της Μάργκαρετ Άτγουντ. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία από μια γυναίκα να έχει τα δικά της χρήματα ανεξάρτητα από το εισόδημα. Πολλές από αυτές τις tradwives ισχυρίζονται ότι προτιμούν να είναι νοικοκυρές παρά να αναλώνονται σε εργασίες που μισούν. Και πάλι, υπάρχει η στροφή προς την εξιδανίκευση ενός πλέον μακρινού παρελθόντος και της σύγκρισης με τους άλλους, όπου επιθυμούμε περισσότερο εκείνο που δεν έχουμε.

Το να είσαι όμως αποκλειστικά νοικοκυρά δεν έχει τις διασφαλίσεις της αμοιβόμενης εργασίας. Είναι παρόμοιο με τη σύγχρονη δουλεία. Είναι φθηνότερο για έναν άντρα να έχει μια γυναίκα να του καθαρίζει και να του μαγειρεύει δωρεάν από το να πληρώνει πραγματικά μια καθαρίστρια ή μαγείρισσα για την εργασία της. Υιοθετεί επίσης ένα συναλλακτικό τρόπο σκέψης στις έμφυλες σχέσεις που ανοίγει παγίδες. Για να ζει λοιπόν μια γυναίκα δωρεάν κάτω από τη στέγη του άντρα της, οφείλει να καθαρίζει και να μαγειρεύει γι ‘αυτόν ως αντάλλαγμα; Ενώ θα μπορούσαν κάποιοι να υποστηρίξουν ότι είναι μια δίκαιη ανταλλαγή εργασίας, η διαφωνία έγκειται στην υποχρέωση της παροχής υπηρεσίας θέλοντας και μη. Σίγουρα κάποιος θα έπρεπε να είναι συνυπεύθυνος να φροντίζει και το δικό του σπίτι ή να κάνει καταμερισμό; Όπως επίσης τα παιδιά δεν είναι και δικά του παιδιά;

Η παραδοσιακή δομή της tradwife συζύγου ενθαρρύνει ακόμη τους άνδρες να κακοποιούν τις γυναίκες. Επειδή και οι παραδοσιακοί σύζυγοι θα βλέπουν τις γυναίκες ως «κατώτερες», «υποταγμένες», «ανόητες» και «υπερσυναισθηματικές», όπως ενθαρρύνει το συγκεκριμένο στερεότυπο. Ας θυμήθούμε ιστορίες καταπονημένων, υπεραγχωμένων παραδοσιακών συζύγων alpha που γυρνούσαν σπίτι πεινασμένοι και μουτρωμένοι και ξεσπούσαν το θυμό τους πάνω στη γυναίκα και τα παιδιά. Ή περνούσαν λίγο χρόνο στο σπίτι και ασχολούνταν περισσότερο με εξωσυζυγικές σχέσεις. Ήταν δύσκολο για τη γυναίκα να φύγει τότε, γιατί δεν είχε δικά της χρήματα. Ο σύζυγος θα την κακοποιούσε όχι μόνο σωματικά, λεκτικά ή ψυχικά αλλά και οικονομικά. Σε αντίστοιχο πλάισιο θα ασκεί έλεγχο για την εμφάνισή της, τις κοινωνικές της επαφές, ή τα ενδιαφέροντά της. Και τι θα συμβεί άραγε όταν ή εάν ο σύζυγος της tradwife την εγκαταλείψει και την ανταλλάξει με ένα νεότερο μοντέλο, όταν η γυναίκα του δεν εκπληρώνει πλέον τον σκοπό της;

Οι tradwives που ασπάζονται το κίνημα λένε ότι ο τρόπος ζωής τους είναι μια ατομική επιλογή και δεν εξαναγκάζονται, αλλά οι εσωτερικευμένες πεποιθήσεις έμφυλης ανισότητας αποτελούν πραγματικά επιλογή; Δεν τις σημαδεύει κάποιος με κάννη στον κρόταφο ασφαλώς, όμως η υποσυνείδητη πλύση εγκεφάλου από τους φονταμενταλιστές μπορεί να αγνοηθεί;

Είναι κάπως σαν τα θρησκευτικά σύμβολα της μαντίλας για τις μουσουλμάνες: πόσο ποσοστό απορρέει από αυθεντική προσωπική επιλογή και πόσο από την συμμόρφωση στο ρόλο της καλής μουσουλμάνας που αναμένει το περιβάλλον τους;
Οι νέες κοπέλες πρέπει να επανοικειοποιηθούν το παρελθόν του φεμινισμού στον 20ο αιώνα για να συνειδητοποιήσουν πόσο μακριά φτάσαμε. Και πόσο εύκολο είναι να χαθούν τα κεκτημένα.

 

με επιλεγμένα quotes από Forbes, abc news Australia, the Medium, the Guardian

 

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

11 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
twin_peaks_resident
twin_peaks_resident
30 ημέρες πριν

Η Williams είναι ινφλουένσερ άρα εργάζεται και με το παραπάνω (παίζει να είναι η breadwinner του σπιτιού), άρα αυτοακυρώνεται. Βασικά όλες τους αυτοακυρώνονται γιατί κράζουν το φεμινισμό, ενώ ο φεμινισμός τους επιτρέπει να βγαίνουν και να λένε τις ηλιθιότητες τους δημόσια. Όσο για εκείνες που επικαλουνται το φεμινισμό μόνο για ο,τι τις συμφέρει και λένε ότι δήθεν τους στερούμε τις ελευθερίες και δεν τις αφήνουμε να ζήσουν ως μαμάδες και νοικοκυρές, this is not the case. Δεν τις αντιπαθούμε επειδή “ζουν τη ζωή τους”, τις αντιπαθούμε επειδή επειδή νομίζουν ότι μόνο ο δικός τους τρόπος είναι σωστός.

channa
channa
30 ημέρες πριν

Τώρα στην Αμερική το έχουν τερματίσει και δεν ξέρουν από που να το μαζέψουν. Η ευγένεια, η συμπερίληψη και το δικαίωμα της επιλογής που μας έχουν γίνει καθημερινή προσευχή τα τελευταία χρόνια δε φαίνεται να καλύπτουν τις παραδοσιακές νοικοκυρές, real or fake. Οκ ανέφικτη και ψευδής εικόνα άλλων εποχών αλλά δεν είναι ανάγκη να προσπαθούμε να προσπαθούμε να συνδέσουμε τις trad influencers με τον παγκόσμιο φασισμό και τα κινήματα για την κατάλυση της δημοκρατίας. Όλο το internet είναι γεμάτο ανέφικτες και ψευδείς εικόνες, δεν καταλαβαίνω γιατί είναι καλύτερο πρότυπο οι εξωπραγματικά σέξι Kardashians ή ο Dylan Mulvaney που στα 40… Διαβάστε περισσότερα »

yvris
yvris
30 ημέρες πριν
Απάντηση σε  channa

δεν ειχα ακουστα το τελευταιο ατομο που αναφερεις αλλα με μια γρηγορη αναζητηση νομιζω πως ειναι Η Dylan Mulvaney, τρανς γυναικα και οχι “αντρας που παριστανει την κοπελιτσα”

Soulara
Soulara
30 ημέρες πριν
Απάντηση σε  channa

Ωραία τα περιγράφετε και υποτιμητικά κι ακίνδυνα συγχρόνως, δεν τρέχει και τίποτα με το trend του τρόμου, όλα κομπλέ φτάνει το παιδί μην γίνει Kardasian ή τρανς, όλα τα φαλλοκρατικά και πατριαρχικά π@π@ροαφηγήματα δεν σας ενοχλούν, στο κάτω κάτω περί γυναικών ο λόγος, ποιός τις γ@μεί και ποιός ενδιαφέρεται για την χειραφέτηση κι ανεξαρτησία των γυναικών περισσότερο από τους πατερούληδες και τους συζύγους; Η πλύση εγεφάλου γίνεται ποικιλοτρόπως, ο σεκσισμός κι ο μισογυνισμός κάνου πάρτυ και στο tiktok και παντού αλλά όταν απειλούνται οι προνομιάρες σας και το σύστημα και το καθεστώς ρίχνεις στην μαχη κοριτσούδια πεπλανημένα και τίγκα στον… Διαβάστε περισσότερα »

Τελευταία επεξεργασία 30 ημέρες πριν από Soulara
pili
pili
30 ημέρες πριν
Απάντηση σε  channa

Ορθώς ανέφερες τα παραπάνω παραδείγματα ως ψευδείς εικόνες και πρότυπα, γιατί πολύ απλά δεν δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ήδη βλέπουμε την αποστροφή σε προσωπικότητες τύπου Dylan του οποίου η μπογιά επιτέλους ξεφτίζει, ή ακόμα και των Kardashians οι οποίες σχεδόν έχουν διαλύσει μία φουρνιά γυναικών με τα συνεχόμενα βάλε-βγάλε και τις αλλαγές στο σώμα τους. Το όλο θέμα είναι η αντίδραση στην δράση. Περνάμε από την απόλυτη παράνοια που επικρατεί στα social media, προς στο επόμενο trend που είναι η στροφή προς την «συντήρηση» καθώς ο κόσμος πλέον έχει αρχίζει και κουράζεται από διάφορους wannabe influencers οι οποίοι στην ανάγκη τους… Διαβάστε περισσότερα »

Τελευταία επεξεργασία 30 ημέρες πριν από pili
Nienna
Nienna
30 ημέρες πριν

Η “μετάδοση των ιδεών” απο το συγκεκριμενο προφίλ γίνεται με το αζημίωτο βεβαια καθως και αρκετους ακολουθους έχει και διαφημίζει.

???
???
30 ημέρες πριν

Όλο το αφήγημα του κινήματος λάθος και χωρίς βάση που να ευσταθεί. Πέρα από τις οικονομικές απολαβές και ανεξαρτησία που αυτές παρέχουν, η εργασία είναι κλάσεις πιο εύκολη από τις δουλειές του σπιτιού και το μεγάλωμα τον παιδιών…Χίλιες φορές να δουλέυω 10 ώρες κάθε μέρα παρά να κάνω γενική μια φορά το 15νθήμερο (για συχνότερα δεν το συζητάω καν) και να μαγειρεύω καθημερινά. Μου φαίνεται θα αλλάξω το ψευδόνυμό μου σε “η ακαμάτρα”.

Τελευταία επεξεργασία 30 ημέρες πριν από ???
George Elliot
George Elliot
30 ημέρες πριν

Στο melting pot που λέγεται ΗΠΑ η συντήρηση θα έβρισκε τρόπο να γίνει trend.
Και είναι μεγαλύτερη η τάση απ’ όσο φανταζεται κάποιος που είναι έξω από αυτό το echo chamber.

Sabrina
Sabrina
30 ημέρες πριν

Το κίνημα αυτό δεν λέει να εξαρτάται η γυναίκα απ’ τον άντρα.λεει πως ο άντρα πρέπει να φροντίζει την γυναίκα απ’ την στιγμή που υπάρχει ανισότητα και τα λεφτά της γυναίκας να τα κρατάει εκείνη σε περίπτωση που γίνει κάτι η να επενδύσει σε επιχείρηση, σπουδές κοκ

???
???
30 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Sabrina

Που το είδες αυτό; Γιατί όλες οι πηγές που βρήσκω online λένε ότι το βασικό στοιχείο του κινήματος είναι οι γυναίκες να μην δουλεύουνε και οι δραστηριότητές τους να περιορίζονταο στα καθήκοντα του σπιτιού και στο μεγάλωμα των παιδιών. Οπότε για ποια λεφτά της γυναίκας μιλάμε, ώστε να είναι ανεξάρτητη;

Eleni
Eleni
20 ημέρες πριν

Πολύ ενδιαφέρον άρθρο και αρκετά επίκαιρο νομίζω και στην χώρα μας. Αν εξαιρέσουμε τις influencers που βγάζουν πολλά λεφτά με αυτόν τον τρόπο, ίσως ανάμεσα σε αυτές τις γυναίκες που προβάλλουν την οικογενειακή τους ευδαιμονία να υπάρχουν αρκετές που είτε δεν είχαν επιλογή, είτε επέλεξαν αυτόν τον τρόπο ζωής ως πιο άνετο. Και ουσιαστικά δημιουργούν έναν όμορφο μικρόκοσμο προκειμένου να επιβιώσουν. Για κάποιο λόγο μου ήρθε στο μυαλό η Charlotte, η φίλη της Elizabeth Bennet που της είπε ότι δεν μπορεί να afford romance και ουσιαστικά αυτό που θέλει είναι απλά ένα σπίτι να μένει κ μια ασφάλεια. Και αυτό… Διαβάστε περισσότερα »