in ,

Η Ρένα απαντά: Είναι φεμινιστικό να κρίνουμε ηπιότερα τις γυναίκες;

Δεν θα έπρεπε στο πλαίσιο της ισότητας να κρίνουμε με τα ίδια κριτήρια;

Η ισότητα κι ο φεμινισμός και τα κριτήρια ισότητας, πού σταματάει καθετί; ___________ Η ιστορία της Απορία όπως την ξεχώρισα σήμερα.  Ρένα καλησπέρα! Έχω μια απορία επειδή έχω μπερδευτεί. Συχνά υπάρχει μια τάση να δικαιολογούμε το φύλο μας σε περιπτώσεις που θα πέφταμε να φάμε έναν άντρα αν έκανε τα ίδια. Κανονικά δεν θα έπρεπε […] ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

benjamin henon RfJX9jGKG84 unsplash
Photo by benjamin henon on Unsplash

Η ισότητα κι ο φεμινισμός και τα κριτήρια ισότητας, πού σταματάει καθετί;

___________

Η ιστορία της Απορία όπως την ξεχώρισα σήμερα. 

Ρένα καλησπέρα! Έχω μια απορία επειδή έχω μπερδευτεί. Συχνά υπάρχει μια τάση να δικαιολογούμε το φύλο μας σε περιπτώσεις που θα πέφταμε να φάμε έναν άντρα αν έκανε τα ίδια. Κανονικά δεν θα έπρεπε στο όνομα της ισότητας να κρίνουμε με τα ίδια κριτήρια; Είναι φεμινιστικό αυτό ή το ξεχειλώνουμε; Βοήθησε με να το καταλάβω. Σ’ευχαριστω για το χρόνο σου.

ΑΠΟ ΤΗΝ -Απορία

________________
Ας οργανώσουμε τη συζήτηςη.

Νομίζω όλ@  συμφωνούμε ότι με βάση την ελεύθερη βούληση ο Γιάννης Αγιάννης διαπράττει κλοπή. Έχει την ευθύνη της πράξης του. Ωστόσο όλ@ ταυτόχρονα καταλαβαίνουμε γιατί την διαπράττει και βρίσκουμε το κυνηγητό του Ιαβέρη ανηλεές κι άδικο.

Τι θέλω να πω. Μια γυναίκα είναι μεν υπεύθυνο άτομο, με ευθύνη των αποφάσεών της και των πράξεων της. Ωστόσο, έχει τόση μακρά προϊστορία καταπίεσης το φύλο μας, που μια κάποια αγανάκτηση είναι εν μέρει δικαιολογημένη. Εν μέρει, όχι εντελώς.

Ταυτόχρονα δεν υφίσταται αντίστροφος σεξισμός.  Το ανδρικό φύλο συνεχίζει να είναι πιο προνομιούχο, επειδή εκείνο κινεί το σύστημα ακόμη. Η αδικία που υφίσταται ένας άνδρας από μία συγκεκριμένη γυναίκα επομένως δεν ισοφαρίζει την συστηματική καταπίεση κι αδικία του ενός φύλου από το άλλο.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

26 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
channa
channa
8 μήνες πριν

Από την εποχή που η Τζέην Ώστεν έγραφε με πείσμα στις σελίδες της ότι η “γυναίκα είναι έλλογο ον” έως σήμερα η ερώτηση “πρέπει οι γυναίκες να αντιμετωπίζονται με επιείκεια” παραμένει επίκαιρο. Συνήθως η αντίδραση ήταν από πλευράς των ανδρών, αυτοί ήταν που θεωρούσαν το τα θηλυκά υποδεέστερα, χωρίς δομημένη προσωπικότητα που δεν μπορούν να είναι υπόλογες είτε για τις κακές πράξεις είτε για την ανοησία της σκέψης τους. Σε παλιότερες αλλά όχι τόσο μακρινές εποχές, όταν το φεμινιστικό κίνημα ήταν λιγότερο οπορτουνιστικό αυτή η ερώτηση λάμβανε πάντα αρνητική απάντηση. Στο σημερινό αφυπνισμένο κόσμο μας,έχεις δικαίωμα να θεωρηθείς Γιάννης Αγιάννης… Διαβάστε περισσότερα »

bagle
bagle
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  channa

 όταν το φεμινιστικό κίνημα ήταν λιγότερο οπορτουνιστικό 

😐

Pocahontas
Pocahontas
8 μήνες πριν

Είναι πονηρή η ερώτηση .Πιστεύω ότι υπάρχουν πράξεις που ανεξαρτήτως φύλου πρέπει να όλοι να είμαστε το ίδιο αυστηροί.Εδω όταν έκανε αυτό που έκανε η Πισπιριγκου σε φεμινιστικά site,μιλούσαν για την πατριαρχία που ανάγκασε την “καημένη” να ξεφορτωθεί τα παιδιά της .Ή που για την βιτριολου ότι η πατριαρχία φταίει που βάζει σε ανταγωνισμό τις γυναίκες.Δηλαδη ξέπλυμα κανονικοτατο. Αλλά για να λέμε του στραβου το δίκιο :This is a men’s world. Εκεί έξω τα περισσότερα πράγματα είναι βολικά για τους άντρες .Οι περισσότερες κοινωνικές συνθήκες ευνοούν αυτούς .Ακόμη και η σεξουαλική απελευθέρωση αυτούς ευνόησε.Δηλαδη να τραβάς τα μαλλιά σου .Και… Διαβάστε περισσότερα »

Lioness
Lioness
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  Pocahontas

Καλα και για τον Μπάμπη είπαν ότι σκότωσε την γυναίκα του γιατί έμπλεξε με μαφία και ναρκωτικά και όχι γιατί μπορούσε . Το ξέπλυμα για τα εγκλήματα των αντρών είναι ξέπλυμα με χλωρίνη όχι απλό. Για πισπιριγκου και βιτριολιστρια ήταν ελάχιστες οι φωνές που έδωσαν ελαφρυντικά . Άντρες γυναίκες τις έβαλαν στον πάτο και ακόμα παρεπερα. Στον Μπάμπη στέλνουν γράμματα συμπαράστασης άντρες και ερωτικά γυναίκες. Από πού να το πιάσεις και να μη λερώθεις. Άσε που τις πισπιριγκου και βιτριολιστρια θα τις μνημονεύουν τα αρσενικά για πολλά χρόνια μετά. Οι οποίες έβλαψαν γυναίκες και παιδιά θηλυκού γένους , να τα… Διαβάστε περισσότερα »

Dimce
Dimce
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  Lioness

Το οτι στελνουν γυναικες γραμματα αγαπης και ποθου σε ενα γυναικοκτονο,βι@στη και γενικα καποιον που εχει κακοποιησει γυναικα ή γυναικες σου προκαλει εκπληξη? Στις ΗΠΑ οι κατα συρροη δολοφονοι,ειδικα οταν τα εγκληματα τους ειναι σεξουαλικα με θυματα γυναικες εχουν κυριολεκτικα fan club απο κοπελες καθε ηλικιας που τους στελνουν γραμματα και γυμνες φωτογραφιες.Πραγματικα ειναι κατι τοσο στρεβλο που δεν μπορω να το κατανοησω.

avis
avis
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  Dimce

Για παρόμοιους λόγους φαντάζομαι που κάποιοι, αποφοιτοι ΑΕΙ μάλιστα όπως πολιτικοί μηχανικοί, είναι οπαδοί του Σώρα, παλιότερα του Λιακόπουλου κλπ. Μόνο ψυχολόγοι και ψυχίατροι μπορούν να το απαντήσουν.

Miss Hepburn
Miss Hepburn
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  avis

🥴😂

Dimce
Dimce
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  avis

Καμμια σχεση.Ουτε ο Σωρας ουτε ο Λιακοπουλος παρ’ολη την φαιδροτητα και ψεκασμα τους δεν ειναι κατα συρροη δολοφονοι με θυματα αποφοιτους ΑΕΙ

Κιμ Απίθανη
Κιμ Απίθανη
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  Pocahontas

Το βλέπεις λίγο λάθος. Δεν δικαιολόγησε κανείς τις πράξεις της Πισπιριγκου και της άλλης. Ειπώθηκε απλά το αυτονόητο. Πως το κοινωνικό πλέγμα,η πολιτισμική συνθήκη διαμορφώνουν ιδεολογίες γύρω από τις οποίες τα άτομα οχυρώνονται και πράττουν εγκλήματα.

Κιμ Απίθανη
Κιμ Απίθανη
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  Pocahontas

Και για τους βιαστές λέμε ότι μεγάλωσαν στην κοινωνική συνθήκη να βλέπουμε και θεωρούν τις γυναίκες κτήματα τους. Αλλά επουδενί δεν είναι αυτό δικαιολογία. Γιατί παραμένει έγκλημα ΓΡΑΜΜΈΝΟ στον ποινικό κώδικα,ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΎΝ ότι πρόκειται για έγκλημα άρα και κάτι που ΔΕΝ ΠΡΈΠΕΙ ν α κάνεις.
Δεν είναι δηλαδή λεπτή η γραμμή ανάμεσα στον καζουαλ σεξιστη/επηρμενο από την πατριάρχια. Μεσολαβούν πολλές στρώσεις βίας για να φτάσει κανείς να ρίξει βιτριόλι/σκοτώσει παιδιά/ βιάσει γυναίκες κλπ.

Dimce
Dimce
8 μήνες πριν

Ονομαζεται tribalism.Και αφορα γυναικες,αντρες,στρειτ και γκει.Εχει να κανει με τον ¨δικο μας” “δικη μας” versus τους αλλους που θεωρουνται αντιπαλοι.Θα το δειτε παντου.Οποτε οταν καποιες γυναικες θεωρουν οτι “ναι η Σουλα καλα κανει και κερατωνει τον αντρα της γιατι δεν την ικανοποιει ή γιατι ετσι γουσταρει” αλλα αν ο Τακης κερατωσει την Σουλα ειναι σωβινιστικο γουρουνι εχουμε καθαρη περιπτωση tribalism.Το ιδιο και ενας αντρας που θα πει για τον Τακη “ωραιος ρε μαγκα που τις εχεις δεκα δεκα τις γκομενες” αλλα για την Σουλα “αντε τσουλα ανοιξε κανα onlyfans” ή “καλα κανει ο Τακης και την κερατωνει,ετσι κανουν τ’αρσενικα” αλλα… Διαβάστε περισσότερα »

Miss Hepburn
Miss Hepburn
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  Dimce

Για τα εγκλήματα που διαπρατούν οι εκάστοτε δράστες τιμωρούνται από το συστημα δικαιοσύνης το οποίο ορίζεται από το νόμο. @ υπολοιπ@ που δεν ανήκουμε σ αυτό το σύστημα έχουμε κάθε δικαίωμα να εισάγουμε συναίσθημα κ προσωπική κρίση χωρίς να σημαίνει οτι παραβλέπουμε το νόμο. Αρχαιότατο το ζητημα / ηθικό δίλημμα που έθεσε στο κοινό ο Σοφοκλης με την Αντιγονη κ την ταφή του Κρέοντα: αυτό της υποταγής στους ηθικούς ή πολιτειακούς κανονισμούς. Δεν θεωρώ τόσο οτι έχει να κάνει με τη φυλή όσο με μια ευρύτερη, ιδεαλιστική ισωσ όσο κ μη στοιχειοθετημένη αισθηση του ‘ανήκειν’ εν γένει. Του που θέλει… Διαβάστε περισσότερα »

avis
avis
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  Miss Hepburn

Ο νόμος είναι ο πρώτος που κάνει τέτοιες διακρίσεις, πχ οι δολοφόνοι του Ζακ κυκλοφορούν ελεύθεροι. Οι ρομά πυροβολούνται για 20 ευρώ, ενώ κροάτες ναζί διασχίζουν ανενόχλητοι τη χώρα και την Αθήνα οπλισμένοι σφάζουν κόσμο και η Αστυνομία και κυρίως η πολιτική ηγεσία σφυρίζει αδιάφορη.

Miss Hepburn
Miss Hepburn
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  avis

Σαφέστατα! Συμφωνώ απόλυτα. Έθεσα τους θεσπισμένους νόμους ως ένα συμφωνημένο / κοινως αποδεκτό ηθικό και πολιτειακό πλαίσιο που ορίζει την ιδανική κατεύθυνση μιας κοινωνίας. Λέω όμως οτι πέραν της χοντρικής διάκρισης σωστό/ λάθος που είναι δουλειά του δικαστικού συστήματος να κρίνει (σαφώς πατριαρχικά δομημένο), εμείς οι εκτός αυτών τον δομών μπορούμε να επιτρέπουμε κάποια διαφοροποίηση της τοποθετησης μας με βάση ηθικές αρχές οι οποίες δεν έχουν αφομοιωθεί και ίσως είναι αδύνατο να υπηρετήσουν οι νόμοι- (θα έφερνε και χάος). Πχ παιδοβιαστης- παιδοκτόνος τη δεκαετία του 90, καταδικάστηκε μπήκε φυλακή- τον ‘εφαγαν’ καθώς λέγεται συγκρατούμενοι. Ποινικώς κολάσιμο θα συμφωνήσουμε. Δν έγινε… Διαβάστε περισσότερα »

Τελευταία επεξεργασία 8 μήνες πριν από Miss Hepburn
avis
avis
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  Miss Hepburn

συμφωνώ κι εγώ μαζί σου, και προσπαθώ να λειτουργώ με τον ίδιο τρόπο. Πχ είμαι κατά της αυτοδικίας αλλά δεν θα έκρινα με τον ίδιο τρόπο μία βιασμένη γυναίκα που θα έβγαζε μαχαίρι στον βιαστή της με τον κοσμηματοπώλη που πριν χρόνια πυροβόλησε και σκότωσε από το μπαλκόνι του υποψήφιο διαρρήκτη στην πόρτα του μαγαζιού του. Συμπληρωματικά έγραψα το παραπάνω σχόλιο. Γιατί οι δικαστές τον κοσμηματοπώλη τον αθώωσαν, ενώ την άστεγη γυναίκα την έχωσαν πολύ βαθιά στη φυλακή.

Miss Hepburn
Miss Hepburn
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  avis

Ναι! Καταννοώ κ τις θέσεις και τις προθέσεις σου κ συμφωνώ μάλιστα. Γράφω εκτεταμένα για να ξεκαθαρίσω κ εγώ ακόμα περισσότερο τις υπάρχουσες σκέψεις ή πεποιθήσεις μου. Δεν έχουμε και τόσο συχνά τη δυνατότητα να μιλήσουμε για τέτοια πράγματα σε βάθος ή χωρίς περιορισμό χρόνου. Εμένα ας πούμε με φέρνει σε διχασμό η περίπτωση του Louis Althusser -το εχω αναφέρει ξανά- κ μάλιστα εκεί υπάρχει η αισθηση προδοσίας του tribe. Γιατί από τη μία ήταν απίστευτος στοχαστής από την άλλη έπνιξε τη επι μακρώ συντροφο του. Από τη μια συγκινούμαι από την αγωνία του για τον ανθρωπο και την ψυχική… Διαβάστε περισσότερα »

Τελευταία επεξεργασία 8 μήνες πριν από Miss Hepburn
Kinbaku
Kinbaku
8 μήνες πριν

Το σημαντικο είναι να μην κρίνονται οι γυναίκες με τρόπο που να τις κάνει να εμφανίζονται ως άβουλα πλάσματα/παιδάκια/ανυποψίαστα θύματα κλπ γιατί έτσι απλώς ενισχύεται το πατριαρχικό αφήγημα. Έχει επισημανθεί πολλές φορές αλλά πολλ@ δεν το συνειδητοποιούν.

Miss Hepburn
Miss Hepburn
8 μήνες πριν
Απάντηση σε  Kinbaku

Σωστό κ αυτό… Όχι αλλά γατάκια. Έλεος.

Lioness
Lioness
8 μήνες πριν

Νομίζω ότι αυτή η απορία δημιουργήθηκε από το χθεσινό ποστ και τη λέξη ” σεξουαλικό αντικείμενο” που χρησιμοποιήθηκε από τη Ρένα. Ή από το ” είναι ο γαμιας μου” . Ή από τα ποστ για τη διαφορά ηλικίας με μεγαλύτερη τη γυναίκα. Γενικά από ερωτήσεις σεξουαλικού περιεχομένου. Γιατί αυτό? Γιατί το σεξ να καθορίζει το βαθμό ανισότητας μεταξύ των φύλων? Αυτό μας καίει μόνο? Μα δεν υπάρχει ισότητα γενικά. Το ότι κάποιες γυναίκες έχουν πετύχει να έχουν μια κάποια σεξουαλική απελευθέρωση ,αυτό δεν τις κάνει αυτόματα ισότιμες με έναν άνδρα στα μάτια της κοινωνίας. Ίσα ίσα τις βλέπουν αρνητικά. Αν… Διαβάστε περισσότερα »

Miss Hepburn
Miss Hepburn
8 μήνες πριν

Αγαπητη Απορια, λεω να συναντηθουμε στη Λαρισα. Εσυ ξεκίνα με τα ποδια απο Θεσσαλονικη και εγω με λίμο απο Λαμία. Αν δεν εισαι εκει στις 13:00′ θα περιμενω 5′ μετά θα φύγω. Αδικο;

avis
avis
8 μήνες πριν

Ας έρθει η ισότητα και τότε θα κρίνουμε άτομα ανεξαρτήτως φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού

Nandine
Nandine
8 μήνες πριν

Εγώ προσωπικά αυτά που θα σκεφτώ για τον άντρα που έκανε ας πούμε revenge porn σε μια πρώην σύντροφό του, τα ίδια ακριβώς θα σκεφτώ και για μια γυναίκα αν κάνει το αντίστοιχο σε πρώην σύντροφό της. Ή όπως ακριβώς δεν με νοιάζει ένας άντρας που έχει κάνει σεξ με πολλές γυναίκες, δεν θα κρίνω και την οποιαδήποτε γυναίκα που έχει πάει με πολλούς άντρες. Σκέψου πάνω τα παραδείγματα που ανέφερα: Στην περίπτωση του revenge porn από έναν άντρα γιατί γίνεται η γυναίκα το αντικείμενο διαπόμπευσης (που στο κάτω κάτω έκανε σεξ, κάτι τελείως φυσιολογικό, όχι φόνο ή ένοπλη ληστεία)… Διαβάστε περισσότερα »

Nienna
Nienna
8 μήνες πριν

Είναι δίκαιο δύο ανθρώπους που δεν ξεκινούν από την ίδια βάση να τους αξιολογούμε με τα ιδια κριτηρια;

Μῆτις / Mêtis
Μῆτις / Mêtis
8 μήνες πριν

Λόγω κάτι τέτοιων αποριών το αντιρατσιστικό κίνημα έχει σταματήσει να ζητάει ισότητα, αλλά ζητάει equity που μεταφράζεται σε δικαιοσύνη/επιείκεια/καθαρή αξία. Δείτε την απεικόνιση που έχει μέσα αυτό το άρθρο για να δείτε την διαφορά https://belonging.berkeley.edu/equity-vs-equality-whats-difference