in ,

Η Ρένα απαντά: Ήταν λάθος που άφησα την κόρη μου να αποφασίσει μόνη της;

Η κόρη μου είναι λίγο κλειστή και κάνει δύσκολα φίλους. Έχει επίσης κι ένα ταλέντο στη ζωγραφική που πιστεύω ότι είναι εκπληκτικό. Κι εγώ τα πάω καλά στο σχέδιο και το έχω κάνει επάγγελμα , αλλά η μικρή είναι απίστευτα καλή σε αυτό!

Η ιστορία της Cool (not) Mum όπως την ξεχώρισα σήμερα. Ρένα μου , καλημέρα. Καταρχάς να σου πω ότι αισθάνομαι πολύ τυχερή που σε ανακάλυψα. Διαβάζοντας θέματα που αφορούν τη γονεικοτητα , θα ήθελα τη γνώμη σου και σε ένα δικό μου. Όπως επίσης και τη γνώμη των μαμάδων, πατεράδων, παιδιών που σχολιάζουν σε αυτή […] ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

inlove

Η ιστορία της Cool (not) Mum όπως την ξεχώρισα σήμερα.

Ρένα μου , καλημέρα. Καταρχάς να σου πω ότι αισθάνομαι πολύ τυχερή που σε ανακάλυψα.

Διαβάζοντας θέματα που αφορούν τη γονεικοτητα , θα ήθελα τη γνώμη σου και σε ένα δικό μου. Όπως επίσης και τη γνώμη των μαμάδων, πατεράδων, παιδιών που σχολιάζουν σε αυτή τη σελίδα. Θα μου ήταν πολύτιμη , όχι γιατί μπορώ να αλλάξω κάτι τώρα, ο,τι έγινε , έγινε , αλλά για να έχω μια ιδέα αν μου παρουσιαστεί κάτι παρόμοιο στο μέλλον.

Έχω μια κόρη στο γυμνάσιο. Έχουμε ( θέλω να πιστεύω) πολύ καλή σχέση και συζητάμε τα πάντα. Η κόρη μου είναι ένα κλειστό παιδί, όχι αντικοινωνικό , απλά δεν ανοίγεται εύκολα και δυσκολεύεται στο να κάνει νέους φίλους. Όταν όμως ξεπεράσει τη πρώτη δυσκολία , είναι μια χαρά μετά .Βοηθάω κι εγώ με το να έχω το σπίτι μας ανοιχτό για τους φίλους της.

Έχει επίσης κι ένα ταλέντο στη ζωγραφική που πιστεύω ότι είναι εκπληκτικό. Κι εγώ τα πάω καλά στο σχέδιο και το έχω κάνει επάγγελμα , αλλά η μικρή είναι απίστευτα καλή σε αυτό. Βλέπω σχέδια της και παθαίνω την πλάκα μου. Δεν το λέω μόνο εγώ, αλλά και όπου τα δείχνω , όλοι μένουν με το στόμα ανοιχτό.

Στο τέλος του δημοτικού , σκέφτηκα να δώσει εξετάσεις για να μπει στο καλλιτεχνικό Γυμνάσιο , που είναι πρότυπο. Το συζητήσαμε και της άρεσε η ιδέα. Βρήκαμε πληροφορίες, κάναμε έρευνα και φωνάξαμε μια καθηγήτρια για να τη προετοιμάσει. Έκανε τα πρώτα δύο μαθήματα και μετά μου είπε ότι δε θέλει να δώσει εξετάσεις. Δεν ήθελε να αφήσει τις φίλες και τους φίλους της και να αλλάξει σχολείο. Να σου πω εδώ ότι η καθηγήτρια μου είπε ότι το παιδί μου έχει χάρισμα και θα περνούσε τις εξετάσεις χωρίς ούτε καν να κάνει προετοιμασία. Προσπάθησα να την πείσω , αλλά μάταια, σε σημείο να βάζει και τα κλάματα επειδή ένιωθε ότι πιεζεται.Ρώτησα και την ψυχολόγο μου και μου πρότεινε να μη τη πιέσω περισσότερο. Το άφησα λοιπόν με βαριά καρδιά και πήγε στο γυμνάσιο της γειτονιάς .

Τώρα τη βλέπω που ζοριζεται. Ο χρόνος που περισσεύει από τα διαβάσματα είναι λίγος. Κι ενώ πιο παλιά αφιέρωνε χρόνο στο να ζωγραφίζει και την ηρεμούσε αυτή η δραστηριότητα , τώρα δεν το κάνει. Έχει γκρίνια και όποτε ξεκινάει να σχεδιάσει κάτι ή το παρατάει ή το σκίζει. Της πρότεινα να τη γράψω σε καλλιτεχνικό εργαστήρι, αλλά δε θέλει. Δεν προλαβαίνει λέει , παρόλο που εκτός της ξένης γλώσσας δεν κάνει κάτι άλλο. Δε θέλει λέει να της λένε τι να ζωγραφίσει και πως. Μου φαίνεται λίγο δικαιολογία , αλλά μπορεί και να μην είναι. Δεν ξέρω.

Ένας άλλος λόγος που ήθελα να αλλάξει σχολείο ήταν για να αποφύγουμε τη συναναστροφή με ένα συμμαθητή , ο οποίος της κάνει τη ζωή δύσκολη και της βγάζει έναν άσχημο χαρακτήρα. Της κάνει και του κάνει μπουλινγκ. Έρχονται συνέχεια σε κόντρα και την επηρεάζει αρνητικά. Το συζηταμε , συμφωνούμε πάνω στη κουβέντα ,αλλά την επόμενη βδομάδα, μήνα ,πάλι τα ίδια. Κι ενώ εγώ δεν παρεμβαίνω στη μεταξύ τους σχέση με απειλές και άλλα τέτοια που δεν είναι καθόλου του χαρακτήρα μου, η μαμά του άλλου παιδιού συνεχώς δημιουργεί θέματα, με αποτέλεσμα να φαίνομαι εγώ η αδιάφορη και σνομπ , ενώ στο σπίτι έχει μαλλιασει η γλώσσα μου.

Τέλος πάντων, επικρατεί μια τρέλα και σκέφτομαι ότι έκανα λάθος που δεν την πίεσα λίγο περισσότερο τότε ,να αλλάξει σχολείο. Αφού τα είχα προβλέψει όλα αυτά. Δεν έχω αναφερθεί στο σύζυγο , όχι γιατί δεν ασχολείται αλλά γιατί συμφώνησε με την απόφαση μου να μη τη πιέσουμε. Βέβαια αναγκάστηκε να συμφωνήσει , ενώ ήταν αντίθετος και πιστευει ότι έπρεπε να επιμείνουμε λίγο περισσότερο. Τώρα λέμε και οι δύο ότι κάναμε λάθος. Νομίζω ότι και η μικρή έχει μετανιώσει και ας μη το λέει.

Φοβάμαι ότι θα μου το χτυπήσει μέχρι να τελειώσει και το λύκειο ότι δεν πίστεψα πολυ σε εκείνη , ότι δεν προσπάθησα περισσότερο να την πείσω ή ότι την άφησα να πάρει λάθος απόφαση σε πολύ μικρή ηλικία.

Από την άλλη δεν έχει χαθεί κάτι, μπορεί να δώσει στη καλών τεχνών αν το θέλει ή να κάνει κάτι άλλο. Δε βλέπω όμως διάθεση από μεριάς της. Δε βλέπω όρεξη. Ούτε για το σχέδιο, ούτε για κάτι άλλο και ανησυχώ. Προσπαθώ έμμεσα να δώσω ερεθίσματα, αλλά πάνε στο βροντο. Μετά σκέφτομαι μήπως προβάλλω πάνω της τα δικά μου ‘θέλω ‘και σταματάω. Δε λέω τίποτα. Όμως βλέπω το ταλέντο της και πόσο ωραία νιώθει όταν ασχολείται με αυτό και σκέφτομαι ότι είναι κρίμα να μη το αξιοποιήσει . Ουφ.

Σας έχω κουράσει , αλλά πραγματικά έχω διχαστεί. Όλοι ( σύζυγος, οικογένεια, φίλοι, δάσκαλοι) μου λένε ότι έπραξα λάθος που την άφησα να αποφασίσει μόνη της. Να την καθοδηγώ κι ας το βλέπει πίεση ή να την αφήνω να κάνει τα λάθη της από έλλειψη εμπειρίας, τεμπελιάς, ή ανασφάλειας? Η εποχή μας όμως θέλει αποφασιστικές κινήσεις και πόσο περιθώριο θα έχει για τυχόν λάθη?

ΑΠΟ ΤΗΝ – Cool( not) mom

______________________

Ας οργανώσουμε τη συζήτηση.

Σε ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια. 🙂

Το μεγαλύτερο προσόν του καλού γονιού είναι η αυτοπεποίθηση. Να πιστεύει στον εαυτό του ότι μπορεί να κάνει το καλύτερο για το παιδί του. Εσύ αυτή τη στιγμή αμφιταλαντεύεσαι, επειδή συζητάς με ανθρώπους που βλέπουν το σχολείο και τη ζωή ως επαγγελματικό προσανατολισμό και “να βολευτεί κάπου”, αλλά δεν συνειδητοποιείς το πιο σπουδαίο.

Η κόρη σου είναι καλλιτέχνις. Είναι γνήσια καλλιτέχνις. Ζωγραφίζει επειδή δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Ο καλλιτέχνης έχει αυτό το ιδίωμα, ασκεί αυτό που κάνει επειδή δεν μπορεί αλλιώς. Είναι η φύση του, η προσωπικότητά του, το χάρισμά του, το ξέδωμα κι η απόλαυση, ακόμα και στις φάσεις που θέλει λίγο να αποστασιοποιηθεί απ’αυτό.

Το ταλέντο καλλιεργείται, σίγουρα, αλλά ταυτόχρονα δεν συγκρατείται σε καλούπια. Πολύ αναμενόμενα η κόρη σου δεν θέλει να συμμορφωθεί σε ένα προγραμματισμένο εργαστήριο που θα της φιμώσει την ελεύθερη έκφραση. Κατά πάσα πιθανότητα τα εργαστήρια αυτά είναι για ανθρώπους που έχουν πράγματι ένα κάποιο ταλέντο στα εικαστικά (όπως είσαι εσύ, που για δες άλλωστε, το έκανες ήδη επάγγελμα!) αλλά για τα μεγάλα φυσικά ταλέντα δεν χρειάζονται per se. Δεν το λέω έτσι, αλλά μετά λόγου γνώσεως. Συχνά ο καθηγητής που σου λέει “θα περνούσε στις εξετάσεις και χωρίς μάθημα” εννοεί “εγώ δεν μπορώ να τα κάνω αυτά”. Κι ενίοτε είναι αλήθεια.

Θα έλεγα δεν υπάρχει λόγος να αυτομαστιγώνεσαι για την απόφαση που πήρε. Καλά έκανε και πήρε την απόφαση που πήρε! Εκείνη ξέρει τι προτεραιοποιεί την κάθε στιγμή. Οι φιλικές σχέσεις είναι πολύ σημαντικές για τους εφήβους και το να χάσουν τον κύκλο τους μια μικρή καταστροφή. Δεν έχουν ακόμη εκπαιδευτεί ότι θα βρίσκουν παρέες σε όλη την πορεία της ζωής τους, τους φαίνεται βουνό να ξεκινήσουν από το μηδέν, ειδικά τα πιο κλειστά παιδιά.

Τον συμμαθητή πραγματικά μην τον ξεσυνερίζεστε, απευθυνθείτε στην διεύθυνση του σχολείου, δώσε οδηγία να μην έρχεται σε επαφές κι άσε το παιδί λίγο πιο λάσκα στα καθήκοντα του σχολείου και τα διαβάσματα. Δεν είναι ανάγκη να είναι όλα τα παιδιά αριστούχα ή να έχουν υπουργικό πρόγραμμα τα απογεύματα, με χίλιες δραστηριότητες για να νιώσουμε εμείς καλά ως γονείς ότι κάναμε το χρέος μας. Χρειάζεται κι η δημιουργική βαρεμάρα καμμιά φορά, ώστε να της ξανάρθει η όρεξη να ψάξει τον εαυτό της. Ας πάρει κι έναν πιο μέτριο βαθμό, αρκεί να μάθει να είναι συνεπής όταν αναλάβει κάτι. Αυτό είναι όντως εφόδιο για τη ζωή.

Για το μέλλον της τώρα. Μπορεί να μεταπηδήσει οποιαδήποτε στιγμή σε λύκειο της επιλογής της (τα ΕΠΑΛ έχουν δυνατότητες γραφιστικής και ψηφιακού σχεδιασμού), μπορεί να μπει στην Καλών Τεχνών ως εξαιρετικό ταλέντο και πριν τις απολυτήριες εξετάσεις, μπορεί να γίνει αυτοδίδακτη και να μεγαλουργήσει. Εσύ πώς έκανες επάγγελμα το ταλέντο σου στο σχέδιο; Το ίδιο θα μπορέσει κι εκείνη. Επειδή δεν θα μπορεί να κάνει αλλιώς. Είναι η κλίση της κι είναι η κλήση της. Αφουγκραστείτε την και κλείστε τα στόματα όσων σαν “συμβουλεύουν” από τις μικρές μίζερα τακτοποιημένες ζωούλες τους.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

13 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Lazy cat
Lazy cat
1 χρόνος πριν

Νομίζω όλη αυτή η πίεση και οι προσδοκίες για το ταλέντο της έχουν στερήσει κάθε απόλαυση από το να ασχοληθεί με την ζωγραφική. Όλο αυτό το “ζωγράφισε, γιατί δεν ζωγραφίζεις, μα έχεις τόσο ταλέντο όλοι όταν τους ρωτάω αυτό λένε” ακούγεται πολύ κουραστικό και πιθανότητα να νιώθει οτι τραβά πάνω της μια προσοχή την οποία να μην θέλει. Επιπλέον την έχετε ρωτήσει ποτέ αν έχει σκεφτεί με τι θα ήθελε να ασχοληθεί όταν μεγαλώσει; Μπορεί το όνειρο της να μην είναι ένα επάγγελμα που περιλαμβάνει σχέδιο. Στην τελική ποτέ δεν είναι αργά αν αλλάξει γνώμη να αλλάξει και σταδιοδρομία. Το… Διαβάστε περισσότερα »

elia
elia
1 χρόνος πριν

Θα σου γράψω ως εκπαιδευτικός και ως μητέρα. Είναι πολύ σπουδαίο που αφήσατε την κόρη σας να αποφασίσει μόνη της. Της δώσατε ένα μεγάλο εφόδιο. Να μάθει να παίρνει μόνη της αποφάσεις και μετά να βλέπει και τα αποτελέσματά τους. Δεν μπορείτε να ξέρετε αν θα ήταν καλύτερα στο καλλιτεχνικό Γυμνάσιο. Μπορεί ναι μπορεί και όχι. Και τότε θα ήταν χειρότερα γιατί η απόφαση δεν θα ήταν δική της. Πολλοί γονείς με παιδιά στο Λύκειο ή ενήλικα αναρωτιούνται γιατί δε ξέρουν τι θέλουν και γιατί δεν μπορούν να αποφασίσουν. Μα πώς στο καλό θα γίνει αυτό όταν μια ζωή αποφάσιζαν… Διαβάστε περισσότερα »

lala27
lala27
1 χρόνος πριν

Διαβάζοντας την ιστορία σου σκεφτόμουνα “δεν είναι δυνατόν, μιλάει για εμένα και την κόρη μου!” μόνο που στην ιστορία με το bulling αντί για bulling βάλε προβλήματα με φιλενάδες που δεν εκτιμούν την παρέα της όσο θα ήθελε – προφανώς γιατί είναι παιδί που δεν ανοίγεται εύκολα και δεν είναι “δημοφιλές”. Στο δια ταύτα λοιπόν και επειδή τυγχάνει να κάνω μαθήματα καλλιτεχνικών και προετοιμασία για καλλιτεχνικά γυμνάσια.. δεν χρειάζεται να αυτομαστιγώνεσαι που δεν την πίεσες για το καλλιτεχνικό γυμνάσιο. Πίστεψέ με αν ένα παιδί θελήσει να ασχοληθεί με την ζωγραφική, αν είναι η κλίση του και δεν μπορεί να ζήσει… Διαβάστε περισσότερα »

Veeta
Veeta
1 χρόνος πριν

Δεν θα έλεγα ότι έχω κάτι να σχολιάσω, παρά μόνο ότι διαβάζοντας σε ενιωσα μια πίεση…

Penthesilea
Penthesilea
1 χρόνος πριν

Νομίζω ότι έχεις δώσει υπερβολική αξία στο γεγονός ότι δεν πήγε στο καλλιτεχνικό σχολείο (πιθανότατα επειδή έχεις επηρεαστεί από τον περίγυρό σου). Ειλικρινά δεν πιστεύω ότι θα είναι τόσο καθοριστικό αυτό για το αν θα καταφέρει να ασχοληθεί με την τέχνη στη ζωή της. Ίσως είναι και καλύτερα έτσι. Η πίεση από τόσο μικρή ηλικία να ανταπεξέλθει ένα παιδί στις προσδοκίες του “μεγάλου ταλέντου” που έχουν οι άλλοι από εκείνο, μόνο καλό δεν κάνει. Άφησε την να βρει τον εαυτό της.Σημασία δεν έχει τόσο το αν έχει ταλέντο σε κάτι, αλλά αν θέλει να ασχοληθεί με αυτό. Δεν χρειάζεται να… Διαβάστε περισσότερα »

avis
avis
1 χρόνος πριν

Στα καλλιτεχνικά σχολεία μπορεί να δώσει και καταταρκτήριες σε οποιαδήποτε τάξη. Πιο εύκολα στην α’ λυκείου, όπου αδειάζουν θέσεις από παιδιά που θέλουν τελικά να δώσουν πανελλήνιες αλλού και πηγαίνουν σε πιο κοντινά σχολεία. Θύμισέ της ότι έχει πάντα αυτή την επιλογή. Εξήγησέ της ότι όσο ταλέντο και να έχει, οι ασκήσεις έχουν στόχο την βελτίωση ή εκμαθηση τεχνικών που θα τη βοηθήσουν να ζωγραφίζει καλύτερα και ευκολότερα αυτό που θέλει η ίδια. Αν δεν της άρεσε η καθηγήτρια ας βρείτε μια άλλη. Αλλά και στο καλλιτεχνικό σχολείο αν δεν πάει, στο λύκειο, όπου θα είναι πιο κατασταλαγμένη, μπορεί να… Διαβάστε περισσότερα »

Jvsthemachine
Jvsthemachine
1 χρόνος πριν

Και η άποψη ενός πατέρα τώρα! Με πραγματικά μεγάλη χαρά διαπιστώνω ότι το σύνολο των σχολιαστών (μέχρι τη στιγμή αυτή τουλάχιστον) δίνουν προτεραιότητα στο δικαίωμα της κόρης σου -ασχέτως του ότι είναι ακόμη μικρή- να επιλέγει ελεύθερα, έναντι της “λογικής”, ενήλικης επιλογής που θα ήταν η άσκηση γονεϊκής πίεσης ώστε να εισαχθεί στο καλλιτεχνικό Γυμνάσιο. Είναι πολύ σημαντικό όλοι μας, από μικρά παιδιά, να έχουμε την ευθύνη των επιλογών μας και στη συνέχεια να ερχόμαστε αντιμέτωποι με τις -όποιες- συνέπειες των επιλογών μας αυτών. Έτσι κτίζεται η προσωπικότητα και έτσι ωριμάζουμε. Υπερθεματίζω λοιπόν κι εγώ, μην έχεις κανέναν απολύτως ενδοιασμό… Διαβάστε περισσότερα »

littlepanda
littlepanda
1 χρόνος πριν

Δουλευω με παιδια κατω των τριων. Στη μεθοδο που εχω εκπαιδευτει εχουμε εναν κανονα οσον αφορα τα καλλιτεχνικά που ισχυει για ολη την παιδικη ηλικια: ποτε, μα ποτε, δεν λεμε τη γνωμη μας για το εργο του παιδιου, ουτε του λεμε τι θα ζωγραφισει, ουτε του ζηταμε να το κανει. Αυτο που δημιουργει το παιδι ειναι η αυθορμητη εκφραση του τη δεδομενη στιγμη. Πρεπει να γινεται παντα για εκεινο και οχι για την δικη μας χαρα η επιδοκιμασια. Να πηγαζει, δηλαδη απο μεσα. Ημουν κι εγω παιδι σαν την κορη σου, με εφεση στο σχεδιο και αστειρευτη δημιουργικοτητα. Ε, με… Διαβάστε περισσότερα »

Gwenevere
Gwenevere
1 χρόνος πριν

Η κορη σου θα βρει το δρομο της, το ταλεντο δε χανεται. Μην της λες συνεχεια να ζωγραφισει, οταν νιωσει την αναγκη θα το κανει. Στη δικη μου περιπτωση οι γονεις μου εκαναν ακριβως το αντιθετο, δλδ με εβγαλαν απο το μουσικο γυμνασιο στο οποιο ημουν τοσο ευτυχισμενη (μηδεν bullying στα καλλιτεχνικα γυμνασια), για να σπουδασω κατι “της προκοπης”, τελικα ομως μουσικος εγινα. Θα βρει το δρομο της. Η εφηβεια ειναι μυστηρια, μπορει να τραβαει διαφορα και να μη στα λεει. Μην την πιεζετε ουτε για το σχολειο! Μιληστε με τους δασκαλους, πειτε οτι δεν χρειαζεστε τους τέλειους βαθμους και… Διαβάστε περισσότερα »

Sammy
Sammy
1 χρόνος πριν

Οχι, σε καμία περιπτωση δεν ήταν λάθος που την άφησες να αποφασίσει μόνη της. Το αντίθετο, θα έλεγα, είναι αξιέπαινο που δεν την αναγκασες να κάνει αυτό που ήθελες εσύ, που αν πήγαινε και δεν της αρεσε θα έπρεπε να πάρεις εξ’ολοκληρου την ευθύνη και που σίγουρα θα στο κράταγε μετά. Πολλοι γονεις το έχουν κάνει αυτό το λάθος. Τωρα, το αν ζωγραφίζει ή όχι στον ελεύθερο της χρόνο είναι δικό της θέμα. Μπορει να περνάει φάση που δεν έχει έμπνευση ή που δεν της αρέσει καμία δημιουργία της, το γνωστό art block, που δεν είναι καθόλου σπάνιο. Ασ’της τον… Διαβάστε περισσότερα »