Η τσάντα στο σχολείο

Η φιλόλογος Εύα Ευσταθιάδου γράφει στο Α,μπα

Το φετινό σχολικό έτος, για τουλάχιστον δύο Σαββατοκύριακα το μήνα, οι μαθητές του Δημοτικού θα αφήνουν την τσάντα στο σχολείο. Είναι η 2η χρονιά που εφαρμόζεται η δράση και σύμφωνα με την εγκύκλιο, ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να αποφασίσει την επέκταση της δράσης και για περισσότερα Σαββατοκύριακα. Δεν είναι υποχρεωτικό μέτρο οπότε εναπόκειται στην κρίση των δασκάλων η επιλογή του χρονοδιαγράμματος και ο καταμερισμός των κατ΄οίκων εργασιών.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, η “Τσάντα στο σχολείο”, δεν έχει μόνο συμβολικό χαρακτήρα αλλά είναι ένα μέτρο που στοχεύει στην μείωση της μελέτης στο σπίτι, ώστε το παιδί να ξεκουραστεί και να έχει περισσότερο χρόνο για δημιουργική επαφή με την οικογένεια του. Οι αντιδράσεις υπήρξαν σφοδρές.

Το προφανές θετικό της δράσης είναι πως τα παιδιά ξεκουράζονται και έχουν περισσότερο χρόνο για παιχνίδι και δημιουργικές δραστηριότητες με την οικογένεια. Είναι αλήθεια ότι οι μαθητές περνούν πολλές ώρες στο σχολείο όπου έρχονται σε επαφή με πλήθος μαθημάτων, οπότε μερικές μέρες ξεκούρασης είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτες.

Το δεύτερο θετικό είναι πως εκείνα τα σαββατοκύριακα οι γονείς ξεγνοιάζουν από την σχολική μελέτη. Είναι κοινό μυστικό πως πολλοί γονείς διαβάζουν τα παιδιά τους (ή προσλαμβάνουν καθηγητές στο σπίτι). Η σχολική μελέτη όμως δεν είναι μέσα στις υποχρεώσεις του γονιού, τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που γίνεται. Οι γονείς βυθίζονται στα σχολικά λυσάρια και γίνονται “δάσκαλοι”, χωρίς όμως να έχουν την απαραίτητη κατάρτιση. Έτσι, ακόμα και γονείς με πανεπιστημιακά πτυχία δυσκολεύονται στο να βοηθήσουν ουσιαστικά τα παιδιά τους, γιατί συχνά δεν ξέρουν τους νέους τρόπους διδασκαλίας ή έχουν διαφορετικές απαιτήσεις από του δασκάλου. Είναι βέβαιο πως ανεξαρτήτως του επιπέδου βοήθειας που προσφέρουν, οι γονείς δεν θα έπρεπε να ασχολούνται τόσες ώρες με την σχολική μελέτη, μιας και αποτελεί υποχρέωση του παιδιού και όχι δική τους. Με την “τσάντα στο σχολείο” λοιπόν, είναι μια καλή ευκαιρία για να χαλαρώσει όλη η οικογένεια και να δημιουργηθούν ευκαιρίες για ποιοτικό χρόνο.

Ένα τελευταίο θετικό της δράσης είναι πως αποτελεί το πρώτο -μικρούλι- βήμα ώστε η μελέτη να ολοκληρώνεται στο σχολείο. Πολύ συχνά, η ύλη “βγαίνει” στο σπίτι μέσα από δεκάδες φωτοτυπίες και όχι στο σχολείο. Οι λόγοι για αυτήν την κατάσταση πολλοί και σοβαροί: πολλά παιδιά σε κάθε τάξη, κακογραμμένα βιβλία, μεγάλη ύλη, μεγάλη αγάπη των γονιών προς τις φωτοτυπίες, μη αποδοτικό ολοήμερο σχολείο, αδυναμία ή αδιαφορία του εκπαιδευτικού. Με τις τωρινές συνθήκες, είναι δύσκολο να ολοκληρωθεί η ύλη στο σχολείο και να κατακτηθεί η γνώση από τα παιδιά. Έτσι όμως, η μελέτη στο σπίτι συχνά γίνεται πολύ απαιτητική και υποκαθιστά την δουλειά που γίνεται στο σχολείο.

Στην πραγματικότητα, λίγα είναι τα μαθήματα που απαιτούν πρόσθετη μελέτη στο σπίτι αλλά η ελληνική πραγματικότητα είναι πως το παιδί έχει να κάνει κάτι για τα περισσότερα μαθήματα της επόμενης μέρας. Ακόμα όμως και αν ήταν απολύτως απαραίτητη η μελέτη στο σπίτι, κανείς δεν έπαθε τίποτα αν δεν διάβασε 4 μέρες το μήνα. Βέβαια, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς καλύτερο θα ήταν η δράση να ονομαζόταν “τσάντα στο σπίτι” και όχι στο σχολείο, ώστε να μην υπάρχουν γκρίνιες για απώλεια προσωπικών αντικειμένων που αποπροσανατολίζουν από τυχόν θετικά, αλλά και να δινόταν μια καλή αφορμή για διαφορετικού τύπου μάθημα στο σχολείο.

Από την άλλη, υπάρχουν σοβαρές αντιρρήσεις ως προς την αποτελεσματικότητα της δράσης. Το βασικό επιχείρημα είναι πως μερικές ελεύθερες μέρες δεν μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο μελέτης του παιδιού. Αν κάθε μέρα του μήνα το παιδί έχει συνηθίσει σε συγκεκριμένο στυλ μελέτης, δύσκολα θα αποδεσμευτεί από αυτό. Επίσης, το γεγονός ότι το παιδί δεν έχει homework δεν σημαίνει ότι οι γονείς δεν θα το βάλουν να κάνει επαναλήψεις μαζί τους ή με καθηγητές ιδιαιτέρων. Σημαντική ωφέλεια θα υπήρχε αν το μηδενικό homework ήταν το συνηθισμένο και όχι η εξαίρεση.

Επίσης, πολλοί δάσκαλοι αντιδρούν έντονα και αρνούνται να εφαρμόσουν το μέτρο δίνοντας επιπλέον φωτοτυπίες ή βάζοντας τεστ για την Δευτέρα. Το ζητούμενο δεν είναι να βρούμε παραθυράκια αλλά να αναζητήσουμε δημιουργικούς τρόπους υλοποίησης μιας καλής ιδέας. Δυστυχώς, πολλοί συνάδελφοι και γονείς έχουν ταυτίσει το πλήθος των εργασιών με την ποιότητα του παρεχόμενου μαθήματος, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια.

Η βασικότερη αντίρρηση όμως αφορά τις οικογενειακές δραστηριότητες. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες, η δράση θα δημιουργήσει ελεύθερο χρόνο στα παιδιά και θα δημιουργήσει ευκαιρίες για ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια. Είναι βέβαιο πως όλοι οι εκπαιδευτικοί συμφωνούμε για την αναγκαιότητα υγιών σχέσεων και συχνά προτρέπουμε τις οικογένειες για επιδίωξη δημιουργικών δραστηριοτήτων. Ρεαλιστικά μιλώντας όμως, ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη. Αν μια οικογένεια επενδύει σε δημιουργικές δραστηριότητες, θα το κάνει είτε υπάρχει homework είτε όχι. Αν μια οικογένεια δεν έχει τέτοιες προτεραιότητες, δεν θα τις αποκτήσει ξαφνικά λόγω της συγκεκριμένης δράσης.

Επίσης, πολλά σαββατοκύριακα είναι γεμάτα εξωσχολικές δραστηριότητες που δεν αλλάζουν εύκολα. Είναι ευχής έργον οι γονείς να επενδύουν χρόνο με τα παιδιά τους για βόλτες, ταξίδια ή επιτραπέζια και βραδιές ταινίας, αλλά για να συμβεί αυτό πρέπει να δομηθεί με συγκεκριμένο τρόπο η δυναμική της οικογένειας. Σε καμία περίπτωση δεν είναι ανέφικτο, αλλά αν το παιδί κάθε μέρα είναι γεμάτο υποχρεώσεις δύσκολα θα βρεθεί η διάθεση, ο χρόνος ή το χρήμα για οικογενειακές εξορμήσεις. Ο μόνος τρόπος για να αλλάξει αυτό, είναι αν όλα τα σαββατοκύριακα είναι ελεύθερα ώστε να γίνει έγκαιρος και σωστός προγραμματισμός με παράλληλες αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος και την ποσότητα της ύλης.

Όπως φαίνεται, παρότι φιλόδοξη, η συγκεκριμένη δράση δεν φέρνει αέρα αλλαγής. Οι προθέσεις καλές αλλά ο τρόπος υλοποίησης την καθιστά περισσότερο επικοινωνιακό πυροτέχνημα παρά βήμα ανανέωσης. Η σύγχρονη τάση είναι η μελέτη να ολοκληρώνεται στο σχολείο και να απαιτείται ελάχιστη ή καθόλου μελέτη στο σπίτι. Για να συμβεί αυτό, δεν αρκούν οι καλές προθέσεις αλλά απαιτούνται ριζικές αλλαγές.

Η ιδέα της “τσάντας στο σχολείο” δεν είναι κακή. Δυστυχώς, με τις τωρινές συνθήκες, είναι μάλλον ανεπαρκής. Για να λειτουργήσει η αποφόρτιση των μαθητών, είναι απαραίτητο να αλλάξουν τα βιβλία αλλά και τα αναλυτικά προγράμματα ώστε να σταματήσει η παπαγαλία και η μηχανιστική επανάληψη ασκήσεων. Πολλά μαθήματα μπορούν να διδαχθούν χωρίς βιβλίο αλλά με φάκελο μαθήματος που δομεί ο εκπαιδευτικός. Επίσης, απαιτούνται περισσότερα εργαστήρια για πειράματα αλλά και αρκετοί υπολογιστές ώστε τα παιδιά να κάνουν την έρευνα και τις εργασίες στη σχολική βιβλιοθήκη. Είναι απαραίτητο να μειωθούν οι μαθητές ανα τάξη αλλά και να δομηθεί σωστά το ολοήμερο ώστε να υπάρχει χρόνος πραγματικής μελέτης. Φυσικά, όλα αυτά απαιτούν γενναίες αυξήσεις στον προϋπολογισμό για την παιδεία, αλλά αν δεν τις απαιτήσουμε, είναι ανεδαφικό να περιμένουμε πως τέσσερις μέρες το μήνα θα φέρουν ανατροπή.Ένα (ορθά) διευρυμένο πρόγραμμα σχολείου με σωστά οργανωμένα τμήματα ένταξης, ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη στήριξη σε όσους χρειάζεται και επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς μπορεί να εξασφαλίσει την ολοκλήρωση της μελέτης στο σχολείο, ειδικά για το δημοτικό σχολείο. Επίσης, μια γενναία αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, των τεχνών και των αθλημάτων μέσα στο πλαίσιο του σχολείου μπορεί να περιορίσει δραστικά την αναγκαιότητα για εξωσχολικές δραστηριότητες. Αν συμβούν όλα αυτά, οι μαθητές θα μαθαίνουν ουσιαστικά και θα έχουν άπειρο χρόνο να κάνουν ό,τι τους ευχαριστεί. Ένα καλά οργανωμένο σχολείο μπορεί να κάνει τους μαθητές να το αγαπήσουν περισσότερο, αντί να το βλέπουν ως κάτεργο και οι οικογένειες θα έχουν πολύ περισσότερο χρόνο (και χρήμα) για ποιοτικό κοινό χρόνο.

in

Αξιολογήστε το άρθρο

22 points
Upvote Downvote

Total votes: 32

Upvotes: 27

Upvotes percentage: 84.375000%

Downvotes: 5

Downvotes percentage: 15.625000%

33
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παρακαλούμε Συνδεθείτε για να σχολιάσετε
9 Θέματα σχολίων
24 Απαντήσεις θεμάτων
2 Ακόλουθοι
 
Με τις περισσότερες αντιδράσεις
Δημοφιλέστερο θέμα σχολίου
16 Συντάκτες σχολίων
Εύα ΕυσταθιάδουMitsiVasilisdemonoula Πρόσφατοι συντάκτες σχολίων
  Εγγραφείτε  
νεότερα παλαιότερα δημοφιλέστερα
Ειδοποίηση για
to vourlo
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Έχοντας παιδί στο δημοτικό βίωσα πολύ δυσάρεστα αυτά τα πρώτα χρόνια στο σχολείο και ο λόγος ήταν η άγνοια. Τίποτα δεν με είχε προετοιμάσει γι αυτόν το πακτωλό φωτοτυπιών που μας βύθισαν οικογενειακώς σε μια δυσμενή καθημερινότητα που κυριαρχεί το άγχος του να τα προλάβουμε όλα και παράλληλα να είμαστε καλοί δάσκαλοι για το παιδί. Πλέον είναι ξεκάθαρο σε μένα ότι δεν υπάρχει καμία μα καμία περίπτωση τα παιδιά (η τουλάχιστον το δικό μου παιδί) να αγαπήσουν την γνώση όταν την έχουν πλέον συνδέσει με τόσο αρνητικά συναισθήματα καθώς είναι φύσει αδύνατον να είναι οι γονείς ήρεμοι και μεταδοτικοί όταν… Διαβάστε περισσότερα »

Mia idea
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Απέχω από τη σχολική πραγματικότητα από το 1994. Διάβασα το άρθρο και την απάντησή σου και δεν κατάλαβα τίποτα! Ποιες φωτοτυπίες??? Ποια μελέτη γονέων?? Από πότε διαβάζουν τα παιδιά δημοτικού το σαββατοκύριακο? Είναι τόσο διαδεδομένο να «διαβάζουν» οι γο είς τα παιδιά τους? Τι σαδομαζοχισμός είναι αυτός? Στη φινλανδία δεν έχουν καθόλου διάβασμα στκ σπίτι σ αυτές τις ηλικίες!

Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Καλα δεν μπορεις να φανταστείς τι φωτοτυπία τι διάβασμα υοαρχει στο σπίτι. Μεχρι και εργασίες οι οποτε απαιτούν συμμετοχη του γονέα γιατι το παιδι αν το κανει μονο του θα έρθει κλαίγοντας γιατι δεν πηρε μπράβο ή η δασκάλα ειπε οτι η εργασία του Χ μαθητή ηταν η καλύτερη η οποία ηταν εμφανώς φτιαγμένη απο γονεις. Πχ φτιάξτε τρίπτυχο διαφημιστικό φυλλάδιο. Εννοειται οτι στάλθηκε στο σχολείο φυλλάδιο με σωστή σελιδοποίηση κείμενο και φωτογραφίες τουλαχιστον επαγγελματικού επιπέδου. Φαντάσου απογοήτευση παιδιού που τύπωσε έκοψε κόλλησε φωτογραφίες και το έκλεισε στα τρια …περίπου ,η ακρίβεια ηταν λιγο αμφισβητήσιμη. Τι κανεις μετα; Ή παρηγοριές… Διαβάστε περισσότερα »

idril
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Δημιουργός Κειμένων
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Ξέρω ότι είναι δύσκολη η απογοήτευση, αν εξηγήσεις στο παιδί ότι είναι σημαντικό να είναι δική του η προσπάθεια για να μάθει πώς να το κάνει και δεν έχει τόση σημασία ποιο βγήκε το «καλύτερο»; Και μετά μια κουβεντούλα με τη δασκάλα για να δεις γιατί επιβραβεύει τον εμφανή δάκτυλο γονέα και αποτρέπει τα παιδιά από το να προσπαθούν με τις δικές τους δυνάμεις;
Άι στο καλό συγχίστηκα πρωί πρωί με τη δασκάλα! *μπαρούτι*

Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Θες να μάθεις απαντηση δασκάλας ;αλλα μην μπαρουτιασεις. Ναι το έφτιαξαν γίνεις αλλα αυτο σημαίνει οτι όλη η οικογένεια ενδιαφέρεται για τη σχολική εργασία τυ παιδιού και αυτο πρέπει να ανταμειφθεί έτσι δεν ειναι ;στήλη άκατος εγω, αλλιως την ήξερα την παιδαγωγική αλλα τι να πεις στον ειδικό και μετα να μην τον μειώσεις και στα μάτια του παιδιού….άρχισα τα υπάρχουν διάφορες σχολές εκπαίδευσης …

Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Απαράδεκτη!

Mitsi
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Αν πάρω εργασία εμφανώς φτιαγμένη από το γονιό την έχω δώσει πίσω και δεν τη δέχομαι. Έχω γράψει πάνω σε εργασία την επόμενη φορά σας παρακαλώ να την κάνει ο Γιωργάκης και όχι εσύ. Αυτό το πράγμα είναι απαράδεκτο και θυμώνω παρά πολύ με κάτι τέτοια.

η Domus
Μέλος
Συμμετέχων

Δε θέλω να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου,μιας και είμαι κατά των φωτοτυπιών. Ούσα εκπαιδευτικός, θέλω μόνο να υπογραμμίσω την ανεπάρκεια των σχολικών βιβλίων (δεν έχουν τόσες ασκήσεις) και κατά δεύτερον, την επιμονή κάποιον δασκάλων για επιπλέον υλικό. Ίσως σου φαίνεται παράξενο, αλλά δε ξέρεις πόσες φορές έχω ακούσει «φυλλάδιο δε θα έχουμε;τι θα κάνει το Σαββατοκύριακο; » Ή ψιθύρους «στο Β1 η δασκάλα δίνει επιπλέον υλικό,εμάς βαριέται, δεν δίνει τίποτα». Δεν το λέω σαν δικαιολογία,μιας και σου είπα ότι και η ίδια μου μισώ τις φωτοτυπίες, προτιμώ τις δραστηριότητες που δυστυχώς ,στον βωμό της υλης, μεταφέρονται «στο τέλος της… Διαβάστε περισσότερα »

η Domus
Μέλος
Συμμετέχων

Επιμονή γονέων ήθελα να γράψω. Αλλά και των δασκάλων,γιατί όχι.

mumu
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Α δε φαντάζεσαι. Έχουν καταντήσει τα κακόμοιρα τα 7χρονα να πήζουν σα γυμνασιόπαιδα. Και αυτό δεν είναι αναγκαστικά τόσο φόρτος που προέρχεται από το σχολείο όσο από τους ίδιους τους γονείς.

idril
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Δημιουργός Κειμένων
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Εντάξει έχει εκτροχιαστεί το πράγμα. Στη Μεγάλη Βρετανία οι οδηγίες είναι 10 λεπτά ανάγνωσης, 10 λεπτά γραφής και όταν μπει η αριθμητική 10 λεπτά για εξάσκηση σε πράξεις. 15-20′ στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, όχι πάνω από μια ώρα στην 5η-6η. Το ίδιο για τα σ/κ, το νόημα είναι να ξεκουραστούν τα παιδιά. Υπάρχουν και μέρες που δεν δίνεται δουλειά για το σπίτι. Έχουν όμως τετράδιο που σημειώνουν τα βιβλία που διαβάζουν, και πόσο καιρό τους παίρνει να τελειώσουν το καθένα. Οι εργασίες με κολάζ και έρευνα όπου συμμετέχουν και οι γονείς για να καθοδηγήσουν (ΟΧΙ να φτιάξουν εκείνοι) είναι… Διαβάστε περισσότερα »

Mitsi
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Άκου λοιπόν να δεις τι έπαθα ως δασκάλα μια χρονιά . Ήρθαν μαζεμένες οι μητέρες να μου κάνουν παράπονα ότι έδινα λέει στα παιδιά λίγες φωτοτυπίες! Δεν πίστευα αυτό που άκουγα! Και ήμουν σε ένα μικρό σχολείο, με 12 παιδιά στην τάξη, οι καλύτερες συνθήκες για να κάνεις σωστό μαθημα, να τους βοηθήσεις όλους και να μην χρειάζεται να δίνεις επιπλέον ασκήσεις παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπου θα ήθελες το παιδί να εξασκηθεί περισσότερο. Πάντως η εντολή για τις φωτοτυπίες είναι να περιοριστούν και να δίνονται ελάχιστες. Εγώ προσωπικά επειδή το βιβλίο δε με καλύπτει με τις ασκήσεις που… Διαβάστε περισσότερα »

no-no
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Τα παιδιά μου έχουν την τύχη να πηγαίνουν σχολείο στην Ελβετία. Κάνουν σχεδόν όλα τα μαθήματα στο σχολείο, η τσάντα πηγαινοέρχεται αλλά τα βιβλία μένουν πάντα εκεί, εκτός από τις φορές που έχουν μαθήματα για το σπίτι. ΄Έχουν πάντα Τετάρτη και Σαββατοκύριακα κενά, δεν τους δίνουν μαθήματα για αυτές τις μέρες. Ούτε για την περίοδο των διακοπών, ποτέ. Τουλάχιστον τώρα που είναι στο δημοτικό, δεν γνωρίζω τι γίνεται μετά. Έχουν πάρα πολύ χρόνο να παίξουν έξω με φίλους κάθε απόγευμα και τα Σαββατοκύριακα κάνουμε πράγματα όλοι μαζί. Τα σχολεία έχουν πολλά χρήματα και πολλούς δασκάλους, καταρτισμένους για τα διάφορα μαθήματα,… Διαβάστε περισσότερα »

Mitsi
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Τα είπες πολύ ωραία και συμφωνω σε όλα. Θα ήθελα να συμπληρώσω ως δασκάλα τα εξής. Αρχικά το μέτρο παρουσιάστηκε στα σχολεία ως υποχρεωτικό οπότε θεωρητικά κανένας δε θα έπρεπε να το παραβλέπει. Για να λειτουργήσει σωστά όπως είπες ένα τέτοιο μέτρο θα έπρεπε να έχουμε τελείως διαφορετικό σύστημα ,κάτι το οποίο δεν ελπίζω ποτέ να δω. Εγώ θα προτιμούσα να μένανε οι τσάντες στο σπίτι και να μη βάζαμε εργασίες παρά αυτό. Αν την Παρασκευή τα παιδιά έχουν αλλά μαθηματα από την Δευτέρα τη Δευτέρα τα επιπλέον βιβλία θα τα φέρουν σε σακούλα ή στα χέρια κάνοντας την τσάντα… Διαβάστε περισσότερα »

Andromeda
Μέλος
Συμμετέχων

Συμφωνώ απόλυτα ως εκπαιδευτικός. Αν και νομίζω ότι όσοι δεν θέλουν να αφησουν τις τσάντες τους, δεν τις αφήνουν. Θεωρώ ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί το σκέφτονταν πριν το μέτρο αυτό και δεν έβαζαν καθόλου ασκήσεις για την επόμενη ή καποια Σαββατοκύριακα. Οπότε φαντάζομαι ότι αυτό έγινε για να «αναγκάσει» κάποιους» που δεν το κάνουν. Βεβαια ύπαρχουν πολλοι που είτε μένει η τσάντα είτε όχι είναι το ίδιο, μιας και βάζουν φωτοτυπίες και ασκήσεις την Πέμπτη για το σουκου. Τώρα σχολιάζοντας το αρχικό άρθρο, θέλω να πω ότι τουλάχιστον στην πρωτοβάθμια τα σχολικά εγχειρίδια θεωρώ ότι είναι αρκετά καλά και θα έλεγα… Διαβάστε περισσότερα »

η Domus
Μέλος
Συμμετέχων

Στο σχολείο που ήμουν πέρυσι, έφερναν δεύτερη τσάντα και έμενε η πρώτη στο σχολείο. Τραγικό. Δε ξέρω, εγώ τόσα χρόνια γενικά για το σπίτι βάζω μόνο εργασίες στο τετράδιο εργασιών, ελάχιστες φωτοτυπίες. Έτσι και αλλιώς, οι φωτοτυπίες γίνονται σε συνεργασία μαθητών και δασκάλων(ιδιαίτερα) ή γονέων οπότε δώρο αδωρον. Προτιμώ να γίνονται στο σχολείο. Αλλά πολλοί γονείς αν δε δουν φωτοτυπία, πιστεύουν ότι δεν γίνεται δουλειά.

mumu
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Θα ήμουν ευτυχισμένη αν αυτό ίσχυε έστω για ένα ΣΚ το 2μηνο για το γυμνάσιο…

Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Συμμετέχων

Έκανα αρκετά χρόνια ιδιαίτερα σε παιδιά δημοτικού μέχρι που το παράτησα . Από α δημοτικού οι απαιτήσεις τρελές , να βάζουν 5 φωτοτυπίες μπρος πίσω με ασκήσεις , αντιγραφή , ασκήσεις μαθηματικών , ασκήσεις ζωγραφικής , να μάθουν ορθογραφία , ποιήματα απέξω κ όλα αυτά μέχρι την επόμενη μέρα ποτέ να προλάβει το παιδί ειδικά αν κάθεται κ ολοήμερο αλλά και πότε να χαλαρώσει όταν έχει περάσει ένα απόγευμα κάνοντας ασκήσεις; Μέχρι να φτάσει παρασκευή το παιδι δεν θέλει να ακούει για μαθήματα συν ότι είναι κουρασμένο

Mitsi
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Νομίζω ότι ζω σε άλλη πραγματικότητα. Υπάρχουν δασκοι που το κάνουν αυτό στην πρώτη; Όταν ειδικά οι οδηγίες είναι το διάβασμα να μην ξεπερνάει τα δέκα λεπτά; Εγώ στην πρώτη έδινα μια αντιγραφή και μια φωτοτυπία με ζωγραφιές, να κυκλώσουν ας πούμε το γράμμα που μάθαμε και τέτοια χαλαρά που τα παιδιά τα χαιροντουσαν γιατί μετά ζωγράφιζαν κιόλας τις εικόνες που είχε.

loglady
Μέλος
Δημιουργός Κειμένων
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Πολύ μου αρέσει ο διάλογος που γίνεται κάθε φορά στα άρθρα της κυρίας Ευσταθιάδου! Τα τελευταία χρόνια η επίσημη οδηγία που δίνεται από το Υπουργείο για την Α/βάθμια είναι όσο το δυνατόν λιγότερη δουλειά στο σπίτι, εφόσον ο μεγαλύτερος όγκος της εργασίας οφείλει να γίνεται στο σχολείο. Από εκεί και πέρα, δηλαδή από την κεντρική διοίκηση μέχρι και τη διδακτική πράξη στην τάξη, μεσολαβούν ένα σωρό άλλοι παράγοντες, με αποτέλεσμα εν τέλει το πώς ο κάθε εκπαιδευτικός θα κάνει το μάθημά του να επαφίεται στον ίδιο σε πολύ μεγάλο βαθμό, ακόμη και παρά τις εντολές του Υπουργείου. Αυτό είναι θετικό… Διαβάστε περισσότερα »

Mitsi
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Ο διευθυντής του σχολείου δεν επιτρέπεται να επεμβαίνει στο διδακτικό έργο των δασκάλων. Κατά τα άλλα συμφωνώ με όσα λες

loglady
Μέλος
Δημιουργός Κειμένων
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Mitsi, κάνω copy/paste κάτι που βρήκα γκουγκλάροντας την πρώτη πρότασή σου (το πρώτο αποτέλεσμα της αναζήτησης): «Στο άρθρο 27 της κανονιστικής Υπουργικής Απόφασης 105657/2002 (καθηκοντολόγιο) αναφέρονται τα εξής: «Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας βρίσκεται στην κορυφή της σχολικής κοινότητας και είναι διοικητικός αλλά και επιστημονικός-παιδαγωγικός υπεύθυνος στο χώρο αυτό». Ειδικότερα ο διευθυντής της σχολικής μονάδας: α. καθοδηγεί τη σχολική κοινότητα ώστε να θέσει υψηλούς στόχους και να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για την επίτευξη τους για ένα σχολείο δημοκρατικό και ανοιχτό στην κοινωνία, β. καθοδηγεί και βοηθά τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους και ιδιαίτερα τους νεότερους, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού… Διαβάστε περισσότερα »

Mitsi
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Ναι ο διευθυντής είναι επικεφαλής αλλά όπως βλέπεις λέει ισότιμα. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να μπει στην τάξη σου και να σου πει γιατί κανείς αυτήν την άσκηση και όχι την άλλη. Η αλήθεια είναι ότι αυτό μας το έχουν τονίσει και οι σύμβουλοι, ο διευθυντής έχει ρόλο συντονιστή και συμβούλου, δεν μπορεί να επέμβει. Τώρα αν μιλάμε για περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δε θα έπρεπε να βρίσκονται στην τάξη και κάνουν ο,τι τους κατέβει ναι εννοείται και επεμβαίνει. Γι’αυτό και δίνεται έμφαση στο ότι κατευθύνει τους εκπαιδευτικούς, δεν μπορεί να διατάξει ας πουμε. Και ναι είναι λίγο χύμα αλλά… Διαβάστε περισσότερα »

demonoula
Μέλος
Συμμετέχων

Να ρωτήσω κάτι που δεν έχω καταλάβει; Το νόημα είναι να μην έχουν τα παιδιά καθόλου διάβασμα το συγκεκριμένο Σ/Κ σωστά; Οπότε οκ, την Παρασκευή προφανώς δε δίνεται δουλειά για το σπίτι. Την Πέμπτη όμως; Πχ. την Πέμπτη έχουν μαθηματικά, την Παρασκευή όχι, τη Δευτέρα έχουν πάλι. Μαθηματικά θα έχουν ασκήσεις για Δευτέρα αν έχω καταλάβει καλά; (Ή τουλάχιστον έτσι μου το έχουν μεταφέρει). Οπότε κάπου χωλαίνει το πράγμα… Επίσης, μήπως πριν προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε το «τσαντα στο σχολείο» να ξεκινούσαμε από το να μη μαθαίνουμε στα νήπια την αλφαβήτα; Βλέπω από την κόρη μου που πάει νήπιο ότι ξεκινάνε… Διαβάστε περισσότερα »

Vasilis
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Κυρία Ευσταθιάδου, πολύ ωραίο το κείμενό σας. Δυστυχώς πάρα πολλοί συνάδελφοί σας βλέπουν το λειτούργημα του εκπαιδευτικού ως δημοσιοϋπαλληλίκι και κυριολεκτικά βαριούνται και που ζουν. Τελείωσα το σχολείο το 2010 και, αν ήταν στο χέρι μου, πολλοί συνάδελφοί σας θα είχαν απολυθεί, διότι εκτός της έλλειψης μεταδοτικότητας είχαν και έλλειψη γνώσεων πάνω στο αντικείμενο που δίδασκαν. Έχω ακούσει από γνωστές μου μαμάδες με παιδιά του δημοτικού που οι δάσκαλοι τα φορτώνουν με διαγωνίσματα ενός εξωπραγματικού αριθμού ερωτήσεων, κάπου 40-50 ερωτήσεις ιστορίας π.χ. Κάτσε, ρε φίλε, εσύ τα θυμάσαι όλα αυτά και περιμένεις από ένα παιδάκι 9 χρονών να τα θυμηθεί;… Διαβάστε περισσότερα »

Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Νομίζω ότι όταν αφήνουν την τσάντα στο σχολείο, εγώ χαίρομαι πιο πολύ απ’ τα παιδιά μου! Είναι ευκαιρία να κανονίσουμε ό,τι θέλουμε επί 2 μέρες, χωρίς να μαντρωθούμε ένα πρωί ή ένα απόγευμα πάνω από φυλλάδια.