Ήθελα να το γράψω ως σχόλιο, αλλά ήταν τόσο μεγάλο που μάλλον χρειάζεται ξεχωριστό ποστ.
Όταν διάβασα αυτή την ιστορία, ήμουν λίγο ανήσυχη για τις αντιδράσεις που θα προκαλούσε, και δυστυχώς, ως ένα σημείο, επιβεβαιώθηκα.
Το «Α μπα» προσπαθεί να είναι ένα ασφαλές περιβάλλον για όλους, και σε αυτό το ποστ φοβάμαι ότι δεν υπάρχει η αποδοχή και η νηφαλιότητα που χρειάζεται ώστε να αναγνωριστεί τι ακριβώς είναι αυτό που τίθεται σε αυτή την ιστορία. Παρακαλώ όλους όσους σχολιάζουν να θυμούνται ότι πίσω από τις λέξεις υπάρχει ένας άνθρωπος που έκατσε και έγραψε κάτι πολύ προσωπικό.
Το πρώτο που πρέπει να γράψω είναι ότι τα hashtags τα διάλεξα εγώ. Το γιατί τα διάλεξα ελπίζω να φανεί στα υπόλοιπα που θα γράψω.
Η παρενόχληση, η κατάχρηση εξουσίας, η εκμετάλλευση, δεν είναι μεταξύ του μηδέν και του χίλια, με μια ώριμη γυναίκα που ορίζει το παρόν και το μέλλον της στη μια πλευρά και έναν ανήλικο μαθητή στην άλλη. Αυτά τα πράγματα -που όπως διάβασα στα σχόλια- «γινόταν πάντα» και συνεχίζουν να γίνονται, ναι, γινόταν πάντα, γίνονται ακόμα, αυτό που αλλάζει -αρχίζει να αλλάζει- είναι Ο ΤΡΟΠΟΣ που μιλάμε για αυτά, και αυτό είναι η ανατολή μιας νέας εποχής, και ναι, έχει σχέση και με το #metoo αυτό. Το κίνημα φώτισε πολλές γωνιές που ήταν στα σκοτάδια, και μερικές πρέπει να ιδωθούν από διαφορετική οπτική γωνία. Δεν είναι μόνο οι περιπτώσεις βιασμού οι περιπτώσεις που αξίζουν την προσοχή μας, αλλά όλο το οικοδόμημα που κάνει νέες γυναίκες να εντυπωσιάζονται από το αρχέτυπο του αρσενικού που τα ξέρει όλα, του μέντορα/παντογνώστη, που όλοι ξέρουν ότι θα μπορούσε να έχει όποια φοιτήτρια θέλει – όχι όποια γυναίκα θέλει, όποια φοιτήτρια θέλει – και μερικές ανταγωνίζονται για το ποια θα ξεχωρίσει από το «σωρό».
Φυσικά και είναι διμερής η ευθύνη σε μια τέτοια σχέση. Όμως δεν είναι δυνατόν να παραβλέψουμε την ανισότητα εξουσίας. Φυσιολογικά μπορεί να είναι όλα αυτά, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι σωστά. Το κλίμα αλλάζει και στην Ελλάδα. Αυτό φαίνεται από τις μαρτυρίες και της γυναίκας αυτής, αλλά ακόμα και από τα σχόλια όσων το έχουν ζήσει. Αν λες «το έκανα κι εγώ και ήταν χάλια», ίσως να ήρθε η ώρα να αναλογιστείς «γιατί το έκανα; Τι λαμπερό έχει ένας άνθρωπος σε θέση εξουσίας; Γιατί με τράβηξε αυτό; και γιατί δεν με προστάτεψε κανείς από μια τέτοια άνιση σχέση;»
Η φράση «ισότιμη σχέση» είναι κάτι που αναφέρεται πάρα πολύ συχνά στο α μπα. Υπάρχει λόγος. Είναι ΤΟ ΠΙΟ ΒΑΣΙΚΟ συστατικό μιας σχέσης που δεν θα αφήσει κατάλοιπα που θα φέρουν σε κίνδυνο τον αυτοσεβασμό ενός ανθρώπου. Η ανισότητα μπορεί να προκύψει από την μεγάλη διαφορά κοινωνικού στάτους, οικονομικής επιφάνειας, αντίληψης του κόσμου, αλλά όλα αυτά ωχριούν μπροστά σε περιπτώσεις που η εξουσία είναι χίλια τοις εκατό με το μέρος κάποιου, όπως είναι στη σχέση καθηγητή/ φοιτήτριας, αφεντικού/υπαλλήλου, προπονητή/αγωνιζόμενου, και τα λοιπά. Σε αυτή την περίπτωση κοιτάμε αυτόν που έχει την εξουσία, γιατί αυτός έχει τη δύναμη να πει το όχι, γιατί αυτός πρέπει να έχει αυτή τη δύναμη, γιατί αυτός καταλαβαίνει την ανισότητα. Ο άλλος παραμυθιάζεται ότι θα τα βγάλει πέρα (και δεν τα βγάζει. Επειδή ακριβώς υπάρχει ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ.)
Είμαι ιδιαίτερα περήφανη που μια γυναίκα διάλεξε το ‘α μπα’ για να γράψει μια ιστορία «πολύ συνηθισμένη» , αλλά πείτε μου πού αλλού την έχετε διαβάσει από αυτή την πλευρά, με τόση ειλικρίνεια. Ή έστω και ωραιοποιημένη. Νιώθω ότι αυτές οι ιστορίες χρειάζονται χώρο και αέρα για να εμφανιστούν, και την υποστήριξη μας. Όχι τη κριτική «αφού ήξερες», γιατί όχι, δεν ήξερε, καμία μας δεν ήξερε πριν τα πάθει. Νόμιζε ότι ήξερε, και δεν ήξερε τίποτα. Νομίζω ότι ακόμα πολλοί από εμάς δεν ξέρουμε τίποτα, και για αυτό είμαστε εδώ, για να μάθουμε. Όχι για να βγάλουμε τις καρέκλες στον πεζόδρομο και να αρχίσουμε να σταυρώνουμε όσους λένε έτσι και αλλιώς από μόνοι τους ότι έκαναν λάθος. Όχι στο ‘α μπα’.
Παραθέτω μετάφραση από τον οδηγό για καθηγητές στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια. Προφανώς δεν τίθεται νομικό θέμα εκτός Πανεπιστημίου, εφόσον μια τέτοια σχέση είναι μεταξύ ενηλίκων, ωστόσο η Γερουσία του Πανεπιστημίου έχει εσωτερικό κανονισμό που ορίζει το πρόβλημα και εξηγεί για ποιο λόγο είναι πρόβλημα, κάνοντας παράλληλα μαθήματα στους καθηγητές για να τους υπενθυμίζει ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα. Πριν αρχίσουν τα σχόλια για πολιτική ορθότητα, θέλω να σκεφτούν όσοι έχουν εμπειρία με τέτοια σχέση αλλά όχι κατανόηση για όσους το βιώνουν εκ των υστέρων με αρνητικό τρόπο, πώς θα είχε διαμορφωθεί η άποψη τους αν ζούσαν σε περιβάλλον που αυτό το πράγμα καταδικάζεται και δεν περνάει στη σφαίρα «καλά, δεν ήξερες»; Πόσο εύκολα θα κολακευόταν από την προσοχή του καθηγητή τους. Πόσο εύκολα θα έμπαιναν σε αυτή την ανταγωνιστική αρένα με συμφοιτητές και συμφοιτήτριες. Κατά πόσο θα έβλεπαν τον καθηγητή ως μέντορα ή ως νάρκισσο που εκμεταλλεύεται την εξουσία του. Για όσους δεν έχουν ίδια εμπειρία και κρίνουν εμμένοντας στην προσωπική ευθύνη, τους παρακαλώ να καταλάβουν ότι κανείς δεν έχει δώσει άφεση αμαρτιών σε κανέναν. Αλλά όλα αυτά τα χρόνια αυτή είναι η απάντηση, την έχουμε εμπεδώσει όλοι πια. Έχει έρθει η ώρα να αναρωτηθούμε για την ευθύνη του εξουσιαστή, με έναν καινούριο τρόπο.
«Όταν τα άτομα που εμπλέκονται σε μια συναινετική ρομαντική ή σεξουαλική σχέση βρίσκονται σε θέσεις άνισης εξουσίας στο πανεπιστήμιο, όπως καθηγητής-φοιτητής, πτυχιούχος βοηθός-φοιτητής, επιβλέπων -φοιτητής, σύμβουλος καθηγητής -φοιτητής, προπονητής – αθλούμενος, υπάρχει το ενδεχόμενο σύγκρουσης συμφερόντων, ευνοιοκρατίας και εκμετάλλευσης. Αυτές οι σχέσεις μπορεί να είναι λιγότερο εθελοντικές από ό, τι το πρόσωπο με μεγαλύτερη δύναμη αντιλαμβάνεται, ή οι περιστάσεις μπορεί να αλλάξουν και η συμπεριφορά που κάποτε ήταν ευπρόσδεκτη μπορεί να γίνει ανεπιθύμητη. Το γεγονός ότι μια σχέση ήταν αρχικά συναινετική δεν δικαιολογεί το άτομο με μεγαλύτερη δύναμη από την αξίωση της σεξουαλικής παρενόχλησης. Περαιτέρω, η επαγγελματική ή ακαδημαϊκή φήμη ενός μέλους μπορεί να μειωθεί λόγω των αντιλήψεων της ευνοιοκρατίας ή της εκμετάλλευσης. Επιπλέον, τέτοιες σχέσεις μπορεί να οδηγήσουν σε περιορισμένες ευκαιρίες για άλλους στο εργασιακό ή ακαδημαϊκό περιβάλλον. Προκειμένου να προστατευθεί η ακεραιότητα του πανεπιστημιακού ακαδημαϊκού και εργασιακού περιβάλλοντος, το Penn State απαιτεί ότι όταν υπάρχει συναινετική ρομαντική ή σεξουαλική σχέση μεταξύ ανθρώπων σε θέσεις άνισης εξουσίας στο πανεπιστήμιο, το πρόσωπο με μεγαλύτερη δύναμη δεν πρέπει να έχει συνεργατική σχέση με το άλλο πρόσωπο με οποιονδήποτε τρόπο, όπως περιγράφεται στο άρθρο 3 (όπου περιγράφεται κάθε είδος συνεργασίας άμεσης ή έμμεσης, με την μορφή κρίσης, βαθμολόγησης κλπ).»
Σας παρακαλώ όλους να συνεχίσουμε όλοι μαζί να διατηρούμε ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης, γιατί πολύ φοβάμαι ότι οι αντιδράσεις θα αποτρέψουν άλλους από το να μοιραστούν ιστορίες που τους έχουν αφήσει άσχημη γεύση στο στόμα χωρίς να ξέρουν γιατί, επειδή φοβούνται την απάντηση “υπάρχουν και χειρότερα”. Έχουμε κάνει μια πολύ καλή προσπάθεια, και μπορούμε να την συνεχίσουμε.
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Συμφωνώ σε όλα, Λένα. Η κοπέλα της ιστοριας ηταν στα 20κάτι της και γοητεύτηκε απο τον καθηγητή. Η ιστορία είναι πιο παλιά από τις πέτρες, αλλά δεν σημαίνει οτι δεν παραμένει μια σχέση ανισότητας και εκμετάλευσης. Πράγματι, η σχέση ηταν μεταξύ ενηλίκων αλλα ο ένας ήταν καθηγητής. Στο αρχικό ποστ δεν διευκρινίζεται αν η κοπελα ηταν προπτυχιακή ή μεταπτυχιακή, παρα μόνο οτι η σχέση ξεκίνησε λίγο πριν φυγει απο την πόλη. Οι σχολιαστές υπέθεσαν οτι η κοπέλα είχε ήδη τελειώσει αλλά σε πάμπολες σχολές, οι φοιτητες γυρίζουν σπίτι τους μετα από χ εξάμηνα και πηγαίνουν μόνο σε εξεταστικές. Αν κρίνω… Διαβάστε περισσότερα »
Παναγία μου! Μου πετάχτηκαν τα μάτια όξω καθώς διάβαζα την παρέμβαση, ιδίως στ’ απόσπασμα από τον καθηγητικό οδηγό του UPenn. Από πού να ξεκινήσω;;; Λέω να το πάρω χρονολογικά. • Δεν είναι αποκλειστικότητα των φοιτητριών να έλκονται από έναν χαρισματικό, άνω του μετρίου σε εμφάνιση καθηγητή. Δεν είναι λίγοι οι φοιτητές που έλκονται από άνω του μετρίου σε εμφάνιση καθηγήτριες. Πέραν, λοιπόν, της εμφάνισης (για τους άντρες) και της χαρισματικής προσωπικότητας (για τις γυναίκες), η εξουσία παίζει κι αυτή τον ρόλο της. Από πότε κατέστη κακό να έλκεσαι από κάποιον (ή κάποια) με εξουσία; Επιπρόσθετα, νομίζω ότι υπερεκτιμάται η εξουσιαστική… Διαβάστε περισσότερα »
Άλλο το Upenn, άλλο το Penn State, αλλά δεν έχει σημασία.
Χαίρομαι που μας διαβάζεις από τόσο παλιά.
Έχεις αναλογιστεί ποτέ αν βρίσκεσαι στο δικό σου echo chamber;
Echo chamber χαρακτηρίζεται ο χώρος στον οποίο περισσότερα από ένα άτομα μοιράζονται συγκεκριμένες απόψεις κι αποστρέφονται οποιονδήποτε έχει διαφορετική άποψη.
Εξ ορισμού είναι αδύνατο ένα (1) άτομο να βρίσκεται σε echo chamber.
Οι απόψεις σου δεν είναι μοναδικές. Είναι κοινές σε ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων διάσπαρτων στην κοινωνία, μάλλον της πλειοψηφίας αυτή τη στιγμή. Αυτό ειναι το δικό σου echo chamber. Δεν ξέρω τι κάνεις στο ‘α μπα’, υποθέτω ότι σου αρέσει να προκαλείς αντιδράσεις γιατί νιώθεις καλά με αυτό, μια οποιαδήποτε αντίδραση είναι καλύτερη από την αδιαφορία, υποθέτω, αλλά φυσικά είσαι ευπρόσδεκτος, όσο δεν γράφεις χαρακτηρισμούς και δεν είσαι επιθετικός. Αυτά από μένα και συγνώμη που δεν σου απαντάω στα υπόλοιπα, δεν έχω το χρόνο αυτή τη στιγμή για να απαντάω ξανά τα αυτονόητα στο δικό σου echo chamber, ίσως άλλοι… Διαβάστε περισσότερα »
Δεν αφορά μόνο τους ίδιους η σχέση τους. Επηρεάζει και όλους όσους τη βλέπουν και αναρωτιούνται αν θα έχουν ίση αντιμετώπιση. Αυτες οι αμφιβολίες είναι υπεραρκετος λόγος για τους ανάλογους κανόνες που υπάρχουν σε όλα τα σοβαρά αγγλοσαξωνικά πανεπιστημια και μεγάλες εταιρείες. Τα θέματα αυτά έχουν τεθεί και απαντηθεί…
Νομίζω τα παραλές.
Αν ο Ρότζερ εργάζεται στο τμήμα marketing κι η Σαμάνθα στο τμήμα human resources, ειλικρινά αδυνατώ να πιστέψω ότι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι σε μια εταιρεία 100+ ατόμων θα έχουν πρόβλημα.
Παρομοίως, τι πρόβλημα θα έχουν οι υπόλοιποι αν ο Θρασύβουλος διδάσκει Στατιστική στο πρώτο έτος κι η Αφροξυλάνθη είναι στο τέταρτο;
Ξέρετε, attraction sometimes defies logic.
Ειμαι team φωτεινη,ακυρίλα το sexual selection,απλά μας ιντριγκάρει το οτι κάποιος απο μια ντάνα αλλων γυναικών διάλεξε εμάς.Γιατι οι γυναίκες δυστυχώς λογω πολλων λογων που αναλυουμε συχνά στο αμπα,επιβεβαιωνονται με βαση την αποδοχή στα ματια ενος άντρα.Τωρα άν σε “διαλέξει” και κάποιος που δεν είναι ο περιπτεράς ξερωγω απο τη μία,θα μπορουσε να διαλεξει ενα σωρο άλλες αλλα διάλεξε εσένα απο την αλλη ,εκει ειναι που το πατημα της μπανανόφλουδας είναι αναπόφευκτο.Ποιά βιολογια και εξέλιξη βρε παιδια ,εχετε δει τα μέλη ΔΕΠ σε ελληνικό πανεπιστήμιο?Ο πιο νοστιμος έχει χειλάκια που φερνουν σε αιμορροίδα σε τελικό στάδιο.Άμα η βιολογία μου λέει… Διαβάστε περισσότερα »
Εμένα μου προκαλεί ελαφρύ μειδίαμα το “ανω του μετρίου εμφανισιακώς” .Καλε στη δική μας σχολη καβατζώνονταν κάτι τελετάμπι,ακομα στους άνω του μετριού μεινατε? Το γεγονός οτι εσυ ειχες μια καλη εμπειρία με καθηγητή δεν σημαίνει οτι ακόμα και μια ξεπέτα μπορει να αποβεί ολέθρια για το μελλον ενός φοιτητη.Και δεν μιλάω για τις ξεπέτες μόνο που έγιναν ,αλλά κυριως για τη ζημιά που κάνουν αυτες που δεν έγιναν. Στη δική μας σχολή πρωτοβάθμιος καθηγητης οταν δεν ηταν απασχολημένος να κρύψει τη στύση που του προκαλούσαν οι φοιτητριούλες,αποκαλούσε τους αντρες φοιτητές του ηλίθιους ,καθυστερημένους,άχρηστους και πολλα πολλά αλλα ,γιατι ήταν σαν… Διαβάστε περισσότερα »
ας ξεκινήσουμε με το να μην τις ονομάζουμε φοιτητριούλες και κοριτσάκια
Έχουμε συνηθίσει να δίνουμε σημασία μόνο στις σοκαριστικές ιστορίες, σ’ αυτές που πρωταγωνιστεί κάποιος τόσο εξόφθαλμα κακός, που θυμίζει τον Κακό του παραμυθιού, ενάντια σε ένα θύμα αγνό, αθώο, άσπιλο και που δεν κάνει κανένα λάθος παρά μόνο υποφέρει σιωπηλό, που δεν συνειδητοποιούμε ότι το πραγματικά σοκαριστικό είναι να δεχόμαστε ως «φυσιολογικό» το απλό κακό, το συνηθισμένο κακό, που όμως διαμορφώνει τη σκέψη και την κρίση μας για το τι είναι λάθος και τι σωστό.
Καραβαν, εχω παρατηρησει και αλλες φορες οτι εκφραζεις τη διαφωνια σου για κατι που ειπε/εγραψε/εκανε η Α,μπα με υποσημειωσεις ή εισαγωγες του τυπου “βεβαια εγω μαζι της ειμαι” ή “εγω καταλαβαινω γιατι ενηργησε ετσι” και θελω να σου πω με ολη μου την ειλικρινεια οτι μου φαινεται πατροναριστικο. Οταν διαφωνουμε με καποιον δεν χρειαζονται τα ναι μεν αλλα. Εχεις καθε δικαιωμα να διαφωνεις με οποιον θελεις. Επισης, δεν καταλαβα που αποσκοπουσε ολο αυτο: “Το θέτω ρεαλιστικά, έχοντας (επιτυχημένη σε κοινό και υψηλης ποιότητας περιεχομενου και συμμετοχικότητας) εμπειρία digital publishing. Άλλωστε φάνηκε ότι κάτι ξέρω από το πως λειτουργεί το πράγμα… Διαβάστε περισσότερα »
@ Καραβαν , με τα παραπάνω σχόλιά σου ουσιαστικά αποκάλεσες την οικοδέσποινα του νέου σπιτιού τυχοδιώκτρια και οτι κυνηγά αυτο που πουλάει και οτι την ενδιαφέρει πρωτίστως να ειναι εμπορικη και δεν πολυπιστεύεις οτι η Λένα πιστεύει αυτά που γράφει αλλα τα γράφει γιατί πουλάνε .Επίσης την κατηγόρησες οτι γλείφει το κοινό της. Αν θυμάμαι καλά η Λένα στο παρελθόν( στο παλιο σπιτι) σε είχε ευχαριστήσει προσωπικά για τα σχόλιά σου. Δεν ειναι κριμα αυτό που κάνεις? Βγάζεις μια επιθετικότητα στα σχόλιά σου. Εναν απαράδεκτο κυνισμό που φλερτάρει επικίνδυνα με την ψυχοπαθητική αναλγησία. υγ: Σε εξομολόγησή μου που είχα βάλει… Διαβάστε περισσότερα »
Πες τα βρε Λένα.
Μου αρέσει που ο κανονισμός του Πανεπιστημιου που παρέθεσες δεν θέτει απλώς τους κανόνες, τους εξηγεί κιόλας.
Πράγματι, είναι αξιοσημείωτο, και όπως φαίνεται, το κάνουν επειδη χρειάζεται.
Η ιστορία όπως τη διηγείται εκτενώς η συγγραφέας του πρώτου άρθρου μοιάζει περισσότερο με τη ιστορία δυο νεαρών κοριτσιών που ερωτεύτηκαν τον ίδιο άντρα, τα έφτιαξαν και οι δυο μαζί του, με αποτέλεσμα να χαλάσει η φιλιά τους, απλά η συγγραφέας το έμαθε πολύ αργότερα. Με βάση την περιγραφή της όταν είχαν σχέση, δεν ήταν πλέον καθηγητής τους, επομενως δεν προκύπτει πουθενά ότι είχε εξουσία πάνω τους. Ο τύπος προφανώς ήταν μαλάκας, έπαιζε παράλληλα με τουλάχιστον δυο γυναίκες, ίσως να είναι και νάρκισσος όπως υποστηρίζει η γράφουσα, σίγουρα ήταν χειριστικός, αλλά από που και ως που προκυπτει η παρενόχληση και… Διαβάστε περισσότερα »
Δεν μπορείς να κάνεις κάποιον μα δει αυτό που δεν θέλει να δει. Δεν ξέρω γιατί αρνείσαι (αυτό είναι μια άλλη συζήτηση). Αυτό που περιγράφεις προϋποθέτει ΙΣΟΤΗΤΑ. Αυτό λέει και ξαναλέει η Λένα. Αν υπήρχε ΙΣΟΤΗΤΑ θα ίσχυε το “δύο φίλες ερωτεύτηκαν τον ίδιο άνδρα κτλ”. Εδώ όμως υπάρχει εξουσία και χρησιμοποιείται για το σεξ. Ένας άνδρας ξέροντας ότι έλκει τις φοιτήτριες λόγω θέσης και ισχύος κάνει διαδοχικές σχέσεις μαζί τους. Εκμεταλλεύτηκε την θέση του για το ΣΕΞ. Τώρα αν αυτό εσένα σου φαίνεται νορμάλ και είναι τόσο καθημερινό που δεν αξίζει συζήτηση, τί να σου πω?
Απο που προκυπτει οτι εκμεταλευτηκε τη θέση του για το σέξ?Και μπαρμαν να ήταν αν ηταν και ευειδής και καραγκιόζης χαλαρα μπορουσε να εχει δυο ή τρεις ταυτοχρονα,δεν ειναι απαραίτητο να είσαι καθηγητής ή νομιζετε οτι μονο οι καθηγητες τα κανουν ?
Θα μπορουσε να τις ελκει και λογω looks και γνώσεων ,ο καθενας εχει τα asset του.
Αν ο άντρας εκμεταλλεύεται τη θέση του ως προς το κύρος, κι όχι την εξουσία (εφόσον ότι έγινε έγινε μετά από την λήξη της φοίτησης όπως λέει), τότε πως διαφέρει από τον μέσο ιντελλιτζεντζιο που σε φλομώνει με φιλοσοφίες και θολοκουλτούρα για να σμπρωξει; Η ακόμη και από την γυναίκα που προσπαθεί να εντυπωσιάσει με την πνευματικότητα/κοινωνικότητα/γοητεία της η τον άντρα που προτάσσει το καλόσχημο κορμί του; Σορρυ που το θέτω τόσο λαϊκά αλλά στο ερωτικο κυνήγι καθένας χρησιμοποιεί αυτό που έχει. Εφόσον το δέλεαρ δεν εμπίπτει στο πεδίο του ποινικά και διοικητικά κολάσιμου το ζήτημα πάει άλλου. Και είναι… Διαβάστε περισσότερα »
Καλά τώρα σοβαρά πρέπει να το εξηγήσουμε ποιά είναι η διαφορά πχ με τον μπάρμαν? Πέραν του ότι ο μπάρμαν έχει εξουσία μόνο συμβολική, ενώ ο καθηγητής όχι, υπάρχει και το εξής προφανές> Στο μπαρ πάω για να διασκεδάσω, στο πανεπιστήμιο πάω για άλλο λόγο. Το θέμα δηλαδή των σχέσεων εξουσίας περνάει από τη σφαίρα του ατομικού στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΦΑΙΡΑ. Το πανεπιστήμιο είναι μια καλή περίιπτωση για να δείξει κανείς πώς οι δομές αυτές οι πατριαρχικές δεν αφορούν μόνο την ατομική ψυχολογία, την οικογένεια, τις σεξουαλικές και ερωτικές σχέσεις, αλλά τη θέση στην κοινωνία. Επίσης εκεί κατά κανόνα δεν είναι… Διαβάστε περισσότερα »
“Η ιστορία όπως τη διηγείται εκτενώς η συγγραφέας του πρώτου άρθρου μοιάζει περισσότερο με τη ιστορία δυο νεαρών κοριτσιών που ερωτεύτηκαν τον ίδιο άντρα, τα έφτιαξαν και οι δυο μαζί του, με αποτέλεσμα να χαλάσει η φιλιά τους”. Όχι. Η ιστορία δεν είναι για δύο κοπέλες των οποίων “η φιλία χάλασε”, τουλάχιστον δεν είναι το clue της ιστορίας αυτό, για όνομα του Αχουραμάζδα δηλαδή. Απορώ που η όλη αφήγηση της εν λόγω κοπέλας χρειάζεται τόση εξήγηση και κόντρα επεξήγηση. Ήταν σαφής: δεν κακοποιήθηκε, δεν το παίζει αθώα περιστερά, ούτε άμοιρη ευθυνών, αλλά αυτή η σχέση δεν είναι ισότιμη, ο καθηγητής… Διαβάστε περισσότερα »
Ξεχνάμε οτι γνωρίστηκαν οταν εκείνος ήταν καθηγητής της, η βάση της σχέσης προέκυψε τότε. Δεν ήταν ένας μπάρμαν, όπως λέει η Μιλτος, που γνώρισε ένα βράδυ και της πούλησε φούμαρα για σεξ. Ειναι ένας άνθρωπος που θαύμαζε, που επί 4 χρόνια ήταν καθηγητής της και είχε θέση εξουσίας οταν ανέπτυξαν αισθήματα. Ομως εγώ την σχέση εξουσίας και ανισότητας την εντοπίζω περισσότερο στο οτι αυτός ο άνθρωπος εκμεταλλεύτηκε τη θέση του, το γοητρο που εξέπεμπε και τον θαυμασμό για να πετύχει αυτό που θέλει. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που όταν σταμάτησε να είναι καθηγητής της συνέχιζε να φαίρεται σαν να ήταν,… Διαβάστε περισσότερα »
Δεν διαφωνώ με την τοποθέτηση της Αμπα αλλά συνεχίζω να έχω την ίδια ένστασή με την τοποθέτηση της ιστορίας στο κίνημα me too. Όπως και πολλές άλλες φεμινίστριες, έτσι και εγώ, σαν άνθρωπος είμαι χαμηλών τόνων,μετριοπαθής αν θέλετε. Πολλές λοιπόν φεμινίστριες (όχι οι περισσοτερες) βλέπουμε το κίνημα metoo όπως οι Σουφραζέτες έβλεπαν το δικαίωμα ψηφου: είναι κατάφορα άδικο και κακό αυτου που υπομενουν οι γυναίκες εν έτη 2018 και πρέπει επιτέλους να υπάρξει σθεναρή και δημόσια κατακραυγή. Έχει και άλλες προεκτασεις; Ναι έχει, αλλά αυτή τη στιγμή πιστεύω δεν κάνει καλό να συμπεριλαμβανονται τέτοιες διφορουμενες ιστορίες σε αυτό το κίνημα.… Διαβάστε περισσότερα »
Ήταν απαραίτητο αυτό το ποστ. Σήμερα διάβασα την ιστορία μέσα από το λινκ του ποστ, και το νόημα για μένα είναι η ασφάλεια. Δεν έχει και τόση σημασία αν διαφωνείς ή συμφωνείς. Είναι ένα ασφαλές περιβάλλον για να τοποθετηθείς αλλά και για να γράψεις. Ετσι θα έπρεπε να είναι. Τα σχόλια τύπου « άσε μας κουκλίτσα μου», «και μένα μου συνεβει αλλά δεν έκανα κι ετσι» ή «τα θέλες και τα παθες» ανήκουν σε μια λογική τύπου κραξιματος. Δεν γίνεται να διστάζει να γράψει κάτι κάποιος για να μην τον λιντσάρουν από κάτω κάποιοι. Δηλαδή γίνεται αλλά δεν θα λειτουργήσει… Διαβάστε περισσότερα »
Συνέβη!
Για μα πούμε τα πράγματα με το όνομα τους. Το πρόβλημα σχετικά με την συζήτηση και τον σχολιασμό έγκειται σε ένα δομικό αγκάθι του ίδιου του site. Η Λένα είναι ένας άνθρωπος με τετράγωνη σκέψη (εξαιρετικό συν), και ελκυστικό έρμα εξαιτίας αυτού ενός κοινού με κριτήριο, αντί για όχλο. Όμως χωρίς το ξέσπασμα του me too δεν θα υφίστατο το ίδιο το site. Δηλαδή η μαγιά που υπήρχε, με αφορμή το κίνημα, καθώς και την πρόσφατη εμπειρία εγκυμοσύνης και γεννας, οδήγησε σε ρίξιμο στο τραπέζι “ρε μπάς και να κάνουμε ένα ξέχωρο brand, αφού έχει επικαιρότητα, να το πούμε και… Διαβάστε περισσότερα »
Υπερβολικα κυνικα το θετεις θα ελεγα και την αδικεις. Ναι το να σκεφτει κανεις αν ενα ενα σαιτ θα ειχε επισκεψιμοτητα με συγκεκριμενη θεματολογία ειναι θεμιτο αλλα η Λενα δινει παρα πολλα στους αναγνωστες της για να θεωρουμε οτι κανει κυριως αυτο. Τον θεωρω δευτερευοντα παραγοντα.
Το θέτω ρεαλιστικά, έχοντας (επιτυχημένη σε κοινό και υψηλης ποιότητας περιεχομενου και συμμετοχικότητας) εμπειρία digital publishing. Άλλωστε φάνηκε ότι κάτι ξέρω από το πως λειτουργεί το πράγμα από την επισκεψιμότητα 2 άρθρων που υπέβαλλα ήδη εδώ, τα οποία δεν ήταν -νομίζω- χαμηλού επιπέδου. Σελίδα άνευ επισκεψιμότητας ομως (όσο αγία κι αν είναι) είναι θνησιγενής, όπως έγινε με τα μπλογκς όταν έγινε το μπουμ με τα σοσιαλ που τα αντικατέστησαν. Τα μπλογκς ήταν σε δωρεάν πλατφόρμα συνήθως, εδώ όμως κάποιος πληρώνει servers και μηνιατικο και δεν γίνεται να μην δουλέψει, θα κλείσει. Αυτό δεν θελουμε να γίνει, καμμία μας. Σωστά; Αν… Διαβάστε περισσότερα »
Δεν εισαι η μονη Καραβαν.
Δεν κατάλαβα καλά τι είναι αυτό που λες με το όνομα του, ούτε γιατί είναι λεπτή η θέση μου.
Λες ότι εκμεταλλεύτηκα εγώ και άλλοι το metoo ή το γενικότερο κλίμα, ας πούμε, για να βγάλουμε λεφτά; Οπότε, επειδή δεν το πιστεύω στα αλήθεια, μου είναι δύσκολο να ισορροπήσω μεταξύ της ιδεολογίας και της επιθυμίας για χρήμα και αναγνώριση;
Καραβαν εχω καταλαβει οτι και γνωσεις εχεις και αποψη και μιυ φαινεσαι και πολυ ενδιαφερουσα. Ομως το θετεις πολυ κυνικα και ανισα; New York Times; μου θυμιζεις την ερωτηση στην αρχη του σαιτ που η αλλη παρομοιαζε το σαιτ με το συνοικιακο καφε που δινει τη θεση του στα starbucks. Σιγα το τεραστιο κοινο στο οποιο στοχευει το σαιτ. Οπως θα βλεπεις και εξω πεδω πολυ λιγοι ψαχνονται για τα θεματα ποτ ενδιαφερουν το σαιτ. Για αυτο το ενδιαφερον ειναι δευτερευοντως κερδοσκοπικο.
Έγραφα ένα μεγάλο σχόλιο και χάθηκε από το κινητό νομίζω.
Σύντομα, όχι δεν εννοώ αυτό. Τα λεφτά δεν είναι πολλά, το ξέρω, και την αναγνώριση την έχεις ήδη (από μένα σίγουρα).
Ο Στάθης, έλεγα, είδε ένα εκδοτικό κενό και το άρπαξε και πολύ καλά έκανε!
Η δίκη σου θέση είναι λεπτή επειδή πρέπει να μπαλατζαρεις από την μια την συνέχιση της επισκεψιμότητας, από την άλλη το μοίρασμα προσωπικών ιστοριών που δεν είναι ομοιογενές.
Αυτά, κουράστηκα, έλεγα ότι με έχεις πάρει στραβά κι είναι κρίμα. Δεν έχουμε να χωρίσουμε κάτι.
Το “είδα ένα κενό και το άρπαξα” είναι ακριβώς αυτό που με κάνει να θυμώνω. Λες ότι εκμεταλλευτήκαμε μια στιγμή στην ιστορία για να πετύχουμε κάτι προσωπικό, που δεν προσδιορίζεις, γιατί μάλλον ξέρεις ότι δεν υπάρχει και κάτι σπουδαίο να κερδηθεί. Δεν ξέρω πώς αλλιώς να μεταφράσω αυτό που λες. Η θέση μου δεν είναι καθόλου λεπτή. Ξέρω πολύ καλά ποιο είναι το α μπα και δεν δυσκολεύομαι σε κανένα μπαλαντζάρισμα. Οι ιστορίες δεν έιναι καθόλου άνισες, αυτό είναι η δική σου άποψη, με την οποία διαφωνώ. Η συγκεκριμένη μπήκε επειδή μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα. Όταν λες ότι όλο το… Διαβάστε περισσότερα »
Δεν μπορώ να σε κάνω να νιώσεις με συγκεκριμένο τρόπο. Δεν θα προσπαθήσω.
Αυτό που κερδίζεται μέσω μιας τέτοιας προσπάθειας είναι το “κάνω την διαφορά” και έχει σχέση με την αυτοπραγμάτωση. Μην υποβιβάζουμε τη συζήτηση σε “χρήμα και δόξα” για να εντυπωσιαστεί ο αναγνώστης. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απολαβή από την αυτοπραγμάτωση. Όλοι οι γραφιάδες το ξέρουμε.
Τέλος πάντων εύχομαι καλή συνέχεια και καλό βραδάκι αν εισαι Ελλάδα και καλό ξημέρωμα αν εισαι Αμερική αυτή τη στιγμή.
Ακριβώς, συμφωνώ με τη Λένα, η δική της άποψη είναι (της Καραβάν), την οποία προβάλλει επάνω στη Λένα σε αυτό το ποστ, και την οποία εκφράζει με μεγάλη συνέπεια σε όλα της τα ποστ, όπως και η Λένα εκφράζει με μεγάλη συνέπεια τη δική της σε ό,τι γράφει
Όχι, δεν θα λήξεις τώρα την κουβέντα που στριμώχτηκες. Προφανώς και χαίρομαι για την συμμετοχή. Προφανώς και νιώθω καλά με όλο αυτό. Προφανώς και είμαι περήφανη. Το τεράστιο πρόβλημα που έχω με αυτά που γράφεις είναι ότι κατά τη γνώμη σου πιάσαμε την κούρσα του metoo επειδή βόλευε, όχι επειδή έχει ωριμάσει ο χρόνος για όλους, όχι επειδή είναι προσωπικό μου ενδιαφέρον όλο αυτό, όχι επειδή είμαι αυτή που είμαι. Και τώρα υποστηρίζω ό,τι έχει σχέση με το φεμινιστικό θέμα για να μην χάσω τους αναγνώστες. Αυτό λες. Και το συνεχίζεις, λέγοντας ότι κάθομαι και γράφω σχόλια σε σένα για… Διαβάστε περισσότερα »
Δεν στριμώχτηκα, αυτό είναι δίκη σου άποψη με την οποία διαφωνώ ( see what I did there? ) Κλείνω επειδή δεν έχω μπαταρία!!! Είμαι στο 6%!!!!! (φοβερό το ξέρω, δεν συμβαίνει ποτέ, δικαιολογίες ψάχνω!!!) Και τολμώ να πω αυτό με το γλείψιμο των αναγνωστών είναι below the belt. Αλλά δεν βαριέσαι. Λοιπον, αν θέλετε, και αν γίνει αποδεκτό, θα σου υποβάλλω κείμενο απάντηση όταν γυρίσω από τις διακοπές. Δεν έχω ούτε να φοβηθώ, ούτε να ντραπώ για κάτι. Δεν έχω κάνει κάτι που με ενοχλεί στη συνείδηση μου, όπως ούτε κι εσυ άλλωστε. Κι αν το θέλεις το δημοσιεύεις, αν… Διαβάστε περισσότερα »
Δεν χρειάζεται να το κάνεις. Μην μπεις στον κόπο.
Έστειλα το τελευταίο σχόλιο πριν κάνω διορθώσεις κατά λάθος. Συγνώμη για τα συντακτικά λάθη και την επανάληψη της λέξης σαιτ.
Τελοσπάντων το Metoo άνοιξε την συζήτηση αλλά φαίνεται οτι η πλειοψηφία αντιστέκεται ακόμη, παρά στηρίζει. Αυτό βλέπω εκεί έξω τουλαχιστον εδώ στην Ελλάδα (μην ξεχνάμε ότι το Α μπα απευθύνεται αποκλειστικά σε Έλληνες αναγνώστες). Εφόσον υπάρχει πολύ άγνοια και μισογυνισμός ακόμη, όπως διακρίνω εγώ τουλάχιστον, θεωρώ ότι ο όρος branding είναι καταχρηστικός.
Αγαπητή Καραβάν αν με το υποτιμητικό σου σχόλιο για γλείψιμο των αναγνωστών εννοείς εμένα, να σου πω ότι διαφωνώ με αυτό που από τα ποστ σου φαίνεται να αντιλαμβάνεσαι ως ισοτιμία, και ο λόγος που έχω διατυπώσει τη διαφωνία μου σε εσένα επανειλημένα – και όχι σε άλλους με τους οποίους διαφωνώ πολύ περισσότερο, είναι αφενός ακριβώς επειδή είσαι μέσα στο φάσμα που για μένα μπορεί να είναι του διαλόγου, δηλαδή που έχει για μένα κάποιο νόημα να διαφωνήσω, και αφετέρου επειδή αισθάνομαι ως γυναίκα κάποια ευθύνη να πάρω θέση και να συμβάλω κάπως στο να ακουστεί κάτι απελευθερωτικό.
Mari την Λενα εννοει και μετά αναρωτιεται γιατί υπερασπιζεται τον εαυτό της. Αφού αντί για επίλογο αφήνει αιχμές..
Τεσπα κρίμα τόση αρνητικότητα.
Αν ήταν γλείψιμο των αναγνωστών από τη Λένα θα φαινόταν. Με τόσα που γράφει δεν γίνεται να κρύψει τί πιστεύει περί ισοτιμίας. Γλείψιμο φαίνεται σε αυτούς που δεν έχουν ακριβώς την ίδια θέση. Όπως η Καραβάν, που έχει στοιχεία η στάση της προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά και άλλα προς άλλη, και για να προσαρμοστεί σε αυτό που άναγνωρίζει ως θέμα του σάιτ πρέπει να κάνει επιλογή.
Το site του α, μπα στο οποίο βρισκόμαστε τώρα είναι καινούριο, όμως η γωνιά του α, μπα στη lifo αριθμεί χρόνια. Πολύ πριν το metoo, και πριν ο διάλογος για τον φεμινισμό γίνει τόσο δημόσιος. Υπήρχε σαφώς, και στο ίντερνετ αρκετά έντονα, αλλά δεν είχε τη δυναμική που έχει τώρα, που έχει έρθει τόσο έντονα στο προσκήνιο. Από τότε εκφράζει η Λένα αυτές τις απόψεις! Και πολλοί νιώσαμε οτι είχε έρθει η ώρα να δημιουργηθεί αυτό το site, ήταν φυσική εξέλιξη. Το #metoo δεν ήταν κάτι ξέχωρο απο την κοινωνία, δεν ήρθε απο το πουθενά, ήταν κατσαρόλα που έβραζε και… Διαβάστε περισσότερα »
Τα μελη είναι ισοτιμά και υπάρχει συμπάθεια αλλά αν πει η Καραβάν ή η κάθε καραβάν κάτι που δεν Αρέσει στην Α μπα ή τους συνεργατες (πολλοί ακόμη θυμόμαστε το υπερτέλειο “δεν είστε προχώ” ) πέφτουν διάφοροι καλοθελητές να τους φάνε,οπως έγινε και τώρα.Την κοπέλα της ιστορίας πρέπει να την προστατεύσουμε ,αλλά η Καραβάν δεν πρέπει να φύγει απο τη συζητηση πριν ομολογήσει το Μea Culpa. Πως να ερμηνευσουμε την ισονομία οταν άν χωρίς κάν να κάνεις προσωπικη επίθεση ή να είσαι αγενής,να δέχεσαι μηνύματα “δεν είναι έτσι που τα λες” ,”μηπως εκανες λάθος” ,”είσαι κυνική” .Μονο “είσαι υπερβολικη” δεν… Διαβάστε περισσότερα »
Μίλτο, ουτε εσένα σε καταλαβαίνω. Η Καραβάν προσβάλει εμένα, τις προθέσεις μου, και τους αναγνώστες. Τη βγάζω στη σέντρα για αυτό το λόγο. Αν το κάνει κι άλλος, θα αντιδράσω επίσης. Ναι, αν πει κάποιος κάτι που δεν μου αρέσει, θα το πω, ειδικά αν τίθεται θέμα ακεραιότητας όπως τώρα. Ισονομία δεν υπάρχει έτσι κι αλλιώς γιατί αυτή είναι η καραβάν, που ασχολείται ανώνυμα από το κινητό της, κι εγώ είμαι η Λένα Φουτσιτζή, με όνομα επώνυμο φωτογραφίες παρελθόν και συνέντευξη, και αυτός είναι ο χώρος εργασίας μου. Εγώ είμαι εκτεθειμένη, όχι αυτή, ούτε εσύ. Δεν είπε κάτι καλό, μην… Διαβάστε περισσότερα »
Δεν συμφωνώ σε αυτό.Εσύ είσαι το κεντρικό προσωπο του σαιτ και οι υπόλοιποι είναι απλά αναγνώστες ,σαφώς και είναι σε μειονεκτικοτερη θέση.Σε μια διαφωνία ασφαλώς και θα μαζευτούν μπόλικα σχόλια να σε υποστηρίξουν γιατι είσαι εσυ,το κεντρικό πρόσωπο του σαιτ.Δεν μπορεί να μην το ξέρεις,εχει συμβεί πολλές φορές. Τωρα όσον αφορά το “κανω μπλιγκ μπλιγκ ανωνυμα με το κινητο vs εδώ είναι ο χώρος εργασιας μου ” , νομίζω οτι δεν είναι απλά ενας χώρος εργασίας ουτε οτι οι σχολιαστες “γραφουν απο το κινητό τους” και νταξει μωρε γράψαν 2 χαζομάρες παραπάνω ,ας κουλάρουμε τώρα . Στο κάτω κατω αν… Διαβάστε περισσότερα »
Θα έλεγα οτι παίζεις με τις λέξεις Μίλτο και δεν καταλαβαίνω να λες κάτι ουσιαστικό.
Συγκρινεις τι είναι για εναν σχολιαστή το σαιτ και τί είναι για το πρόσωπο που έχει το όνομα του σε αυτό, που το έχει κατα βάση στήσει και το τρέχει?
Μιλτο υποστηριζουν οι σχολιαστες την Λενα γιατι ειναι το κεντρικο προσωπο του σαιτ; Αυτος λες ειναι ο λογος; Γιατι; τι εχουν να κερδισουν οσοι το κανουν αυτο; Εγω τουλαχιστον το εκανα γιατι εδω και 7 χρονια που τη διαβαζω την εκτιμω για λογους που ερχονται σε πληρη αντιθεση με τα συμπερασματα για την στρατηγικη στησιματος ολοκληρου του σαιτ που την αδικουν.
Λένα πραγματικά μπράβο για το ξεχωριστό ποστ. Τόσο μένος σε προσωπική ιστορία πρώτη φορά είδα εδώ μέσα.
Κι εγώ πολύ στενοχωρηθηκα με τα σχόλια κ κυρίως ξαφνιάστηκα. Χαίρομαι πολύ για αυτό το ποστ της Λένας, ρίχνει πολύ φως κ εξηγεί πολύ κατατοπιστικά τις πλευρές αυτού του θεματος που είναι πολύ δύσκολο να δει κανένας.