in , ,

Vathos apparel: Το πιο κομψό ελληνικό οικολογικό brand μόδας

Ένα οικολογικό brand που γεννήθηκε μέσα από την ανάγκη να δούμε τη μόδα με έναν διαφορετικό τρόπο

Ένα οικολογικό brand που γεννήθηκε μέσα από την ανάγκη να δούμε τη μόδα με έναν διαφορετικό τρόπο ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

DSCF3728

Βιωσιμότητα είναι ένα πρότυπο παραγωγής το οποίο στοχεύει στο καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα τόσο για τον άνθρωπο όσο και για το περιβάλλον. Βιώσιμη μόδα σημαίνει να κινούμαστε ηθικά απέναντι στο περιβάλλον αλλά και στην οικονομία. Για τις Σοφία Καραγιάννη και Βασιλική Συμεωνίδη- δημιουργούς του Vathos apparel- βιωσιμότητα σημαίνει μέλλον, δεν είναι επιλογή, είναι ανάγκη. «Είναι τρόπος ζωής, όχι μια περαστική τάση». Η βιωσιμότητα δεν αφορά μόνο τη μόδα αλλά κάθε πτυχή της ζωής τους, γι’αυτό τη βλέπουν σαν μια μακροχρόνια δέσμευση.

Η φιλοσοφία τους βασίζεται σε κανόνες του Ethical fashion. Για τα ρούχα τους χρησιμοποιούν μόνο οργανικά υφάσματα τα οποία επιλέγονται με αυστηρά κριτήρια που έχουν να κάνουν με τη διαδικασία παραγωγής. Τα υλικά τους κατασκευάζονται σύμφωνα με αυστηρά περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια και προέρχονται από καλλιέργειες χωρίς τοξικά φυτοφάρμακα και λιπάσματα, ενώ κατά τη διάρκεια της βαφής χρησιμοποιούνται χρώματα εγκεκριμένα από τον Global Organic Textile Standard.

Για την παραγωγή των ρούχων μας συνεργαζόμαστε  με μικρές, οικογενειακές επιχειρήσεις ή με γυναίκες που δουλεύουν μόνες τους, προκειμένου να ενισχύσουμε τις μικρές οικονομίες και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των αντίστοιχων κοινωνικών συνόλων.

«Ο πυρήνας κάθε διαδικασίας που χρησιμοποιείται για την παραγωγή των VATHOS Apparel είναι η κοινωνική ευαισθησία. Οι πρακτικές που εφαρμόζονται στο σύνολό τους δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα προσεγγίζουν ευρύτερα με ευαισθησία το κοινωνικό σύνολο, καθώς στόχος μας είναι να κινούμαστε ηθικά απέναντι τόσο στο περιβάλλον, όσο και στην οικονομία» αναφέρουν οι δύο δημιουργοί. 

Το Α,μπα ήρθε σε επαφή μαζί τους όπου μίλησαν για την βιομηχανία της μόδας, την οικολογική συνείδηση, το σχεδιασμό και την επιλογή υφασμάτων καθώς και για τους στόχους τους στο μέλλον.

Καταγραφή 2

— Πως προέκυψε το όνομα;

Αρχικά, θέλαμε μέσα από το όνομα μας να εκφράσουμε με κάποιο τρόπο την ιδέα στην οποία βασίζεται η εταιρεία μας, να έχει μια ιστορία να πει όπως και τα ρούχα μας! Η επιθυμία μας ήταν να δούμε την μόδα «εις βάθος» και όχι επιφανειακά, από άλλη οπτική γωνία, με βάση τις επιδράσεις που μπορεί να έχει στο περιβάλλον και στον ίδιο τον άνθρωπο. Αυτό μπορούσε να το εκφράσει απόλυτα η ελληνική λέξη «ΒΑΘΟΣ». Επίσης θέλαμε η εταιρεία να έχει για όνομα μια ελληνική λέξη, μιας και έχουμε τόσο πλούσια και εύηχη γλώσσα. Και κάπως έτσι γεννήθηκε το brand name «VATHOS Apparel».

— Πόσο εύκολη είναι η διαδικασία παραγωγής;

Για να μπορείς να είσαι ηθικό brand πρέπει να υπάρχει πλήρης διαφάνεια στις διαδικασίες παραγωγής του ρούχου καθώς και σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα αυτού και αυτό ακριβώς είναι που δυσκολεύει λίγο την όλη διαδικασία ή ας πούμε την κάνει πιο χρονοβόρα. Όλα μας τα ρούχα παράγονται στην Ελλάδα μιας και αυτό μας επιτρέπει να διατηρούμε διαφάνεια σε όλη την διαδικασία παραγωγής τους. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούμε να γνωρίζουμε ότι το εργοστάσιο/βιοτεχνία τηρεί τους κανόνες ασφαλείας και προστασίας των εργαζομένων, τους αμείβει με τουλάχιστον τον κατώτατο νόμιμο μισθό και τέλος, δεν απασχολεί παιδιά στις εγκαταστάσεις του. Συγκεκριμένα, για την παραγωγή των ρούχων μας συνεργαζόμαστε  με μικρές, οικογενειακές επιχειρήσεις ή με γυναίκες που δουλεύουν μόνες τους, προκειμένου να ενισχύσουμε τις μικρές οικονομίες και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των αντίστοιχων κοινωνικών συνόλων. Επιπλέον, υιοθετούμε πρακτικές που εξασφαλίζουν την ελάχιστη ή την πλήρη απουσία επέμβασης στο φυσικό περιβάλλον.

Όσον αγορά τα στάδια της παραγωγής, αρχικά επιλέγουμε τα υφάσματά μας ( οικολογικά υφάσματα με πιστοποίηση) και έπειτα αυτά πάνε στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις όπως προαναφέρθηκε πιο πάνω για να ξεκινήσει η διαδικασία της παραγωγής. Κατά την διάρκεια της παραγωγής προσπαθούμε να μειώσουμε όσο περισσότερο γίνεται τα απόβλητα από τις κοπές κλπ οπότε και συλλέγουμε ότι ύφασμα περισσέψει και το συγκεντρώνουμε για να το χρησιμοποιήσουμε σε μελλοντικά μας projects.

Καταγραφή 6

— Πέρα από τη δραστηριοποίηση στο χώρο της μόδας έχετε υιοθετήσει κι άλλες πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον; (πχ vegan, ακτιβισμός)

Η βιωσιμότητα για μας είναι το μέλλον μας. Δεν είναι επιλογή, είναι ανάγκη. Επομένως, πέρα από το κομμάτι της μόδας προσπαθούμε να επαναπροσδιορίσουμε τη στάση και τις πράξεις μας απέναντι στη φύση. Εστιάζουμε κυρίως στις καταναλωτικές συνήθειες στη ζωή μας – στο σπίτι, στα ρούχα μας, στο καλλυντικά μας στο φαγητό μας, στο αυτοκίνητό μας στο ταξίδι μας. Επίσης, η μία από εμάς είναι και vegan τα τελευταία χρόνια!

— Ποιο είναι το πιο ωραίο κομμάτι της δουλειάς;

Ο σχεδιασμός μιας συλλογής και η επιλογή των υφασμάτων. Πρόκειται για μια πολύ δημιουργική διαδικασία. Ο σχεδιασμός ενός ρούχου προϋποθέτει έρευνα μέσα από την οποία αποκτάς έμπνευση, βρίσκεις αναφορές και κάπως έτσι ξεκινάς να χτίζεις την συλλογή σου. Κάθε κομμάτι αποτελεί κάτι περισσότερο από ένα απλό ρούχο, πρόκειται για ένα αντικείμενο που κρύβει μέσα του μια ιστορία, που αντιπροσωπεύει μια αξία.

— Ποιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι;

Να καλλιεργήσουμε και να πείσουμε τον καταναλωτή για την αναγκαιότητα υιοθέτησης οικολογικής συνείδησης και ευαισθησίας προς τα εργασιακά δικαιώματα. Προς μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι Έλληνες διαθέτουν τα εφόδια, λόγο του ότι η κοινωνία μας είναι πολύ λιγότερο ατομικιστική σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές κοινωνίες όπου υπάρχει περισσότερο ανεπτυγμένη η οικολογική συνείδηση στον καταναλωτή, να αντιληφθούν αυτή την αναγκαιότητα και με μεγάλη τους χαρά να συμβάλουν. Αυτό που λείπει είναι οι φορείς και οι πρωτοβουλίες οι οποίες θα στηρίξουν αυτή την προσπάθεια. Χρειάζονται δεσμεύσεις και τολμηροί στόχοι τόσο από την βιομηχανία της μόδας όσο και από τους διάφορους κρατικούς φορείς.

— Σε ποια γυναικά απευθύνεται το VATHOS Apparel;

Απευθυνόμαστε στη γυναίκα του σήμερα, τη γυναίκα που αναζητά κομψότητα, απλότητα και άνεση. Τα ρούχα που σχεδιάζουμε είναι πλήρως προσαρμοσμένα στις ανάγκες και στην καθημερινότητα της.

Καταγραφή 3

— Πώς μπορούν οι Ελληνίδες να γίνουν πιο προσεχτικές στην κατανάλωση ρούχων;

Οι Ελληνίδες χρειάζεται να επενδύσουν χρόνο και σκέψη στις επιλογές τους. Η ηθική μόδα δε σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να αγοράζει διαρκώς καινούρια ενδύματα κλπ.. Κατανοώντας τις ανάγκες τους μπορούν να επενδύσουν σε κομμάτια που δεν έχουν ημερομηνία λήξης, έχουν διάρκεια και είναι ανθεκτικά. Μπορούν να κάνουν πιο ποιοτικές αγορές άρα και πιο λίγες. Επίσης, μπορούν να εστιάσουν στην επαναχρησιμοποίηση των ρούχων τους, στην μεταποίηση τους και στην ανακύκλωσή τους. Τίποτα δεν πρέπει να πετιέται. Είναι σημαντικό να δίνουμε συνέχεια ζωής στο καθετί που έχουμε. Αν κάτι τελικά δεν το φοράμε, καλό είναι να το δωρίσουμε. Επίσης, σημαντικό είναι να στηρίζουμε τις εταιρείες που σέβονται το περιβάλλον, τον άνθρωπο και το κοινωνικό σύνολο.

— Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Βλέπουμε την αειφόρα μόδα σαν μια μακροχρόνια δέσμευση και ίσως και το μέλλον της βιομηχανίας της μόδας. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο θέλουμε και εμείς με την σειρά μας να βοηθήσουμε όσο περισσότερο γίνεται  θέτοντας κάποιους στόχους για το μέλλον. Μέσα στα άμεσα σχέδια μας λοιπόν είναι  να καταφέρουμε μέσα από τα κέρδη μας να τελειοποιήσουμε τις πρακτικές μας προς την κατεύθυνση του fair trade. Παράλληλα, συνεχίζουμε συνεχώς την έρευνα μας για  βιώσιμα υλικά, αναζητώντας εναλλακτικά, βιολογικά και ανακυκλώσιμα υλικά για την παραγωγή των ρούχων μας.

Και τέλος, βασική μας προτεραιότητα είναι να καλλιεργήσουμε και να πείσουμε τον ‘Έλληνα καταναλωτή για την αναγκαιότητα υιοθέτησης οικολογικής συνείδησης και ευαισθησίας προς τα εργασιακά δικαιώματα.

Καταγραφή 9

Καταγραφή 8

Καταγραφή 4

Καταγραφή 5

Καταγραφή 7

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια