in ,

Celluloid Ceiling 2021: Τι δείχνει η ετήσια έρευνα για τις γυναίκες στον κινηματογράφο (και την τηλεόραση)

Λιγότερες γυναίκες στη σκηνοθεσία, περισσότερες στην παραγωγή ταινιών και σειρών

Λιγότερες γυναίκες στη σκηνοθεσία, περισσότερες στην παραγωγή ταινιών και σειρών ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Power Of the Dog
Σκηνή από την ταινία της Τζέιν Κάμπιον "The Power Of the Dog"

Τι χρονιά ήταν αυτή που αποχαιρετίσαμε για την εκπροσώπηση των γυναικών στη βιομηχανία του κινηματογράφου και της τηλεόρασης; Σημειώθηκε πρόοδος ή στασιμότητα; Ποιες οι αναλογίες και τι βήματα έγιναν προς την ισότητα στον χώρο του θεάματος;

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα του Celluloid Ceiling το προηγούμενος έτος υπήρξε αύξηση στον αριθμό των γυναικών επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην κινηματογραφική βιομηχανία, δηλαδή σε πόστα σεναριογράφων, διευθυντριών φωτογραφίας, επικεφαλής μοντάζ και executive producers και ο λόγος γίνεται για αύξηση της τάξης του 25% έναντι του 23% που υπήρξε το 2020. Βάσει της έρευνας αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι βρέθηκαν περισσότερες γυναίκες σε νευραλγικά πόστα και θέσεις λήψης αποφάσεων.

Από την άλλη φαίνεται ότι υπήρξε μείωση του αριθμού των γυναικείων σκηνοθετικών υπογραφών, καθώς από τις 100 μεγαλύτερες επιτυχίες του αμερικανικού box office μέσα στο 2021, μόνο οι 12 υπογράφονται από γυναίκες σκηνοθέτες. Οι γυναίκες αποτελούσαν το 17% των σκηνοθετών που εργάζονταν στις 250 ταινίες με τις μεγαλύτερες εισπράξεις το 2021, από 18% το 2020, βάσει πάντα της ίδιας έρευνας.

(Το αν η επιστροφή της Τζέιν Κάμπιον -μετά από 12 χρόνια- στη σκηνοθετική καρέκλα, με το έξοχο “The Power of the Dog” επηρέασε τη διαμόρφωση αυτών των ποσοστών; Η απάντηση είναι “ναι”, αλλά και πάλι οι γυναικείες σκηνοθετικές υπογραφές είναι λίγες…)

Την ίδια στιγμή στην τηλεόραση τα πράγματα διαμορφώθηκαν υπέρ της γυναικείας δημιουργικότητας μέσα στο 2021, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης αυτών των αριθμών.

Ειδικότερα, το 2020-21, οι γυναίκες αποτελούσαν το 52% των βασικών χαρακτήρων που εμφανίζονταν σε streaming προγράμματα, αλλά το 45% στα προγράμματα τηλεοπτικών δικτύων.

Επίσης, τα streaming προγράμματα εμφάνιζαν σημαντικά υψηλότερα ποσοστά γυναικών που εργάζονταν ως δημιουργοί, σκηνοθέτες και σεναριογράφοι, από ό,τι τα προγράμματα των τηλεοπτικών δικτύων.

Οι γυναίκες αντιπροσώπευαν το 30% των δημιουργών, το 31% των σκηνοθετών και το 24% των σεναριογράφων σε streaming, αλλά το 22% των δημιουργών, το 19% των σκηνοθετών και το 15% των σεναριογράφων στα προγράμματα του τηλεοπτικών δικτύων. Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι τα προγράμματα με τουλάχιστον μία γυναίκα δημιουργό περιείχαν περισσότερους γυναικείους χαρακτήρες στη σειρά, στην εκπομπή, στο όποιο πρόγραμμα επιμελείτο γυναίκα, σε σχέση με τα τηλεοπτικά προγράμματα στα οποία επικεφαλής ήταν άντρες…

Ολόκληρη την έρευνα μπορείτε να τη δείτε εδώ

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια