in

Η Ρένα απαντά: Γιατί η πολιτική είναι θέμα ταμπού στις συζητήσεις;

Είναι δεδομένο ότι προσβάλλονται “οι άλλοι” όταν μιλάμε “εμείς” και γι’αυτό δε μιλάμε;

Είναι δεδομένο ότι προσβάλλονται “οι άλλοι” όταν μιλάμε “εμείς” και γι’αυτό δε μιλάμε; _____________ Η ιστορία της όπως την ξεχώρισα σήμερα Ρένα θα ήθελα την άποψη σου και φυσικά των σχολιαστριών! Γιατί η πολιτική είναι τζιζ θέμα; Σχεδόν ταμπού; Δεν θα έπρεπε θεωρητικά να συζητιέται πιο ανοιχτά στα πλαίσια της δημοκρατίας και ελευθερίας πεποιθήσεων; Η […] ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ampa

Είναι δεδομένο ότι προσβάλλονται “οι άλλοι” όταν μιλάμε “εμείς” και γι’αυτό δε μιλάμε;

_____________

Η ιστορία της όπως την ξεχώρισα σήμερα

Ρένα θα ήθελα την άποψη σου και φυσικά των σχολιαστριών!
Γιατί η πολιτική είναι τζιζ θέμα; Σχεδόν ταμπού; Δεν θα έπρεπε θεωρητικά να συζητιέται πιο ανοιχτά στα πλαίσια της δημοκρατίας και ελευθερίας πεποιθήσεων; Η δική μου θεωρία για την Ελλάδα είναι ότι φταίει η κομματική χροιά στις πολιτικές συζητήσεις. Αλλά από την άλλη είναι σχεδόν προφανές το που στέκεται κάποιος που γνωρίζεις ακόμα και αν δεν το έχετε συζητήσει ποτέ. Είναι δεδομένο ότι προσβάλλονται “οι άλλοι” όταν μιλάμε “εμείς” και γι’αυτό δε μιλάμε;
Θα εκτιμούσα την οπτική σας!

ΑΠΟ ΤΗΝ – Αλεjάνδρα

___________________

Ας οργανώσουμε τη συζήτηση

Πού είναι ταμπού θέμα; Ήδη από την αρχαιότητα στον ελληνικό χώρο δεν έκαναν και τίποτα άλλο, μιλούσαν για τα πολιτειακά, γι’ αυτό και καινοτόμησαν σε τόσους τομείς σε σχέση με την εποχή τους. Είχαν κι ελεύθερο χρόνο βέβαια, το χαμαλίκι το έκαναν οι δούλοι.

Να το αναδιατυπώσω: η πολιτική συζήτηση αφορά την πόλι, τον πολίτη, κι αυτός είναι ελεύθερος άνθρωπος, με ελεύθερο φρόνημα, όχι με φρόνημα δούλου που κάνει ό,τι τον συμφέρει κάθε φορά. Ο ελεύθερος άνθρωπος ταυτίζει την πολιτεία με τον ίδιο, συνδιαμορφώνονται ώστε το ένα να δουλεύει για το άλλο. Το δημοκρατικό αυτό ιδεώδες, εξαιρετικά υψηλό, αποτελεί και την έννοια του πατριωτισμού: υπερασπίζεσαι τα ιδανικά σου από όποια επιβουλή, τις αξίες που συνδιαμόρφωσες μαζί με όλους τους υπόλοιπους ελεύθερους πολίτες με τους οποίους νιώθεις ένα. Γι’αυτό τον λόγο η βάση της αθηναικής δημοκρατίας ήταν η οπλιτική φάλαγγα (και δευτερευόντως της Θήβας ο Ιερός Λόχος). Γι’αυτό το λόγο το ψήφισμα του Δημόφαντου καθορίζει ότι η υπεράσπιση της δημοκρατίας είναι καθήκον του πολίτη με κάθε τρόπο, εγκαινιάζοντας μια ιδέα του Κοινωνικού Συμβολαίου 18μιση αιώνες πριν τον Διαφωτισμό.

Η κρίσιμη φράση είναι το “ελεύθεροι άνθρωποι”. Αυτό εξηγεί απόλυτα γιατί οι πολιτικές συζητήσεις τη σήμερον δεν διεξάγονται σε περιβάλλον ελεύθερων πεποιθήσεων, όπως το προσδιορίζεις. Όταν σε εκατοντάδες παραδείγματα μεγάλο μέρος του λαού αναζητά ενεργά αλισβερίσι, βόλεμα, παλαιοκομματισμό, και ρητορική χτυπήματος του κατεστημένου (το οποίο ποτέ δεν έρχεται, επειδή αναζητούνται όλα τα προηγούμενα) η πολιτική χάνει την δυναμική της. Δεν παράγει αποτελέσματα στο γενικό, στο σύνολο. Γίνεται τρόπος επίλυσης διαφορών μεταξύ εχθρών, αρένα μονομάχων, διαγωνισμός ταπώματος στα social media που έδωσαν στον Έλληνα αυτό που -καθώς φαίνεται- τόσο του έλειπε: βήμα για να πει ό,τι του κατέβει στο κεφάλι, συχνά χωρίς γνώση, χωρίς κρίση, χωρίς φίλτρο και χωρίς σεβασμό στο συνομιλητή.

Δυστυχώς κι οι λεγόμενοι υπερασπιστές της ελεύθερης έκφρασης, τύπου Elon Musk, δεν πολυβοηθάνε, γιατί ουσιαστικά καπελώνουν κάθε συζήτηση προωθώντας ρητορική μίσους ως ισοδύναμο επιχείρημα. Η πεποίθηση δεν λογοκρίνεται, η χιονιστιβάδα που προκαλεί όμως δράσεις πρέπει να ελέγχεται.

Ειδικά για την περίπτωση της Ελλάδας μια τεράστια ζημιά που έχει επιτελεστεί στην εκπαίδευση είναι ότι ουδέποτε διδαχθήκαμε στο σχολείο για την νεότερη μεταπολεμική μας ιστορία -κι αυτή την προηγούμενη, δηλαδή, λάθος τη διδασκόμαστε, αλλά ας μην το ξεχειλώσω τώρα τόσο το θέμα. Επειδή υπάρχουν τα εξής τζιζ θέματα: o Εμφύλιος κι η Χούντα, τα οποία όσο δεν μελετώνται επισταμένως και χωρίς κομματικές παρωπίδες φυλακίζουν το λαό στην αμάθεια, στην παραπληροφόρηση, στην χειραγώγηση, στην αντίσταση στον ορθολογισμό -τάσεις καταστροφικές για το λαό, για το κράτος, ακόμη και για την εθνική ανεξαρτησία. Το σχολείο φοβάται να θίξει αυτά τα θέματα, οι μνήμες είναι νωπές και θύματα και των δύο πλευρών έχουν ακόμα συγγενείς ζωντανούς. Έτσι επείγει για μικρούς και μεγάλους να κάνετε ατομικά έρευνα και να γνωρίσετε, να ψάξετε, να μάθετε, ώστε να καταλαβαίνετε.

Τα ζητήματα αυτά κι ό,τι ανάγεται εκεί πολώνονται επομένως από το Θυμικό, αφού εκλείπει το Λογικό. Κι εκεί που η Μεταπολίτευση κατόρθωσε το ακατόρθωτο, την εθνική συμφιλίωση (κι ας υπήρχαν τα πράσινα και τα γαλάζια καφενεία, η θεσμική αλλαγή της δεκαετίας του ΄70 και ’80 ήταν τόσο θεμελιώδης που ξεπερνούσε τη γραφικότητα), ήρθαν στιγμές που ειπώθηκαν λόγια όπως “ή τους τελειώνουμε ή μας τελειώνουν” κι εναγκαλισμοί με ακροδεξιές κορώνες ώστε ξύπνησε εκ νέου εν μέσω σοβαρότατων διεθνών κρίσεων η εμφυλοπολεμική διαμάχη. Πόσο κρίμα και πόσο πληγώθηκε έτσι ένα κεκτημένο 50 χρόνων ειρηνικής συνύπαρξης… Σιγά σιγά προσπαθούμε να ανακάμψουμε. Ο διπλανός μας δεν είναι ο εχθρός μας, σύμμαχός μας είναι, δεν υπάρχουν εμείς και οι άλλοι, υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να προσεγγιστούν και να δουλέψουμε μαζί για το γενικό καλό, άλλα είναι τα μεγάλα προβλήματα.

Η Ρένα απαντά: Από πού ξεκινάς το διάβασμα;

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

48 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
CookieMonster
CookieMonster
1 χρόνος πριν

Ως κάτοικος Αγγλίας μια 10ετία έχω να πω ότι στην Ελλάδα η πολιτική ΔΕΝ είναι ταμπού θέμα. Σε όποιο τραπέζι και αν έχω κάτσει μετά το μισάωρο η κουβέντα γυρνάει ΠΑΝΤΑ στην πολιτική. Και το ίδιο γίνεται με τους Έλληνες στη Αγγλία. Οι κεντρο/δυτικοευρωπαίοι από την άλλη δεν μιλάνε ΠΟΤΕ για πολιτική, ακόμα και αν είστε 10 χρόνια φίλοι. Μπορεί να αναφέρουν ένα γεγονός π.χ. ποιος κέρδισε στις εκλογές αλλά μέχρι εκεί. Ειδικά οι νέοι στην Ελλάδα είναι πολύ πιο πολιτικοποιημένοι (συχνά και κομματικοποιημένοι). Πιθανότατα επειδή έχουμε γενικά την κουλτούρα της αραχτής κουβέντας αλλά και του καυγά πάνω στο ποτό,… Διαβάστε περισσότερα »

Sophia
Sophia
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  CookieMonster

Αλήθεια? Ολοι οι συναδελφοι μου στο Λονδίνο λατρεύουν να μιλουν για πολιτικη, αλλα περισσότερο απο την ιστορικη σκοπιά. Κατι που στην Ελλαδα δεν κανουμε..μιλαμε για πολιτικη οπως την ακουμε απο την τηλεοραση και τα λοιπα μιντια. Δηλαδή περισσοτερο σαν κουτσομπολιό και με μπόλικο φανατισμό!

Mauve
Mauve
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  CookieMonster

Και μένα με.ξένισε λίγο η απορία καθώς θεωρούσα ότι δεν είναι θέμα ταμπού στην Ελλάδα…όμως μιλάμε όντως για πολιτική ή για κόμματα;
Πάντως σε σχέση με άλλες χώρες, συζητείται αρκετά. Εκτός από την Γαλλία, όπου λατρεύω πώς ξεκινάει ο διάλογος ανάμεσα σε τραπέζια και παρέες αγνώστων κάθε ηλικίας και τάξης. Μαγεύομαι από την ένταση, την γλώσσα του σώματος, και απλά τους ακούω. Κάποτε μου θύμιζε και λίγο οικογενειακά τραπέζια με τα αδέρφια των παππούδων,που ήταν έντονα πολιτικοποιημένοι.

Kinbaku
Kinbaku
1 χρόνος πριν

Καμία μεταπολιτευτική συμφιλίωση δεν υπήρχε στα χωριά τουλάχιστον. Σογια ολοκληρα δε μιλιουνταν μεταξύ τους. Μέχρι τουλάχιστον τα μεσα του ’90 που αρχισαν να ελαττώνονται ραγδαία οι μετεμφυλιακές γενιές. Και δυστυχώς τα καφενεία δεν ήταν πράσινα και γαλάζια. Αυτο ηταν η βιτρινα. Ηταν κομμουνιστικά και εθνικόφρονα. Με πορτρέτα Βελουχιώτη και Βασιλιά Γεωργιου Β’ / Παυλου / Κωνσταντινου. Ψωνιζαμε απο συγκεκριμενο μπακαλη , συγκεκριμενο χασαπη , συγκεκριμενο τσοπανη κλπ οι άλλοι ηταν εχθροι. Τέτοια φάση. Οσο κι αν εχουν εξομαλυνθει τα πραγματα , τα παιδικα τραυματα μενουν.

daria
daria
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Kinbaku

Πόσο αλήθεια και πόσο θλιβερό είναι αυτό που περιγράφεις.

Sourealistria
Sourealistria
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Kinbaku

Δεν τα πρόλαβα αυτά, σε μας ήταν πρασινοι-μπλε και κσποιοι σκορπιοι κομμουνιστες. Θυμάμαι ως παιδι να παίζουν ξυλο κανονικό στα καφενεία παραμονές εκλογών, να πέφτουν μπουνιδια μεταξύ δεξιών και σοσιαλιστων και την αλλη μερα να πίνουν μαζί καφέ

Mauve
Mauve
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Kinbaku

Ζούμε τις μέρες των τελευταίων της γενιάς, σε κάποια χωριά τα καφενεία πάνε ακόμα δύο δύο! Σε μας δεν κρύβονταν πάντως, σημαία σφυροδρέπανο στο ένα, γαλανόλευκη στο άλλο.
Ίσως πλέον να αντικαταστάθηκαν από τους φανατικούς οπαδούς ομαδων;

BabyDoll
BabyDoll
1 χρόνος πριν

Γιατί οι Ελληνες, και πολλοί άλλοι βέβαια αλλά τώρα μιλάμε για την Ελλάδα, είναι κομματικοποιημένοι κι όχι πολιτικοποιημένοι. Στηρίζουν το κόμμα ο,τι και να κάνει αυτό και το δικαιολογούν. Ξεχνάνε οτι το κόμμα δεν είναι ποδοσφαιρική ομάδα, σε καθε θητεία κρίνεται και αν δεν τηρήσει τα όσα είπε δεν θα έπρεπε να ξαναψηφιστεί. Ετσι όταν μιλάς για πολιτική μιλάς στην ουσία για τα κόμματα. Αν με κάποιον ψηφίσατε το ίδιο κόμμα το εκθειάζετε μαζί και πάει καλά το πράγμα, αν όμως όχι και ο ένας απ τους δύο είναι φανατισμένος τότε θα υπάρξει καυγάς. Ισως γι αυτό είναι λίγο ταμπού… Διαβάστε περισσότερα »

avis
avis
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  BabyDoll

Πολύ συμφωνώ μαζί σου. Κανείς κάποιο σχόλιο για την πραγματικότητα που σε περιβάλλει κι αμέσως σου βάζουν κομματική ταμπέλα

mongrel
mongrel
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  BabyDoll

Καλά, κι αυτό το “στηρίζουν το κόμμα” δεν ισχύει και πολύ πια, ένα σωρό σούρτα φέρτα είδαμε τα τελευταία χρόνια.

BabyDoll
BabyDoll
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  mongrel

Σουρτα φέρτα πολιτικών κυρίως γι αυτό και άλλαξαν κόμματα και οι ψηφοφόροι (ας μην ξεχνάμε και τα βύσματα που ψηφιζουν με καθαρά προσωπικό συμφέρον). Οι πολιτικοί όμως δεν μετράνε γιατί αλλάζουν κόμματα για το συμφέρον τους. Ποσοι από τους ψηφοφόρους έχουν πραγματικά διαβάσει και συμφωνούν με το πολιτικό πρόγραμμα του κόμματος που ψηφίζουν; Δεν λέω 100% αλλά στα πιο σημαντικά στοιχεία. Ποσοι θα ψήφιζαν ένα κόμμα που δεν είναι ακριβώς της ιδεολογικής τους παράταξης (άκρων εξαιρουμένων) επειδή πολύ απλά τα κόμματα της δικής του ιδεολογικής παράταξης ήταν απογοητευτικά και το πολιτικό πρόγραμμα μιας άλλης ήταν καλό; Γι αυτό και ο… Διαβάστε περισσότερα »

Rini tou Trinculu
Rini tou Trinculu
1 χρόνος πριν

Καλησπέρα! Το διαβάσαμε λοιπόν και αυτό: αν το ΚΚΕ πάρει την εξουσία, θα κλέψει(!!!) και θα καταστρέψει την ελευθερία μας! Αίσιον και ευτυχές το 1950!… Ενώ ο καπιταλισμός και τα κόμματα που τον στηρίζουν, μας έχουν τρελάνει στην ευημερία και στις ελευθερίες… Μάλιστα. Δεν θέλω τώρα να επεκταθώ στο ζήτημα, αν ωστόσο γενικευτεί η συζήτηση, θα επανέλθω. Ήθελα όμως να πω τούτο: η πολιτική σημαίνει σύγκρουση ιδεολογιών και οι ιδεολογίες αποτυπώνουν ταξικά συμφέροντα που αποκρυσταλλώνονται σε κομματικούς σχηματισμούς. Πολιτική έξω από κόμματα δεν μπορεί να υπάρξει. Οι υπαρκτές αντιπαλότητες αντικαθρεφτίζουν ακριβώς αυτή την ύπαρξη και τη διαπάλη ανάμεσα στα ταξικά… Διαβάστε περισσότερα »

MEV
MEV
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Rini tou Trinculu

“Προσωπικά, μου είναι παγερά αδιάφορη η εθνική συμφιλίωση”
Meanwhile, συνέπειες εμφυλίου: 70.000 νεκροί και παραπάνω, περίπου 100.000 εκτοπισμένοι, απώλεια του ΑΕΠ της τάξεως του -12,7% σε σχέση με τα επίπεδα που βρισκόταν στην αρχή της σύγκρουσης, πολιτική καταστολή με αποκορύφωμα την επιβολή της στρατιωτικής δικτατορίας του 1967.
Ναι, όντως το να παίζεις μάπες μέχρι τελικής πτώσεως με αυτόν που διαφωνείς πολιτικά και όλο του το σόι παρουσιάζει σαφή πλεονεκτήματα.
comment image&ct=g

Rini tou Trinculu
Rini tou Trinculu
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  MEV

Εν τω μεταξύ (και ουχί meanwhile) στον ελληνικό εμφύλιο. δεν “πλακωθήκαμε στις μάπες μέχρι τελικής πτώσεως” επειδή διαφωνούσαμε πολιτικά οι μεν και οι δε και τα σόγια μας. Μετά από την κατοχή, έβγαινε ένα λαϊκό κίνημα που είχε σηκώσει ΟΛΟ το βάρος της αντίστασης νικηφόρα και είχε να αντιμετωπίσει την – απούσα από την αντίσταση – αστική τάξη της χώρας και τα πολιτικά της μορφώματα, που γύρισαν φρέσκοι – φρέσκοι από Κάϊρα και Νότιες Αφρικές για να στηρίξουν το καθεστώς τους που είχε κλονιστεί. Μαζί και το βρετανικό ιμπεριαλισμό. Το Δεκέμβρη του 44, οι άγγλοι έστησαν πολυβολεία στην Ακρόπολη και… Διαβάστε περισσότερα »

MEV
MEV
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Rini tou Trinculu

IT’S A MEME,BATMAN
comment image

Τώρα για όλα τα υπόλοιπα, ψυχή βαθιά, δε θα βγάλει κάπου αυτή η κουβέντα. Ελπίζω να περνάτε ωραία εκεί στο παλαιοκομμουνιστικό συννεφάκι σας.

Τελευταία επεξεργασία 1 χρόνος πριν από MEV
MEV
MEV
1 χρόνος πριν

Όχι, απλώς μετά από άπειρους καβγάδες σε οικογενειακά/φιλικά τραπέζια με διάφορους μπαρμπαδες (ως επί το πλείστον) να λένε την αποψάρα τους λες και είναι ο νόμος της βαρύτητας, χωρίς να σκέφτονται ότι ο άλλος μπορεί να έχει διαφορετική και να θίγεται, περάσαμε πλέον στο επόμενο στάδιο όπου για να μη βγαίνουμε έξω και μετά παίρνουμε τα ντεπόν σα τικτακ το κόψαμε λίγο, μέχρι να περάσουμε στο επόμενο στάδιο που είναι να διαφωνούμε σχετικά κόσμια (έχουμε χρόνια). Υ.Γ: Ρένα, με όλο το σεβασμό, μεγάλο θέμα θα ανοίξω τώρα, αλλά θα διαφωνήσω με τη διδασκαλία απ’ τα σχολεία για θέματα όπως ο… Διαβάστε περισσότερα »

daria
daria
1 χρόνος πριν

Ρένα, αν είχαμε λύσει τα τραύματα του εμφυλίου και υπήρχε πραγματική εθνική συμφιλίωση δεν θα ζούσαμε αυτά που ζήσαμε την τελευταία 15 ετία. Με το που ζόρισαν τα πράγματα βγήκε στην επιφάνεια ο,τι ήταν κρυμένο κάτω απο το χαλί.

Sourealistria
Sourealistria
1 χρόνος πριν

Η πολιτική συζήτηση ευδοκιμεί μονο σε ελεύθερους ανθρώπους. δε μπορεί νσ γίνει πολιτική κουβέντα με τον τύπο που στηρίζει τον τάδε γιατί έβαλε το παιδί του στο δημο ή τον άλλο γιατί του έφτιαξε δρόμο ή τον τρίτο γιατί τον βοήθησε σε κατι αλλο. Οι άνθρωποι λοιπόν που δεν εξαρτώνται απο συγκεκριμένο πολιτικό ή κόμμα μια χαρά συζητάνε. Και μιλάω ενώ ασχολούμαι ενεργά απο τα 18 μου, όταν όμως είδα σοβαρές διαφορές απόψεων με το κόμμα που ημουν ξεγράφτηκα απο μέλος και τους κούνησα το μαντήλι.

Τελευταία επεξεργασία 1 χρόνος πριν από Sourealistria
Στεφανος st
Στεφανος st
1 χρόνος πριν

Διαχωριζεις τα κομματα απ την πολιτικη. Κι αναφερεις πως ειναι προβλημα η κομματικη χροια. Στην ιδια παγιδα επεσαν κι αλλες σχολιαστριες… Ας δουμε ομως τι σημαινει δημοκρατια. Η δημοκρατια ανακαλυφθηκε για να λυσει ενα τεραστιο προβλημα της αρχαιας αθηνας την μαχη συμφεροντων μεταξυ μελων της κοινωνιας που οδηγουσε σε μαχες δια των οπλων. Δεδομενου οτι η παραγωγη το αεπ ας πουμε ειναι μια πιτα αν εσυ παρεις παραπανω στερεις απο μενα. Στην αρχαια αθηνα το προβλημα προεκυψε γιατι οι σκλαβοι ειχαν παντα ενα ξεροκοματο να φανε. Οι μικροι ελευθεροι καλλιεργητες ωστοσο, αυτοι που ονομαζονται δουλοπαροικοι, αυτοι που ειναι ελευθεροι αλλα… Διαβάστε περισσότερα »

Τελευταία επεξεργασία 1 χρόνος πριν από Στεφανος st
???
???
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Στεφανος st

Όταν υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν κόμματα με θρησκευτική ευλάβια και αρνούνται να δεχτούνε ότι υπάρχει ρευστότητα, τότε κομματικοποίηση=παρωπίδες. Διότι υπάρχουν ακόμα και σήμερα άνθρωποι που ψηφίζουν ευλαβικά πχ ΠΑΣΟΚ διότι Ανδρέας (καλησπέρα σας από το 1980).

dreammaker
dreammaker
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Στεφανος st

Βαζω την ουγια στο σεντονι σου Δημοκρατια ηταν το πρωτο βημα στην Αθηνα Στη Ρώμη έγινε το δευτερο , ακόμα καλύτερο Res publica το κοινο καλο-συμφερον. Το μειονεκτημα της δημοκρατιας φανηκε νωρις (30 χρονια κρατησε έτσι κι αλλιώς), ο δήμος , ο λαός , δεν μπορεί να πάρει σωστές-καλες αποφάσεις ουτε για τον εαυτο του (φανηκε και δω στο δημοψηφισμα ) Στη respublica ομως που εχουμε και σημερα κατα καποιο τροπο ,εμπειροι επαγγελματίες (πολιτικοι, αναλυτες , δημοσιολογοι , δημοσιογραφοι κλπ ) μπορουν καλυτερα να σκεφτουν το κοινο καλο. πχ σκεφτειτε να ψηφιζουμε για να κανουμε πολεμο και οι μαναδες και… Διαβάστε περισσότερα »

???
???
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  dreammaker

Μήπως να αφαιρεθεί από τις γυναίκες και το δικαίωμα ψήφου γιατί έχουν περίοδο και μπορεί να τις επηρεάσει; Γιατί κάπου το έχω ξανακούσει το αφήγημά σου…

Roto_bla
Roto_bla
1 χρόνος πριν

Συγνώμη αλλά εγώ κάνω πολιτικές συζητήσεις μόνο όταν βρίσκομαι στην Ελλάδα. Αν θέλεις να δεις πόσο ταμπού είναι πήγαινε προς Βρετανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ιρλανδία, Γερμανία, και η μόνη περίπτωση να ακούσεις κάποιον να μιλάει για πολιτική θα είναι ή σε πανεπιστήμιο (και αυτό με όρους και πολύ περιορισμένα) ή μεταξύ ηλιθίων για το πόσο κακή είναι η μετανάστευση και για τα αεροπλάνα που μας ψεκάζουν και αλλάζουν τον καιρό (ναι, το λένε) και την ξαφνικίτιδα. Που είναι ένα μιξ υποτιθέμενης πολιτικής συζήτησης κυρίως κατά των ελίτ και των κυβερνήσεων και ατελείωτης ψεκιάς. Σαν υποσημείωση θα πω ότι πάντα αγαπώ ένα… Διαβάστε περισσότερα »

CookieMonster
CookieMonster
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Roto_bla

Couldn’t agree more! Έκατσα πρόσφατα σε μια παρέα με Έλληνες κ Αλβανούς τους περισσότερους από τους οποίους γνώριζα για πρώτη φορά και η κουβέντα έγινε άμεσα και απολύτως φυσικά πολιτική, χωρίς κομματικό χρωματισμό, και το απόλαυσα (αν κ είχαμε εκ διαμέτρου αντίθετη οπτική σε διάφορα θέματα). Σε μη ελληνόφωνα τραπέζια δεν μου συμβαίνει ποτέ αυτό. Μέχρι το λάχανο που κέρδισε την Τρας φτάνουμε. Ειδικά όσο ήμουν φοιτήτρια, μου έκανε τρομερά αρνητική εντύπωση το πόσο απολιτίκ είναι οι φοιτητές στο UK. Κ ήμουν φοιτήτρια σε εποχές Brexit. Τα μόνο επιχειρήματα που άκουγες ήταν για τουριστικές βίζες και ψεκασμένες ασυναρτησίες. Sad.

Mauve
Mauve
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  CookieMonster

Έχετε δίκαιο! Μόνο με Ανατολικογερμανούς συζητήσαμε πολιτική πιο έντονα. Θα πρόσθετα πως στο Βερολίνο υπάρχουν πολλοί που εκφράζουν την πολιτική τους στάση κυρίως με τον τρόπο ζωής τους: η ζωή και η καθημερινότητα τους είναι βασισμένες στην αριστερά ή αναρχική η φιλοπςροβαλλοντική τους ταυτότητα. Η αναρχική κοινότητα που ζοπυσε και εργαζόταν κυρπιως σε καταλήψεις δέχθηκε δίωξη τα τελευταία χρόνια λόγω του gentrification αλλά οι πράσινοι προστατεύθηκαν κοινωνικά λόγω της κλιματικής αλλαγής, της στήριξης της μάζας προς τρόπους ζωής φιλικούς προς την φύση κλπ Αναφέρεις το Μπρέξιτ, και θυμάμαι τις έντονες συζητήσεις και τις πολιτικές δράσεις που οργανώνονταν από μεγάλη μερίδα… Διαβάστε περισσότερα »

???
???
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Roto_bla

Καλά για πήγαινε μια βόλτα από ΗΠΑ να δεις τι γίνεται… Που έτσι και ξεφύγει λίγο η συζήτηση και πάει προς την πολιτική φεύγουνε κεφάλια (και ξεφεύεγει και εξαιρετικά συχνά).

Ace in the Hole
Ace in the Hole
1 χρόνος πριν

Δεν θεωρώ ότι τα πολιτικά είναι ταμπού θέματα, απλά υπάρχουν ηλίθιοι φανατισμένοι, που δεν μπορείς να συζητήσεις τίποτα.

Παράδειγμα, ένα πιτσιρίκι από κομμουνιστές γονείς. Δεν συμφωνούσα μαζί του ότι η Βενεζουέλα είναι παράδεισος και άρχισαν κατηγορίες περί προπαγάνδας. Ε, από τότε είπα μακριά από τέτοια άτομα.