in

Αγαπητή «Α, μπα»: Φοβάμαι ότι αν αντιδράσω μπορεί να χάσω τη δουλειά μου

Πώς να διαχειριστώ την αγένεια των πελατών;

Πώς να διαχειριστώ την αγένεια των πελατών; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

112

Καλημέρα αμπα και σε όλη την παρέα! Σήμερα είναι μια δύσκολη μέρα στην δουλειά. Δουλεύω σε λογιστήριο και είναι η νέα μου δουλειά καθώς πριν ήμουν σε καφετέριες κτλ. Γενικά οι πελάτες μας είναι παρά πολύ αγενής και δυστυχώς δεν έχω εμπειρία και Νοιώθω δίπλα άσχημα. Πριν λίγο με πήρε πελάτισσα δικηγόρος γιατί ήθελε να με ρωτήσει κάτι για μια βεβαίωση, της είπα ότι θα το κοιτάξω και θα την καλέσω πίσω και αρχίζει με ύφος να μου λέει πως πρώτη φορά τυχαίνει λογιστής να κοιτάει στο google (εννοούσα ότι θα ψάξω το ΦΕΚ) και πέταξε και ένα η ευφυΐα στους ανθρώπους είναι δύσκολο πράγμα και είχα μείνει, κλείνοντας με ρώτησε αν είχαμε ποτε πελάτη δικηγόρο και είπα όχι και της φάνηκε ακόμα πιο εξωφρενικό. Δεν είμαι η τέλεια λογίστρια το ξέρω, θέλω να μάθω αλλά αν δεν μου δώσεις χρόνο να τα δω δεν γίνεται, ο εργοδότης μου τρέχει αυτές τις μέρες με τις δηλώσεις κι εγώ έχω αναλάβει τα τηλέφωνα και τις καταχωρήσεις μέχρι να τελειώσουν. Τι έχω ακούσει δεν μπορείς να φανταστείς και νόμιζα πως μόνο στις καφετέριες ο κόσμος είναι αγενής. Ακόμα θυμάμαι έναν πελάτη που με είχε κάνει σκουπίδι επειδή του πήγα λάθος καφέ και δεν μου έδωσε καν τα δευτερόλεπτα να του πω ότι θα σας φέρω φυσικά αμέσως τον σωστό καφέ. Πως να διαχειριστώ την αγένεια από τους πελάτες; Δυστυχώς δεν είναι η μόνη πελατισσα.Φοβάμαι πως αν αντιδράσω ενδεχομένως να χάσω την δουλειά μου; Άσε που κάθε φορά σκέφτομαι αυτό το ο πελάτης έχει πάντα δίκιο και πνίγομαι
-Ο πελάτης έχει πάντα δικιο

 

Το να βάζεις τα όρια σου σε επαγγελματικό περιβάλλον είναι κάτι που μαθαίνεται με τα χρόνια, και αν είσαι νέα γυναίκα είσαι στον πάτο, σωστός σάκος του μποξ.

Δεν μπορώ δυστυχώς να κάνω κάτι για να  επισπεύσω την διαδικασία για σένα, μπορώ αν σου πω όμως ότι ο τρόπος για να φτάσεις εκεί είναι να ξέρεις ότι είσαι καλή στη δουλειά σου, και αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είσαι η καλύτερη λογίστρια που έχει περπατήσει στη γη. Καλή στη δουλειά σου δεν σημαίνει να τα ξέρεις όλα, ούτε σημαίνει ότι δεν κάνεις ποτέ μα ποτέ λάθος. Καλή σημαίνει να είσαι ακέραιη.

Κανείς δεν έχει δικαίωμα να σε μειώνει και δεν χάνεις τη δουλειά σου αν δείχνεις ότι ο άλλος ξεπέρασε τα όρια. Μη φοβάσαι τόσο πολύ, μην ταράζεσαι τόσο πολύ, μην πανικοβάλλεσαι ότι είσαι εκεί επειδή σου κάνουν χάρη και με το που μιλήσεις θα σε απολύσουν. Αχ, πόσο στενοχωριέμαι που νέες γυναίκες έχουν μεγαλώσει εντελώς ανίσχυρες για τον έξω κόσμο. Δεν μπορώ να σε κάνω να σταματήσεις να φοβάσαι τους πάντες, τα πάντα, και είναι κάτι που φαίνεται και βρίσκουν ευκαιρία και πατάνε πάνω σου για να αισθανθούν καλύτερα.

Τι να πω, να πας σε ψυχολόγο; Ίσως μόνο αυτό θα σε βοηθούσε, δεν ξέρω.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

60 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Παπαρουνα
Παπαρουνα
3 χρόνια πριν

στο σημειο που λεει “η ευφυΐα στους ανθρώπους είναι δύσκολο πράγμα”, θα απαντουσα ηρεμα : η ευγενια ειναι ακομη πιο δυσκολη, κυρια μου.
Και μετα μια μικρη παυση : Συνεχιστε παρακαλω.. τι αλλο θελετε να μου πειτε;

Mumu Pipi
Mumu Pipi
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Παπαρουνα

Το επίπεδο στους ανθρώπους να δεις ποσο δυσκολο ειναι.
Θα ελεγα εγω στην άξεστη.

Ohlala!
Ohlala!
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Παπαρουνα

Εξαιρετικό.

Anna
Anna
3 χρόνια πριν

1ον, αυτά τα σχόλια γίνονται από θρασύδειλους που συνήθως κρύβονται με την ουρά κάτω απ’ τα σκέλια αν τους απαντήσεις. 2ον, δεν απολύεται ο κόσμος συνήθως επειδή δεν ανέχεται να τον βρίζουν μέσα στα μούτρα του. 3ον, αν η εταιρία σου θα σε απέλυε για κάτι τέτοιο, θα σου έκανε μεγάλη χάρη. Δεν θέλεις να δουλεύεις για τέτοιους ανθρώπους. Ναι, ξέρω πόσο δύσκολα είναι εκεί έξω. Αλλά η ψυχική υγεία είναι σηματικότερη και δεν θα αποκτήσουμε ποτέ καλύτερες εργασιακές συνθήκες αν δεν τις απαιτήσουμε. Έχω και -1, το ύφος σου και οι απαντήσεις σου από την αρχή να είναι τέτοια… Διαβάστε περισσότερα »

BabyDoll
BabyDoll
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Anna

Ακριβώς Αννα, μια σοβαρή επιχείρηση που σέβεται τους υπαλλήλους της δεν τους απολύει επειδή δεν ανέχονται οι πελάτες να τους μιλάνε άσχημα. Ενα φεγγάρι που εξυπηρετούσα τηλεφωνικά πελάτες οι οδηγίες που είχαμε είναι να είμασε ευγενικοί αλλά αν ξεκινούσαν να φωνάζουν/ βρίζουν/ είναι αγενείς να τους δίνουμε μια προειδοποίηση και μετά να κλείνουμε το τηλέφωνο, με τις ευχές της εταρείας. Ηταν κάτι προσωρινό που διήρκησε δυο μήνες αλλά όταν έχεις να κάνεις με πελάτες πρεπει να είσαι και λίγο σκληρόπετση και να μην παίρνεις τα πράγματα προσωπικά. Στην συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια ήταν προσωπική επίθεση, αλλά στο λέω γενικά, γιατί οι… Διαβάστε περισσότερα »

Mumu Pipi
Mumu Pipi
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Anna

Πολυ ευστοχη η τελευταια παρατηρηση σου αγαπητη Anna.
Ολα ειναι θεμα περιθωρίων.

Anna
Anna
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Mumu Pipi

@Mumu Pipi 😊
@BabyDoll ειδικά στην εξηπερετηση πελατών πολλοί φέρονται σαν να μην έχουν ακούσει ότι ανακαλύψαμε τη φωτιά και αποκτήσαμε πολιτισμό.
Βοήθησα κάνα δυο φορές τα παιδιά του τμήματος με Έλληνες πελάτες που δεν μιλούσαν αγγλικά και φυσικά οι περισσότεροι ήταν μια χαρά άνθρωποι, αλλά κάποιοι με έστειλαν. Τους έβαλα στη θέση τους και πήγα για ποτό και πάλι σκουπίδι ένιωθα..

Chaotic Jester ο Πρόστυχος
Chaotic Jester ο Πρόστυχος
3 χρόνια πριν

Η δικηγόρος αν δεν έχει πει ποτέ σε πελάτη “θα ενημερωθώ και έπειτα θα σας ενημερώσω κι εσάς”, είναι επαγγελματίας από τα Lidl. Δικηγόρος που χρειάστηκε να συμβουλευτώ πριν 2 μήνες, μου είπε ακριβώς αυτό, και το εκτίμησα απεριόριστα. Η λογίστριά μου έχει 25 χρόνια εμπειρία, και ποτέ δεν απαντάει χωρίς πρώτα να το ψάξει, ακόμα και αν έψαξε το ίδιο πράγμα πριν δέκα μέρες. Έχει καεί και έχει μάθει. Εγώ ο ίδιος, μηχανικός με 11 χρόνια εμπειρία στο αντικείμενό μου, πρακτικά πάντα το ίδιο λέω, γιατί καμία περίπτωση δεν είναι ακριβώς ίδια με μια άλλη, και τα ΦΕΚ και… Διαβάστε περισσότερα »

Alethiometer
Alethiometer
3 χρόνια πριν

Δεν ξέρω αν έχει καταφέρει να είναι μάχιμη δικηγόρος αλλά μια χαρά έχει καταφέρει να είναι μάχιμο γαϊδούρι.

Anna
Anna
3 χρόνια πριν

Σωστότατη παρατήρηση, να προσθέσω ότι εκτός από το ότι κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, όπου εμπλέκονται νόμοι, αλλάζουν και τα δεδομένα συχνά.
Δεν είναι τυχαίο το ότι υπάρχουν διαδικτυακές ομάδες υποστήριξης και ενημέρωσης στις οποίες είναι μέλη ακόμα και έμπειροι επαγγελματίες.

πόντια ιντερνάσιοναλ
πόντια ιντερνάσιοναλ
3 χρόνια πριν

Νομίζω η εμπειρία σού δίνει αυτοπεποίθηση επειδή όσο την αποκτάς, διαπιστώνεις ότι μπορείς. Συνεπώς δε σπεύδεις να το αποδείξεις για να πείσεις τους πελάτες ότι είσαι καλός στη δουλειά σου, ούτε νιώθεις ανήμπορος να τους αντιμετωπίσεις. Σε ενδιαφέρει τι ζήτημα έχεις ν’ αντιμετωπίσεις και μετά τι άνθρωπο. Ε, όσοι είναι κομπλεξικοί, θέλουν να σου δείξουν πρώτα ότι είναι οι ίδιοι πολύ σημαντικοί, κυρίως, πιο σημαντικοί από σένα. Φαντάσου τώρα να είσαι νέα, γυναίκα, καινούργια στη δουλειά. Έχεις ήδη τρία πεδία να δώσεις μάχη με στερεότυπα. Ο ανισόρροπος κομπλεξικός πελάτης είναι εκεί για να σε εξαντλήσει μια ώρα αρχύτερα, όχι για… Διαβάστε περισσότερα »

J.Brian
J.Brian
3 χρόνια πριν

Όταν ξεκίνησα άσκηση στη δικηγορία, είχα πάθει κατάθλιψη και έκλαιγα μέσα στα λεωφορεία. Αυτό που λέει η Λένα είναι αλήθεια. Νέα γυναίκα και ψαρωμένη ισον σάκος του μποξ. Ανελέητο χτύπημα από παντού….. Ένας δικηγόρος που μου έκανε τότε άσκηση, μου είπε κάτι το οποίο με βοήθησε “αν συνεχίσεις έτσι , δεν θα την βγάλεις καθαρή”. Αυτό σημαίνει ότι μαθαίνεις να μην παίρνεις προσωπικά τις ανεπάρκειες και τα ψυχολογικά προβλήματα των άλλων. Δεν είναι προσωπική η επίθεση γιατί δεν σε γνωρίζουν και δεν υπάρχει και λόγος να σου μιλάνε έτσι. Ξεσπάνε σε κάποιον και ο άνθρωπος που νοιώθει την ανάγκη να… Διαβάστε περισσότερα »

lee
lee
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  J.Brian

Ακριβώς αυτό ήθελα να πω και εσυ το είπες μέσα από εμπειρία.
Φίλη μας, πρέπει να γίνεις σκληρόπετση και να μη τα παίρνεις προσωπικά ακριβώς επειδή αυτό που έχεις εσύ ως “εγώ” δεν είναι αυτό στο οποίο απευθύνονται όλοι αυτοί οι αχρείοι. Και γιατί όχι διασκεδασέ το! Ένα τσίρκο είναι..

J.Brian
J.Brian
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  J.Brian

Σοκαριστικό caprica…. που να ήξεραν όλοι όσοι μας επιτίθενται τι έχουμε περάσει και πως μας φέρονται… Εγώ είχα πάει να πνίξω , χωρίς πλάκα, μία στο 2…. Ήμουν ασκούμενη και μου πέταξε κυριολεκτικά τα δικόγραφα στο πρόσωπο….

Rock Kastoras
Rock Kastoras
3 χρόνια πριν

Μα καλά ολόκληρη δικηγόρος κ δεν γνωρίζετε ότι μπορείτε να γκουγκλάρετε για να δείτε το ΦΕΚ; Αχ τι κρίμα…ναι όντως η ευφυΐα στους ανθρώπους είναι δύσκολο πράγμα, έχετε απόλυτο δίκιο.

Mumu Pipi
Mumu Pipi
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Rock Kastoras

Δεν ειναι η δουλεια της δικηγορου ομως.
Γι’αυτο πληρωνει τις υπηρεσιες του λογιστη

Moodus
Moodus
3 χρόνια πριν

“Κυρία μου, εγώ δεν έχω μιλήσει με δικηγόρο αλλά εσείς έχετε ξαναμιλήσει με λογιστή;”

Εμένα η λογίστρια μου, πάντα μου λέει κάτσε λίγο να το ψάξω βρε Moodus και θα σου πώ και να ξέρεις ότι εμένα, αυτό μου δίνει μία ασφάλεια.

namai
namai
3 χρόνια πριν

Μετά απο χρόνια συναναστροφής με την αγένεια!!! μια ατάκα με ξελασπώνει
“Σας παρακαλώ, μην ρίχνετε το επίπεδο” .

este
este
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  namai

Χαχαχα αντιστοιχο του “σας παρακαλω δεν θα θελα”..

Louise B.
Louise B.
3 χρόνια πριν

Να σκέφτεσαι ότι όλοι αυτοί που σε προσβάλλουν και σε μειώνουν έχουν πρόβλημα, δεν είναι η αγένεια ένδειξη ευφυίας ούτε κουλτούρας, το ακριβώς αντίθετο. Να προσπαθείς να είσαι τυπική και αυστηρή, και φυσικά να επικοινωνείς στον προϊστάμενό σου τα θέματα που αντιμετωπίζεις με τους πελάτες. Πες του ότι είναι τρομερά αγενείς, ρώτησε τον πώς θέλει να χειρίζεσαι κάποιες καταστάσεις, όχι φυσικά να θέτεις τον εαυτό σου στις επιθέσεις του κάθε ψώνιου. Είναι δύσκολο να αποκτήσεις φωνή και αυτοπεποίθηση, αλλά οφείλεις να το προσπαθήσεις για τον εαυτό σου.

Sherlockina_17
Sherlockina_17
3 χρόνια πριν

Ο κόσμος ήταν, είναι και θα είναι αγενής όσο η γη γυρίζει. Επειδή αντιμετώπιζα κι εγώ το ίδιο άγχος με σένα, και ακόμα το παλεύω να πω την αλήθεια, συνειδητοποίησε ότι όλοι στην αρχή της καριέρας τους ήταν άπειροι. Ακόμη και αυτή που το παίζει μεγαλοδικηγόρος, να’ σαι σίγουρη ότι έχει φάει πολύ κράξιμο. Μπορεί να είναι και προβολή των δικών της βιωμάτων αυτό που κάνει. Όσο για το Google που σου είπε, να απαντάς ότι οι νόμοι αλλάζουν συνεχώς και για να κάνεις σωστά τη δουλειά σου, πρέπει κάθε πληροφορία που δίνεις να τη διασταυρώνεις. Γενικά μην τους δείχνεις… Διαβάστε περισσότερα »

miakotara
miakotara
3 χρόνια πριν

Μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι με την περιγραφή σου.
Κι εγώ είχα επαφή με πελάτες και ξέρω πόσο αγενείς μπορεί να γίνουν και όντως φοβόμουν πολύ να απαντήσω στις αρχές.

Από τότε που άρχισα να απαντάω με ηρεμία στους αγενείς “Δε σας επιτρέπω να μου μιλάτε με αυτόν τον τρόπο. Παρακαλώ να μου απευθύνεστε όπως σας απευθύνομαι.” εκεί μαζεύονταν οι ουρές στα σκέλια και ξαφνικά από Μαράκι, γινόμουν κυρία Νικολαίδου.
Άντε μπράβο.

Ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο. Οι καλές συνεργασίες χτίζονται με αμοιβαίο σεβασμό.