in

Ινδία: Σάλος με διαφημίσεις που προωθούν την κουλτούρα του βιασμού

Όλα αυτά ελάχιστες μέρες αφού μία ανήλικη κατήγγειλε τον ομαδικό βιασμό της από 5 άντρες: το σοκαριστικό σενάριο των διαφημίσεων

Όλα αυτά ελάχιστες μέρες αφού μία ανήλικη κατήγγειλε τον ομαδικό βιασμό της από 5 άντρες: το σοκαριστικό σενάριο των διαφημίσεων ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

shot

Στην Ινδία, τη χώρα που κυριολεκτικά υποφέρει σε καθημερινή βάση από σεξουαλικές επιθέσεις και βιασμούς γυναικών, οι διαφημίσεις που απευθύνονται στο ευρύ κοινό είναι αυτές που φαντάζεσαι: απλοϊκά πλην απολύτως χυδαία και άλλο τόσο ρεαλιστικά αφηγήματα της κουλτούρας του βιασμού.

Αυτό συνέβη και με τα δύο διαφημιστικά του αντρικού αποσμητικού Shot, το ένα χειρότερο από το άλλο, όπου και στα δύο πρωταγωνιστούν αντροπαρέες που κάνοντας λογοπαίγνια με τη λέξη “shot” (μτφ.: βολή, αλλά και ευκαιρία), ουσιαστικά αφήνουν υπονοούμενα για τις επιθέσεις εναντίον νεαρών γυναικών.

Στο πρώτο από τα δύο διαφημιστικά, το σενάριο θέλει 4 άντρες στο supermarket να μιλούν χαμηλόφωνα, μέχρι τη στιγμή που μια νεαρή όμορφη γυναίκα θα περάσει από μπροστά τους.  «Είμαστε τέσσερις, είναι μία, οπότε ποιος θα αρπάξει την ευκαιρία;».

Μέχρι να γίνει αντιληπτό ότι μιλούν για το μπουκάλι με το αποσμητικό, το μήνυμα έχει κάνει το ταξίδι του και την επόμενη στιγμή η κάμερα δείχνει τη νεαρή γυναίκα πρώτα έντρομη και μετά να χαμογελά με κάτι που μοιάζει μεταξύ ανακούφισης και αμηχανίας. Η διαφήμιση ξεσήκωσε σάλο αντιδράσεων, καθώς προβλήθηκε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια αγώνα κρίκετ του Indian Premier League, το οποίο σημειώνει υψηλά ποσοστά τηλεθέασης στην Ινδία.

Στο δεύτερο διαφημιστικό, πάλι μια αντροπαρέα εισβάλλει σε ένα δωμάτιο μέσα στο οποίο κάθεται δίπλα δίπλα ένα ζευγάρι στην άκρη ενός κρεβατιού. Ο ένας από τους άντρες ρωτάει τον νεαρό «Άρπαξες την ευκαιρία;» κι εκείνος απαντά καταφατικά, με την κοπέλα δίπλα του να εκπλήσσεται από την προφανώς ψευδή απάντηση.

Στο επόμενο πλάνο ένας από την παρέα φαίνεται να σηκώνει απειλητικά τα μανίκια του και να δηλώνει ότι «τώρα είναι η σειρά τους»! Το σποτάκι τελειώνει με τον ίδιο τρόπο: οι νεαροί εννοούν ότι θέλουν να αρπάξουν το αποσμητικό και όχι τη γυναίκα, αλλά προφανώς ο διαφημιστής με τίποτα δεν μπόρεσε να καταλάβει ότι τα διαφημιστικά του προωθούν την κουλτούρα του ομαδικού βιασμού και θα προκληθούν δικαιολογημένες αντιδράσεις.

Εννοείται ότι έπεσε το Twitter από τα οργισμένα μηνύματα, εννοείται ότι η διαφήμιση αποσύρθηκε σχετικά γρήγορα, ωστόσο, η ζημιά είχε γίνει. Είχε παίξει παντού, την είδαν δει οι πάντες και κυρίως κυκλοφόρησε μόλις μία εβδομάδα μετά την καταγγελία μίας 17χρονης για τον ομαδικό βιασμό της από 5 άντρες…

«Αυτή η διαφήμιση προωθεί ξεκάθαρα την σεξουαλική βία κατά των γυναικών και των κοριτσιών, όπως επίσης και το mentality του βιαστή μεταξύ των ανδρών. Αυτή η διαφήμιση μας κάνει να αισθανόμαστε άβολα και δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται να προβάλλεται στα ΜΜΕ», ανέφερε η Swati Maliwal, Πρόεδρος της Επιτροπής για τις Γυναίκες του Delhi σε επιστολή της στο υπουργείο Πληροφοριών και Δικτύων της Ινδίας, το Σάββατο που μας πέρασε και προκειμένου να αποσυρθεί η διαφήμιση από Μέσα και social media. 

Και ενώ από τις αρμόδιες ραδιοτηλεοπτικές αρχές ζητήθηκε η άμεση απόσυρση του διαφημιστικού σποτ και ενώ ηθοποιοί, σκηνοθέτες, συγγραφείς αντέδρασαν έντονα για το ότι στη χώρα που θεωρείται “βασίλισσα των βιασμών” κάποιοι επιμένουν σε τέτοιες χυδαίες προσεγγίσεις, η εταιρεία πάλι που προώθησε αυτή τη διαφήμιση, είχε τη δική της εξοργιστική άποψη.

«Δεν είχαμε ποτέ την πρόθεση να πληγώσουμε τα αισθήματα κανενός ή να προκαλέσουμε οργή ή να θίξουμε τη σεμνότητα οποιασδήποτε γυναίκας. Πόσω μάλλον να προωθήσουμε οποιουδήποτε είδους κουλτούρα, όπως λανθασμένα εκλαμβάνεται από κάποιους» (!), αναφέρει σε γραπτή ανακοίνωσή της η εταιρεία Layer’s Shot, προχωρώντας στο μαζικότερο gaslighting που θα μπορούσε να συμβεί ποτέ…

Με στοιχεία από το Cnn.com

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

3 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Κιμ Απίθανη
Κιμ Απίθανη
1 χρόνος πριν

Έχω μια σκέψη. Καλύτερα που έγινε έτσι. Ας είμαστε ρεαλιστές,η Ινδία δεν θα πάψει να προωθεί ως κοινωνία τον μισογυνισμό και την ΑΠΟΤΡΌΠΑΙΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΆ ΑΠΈΝΑΝΤΙ ΣΤΙς ΓΥΝΑΙΚΕΣ. Το ότι οι διαφημιστές έκαναν μια διαφήμιση που προωθεί την κουλτούρα βιασμού είναι φυσικό και επόμενο αφού οι ίδιοι οι διαφημιστές (μάλλον) από την Ινδία είναι, εκεί έχουν δομησει τις αντιλήψεις τους. Ανέβηκε μια διαφήμιση λοιπό τέτοιου είδους,και γρήγορα κατέβηκε απο την οργή και την επίπληξη. Άρα; Ο μέσος Ινδός μισογύνης μαθαίνει ότι αυτό που δείχνει η διαφήμιση είναι κάτι μη καλό. Όχι ποως αυτό φτάνει για να διαμορφωθεί μια ολόκληρη κουλτούρα έθνους.… Διαβάστε περισσότερα »

Semiramis
Semiramis
1 χρόνος πριν

Για την Ινδία είναι κανονικότητα αυτό. Βγαίνει τόσο αυθόρμητα, που μπορεί πράγματι να μην είχαν κακή πρόθεση

Μαρία
Μαρία
1 χρόνος πριν

Είχα δει πολυ ενδιαφέρον ντοκυμαντέρ που είχε γίνει μελέτη με συνεντευξεις ατόμων που βίασαν παιδιά.
Ενας δήλωνε συντετριμένος για την πράξη του που κατέστρεψε την ζωή του κοριτσιού (κάπου 5χρονο) διότι δεν είναι πιά παρθένα και ποιός θα την παντρευτεί πια. Δήλωνε επίσης πρόθυμος να την αποκαταστήσει ο ίδιος μολις βγεί για να επανορθώσει!
Τι να εξηγήσεις τωρα…. ασε που έχουν και τεράστιο θέμα λόγω της κουλτούρας του διαχωρισμού κάστας.
Είναι μακρύς ο δρόμος ακόμα…

Τελευταία επεξεργασία 1 χρόνος πριν από Μαρία