in ,

Ο Γουίλ Σμιθ δεν υπερασπίστηκε τη σύζυγό του, αλλά μια αρρωστημένη πατριαρχική θέση

Ας δούμε λίγο πιο προσεκτικά το ενάμιση λεπτό ντροπής και ας μπούμε σε μία πιο δυσάρεστη κουβέντα, πέρα απ’ τα προφανή

Ας δούμε λίγο πιο προσεκτικά το ενάμιση λεπτό ντροπής και ας μπούμε σε μία πιο δυσάρεστη κουβέντα, πέρα απ’ τα προφανή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τι βλέπουμε αν κοιτάξουμε λίγο πιο προσεκτικά το super viral των Όσκαρ, με την κόντρα ανάμεσα στον Γουίλ Σμιθ και τον Κρις Ροκ; Τι πραγματικά συμβαίνει και δεν αναφερόμαστε σ’ αυτό γιατί θα πρέπει να κάνουμε μία λίγο πιο βαθιά συζήτηση που δεν πολυβολεύει και γι’ αυτό αρκούμαστε στην καταδίκη των κακών αστείων για την εξωτερική εμφάνιση;

Τις απαντήσεις τις δίνει η εικόνα από μόνη της, ειδικά αν της αφαιρεθεί ο ήχος, για να ξέρουμε τι έχει προηγηθεί. Για το “πότε” πραγματικά θυμώνει ο Σμιθ, ενώ μέχρι το τέλος του αστείου του Ροκ φαίνεται να γελάει, για το “πόσο” χορογραφημένη είναι η βόλτα και η γροθιά στον κωμικό, για το “τρέμουλο” υπαγόρευσης στη φωνή την ώρα που τον βρίζει ενώ έχει καθίσει κάτω…

Πάμε ξανά πίσω: ο Σμιθ γελάει, όχι όμως και η σύζυγός του Τζέιντα, προς την οποία κατευθυνόταν το κακόβουλο αστείο. Ο Σμιθ καταλαβαίνει (αργά) ότι έχει γίνει τεράστια ζημιά και μια ματιά στο πρόσωπο της πληγωμένης γυναίκας είναι αρκετή. Κάποιοι μεταξύ αστείου και σοβαρού έγραψαν για “παντόφλα”, ωστόσο είναι σαφές ότι σε κλάσματα δευτερολέπτου υπήρξε συνεννόηση ανάμεσα στο ζευγάρι για το πώς έπρεπε να απαντήσουν στην προσβολή. Ωστόσο, ήταν μία κακή συνεννόηση.

Ο Σμιθ “απάντησε” όπως επιτάσσει μια αρρωστημένη πατριαρχική ανάγκη, που θέλει τον άντρα να “καθαρίζει”, να υπερασπίζεται την τιμή της γυναίκας, να βγαίνει μπροστά για εκείνην λες και πρόκειται για ιδιοκτησία και αντικείμενο χωρίς βούληση και δυνάμεις. Ο Σμιθ “απάντησε” με καθυστέρηση γιατί μέχρι ενός σημείου ήταν μέρος του κακού χιούμορ, απλώς τον έβγαλε από την αντρική ρέκλα του, η δυσφορία της Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ, γι’ αυτό που (της) συνέβαινε.

Και φυσικά θα ήταν πραγματικά υπέροχο, αν βλέπαμε εκείνη να απαντάει στη χυδαιότητα του Ροκ. Δεν είναι άφωνη, δεν χρειάζεται υπεράσπιση -και μάλιστα τέτοιου είδους- και μία της κουβέντα θα μπορούσε να “σακατέψει” για πάντα τον Ροκ με τον πιο αξιοπρεπή τρόπο. Παραδόξως, αυτή την πλευρά της θαρραλέας, εύστοχης, δυναμικής Τζέιντα δεν την είδαμε – την κατέπνιξε το ανάρμοστο show του συζύγου της.

Όμως, θα είχε τεράστια αξία, σε μία τέτοια τελετή να βλέπαμε ακριβώς αυτό: την ορθή διαχείριση των πραγμάτων, τον χώρο και τον χρόνο σε γυναικείες απαντήσεις, την καταδίκη ηλίθιων, πληγωτικών αστείων ακριβώς από την πηγή που τα “ενέπνευσε”.

Κατά τα λοιπά, ποτέ κανείς δεν πίστεψε ότι το Χόλιγουντ και οι άνθρωποι του διδάσκουν ήθος ή είναι κανένα σπουδαίο πρότυπο. Όλα αυτά τα τρυφερά, τα πολιτικώς ορθά και τα πολύ ανθρώπινα είναι για το instagram και για το influencer-ιλίκι. Στην πραγματική τους ζωή συμπεριφέρονται κάπως έτσι και δεν αντέχουν -μετά από τόσο #MeToo και τόση δουλειά για την πολιτική ορθότητα- να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων ούτε τόσο δα.

Το καταλαβαίνεις και από την αντίδραση του υιού Σμιθ, ο οποίος μετά το απερίγραπτα λάθος τουίταρε γεμάτος μαγκιά και καμάρι: “Εμείς έτσι καθαρίζουμε”.

 

Το πρόβλημα, λοιπόν, είναι μεγαλύτερο από το 1′ της κόντρας του Σμιθ με τον Ροκ και είναι να απορείς που ολόκληρος θεσμός εξακολουθεί να εμπιστεύεται την αξιοπιστία και τη “βιτρίνα” του σε τέτοια παρωχημένα, κακά πατριαρχικά trolls που καλούνται να εγγυηθούν για τη διοργάνωση και τον live διάλογό της με κοινό και δημιουργούς.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

1 Comment
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Semiramis
Semiramis
2 χρόνια πριν

Ακριβώς έτσι. Αφού στην αρχή γέλασε, πήγε να μαζέψει τι ακριβώς; Ας απαντούσε η Τζέιντα, έχει φωνή, όλες μας έχουμε. Ήταν μεν ένα ηλίθιο χοντροκομμένο αστείο, αλλά απορώ με το πόσος κόσμος υποστήριξε τον Σμιθ