in

Γιατί οι διαφημίσεις με γυναικεία sex toys εξακολουθούν να είναι ταμπού; 

H κοινωνία συνεχίζει να έχει εμμονή με τα γεννητικά όργανα των γυναικών

Η Dame Products έκανε μήνυση στην εταιρεία που λειτουργεί το μετρό της Νέας Υόρκης γιατί αρνήθηκε να προβάλλει καλαίσθητες διαφημιστικές αφίσες με γυναικεία sex toys. Παραδόξως δεν υπήρχαν αντιρρήσεις για τα αντίστοιχες διαφημίσεις που απευθύνονταν σε άντρες ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Καταγραφή 59

Η Dame Products έκανε μήνυση στην εταιρεία που λειτουργεί το μετρό της Νέας Υόρκης γιατί αρνήθηκε να προβάλλει καλαίσθητες διαφημιστικές αφίσες με γυναικεία sex toys. Παραδόξως δεν υπήρχαν αντιρρήσεις για τα αντίστοιχες διαφημίσεις που απευθύνονταν σε άντρες.

Δεδομένης της εμμονής της κοινωνίας για τα γυναικεία ζωτικά όργανα- πώς πρέπει να φαίνονται, να μυρίζουν- είναι τραγελαφικό το ότι παραμένουν σκόπιμα στην αφάνεια. Η τελευταία προσπάθεια να αποσιωπήθει οποιαδήποτε αναφορά στις χαμηλότερες περιοχές των γυναικών, έγινε από την εταιρεία Metropolitan Transportation Authority που διευθύνει το μετρό της Νέας Υόρκης. Η εταιρεία απέρριψε τις διαφημίσεις της Dame Products, που παρουσίαζαν γυναικεία ερωτικά παιχνίδια. Ύστερα από αυτό, η Dame υπέβαλλε μήνυση.

Παρόλο που η MTA υποστηρίζει πως όλες οι διαφημίσεις με σεξουαλικό περιεχόμενο έχουν απαγορευτεί εδώ και καιρό, έχουν επιτραπεί στο παρελθόν αρκετές διαφημίσεις που υποδηλώνουν σεξ, είτε με προφυλακτικά ή φάρμακα στυτικής δυσλειτουργίας.

Οι διαφημίσεις της Dame δεν απεικονίζουν γεννητικά όργανα ή πρόσωπα με εκφράσεις οργασμού και τα προϊόντα δεν παραπέμπουν στο χυδαίο: είναι λεία, με έντονα χρώματα και θα μπορούσαν άνετα να θυμίζουν κάποια άλλη ηλεκτρική συσκευή.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι δαπάνησε $150.000 για την αλλαγή της καμπάνιας έτσι ώστε να γίνει πιο κατάλληλη και να εγκριθεί από την MTA. Εν τω μεταξύ μια άλλη εταιρεία, η Hims που πωλεί φαρμακευτική αγωγή για στυτική δυσλειτουργία, ελάχιστα ενόχλησε και έλαβε έγκριση με την καμπάνια της που απεικονίζει κάκτους σε σχήμα φαλλού με ετικέτες γεμάτες υπονοούμενα όπως: «το σκληρό γίνεται μαλακό».

Αυτή η ασυνέπεια δεν προκαλεί έκπληξη όταν η ανδρική σεξουαλικότητα θεωρείται ένα ζήτημα δημόσιας υγείας (πόσες περισσότερες μελέτες για το μέσο μέγεθος του πέους χρειάζονται;) ενώ η ίδια η ύπαρξη της γυναικείας σεξουαλικότητας εξακολουθεί να είναι ταμπού.

Η ΜTA υποστηρίζει πως δεν πρόκειται για ζήτημα σεξισμού, επισημαίνοντας ότι διαφημίσεις για μια άλλη εταιρεία με sex toys, την Unbound, απορρίφθηκαν πέρυσι λόγω απεικόνισης φαλλικών συμβόλων. Το 2015 η εταιρεία εσωρούχων Thinx δήλωσε ότι η διαφήμιση της- που απεικόνιζε ένα γκρειπφρουτ κομμένο- απορρίφθηκε επειδή θεωρήθηκε ότι παρέπεμπε σε αιδοίο.

Επομένως το προϊόν της Dame δεν είναι ούτε το πρώτο, ούτε το τελευταίο που απορρίφθηκε επειδή αναφέρεται στα γεννητικά όργανα των γυναικών.

Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία Lora DiCarlo παρέλαβε βραβείο καινοτομίας από την διοργάνωση Consumer Electronics, το οποίο αργότερα ανακλήθηκε διότι οι διοργανωτές δήλωσαν πως το Osé massager (ερωτικό παιχνίδι), είναι «ανήθικο, αισχρό, άσεμνο». Mετά από την κατακραυγή του κοινού το βραβείο επεστράφη στην εταιρεία. Το 2017 στη Βρετανία δημοσιεύτηκε διαφήμιση που απεικόνιζε πετσέτα υγιεινής με αίμα επάνω και όχι με το σύνηθες μπλε υγρό που έμοιαζε με απορρυπαντικό. Αυτό δεν είναι απλό ζήτημα για την σεξουαλική επιθυμία των γυναικών αλλά για την ανατομία μας. Οι προσπάθειες να λογοκρίνουν τα γυναικεία σώματα ή να τα αποκλείσουν εντελώς καθιστά σαφές πόσο πολύ συνεχίζουμε να τα φοβόμαστε.

από την Yomi Adegoke

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

1 Comment
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
bozonio
bozonio
4 χρόνια πριν

Ωραίο το άρθρο απλά να κάνω μια μεταφραστική παρατήρηση. Το “sanitary towel” είναι η σερβιέτα και όχι η «πετσέτα υγιεινής» που δε σημαίνει κάτι στα ελληνικά.