Aκολουθώντας τα χνάρια πολλών διασημοτήτων του 21ου αιώνα – Γκουίνεθ Πάλτροου, Χάλι Μπέρι, Μπιγιονσέ, Κέιτ Χάντσον και Τζένιφερ Λόπεζ για να αναφέρουμε μόνο μερικές – η Κέιτ Μος λάνσαρε τη δική της επωνυμία ευεξίας με την επωνυμία Cosmoss. Το όνομα είναι ένα έξυπνο λογοπαίγνιο με την λέξη cosmos (σύμπαν στην αγγλική) και το επώνυμό της, ήτοι το σύμπαν της Kate Moss. Τέλεια και με γειά της.
Η μάρκα παρουσιάστηκε αρχικά στο Instagram. Μέσω φωτογραφιών του 48χρονου μοντέλου με τα μαλλιά της τραβηγμένα στο πρόσωπό της και ενός σύντομου ασπρόμαυρου βίντεο με μια γυμνή Κέιτ Μος, που βλέπουμε πλάτη, να περπατά μπαίνοντας σε μια λίμνη νερού, γίνεται η εισαγωγή στο wellness brand. Οι λεζάντες περιέγραφαν το Cosmoss ως «γεμάτο ψυχή, αισθησιακό, με επίγνωση του εαυτού… αυτοφροντίδα που δημιουργήθηκε για τα σύγχρονα ταξίδια της ζωής, βασιζόμενη στην εξαιρετική εμπειρία της Κέιτ Μος». Η συλλογή προϊόντων περιλαμβάνει ένα καθαριστικό, ένα ενυδατικό, το Sacred Mist eau de parfum και ένα αντιοξειδωτικό λάδι με κάνναβη. Υπάρχουν επίσης δύο τελετουργικά τσάγια που τονώνουν τη διάθεση – ένα πρωινό και ένα βραδινό μείγμα. Βέβαια οι τιμές τσούζουν, εξαργυρώνοντας την φήμη της Moss. Τα τσάγια είναι τα φθηνότερα είδη, με τιμή £20 το καθένα. Οι σταγόνες CBD pro-collagen κοστίζουν 105 £ για 30 ml προϊόντος, ενώ το καθαριστικό προσώπου κοστίζει 52 £. Το πιο ακριβό προϊόν είναι το άρωμα Sacred Mist eu de, το οποίο θα σας κάνει φτωχότερες κατά 120 £ για 100 ml.
Ειρωνία της υπόθεσης είναι ότι ο διαλογισμός και το wellness (αλλά και το συμβόλαιο με την Coca Cola Light) έρχεται μετά από δεκαετίες κραιπάλης με κοκαΐνη κι άλλες ναρκωτικές ουσίες, σημειώνουν τα δημοσιεύματα.
Αυτό που μας απασχολεί από πλευράς φεμινισμού όμως είναι το πόσο δέχθηκε τα βέλη των επικριτών της η Μος αμιγώς ως πρότερο party girl. Με μια συλλογιστική του τύπου “πού πας βρε Καραμήτρο;”. Την αναφέρουν συνεχώς ως κορίτσι του heroin chic και ως indie sleaze. Αναφέρονται σε μια φάση της καριέρας της στην οποία φωτογραφιζόταν ελλιποβαρής σε πόζες χωρίς την συνήθη αίγλη των ιλλουστρασιόν περιοδικών, σε αντίθεση με τα σούπερ μόντελς της δεκαετίας του ’80, και συνήθως φωτογραφημένη από την Κορίν Ντέϊ και τον Στίβεν Μάιζελ. Η αναφορά αυτή, λοιπόν, είναι μια τακτική που τώρα θα την έβαζε στην θέση της, μια τακτική που χρησιμοποιείται ανέκαθεν πολύ για τις γυναίκες στον δημόσιο προβολέα. “Θυμίσου τι έκανες και συμμαζέψου”.
Γνωστή για το σκληρό partying που έκανε κατά την δεκαετία του ’90, αλλά κι αργότερα, με φωτογραφίες της να κυκλοφορούν στις διαβόητες εγγλέζικες φυλλάδες με όψη μαστουρωμένη και μεθυσμένη, συνδέθηκε με τον Πητ Ντόχερτυ και τον δικό του παρακμιακό εθισμό σε ουσίες. Η επανεμφάνισή της Μος ως σοβαρή μάρτυρας υπεράσπισης στην περιβόητη δίκη του Τζόνι Ντεπ εναντίον της πρώην συζύγου του Άμπερ Χερντ, την επανέφερε στην δημοσιότητα με άλλο πρόσωπο. Όχι πως είχε ποτέ φύγει, βέβαια.
Δεν ξέρω επομένως πόσο η έκθεση κι η υπενθύμιση του παρελθόντος της Μος συνάδει με το δικαίωμα ενός ανθρώπου, πόσο μάλλον μιας γυναίκας που βρίσκεται κάτω από το μικροσκόπιο των διεθνών μέσων για σχεδόν 30 χρόνια, να αλλάξει γνώμη, να επανεφεύρει τον εαυτό της, να πάρει αποφάσεις που την αφορούν προσωπικά.
Η σύγκρισή της με το Goop της Γκουίνεθ Πάλτροου επίσης είναι προβληματική. Ενώ η Γκουίνεθ έχει μια περσόνα φιλήσυχης posh αμερικανίδας με την χρηματική και δημοφιλή εξασφάλιση των γονιών από τα γενοφάσκια της, φαίνεται να προσπαθεί με κάποια εμμονή να μας παρουσιάσει έναν άλλο εαυτό με τα πιο “πονηρά” προϊόντα του brand της, αλλά και να προωθεί επικίνδυνες και συνωμοσιολογικές ανακρίβειες που έχουν συχνότατα έρθει στο προσκήνιο από εγκεκριμένους φορείς ως τέτοιες.
Πώς η Μος θα ανταγωνιστεί την Πάλτροου, λοιπόν, αφού εκκινούν από εντελώς διαφορετική αφετηρία, και γιατί τέλος πάντων οφείλει να την συναγωνιστεί ώστε αυτή η έννοια να επανέρχεται στις ανακοινώσεις κάθε, μα κάθε εντύπου σχετικά με το νέο brand της;
Γιατί ο υποτιθέμενος ανταγωνισμός μεταξύ γυναικών πρέπει να τίθεται στο επίκεντρο κάθε γυναικείας επιχειρηματικής προσπάθειας; Ή μήπως όλα αυτά είναι τεχνάσματα στον δρόμο προς την τράπεζα; Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Ευεξίας, η οικονομία της ευεξίας, του wellness, αναμένεται να αυξάνεται κατά 10% ετησίως έως το 2025, όταν θα ανέλθει σε £5,24tn. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τον Guardian, ο όμιλος τμημάτων πολυτελείας Selfridges αναφέρει ότι οι πωλήσεις συμπληρωμάτων, υπερτροφών και φαγητών έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 125% από το 2021, και σχεδόν 700% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Το κατάστημά τους στο Λονδίνο έχει λανσάρει έναν μόνιμο προορισμό ευεξίας που ονομάζεται Feel Good Bar, «αφιερωμένο στην ανακάλυψη της καλής αίσθησης», το οποίο προσφέρει πληροφορίες για την υγεία του εντέρου, τις θεραπείες του hangover και το hacking στον ύπνο.
Πώς θα πάει λοιπόν η επιχείρηση της Κέιτ Μος με την αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα; Ο χρόνος θα δείξει. Στο μεταξύ ας την αφήσουμε να κάνει αυτό που θέλει χωρίς υποτίμηση.
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Πο@ θα ήταν τάχα πιο κατάλληλ@ από κάποι@ που έζησε γεμάτη και ξεφρενη νιότη, με καταχρήσεις κλπ, για να πρεσβεύει μια πιο γαλήνια και Wellness ωριμότητα;
Εγώ πάντως που δεν κάνω καταχρήσεις σε τέτοιο βαθμό, αλλά και ξενυχτάω και πίνω αλκοόλ και καπνίζω προτιμώ να πάρω συμβουλές απο εκείνη παρά απο κάποι@ που μια ζωή τρέφεται με μαρούλια και πράσινους χυμούς. Δεν έχουμε ξεκινήσει απο την ίδια αφετηρία.
Ένα ακόμη cash crab από celebrity που θέλει να εξαργυρώσει τη φήμη της. Γκώσαμε πια στο skincare και ψευτοεπιστημονικό wellness από ανθρώπους που δεν έχουμε καμία γνώση στο αντικείμενο, αλλά έχουν αναγνωρισιμότητα. Αν θες, wellness και λεία επιδερμίδα πήγαινε σε γιατρό, όχι σε κάθε άσχετο που ανεβάζει post στο Instagram.