Πώς να αντιμετωπίσεις τα σεξιστικά αστεία

Πιθανές εναλλακτικές στο να του ρίξεις το κοκτέιλ με τις ομπρελίτσες στο κεφάλι

Τώρα το καλοκαιράκι, σίγουρα θα βρεθείς σε ένα ευχάριστο παρεάκι όπου θα ακουστούν σεξιστικά αστεία, κι εσύ θα φανείς υστερική φεμινίστρια και feminazi, αν στραβώσεις και αρνηθείς να γελάσεις. Αν μάλιστα αποφασίσεις να μπεις στην ψυχοφθόρα διαδικασία να το συζητήσεις, προετοιμάσου ψυχολογικά και οπλίσου με αυτά που θα σου πω.

Ένα αστείο λέμε ότι είναι σεξιστικό, όταν αναπαράγει τα ίδια στερεότυπα, δηλαδή τις ίδιες λανθασμένες ιδέες που ακούμε από μικρά και που μεγαλώνουν το χάσμα μεταξύ των φύλων και διαιωνίζουν την υποτίμηση και την καταπίεση των γυναικών.

Ένα σεξιστικό αστείο δεν είναι απλά ένα αθώο αστείο. Παρουσιάζει ως οικουμενική αλήθεια τα πατριαρχικά στερεότυπα ότι οι γυναίκες είναι υστερικές, τρελές, ματαιόδοξες, ζηλιάρες, υπερευαίσθητες, επιφανειακές, ελαφρόμυαλες και αξίζουν τον χλευασμό αν είναι χοντρές, αξύριστες, γεροντοκόρες, σεξουαλικά απελευθερωμένες και βέβαια φεμινίστριες. Το δήθεν αθώο χιουμοράκι χρησιμοποιείται σαν free pass για να διαιωνίζει τη γυναικεία κατωτερότητα.

Πίσω στο παρεάκι, θα σου απαντήσουν ότι είσαι ξινή και υστερική (πάλι), ότι δεν έχεις χιούμορ κι ότι «κοίτα, εσύ έχεις το πρόβλημα, αφού άλλες γυναίκες γελάνε». Ναι. Γελάνε. Γελάνε γιατί οι περισσότερες γυναίκες πάσχουν από εσωτερικευμένο μισογυνισμό και γιατί επιθυμούν διακαώς να είναι Cool Girls™ και να έχουν αποδοχή και επιβεβαίωση από τους άντρες.

Δεν είναι ότι εμείς δεν έχουμε χιούμορ ή ότι είχαμε χιούμορ και το χάσαμε. Απλά το χιούμορ μας είναι καλύτερο απ’ αυτό και τώρα πια δεν φοβόμαστε να το πούμε. Το να λες ένα «αστείο» που επαναλαμβάνει για ακόμα μια φορά το στερεότυπο-ψέμα π.χ. της χαζής ξανθιάς ή το να λες κάτι που φτύσαμε αίμα να αποτινάξουμε, όπως το ότι η γυναίκα ανήκει στην κουζίνα ή ακόμα χειρότερα ένα αστειάκι που κάνει το βιασμό να μοιάζει αποδεκτός και δικαιολογημένος, είναι σεξιστικό. Είναι και σκατένιο ρε παιδί μου, πώς να στο πω. Κράτα αυτό.

Θα σου πουν «αμάν πια με την πολιτική ορθότητα» και θα σου παραθέσουν ως ακλόνητο επιχείρημα το ότι ιερά τέρατα της κωμωδίας την έχουν καταδικάσει, και προφανώς ξέρουν για το χιούμορ περισσότερα από σένα.

Ναι, ισχύει το ότι διάσημοι κωμικοί έχουν καταδικάσει την πολιτική ορθότητα. Ξέρεις ποιο είναι το βασικό κοινό στοιχείο που έχουν όλοι αυτοί, εκτός του ότι είναι άντρες; Το ότι είναι πάνω από 40. Τουλάχιστον. Ξέρεις τι σημαίνει αυτό; Ότι ενώ μπορεί στην εποχή τους η κωμωδία τους να ήταν προχώ, ακόμα κι επαναστατική, να αμφισβητούσε κάθε κοινωνικό στερεότυπο και να συντάραζε τα θεμέλια του στάτους κβο, τώρα πια, έχουν ξεπεραστεί. Είναι σκληρό αλλά αληθινό.

Και μια πραγματικά οικουμενική αλήθεια για το χιούμορ: Tα «αστεία» που πάνε να δικαιολογήσουν και να ξεπλύνουν τη συστημική καταπίεση ανθρώπων που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, δεν είναι αστεία. Είναι bullying.

Κι αν το φιλαράκι στο παρεάκι δεν μπορεί να σκεφτεί ένα αστείο που δεν κάνει τον κόσμο πιο σάπιο από ό,τι είναι, πες του να το αφήσει καλύτερα, και να πάει να πλύνει κάνα πιάτο.

in ,

Αξιολογήστε το άρθρο

96 points
Upvote Downvote

Total votes: 156

Upvotes: 126

Upvotes percentage: 80.769231%

Downvotes: 30

Downvotes percentage: 19.230769%

56
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παρακαλούμε Συνδεθείτε για να σχολιάσετε
11 Θέματα σχολίων
45 Απαντήσεις θεμάτων
0 Ακόλουθοι
 
Με τις περισσότερες αντιδράσεις
Δημοφιλέστερο θέμα σχολίου
16 Συντάκτες σχολίων
FifiΓράφωνJohn93AlouteroΦρύνη Πρόσφατοι συντάκτες σχολίων
  Εγγραφείτε  
νεότερα παλαιότερα δημοφιλέστερα
Ειδοποίηση για
Δασκαλίτσα
Μέλος
Up/Down Voter
Συμμετέχων

Μπήκα στη διαδικασία να το διαβάσω ξανά και ξανά για να μου εντυπωθούν ως απαντήσεις, καθότι δε με λες και ετοιμόλογη.
Θα είναι πραγματικά μεγάλο βήμα, για τις γυναίκες πρώτα, αν αποτινάξουν την ανάγκη να γελάνε ή και να αναπαράγουν τέτοιου είδους αστεία. Θέλω να πιστεύω ότι αφού γίνει αυτό και οι άντρες θα λάβουν το μήνυμα.
Τι, όχι;

John93
Επισκέπτης
Συμμετέχων
John93

Έχεις κάθε δικαίωμα να μη γελάσεις μ’ ένα αστείο, επειδή σου φάνηκε εσένα ρατσιστικό, σεξιστικό, ομοφοβικό, ισλαμοφοβικό, τρανσφοβικό, χοντροφοβικό, τριχοφοβικό, κ.ο.κ.. Μολαταύτα, δεν είναι απαραίτητο ότι όντως είναι ένα ή περισσότερα από τα παραπάνω, μιας και το τι είναι ρατσιστικό, σεξιστικό, ομοφοβικό, ισλαμοφοβικό, τρανσφοβικό, χοντροφοβικό, τριχοφοβικό, κ.ο.κ. είναι σαφέστατα απότοκος υποκειμενικών κριτηρίων. Για παράδειγμα, αν κι ομοφυλόφιλος και σε σχέση με Πόντιο, δεν θεωρώ τα σχετικά αστεία πάντα ομοφοβικά ή ρατσιστικά. Κυρίως, γιατί συχνότατα τ’ αστεία ενέχουν αλήθειες ή περιγράφουν πραγματικές καταστάσεις, εννοείται, καθ’ υπερβολή και γλαφυρότατα (αναφέρομαι πάντα σε πετυχημένα αστεία). Τέλος, δεν είναι λίγα τα στερεότυπα που βασίζονται… Διαβάστε περισσότερα »

Cocolime
Μέλος
Συμμετέχων

Είναι σχεδόν αστείο το ότι λες πως τα στερεότυπα βασίζονται σε αλήθειες. Ειδικά με τα παράδειγματα που δίνεις, δείχνεις να μην έχεις ιδέα τι είναι στερεότυπο. Πολύ κρίμα…

John93
Επισκέπτης
Συμμετέχων
John93

Κρίνεις το επιχείρημά μου ότι αρκετά στερεότυπα βασίζονται σ’ αλήθειες σχεδόν αστείο, αλλά δεν μου λες γιατί.
Επιπρόσθετα, με κατηγορείς ότι δεν ξέρω τι είναι στερεότυπο, αλλά πάλι δεν επιχειρηματολογείς.
Αν νομίζεις ότι με ad hominem επιθέσεις μου την είπες, δε μπορώ παρά να σε οικτίρω.

idril
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Δημιουργός Κειμένων
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

John93 Είσαι σίγουρος ότι γνωρίζεις τι σημαίνει ad hominem επίθεση; Διότι όλες οι απαντήσεις αναφέρονται αποκλειστικά στα επιχειρήματά σου. Κανείς δεν σε χαρακτήρισε πανέξυπνο/ανόητο/ευγενή/αγενή/φεμινιστή/σεξιστή, ή οτιδήποτε άλλο. Κανείς δεν αναφέρθηκε στο πρόσωπό σου, τελεία. Λογικό μιας και δεν έχει απολύτως καμία χρησιμότητα να χαρακτηρίσει κάποιος εσένα τον ίδιο. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι τα επιχειρήματα που επικαλείσαι. Τα οποία είναι λογικοφανή, αλλά καταρριπτέα. Τα αστεία δεν είναι υποκειμενικά, και τα αστεία που προσβάλλουν είναι σίγουρο πως δεν επαφίενται στις ευαισθησίες του παραλήπτη για να το επιτύχουν. Όσο για τα στερεότυπα, στ’ αλήθεια δεν καταλαβαίνεις το σκοπό των στερεοτύπων, που είναι… Διαβάστε περισσότερα »

John93
Επισκέπτης
Συμμετέχων
John93

@idril
Πρώτον, το να με υποτιμάς (δεν αναφέρομαι σ’ εσένα) ισχυριζόμενη ότι δε γνωρίζω τι είναι το στερεότυπο χωρίς καν να αιτιολογείς, λυπάμαι, αλλά είναι ad hominem επίθεση.
Δεύτερον, υπάρχει σχολιάστρια που απευθύνεται στο άτομό μου. Συνεπώς, ο σχετικός ισχυρισμός σου περί του αντιθέτου είναι φαιδρός.
Στο δια ταύτα:
– Δε νομίζω να ανέφερα ότι τα αστεία είναι υποκειμενικά. Αυτό που είπα είναι ότι το πώς εκλαμβάνεται η σεξιστικό ρητά, η ρατσιστικότητα

John93
Επισκέπτης
Συμμετέχων
John93

@idril Πρώτον, το να με υποτιμάς (δεν αναφέρομαι σ’ εσένα) ισχυριζόμενη ότι δε γνωρίζω τι είναι το στερεότυπο χωρίς καν να αιτιολογείς, λυπάμαι, αλλά είναι ad hominem επίθεση. Δεύτερον, υπάρχει σχολιάστρια που απευθύνεται στο άτομό μου. Συνεπώς, ο σχετικός ισχυρισμός σου περί του αντιθέτου είναι φαιδρός. Στο δια ταύτα: – Δε νομίζω να ανέφερα ότι τα αστεία είναι υποκειμενικά. Αυτό που είπα είναι ότι το πώς εκλαμβάνεται η σεξιστικότητα, η ρατσιστικότητα, η ομοφοβικότητα κ.ο.κ ενός αστείου είναι υποκειμενικό. – Το τι είναι προσβλητικό είναι, επίσης, υποκειμενικό. – Δε νομίζω να ανέφερα ότι τα στερεότυπα εκφράζουν αλήθειες ή ότι είναι χρήσιμα.… Διαβάστε περισσότερα »

MagosTouOzz
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Όταν κάποιος σου προσάπτει κάποια κατηγορία, ακόμα και σε μορφή αστείου, φέρνει και το βάρος της απόδειξης της κατηγορίας. Π.χ. λέμε ότι οι Πόντιοι στα ανέκδοτα είναι πιο ευκολόπιστοι η πιο αγαθοί. Υπάρχει κάποια επιστημονική έρευνα που το αποδεικνύει; Ή ότι του φανεί του καθενός; Με την ίδια λογική, μπορεί να εξετάσει κανείς και τα σεξιστικά αστεία. Στηρίζονται σε δεδομένα που προκύπτουν από έρευνες ή και πάλι ότι του φανεί του καθενός; Γενικά αυτού του είδους τα αστεία φαίνονται αθώα και στα πλαίσια της παρέας, μέχρι να χτυπήσουν την δική σου πόρτα… Και εκεί παύει να είναι αστείο, και μετατρέπεται… Διαβάστε περισσότερα »

John93
Επισκέπτης
Συμμετέχων
John93

Τ’ αστεία με τους Πόντιους έχουν ιστορικό και κοινωνικό υπόβαθρο. Οι Πόντιοι του’ 22 δεν μιλούσαν γρι δημοτική νεοελληνική κι ήταν ως επί το πλείστον φτωχοί μεροκαματιάρηδες, εν αντιθέσει με τους κοσμοπολίτες (μη χέσω) Μικρασιάτες.
Οσον αφορά στα κατ’ εσέ σεξιστικά αστεία, το μόνο που μπορώ να πω είναι «ανάλογα την περίπτωση».

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

@ Aloutero

Ανακάλυψες τον ακραίο της ημέρας και ένιωσες καλύτερα που έκανες το SJW χρέος σου για σήμερα; Μπράβο. Χαρά μου να κάνω κόσμο να νιώθει καλύτερα.

Μπορείς να πιστεύεις στην Πατριαρχία, στον Χριστό, στην Ιστάρ ή στο Βούδα ή στη Λίλιθ. Δικαίωμά σου. Μην καταδικάζεις άλλους με βάσει την πίστη σου. Μην πιστεύεις την πίστη που σου πουλάνε άνθρωποι που ζούνε από την πώληση πίστης.

Aloutero
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Ότι ο ρατσισμός και ο σεξισμος είναι θέμα άποψης ασουμε! Πίσω στη σπηλιά σου. Μεταξεταστεος για το 2019.

John93
Επισκέπτης
Συμμετέχων
John93

Ad hominem επίθεση…
Κλασσική αντίδραση κάποιου που ζει σε echo chamber.
Περαστικά, φιλενάδα!

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

Είναι γνωστό τοις πάσι ότι η πλειοψηφία όσων κάνουν ότι υπερασπίζονται το δίκιο ονειρεύονται την δικιά τους άδικη και τραμπουκικη κυριαρχία. Αυτό ακριβώς είναι το ακροαριστερό pedigree του φεμινισμού. Εκεί κρύβεται η ενδογενης του απολυταρχία. Η μη ανεκτικότητα στο άλλο, στον διαλογο.

Γι’αυτό οι ad hominem επιθέσεις, μόνιμο φαινόμενο όταν διαφωνείς με τον φεμινισμό, γι’αυτό και το κλείσιμο του ματιού στη βία στο ξεκίνημα του άρθρου.

Αλλά ο φεμινισμός είναι μια νέα θρησκεία. Με ιερείς-εμπόρους και τυπικό. Και πολλά πολλά δόγματα. Γι’αυτό αυτό ο φανατισμός των νέων μελών του. Το δόγμα, η απόλυτη εξ αποκαλύψεως αλήθεια (πχ η «πατριαρχία»), φανατιζει.

Aloutero
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Εκτός τόπου και χρόνου! Με fancy εκφράσεις για το ξεκάρφωμα. Δεν απαντάτε όμως. Εννοείτε ότι ο ρατσισμός ή ο σεξισμός είναι θέμα οπτικής γωνίας; Γράφετε ότι τα κριτήρια για το τι είναι ρατσιστικό κ.λπ. είναι υποκειμενικά;
Και περιμένετε διάλογο και σεβασμό; χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα

Aloutero
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

@Γράφων
Είναι γνωστό ότι οι περισσότεροι κάνουν προβολή των δικών τους απόψεων και κόμπλεξ πάνω στις απόψεις των άλλων.
Δεν είναι τυχαίο ότι εγώ μίλησα για ρατσισμό κ.λπ. και επιλέξατε να κολλήσετε με το φεμινισμό. Δεν χρειάζεται να πούμε κάτι άλλο 😉

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

@ Aloutero Πυρήνας των απαντήσεών μου είναι το παρόν άρθρο. Όχι ό,τι έχει έρθει στο μυαλό μου τα τελευταία χρόνια, ο Ελύτης ή η τρύπα του όζοντος. Κρατώντας την κουβέντα σχετική βοηθάμε στην πρόοδό της. Χαχανίζοντας ή πετάγοντας άσχετα τη χαώνουμε. Αναφέρθηκες στον σεξισμό και στον ρατσισμό. Περιορίστηκα στον φεμινισμό που εξ ορισμού είναι σεξισμός*. Να εφιστήσω εκ νέου την προσοχή στα sexism alerts που έχω θέσει ως πρώτο σχόλιο και απλά προσπερνιούνται. Θα δημοσιευόταν ποτέ ένα άρθρο απευθυνόμενο σε Σκτωτσέζους για τα σκωτσέζικα ανέκδοτα «για να μην τους σπάσετε τα μούτρα…»; Είναι εγγενές κομμάτι του φεμινισμού το κλείσιμο του… Διαβάστε περισσότερα »

Aloutero
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

«νομιζόμενα διότι όπου κερδίζει έδαφος ο φεμινισμός αυξάνονται οι νευρώσεις στο γυναικείο φύλο»
what the actual fuck!!!

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

https://ampa.lifo.gr/gunaikes/pos-na-antimetopiseis-ta-sexistika-asteia/#comment-16124 Ανάγνωσε. Ή τουλάχιστον προσπάθησε. Εκτός από θαυμαστικά και αφορισμούς έχεις κάτι άλλο να προσθέσεις; Ειλικρινά εκτός από το να εκτοξεύει «What the fuck», «Τον Τραμπ τι τον έχεις», «Φύγε, είσαι λιοντάρι» κτλ μπορείς να συζητήσει ένας φεμινιστής με έναν μη πιστό του φεμινισμού, όπως είμαι εγώ; Ή η πίστη στον φεμινισμό είναι ένα θέσφατο συνεννόησης; Μπορεί να βγει ο πιστός του φεμινισμού από το καβούκι αυταρέσκειας και αυτοϊκανοποίησης στο οποίο εθελοντικά έχει κλειστεί; Ή ο φεμινισμός είναι για members only; Ή είναι κάποια εξ αποκαλύψεως αλήθεια που ήρθε να καλύψει το κενό που άφησε πίσω της η Αγία Γραφή;… Διαβάστε περισσότερα »

Aloutero
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

@Γραφων

Χαίρομαι που είμαι σαφής ως προς το ότι δεν προσπαθώ να κάνω διάλογο. Δεν είναι πλέον προς διαπραγμάτευση το αν γίνονται διακρίσεις εις βάρος των γυναικών. Δεν είναι υπό συζήτηση το αν η πατριαρχία είναι υπαρκτή. Το μόνο για το οποίο θα έκανα διάλογο είναι με ποιον τρόπο μπορούν αυτά τα φαινόμενα να ελαχιστοποιηθούν.
Το ότι εν έτει 2018 προσπαθούν κάποιοι με νύχια και με δόντια να βρουν αποδείξεις εναντίον του φεμινισμού, με κάνει να είμαι πολύ δύσπιστη απέναντί τους. Για να μην πω κάτι πιο βαρύ.

Φρύνη
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Μήπως θα μπορούσες να παραθέσεις μερικά αστεία (και τα στερεότυπα στα οποία βασίζονται) για ομοφυλόφιλους και Πόντιους που περιγράφουν αλήθειες; Ρωτάω με ειλικρίνεια και παντελή έλλειψη ειρωνίας.

Aloutero
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Φρύνη πολλά ζητάς!

John93
Επισκέπτης
Συμμετέχων
John93

Παραθέτω δύο ανέκδοτα με γκέι που τα θεωρώ πετυχημένα: 1) Είναι ένα ζευγάρι γκέι στο κρεβάτι. – Θανάση, βάλε μου δάχτυλο στον κ#λο, λέει ο Σπύρος. – Άσε μας, μωρέ, δεν έχω όρεξη, απαντάει ο Θανάσης. – Θανασάκι, βάλε μου δάχτυλο. Τ’ απαιτώ. Τι να κάνει ο Θανάσης, αρχίζει να περιεργάζεται τον κ#λο του Σπύρου. Μπαίνει μέσα, αλλά ο Σπύρος του ζητάει πιο βαθιά. Ο Θανάσης μπαίνει πιο βαθιά. – Μπες κι άλλο, του λέει ο Σπύρος. Μπαίνει κι άλλο μέσα, ώσπου αγγίζει κάτι μεταλλικό. Το πιάνει και το βγάζει. Είναι ένα ρολόι. – Χρόνια πολλά, λέει ο Σπύρος του… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

sexism alert #1 Πιθανές εναλλακτικές στο να ΤΟΥ ρίξεις το κοκτέιλ με τις ομπρελίτσες στο κεφάλι (= διότι είναι within the ambit of reasonable responses η καταφυγή σε πράξεις βίας) sexism alert #2 Γελάνε γιατί οι περισσότερες γυναίκες ΠΑΣΧΟΥΝ από ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΥΜΕΝΟ ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟ και γιατί επιθυμούν διακαώς να είναι Cool Girls™ και να έχουν ΑΠΟΔΟΧΗ και επιβεβαίωση ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ. (= η ελεύθερη βούληση μόλις πήγε περίπατο: ή είσαι μαζί μας ή πάσχεις από κάτι που εμείς θα σου πούμε τι είναι / = οι άντρες είναι οι μοναδικοί από τους οποίους οι *γυναίκες* ζητάνε επιβεβαίωση, δεν έχουν ποτέ και καμία… Διαβάστε περισσότερα »

kapo
Μέλος
Συμμετέχων

Δυο ερωτήσεις έχω:
1. Άλλη δουλειά δεν έχεις να κάνεις?
2. Τον Trump τι τον έχεις?

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

Όταν αποκτήσεις έστω και ένα επιχείρημα θα σου πω τι σχέση έχω τον Τραμπ. Αναφορικά με τον αν έχω άλλη δουλειά να θέσεις το ίδιο ερώτημα στους επαγγελματίες downvoters και upvoters του ιστοτόπου.

idril
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Δημιουργός Κειμένων
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Αγαπητέ Γράφοντα, βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέροντα τα alerts σας διότι είναι αλήθεια πως από την απέναντι πλευρά, η απειλή έμφυλης βίας, η καταπίεση, η αποπομπή αστειευόντων ή υβριστών κυρίως με το θέμα πλυσίματος πιάτων είναι θέματα που απασχολούν τους αυτοπροσδιοριζόμενους ως φεμινιστές. Εν ολίγοις, λέτε πως μια φεμινίστρια γράφει με τρόπο που βδελύσσεται από αυτούς που κατηγορεί ως ασπαζόμενους την πατριαρχία. Βέβαια επιλέγετε να αγνοήσετε το πολλάκις επιβεβαιωμένο γεγονός πως η εν λόγω γράφουσα χρησιμοποιεί την ειρωνεία και το σαρκασμό για να περάσει μηνύματα, και δη χρησιμοποιεί ειρωνικά ακριβώς τις εκφράσεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι οι ενστερνιζόμενοι τον φεμινισμό. Όσο… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

Ευχαριστώ για την κοσμιότητα. Ειλικρινά. Η σουφραζέτα είναι διαφορετικό πράγμα από την φεμινίστρια. Ο όρος των άρθρων που έστειλα δεν ήταν σουφραζέτα αλλά φεμινίστρια. Οι Βρετανοί, απλά, έχουν πολύ βαθιά δημοκρατικές αντιλήψεις (κάνουν μεταρρυθμίσεις χωρίς αίμα, εν αντιθέσει με τους Γάλλους πχ) για να «ψαρώσουν» με συνθήματα και βοές κι αντάρες. Το τι αφορά το όλον ή μέρος του κινήματος είναι κάτι που ο φεμινισμός οφείλει να το λύσει άμεσα ενδοοικογενειακά. Κάτι σαν την υποστήριξη στη βία από την ελληνική αριστερά. Μέχρι τότε θα υπόκειται σε κριτική όπως όλα τα πολιτικά κινήματα. Ως όλον. Αυτό που λέω σαφώς είναι ότι… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

Και για να το κλείσω: είναι άλλο να μιλάει ένας κάγκουρας του οποίου τα λεγόμενα θα αντιμετωπίσουμε όλοι ως καγκούρικα (με την ανάλογη σοβαρότητα και βαρύτητα) και τελείως διαφορετικό να μιλάει κάποιος/-α ευαγγελιζόμενος/-η ένα καλύτερο μέλλον υιοθετώντας το ύφος και τον τρόπο του κάγκουρα. Έστω και εάν το κάνει «σκωπτικά».

Ο καγκουρισμός, σερνικός ή φεμινίσιος, είναι ο οχτρός. Ούτε οι λευκοί άνδρες ούτε τα πράσινα άλογα ούτε οι εμπριμέ ελαφίνες.

βλαχάκι(το)
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Επιβεβαιωμένος Χρήστης
Ενθουσιώδης

Νομίζω ότι πρέπει περισσότερα ανέκδοτα να ξεκινούν με την φράση:

«Ήταν ένας λευκός cisgender ετεροφυλόφιλος άνδρας, μεσοαστός, χριστιανικού υποβάθρου κ.λπ…»

Το θέμα είναι ότι στο πρόσπεκτ αυτών των ανεκδότων πολλοί δεν αντιδρούν «χαλαρά», ως όφειλαν, σύμφωνα μ’ αυτά που κηρύττουν -κι όχι μόνο δεν αντιδρούν «χαλαρά»- αλλά έχουν πρόβλημα και με την άνωθεν κατηγοριοποίησή τους. Αισθάνομαι δε, ότι αισθάνονται ότι τους σφίγγουν τους όρχεις με έναν αέρινο καρυοθραύστη. Είναι ελαφρώς αστείο, παρότι δεν είμαι καθόλου φαν του σαδισμού.
😀

Μέλος
Συμμετέχων

Παρακαλώ ένα κοκτέιλ με ομπρελιτσες!
Προσπαθώ να κρατήσω την ψυχραιμία μου αλλά δεν μπορώ…
ΟΧΙ δεν είναι δεδομένο ότι οι γυναίκες είναι πιο ευαίσθητες από τους άντρες.
ΟΧΙ δεν είναι δεδομένο ότι πολύ χοντροί άντρες ή γυναίκες είναι λιγότερο ελκυστικοι
Δε βασίζονται όλα τα στερεότυπα σε αλήθειες
Και ΟΧΙ δεν είμαι ούτε υπερβολική ούτε υστερικη που θυμώνω μ αυτό το σχόλιο_ Ούτε εχω περίοδο.

John93
Επισκέπτης
Συμμετέχων
Φαίνια Ξανθοπουλίδου
Μέλος
Επιβεβαιωμένος Χρήστης
Δημιουργός Περιεχομένου
Χρόνια συμμετοχής
Συνεργάτης

John93 my two cents όσον αφορά αυτές τις έρευνες που κάνουν συνήθως κλινικοι ψυχολόγοι και αφορούν χαρακτηριστικά αντρών και γυναικών. Είναι απλά μια σκέψη που έχω σαν άνθρωπος, αλλά και σαν επαγγελματίας. Δεν νομίζω ότι η πρόθεση αυτών των ανθρώπων είναι να αναπαράξουν στερεότυπα, αν και στην περίπτωση του σελεμπριτι Τζορνταν Πίτερσον, καμία φορά το σκέφτομαι. Νομίζω οτι προσπαθούν να ερμηνεύσουν με στατιστικά στοιχεία μια κατάσταση, αφαιρώντας από τα συμπεράσματα την υπόθεση nurture. Δεν μπορείς να αποδώσεις στις γυναίκες χαρακτηριστικά τύπου «πιο συναισθηματικές», «περισσότερο συγκαταβατικες», κοκ, χωρίς να υπολογίσεις ότι οι γυναίκες έχουν γίνει έτσι, γιατί έτσι αναμένει η κοινωνία… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

@ Φαίνια Ξανθοπουλίδου Ποια κοινωνία αναμένει συγκεκριμένες συμπεριφορές από άνδρες και γυναίκες; Στην Ελλάδα; Στις ΗΠΑ; Σήμερα; Πριν από 1000 χρόνια; Στην Κίνα; Στην Ινδία; Αν είναι διαχρονικά και διατοπικά, δεν είναι αντικειμενικά χαρακτηριστικά ή τουλάχιστον κάτι τέτοιο δεν είναι το λογικό να εξαγάγει κανείς ως συμπέρασμα; Το συμπέρασμα είναι ότι αν μέλη διαφορετικών κοινωνιών σε διαφορετικές εποχές έχουν κοινά χαρακτηριστικά τότε πρέπει να υπάρχει μια άφατη κοινωνική συνωμοσία η οποία ενώνει διαφορετικές εποχές και τοπογεωγραφίες (σ.σ. «πατριαρχία»); Την εδώ έρευνα την ανοίξατε; Είδατε ότι αναφέρεται σε πολλά διαφορετικά κράτη; ‘Η ήταν αυτό «interestingly, all of these cross-cultural studies find… Διαβάστε περισσότερα »

Φαίνια Ξανθοπουλίδου
Μέλος
Επιβεβαιωμένος Χρήστης
Δημιουργός Περιεχομένου
Χρόνια συμμετοχής
Συνεργάτης

@γράφων Ουδέποτε είπα ότι οι έρευνες αυτές είναι biased. Το είπα αστειευόμενη για τον Τζόρνταν Πίτερσον, που το κοντροβερσι είναι βούτυρο στο ψωμί του και έχει βασίσει όλη του τη δημοφιλία στηρίζοντας τέτοιες έρευνες σαν θέσφατα. Αυτές οι έρευνες σου δείχνουν κάτι, στατιστικά αποτελέσματα, που δεν γίνεται να είναι biased. Tο πως το ερμηνεύεις αργότερα ενδεχομένως να ειναι biased. Παράδειγμα: Interestingly, all of these cross-cultural studies find sex differences in neuroticism are larger in cultures with more sociopolitical gender equity. That’s right, in more gender egalitarian nations sex differences in neuroticism are larger, not smaller as would be expected if… Διαβάστε περισσότερα »

John93
Επισκέπτης
Συμμετέχων
John93

@ Φαίνια Ξανθοπουλίδου
Εγώ ανέφερα απλώς τα δεδομένα.
Συνεχίζοντας, δεν αναφέρθηκα σε συγκαταβατικότητα, παρά μόνο σε ευαισθησία.
Πλείστες σχετικές έρευνες επιβεβαιώνουν ότι οι γυναίκες είναι πιο ευαίσθητες από τους άντρες.
Αυτό, όμως, για κάποιες και κάποιους δε γίνεται αποδεκτό ούτε καν ως δεδομένο, (που είναι!). Επ’ αυτού έχεις κάτι να σχολιάσεις;
Όσον αφορά στο nurture, δε χρειάζεται, νομίζω, να το ψάξεις και πολύ. Αρκεί να εξετάσει κανείς τα τρανς άτομα για να διαπιστώσει την επίδραση των φυλετικών ορμονών στις νευροδιαβιβάσεις του εγκεφάλου. Α, και δε νομίζω να πιστεύεις πραγματικά ότι μαθαίνουμε τις γυναίκες να είναι πιο συναισθηματικές. Τι ακριβώς τους μαθαίνουμε;

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

@ Φαίνια Ξανθοπουλίδου Μα εκεί που υπάρχει μεγαλύτερο gender equity υπάρχουν και λιγότερα εμπόδια όχι μόνο περισσότερα εφόδια! Σε χώρες με μεγαλύτερο gender equity εμφανίζονται οι μεγαλύτερες αποστάσεις των φύλων στις επιστημονικές σπουδές (https://www.theatlantic.com/science/archive/2018/02/the-more-gender-equality-the-fewer-women-in-stem/553592/). Και εκεί υπάρχει ένας άφατος και άρρητος εχθρός; Μία άλλη ενδιαφέρουσα έρευνα που δημοσιεύθηκε στη lifo πέρασε και δεν ακούμπησε… https://www.lifo.gr/now/life/192823/to-koyrastiko-somatika-epaggelma-prosthetei-xronia-sti-gynaika-alla-afairei-apo-ton-antra Διερωτώμαι: και γι’ αυτό φταίει μια άφατη κοινωνική συνωμοσία ανα τους αιώνες; Δεν έθεσε η κοινωνία μαστούς, ωοθήκες και μήτρα στις γυναίκες. Μάλλον η κοινωνία είναι που προσπαθεί να τις πείσει ότι η ανατομία τους και η βούλησή τους μπορούν να είναι σε απόλυτη αντίθεση… Διαβάστε περισσότερα »

Φαίνια Ξανθοπουλίδου
Μέλος
Επιβεβαιωμένος Χρήστης
Δημιουργός Περιεχομένου
Χρόνια συμμετοχής
Συνεργάτης

Μεγαλύτερο gender equity δεν είναι ίσο με το gender equity. Είναι απλά μεγαλύτερο. Οι γυναίκες έχουν εφόδια για να σπουδάσουν, αλλά όταν μπουν στην αγορά εργασίας, οι διακρίσεις είναι υπαρκτές. Οι διακρίσεις είναι που κάνουν τη νεύρωση, όχι η φύση τους. Αυτό ήταν μια ερμηνεία. Στην πραγματικότητα ας πούμε πως δεν ξέρουμε. Η άποψη μου έχει τόση αξία όσο και η δική σας. Μια γυναίκα πρέπει να έχει ίδιες ευκαιρίες και ιδια αντιμετώπιση με έναν άνδρα σε ένα δίκαιο κράτος. Τα σεξιστικά σχόλια και η παρενόχληση στην εργασία δεν είναι μύθος. Ο ισχυρός λευκός στρέιτ άνδρας δεν είναι μύθος. Δεν… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

Ζητώ συγγνώμη αλλά νομίζω ότι υπάρχουν θεμελιώδη σφάλματα στον τρόπο σκέψης που περιγραφετε. Η πατριαρχια είναι εφεύρεση του σημερινού φεμινισμού, καθώς πρώτη φορά ορίζεται από σύγχρονους φεμινιστές ενώ δεν υπάρχει κανείς αυτοαποκαλουμενος «πατριαρχιστης». Κανένα γραπτό ή σχετική προφορική παράδοση που να έχει σαν αυτοσκοπό το καλό του άρρενος σε βάρος της γυναίκας. Στις γυναίκες πχ στην Σουηδία έχει δοθεί πληρης ισότητα ευκαιριών. Αν θέλετε να μιλήσουμε για ισότητα αποτελέσματος είναι εσφαλμένη έννοια και θα με βρείτε ούτως ή άλλως αντίθετο. Στον Καναδά, χώρα του Πητερσον, όλοι οι συνεντευξιαζομενοι προς εργασία ερωτωνται αν ΝΙΩΘΟΥΝ ότι ανήκουν σε κάποια μειονότητα. Μιλάμε για… Διαβάστε περισσότερα »

Φαίνια Ξανθοπουλίδου
Μέλος
Επιβεβαιωμένος Χρήστης
Δημιουργός Περιεχομένου
Χρόνια συμμετοχής
Συνεργάτης

@γράφων Αν και το σχόλιο σας είναι αυτό-επεξηγούμενο (μύθος η πατριαρχία ισότιμο με επίπεδη γη και εμβόλια= αυτισμός, στο δικό μου το μυαλό) θα προσπαθήσω να σας δώσω μια τελευταία απάντηση. Δεν καταλαβαίνω τι λέτε αυτο-αποκαλούμενος πατριαρχιστής. Και τον κιμ γιονκ ουν αν το ρωτήσετε, «σωτήρας, ηγέτης, θεός» θα σας πει πως είναι, όχι δικτάτορας. Όσο για τα γραπτά+προφορικές μαρτυρίες, η όλη βάση της υστερίας, ότι η γυναίκα δεν μπορεί να έχει οργασμούς, ότι το μυαλό της γυναίκας ήταν μικρότερο και λιγότερο ικανό και άλλα πολλά ανά τους αιώνες, πιστεύονταν φαντάζομαι στα πλαίσια μιας προστασίας για τη γυναίκα και όχι… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

@ Φαίνια Ξανθοπουλίδου. Δύο τινά. Πρωτίστως θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την ευγένειά σας και το ήθος (μιλώ σοβαρότατα) και το γεγονός ότι έχετε αποφύγει απόλυτα η (σαφής) διαφωνία μας να εκπέσει σε βρισίδι-ξεμάλλιασμα. Ειλικρινά ευχαριστώ. Είναι πιο σπάνιο από ότι φαίνεται. Αναφορικά με το ουσιώδες σκέλος: ευελπιστώ να είναι σαφές ότι οι διαφορετικές ανά τους αιώνες και τους τόπους κοινωνίες έχουν διαφορετικούς αξιακούς κώδικες και σύμπτωση επαναλαμβανόμενη είναι λάθος να αποδίδεται σε έναν ad hoc κατασκευασμένο «ελλείποντα κρίκο», ήτοι την πατριαρχία. Το λινκ με τις εσφαλμένες επιστημονικές γνώσεις του παρελθόντος, ξέρετε, έχει διττή χρήση. Τόσο υπέρ της θέσης… Διαβάστε περισσότερα »

Φρύνη
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

@Γράφων

Εσείς θεωρείτε ότι δεν υπάρχουν ανισότητες ανάμεσα στα δύο φύλα ή ότι υπάρχουν αλλά είναι απόρροια / δικαιολογούνται από τη <> και την ανατομία των δύο φίλων;

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

@ Φρύνη Προφανώς και υπάρχουν διαφορές που πηγάζουν από κοινωνικά πρότυπα σήμερα είναι άδικα διότι κατέστησαν άχρηστα, ξεπερασμένα (πχ προίκα από πλευράς της γυναίκας ή ότι ο άντρας πρέπει να πάει στρατό). Τα περισσότερα από αυτά που λέμε «διακρίσεις» πηγάζουν είτε από την αλλαγή της κοινωνίας (πχ αντισύλληψη + εργασία = γυναικεία χειραφέτηση) είτε από βιολογικές διαφορές (πχ ανισότητα ανδρών – γυναικών στις θετικές επιστήμες). Αυτό που λέω είναι ότι οι βιολογικές διαφορές είναι περισσότερες από αυτό που θέλουμε να πιστεύουμε σήμερα και ότι ο φεμινισμός, λόγω των ιδεολογικών του καταβολών, είναι ένα πολύ κακό εργαλείο για την κατάληξη σε… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

«Όλα τα αστεία για τη θρησκεία προσβάλλουν, επομένως είναι άσκοπο να ζητάμε συγγνώμη γι’ αυτά. Θα πρέπει να ζητάμε συγγνώμη μόνο για κακόγουστα αστεία. Με αυτό το δεδομένο δεν χρειάζεται συγγνώμη», πρόσθεσε ο ηθοποιός.

https://www.lifo.gr/now/people/203695

Γράφων
Μέλος
Συμμετέχων

Το σύστημα με τα χεράκια είναι γ@μ@το!!

Η ταύτιση των φεμινιστών με το σκότος και το έρεβος του ισλάμ είναι εκπληκτική!! Γι’ αυτό και η ανεκτικότητα του φεμινισμού έναντι του ισλάμ!! Είναι η ίδια λογική σε άλλη εφαρμογή!!

Fifi
Μέλος
Δημιουργός Κειμένων
Συμμετέχων

«Γιατί ανεβάζουν τόσο προκλητικές φωτογραφίες; Και μετά φταίει ο βιαστής!» Αστειάκι φίλου σε κατά τα άλλα ευχάριστο καλοκαιρινό παρεάκι. Και έγινα έξω φρενών και μπήκα στον κόπο να απαντήσω έντονα! Άλλα είναι που μάλλον υστερώ σε επιχειρηματολογία… και φάνηκα στο τέλος υστερική και μη μου άπτου. Αμφισβήτησα από πάνω τον εαυτό μου, μήπως ήμουν τελικά υπερβολική και χάλασα το κλίμα της παρέας? Ευχαριστώ Ειρήνη, μετά από αυτό το κείμενο ησύχασα. Καλά έκανα που αντέδρασα και μπράβο μου!

Μέλος
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Advocate

Ένα ωραίο κόλπο που άκουσα σε κάποια ραδιοφωνική εκπομπή από τα Καμένα Σουτιέν:
https://m.mixcloud.com/kamenasoutien/ για να δει κάποιος ότι κάτι είναι σεξιστικό, είναι να του πεις: {Αν έλεγαν το ίδιο, ή κάτι αντίστοιχο, για έναν άντρα πως θα σου φαινόταν;}

Cocolime
Μέλος
Συμμετέχων

Μμμ σε όσους το έχω πει ορκιζονται ότι δεν θα τους ένοιαζε. Μάλλον επειδή ό,τι και να ειπωθεί για έναν άντρα δεν θα αντικαταστησει ποτέ την καταπίεση που έχουν βιώσει οι γυναίκες. Κι αυτό ισχύει για πολλά θέματα.

Πσιτ
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Ας αναφερω κι εγω το παραδειγμα μου, γιατι ειναι σχετικο μ’αυτο που λες Φωτεινη κι επισης το εχω προσφατο και μου’χει κατσει στο λαιμο. Μπηκα σε διαδικασια συζητησης με εναν αντρα μεγαλης σχετικα ηλικιας, ο οποιος μια ζωη εκανε μια πολυ κοσμοπολιτικη δουλεια η οποια συνηθως του εδινε τη δυνατοτητα να εχει γραμματεα (γυναικα, εννοειται!). Πιστευε λοιπον ακραδαντα οτι μια γυναικα, ακομα περισσοτερο γραμματεας (υφισταμενη δηλαδη), ΘΕΛΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ, ΠΟΘΕΙ ΔΙΑΚΑΩΣ να της πεις ποσο ομορφη ειναι, κι οτι αν πχ εχει ενα νεο κουρεμα κι εσυ (το αφεντικο της, ο αντρας, υπενθυμιζω) δεν το σχολιασεις, θα νιωσει παραμελημενη και… Διαβάστε περισσότερα »

Buffy
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Πολύ εύστοχο αυτό που είπες για τους κωμικούς καποιας ηλικίας και άνω. Και πολύ σημαντικό επιχείρημα όσον αφορά την κωμωδία και την πολιτική ορθότητα, είναι το «PUNCH UP, not down». Δηλαδή, κανένα θέμα δεν είναι απαγορευμένο αρκεί το αστείο να είναι σε βάρος του καταπιεστή κι όχι του θύματος! Τέτοια αστεία έκανε σε αρκετές περιπτώσεις πχ ο Louis CK – αν και του έχει δωθεί δυσανάλογο credit ως προς αυτό, αλλά ήταν κάτι, έστω κι αυτο το λίγο! Τι πίκρα φάγαμε και μ’αυτόν!