in ,

Θα καταργηθεί ποτέ ο μισογυνισμός στη βιομηχανία του gaming;

Επιτέλους, εταιρείες κολοσσοί στα δικαστήρια για σεξουαλική παρενόχληση και ακραίες φυλετικές διακρίσεις

Επιτέλους, εταιρείες κολοσσοί στα δικαστήρια για σεξουαλική παρενόχληση και ακραίες φυλετικές διακρίσεις ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

igor karimov 9AmKnNZw3GA unsplash
Photo by Igor Karimov on Unsplash

Η Activision Blizzard Ιnc. είναι μια από τις εταιρείες γίγαντες στην παγκόσμια παραγωγή βινετοπαιχνιδιών στον κόσμο, υπεύθυνη για την δημιουργία τίτλων όπως “War of Warcraft”, “Call of Duty” και “Diablo”. Έχει βρεθεί στα δικαστήρια πάρα πολλές φορές, κυρίως για διαμάχες σχετικά με την επωνυμία ή τα δικαιώματα ενός από τους χαρακτήρες των παιχνιδιών, αλλά τώρα ο λόγος που θα βρεθεί πάλι στο εδώλιο είναι τελείως διαφορετικός. 

Η εταιρεία κατηγορείται πως προάγει μια κουλτούρα “frat boy”, όπως αναφέρεται στα επίσημα έγγραφα, δηλαδή πως προάγει μια κουλτούρα μισογυνισμού και σεξισμού όσον αφορά τις γυναίκες εργαζόμενες της, που υφίστανται συνεχή και ακραία σεξουαλική παρενόχληση, άνιση αμοιβή και μια πολιτική αντιποίνων στα πλαίσια της εργασίας τους. Το 2019 είχε κατηγορηθεί ότι παρακολουθεί τον κύκλο και τις αναπαργωγικές προσπάθειες των γυναικών εργαζομένων της για να προβλέψει πιθανές εγκυμοσύνες. 

Σημαντικό επίσης ότι η αγωγή υποβλήθηκε από κρατική υπηρεσία που αναλώθηκε σε μια έρευνα δύο ολόκληρων χρόνων για να διαπιστώσει τις διακρίσεις που έκανε η εταιρεία εις βάρος των γυναικών και όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις απασχόλησής τους. 

Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα 3 χρόνων που μια από τις εταιρείες κολοσσούς του gaming βρίσκεται στα δικαστήρια αντιμετωπίζοντας κατηγορίες σεξισμού και μισογυνισμού στο εργατικό δυναμικό της. Το 2018, η Riot Games (League of Legends) αναγκάστηκε να πληρώσει 10 εκατομμύρια δολάρια στο πλαίσιο διακανονισμού με γυναίκες που είχαν υποβάλλει κατά της μια συλλογική αγωγή για φυλετικές διακρίσεις στο χώρο εργασίας. 

O χώρος του gaming είναι από τους πιο πυρηνικά ανδροκρατουμενους χωρους, τόσο εργασίας όσο και ψυχαγωγίας. Γυναίκες που βρίσκονται στο εργατικό δυναμικό και γυναίκες που παίζουν παιχνίδια, δηλώνουν ότι υπόκεινται ακραίο μισογυνισμό και ότι αναγκάζονται να χρησιμοποιούν ανδρικά ψευδώνυμα για να αποκρύψουν τη γυναικεία τους ταυτότητα. Το εργασιακό περιβάλλον μοιάζει πραγματικά με το χειρότερο σενάριο στην επαγγελματική ζωή μιας γυναίκας. 

Έχει διαπιστωθεί, ωστόσο, ότι οι γυναίκες φαν του LOL (League of Legends) φτάνουν το 55%, παίρνουν πάρα πολύ σοβαρά το παιχνίδι και μπορεί να αφιερώνουν πάρα πολλές ώρες στην ανάλυση της στρατηγικής τους. Αντιμετωπίζοντας ακραίο σεξισμό και παρενόχληση, δεν προχωρούν στον επαγγελματικό επίπεδο και μένουν, πλειοψηφία και με άριστα skills, εκτός διαγωνιστικής φάσης. Ακριβώς όπως και σε άλλα επαγγέλματα, στα οποία οι γυναίκες με ταλέντο και δεξιότητες μένουν εκτός κοινωικής αναγνώρισης. 

To 2020, οι γυναίκες αποτελούσαν το 41% της βιομηχανίας του gaming στις ΗΠΑ και το 40-45% στην Ασία. Η αύξηση της τελευταίας δεκαετίας δείχνει ότι τα επόμενα 10 χρόνια, το ποσοστό γυναικών αντρών στη βιομηχανία του gaming θα έχει επέλθει σε ισοζύγιο.

Αποφάσεις και δικαστικές διαμάχες που αφορούν το φύλο και όχι πλέον μόνο δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας δείχνουν πως η προσοχή μιας ακόμα βαριά κερδοφόρας και βαριάς ανδροκρατουμενης βιομηχανίας στρέφεται σήμερα στη φυλετική ισότητα.  

Το θετικό στην όλη υπόθεση;

Ότι ολοένα και περισσότερο αυτά τα θέματα ενοχλούν. Μας ενοχλούν, μας πιέζουν, μας πνίγουν. Το ότι τα συζητάμε, το ότι δίνουμε σημασία, το ότι η γνώση του σεξισμου σ’αυτή και άλλες βιομηχανίες είναι πλέον κοινός τόπος είναι σημαντικό, σημαίνει ότι δεν ανεχόμαστε. Το θέμα λοιπόν ίσως να μην είναι το αν θα έρθει η αλλαγή. Το θέμα είναι το πότε.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

1 Comment
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
artvava
artvava
2 χρόνια πριν

Επειδή λίγο μου χτύπησε, είναι “world of warcraft”! Peace