in

Η Ρένα απαντά: Τι κάνουμε με τις ακυρώσεις στα ταξίδια;

Με αφορμή τη χαμένη πτήση της Ζέτας Μακρυπούλια και μερικές ακόμη ερωτήσεις.

Τα ταξίδια, οι ακυρώσεις, οι αποζημιώσεις κι όλα αυτά τα επίκαιρα ερωτήματα. _____________ Η ιστορία της Jet Lag όπως την ξεχώρισα σήμερα. Με αφορμή το περιστατικό με τη Ζέτα Μακρυπούλια και την μη αποζημίωση όταν έχασε την πτήση της από οικονομική αεροπορική εταιρεία, ήθελα να ρωτήσω. Τι κάνουμε όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο; Είχε δίκιο ότι […] ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

caroline selfors r2jpr8MDw0I unsplash
Photo by Caroline Selfors on Unsplash

Τα ταξίδια, οι ακυρώσεις, οι αποζημιώσεις κι όλα αυτά τα επίκαιρα ερωτήματα.

_____________

Η ιστορία της Jet Lag όπως την ξεχώρισα σήμερα.

Με αφορμή το περιστατικό με τη Ζέτα Μακρυπούλια και την μη αποζημίωση όταν έχασε την πτήση της από οικονομική αεροπορική εταιρεία, ήθελα να ρωτήσω. Τι κάνουμε όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο; Είχε δίκιο ότι δεν έφταιγε επειδή δεν είχε γίνει ανακοίνωση για το κλείσιμο της πύλης; Σε αντίστοιχη περίπτωση, αν δεν είναι κάποιος γνωστός celebrity, δεν θα πρέπει να τον υποστηρίζουμε μιας και τα εισιτήρια πληρώνονται για μια υπηρεσία που τελικά δεν χρησιμοποιήθηκε; Αν είχαμε μια μαμά που ήθελε το παιδάκι της τουαλέτα, ας πούμε.

Έπειτα, τι κάνουμε με τα ξενοδοχεία και τα πρακτορεία για εκδρομές για διακοπές, όταν προκύπτει κάποια άμεση και αναπάντεχη αναποδιά. Ας πούμε αρρωστήσει κάποιος τελευταία στιγμή. Πέρασε covid ο ανιψιός μου κι ενώ είχε το θετικό αποτέλεσμα του rapid, το ξενοδοχείο δεν την αποζημίωσε ούτε στο ελάχιστο. Εγώ θύμωσα πάρα πολύ, η αδερφή μου το άφησε έτσι, προφανώς επειδή ανησυχούσε για το παιδί και την οικογένεια. Τελικά πήγα μόνο εγώ κι ο σύντροφός μου διακοπές, ενώ αλλιώς κανονίσαμε.

Εσείς τι γνώμη έχετε;

ΑΠΟ ΤΗΝ – Jet Lag

_______________

Aς οργανώσουμε τη συζήτηση.

Επίκαιρο αν κι απαντώ λίγο καθυστερημένα για την Μακρυπούλια, τα social πάντως είχαν πάρει φωτιά όταν συνέβη.

Προφανώς τα λάθη κι οι καθυστερήσεις είναι ανθρώπινα και μπορούν να συμβούν στον καθένα, διάσημο ή άσημο. Στην προκειμένη περίπτωση, όσο και στο υποθετικό παράδειγμα, θα πρέπει να ελέγξει κάποιος τα “μικρά γράμματα” στο εισιτήριο που αγοράζει, συνήθως εκεί αναφέρονται οι τεχνικές λεπτομέρειες κι οι πληροφορίες για ακυρώσεις, ματαιώσεις και αποζημιώσεις. Στις οικονομικές πτήσεις τελευταίως ΔΕΝ γίνονται ανακοινώσεις πτήσεων από τον αερολιμένα, οπότε όταν πλησιάζει η ώρα του κλεισίματος της πύλης πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να είναι έτοιμοι, είτε έχουν ανάγκη τουαλέτας, είτε όχι. Άλλωστε και μέσα στην πύλη υπάρχουν τουαλέτες για ανάγκες της τελευταίας στιγμής, όσο επίσης μπορεί κάποιος να εξυπηρετηθεί στο ίδιο το αεροσκάφος. Δύσκολο το τελευταίο, το ξέρω, αλλά το λέω μπας και γλιτώσει τον μπελά του να χάσει την πτήση αλλά και τα χρήματά του -τόσο της πτήσης όσο κι εκείνα του προορισμού…

Για το άλλο ερώτημα, φαντάζομαι ότι υπάρχουν σαφείς οδηγίες για τις ακυρώσεις στα καταλύμματα, που αναγράφονται όταν γίνεται η προκράτηση. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, που η ασθένεια δεν μπορεί να προβλεφθεί, αλλά είναι και παντελώς πιστοποιημένη, σε κρατικό φορέα (τα θετικά αποτελέσματα νομίζω συνεχίζουν να υποβάλλονται στο gov gr για την καταμέτρηση;), αξίζει να ερωτηθεί δικηγόρος τι γίνεται και ίσως να επιμείνει κανείς με email και τηλέφωνα, ώστε να λάβει έστω μια συμβολική αποζημίωση, για το γμτ της ιστορίας.

Εύχομαι περαστικά στον ανιψιό, αν δεν έχει ακόμη αναρρώσει.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

5 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
CookieMonster
CookieMonster
8 μήνες πριν

Λοιπόν. Ως συχνή ταξιδιώτης (κάτοικος εξωτερικού) και partly διαχειρήστρια airbnb ας δώσω μερικές πληροφορίες. Α) Αν χάσεις την πτήση από δική σου υπαιτιότητα, είναι απολύτως λογικό να μην σε αποζημιώσει κανείς. Σε ένα τεράστιο βαθμό οι ανακοινώσεις πτήσεων έχουν σταματήσει ή περιορίζονται στο χώρο του gate γιατί όπως καταλαβαίνετε, σε αεροδρόμια με 100άδες πτήσεις αυτό θα προκαλούσε τρομερό εκνευρισμό κ κανείς δεν θα έδινε σημασίά. Εκεί που αλλάζει λίγο το πράγμα είναι αν έχεις παραδώσει βαλίτσα, στην οποία περίπτωση αν δεν εμφανιστείς πρέπει να αδιάσουν όλο το αεροπλάνο για να βγάλουν τα μπαγκάζια σου. Επίσης σε κάθε εισητήριο αναγράφεται η… Διαβάστε περισσότερα »

pelfet
pelfet
8 μήνες πριν

γενικα καλο στη ζωη ειναι να αναλαμβανουμε τις ευθυνες που μας αναλογουν και να καταλαβουμε οτι ο κοσμος γυρω μας λειτουργει ανεξαρτητα απο το πως ξυπνησαμε σημερα και τι προβληματα (πιστευουμε πως) εχουμε. Σε αυτα τα πλαισια, αν εχει ανοιξει η πυλη, ξεκινησει η επιβιβαση και για τον χ,ψ λογο καποιος δεν παει να επιβιβαστει , τοτε πολυ απλα το αεροπλανο θα φυγει χωρις τον επιβατη αυτο. Η μοναδικη εξαιρεση ειναι αν εχει checked in αποσκευες, οι οποιες πρωτα θα αφαιρεθουν και μετα θα φυγει το αεροπλανο. Ολα τα υπολοιπα ειναι χαζομαριτσες, η πυλη δεν ανοιγει και κλεινει σε 5… Διαβάστε περισσότερα »

Μαρία
Μαρία
8 μήνες πριν

Υπάρχει σαφέστατη πολιτική για ακυρώσεις, πότε, τι, πόσο. Δεν μπορείς να αγοράσεις το φθηνό ‘κλειστό’ εισιτήριο και να περιμένεις παροχές ανοιχτού. Δεν μπορείς να κλείνεις φθηνότερο δωμάτιο με πολιτική μη ακύρωσης και να εκνευρίζεσαι που δεν σε λυπήθηκαν που σου έτυχε covid. Προσωπικά σε μία ολική ακύρωση που έκανα έχασα την (μικρή ευτυχώς) προκαταβολή ξενοδοχείου κι έλαβα επιστροφή τους φόρους αεροδρομίου. Εάν ζητάς την δυνατότητα ευελιξίας κινείσαι με τις ανάλογες κρατήσεις (ή ασφάλεια) και το ανάλογο κόστος φυσικά.
ΥΓ να σου πώ, μήπως να γυρνάμε τα χρήματα αν κάποιος έχει κολλήσει στην κίνηση κι ‘έρχεται’? Δεν φταίει, τα φανάρια βλέπεις.

Lazy cat
Lazy cat
8 μήνες πριν

Ας μην τα ρίχνουμε όλα στους άλλους. Στην ζωή συμβαίνουν και αναποδιές. Κρίμα που έχασε η αδερφή σου και η οικογένειά της τις διακοπές, αλλά και ο ξενοδόχος σαν επιχειρηματίας έχει υπολογίσει σε αυτά τα λεφτά, δεν μπορείς να το ακυρώνεις οπότε θες γιατί έτσι έτυχε. Καλά για το κακομαθημένο παραλήρημα της Μακρυπούλια ασχολιαστο. Έπρεπε να την περιμένει ένα ολόκληρο αεροπλάνο γιατί θυμήθηκε τελευταία στιγμή να κατουρήσει. Δύο ώρες πριν που πρέπει να είσαι εκεί κάνεις το πρόγραμμα σου και φροντίζεις να έχεις τελειώσει με όλα αυτά. Στην τελική αν σε πιάσει το στομάχι σου, ενημέρωσε. Μπορεί και να μην… Διαβάστε περισσότερα »

Observer
Observer
8 μήνες πριν

Κάποιες παρατηρήσεις: η κα Μακρυπούλια ταξίδευε με μια κανονική εταιρία και όχι μια οικονομική. Ο όρος εταιρία χαμηλού κόστους έχει αρχίζει να αλλάζει ορισμό καθώς ακόμα και παραδοσιακά μεγάλες εταιρίες προσπαθούν να περικόψουν το κόστος στις πτήσεις μικρών αποστάσεων – γνωστή εταιρία με εδρα το Λονδίνο χρεώνει το φαγητό στις ευρωπαϊκές πτήσεις. Επίσης ξεχάστε το δισταγμό να αφήσουν πίσω κάποιον επειδή η βαλίτσα του έχει ήδη φορτωθεί. Μπορούν κάλλιστα να μη δεχτούν το επιβάτη και να τον αφήσουν να βλέπει να ξεφορτώνουν την αποσκευή του πριν το συνοδεύσουν στην έξοδο. Καθώς οι κάρτες επιβίβασης είναι ψηφιοποιημένες είναι εύκολο να ξέρεις… Διαβάστε περισσότερα »