in

Η Πολωνή μαθήτρια που έφτιαξε ιστοσελίδα καλλυντικών για να βοηθήσει τα θύματα ενδοοικογενειακής βίας

Η 17χρονη με την αξιοβράβευτη ιδέα

Η 17χρονη με την αξιοβράβευτη ιδέα ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

117312775 received 701761174028798
https://notesfrompoland.com/2021/02/15/polish-schoolgirl-wins-eu-award-for-fake-online-shop-helping-victims-of-domestic-abuse-in-lockdown/KRYSTYNA PAZKO

Ανήσυχη από τις συνεχείς αναφορές για αυξανόμενη ενδοοικογενειακή βία λόγω του εγκλεισμού, μια Πολωνή μαθήτρια γυμνασίου αποφάσισε να εγκαινιάσει ένα ψεύτικο ηλεκτρονικό κατάστημα για να προσφέρει βοήθεια στα θύματα που παγιδεύτηκαν στα σπίτια τους.

Η ιδέα της κέρδισε το βραβείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 10.000 € (8.700 £, 12.120 $).

“Άρχισα να ακούω για την αύξηση των περιπτώσεων ενδοοικογενειακής βίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στη συνέχεια, άκουσα για μια γαλλική πρωτοβουλία, όπου οι άνθρωποι πηγαίνουν στο φαρμακείο και ζητούν με έναν συγκεκριμένο τρόπο μια ειδική μάσκα, που επιτρέπει στον φαρμακοποιό να γνωρίζει ότι ο πελάτης είναι θύμα ενδοοικογενειακής βίας. Έτσι βρήκα την αντίστοιχη ιδέα πώλησης καλλυντικών στο ίντερνετ.”

117312773 7d7fa03c f803 4ac8 acf7 837826018e30
https://notesfrompoland.com/2021/02/15/polish-schoolgirl-wins-eu-award-for-fake-online-shop-helping-victims-of-domestic-abuse-in-lockdown/

Τον Απρίλιο, η Krystyna Pazko, η οποία ήταν 17 χρονών, αποφάσισε να ξεκινήσει το ψεύτικο ηλεκτρονικό κατάστημα “Camomiles and Pansies” για να φαίνεται ότι πουλάει καλλυντικά, ενώ στην πραγματικότητα το θύμα μπορεί να απευθύνει μέσα από τη σελίδα αιτήματα για βοήθεια χωρίς να το καταλάβει ο κακοποιητής, καθώς θα φαίνεται απλά ότι ψωνίζει απ’ το διαδίκτυο.

Όταν ένα θύμα γράφει ζητώντας να αγοράσει μια κρέμα, ένας ψυχολόγος βρίσκεται πίσω από τον υπολογιστή και ρωτά ερωτήσεις όπως «πόσο καιρό έχουν αρχίσει τα «δερματικά προβλήματα» ή πώς το προσβεβλημένο δέρμα αντιδρά στην αλκοόλη». Εάν κάποιος παραγγείλει και αφήσει μια διεύθυνση, στην πραγματικότητα είναι «σήμα» ότι ζητά από τις αρχές να επισκεφθούν το σπίτι τους.

117312775 received 701761174028798
https://notesfrompoland.com/2021/02/15/polish-schoolgirl-wins-eu-award-for-fake-online-shop-helping-victims-of-domestic-abuse-in-lockdown/

belle beauty JPvy3rrWSeM unsplash

«Σκέφτηκα ότι θα βοηθούσα ίσως ένα ή δύο άτομα, αλλά οι συμμετοχές στο Facebook ήταν μεγάλες και η ιστοσελίδα έγινε πραγματικά δημοφιλής», είπε.

Με τόσο μεγάλο ενδιαφέρον, η Krystyna ήρθε σε επαφή με το Κέντρο Δικαιωμάτων των Γυναικών, μια πολωνική ΜΚΟ, ζητώντας βοήθεια. Σε απάντηση, η ΜΚΟ τής παρείχε επιτελείο ψυχολόγων και δικηγόρων για να συνεργαστούν με τον ιστότοπο.

«Οι περισσότερες νέες γυναίκες προτιμούν να γράφουν στο Facebook από το να καλούν στο τηλέφωνο και οι περισσότεροι από τους άνδρες που μας γράφουν είναι έφηβοι» Πάνω από 350 άτομα έχουν επικοινωνήσει με τον ιστότοπο. Τα περισσότερα από τα θύματα είναι νεαρά, κάτω των 40 ετών και μόνο το 10% περίπου είναι άνδρες.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

3 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Symbolis
Symbolis
3 χρόνια πριν

Το διάβασα εδώ, το διάβασα κι αλλού, το ξαναδιάβασα, αλλά η απορία μου δεν λύθηκε:

Πώς γνωρίζουν τα θύματα κακοποίησης ότι υπάρχει αυτή η καμουφλαρισμένη ως κατάστημα σελίδα βοήθειας; Πώς διαφημίστηκε; Με τη διαφήμιση δεν την έμαθε και ο κακοποιητής; Πώς κατάφερε μόνη της η κοπέλα να περάσει αυτό το μήνυμα για το ηλεκτρονικό της κατάστημα;

Το ίδιο ισχύει και για το συνθηματικό με τη μάσκα στα φαρμακεία. Πώς γίνεται να το γνωρίζουν τα θύματα και όχι οι θύτες;

Lola_Lou
Lola_Lou
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Symbolis

Φαντάζομαι ότι και να το διαβάσουν οι θύτες, δε θα δώσουν και πολύ σημασία. Δεν είναι θέμα ζωής και θανάτου για εκείνους.

Symbolis
Symbolis
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Lola_Lou

Εννοείς ότι δεν πιστεύουν ότι κάνουν κάτι κακό ώστε να τους καταγγείλουν τα θύματα;