Η Nike παίρνει (ξανά) σαφή θέση για το θέμα της ισότητας

Οι μεγάλες εταιρείες τάσσονται όλο και πιο ξεκάθαρα με τη σωστή πλευρά

Μόδα ή όχι, φόβος ή όχι, αναγκαστικό ή όχι, δεν έχει πάντα σημασία. Μερικές φορές έχει περισσότερη σημασία να εκπροσωπούνται όλες οι φυλές και όλα τα φύλα με τον πιο μαζικό τρόπο που υπάρχει: μέσα από τις διαφημίσεις των κολοσσών. Τα παιδιά μας μεγαλώνουν ήδη με άλλες παραστάσεις, και πολλά που τώρα δεν είναι αυτονόητα, αρχίζουν να γίνονται.

Έξτρα μπόνους η εμφάνιση του Γιάννη Αντετοκούνμπο και το voice over της θρυλικής Μέγκαν Ραπίνο.

Kαι φυσικά, το καταπλητικό μοντάζ.

 

Εδώ το κλιπ που έφτιαξε η Nike για το Black Lives Matter

 

Το γεγονός ότι η Nike έκανε μια τέτοια διαφήμιση δεν συνεπάγεται ότι η Nike είναι μια καλή εταιρεία. Δεν είναι αυτό το νόημα του ποστ. Το γεγονός ότι η Nike αποφάσισε ότι το συμφέρον της είναι να κάνει μια τέτοια διαφήμιση είναι απόδειξη, και όχι ένδειξη, προς τα πού βαδίζει η κοινωνία μας αυτή τη στιγμή, όσο κι αν ζούμε σε έναν ιδιαίτερα ασταθή και πολωμένο κόσμο, γεμάτο με σεξισμό και ρατσισμό. Η πορεία είναι το θετικό στοιχείο, στην προκειμένη περίπτωση, που είναι ξεκάθαρο ότι δεν είναι ένα ξαφνικό πυροτέχνημα.

in

Αξιολογήστε το άρθρο

36 points
Upvote Downvote

10
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παρακαλούμε Συνδεθείτε για να σχολιάσετε
4 Θέματα σχολίων
6 Απαντήσεις θεμάτων
2 Ακόλουθοι
 
Με τις περισσότερες αντιδράσεις
Δημοφιλέστερο θέμα σχολίου
6 Συντάκτες σχολίων
Μαύρος ΓάτοςΛένα Φουτσιτζήluckystrike Πρόσφατοι συντάκτες σχολίων
  Εγγραφείτε  
νεότερα παλαιότερα δημοφιλέστερα
Ειδοποίηση για
Μέλος
Συμμετέχων

Ωραίο το βίντεο, ωραίο και το μοντάζ, ωραίο και το μήνυμα, όμως και τα υπόλοιπα έχουν σημασία.
Τα ονόματα μεγάλων εταιρειών όπως η Nike δυστυχώς απασχολούν συχνά και διάφορα άλλα ρεπορτάζ όπως το παρακάτω:
https://www.youtube.com/watch?v=17oCQakzIl8 (μετά το 15′ αναφορά και στην nike)

Λένα Φουτσιτζή
Editor
Συντονιστής Κοινότητας
Επιβεβαιωμένος Χρήστης
Δημιουργός Περιεχομένου
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Θρύλος

Όλα έχουν σημασία, αλλά και το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Μπορούμε να βρίσκουμε παντού το “αλλά για αυτό δεν λέτε” ή να λέμε “κοίτα, έγινε ένα μικροσκοπικό βήμα μπροστά, ας το αναγνωρίσουμε”. Είμαι της δεύτερης σχολής.

Μέλος
Συμμετέχων

Δεν βλέπω πού είπα “αλλά για αυτό δεν λέτε”. Συμφωνώ με αυτό που λες “Όλα έχουν σημασία, αλλά και το ένα δεν αναιρεί το άλλο”. Διαφωνώ με το “Μόδα ή όχι, φόβος ή όχι, αναγκαστικό ή όχι, δεν έχει πάντα σημασία”. Έχει. Αν υποθέσουμε ότι μια εταιρεία προσαρμόζει την καμπάνια της και την προβολή της εικόνας της στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα και τις προοδευτικά διαμορφούμενες αντιλήψεις των δυνητικών πελατών της, ενώ την ίδια στιγμή η γραμμή της παραγωγής της ακολουθεί άλλες τακτικές, μια σημασία την έχει. Το λες και υποκρισία… (τα μισά μου παπούτσια είναι Nike!)

Λένα Φουτσιτζή
Editor
Συντονιστής Κοινότητας
Επιβεβαιωμένος Χρήστης
Δημιουργός Περιεχομένου
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Θρύλος

Δεν έχει πάντα σημασία, κατά τη γνώμη μου. Μερικές φορές το θετικό, ειδικά αν είναι αυτό που φαίνεται καί όχι αυτο΄που πρέπει να ψάξεις, είναι πιο σημαντικό μακροπρόθεσμα από το στάτους κβο.

Εσύ λες ότι για τη Nike έχει, στη συγκεκριμένη περίπτωηση δηλαδή, ή ότι έχει ΠΑΝΤΑ σημασία;

Μέλος
Συμμετέχων

Εγώ Λένα λέω πως έχει σημασία όταν υπάρχει σημαντική ανακολουθία ανάμεσα στις πρακτικές και στην επικοινωνιακή εικόνα. Όμως η δαφορά μας νομίζω έγκειται στην προσέγγιση. Εγώ βλέπω συχνά εταιρείες κολοσσούς (όπως εδώ την Nike) να συντάσσονται με ρεύματα που έχουν ήδη δυναμική, ενισχύοντας το προφίλ τους εμπορικά, και όχι να δημιουργούν αυτές κάποιο ρεύμα. Κατα την γνώμη μου δηλαδή έπονται (και προφανώς ενισχύουν με την σύμπραξή τους) αλλά δεν δημιουργούν αυτές το “Θεττικό” για να τους το αναγνωρίσουμε σαν δημιουργημά τους επειδή έκαναν καλύτερο μοντάζ. Αλλά πάλι αυτή είναι απλά η γνώμη μου

Λένα Φουτσιτζή
Editor
Συντονιστής Κοινότητας
Επιβεβαιωμένος Χρήστης
Δημιουργός Περιεχομένου
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Θρύλος

Απάντησα μέσα στο ποστ.

Μαύρος Γάτος
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Σίγουρα, για την οικονομία της συζήτησης, μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τις κορυφαίες πολυεθνικές “μεγάλους αλήτες”. Παρόλα αυτά, προτιμάω να έχω απέναντί μου αληταράδες που δεν είναι επιπλέον και ρατσιστές/ομοφοβικοί/σεξιστές. Το να αναγκάζονται ακόμα και αυτοί έστω και να υποκρίνονται ότι συμμερίζονται ορισμένες από τις αξίες μου δείχνει ότι αργά (πολύ αργά δυστυχώς) και (κάπως) σταθερά, κερδίζεται η γκραμσιανή πολιτιστική ηγεμονία μέσα στην κοινωνία, η οποία είναι και το κυριότερο θεμέλιο των αλλαγών προς μια καλύτερη κοινωνία. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι θα φτάσω στο σημείο να θεωρήσω την (όποια) ΝΙΚΕ φορέα της κοινωνικής αλλαγής.

luckystrike
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Δημιουργός Κειμένων
Ειδικός

Εδώ βέβαια να πούμε πως η Nike πήγε στο δικαστήριο και είχε γίνει θέμα για διάκριση κατά των γυναικών. Δεν έχει αρκετά υψηλόβαθμα μέλη γυναίκες, παρότι η εταιρία δήλωσε πως τώρα που εντοπίσαμε το πρόβλημα θα κάνουμε κάτι γι’αυτό. Οι εργαζόμενες δήλωσαν πως μπαίνουν με χαμηλότερο μισθό απ’ότι οι άντρες και υπήρξαν αθλήτριες που κατήγγειλαν πως μετά την εγκυμοσύνη πιέστηκαν να γυρίσουν στα γήπεδα προκειμένου να πληρωθούν. Πρώτη φορά άκουσα γι’αυτό από youtuber runner όταν έψαχνα να βρω κριτική για κάτι αθλητικά παπούτσια που ήθελα να αγοράσω. Ο ίδιος έλεγε πως δεν αγοράζει nike μέχρι να ξεκαθαριστεί το τοπίο. Παραθέτω… Διαβάστε περισσότερα »

Μέλος
Δημιουργός Κειμένων
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Ίσως αξίζει να γίνει ενα editστο post και να προστεθεί και το καταπληκτικό σποτ της Nike για την ημέρα της γυναίκας

https://youtu.be/MzYYUGnmqLA

μιμόζα
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Ειδικός

Υπέροχο