Στην εργασία πολλά θα ακούσεις…
_________
Η ιστορία της όπως την ξεχώρισα σήμερα
Καλησπέρα σε ολ@ς!
Ελπίζω να στε όλοι καλά με υγεία, αγάπη και να συνεχίσετε να βοηθάτε εμάς τους φανατικούς αναγνώστες του Αμπα 🙂
Είμαι 24 χρονών και έχω κάποια προβλήματα στην εργασία. Εργάζομαι σε μια εταιρία στη θέση της γραμματείας-ταμείου. Γενικά έχει πολύ τρέξιμο και τριβή με πελάτες (οι οποίοι δεν είναι πολύ χαρούμενοι που θα πληρώσουν μεγάλα ποσά). Είναι η πρώτη φορά που εργάζομαι σ’ αυτό τον τομέα, ενώ, γενικότερα, είναι η δεύτερη μου δουλεια.
Το θέμα είναι η συμπεριφορά των ανωτέρων μου (Γυναικών! Το τονίζω γιατί από τις γυναίκες περίμενα περισσότερη κατανόηση). Κάθε φορά που κάνω λάθος μου λένε: καλά χαζή είσαι; / είσαι βλαμμένο/ζώο!!;; με φωνές και ειρωνεία (και κάποιες φορές μπροστά σε όλους τους συναδέλφους). Μια φορά μου είχαν πει ότι δε θα με πάρουν στα σοβαρά οι πελάτες επειδή νιαουρίζω (έχω λεπτή φωνή και ακούγομαι μικρότερη από την ηλικία μου).
Η αλήθεια είναι ότι κάνω επιπόλαια και επαναλαμβανόμενα λάθη, αλλά δε δικαιολογούμαι και αναγνωρίζω τα σφάλματά μου. Κατανοώ οτι κάποια λάθη έχουν αντίκτυπο στη δουλειά τους κι αυτό τους δημιουργεί αγχος, γι αυτό είμαι πάντα προθυμη να τα διορθώσω με οποιοδήποτε τρόπο μπορώ.
Όμως, αυτή η συμπεριφορά με φέρνει πολλές φορές στα όρια μου και με κάνουν να νιώθω το πιο χαζό άτομο στον κόσμο. Οκ, μπορεί να μη τα πιάνω όλα με τη μία, ούτε τη δεύτερη, αλλά το να μου μιλάνε έτσι με θλίβει. Πολλές φορές δε κάνω ερωτήσεις, από φόβο μη μου πουν ”καλά δε μας πρόσεχες όταν στα λέγαμε την προηγουμένη φορά;!”. Επιπλέον, παρατηρώ ότι δε με παίρνουν στα σοβαρά λόγω της ηλικίας μου (Εκεί είναι όλοι 40+ με δυο, τρείς εξαιρέσεις). Επίσης, είναι όλοι κλειστόμυαλοι-οπισθοδρομικοί κι ομοφοβικοι με αποτέλεσμα να θεωρώ ότι δε κερδίζω απολύτως τίποτα από αυτή τη δουλειά, πάρα μόνο 50€ παραπάνω από τον βασικό μισθό και προϋπηρεσία. Βέβαια, όταν δε γίνονται λάθη όλα είναι μια χαρά και γυρνάμε πίσω στα ‘’αγαπούλα μου, μικρούλα μου.’’
Έχω πτυχίο και τώρα αναμένω να βρω ένα μεταπτυχιακό, ώστε μελλοντικά να μπορώ να βρω κάτι στον τομέα μου. Όμως, χωρίς δουλειά δε θα μπορώ να το πληρώσω, δυστυχώς.
Θα μου πείτε, γιατί δε φεύγεις; Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύτηκα πολύ να βρω δουλειά χωρίς καμία σχεδόν προϋπηρεσία και θωρώ τη δουλεία γραμματείας σε εταιρία ως μια τίμια προϋπηρεσία για μελλοντική δουλειά σε γραφείο. Είναι μια γνωστή εταιρία με καλό πελατολόγιο και πολλοί μου λένε ότι είμαι τυχερή που βρήκα θέση σ’ αυτή την εταιρία.
Από γνώμες φίλων/γνωστών κάποιοι λένε ότι οι περισσότεροι προϊστάμενοι συμπεριφέρονται έτσι, ενώ άλλοι λένε το αντίθετο. Σίγουρα με τον καιρό θα σταματήσω να’ μαι τόσο ευαίσθητη, αλλά που τραβάμε αυτή τη γραμμή των ορίων μεταξύ είσαι ευαίσθητη κι αυτοί είναι αντιεπαγγελματικοί;
Δε ξέρω ποιο είναι το ερώτημα μου, απλώς ήθελα να τα πω κάπου που έχουν περισσότερη εμπειρία από μένα και τους φίλους μου (που θεωρητικά τώρα ξεκινάμε και δεν ξέρουμε τι πραγματικά συμβαίνει στον ευρύτερο εργασιακό χώρο).
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων κι αδημονώ να διαβάσω τις απόψεις σας!!
ΑΠΟ ΤΗΝ – Εμμανουέλα
_________________
Ας οργανώσουμε τη συζήτηση
Εμμανουέλα,να΄σαι καλά κι ευχαριστούμε.
‘Όχι, δεν είναι όλοι οι προϊστάμενοι έτσι. Σίγουρα δεν μιλούν όλοι με αυτόν τον τρόπο, ακόμα κι αν κάνει κάποιος υπάλληλος λάθη στην εργασία του. Αν τα λάθη είναι επαναλαμβανόμενα και σοβαρά κι απειλούν την πελατειακή συνέχεια, το απλούστερο είναι να αντικαταστήσουν τον υπάλληλο που κάνει τα λάθη. Αφού σε κρατάνε, τότε ένα μερίδιο ευθύνης πέφτει πάνω τους για τις επιλογές τους.
Επειδή κατανοώ ότι η θέση είναι καλή για πρώτη θέση και θα σε βοηθήσει στο βιογραφικό σου, θα έλεγα ότι ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσεις την καφρίλα εκ μέρους των συναδέλφων και προϊσταμένων είναι να μιλήσεις με τρόπο ώριμο και σταθερό. Να θέσεις το απαράδεκτο του πράγματος και να θέσεις όρια. “Μπορείς να με διορθώσεις χωρίς να με προσβάλλεις, όπως δεν το κάνω ούτε εγώ, ευχαριστώ”. Με σταθερή φωνή και χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις και δικαιολογίες.
Και στρώσου να μάθεις τα αναγκαία της δουλειάς (με ψάξιμο, με ερωτήσεις σε διαφορετικά άτομα, με γκουγκλάρισμα) γιατί φαίνεται ότι υπάρχουν κενά που τους δίνουν λαβές να φέρονται άσχημα.
Όσο για την γυναικεία αλληλεγγύη του πράγματος, υποθέτω ότι οι γυναίκες στην εταιρεία είστε στο κατώτερο σκέλος της τροφικής αλυσίδας κι η προϊσταμένη σου πρέπει να δείχνει αυστηρή για να φαίνεται η ίδια καλή στα αφεντικά. Όχι ότι κάτι τέτοιο δικαιολογεί τις συμπεριφορές αυτές…
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Ο τρόπος που μιλάνε σίγουρα δεν είναι ο ιδανικός, αλλά δεν θα πάρω ούτε το μέρος σου, ούτε το δικό τους σε αυτήν αυτήν ιστορία, διότι μας λες ότι κάνεις επιπόλαια λάθη. Και ο λόγος είναι διότι ζω την άλλη όψη του νομίσματος, δουλευοντας εδώ κ ένα χρόνο δουλεύω με μια συνάδελφο η οποία συνεχως κάνει λάθη, παρατάει δουλεια για μένα κ γενικά τρέχω κ δε φτάνω να καλύψω τα κενά της, ενώ εκείνη κοσμαρα. Όχι δεν της έχω μιλήσει άσχημα, αλλά σίγουρα της αξίζει. Το χειρότερο όμως που κάνει κ μου ανάβει τα λαμπάκια είναι ότι ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ… Διαβάστε περισσότερα »
Ε και ο προϊστάμενος σας τι κάνει;
Δεν ξερει τον λόγο που έχεις παραπάνω δουλειά;
Εκτος αν είσαι εσυ προϊσταμένη της που πρέπει αντι για τα αναμμένα σου λαμπάκια να της μιλήσεις
Και άμα της μιλήσει τι θα γίνει; Θα γίνει πιο έξυπνη; Θα αρχίσει να ενδιαφέρεται παραπάνω. Έρικα καταλαβαίνω τον πόνο σου. Δυστυχώς το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να μην της δίνεις περαιτέρω ευθύνες και όταν θα κάνετε το feed back meeting να της πεις ότι έχει performance issues και ότι αν δεν τα βελτιώσει να μην περιμένει προαγωγή. Βέβαια ο αριθμός των ανθρώπων που δεν περιμένουν προαγωγή είναι πολύ μεγάλος, μεγαλύτερος από ότι μπορώ να καταλάβω.
Ακριβώς την ίδια απορία έχω κ εγω. Δεν έχει καταλάβει τίποτα; Τελευταίο επικό σκηνικο (γιατί μετά βγήκα σε αδεια) πριν 10 μέρες είχαμε online meeting κυριολεκτικα 9-5 με 30 λεπτά lunch break, κ όλη μέρα εκείνη δεν ήξερε που έχουμε αποθηκεύσει τα αρχεία, τι να γράψει στην αναφορά, κ το καλύτερο όταν έπρεπε να βάλουμε σε ένα αρχείο το feedback από κάτι training, συνηδητοποιησαμε ότι εκείνη σε κάθε training εδώ κ ένα χρόνο έκανε άλλη φόρμα, ενώ από πέρυσι είχα φτιάξει μια (γιατί αυτή ούτε καν) την είχαν εγκρίνει οι προϊστάμενοι κ είχαμε πει ότι θα χρησιμοποιήσουμε αυτή τη φόρμα.… Διαβάστε περισσότερα »
Ψιλά γράμματα. Έχω εξηγήσει με 5 φορές με διαφορετικούς τρόπους το ίδιο ακριβώς πράγμα (κάτι διαδικαστικό, αν αυτό τότε πάντα εκείνο) σε νέα συνάδελφο. Το κατάλαβες, ναι, είσαι σίγουρη, ναι, πανσίγουρη, ναι, έτσι μου είπες και προηγούμενη, ναι μια χαρά αν αυτό τοτε εκείνο. Δόξα το μεγάλο πνεύμα σκέφτομαι. Μου σκάει ξαφνικά ερωτησούλα, ‘να σε ρωτήσω κάτι?’ Και δεν ρωτάς…απάντησα.
Μάντεψε ΤΙ ρώτησε, μάντεψε τι τράβαγα, ξεκινάει απο κοτσ- τελειώνει σε -ιδες.
ΥΓ καταθέτω τον θαυμασμό μου σε κάθε είδους εκπαιδευτικούς
Τότε θα σου ευχηθώ περαστικά για τον προϊστάμενο και μακαρι να αλλάξει
Μην αναλαμβάνεις δουλειές άλλων…
Αυτές οι εκφράσεις είναι απαράδεκτες, εξυβριστικές και ταπεινωτικές και παραβιάζουν τον νόμο.
Το γεγονός ότι κάνεις λάθη δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση τη δημιουργία ταπεινωτικού κλίματος.
Είναι παρενόχληση (ηθική) – bullying. Ο εργοδότης οφείλει να δράσει προκειμένου να σε προστατέψει.
Έχεις δικαιώματα. Μπορείς να ζητήσεις την παρέμβαση του εργοδότη (του εκπροσώπου του). Αν δεν το κάνει, είναι εκείνος υπεύθυνος. Να το κάνεις γραπτά. Αν ασκήσεις τα δικαιώματά σου και σε απολύσουν για τον λόγο αυτό, η απόλυση θα είναι παράνομη και άκυρη.
Με λίγα λόγια πήγαινε σε δικηγόρο.
Καλά τα λες αλλα δεν ξέρω ποσο δίνουν αποτέλεσμα
Εξηγώ:έχω αντίστοιχη περίπτωση δικου μου προσώπου
Πολυεθνική,η μεγαλύτερη στον τομέα της.
Το άτομο μετά απο προσβολές απευθύνεται στο hr για καταγγελία,καλούν μάνατζερ και μάντεψε…απόλυση
Λόγος;δεν μπορούμε να συνεργαστούμε -μετά της καταγγελία,έτσι;
Hr:δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για την απόφαση του μάνατζερ,γι αυτό πληρώνεται
Δικαστήριο;θα μπορούσε…ήθελε μάρτυρες να επιβεβαιώσουν
Κανεις δεν δέχθηκε από φοβο να μην χάσει τη δουλειά του
Αποτέλεσμα;απόλυση με παραπάνω χρήματα ως αποζημίωση
Εφόσον υπάρχει καταγγελία για παρενόχληση το θύμα πρέπει να προστατεύεται από αντίποινα. Οι μάνατζερ δεν είναι υπεράνω του νόμου όταν παίρνουν αποφάσεις, επειδή πληρώνονται για να παίρνουν αποφάσεις. Για τις αποφάσεις του μάνατζερ ευθύνεται ο εργοδότης, η εταιρεία εν προκειμένω. Ανάλογα με τη φύση της καταγγελίας, μπορεί να προβλέπεται αντιστροφή του βάρους απόδειξης, ακριβώς επειδή υπάρχουν αποδεικτικές δυσκολίες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν μπορώ να ξέρω τί συνέβη, προφανώς. Αλλά από ό,τι αναφέρεις, θέλησε και η ίδια η εργαζόμενη να αποχωρήσει, αποδεχόμενη κάποια συμβιβαστική επίλυση με παραπάνω χρήματα από κανονική αποζημίωση. Δεν ξέρουμε τί θα γινόταν αν πήγαινε στο δικαστήριο ή… Διαβάστε περισσότερα »
Όχι δεν συμφώνησε τα παραπάνω χρήματα…τα είδε μετά στο λογαριασμό της
Υπέγραψε να φύγει με την αποζημίωση που είχε δικαίωμα.
Για δικαστήριο ρώτησε άτομα αν θα καταθέσουν για τις προσβολές και το μπουλινγκ που δεχόταν public,κανεις δεν ήταν πρόθυμος να πάει
Να επιμένει να μείνει που;
Στο τμήμα;από το μη συνεργασία πήγε στο «δεν έχω μπατζετ» του μάνατζερ,προφανως ψέμα
Σε άλλο τμήμα όπως πρότεινε το hr;
Εσωτερικές κόντρες μεταξύ μανατζαραιων
Όπως αναφέρεις, υπάρχουν πολλές επιλογές. Μου λες για απόλυση ενώ της πρότεινα τόσες εναλλακτικές. Και μάλιστα της έβαλαν περισσότερα χρήματα; Μάλλον κάτι δεν έχε(τε)ις καταλάβει καλά. Με τη σωστή συμβουλή, θα πήρε (θα μπορούσε να πάρει) την κατάλληλη απόφαση. Το να μην κάνει τίποτα πάντως, δεν καταλαβαίνω πώς είναι λύση.
Έκανε όλα τα νόμιμα μετα από καθοδήγηση του εργατολόγου 1.μίλησε με μάνατζερ για το μπουλινγκ που δεχόταν από συναδερφο 2.έκανε αναφορά στο hr 3.το hr τους κάλεσε μα μιλήσουν-όχι ολοι μαζί 4.ο μάνατζερ μετά την αναφορά επέλεξε να φύγει από το τμήμα αυτός που δεχόταν την επίθεση 5.το hr είπε πως δρν μπορεί να κάνει κάτι 6.όταν ζήτησε από άτομα να καταθέσουν στο δικαστήριο,αρνήθηκαν μετά την συμπεριφορά του μάνατζερ -εδώ ο εργατολόγος είπε πως δεν υπάρχει λόγος να το συνεχίσει 7.αργότερα,μετά της απόλυση ,όταν έγινε ντόρος στην εταιρία κ άρχισαν να μιλάνε και άλλοι είχαν ίδια κατάληξη…όχι απόλυση αλλά τους… Διαβάστε περισσότερα »
Θα μπορούσε λοιπόν να συνεχίσει και να κάνει καταγγελία και αγωγή στην τέλεια εταιρεία για άκυρη απόλυση, η οποία έλαβε χώρα λόγω άσκησης νομίμων δικαιωμάτων της ή για αντίποινα. Το βάρος απόδειξης πάει στην πλευρά της εταιρείας. Ειδικά αν της έβαλαν παραπάνω χρήματα ως εκτίμηση της δουλειάς που έκανε, σημαίνει ότι η απόλυση δεν είχε να κάνει με τη δουλειά της αλλά είχε άλλο λόγο -παράνομο. Και να διεκδικήσει ακόμα και την επαναπρόσληψη. Κακώς λειτούργησε έτσι η εταιρεία και μέσα από αυτές τις διαδικασίες θα πρέπει να μάθει να λειτουργεί σωστά και για την προστασία του θύματος. Κάθε υπόθεση είναι… Διαβάστε περισσότερα »
Όχι,όχι καμια σχέση!
Και στην φίλη μου ήμουν η πρώτη που την παρακίνησε να δει δικηγόρο και να μην φοβηθεί τίποτα και εδώ το λεω
Η απογοήτευση μου έρχεται μόνο ως προς το τι γίνεται από την πλευρά του hr/εταιρίας και τον φοβο την συναδέλφων
Ακριβώς, το έπαθα αυτό. Έχασα τη δουλειά μου και η άλλη που τα δημιουργούσε βγήκε και από πάνω.
Καλύτερα να μην κάνει φασαρία. Χρειάζεται θα χρήματα για τις σπουδές της και αναφέρει ότι κάνει επιπόλαια λάθη, άρα να βελτιώσει τα skills της και να μην μπει σε αντιπαραθέσεις.
Δεν συμφωνώ με τις συμπεριφορές των συναδέλφων της, αλλά εφόσον θέλει αυτή τη δουλειά, μιας και δυσκολεύτηκε να τη βρει, καλό είναι να πάει κάπως με τα νερά τους, όσο μπορεί.
Δεν είναι κάθε υπόθεση ίδια, ούτε γίνονται οι ίδιοι χειρισμοί. Κι εγώ είχα τέτοια υπόθεση χθες, και η καταγγέλλουσα δεν απολύθηκε, αντίθετα έφυγε η καταγγελλόμενη.
Ιδιαίτερα σε μεγάλες επιχειρήσεις, η ευαισθησία είναι πλέον υπαρκτή, έστω υπό τον φόβο της κοινωνικής κατακραυγής.
Το λέω για να μη μένει η ιδέα ότι το θύμα δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μπορεί να κάνει πολλά και δεν χρειάζεται να ανέχεται μια κακοποιητική συμπεριφορά στην εργασία του. Και αν, πια, μια επιχείρηση φτάσει στο σημείο να υπερασπιστεί επί ζημία της κακοποιητικές συμπεριφορές, ε, δεν αξίζει να εργάζεσαι σ’ αυτή την εταιρεία.
Ναι και θα ιδρώσεις το αυτί του. Απλά μόλις σε πεί ζώον μπροστά σε τρίτο ξεκινάς μια φασαρία που κατεβαίνει ο ίδιος να δεί τι γίνεται. Τότε είτε θα ιδρώσει είτε θα σου ρίξει τηλεγραφική απόλυση (εκεί ξεκινάς δικηγόρους). Σε κάθε περίπτωση ετσι δεν θα σου ξαναμιλήσει κανείς! Στα 24 όμως δυσκολάκι.
Ναι, με την καταγγελία θα ιδρώσει το αυτί του και θα πάει ο εργοδότης σε δικηγόρους. Αν αρχίσεις να κάνεις φασαρίες, δεν θα βρεις το δίκιο σου απαραίτητα. Προφανώς δεν πρέπει να ανέχεται κανείς να τον καθυβρίζουν αλλά κάθε υπόθεση θέλει διαφορετικό χειρισμό.
Ορθά, εξαρτάται αν υπάρχει σοβαρό hr ή είναι για τα μπάζα.
Συνήθως το hr ποιον υποστηρίζει; Ρητορική ερώτηση.
Συνήθως το hr υποστηρίζει την πάρτη του και προσπαθεί να λύσει το δυνατόν ομαλότερα την κατάσταση.
Θα έλεγα την πάρτη του και την εργοδοσία. Δε ξέρω με ποια σειρά. Σε κάθε περίπτωση σίγουρα δε θέλει να έχει δυσαρεστημένους υψηλόβαθμους και το ίδιο σίγουρα δε θέλει να επιβραβεύει ταραξίες.
Δε λύσατε την απορία ποιος μάρτυρας θα τη βοηθήσει, να προσθέσω εγώ το κόστος των δικηγόρων που ο εργοδότης το αναλαμβάνει ποιο εύκολα και ακόμα κι αν επιστρέψει η απόλυση για οποιοδήποτε λόγω όπως αν της δώσουν “καμμένα έργα” και δε φέρει αποτέλεσμα.
Μία μεγάλη επιχείρηση θα έχει κώδικα δεοντολογίας και εσωτερικές διαδικασίες για τις αντίστοιχες καταγγελίες (προβλέπεται κι από τον νόμο πλέον). Θα εκκινήσει διαδικασία παίρνοντας καταθέσεις από τους εμπλεκόμενους. Η επιχείρηση, καταρχήν, δεν θέλει να “προστατέψει” τον καταγγελλόμενο. Θέλει να διεξάγει σωστά τη διαδικασία, γιατί αν δεν το κάνει, αβ δεν προστατέψει τον καταγγέλοντα, μπορεί να ευθύνεται η ίδια μετά. Θα ληφθούν καταθέσεις κι από συναδέλφους προκειμένου να σχηματιστεί ολοκληρωμένη εικόνα. Υπάρχει τρόπος να ληφθούν πληροφορίες και οι εργαζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να απαντήσουν, ανεξαρτήτως αν πολλές φορές λένε λίγα. Από αυτά θα φανεί περίπου ποιος έχει και θα πράξει η επιχείρηση,… Διαβάστε περισσότερα »
Ευχαριστώ για την απάντηση Να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλάμε για την Ελλάδα – που τα υποχρεωτικά δώρα επιστρέφονται μετά την καταβολή – από τον εργαζόμενο (καποιες φορές με λίγη παρέα φίλων του εργοδότη) ενώ τα διευρυμένα ωράρια ακόμα υφίστανται ενώ και οι τριετίες έχουν γίνει οικειοθελή παροχή από την εταιρία. Να θυμίσω ότι ο ΟΣΕ είχε και σίγουρα έχει έναν υπέροχο κανονισμό λειτουργίας – φαντάζομαι με αντίστοιχα εχέγγυα αυτών που αναφέρετε στην αρχή. Φυσικά στα χαρτιά οι διαδικασίες είναι εξαιρετικές, οι δεσμεύσεις της εταιρίας ακλόνητες, η διοίκηση αποφασισμένη τα ξέρετε αυτά,,, Για τις καταθέσεις από συναδέλφους τα ανάφεραν άλλη μέλη από… Διαβάστε περισσότερα »
To ελαφρύ στραμπούληγμα δεν αναλογεί σε συστηματική κακοποίηση, αλλά σε ράγισμα, που θέλει ακτινογραφία και θεραπεία, αλλά ας τελειώσουμε με τις μεταφορές. Ας πάει σε έναν καλό δικηγόρο, όπως και γιατρό, ας ψάξει ας ρωτήσει, κλπ. Το ότι υπάρχουν κακοί επαγγελματίες (όποιος κι αν το κρίνει αυτό) δεν σημαίνει ότι δεν πάμε σε επαγγελματίες. Όπως υπάρχουν και καλά και καλά τμήματα ΗR. Σε κάθε περίπτωση, η Επιθεώρηση Εργασίας είναι δωρεάν. Δεν είναι δικηγόρος, όμως, για να κάνει στρατηγικό χειρισμό. Οι αλλαγή θέσης σε άλλα υποκαταστήματα μπορεί να είναι αυτό που χρειάζεται το θύμα (ή ο θύτης) και να βρουν την… Διαβάστε περισσότερα »
Ευχαριστώ που απαντάτε αν και μάλλον δε συμμετέχουν τα υπόλοιπα μέλη. Και δυο από αυτά πιο πάνω σας ανέφεραν απτές περιπτώσεις που η κατάσταση στράβωσε παρά το ιδανικό πλαίσιο που περιγράφετε τόσο όμορφα. Με την ευκαιρία σας ευχαριστώ που αναφέρατε τη Marfin: πως ξέχασα μια εταιρία με οργάνωση, κανονισμούς και δραστήριο HR και τεχνική υπηρεσία. Αλλη μια περίπτωση που το τι λέει ο κανονισμός και η διαδικασία απέχουν όσο η μέρα με τη νύχτα. Και η εταιρία που δουλεύει η γράφουσα είναι “μία “καθώς πρέπει” εταιρεία” και δεν μπορώ να δεχτώ ότι το HR δε ξέρει τι γίνεται. Οσο για… Διαβάστε περισσότερα »
Εκτιμώ τη συζήτηση βάσει επιχειρημάτων. Κάποιο άτομο μπορεί να επισκεφτεί τη σελίδα αργότερα και να βοηθηθεί ή να αποθαρρυνθεί – και αυτό προσπαθώ να αποφευχθεί. Δεν φώναζαν μόνο για αυξήσεις οι εργαζόμενοι. Είναι οι ζωές τους στην πρώτη γραμμή – κυριολεκτικά – όπως αποδείχτηκε, και το γνώριζαν. Η εφαρμογή, η αποτελεσματικότητα είναι εγγενές πρόβλημα και ζητούμενο του δικαίου. Το ξέρω, ίσως, λίγο περισσότερο από άλλους. Απαραίτητη, όμως, συνθήκη για να μετουσιωθεί ο νόμος σε κοινωνική πραγματικότητα, για να διαμορφώσει την κοινωνική πραγματικότητα, είναι – πολλές φορές και ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπως αυτή που συζητάμε – η λήψη πρωτοβουλίας άσκησης των… Διαβάστε περισσότερα »
Εμμανουέλα δέχεσαι εργασιακό bullying και είναι πολυ λογικό να επηρεάζει την ψυχολογία σου, καθώς και να σε οδηγεί να κάνεις περισσοτερα λάθη, λόγω άγχους και κλονισμου της αυτοπεποίθησης και της σιγουριάς σου. Άρα είναι ένα αντιεπαγγελματικο περιβαλλον ανεξάρτητα από το ποσο ευαισθητη είσαι εσύ. Το θέμα είναι πώς αντιμετωπίζεις ένα τέτοιο εχθρικό περιβαλλον. Δυστυχώς δεν ξέρω τα βήματα μέσω της επίσημης ή νομικής οδου, διότι κάθε εργασία έχει και διαφορετικές διαδικασίες. Όσον αφορά σε εσένα προσωπικα όμως, καταρχάς κράτα στο μυαλό σου ότι αν δεν ήσουν ικανή για αυτή τη θέση δεν θα σε είχαν παρει, ανάμεσα από ποσους άλλους… Διαβάστε περισσότερα »
Πόσο συμφωνώ και το έζησα στο πετσί μου, μέχρι να ορθοποδήσω.
Το πως φερεται καποιος σε (αυτον που θεωρει) υφισταμενο ειναι καλο μετρο για το ποσο συγκροτημενος ειναι ο ιδιος σαν προσωπικοτητα. Θα βρεις πολλα κομπλεξικα “αφεντικα” μπροστα σου. Θα πρεπει να βρεις τροπο να το διαχειριζεσαι ετσι ωστε κ να κανεις τη δουλεια σου κ να μην εχει αντικτυπο στην αισθηση της αξιας σου. Δεν ειναι ευκολο, αλλα ειναι σημαντικη ικανοτητα. Προσφατα διαβασα με εκπληξη μια μακροχρονια (δεκαετιων) ερευνα στον αμερικανικο πληθυσμο. Τα παιδια (αγορια κυριως) με επιθετικες συμπεριφορες σε μικρη ηλικια ηταν πιο πιθανο να ειναι σε υψηλοβαθμες θεσεις εταιρειων κ να κερδιζουν περισσοτερα λεφτα απο τα αλλα. Ενδεχομενα… Διαβάστε περισσότερα »
Ίσως επειδή αυτά τα άτομα δεν διστάζουν να διεκδικούν ή και να πατήσουν επί πτωματων… Αν δεν διεκδικεις κάτι δεν στο χαρίζουν αλλά πιθανοτατα το παιρνει ο άλλος που το διεκδικεί.
Θα σου πρότεινα να βρεις ένα δικηγόρο και να σε κατευθύνει στο τι στοιχεία χρειάζονται για να τις καταγγείλλεις. Απαγορεύεται να σε βρίζουν όσα λάθη και να κάνουν. Έχουν το δικαίωμα να σε απολύσουν αλλά όχι να σε βρίζουν και να σε μειώνουν. Αυτή είναι η γραμμή που ψάχνεις.
Να προσθέσω ακόμα ένα τιπ, όταν δικαίως νιώθεις θιγμένη ή προσβεβλημένη από αυτό το bullying (γιατί περί αυτού πρόκειται), να το δείχνεις. Μην προσπαθείς να το κρύψεις, παίρνουν θάρρος. Στεναχωρέσου, συνωφρυώσου, κλάψε κιόλας αν σου φωνάζουν και σε βρίζουν. Είναι παράνομο αυτό που κάνουν και δικαίως. Αν δεν τους κάνεις ας σε έδιωχναν, αλλά μια χαρά τους κάνεις και σε χρειάζονται μάλλον.
Αν δεις πως σκουραίνουν τα πράγματα, κάνε και μία καταγγελία στην επιθεώρηση εργασίας και μην ακούς τα “πού να μπλέκεις, δεν θα βγει άκρη”. Κάνε εσύ και ας μην βγει.
Οι προσωπικές προσβολές και οι χαρακτηρισμοί είναι απαράδεκτοι σε κάθε περίπτωση και δεν υπάρχει δικαιολογία. Δείχνει άνοια βασικών κοινωνικών κανόνων, κακό χαρακτήρα, έλλειψη παιδείας, καλλιέργειας και αγωγής. Ωστόσο, στέκομαι στην δική σου παραδοχή ότι κάνεις επιπόλαια και επαναλαμβανόμενα λάθη. Αυτό είναι κάτι που οφείλεις εσύ να το διορθώσεις, για να ωφελήσεις εσένα και την σταδιοδρομία σου γενικότερα. Είτε αποφασίσεις να μείνεις σε αυτό το εργασιακό περιβάλλον, είτε αποφασίσεις να αλλάξεις δουλειά, είναι πολύ σημαντικό και απαραίτητο να ελαχιστοποιήσεις τα λάθη από επιπολαιότητα, όπως και την επανάληψη των ίδιων λαθών. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα όλο και καλύτερη διαχείριση των εργασιακών… Διαβάστε περισσότερα »
Οτι κι αν είσαι, οτι κι αν κάνεις το απλό γεγονός πως σε φωνάζουν χαζή/βλαμμένη/ζώο είναι αρκετό να τους/τις κατηγοριοποιήσει στην βαθμίδα των απαράδεκτων! Λοιπόν σωτηρία ΔΕΝ έχουν. Το απλό γεγονός καρότο/μαστίγιο ειναι απο μόνο του κακοποιητικό. Σε βρίζω στο λάθος, σε ραίνω με αγάπες οταν ολα καλά. Επειδή υποψιάζομαι βρίσκουν περιθώριο (μιλάνε έτσι και στους υπολοίπους?) αφού είσαι μόλις 24 προτείνω να κάνεις υπομονή και να εξαφανιστείς με συνοπτικές διαδικασίες απο εκεί μέσα. Για να καταλάβεις ΠΟΣΟ κακή εντύπωση θα μου έκανε, αν γινόταν μπροστά μου ως πελάτης θα ήταν λόγος να μην ξαναπατήσω. Τώρα ποιούς επίσης ούγκανους πελάτες… Διαβάστε περισσότερα »
Είχα παρόμοιες εμπειρίες με σένα. Μην περιμένεις γυναικεία αλληλεγγύη. Δεν υπάρχει. Ένιωθα η πιο χαζή του κόσμου μέχρι να αποχωρήσω. Τώρα που τα κατάφερα και σιγά – σιγά ξεφορτώνομαι ορισμένα άτομα, είμαι πολύ καλύτερα και ψυχολογικά μπορώ να σου πω. Υπάρχουν άτομα που έκαναν και πρόταση για να προχωρήσει η γνωριμία και περαιτέρω και εγώ δεν θέλω διότι δεν μου άρεσε η συμπεριφορά τους. Με έκαναν να νιώθω ότι πνίγομαι. Είμαι ελεύθερο πνεύμα και δεν θέλω πολλές δεσμεύσεις με ανασφαλείς συναδέλφους. Δεν με αφορά η ανασφάλεια του άλλου, θέλω εγώ να είμαι καλά όπου κι αν είμαι χωρίς επιπρόσθετες ψυχολογικές… Διαβάστε περισσότερα »
Σε γνωστή εταιρία με καλό πελατολόγιο και φέρονται έτσι? Αυτό είναι κατάντια και αντιεπαγγελματισμός, μην ακούς δικαιολογίες πως “έτσι είναι παντού” και πως “στην Ελλάδα είναι έτσι”. Έχω περάσει από διάφορες δουλειές, με βαθμίδες αντιεπαγγελματισμού. Τέτοιο λεξιλόγιο είχε ένας πολύ προβληματικός τύπος στην δεύτερη δουλειά μου. Όπως και με εσένα, αντισταθμιζόταν από γλυκά λόγια και καλοπιάσματα όταν ήταν όλα ΟΚ. Προφανώς και το ήξερα πως δεν είμαι το πιο χαζό άτομο στον κόσμο (γιατί, ήταν εκείνος ο πιο έξυπνος? αν ήταν δεν θα μιλούσε έτσι) και πως απλώς δεν ήξερε να μιλάει πολιτισμένα. Πολύ χαμηλό το επίπεδό του, σκεφτόμουν. Τέλος… Διαβάστε περισσότερα »