Love letter #19 : Τα ερωτικά γράμματα της Μαλβίνας

«Μαλβίνα Θεά!» (ο μόνος υπότιτλος που βρήκα να ταιριάζει σε αυτό το ποστ…)

“…Και για να καταλάβεις τη σχέση μου με το δέρμα σου και με τη μυρωδιά σου: κοιμάμαι δυο μήνες και δέκα μέρες πάνω στο ίδιο σεντόνι και με το ηλίθιο πούρο σου δίπλα μου να βρομάει φρικτά.
Κι αυτή η φορά ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου, αλλά κι η πρώτη μαζί σου, που η στέρηση είχε σώμα.
Αυτό το έγκλημα το έχεις μηχανευτεί ολόκληρο, από την αρχή ως το τέλος, για να την πατήσω εκεί που δεν την πάτησα ποτέ, να μην μπορώ να με ξαναγγίξει άνθρωπος, (….)

Αν ήσουν γυναίκα και σ’ αγαπούσα, θα τραβούσα του λιναριού τα πάθη μαζί σου γιατί είσαι έγκλημα και τώρα τα έχω δει όλα καθαρά. Κι αν ήμουν άντρας, θα σε κλείδωνα μέσα φεύγοντας και δεν θα πήγαινες ούτε μέχρι το περίπτερο για τσιγάρα, εγώ θα στα ‘φερνα κι αυτά γιατί θα ήσουν επικίνδυνη.

(….)

Είδες πόσα πράγματα γίνονται διάφανα με τον καιρό; Σκέψου, να’ σουν και νάρκισσος τι είχαμε να πάθουμε.

Παρ’ όλα αυτά αυτό που κάνεις με το σώμα σου είναι μεγάλη τσογλανιά γιατί το κάνεις παντού, προκαλείς επίτηδες, διότι βέβαια γουστάρεις να προκαλείς ακόμα και τις φόλες που δεν γουστάρεις, προκαλείς για να δεις στα μάτια τους πως σε θέλουν και μετά να τις απορρίψεις. Κι όλη μου η λύσσα ζήλιας δεν ήταν μην πας με καμιά, αλλά που το περιφέρεις αυτό το σώμα και με τι τρόπους το εκθέτεις σε βλέμματα.

Αν ήσουν γυναίκα θα σου ‘βαζα τσαντόρ.

(….)

Κι όταν με βλέπεις θυμωμένη, να ξέρεις πως σ’ αγαπάω και πεθαίνω από ζήλια. Διάβασα το ωροσκόπιό σου στη Γ. που λέει για καινούργιες γνωριμίες και ήμουν σε κακό χάλι για δυο μέρες.

Σε λατρεύω -εσένα κι όλη την Ανέφελη Κόλαση, που μόνο εσύ ξέρεις να φτιάχνεις τόσο ωραία.
Διότι δεν υπάρχει αμφιβολία πως περί Κολάσεως πρόκειται.»

Όταν η «Μαλβινάρα», επιτρέψτε μου την οικειότητα από αγάπη, πέθανε το 2002 στα 50, χτυπημένη από καρκίνο του τραχήλου, στην κηδεία της στο Α΄ Νεκροταφείο ήταν όλοι εκεί. Νομίζω αυτό είναι ο,τι πιο ενδεικτικό για αυτή τη πολυσχιδή, σουρρεάλ, αιρετική, ιδιοφυή γυναίκα. Περίλυποι διανοούμενοι, δίπλα σε τραβεστί, και το «περιθώρειο» αγκαλιά με το «σύστημα». Μια γυναίκα προοδευτική αλλά και συντηρητική, εστέτ αλλά και λαϊκή, σταρ αλλά και αντιστάρ, πατριώτισσα και εχθρός της εκκλησίας, χαλί να την πατήσουν οι φίλοι της και αμείλικτη με τους «ορκισμένους εχθρούς» της. Μια γυναίκα που με τίποτα δε μπορείς να την κατηγοριοποιήσεις, γιατί ήταν ένα είδος από μόνη της, όπως όλοι οι σπουδαίοι.

Ο τελευταίος της έρωτας και συγγραφέας, Διονύσης Χαριτόπουλος, αποφάσισε μετά το θάνατο της να γράψει ένα μυθιστόρημα που- παρότι μυθοπλασία -«φωτογραφίζει» ακριβώς τη σχέση του με τη Μαλβίνα, κι άρα τα ερωτικά γράμματα που περιλαμβάνει είναι σίγουρα από εκείνη προς εκείνον. Το όνομα αυτού, «Ο άνεμος σαν κουβάρι»  και η αφορμή του, μια πολύ τρυφερή υπόσχεση στη Μαλβίνα που, όπως λέει ο συγγραφέας, ήθελε πάντα να γίνει ηρωίδα μυθιστορήματος. Από αυτό το βιβλίο προέρχεται το γράμμα-αφορμή αυτού του ποστ.

το εξώφυλλο του μυθιστορήματος που ο Χαριτοπουλος εμπνεύστηκε από τα ερωτικά γράμματα της Μαλβίνας

Ο Χαριτόπουλος, ήταν ο τελευταίος σύζυγος της Μαλβίνας για χάρη του οποίου άλλαξε το επώνυμο της, γιατί του «άνηκε» όπως προκλητικά υποστήριζε. Η Μαλβίνα έλεγε διάφορα που αν τα ακούσουν οι σκληροπυρηνικές φεμινίστριες απομονωμένα, θα τραβάνε τα μαλλιά τους. Όμως, «βρε κουτά», όπως έλεγε εκείνη, καμία σχέση… Αν σταθεί κανείς την ουσία αυτών των ερωτικών γραμμάτων, θα καταλάβει πως μόνο μια πραγματικά ανεξάρτητη γυναίκα μπορεί να ερωτευτεί τόσο αληθινά. Όταν δήλωνε,  «Είμαι πάνω απ’ όλους και κάτω από αυτόν», υποθέτω εννοούσε πως : Μια τόσο δυναμική παρουσία, όπως ήθελε και  ήταν, πρώτη σε όλα και πάνω από όλους , μπορούσε βρε αδερφέ να έχει κι έναν άνθρωπο με τον οποίο  έκανε στην άκρη τον εγωισμό της. Μπορούσε και τον έβαζε από κάτω για να τροφοδοτεί μια υγιή σχέση.

Ο τελευταίος σύζυγος της, Διονύσης Χαριτόπουλος

Η Μαλβίνα, ήταν μια μοναδική προσωπικότητα που ή σου την έσπαγε ή τη λάτρευες, κι εγώ όπως θα καταλάβετε ανήκα στη δεύτερη κατηγορία φυσικά. Όμως οι καλοθελητές, που ανήκαν στην πρώτη, φρόντιζαν όλα τα λεγόμενα της να μεταφράζονται στερεοτυπικά και επιφανειακά, χωρίς να προσεγγίζουν το βάθος. Όπως είχε πει η ίδια για τις φεμινίστριες- και εγώ το καταλαβαίνω με την έννοια  ότι τα πάντα είναι θέμα «τάξης» κι όχι τόσο θέμα «φύλου» σε αυτή την κοινωνία:

«… η επανάσταση είναι μοίρα του σκλάβου. Εγώ δεν ένιωσα ότι θέλω να διεκδικήσω κάτι. Είναι καθαρά θέμα του προνόμιου του να έχεις γεννηθεί κάπως. Συγκεκριμένα, του να σ’ έχουν χαϊδέψει κάπως στη ζωή σου. Δεν έχω γεννηθεί και στη Νότια Καρολίνα, να χρειαστεί να το κάνω, να αγωνιστώ κατά του ρατσισμού, που θα’ ταν και πιο αποτελεσματικό.  Και επίσης γιατί πιστεύω ότι πριν από το φεμινισμό θα πρέπει να γίνει κάτι άλλο. Θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι ρόλοι του άντρα και της γυναίκας, γιατί αυτήν τη στιγμή γίνεται ένα μπάχαλο ακριβώς γιατί ο άντρας έχασε το ρόλο του. Ο άντρας είχε ένα ρόλο παλιά στην κοινωνία. Ήταν αυτός που τα κουβαλούσε στο σπίτι, που έφερνε το κρέας. Όχι όπως τώρα που φέρνεις με τις σακούλες από τον Μαρινόπουλο και τον Βασιλόπουλο, αλλά τότε το έφερνε γιατί η γυναίκα δεν έπρεπε να περάσει το κατώφλι της. …»

Από μικρή εξάλλου στο Αρσάκειο, όπως είχε δηλώσει, ήθελε να γίνει κομμώτρια.

«Έβλεπα τις Αρσακειάδες να θέλουν να σπουδάσουν Ιστορία της Τέχνης. Έβγαζαν μια φυλλάδα που την έλεγαν “Παρουσία”. Εγώ έβγαζα μια δικιά μου που την έλεγα “Τα Σοσόνια”».

Η Μαλβίνα στα δεκαεφτά της έγινε μαμά για πρώτη φορά

Όταν έγραφε στο «symbol» του Επενδυτή, είχε μάθει για την ασθένεια της και βρισκόταν στη Νέα Υόρκη, προκειμένου να βρει μια άκρη φαντάζομαι, από όπου έστελνε τα κείμενα της. Εκεί είχε γράψει μερικά από τα κείμενα της, που αναδεικνύουν νομίζω επακριβώς την ουσία της προσωπικότητας της. Θαρραλέα, λαμπερή, ευφυής… Σα  να γράφει δοκίμια για τη ζωή, την αγάπη και το θάνατο με το μοναδικό της πάντα τρόπο… Γραφή γρήγορη, σίγουρη, σαν να αναπνέει, χωρίς δεύτερες σκέψεις…

“Εγώ γλίτωσα και δεν είμαι πλέον σαν κι εσάς. Και χόρτασα. Και λεφτά. Και οικογένεια κι αγάπη. Κυρίως αγάπη. Στο μέτωπο αγγίγματα-φιλιά. Και πλάι στα χείλη. Εγώ, που μέχρι πέρυσι, αν με άγγιζες ακόμα και εξ αποστάσεως, ούρλιαζα “πίσω μου σ’ έχω σατανά”.Εγώ χόρτασα. Ένα χειμώνα αγάπη. Μια άνοιξη ελπίδα. Κι ένα καλοκαίρι προοπτική. Ολόκληρο προοπτικές. Εγώ, η ξεγραμμένη. Χρειάστηκε να ξεγραφτώ για να μπορέσω και να συμμορφωθώ και να αγαπήσω και να αγγίξω και να ανταποδώσω και τα πάντα. Εγώ. Όχι πια ορφανή. Γεμάτη. Επαρκής. Μισοσίγουρη. Και “ωραία”, όπως με ήθελα. Με μακριά μαλλιά. Να ερεθίζουν ώμους και πλάτη.”

Αλλά ας ξετυλίξουμε το κουβάρι από την αρχή, κι εκτός από τα γραφόμενα ας δούμε κάποιες στιγμές από τη ζωή,  του συγκεκριμένου «για πάντα» κοριτσιού, με τα αγορίστικα μαλλιά, το λαμπερό χαμόγελο και τα μαύρα ρούχα…

Η Μαλβίνα φορούσε σχεδόν πάντα μαύρα.

Η sui generis πορεία της, είχε ξεκινήσει από πολύ νέα, όταν ακόμη λεγόταν Μαρία Ελένη Σακκά κι έπαιζε κι ως μικρή ηθοποιός σε ταινίες. Γαλλοτραφής, φοίτησε στο Αρσάκειο και στα δεκάξι της ήδη ήταν έγκυος. Όταν σπούδασε στο εξωτερικό, είχε μαζί της παντού την πρώτης της κόρη.

Όταν μετά τη χούντα, στην τρελή νιότη, αποφάσισε να γίνει δημοσιογράφος, ξεκίνησε από την «Απογευματινή» και τη «Βραδυνή», όπου με τη μία απέκτησε στήλη. Όπως η ίδια είχε πει, είχε κρυφτεί κάτω από ένα τραπέζι κι είχε κατασκοπεύσει την Οριάνα Φαλάτσι η οποία ερευνούσε τα αρχεία της ΕΑΤ ΕΣΑ. Τότε έκανε το πρώτο πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της και έτσι σύντομα απέκτησε δική της στήλη.  Εντωμεταξύ πήρε και αύξηση, με τον πιο αστείο τρόπο που έχω ακούσει (φαντάζομαι κι ο εργοδότης της). Χωρίς να ζητήσει τα παραπάνω χρήματα, πήγαινε μέρα νύχτα στα γραφεία της εφημερίδας με βραδυνές «τουαλέτες», δικαιολογούμενη στο αφεντικό πως ντύνεται έτσι επειδή, θέλει να βγαίνει τα βράδια και δεν της φτάνουν τα χρήματα να αγοράζει και αμπιγιέ και καθημερινά ρούχα!!

Η Μαλβίνα μετην πρώτη της κόρη, Μελίτα.

Όταν δούλευε στο «Φαντάζιο» πάλι, έπαιρνε πάντα μαζί την κόρη της που, όπως εκείνη έχει πει, της υπαγόρευε κείμενα για να τη βοηθάει. Η ίδια η Μελίτα είχε γράψει:

«Μερικά πρωινά λέει, μην πας σχολείο, κάνε μου παρέα σήμερα. Δεν έχει βρει το δρόμο της ακόμη. Μεγαλώνουμε χώρια. Μαθαίνουμε να κολυμπάμε, θα βρεθούμε στην εξέδρα. Παντρεύεται, πάλι.   Της αρέσουν οι λεμονιές, τα τακτοποιημένα συρτάρια, τα κλειστά παραθυρόφυλλα, να περπατάει ξυπόλητη στο σπίτι χειμώνα-καλοκαίρι. Της αρέσουν οι γάμοι, να γελάει, να μιλάει με τον εαυτό της την ώρα που μαγειρεύει. Δεν της αρέσουν οι αποτυχίες. Φοβάται τις αρρώστιες, την κανονικότητα, τις δυσάρεστες συζητήσεις.»

Ο πρώτος γάμος της Μαλβίνας, ήταν με τον βιβλιοπώλη Κάραλη με του οποίου το επώνυμο έγινε γνωστή. Η ίδια έχει πει ότι τον παντρεύτηκε για να ξεφύγει από το οικοτροφείο του Αρσακείου, ενώ ήταν ήδη έγκυος. Στη συνέχεια, παντρεύτηκε τον σκηνογράφο Γιώργο Πάτσα με τον οποίο απέκτησαν την Μαριανίνα. O τελευταίος γάμος της, ήταν με το συγγραφέα Χαριτόπουλο που μαζί του έκανε έναν γιο, το Μίνωα. Με τα δυο μικρά, κάποια στιγμή έκανε κι εκπομπές μαγειρικής στην τηλεόραση για τις «ακαμάτρες κόρες» όπως έλεγε χαρακτηριστικά.

Δούλεψε για πολλά χρόνια στο ραδιόφωνο και κυρίως στα περιοδικά «Γυναίκα», «Κλίκ», «01». Οι αλησμόνητες στήλες της ήταν: το “Επ’ αυτοφόρω” στη Γυναίκα και το “Σαββατογεννημένη” ,στο περιοδικό Symbol της εφημερίδας Επενδυτής. Τα  άρθρα αυτά κυκλοφόρησαν μετά το θάνατό της σε μια ομώνυμη συλλογή από τον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο που ήταν αγαπημένος της φίλος. Ο ίδιος είχε γράψει για εκείνη:

Η Μαλβίνα με τον καλό της φίλο Στάθη Τσαγκαρουσιάνο.

«Η Μαλβίνα ήταν ένα από τα λίγα πράγματα που άξιζαν στη μικροπρεπή κι άφιλη φάρα μας-ένα πρόσωπο μεγάλης περηφάνιας και γενναιοδωρίας. Δεν έμοιαζε σε κανέναν. Κανείς δεν θα την υποκαταστήσει ποτέ. Ήταν προϊόν μιας μοναδικής χημείας που είχε μέσα Ισραήλ, την υγρασία της Κεντρικής Ευρώπης, τον τρόπο που ερωτεύονται τα λαϊκά κορίτσια στο Μενίδι, τα φληναφήματα του Ζουλόφσκι, ένα σχεδόν εργαστηριακό βλέμμα πάνω στην ανθρώπινη βλακεία, μεγάλη τρυφερότητα και υπέροχα μάτια που ακόμα κι όταν γέλαγε ήταν σαν δακρυσμένα.» 

Οι φίλοι της ήταν σύμφωνα με την ίδια «…η πιο σταθερή αξία. Αν είναι να υπερασπιστώ το φίλο μου, θα ψευδομαρτυρήσω, θα ψευδορκήσω. Θα σκοτώσει και θα είμαι μαζί του.» Κολλητή της, ήταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Μαζί  με το Γιώργο Χειμωνα και την Ελένη Βιτάλη, αποτελούσαν τις τρεις μεγαλύτερες αδυναμίες της.

Με την κολλητή της Αλίκη και τον βενιαμίν της Μίνωα.

Το 1995 με 1996 η Μαλβίνα ανέβηκε και στο πάλκο, τραγουδώντας με  μπουζούκια. Οι αφίσες στη Μεσογείων και στην Αγίας Παρασκευής ήταν τεράστιες. «Βγαίνω στο πάλκο γιατί είναι όλη μου η μνήμη. Αυτή που θα ήθελα να είμαι. Θα ήθελα να έχω γεννηθεί φτωχιά σε μια άνυδρη περιοχή, όπως την έδωσε ο Δαμιανός στην “Ευδοκία”. Όλοι με τον ίδιο πλάγιο λόγο μιλάμε, της Ευδοκίας, και το ίδιο πόρνες είμαστε». Έλεγε προβοκατόρικα.

Ακομπλεξάριστα αιρετική, είχε δηλώσει μεταξύ άλλων πως δεν πίστευε στον Θεό, «…από τριών-τεσσάρων ετών…Τα ήξερα όλα από τότε. Δεν πιστεύω σε τίποτα».

Καθώς κι ότι δεν πίστευε στην αγάπη, «…μου έχει ξεφτιλίσει τη ζωή, μου την έχει χαντακώσει, έχει κοντέψει να με στείλει στα τρελάδικα. Πιστεύω μόνο σε μία έννοια: τη συμπόνια.» έλεγε.

Η επιτυχία της, ευτυχώς, την έβαζε συχνά στη θέση του συνεντευξιαζόμενου κι έτσι υπάρχει πολύ υλικό να παρακολουθήσει κάποιος στο διαδίκτυο.

H Mαλβίνα τη σεζόν 1995-96 ανέβηκε στο πάλκο.

Εγώ ομολογώ πως, παρότι διάβαζα φανατικά «01» και «symbol», την αγάπησα μέσα από τις εκπομπές της.  Η τηλεοπτική της καριέρα, η οποία ξεκίνησε στην ΕΡΤ,  βρήκε το δρόμο της από το 1996 και μετά στους νέους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, με αξέχαστες εκπομπές. «Μea culpa» στο Seven X, «Το έγκλημα της τρίτης» στον ANT1, «Μαλβίνα live» στο ΣΚΑΙ , «Μalvina hostess» στο  Mega Channel, και  «Μalvinarixten» στο Star Channel. Η Μαλβίνα, ήταν βαθιά πολιτικοποιημένη κι εγώ αυτή την πλευρά της λάτρεψα. Αυτές τις μίνι καθημερινές επιθεωρήσεις, που έγραφε και παρουσίαζε πριν τα δελτία ειδήσεων, και στις οποίες έδινε ρέστα σχολιάζοντας την πολιτική επικαιρότητα, με έναν αξιοθαύμαστο για εμένα τρόπο. Επειδή δε χαριζόταν, κυνηγήθηκε πολύ για αυτές, ειδικά από την κυβέρνηση Σημίτη. Μπορεί να έγραφε για τη Δήμητρα Λιάνη Παπανδρέου και τον Κωστή Στεφανόπουλο και στο «01», αλλά η μαγκιά αυτής της «και σαλονιού και λιμανιού» προσωπικότητας, νομίζω κορυφώθηκε με αυτές τις εκπομπές. Στις συνεντεύξεις της που ακολούθησαν την επιτυχία της,  μιλούσε για Ρολάν Μπαρτ, Μισέλ Φουκό και Ζακ Ντεριντά με την ίδια άνεση που ανέλυε την trash TV.

Η Μαλβίνα ανάβει τσιγάρο πριν την καθημερινή εκπομπή.

Το «τι λέει το στόμα της», είναι πολύ λίγο να εκφράσει το τι έκανε με αυτές τις εκπομπές. (μην ξανακούσω ότι ο Κανάκης και το Ράδιο Αρβύλα είναι ανένταχτη κι ανυπόταχτη εκπομπή!) Δεν ήταν σνομπ, όμως ταυτόχρονα είχε μεγάλο θέμα με την αμείλικτη μετριοπάθεια πχ του Σημίτη, τον οποίον είχε ταράξει με το «ΙΕΚ Ταπερμαν» σατιρίζοντας τα άπειρα σαρδάμ του. Αξίζει κανείς να δει τα βίντεο, όχι μόνο για να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι νεότεροι τα μαλβινέζικα, αλλά για να δουν πόσο επίκαιρα είναι τα σχόλια της, πάνω σε αέναα πολιτικά προβλήματα της χώρας. Τα χρόνια που το ΠΑΣΟΚ έπνεε τα λοίσθια, η Μαλβίνα έβλεπε «το τελευταίο ψέμα», με τη φούσκα του χρηματιστηρίου, λίγο πριν ο Σημίτης μας βάλει στην ΟΝΕ. Όχι πως μετά δεν έπιασε στο στόμα της τη ΝΔ και τον Κωστάκη Καραμανλή, ο οποίος διαδέχτηκε την εξουσία.

Όλα αυτά δε, σε άπταιστα καλλιαρντά τα οποία έβαλε με το μοναδικό της στυλ στα σπίτια όλων των Ελλήνων. «Καρατσεκαρισμένο», «μωρή κουλή», «κοράκλες», «δυσοίωνος», «ατάσθαλος», «πολεμόχαρη φυλή», «κατάρα στο λαδέμπορα», «τζάμπα πάνε οι κώλοι μας», «χώστο το τεμάχιο καμεραμανατζή», και πολύ πολύ «λούγκρα», ειδικά στα ξεκαρδιστικά «τεμάχια» όπου σχολιάζει την haute couture. Χαρακτηριστικό ήταν και το παιχνίδι της με τα άρθρα και τα γένη, με φανερή προτίμηση στο ουδέτερο. Μάλλον καθόλου τυχαίο. Απίστευτη ήταν κι η γκάμα της από λαικές παροιμίες.

Η Μαλβίνα στο πλατό της εκπομπής, καπνίζει μάλλον στο διάλειμμα.

Πιστεύω ότι σε αυτές τις εκπομπές, περισσότερο από τα γραπτά της, μπορούσε κανείς να καταλάβει πόσο θεά ήταν. Ως αφοσιωμένη σύζυγος και νοικοκυρά δε, και μάλλον ως δημιουργικό πνεύμα, είχε πάθος με τη μαγειρική . Στην εκπομπή μαγειρικής της, «Αρνάκι με κους κους», που επίσης παρακολουθούσα ανελλιπώς, παρουσίαζε όπως προείπα τις συνταγές, μαζί με τα δυο μικρότερα παιδιά της. Τα ονόματα των πιάτων ήταν κι αυτά στα μαλβινέζικα. Πχ «Σουφλέ αμαρτία ουκ έχω» « σαλάτα καρδιά αγγινάρα» «μαυσωλείο προηγούμενων εραστών» κ.α.

Με τον γιο της Μίνωα και την κόρη της Μαριανίνα στην εκπομπή μαγειρικής “αρνάκι με κους κους”

Τις συνταγές αυτές τις εξέδωσε στη σειρά βιβλίων μαγειρικής υπό τον γενικό τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας» (εκδ. Αστάρτη). Η Μαλβίνα είχε πάρει κρατικά βραβεία ως σεναριογράφος, (πχ «Κρυστάλλινες Νύχτες» της Τώνιας Μαρκετάκη), είχε γράψει από το 1989-1996 αρκετά βιβλία (Πχ «Τα κορίτσια της Σαβάνα» , «Ο έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» αλλά και τη βιογραφία της κολλητής της, Αλίκης Βουγιουκλάκη «Γλυκό κορίτσι».) όμως, το ευρύ κοινό, τη γνώρισε από την τηλεόραση.

Ψαχουλεύοντας στο ιντερνετ αυτές τις ημέρες, ανακάλυψα και μια επιστολή που φέρεται να έστειλε στο Mega, μάλλον όταν άλλαξε τηλεοπτική στέγη και πήγε στο Star Channel.

 «Αγαπητό Mega,

κατά πρώτον ευχαριστώ για την άψογη συνεργασία. Κατά δεύτερον θα ήθελα να σου γνωστοποιήσω ­και ενημερώνεις κατά την κρίση σου όπου νομίζεις ­ πως το “Μαλβινάχτεν” δεν θα πραγματοποιηθεί. Ύστερα από ώριμη σκέψη και κρίση “κορώνα το κάνω, γράμματα δεν το κάνω”, έπεσε γράμματα άρα δεν το κάνω.
Αγαπητό ­ και προσφιλές ­ να σε πω; Δεν λέω, Mega, καλό το “Μαλβινάχτεν”, αλλά το μόνο που με αφορά στην TV είναι να λέω τις ειδήσεις όπως τις καταλαβαίνω εγώ. Μην κλαις για μένα, Mega, (ούτε και να σπάσεις μπαλόνια βεβαίως), θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες (απέναντι από τα αμπέλια) τρεις του Σεπτέμβρη να περνάς.
Φιλιά στο αλβανάκι που έφερνε τις μπίρες.

Μάκια, η “Hostess” σου».

Το καυστικό χιούμορ της Μαλβίνας ξεχείλιζε από παντού και σε κάθε περίσταση. Τι να περιμένεις όμως από μια γυναίκα που είχε δηλώσει:

Με μάτια σα δακρυσμένα ακόμη κι όταν χαμογελούσε, όπως είχε γράψει ο Σ. Τσαγκαρουσιάνος.

 «Κάθε πρωί που ξυπνάω, το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο νου είναι η “7η Σφραγίδα”, η θρυλική ταινία του Μπέργκμαν. Έχω γεράσει πρόωρα, κάπου στα 25».

Ισως αυτή η γυναίκα  έζησε όχι μία, αλλά πολλές ζωές σε μία, και ήξερε κάτι παραπάνω. Ίσως γι αυτό μπορούσε να δει την αστεία πλευρά σε όλα. Ίσως γιαυτό το βλέμμα της ήταν πάντα λίγο υγρό παρά το χαμόγελο της. Ισως γι αυτό να φορούσε πάντα μαύρα.

Εν κατακλείδι παιδιά, έχω πει για αρκετές γυναίκες «είναι θεά», αλλά η Μαλβίνα για μένα είναι ο ορισμός της «θεάς».(Εξ ου κι ο υπότιτλος μου).

Το καταλάβατε νομίζω, ότι εκτός από Αμπαχολικιά είμαι και Μαλβινικιά! Δεν πειράζει, ας γίνω κι εγώ λίγο παραπάνω υποκειμενική, λίγο καλοκαίρι μας έμεινε… Καλή επιστροφή σε όλους.

in ,

Αξιολογήστε το άρθρο

28 points
Upvote Downvote

27
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παρακαλούμε Συνδεθείτε για να σχολιάσετε
14 Θέματα σχολίων
13 Απαντήσεις θεμάτων
1 Ακόλουθοι
 
Με τις περισσότερες αντιδράσεις
Δημοφιλέστερο θέμα σχολίου
15 Συντάκτες σχολίων
to vourloλαγούμια και λάμπεςverve de vieVelay Πρόσφατοι συντάκτες σχολίων
  Εγγραφείτε  
νεότερα παλαιότερα δημοφιλέστερα
Ειδοποίηση για
Sheep
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Εγώ πάλι δεν μπορώ να καταλάβω πώς ο λόγος της μπορεί να θεωρηθεί μη στερεοτυπικος και μη επιφανειακός. Για να είμαι δίκαιη, δεν την πρόλαβα, την γνωρίζω μόνο μέσω αρθρων όπως αυτό. Παρ ‘όλα αυτά ,οι δηλώσεις της περί αγάπης μου προκαλούν αμηχανία και μου φαίνονται τόσο επιτηδευμένες. Ε και ‘ ο ανδρας που έχασε τον ρόλο του’ , δίνει το τελειωτικό χτύπημα.

Velay
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Μεμονωμένες δηλώσεις λογικό είναι να σου φαίνονται αμήχανες, αλλα δεν συμφωνώ με το επιτηδευμένες. Επίσης, δεν διαφωνώ, ότι έλεγε και αρκετές μπούρδες. Αλλά τίποτα δεν είναι επιφανειακό, οτιδήποτε έλεγε είχε δεύτερο και τρίτο επίπεδο (μπορεί να ήταν πολυεπίπεδη μπούρδα, χαχαχ). Συμφωνώ με την Νατάσσα ή την λάτρευες ή τη μισούσες και για να σ’αρέσουν οι Μαλβινισμοί, πρέπει να βρουν και πρόσφορο έδαφος. Να θες να το φας το παραμύθι, που λέμε. Για μένα, περά από την πολιτική σάτυρα που έκανε, που ήταν μια από τις εφυέστατες που έχουν περάσει ποτέ απ’ την Ελλάδα (πάντα λαική, αλλά ποτέ λαικίστικη), το “Πιο… Διαβάστε περισσότερα »

Μέλος
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Sheep, λέει όμως ότι: “Θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι ρόλοι του άντρα και της γυναίκας”. Πιστεύω ότι εννοεί ότι πρέπει να βρουν τα νέα ζευγάρια τις ισορροπίες τους, να δουν τι μπορεί να προσφέρει ο ένας στον άλλον, τώρα που οι παλιοί ρόλοι (όπου ο άντρας προσέφερε τα χρήματα και η γυναίκα προσέφερε την ανατροφή των παιδιών) αλλάζουν σιγά – σιγά. Δεν πιστεύω ότι εννοούσε ότι πρέπει να ξαναγυρίσουμε στους παλιούς ρόλους.

fantasmataki
Μέλος
Συμμετέχων

«Είμαι πάνω απ’ όλους και κάτω από αυτόν».
Όχι όμως, απλά όχι.
Πανέξυπνη, ελαφρύ το χώμα που τη σκεπάζει και τα ρέστα αλλά έχει πετάξει κάτι ατάκες που για μένα τουλάχιστον είναι μαχαιριά στην καρδιά.

Μέλος
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

fantasmataki, ο Στάθης Τσαγκαρουσιανος είχε γράψει σε ένα κείμενο ( https://m.lifo.gr/team/retrolifo/25395 )ότι η Μαλβίνα υπερεκτιμούσε τις αγκαλιές των εραστών της. Και εγώ διαφωνώ με αυτή την δήλωση της και με άλλα που έχει πει. Άλλωστε, το ότι θαυμάζουμε έναν άνθρωπο δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε με όλα όσα έχει πει.

Velay
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Δεν τις υπερεκτιμούσε ρε παιδιά, απλώς το ζούσε η γυναίκα. Το ζούσε με πάθος, αλλά χωρίς φόβο, σαν να είχε καταλάβει ότι η δική της η ζωή συγκεκριμένα θα ήταν πολύ μικρή. Οταν ζεις τον έρωτα με τέτοια τρέλα, όλο μπούρδες είσαι (αν το δεις απ’ έξω). Εγώ την έχω πει παραφράσει πολλές φορές την ατάκα ότι είμαι “κάτω από αυτόν”, και νομίζω ότι το ίδιο έχει κάνει και ο συντροφός μου (η το ίδιο έχει νιώσει) κάποιες φορές. Η κορυφαία στιγμή μαλβινίστικης μπούρδας μου ήταν όταν το είπα σε… συνέντευξη για δουλειά. Παω με φουλ αυτοπεποίθηση, πιστέυοντας ότι το… Διαβάστε περισσότερα »

Μέλος
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Velay, αυτό είναι το ζήτημα: ότι η Μαλβίνα ήταν μια προσωπικότητα πολύ πάνω από τον μέσο όρο και γι αυτό οι μισογυνίστικες απόψεις της δεν είχαν τόση επίδραση πάνω της πχ. όταν έλεγε “είμαι κάτω από αυτόν” δεν πιστεύω ότι εννοούσε ότι πχ. θα παριστάνει την χαζή για να νιώθει πιο έξυπνος ο άντρας όπως απαιτεί η κοινωνία από τις γυναίκες. Όμως, η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων δεν έχουμε την προσωπικότητα της Μαλβίνας για αυτό και αν υιοθετήσουμε τις μισογυνιστικες απόψεις της θα το πληρώσουμε όπως το πληρωσες εσύ με το να χάσεις την δουλειά.

to vourlo
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Η Μαλβινα έκανε τέτοιες δηλώσεις επειδή ήταν τόσο υπερβολικά δυναμική που δεν είχε να αποδείξει τίποτα σε κανέναν, το εκτόπισμα της προσωπικότητας της ήταν τέτοιο που μιλούσε από μόνο του. Ηταν σαν να έλεγε στο κόσμο ότι επιλέγει να είναι κάτω από αυτόν το συγκεκριμένο άντρα, και ο λόγος είναι ότι για να τον διάλεξε αυτή,  ξέρει με σιγουριά ότι θα της  φέρετε ισότιμα. Γυναίκα σαν τη Μαλβινα δεν θα αρκούνταν με τίποτα λιγότερο απο αυτό.  Άρα στη ουσία το από κάτω που αναφέρει στην συγκεκριμένη δήλωση εγώ πιο πολύ το εκλαμβάνω σαν δήλωση  θαυμασμού προς τον συντροφο και όχι… Διαβάστε περισσότερα »

Μέλος
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Μία σημαντική διόρθωση: το τρίτο παιδί της Μαλβίνας, ο Μίνως δεν είναι γιος του Χαριτόπουλου! Δεν είναι γνωστό ποιός είναι ο πατέρας του, άλλωστε λέγεται Μίνως Κάραλης, δηλαδή έχει το επώνυμο με το οποίο έγινε γνωστή η Μαλβίνα. “Η Μαλβίνα έλεγε διάφορα που αν τα ακούσουν οι σκληροπυρηνικές φεμινίστριες απομονωμένα, θα τραβάνε τα μαλλιά τους. Όμως, «βρε κουτά», όπως έλεγε εκείνη, καμία σχέση… ” Ακριβώς. Αυτό που εγώ κρατάω από την Μαλβίνα, από φεμινιστικής πλευράς, είναι ότι ήταν οικονομικά ανεξάρτητη, ότι όταν δεν ήθελε να είναι πια με έναν άντρα τον χώριζε και πήγαινε στον επόμενο, και ότι επέλεξε για… Διαβάστε περισσότερα »

Μέλος
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Μαλβίνα ❤️

Velay
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Φωτεινή είσαι θεά! Και γω λατρεύω Μαλβίνα, κοίτα να δεις όμως που την ερμηνεύω τελείως διαφορετικά από σένα. Για μένα, είχε πολύ μεγάλο βαθμό ελευθερίας σαν ανθρωπος, που φυσικά είχε να κάνει και με τα προνόμια που απολάμβανε, σαν λευκή, αστική τάξη (που τα αναγνώρισε η ίδια, 20 χρόνια πριν). Αυτή η ελευθερία μερικές φορές ασφυκτιούσε σε νεο-συντηριτικές φεμινιστικές φόρμες, εξ’ ου και η αντίδραση. Πχ, πόσο θάρρος χρειάζετε να βγεις και να πεις δημοσία “Του ανήκω”, ένα απλό πράγμα που όλες το έχουμε νιώσει πάνω στην καψούρα μας και δεν μας κάνει λιγότερο φεμινίστριες. Θα μπορούσα να γράψω άπειρους… Διαβάστε περισσότερα »

tsikampoum
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Velay πόσο συμφωνώ μαζί σου! Κι εγώ ήμουν μόνο 16 όταν πέθανε. Την πρόλαβα για λίγο στην εφηβεία και είναι από τους ανθρώπους που με επηρέασαν. Αργότερα διάβασα βιβλία της και διάφορα για εκείνη. Η Μαλβίνα είναι μία κατηγορία μόνη της, λείπει πολύ πιστεύω!

verve de vie
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Συμμετέχων

Πολύ σωστή τοποθέτηση. Λες και ο φεμινισμός αντιστρατεύεται την καψούρα. Έτσι τό νιωθε έτσι το λεγε. Φεμινισμός δεν είναι να ακολουθείς τα θέλω σου και να μην εγκλωβίζεσαι σε στερεοτυπικές αντιλήψεις για το φύλο σου; Και το ότι γέννησε στα 18 της φεμινιστικό μου φαίνεται.

tsikampoum
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Συμμετέχων

Αγαπώ Μαλβίνα Κάραλη!!!! Θυμάμαι στην εφηβεία που την παρακολουθούσα φανατικά , δυστυχώς πέθανε πολύ νέα. Μεγαλώνοντας διάβασα βιβλία της, έψαξα πολύ στον internet, ήταν μία κατηγορία μόνη της. Αξίζει να την ψάξουν οι νεότεροι.

Αθανασία
Μέλος
Συμμετέχων

Πολλά πράγματα από όσα έχει πει θα ήθελα να τα δω σε μορφή σχολίων εδώ μέσα. Προκειμένου να της δοθούν τα χαρακτηριστικά που μας συμφέρουν, παραφράζονται από ό,τι βλέπω ακόμη και πολύ ξεκάθαρες δηλώσεις της που δεν χωρούν παρερμηνεία. Δεν την κρίνω, αλίμονο. Απλά μου φαίνεται αρκετά υποκριτικό όλο αυτό. Ειπωμένα από κάποιον άντρα ή μια άλλη (λιγότερο χαρισματική) γυναίκα, αντί για θαυμασμό θα εισέπραττε ντομάτες.

Mari
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Έγραφε στο playboy? Δεν ξέρω αν με απατάει η μνήμη μου, αλλά θυμάμαι το 1992 είχε πέσει στα χέρια μου ένα playboy στο οποίο, αν δεν κάνω λάθος, είχε στήλη συμβουλων, και ακόμα θυμάμαι τον μισογυνιστικο, μαγκικο τόνο της στηλης “όταν αγόρι μου σε κοιτάξει στα μάτια και σου πει είμαι έγκυος, μην ψαρωσεις…”

Αθανασία
Μέλος
Συμμετέχων

Σκέφτηκα να μην το πω, αλλά δεν αντέχω. Τι σόι φωτογραφία είναι αυτή με την κόρη; Σας προκαλώ να “σκεπάσετε” το πρόσωπο του κοριτσιού και να μου πείτε τι βλέπετε.

Μέλος
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Όταν πέθανε η Μαλβίνα το 2002, ήμουν 16 χρονών. Δηλαδή, την θυμάμαι όσο ζούσε αλλά δεν την “ήξερα”. Το 2005 διαβάζω την συλλογή των τελευταίων της κειμένων με τίτλο “Σαββατογεννημένη”. Και διαβάζω το βιβλίο ξανά, και ξανά, και ξανά. Ε, αυτό ήτανε, την ερωτεύτηκα. Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για την Μαλβίνα, αλλά με δύο λόγια θα έλεγα: “Ήταν ένας απίστευτα έξυπνος και απίστευτα αξιοπρεπής άνθρωπος.”. Όσοι δεν την ξέρετε, γνωρίστε την: https://m.facebook.com/MalvinaKaraliOfficial

leas
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Ω ρε φίλε! Νατάσσα, κάθε φορά όλο λέω ‘ε αυτό είναι το καλύτερο της’, αλλά πάντα με διαψεύδεις. Αυτό είναι το καλύτερο σου! Μέχρι το επόμενο.