in , ,

Ο φεμινισμός της Lady Dior

Μια συνεργασία με δυνατές γυναίκες για τον γαλλικό οίκο που ίσως έχει άλλη βαρύτητα.

Η Νιγεριανή φεμινίστρια συγγραφέας Chimamanda Ngozi Adichie ανακοινώθηκε ότι θα αποτελέσει το νέο πρόσωπο της καμπάνιας της κλασσικής πλέον τσάντας (και στυλιστικά καθιερωμένης ως hip item) Lady Dior, ανάμεσα σε άλλες δυνατές γυναίκες από διάφορους τομείς των τεχνών και του αθλητισμού. H τσάντα Lady 95.22 αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στο σόου του οίκου μόδας του […] ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

dior scaled

Η Νιγεριανή φεμινίστρια συγγραφέας Chimamanda Ngozi Adichie ανακοινώθηκε ότι θα αποτελέσει το νέο πρόσωπο της καμπάνιας της κλασσικής πλέον τσάντας (και στυλιστικά καθιερωμένης ως hip item) Lady Dior, ανάμεσα σε άλλες δυνατές γυναίκες από διάφορους τομείς των τεχνών και του αθλητισμού.

H τσάντα Lady 95.22 αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στο σόου του οίκου μόδας του Dior για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2022-2023 και παρουσιάστηκε ως «μια ωδή στη σύνδεση μεταξύ παρελθόντος και παρόντος». Το όνομά της τσάντας παίρνει το έτος της αρχικής δημιουργίας του (1995) όταν παρουσιάστηκε η Lady Dior, την οποία έκανε διάσημη η Lady Diana Spencer, πριγκίπισσα της Ουαλίας, καθώς και αυτό της αναβίωσής του (2022), ενώ ο σχεδιασμός απηχεί τον νεωτερισμό του.

Ο φεμινισμός στην μόδα και την ομορφιά παίρνει ενίοτε αποχρώσεις που ξεπερνούν τον εαυτό τους. Πρόκειται για ένα fem-washing ενός κλάδου που επί μακρόν έχει καταπιέσει τις γυναίκες με παράλογες απαιτήσεις και διαστρεβλωμένα πρότυπα.

Ο φεμινισμός στην μόδα και την ομορφιά παίρνει ενίοτε αποχρώσεις που ξεπερνούν τον εαυτό τους. Πρόκειται για ένα fem-washing ενός κλάδου που επί μακρόν έχει καταπιέσει τις γυναίκες με παράλογες απαιτήσεις και διαστρεβλωμένα πρότυπα.

Αρώματα και Φεμινισμός: Αναζητώντας την Ουσία

Όχι μόνο είναι γελοίο να πιστεύεις ότι θα αλλάξεις την κοινωνία απλά φορώντας ένα όμορφο αξεσουάρ με φεμινιστικό πρόσημο, αλλά κι οι εικόνες κι οι ιδέες που μεταφέρονται στις διαφημιστικές καμπάνιες δεν είναι παρά στερεότυπες και συντηρητικές. Ιδιαίτερα επειδή στοχεύουν ακριβώς στη μάζα, να φορεθεί από όλους που θα υπακούσουν σε ένα είδος newspeak. Θα είσαι επαναστατικός με το προϊόν μας, αλλά ταυτόχρονα θα γεμίζεις τις τσέπες των ιδιοκτητών της L’Oréal και του LVMH. Θα έχεις ήσυχη την συνείδησή σου, κι ας έκανες μια τρύπα στο νερό.

princessdiana
Η πριγκίπισσα Νταϊάνα με τη Lady Dior

Δεν δίνει την αίσθηση ότι μας γράφουν φεμινιστές ή ακτιβιστές δικαιωμάτων, αλλά κάθιδροι copywriters με δυστοκία δημιουργικών χυμών, οι οποίοι δεν προέρχονται από διαφοροποιημένα δημογραφικά. Εμφανές, καθώς τείνουν να αναδεικνύουν έναν συγκεκριμένο πληθυσμό με συντηρητικά ιδανικά. Αυτό που ξεκίνησε ως πολύ καλή ιδέα ανατρέπεται, καθώς περνά από δαίδαλους γραφείων μέσα σε μια εταιρεία-κολοσσό.

Η νέα συνεργασία με μια συγγραφέα η οποία, εκτός από φεμινίστρια, ανήκει και σε μια ομάδα γυναικών με υποεκπροσώπηση στις μεγάλες ευρωπαϊκές μάρκες οίκων πολυτελείας ωστόσο είναι πολλά υποσχόμενη. Κυρίως επειδή δημιουργεί μια ορατότητα, η οποία καθόλου δεδομένη δεν είναι. Αλλά κι οι υπόλοιπες γυναίκες, γνωστές για το ότι άφησαν σημάδι στους τομείς της τέχνης, του κινηματογράφου, του αθλητισμού, της λογοτεχνίας, της μόδας και της μουσικής, έχουν δεσμούς με τη δημιουργική διευθύντρια Maria Grazia Chiuri από τότε που ανέλαβε τον ρόλο αυτό στον οίκο Dior. Στο πρώτο κεφάλαιο της νέας καμπάνιας, που φωτογραφησε η διάσημη Γαλλίδα φωτογράφος Brigitte Lacombe, πρωταγωνιστούν οι Chimamanda Ngozi Adichie, Beatrice Borromeo και Anya Taylor-Joy σε μια σειρά από ασπρόμαυρα πορτρέτα.

dior1

Το δοκίμιο με τίτλο “We Should All Be Feminists” ήταν η έμπνευση πίσω από τα μπλουζάκια στην πρώτη εμφάνιση της Chiuri για τον Dior το 2016. Φορώντας ένα από τα κομμάτια του βίντεο, σε συνδυασμό με ένα μαύρο κοστούμι και μια ασορτί Lady 95.22, λέει, ” Νιώθω πιο ευτυχισμένη όταν περιτριγυρίζομαι από τους ανθρώπους που αγαπώ—από την οικογένειά μου, από τους φίλους μου. Νομίζω ότι απλά φωτίζομαι.”

Και προσθέτει, «Νομίζω ότι η θηλυκότητα και ο φεμινισμός έχουν συχνά θεωρηθεί ως αλληλοαποκλειόμενα. Και έτσι, νομίζω, για πολύ καιρό, οι άνθρωποι ένιωθαν ότι το να είσαι φεμινίστρια σήμαινε κατά κάποιο τρόπο να απορρίψεις οτιδήποτε είχε να κάνει με τη θηλυκότητα και δεν το πιστεύω καθόλου. Νομίζω ότι η θηλυκότητα και ο φεμινισμός στην πραγματικότητα αλληλοσυμπληρώνονται».

Δεν θα μπορούσαμε να το πούμε καλύτερα.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια