Η είσοδος του κόμματος Νίκη στη Βουλή έχει αναλυθεί από ανθρώπους που έχουν διαπιστευτήρια στην πολιτική ανάλυση που υπερβαίνουν κατά πολύ τη δική μου εμπειρία και δυνατότητα. Δεν θα επιχειρήσω να κάνω μια τέτοια ανάλυση επομένως. Οι τελευταίες δηλώσεις του Δημήτρη Νατσιού στην τηλεοπτική εκπομπή Καλημέρα Ελλάδα του ΑΝΤ1 με τον παλαίμαχο δημοσιογράφο Γιώργο Παπαδάκη με εντυπωσίασαν με την παντελή απουσία ουσίας τους.
Σε κάθε αναφορά στο ζήτημα των αμβλώσεων και το ζήτημα της θεωρίας του αγέννητου παιδιού ο κ.Νατσιός είχε κάποιες αόριστες δηλώσεις να κάνει. «Να διδάξουμε στα παιδιά κάτι άλλο, την προσοχή, την οικογενειακή αγωγή. Να προβάλλουμε και τον ιερό θεσμό της οικογένειας. Μιλάω για μια παιδεία που θα προβάλλει και κάτι άλλο, τα αγνά και καθάρια ήθη μας».
«Πρέπει να γίνεται και μια διαφορετική αγωγή στα σχολεία, η αγωγή της αγνότητας. Έχουμε 102 ενότητες στο δημοτικό σχολείο και δεν υπάρχει ούτε μία που να εκθειάζεται ο θεσμός της οικογένειας», ανέφερε σε άλλο σημείο των δηλώσεών του.
Θα μου πείτε, η πρωϊνή εκπομπή του Παπαδάκη; μιλάμε για κοινό εβδομηνταφεύγα! Και θα έχετε δίκιο. Άνθρωποι που έχουν περάσει τους σκοπέλους της ζωής και δεν αναμένουν το καινοτομικό, το ριζοσπαστικό ή το ανατρέπτικό. Ταυτόχρονα όμως είναι οι άνθρωποι που θεμελίωσαν την σημερινή Ελλάδα και που ψήφισαν με το χαμηλότερο ποσοστό το ναζιστικό μόρφωμα. Είναι άνθρωποι που είναι λάθος να θεωρούμε ως αρτηριοσκληρωμένους, καθώς είναι εκείνοι που υποστήριξαν προ 40ετίας την νομιμοποίηση των αμβλώσεων, την αποποινικοποίηση της μοιχείας, την κατάργηση της προίκας και τόσα άλλα που υποστηρίζουν τα γυναικεία δικαιώματα. Επιπλέον είναι οι γενιές που προέβησαν κατά κόρον σε αμβλώσεις. Όλοι γνωρίζουμε άτομα στο περιβάλλον μας που το θεωρούσαν απολύτως κανονικό να υφίσταται η επιλογή αυτή. Ακόμη και σε χρόνια που η επιλογή δεν ήταν κανονικοποιημένη σε νοσοκομεία με αναισθησιολόγο. Κι η γενιά αυτή έδωσε ένα μικρότατο συγκεκριτικά, αλλά υπαρκτό ποσοστό ψήφων στο κόμμα Νίκη. Ξαναλέω, δεν θα κάνω πολιτική ανάλυση, αλλά τα δύο στοιχεία ταυτόχρονα κάτι λένε. Λένε ότι είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει θεσμική πρόταση για ποινικοποίηση των αμβλώσεων: θα τους πάρουν με τις πέτρες οι ίδιοι οι άνθρωποι που τους ψήφισαν.
Το ζήτημα είναι κάπως κωμικοτραγικό και εντελώς γραφικό κατά την ταπεινή μου άποψη. Ερωτηθείς αν τάσσεται υπέρ της κατάργησης των αμβλώσεων, ο πρόεδρος του Νίκη είπε: «Επιμένετε σε ζήτημα που προσωπικώς- που είμαι δάσκαλος και γονέας- μου προκαλεί μεγάλη λύπη».
Βέβαια και προκαλεί λύπη, με την έννοια ότι καμμιά δεν πετάει την σκούφια της στην προοπτική της άμβλωσης. Είναι μια δυνατότητα που υφίσταται, και υφίσταται για συγκεκριμένους λόγους, είναι δικαίωμα για ώρα ανάγκης, δεν είναι κάτι που το λαχταράει και το προϋπαντά με ανοιχτές αγκάλες λες και πάει για μανικιούρ. Κι ήδη έχουμε φορτώσει πολλές ενοχές στους ώμους των γυναικών. Όμως ακόμη κι ως θεολόγος, ακόμη κι ως γονέας, αν το παιδί του ερχόταν βιασμένο ή -θου Κύριε- θύμα αιμομειξίας ποιά θα ήταν τότε η πρότασή του; Ένας σταυρός δια βίου;
Έπειτα, ποιά η επίσημη θέση του κόμματος στο χάπι της επόμενης ημέρας ή τη φαρμακευτική υποβοήθηση; Όταν δεν νοείται καν πιστοποίηση της κύησης (καθώς γίνεται αντιληπτή με την πρώτη χαμένη εμμηνορυσία, δηλαδή 14 ημέρες μετά την ωορρηξία και την σύλληψη) τι λέει το κόμμα; Μπορείς να είσαι ένοχη όταν δεν είσαι καν βεβαία ότι υφίσταται καν κύημα;
Το πολύ ενδεικτικό ότι υπάρχει μια ένδεια επιχειρημάτων είναι ότι η πρόταση στην αποφυγή της άμβλωσης είναι η…αγνότητα. Αγνότητα όχι με την έννοια της καλοσύνης και του απονήρευτου πνεύματος στο κοινωνικό πλαίσιο, πράγμα που θα ήταν ευχής έργον σε έναν βίαιο κόσμο. Αλλά …καλά καταλάβατε, σεξουαλική αγνότητα! Να μαντρωθούν ώστε να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Δεν κάνουν που δεν κάνουν τα νέα παιδιά σεξ λόγω της τεράστιας μοναξιάς και της εικονικής ψηφιακής πραγματικότητας όπου αυτενεργούν με pixels, θα τα στρέψουμε εντελώς στην αυτοαπομόνωση με το δόλωμα της αποφυγής των αμβλώσεων. Κρίμα το πρόγραμμα της πιλοτικής σεξουαλικής αγωγής που εισήχθη -έστω στα Πρότυπα- σχολεία κατόπιν των εισηγήσεων του υπουργείου Παιδείας…
Για ρωσόφιλο κόμμα, η Νίκη ακολουθεί αμερικανική πουριτανική γραμμή. Θεωρώ ότι αν συνεχίσει στο μοτίβο αυτό, θα πεθάνει μ’ “έναν φυσικό θάνατο”. Η ελληνική κοινωνία έχει άλλες αντιλήψεις.
Κληθείς να προτείνει πώς διδάσκεται η αγνότητα, ο κ. Νατσιός απάντησε ότι αυτό γίνεται με τα κείμενα «των μεγάλων μαϊστόρων της λογοτεχνίας μας. Αν διδάξεις ένα κείμενο Πολέμη, του Ελύτη, του Δροσίνη, του Κάλβου, όλα αυτά είναι αναστήματα πνευματικά, είναι κείμενα αγνότητας, γλυκαίνουν την ψυχή των παιδιών».
Εντάξει καταλάβαμε. Τον Καβάφη, την Πολυδούρη και τα ερωτικά του Ρίτσου (μην τους ανησυχήσετε με τα ερωτικά του Ελύτη, σσσσ!) θα τους αφήσουμε απέξω και το λύσαμε το πρόβλημα. Να μην πω για τίποτα πιο σύγχρονο. Κατά τ’ άλλα τι κάνετε; καλά; καλά, ευχαριστώ.
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
“Για ρωσόφιλο κόμμα, η Νίκη ακολουθεί αμερικανική πουριτανική γραμμή. Θεωρώ ότι αν συνεχίσει στο μοτίβο αυτό, θα πεθάνει μ’ “έναν φυσικό θάνατο”. Η ελληνική κοινωνία έχει άλλες αντιλήψεις.” Έχει όντως όμως; Δηλαδή, σαφώς το πιστεύω, αλλά είμαι επιφυλακτικός, καθώς ούτε και η αμερικανική είχε τέτοιες ακραίες απόψεις, για δεκαετίες. Η προσωπική μου άποψη είναι, απ’αυτά που διαβάζω και ακούω, πως στην αμερικανική πολιτική σκηνή, το θέμα των αμβλώσεων, μεταξύ άλλων, έχει πολιτικοποιηθεί στο έπακρο από τους ρεπουμπλικανούς, ελλείψει πραγματικής πολιτικής (οικονομικής κλπ) ατζέντας. Αν εξαιρέσουμε το γεγονός της ανατροπής του Roe vs Wade από το Ανώτατο Δικαστήριο, έχει στηθεί και… Διαβάστε περισσότερα »
Η επαγρύπνηση πάντοτε χρειάζεται! Συμφωνώ.
Είναι που δεν εμπιστεύομαι τους ανθρώπους (οριακά τους μισώ) χαχαχα..
Ειλικρινά ευχαριστώ για τα άρθρα σας, είστε συνεχώς κοντά στον παλμό.
Εγώ ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια, το κατά δύναμιν!
Συγνώμη αν θα ακουστώ λίγο σαν την Παπαρήγα αλλά ένα βασικό μέρος του αγώνα γίνεται στην βάση. Υπάρχουν οργανώσεις που είναι σε επαγρύπνηση (κι ευχαριστούμε πολύ) τον σπόρο όμως τον ξεριζώνεις εσύ στην καθημερινότητα. Οταν ακούσεις ένα άτομο να προβληματίζεται πως οι ‘ηθικές αξίες’ κι η ‘αγνότητα’ επηρεάζουν το δικαίωμα της άμβλωσης μιλααααας. Δεν το καταπίνεις μην χαλάσουμε το ωραίο κλίμα. Στο ξέρασμα που θα ρητορεύσει για την μήτρα σου απαντάαααας. Κι αν χαλάσει η διάθεση, μικρό το τίμημα, δεν χρειάζεται να περιμένουμε όλα να τα φροντίσουν άλλ@.
Δεν ξέρω, μόνο εμένα μου πατάει τεράστιο κάλο το θέμα?
Πάντως είναι εντυπωσιακό ότι οι φεμινιστικές οργανώσεις καταφέρνουν να λάμπουν στα κρίσιμα ζητήματα δια της απουσίας τους με εξαίρεση στις περιπτώσεις που ο θύτης είναι λευκός Ευρωπαίος οπότε τάχιστα οργανώνονται συναυλίες και συναθροίσεις.
Να θυμίσω την καμπάνια από τους μπαμπάδες για την συνεπιμέλεια και το συνέδριο που αντέδρασαν οι οργανώσεις κατόπιν εορτής και μετά την ακύρωση του συνεδρίου δεν υπήρξε καν απάντηση – το θέμα ξεχάστηκε.
Κάτσε, εμείς εδώ τραχανά απλώνουμε; 🤔
Κάθε άλλο. Κάνετε εξαιρετική δουλειά αλλά μάλλον είστε το νησί στη θάλασσα της αδιαφορίας ή των περιορισμένων δράσεων ή ότι άλλο το θεωρείτε.
Γι’αυτό λοιπόν, διαδώστε! Sharing is caring. 🙂
Έχετε δίκιο. Αμέσως να διαλυθούν όλες οι οργανώσεις, διότι ο απουσιολόγος τα μέτρησε σωστά.
Θυμίστε με πόσες ενέργειες έγιναν μετά την ακύρωση του συνεδρίου στα Γιάννενα για να γίνουν γνωστές οι θέσεις των φεμινιστικών οργανώσεων για το θέμα.
Έγιναν 759 ενέργειες φεμινιστικών οργανώσεων για το θέμα. Κάποιες φεμινίστριες μάλιστα έλαμπαν κατά την διάρκεια, ενώ κάποιες άλλες (οι περισσότερες) πλατσουρίζαμε ανέμελα στην θάλασσα της αδιαφορίας.
Σας ευχαριστώ για την ευγενική απάντηση. Επειδή φαντάζομαι ο αριθμός 759 για ενέργειες που έγιναν από φεμινιστικές οργανώσεις για το θέμα δεν το είπατε ειρωνικά μπορείτε να μου στείλετε συνδέσμους για μερικές από αυτές ώστε να δω τη δράση των οργανώσεων; Αν μπορείτε στη λίστα βάλτε με και αυτές που έγιναν μετά τη γυναικοκτονία στην Κω πέρα από μια μικρή συγκέντρωση εκεί. Θυμάστε το περιστατικό έτσι;
Ελπίζω οι φεμινίστριες που έλαμπαν να είναι καλά και να μπορέσουν να μεταλαμπαδεύσουν αυτή τη λάμψη ώστε να φωτίσουν την κοινωνία. Και φυσικά να εμπνεύσουν όσες πλατσουρίζουν ανέμελα.
Λάθος φαντάζεστε και σας ειρωνεύομαι ευθέως γιατί είστε κακεντρεχής και πατερούλης κι εσείς. Και τί είμαι εγώ και η κάθε γράφουσα εδώ μέσα ώστε να πρέπει να σας πείθουμε κάθε φορά για την ορθότητα των γραφομένων μας; Και τί ρόλο βαράτε εσείς τέλος πάντων ώστε να απαιτείτε στοιχεία “ώστε να δείτε την δράση των οργανώσεων”; Είστε ο τσολιάς, ας πούμε; Βάλτε πισινούλη κάτω και ψαχτείτε μόνος σας. Ο φεμινισμός σας πονάει γιατί κινδυνεύεουν οι προνομιάρες σας. Πάντως καλά κάνει και πονάει, έρχόμαστε κι είμαστε πολλές.
Μα αυτό που λέω είναι ότι οι φεμινιστικές οργανώσεις κάνουν κάποιες συγκεντρώσεις όταν ένας ελληνας κάνει μια γυναικοκτονία ή βιασμό αλλά σε πολλές πάρα πολλές άλλες περιπτώσεις περιορίζουν τη δράση τους σε κάνα status/ σχόλιο στα ΜΚΔ. Και επειδή παρά το ότι παρακολουθώ και το site και άλλα δε βλέπω κάποια δραστηριότητα Αν βέβαια εσείς πιστεύετε ότι με την ειρωνεία και τα κάποια σχόλια σε site οπως εδώ θα αλλάξετε κάτι – μη φάτε μαγειρεύω γλάρο. Οσο για τα προνόμια μην ανησυχείτε έχουν χαθεί για πάρα πολλούς όπως λένε κι αρκετές σχολιάστριες εδώ τις τελευταίες μέρες. Και κάτι τελευταίο: να… Διαβάστε περισσότερα »
Γιατί διαχωρίζετε τους γυναικοκτόνους/ κακοποιητές με βάση την καταγωγή τους; Και θεωρείτε ότι οι φεμινιστικές οργανώσεις επιλέγουν να αντιδρούν/να καταγγέλουν εγκλήματα μόνο Ελλήνων, δηλαδή; Τί υπονοείτε; Ότι δείχνουμε ανοχή σε συγκεκριμένες ομάδες κακοποιητών; Και σε ε τί είδους δραστηριότητες αναφέρεστε; Δεν σας ικανοποιούμε αρκετά; Ποιά προνόμια έχουν χαθεί και γκρινιάζετε; Οι φαλλοκράτες ζουν και βασιλεύουν και μπαινοβγαίνουν στην Βουλή εδώ και δεκαετίες. Φάτε μάτια ψάρια, απογοητευμένε γλάρε.
Ας πάμε κατευθείαν στο ψητό : Γιατί πιστεύετε ότι, κατά τα λεγόμενά σας, υπάρχουν αντιδράσεις μόνο για το λευκό Ευρωπαίο θύτη;
Ειλικρινά δε ξέρω αλλά χαίρομαι που το παρατηρείτε. Εχετε κάποια ιδέα εσείς;
Δεν ξέρεις γιατί πιστεύεις οτι υπάρχουν αντιδράσεις μόνο στον λευκό θύτη?
Τώρα πως @bagle το παρατηρεί κάπου αλλού πέρα απο τα ‘λεγόμενα σας’ δεν το έπιασα.
Οπότε να εχει τη οποιαδήποτε ιδέα γιατι το παρατηρεί στα συγκεκριμέναλεγόμενα ενώ ο εσύ ο ίδιος λές πως δεν ξέρεις.
Δεν ξέρω, ομολογώ πως μπερδεύτητα με την αναγωγή απο το ατομικό στο συνολικό ενώ το ίδιο το άτομο που το ξεκινάει δηλώνει άγνοια για την σκέψη του.
Είναι το λεγόμενο “μπάλα στην εξέδρα”.
Πρόωρα χαρήκατε.
Το σχόλιό σου είναι μισογυνιστικό. Γίνεται ένας αγώνας για ισότητα κι εσυ έχεις βγάλει το φεμινιστόμετρο και κρίνεις. Θεωρώ ότι οι προθέσεις σου είναι ξεκάθαρες. Αν εσύ μπορείς να με κρίνεις, τότε μπορώ να σε κρίνω κι εγώ.
Πάντως είναι εντυπωσιακό πόσο γρήγορα αντανακλαστικά επιδεικνύουν οι απανταχού πατερούληδες και πατριάρχες όταν σχολιάζονται ζητήματα που αφορούν αμβλώσεις και εν γένει τα δικαιώματα των γυναικών και των θηλυκοτήτων γενικότερα. Οι φεμινιστικές οργανώσεις λάμπουν, απλά. Η συνεπιμέλεια τώρα, πώς σας ήρθε στο νου, ο δικαστής κι η ψυχή σας. Το θεμα δεν ξεχάστηκε, σας φαίνεται, μάλλον. Νόμος του κράτους. Με την σφραγίδα Τσιάρα. Να διαβάζετε κάθε μέρα α, μπα. Φεμινίστριες, αλλά τα λέμε και λάμπουμε.
Αυτό που συσχετίζει τη συνεπιμέλεια, την καμπάνια στο μετρό και τις θέσεις της Νίκης κατ’εμέ είναι ότι κάποιες οργανώσεις επιβάλλουν παρουσιάζουν προβάλλουν έντονα θέσεις που είναι αντίθετες με αυτές των φεμινιστικών οργανώσεων.
Δεν έχω δει ένα συνέδριο που να γίνει για τα δικαιώματα των γυναικών για ίση αμοιβή, για το δικαίωμα να ελέγχουν το σώμα τους, την απαίτηση για ουσιαστική τιμωρία των βιαστών κλπ πέρα συχνά από τις δημοσιεύσεις εδώ. “Σκάει” ένα θέμα μπαίνουν κάποιες δημοσιεύσεις εδώ και το θέμα ξεχνιέται. Βλέπετε κάτι διαφορετικό;
Καταλάβατε τώρα;
https://ampa.lifo.gr/zoi/choris-synainesi-einai-viasmos-poreia-kai-kalesma-se-panelladiki-drasi/?amp=1 και κατόπιν “Η τροποποίηση στο άρθρο 336 του Ποινικού Κώδικα, που παρουσίασε ο Υπουργός Δικαιοσύνης σήμερα στη Βουλή στη σχετική συζήτηση, συνιστά ιστορική νίκη του γυναικείου κινήματος και του κινήματος ανθρώπινων δικαιωμάτων! Η νέα αυτή διατύπωση ενσωματώνει την έννοια της συναίνεσης στον ορισμό του βιασμού όπως τέθηκε καθολικά ως αίτημα στη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης, από όλες τις συλλογικότητες και φορείς ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του γυναικείου κινήματος και αρμόδιων μερών. Η Διεθνής Αμνηστία διεξήγαγε εκστρατεία, στο πλαίσιο της οποίας είχε καταθέσει επίσημο Υπόμνημα στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, όπου τόνιζε την ανάγκη να ενσωματωθεί ένας τέτοιος ορισμός στο πλαίσιο των τυπικών δεσμεύσεων… Διαβάστε περισσότερα »
🙏
Αν γίνει, θα σας στείλουμε πρόσκληση να έρθετε. Εγώ πάλι δεν κατάλαβα ακριβώς τί θέλετε να πείτε ή τί υπονοείτε, μικρέ πονηρούλη πατριάρχη. Τί ξέρετε εσείς άραγε ως προνομιούχος άνδρας για τις αμοιβές των γυναικών, για τους βιασμούς και τα δικαιώματα πάνω στο σώμα μας; Κόπτεστε για την τιμωρία των βιαστών ενώ από την άλλη κατακρίνετε και ελέγχετε με την πρώτη ευκαιρία όλα τα θηλυκά που εκφράζονται εδώ. Και καλά απορείτε, δεν γνωρίζετε και μετά μας ρωτάτε αν καταλάβαμε κιόλας. Πεούχος είστε, προνόμια έχετε, αυτά ξέρετε, αυτά γράφετε. Όταν ο κόσμος γυρίζει γύρω από το πουλάκι σας, δίκιο θα έχετε.
Βάζετε λόγια που δεν είπα: μου είναι αδιάφορο ποιος έκανε το λάθος/έγκλημα. Θέλω να τιμωρείται και θέλω οι αντιδράσεις από τις φεμινιστικές οργανώσεις να είναι οι ίδιες οποιος κι αν είναι ο δράστης. Τώρα οι αντιδράσεις είναι στοχευμένες ενάντια στους ευκατάστατους λευκούς ενώ και οι φεμινιστικές οργανώσεις δε θέτουν την ατζέντα αλλά τρέχουν να την αλλάξουν. Π.χ δε θυμάμαι φεμινιστικές οργανώσεις στην προεκλογική εκστρατεία να θέτουν την ατζέντα τους αλλά απλά να καταγγέλλουν τη “Νίκη”
Eπεμβαίνω επειδή υπάρχουν αντιδράσεις φεμινιστικών ομάδων που καταγγέλουν όλους, ανεξαρτήτως background. Το έχει γράψει κι η αρχισυνταξία στο παρελθόν.
Δείτε κι αυτό:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0mefGYWQsZNpLu4QixQcDAPtYeFqFGiLrjeJJaQVeHnZzf7UdTY1TP6QBrTWxT9JZl&id=100064624248360
Kι αυτή είναι κι η ουσία.
Όχι όσο εντυπωσιακό είναι το πώς σε κάθε τι που κάνει μια γυναίκα ή μια ομάδα γυναικών θα πεταχτεί κάποιος άντρας για να μας πει πώς να το κάνουμε καλύτερα.
Βλέπω ομάδες αντρών που φέρνουν στην επικαιρότητα οργανωμένα θέσεις που τις πιστεύουν και επηρεάζουν αρνητικά τις γυναίκες. Δεν βλέπω ομάδες γυναικών που κινούνται οργανωμένα για να περάσουν κάποιες θέσεις υπερ των γυναικών.
Οπότε μήπως κάποιοι άντρες είναι καλύτεροι στο να περνάνε τις θέσεις που τους ενδιαφέρουν από πολλές γυναίκες;
Ναι, αυτό θα είναι. Οι άντρες είναι τόσο καλύτεροι από τις γυναίκες σε τόσο πολλά πράγματα. Πόσο ωραία που ήρθες να μας το πεις, τώρα μπορούμε να ξαναγυρίσουμε στην κουζίνα μας αφού μας έβαλες στη θέση μας. Σε ευχαριστούμε, Observer, που μας γλύτωσες από τον εξευτελισμό του να προσπαθούμε να κάνουμε πράγματα που είναι υπεράνω των δυνάμεών μας.
Καλέ εδώ κατηγορηθήκα μαζί με άλλο αξιότιμο μέλος πως προτρέπουμε την βία. Ψάξε στο ιστορικό την δημοσίευση με το αρεοπαγίτη για να καταλάβεις το αμέτρητο βάθος!
Χα, χα! Που το θυμήθηκες; Με τα γαλλικά και το πιάνο, εγώ το είχα πει. Είναι γνωστός ο τύπος του ανθρώπου που θέλει να τραβήξει την προσοχή και να νιώσει ανώτερος λειτουργός υποτιμώντας τις γυναίκες
Γιατί ξεχνιέται? Ιστορικές στιγμές ζήσαμε τότε.
Πως θα σου φαινόταν άνδρες, που τέλος πάντων τα καταφέρνουν καλύτερα, να προωθήσουν οργανωμένα θέσεις των γυναικών?
Αυτό το ποιοί τα καταφέρνουν καλύτερα λες να ίσχυε και για τους λευκούς ακτιβιστές που έδρασαν υπέρ των δικαιωμάτων έγχρωμων στην Αμερική? Πάντως λίγο ή πολύ κάτι έκαναν οι ίδι@ αντί να κάθονται να κοιτάνε τι δεν έκαναν οι άλλ@
Λογική η απορία σου. Υποθέτω αν δεν είσαι γυναίκα δεν βρίσκεις κανένα λόγο να ασχοληθείς. Καθένσς με την προάσπιση των συμφερόντων του οπότε θα περίμενες πιο ενεργή δράση. Εκτός κι αν πρόκειται για τον κατατρεγμένο λευκό άντρα. Δεν απορείς εκεί για την απουσία υποστήριξης απο τους ‘ομοίους’ του. Για τον έγχρωμο άντρα να υποθέσω τρέχουν άλλοι, έγχρωμοι πάντα, οι λευκοί/γυναίκες γιατί να ασχοληθούν.
Κάπως έτσι δεν απορούσες με τον επίτιμο αρεοπαγίτη που δεν του απάντησε καμία ‘επίτιμη’.
Μόλις θυμήθηκα και κάτι… το θέμα είναι το φεμινιστικό κίνημα να θέτει την αντζέντα αντι να παραμένει σιωπηλό αντιδρώντας σε γεγονότα. Αμα δεν μπορεί… βράσε όρυζα τι να προσπαθεί εκ των υστέρων μόνο στους ‘εύκολους’ στόχους?
Παρατηρώ πως διαμορφώνεται η κατάσταση.
Εμφανίστηκε κάποια οργανωμένη αντίδραση στον επίτιμο ώστε να αλλάξει ουσιαστικά η αντζέντα ή η αντίδραση ήταν οκ το μπλοκάραμε αρκεί.
Χάριν ακριβείας. Το άρθρο του επίτιμου δημοσιεύτηκε (στο πλαίσιο έκφρασης αμιγώς προσωπικής γνώμης) στην συνδρομητική έκδοση των Νέων. Όχι στην κυρίως ύλη της διαδικτυακής πύλης της εφημερίδας. Δηλαδή ήταν για εξαρχής λίγα μάτια. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι καλώς εγκρίθηκε, καθώς το timing είναι κακό. Το επισημάναμε. Τέλος κι ο ίδιος γράφει:: “Το άρθρο 304 του Ποινικού Κώδικα ρυθμίζει ορθά πότε η άμβλωση είναι επιτρεπτή και δεν τιμωρείται και πότε δεν είναι επιτρεπτή και τιμωρείται”. Με λίγα λόγια όλη αυτή η συζήτηση γίνεται εν γνώσει ότι υπάρχει ΗΔΗ σχετικός νόμος που λέει άλλα! Κι ότι δεν είναι στα χέρια του… Διαβάστε περισσότερα »
Το για λίγα μάτια να φοβόματε. Σπέρνεις τον σπόρο της ‘άποψης’ σε περιορισμένο ακροατήριο μην σε πάρουν με τις ντομάτες οι πολλοί. Κι αν περάσει χωρίς να ανοίξει μύτη πάει, καταγράφηκε! Εγώ την ξεγυρισμένη διαμαρτυρία μου επωνύμως την έστειλα στα ΝΕΑ κι έκτοτε ούτε κλικ δεν είδαν στο site τους. Θα μου πείς ένα ίσον κανένα? Δεν πειράζει, άλλωσε και μια ψήφο έχω κι όμως θεωρητικά είναι παντοδύναμη.
Και πολύ καλά έκανες! Αυτό είναι η δημοκρατία.
Για ποιό μπλοκάρισμα μιλάμε? Τον μπλόκαρε κανείς? Ας τον πάρουμε όμως σαν παράδειγμα, δηλαδή κατ’ εσέ ποιά θα ήταν η οργανωμένη αντίδραση. Γιατί η μόνιμη ρητορική είναι πως γίνεται κάτι ‘λίγο. Τι θα σκεφτόσουν λοιπόν ιδεατά, δώσε ιδέες για το μέλλον.
Ευτυχώς φρόντισαν κάποιοι/κάποιες να βγεί παραέξω γιατί μυρωδιά δεν θα το είχα πάρει, για τα υπόλοιπα όσοι κι οσες ενδιεφέρονται κάνουν κάτι, εγώ έκανα όσο μικρό κι αν ήταν. Εσύ, που μάλλον τίποτα, αν το κρίνεις μάταιο δώσε μας σε παρακαλώ (για 3ή φορά να το ζητήσω) τα φώτα σου!
Τι δεν καταλαβαίνεις, ρε Μαρία, σου λέει ο άνθρωπος “οι άντρες το κάνουν καλύτερα”, πόσο πιο συγκεκριμένος να γίνει πΧια
Ε οκ, κανένα πρόβλημα. Ας μας δώσει τα φώτα του λοιπόν.
Σε όλα τα θέματα συζήτησης κάθε τομέα κυριαρχεί ο οπαδισμός. Με το που αντιληφθούμε ότι ο απέναντι έχει άλλη άποψη ανοίγουμε όλοι μας το βιβλίο με τα κλισέ προκειμένου να έχουμε κάτι να αντιτάξουμε απέναντι του. Το κάνουμε αυτό για να μην συζητήσουμε επι του θέματος, με διάθεση να δεχθούμε ότι υπάρχει και ένα σωστό στα 10 πράγματα που θεωρούμε ότι ο άλλος λέει λάθος. Αυτή η άμυνα προκειμένου να μην μας θίξουν την ζώνη μέσα στην οποία νιώθουμε βολικά, λειτουργεί εις βάρος της συνεννόησης και το τελικό αποτέλεσμα είναι η αδυναμία συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα. Στην προκειμένη περίπτωση… Διαβάστε περισσότερα »
Δεν υπάρχει κανένας ρομαντισμός ή ξεκλείδωμα παιδιού στο ζήτημα των αμβλώσεων.
Το σχόλιο που έκανα θεωρώ ότι είναι εύκολα κατανοητό. Δεν μιλάω πουθενά για αμβλώσεις. Πιστεύω ότι πάντα ασκούνταν μια βία των προβαλλόμενων προτύπων στα παιδιά. Όταν αυτή η βία έχει σαν συνέπεια την ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη μιας κοπέλας φυσικά είναι ξεκλείδωμα να δίνεις επιλογή προς άλλες κατευθύνσεις σαν κουλτούρα στα παιδιά, και αν μιλήσει αυτή η κουλτούρα σε κάποια καλώς. Πάντα έτσι γινόταν. Δεν νομίζω ότι κάποια κοπέλα που δεν είναι και δεν θέλει να μείνει έγκυος, να ανυπομονεί να μείνει έγκυος για να κάνει άμβλωση.
Δεν έγινα κατανοητή. Ο κύριος προέβαλλε την αγνότητα ως το ενδεδειγμένο μέτρο αντισύλληψης. Είναι ενδεικτικό ότι αναφέρεστε ΜΟΝΟ σε γυναίκες: “αν μιλήσει αυτή η κουλτούρα σε ΚΑΠΟΙΑ καλώς”. H κοπέλα δηλαδή να διατηρεί παρθενία ώστε να μειωθούν οι αμβλώσεις. Ο όλος συλλογισμός είναι εξόχως προβληματικός. Να ξέρετε, κι ο αυνανισμός τυφλώνει. [/end of sarcasm]
Γιατί λέτε ότι αναφέρομαι μόνο σε γυναίκες; Δεν μίλησα και για τα αγόρια στο σχόλιο μου; Οκ στο δεύτερο σχόλιο έφερα ένα παράδειγμα για μην μακρηγορώ. Είναι κρίμα που πρέπει πλέον να φέρει κάποιος ζυγό αριθμό παραδειγμάτων για να κρατηθεί κλειστό το βιβλίο με τα κλισέ… Πραγματικά μένω έκπληκτος για το ότι λέτε ότι είναι ενδεικτικό κιόλας ότι αναφέρομαι μόνο σε γυναίκες ενώ γράφω και για τα δύο φύλλα στο αρχικό σχόλιο! Επίσης δεν διάβασα στο άρθρο σας να λέει για “το” ενδεδειγμένο μέτρο αλλά λέτε ότι είπε “και” για μια ακόμα αγωγή. Το “το” περιέχει αποκλεισμό ενώ το “και”… Διαβάστε περισσότερα »
Δεν συνηθίζω να κράζω. Ωστόσο ο συγκεκριμένος κύριος δεν προτείνει ΚΑΙ μια ακόμη αγωγή. Αντιθέτως είναι ΚΑΤΑ της σεξουαλικής αγωγής που μπαίνει στα σχολεία, ψάξτε λίγο τις προγραμματικές τους δηλώσεις (το “και” το έβαλε για τα υπόλοιπα μαθήματα). Ο λόγος είναι προφανής κι είναι γνωστός εδώ και δεκαετίες σε όλα τα κράτη όπου υπάρχουν θύλακες εναντίον της σεξουαλικής αγωγής των παιδιών. Υπάρχει η πεποίθηση ότι η διδασκαλία της αντισύλληψης θα αυξήσει τις επαφές, η διδασκαλία περί σώματος θα αυξήσει την ενασχόληση με αυτό, η διδασκαλία περί διαφορετικότητας (lgbt κλπ.) θα δημιουργήσει μιμητισμό κλπ. Όλα αυτά στην πράξη και στην έρευνα… Διαβάστε περισσότερα »
Δεν γνωρίζω προγραμματικές δηλώσεις του κόμματος. Στο άρθρο σας μεταφέρατε ότι προτείνει “και” μια ακόμα αγωγή και στάθηκα σε αυτό. Συμφωνώ με πιο κάτω σχόλιο σας που πολύ ωραία είπατε ότι δεν νομίζω πως προκαλεί και κανέναν ηθικό πανικό αυτό που είπε. Αν υπάρχει διαφωνία άνευ όρων από οποιονδήποτε σχετικά με την σεξουαλική αγωγή αυτό συνεπάγεται μη διάλογος οπότε δεν τίθεται καν θέμα για το αν είναι σωστό. Είναι λάθος. Αν είναι αντίθετος όμως στον τρόπο με τον οποίο πάει να διδαχθεί η σεξουαλική αγωγή τότε πρέπει οποσδήποτε να συζητηθεί σοβαρά και χωρίς στερεότυπα απέναντι στους διαφωνούντες. Δεν νομίζω ότι… Διαβάστε περισσότερα »
Κοιτάξτε. Το πρόγραμμα της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία είναι κάτι που συζητιέται εδώ και 20 χρόνια. Μάλιστα υπήρχαν και έτοιμα τα συγγράμματα στο διαδίκτυο σε εκπαιδευτικές σελίδες από τον Θάνο Ασκητή, αλλά δεν προχώρησαν όχι επί του συγκεκριμένου ή των όσων έγραφαν, αλλά επειδή διεφώνησε η εκκλησία επί της αρχής (ότι δεν πρέπει να διδάσκεται καθόλου σεξουαλική αγωγή στα παιδιά στο σχολείο, ευτυχώς δεν μας περιορίζουν σπίτια μας). Τώρα επειδή έχουν συμβεί τόσα αίσχη ξεκίνησε το πρόγραμμα πιλοτικά και καθιερώθηκε στα Πρότυπα σχολεία (σας αντιγράφω από την εκπαιδευτική σελίδα Alfa Vita από το 2021: :”Το πρόγραμμα της σεξουαλικής αγωγής περιλαμβάνεται… Διαβάστε περισσότερα »
Ειλικρινά ευχαριστώ για την εμπεριστατωμένη οπτική που μου δίνετε σχετικά με το μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης κάνοντας πραγματικά γόνιμο το διάλογο μας, σίγουρα θα μελετήσω τις παραπομπές. Συμφωνώ 100% για τους διδάσκοντες. Μια αλλαγή που θα έκανε ένα μαθητή να κατανοεί γραφή του 19ου αιώνα προσωπικά θα με έβρισκε σύμφωνο γιατί το βλέπω σαν επιπλέον αντιληπτική ικανότητα. Γενικά νομίζω ότι η Γλώσσα αν διδαχθεί σωστά παράγει εξυπνότερα άτομα, επίσης οι ξένες γλώσσες το ίδιο. Τέλος αν η πτέρυγα αυτή είναι κενή ουσίας δεν υπάρχει φόβος, θα εξαφανιστεί όπως τόσες και τόσες. Αν όχι πάλι δεν υπάρχει φόβος γιατί θα έχουμε πραγματικό… Διαβάστε περισσότερα »
Τα σώματα των γυναικών δεν είναι ζώνη βολεματος του καθενός
Συμφωνώ απολύτως
Άποψη μπορούμε να έχουμε όλ@ μας. Όταν όμως η άποψη μιας ομάδας γίνεται νόμος, καλό είναι αυτή η άποψη να μην αναγκάζει μια άλλη ομάδα να ζήσει δυστυχισμένα. Η νομοθεσία που επιτρέπει τις αμβλώσεις δεν υποχρεώνει όλες τις γυναίκες να κάνουν άμβλωση – δίνει το δικαίωμα σε αυτές που το επιθυμούν να έχουν την επιλογή. Αν απαγορευτούν οι αμβλώσεις, οι γυναίκες που δεν επιθυμούν να κυοφορήσουν θα εξαναγκάζονται σε μια ζωή που δεν επέλεξαν. Οπότε, τι να καθήσουμε να συζητήσουμε με καλή διάθεση;
Να συζητήσουμε με καλή διάθεση ότι γράφτηκε ένα άρθρο για εικαζόμενη νομοθεσία, ενώ η δήλωση αφορούσε κάτι που ίσως δώσει κάτι καλό στο curriculum του σχολείου. Η γνώμη μου είναι οτι η βία των προτύπων διαθέτει τέτοια υπεροπλία έναντι στην πρόταση του κυρίου αυτού, που δεν δικαιολογεί το φόβο μας και τα λογικά άλματα που κάνουμε, σχετικά με το να διδαχθούν κάποιοι ήδη γνωστοί συγγραφείς. Και επίσης οτι το προβληματικό είναι τα αντανακλαστικά μας που αντί να δούμε τη θετική συνεισφορά σε μια πρόταση, βλέπουμε την απόσταση και την αυξάνουμε κιόλας. Τελικά δεν είμαστε πολύ κουλ με την αντίθετη άποψη.
Μα ήδη διδάσκονται αυτοί οι συγγραφείς! Ανοίξτε σχολικά εγχειρίδια και θα το δείτε. Πραγματικά εκτός τόπου και χρόνου είναι όλο αυτό που λέει.
Ουσιαστικά όσο το συζητάμε το ζήτημα ως κάτι σοβαρό, ή ως κάτι που προκαλεί ηθικό πανικό, τόσο το επικυρώνουμε.
Απάλευτη φάση στα σχόλια…
Το πρώτο και κυρίαρχο πρότυπο (φορέας κοινωνικοποίησης καλύτερα) είναι η οικογένεια. Και επίσης, σε ηλικίες τόσο μικρές όπως τα 11 και τα 14, ο σεξουαλισμός (λολ) και ο ρομαντισμός δεν είναι πράγματα που μπορείς να διαχωρίσεις. Ούτε ως έννοιες, ούτε ουσιαστικά.
Πραγματικά δεν ξέρω πώς να απαντήσω, είναι ένας αχταρμάς το σχόλιο. Από επίκληση σε γόνιμο διάλογο, σε σχόλια εκτός θέματος και πανικό “πού πάει η κοινωνία μας”.
“Το πρώτο και κυρίαρχο πρότυπο (φορέας κοινωνικοποίησης καλύτερα) είναι η οικογένεια. ” Συμφωνώ! “Και επίσης, σε ηλικίες τόσο μικρές όπως τα 11 και τα 14, ο σεξουαλισμός (λολ) και ο ρομαντισμός δεν είναι πράγματα που μπορείς να διαχωρίσεις. Ούτε ως έννοιες, ούτε ουσιαστικά.” Πρώτον δεν μιλάω για διαχωρισμό. Δεύτερον πιστεύω ότι και πολύ νωρίτερα από τις ηλικίες αυτές τα παιδιά έρχονται σε έκθεση με τις παραπάνω έννοιες. Για παράδειγμα στην οικογένεια όπως πολύ όμορφα λέτε η τρυφερή συμπεριφορά του ενός γονέα προς τον άλλο, θα τους εκθέσει σε αυτή την έννοια του ρομαντισμού σαν συμπεριφορά χωρίς ταμπέλα, και αν συνηγορήσει και… Διαβάστε περισσότερα »
Τι σχέση έχουν αυτά με τις αμβλώσεις;
Και επίσης, ξέρετε εσείς αν έχουν αυξηθεί οι αμβλώσεις σε ανηλίκους σε σχέση με πριν τριάντα χρόνια, με βάση τη συλλογιστική σας;
Δεν γνωρίζω για νούμερο. Από περιέργεια για την ερώτηση σας γκουγκλάρωντας είδα ότι μάλλον δεν υπάρχουν τέτοια νούμερα επίσημα που να καλύπτουν 30 χρόνια (που να τα βρίσκει κανείς εύκολα τουλάχιστον). Αν γνωρίζετε από περιέργεια θα ήθελα να μάθω… Το αρχικό σχόλιο μου επι του άρθρου δεν αφορούσε τις αμβλώσεις σαν θέμα αλλά πιο γενικά την άποψη για τα διδακτέα θέματα στο σχολείο.
Ακριβώς επειδή δεν υπάρχουν δεδομένα, ρωτάω πού στηρίζετε την άποψή σας. Ελπίζω να μην είστε από αυτούς που πρώτα μιλούν και μετά σκέφτονται.
Και τέλος, αν όντως εκφράσατε “πιο γενική άποψη”, αυτό εδώ τί είναι “ Όταν αυτή η βία έχει σαν συνέπεια την ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη μιας κοπέλας” ;
Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας λοιπόν, το γνωρίζουμε όλοι μας ότι η αποχή είναι το απόλυτο μέσο αντισύλληψης. Αυτό γίνεται κατανοητό και χωρίς να το ντύνουμε με τάχα ρομαντισμό. Ό,τι κι αν σημαίνει ρομαντισμός στο κεφάλι του καθενός. Καλή συνέχεια.
Καλή συνέχεια.
Βάση των παρακάτω δηλώσεων αρνούμαι να δώσω την οποιαδήποτε σημασία στον συγκεκριμένο ‘αρχηγό’. Ακόμα κι αυτό στυ οποίο φαίνεται οτι συμφωνώ αρα ας τον ακούσω ουσιαστικά κρύβει άλλη καλυμένη ρητορική. Για να το πώ καλύτερα, μου φτάνει αυτό για πάει καθολικά στα σκουπίδια. Με τον ναζιστή θα πιάσεις κουβέντα? Ε το ίδιο με αυτόν. Αντιγράφω.. «το δικαίωμα της έκτρωσης δεν εδράζεται σε καμία ιατρική και νομική λογική. Ως δημοκρατικό, πατριωτικό κίνημα Νίκη πιστεύουμε πως κανένας απολύτως δεν έχει δικαίωμα προκλήσεως βλάβης στο έμβρυο. Εξ άκρας συλλήψεως υπάρχει άνθρωπος, υπάρχει το δικαίωμα του ανθρώπου, του αγέννητου παιδιού, αυτή είναι η άποψή… Διαβάστε περισσότερα »