in

Η Ρένα απαντά: Για τη συνεργασία με διατροφολόγο

Σε σχέση με τις διατροφικές διαταραχές και την ψυχολογική συμβουλευτική.

Το πρόβλημα με το φαγητό παραμείνει, ξεκίνησα μετά από ένα χρόνο διακοπής άλλα νομίζω ότι δε θα αλλάξει τίποτα. _________ Η ιστορία της όπως την ξεχώρισα σήμερα Από την εφηβεία μου έχω θέματά με το φαγητό, στα 18 μου ξεκίνησα με άλλον έναν διατροφολόγο, η γυναίκα του πρόσφερε υπηρεσίες σαν σύμβουλος ψυχικής υγείας. Έκανα 1 […] ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

00well covid anorexia superJumbo

Το πρόβλημα με το φαγητό παραμείνει, ξεκίνησα μετά από ένα χρόνο διακοπής άλλα νομίζω ότι δε θα αλλάξει τίποτα.

_________

Η ιστορία της όπως την ξεχώρισα σήμερα

Από την εφηβεία μου έχω θέματά με το φαγητό, στα 18 μου ξεκίνησα με άλλον έναν διατροφολόγο, η γυναίκα του πρόσφερε υπηρεσίες σαν σύμβουλος ψυχικής υγείας. Έκανα 1 χρόνο και με τους 2, τη συμβουλευτική τη σταμάτησα επειδή θεωρώ ότι 1ο δε με βοηθάει και 2ο ήταν αρκετά χειριστική (πχ μιλούσαμε με μηνύματά έκτος συνεδρίας κάθε μέρα για όσο κράτησε η συνεργασία μας και πάντα αυτή έστελνε χωρίς λόγο, και καλά σαν φίλες).

Με τον διατροφολόγο αυτά τα 6 χρόνια η φάση ήταν start and stop, άλλα μιλούσαμε γενικά συχνά αυτά τα 6 χρονιά. Το πρόβλημα με το φαγητό παραμείνει, ξανά ξεσκόνισα μετά από ένα χρόνο διακοπής άλλα νομίζω ότι δε θα αλλάξει τίποτα.
Έκανα λάθος που ξανά ξεκίνησα και μήπως με πιάνει κότσο ;

ΑΠΟ ΤΗΝ – ANA&MIA

__________________

Ας οργανώσουμε τη συζήτηση 

Οι διατροφικές διαταραχές είναι μια παθολογία της θρέψης που έχει ψυχολογικό υπόβαθρο (εικόνα σώματος, έλεγχος επ’αυτού, οικογενειακές προσλαμβάνουσες και προσδοκίες). Επομένως χρειάζεται διατροφολόγο εξειδικευμένο στην ιδιαίτερη αυτή κατάσταση, σε συνεργασία με ψυχολόγο-ψυχοθεραπευτή, ιδιαίτερα επειδή συνδέεται με καταθλιπτικά συμπτώματα.

Το ψευδώνυμο είναι αποκαλυπτικό, έχεις επεισόδια και νευρικής ανορεξίας και νευρικής βουλιμίας, πράγμα επικίνδυνο.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η ψυχολόγος σύζυγος έστελνε μηνύματα στο πλαίσιο της συνεργασίας σας, ώστε να βεβαιώνεται και να σου επιβεβαιώνει και της ιδίας ότι προχωράς σύμφωνα με το πρόγραμμα. Καθώς επίσης κι ότι υπάρχει δίχτυ ασφαλείας αν αισθανθείς άσχημα, ώστε να προλάβει τα χειρότερα. Εσύ όμως γράφεις ότι ήταν χειριστική. Δεν ξέρω, δεν ήμουν εκεί, πιθανολογώ ότι η αιτία ήταν αυτή που σου γράφω, εσύ βέβαια ξέρεις καλύτερα.

Το θέμα της «εξαπάτησης» σε τόσο σοβαρό ζήτημα είναι κάτι άλλο. Αν δεν νιώθεις να βαδίζει καλώς η συνεργασία αναζήτησε άλλο επαγγελματία. Εξέτασε όμως το γιατί δεν βάδισε καλά. Οι διατροφικές διαταραχές δεν φεύγουν από την μια μέρα στην άλλη, πάντως, είναι ένας ανηφορικός μαραθώνιος, οπλίσου με υπομονή. Πιθανόν να βρεις ενδιαφέροντα και χρήσιμα τα Ημερολόγια Τροφικών Διαταραχών μια σειρά podcasts με επαγγελματίες ειδικούς για διάφορα θέματα σχετικά.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

10 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
CookieMonster
CookieMonster
7 μήνες πριν

Το “σύμβουλος ψυχικής υγείας” τι είναι; Έχει κάποια συγκεκριμένη ακαδημαική/επαγγελματική πορεία; Απαιτείται κάποιο πτυχίο; Ή είναι από τους 1000αδες συμβούλους που πλήρωσαν για 1 ράντομ σειρά σεμιναρίων.
Αν μιλάμε για πάθηση της σοβαρότητας αυτών που αναφέρει η α,μπα, χρειάζεται εξειδικευμένος ψυχίατρος. Φαίνεται να μην φοβάσαι να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου και να αναζητήσεις βοήθεια. Είναι σημαντικό όμως να ψάξεις τον κατάληλο ειδικό και να μην χαθείς στη θάλλασα των τσαρλατάνων που πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Τελευταία επεξεργασία 7 μήνες πριν από CookieMonster
Γιώργος
Γιώργος
7 μήνες πριν

Αν τα ψευδώνυμα είναι η πάθησή σου (νευρική ανορεξία ή βουλιμία), η πάθησή σου είναι σοβαρή (κινδυνεύει η υγεία και η ζωή σου) και χρειάζεται να τη δεις σοβαρά. Καλύτερα ψυχίατρος ειδικευμένος στις διατροφικές διαταραχές.

earthmom
earthmom
7 μήνες πριν

Οι διατροφικές διαταραχές είναι ένα πολύ δύσκολο πεδίο.Μηπως,ειδικά εδώ, ένας ‘ σύμβουλος ψυχικής υγείας ‘ δεν είναι ο κατάλληλος και απαιτείται κλινικός ψυχολόγος ή και ψυχίατρος; Κατά τ αλλά η μόνιμη συμβουλή μου ως εξοικειωμένη με το θεμα στα παιδιά με τέτοια προβλήματα: μην αλλάξετε τίποτα προς το παρόν,μην πεινάτε,απλώς κάντε μια και μόνη πρώτη κίνηση, ξεκινήστε γυμναστήριο.

CookieMonster
CookieMonster
7 μήνες πριν
Απάντηση σε  earthmom

Γιατί υποθέτεις ότι η κοπέλα πρέπει να χάσει βάρος και όχι να πάρει; Αν η υπόθεση της α,μπα είναι σωστή, πιθανότατα ήδη χρησιμοποιεί την γυμναστική ως μέσο απώλειας θερμίδων. Ή θα μπορούσε να έχει και ορθορεξία που είναι επίσης πολύ σοβαρό θέμα και καθόλου ασύμβατο με τη γυμναστική. Ίσα ίσα.

earthmom
earthmom
7 μήνες πριν
Απάντηση σε  CookieMonster

Δεν υπέθεσα ότι πρέπει να χάσει βάρος,μιλησα για οποιαδήποτε διατροφική διαταραχή. Η γυμναστική είναι φάρμακο για το μυαλό και μέρος θεραπευτικών πρωτοκόλλων

Fractal
Fractal
7 μήνες πριν
Απάντηση σε  earthmom

Συμφωνώ απόλυτα. Πέρασα ξυστά από τη διατροφική διαταραχή, η σχέση μου με το φαγητό δε θα είναι ποτέ χαλαρή κι ανέμελη, αλλά αυτό που με έσωσε είναι η γυμναστική!

whattheduck
whattheduck
7 μήνες πριν

αγάπη μου γιατί ξανά αφού είδες πως δεν σε βοήθησε;
ψάξε ψυχίατρο ψυχοθεραπευτή με εξειδίκευση στις δ.δ.
χρειάζεσαι ψυχοθεραπεία, ειδάλλως δεν βγαίνεις από τον φαύλο κύκλο.
ξέρω πως είναι δύσκολο, όμως είσαι δυνατή και θα νικήσεις όπως τόσοι άνθρωποι τα κατάφεραν.
και δες και αυτό keadd.gr/

καλή τύχη
❤️

bmath
bmath
7 μήνες πριν

Καλή μου, η ανορεξία είναι πολύ σοβαρή ψυχική νόσος, με ψηλά ποσοστά θνησιμότητας. Δηλαδή αυτό που έχεις είναι δυνητικά θανατηφόρο και χρειάζεται συστηματική φροντίδα, πλαισιωμένη απο ψυχολόγους που εξειδικεύονται στις διατροφικές διαταραχές, ο οποίοι θα σε καθοδηγήσουν κατάλληλα. Ενδεχομένως να κανετε κ κάποιες οικογενειακές συνεδρίες. Καταλαβαίνω ότι είναι δύσκολο αλλά μη το αμελήσεις, παίζεις τη ζωή σου. Αν δε μπορείς να βρεις εσύ κάποιον ειδικό ζήτα απο την οικογένειά σου ή τους φίλους σου να σε βοηθήσουν. Πρέπει και αξίζει απόλυτα να υο κάνεις.

lucid dream
lucid dream
7 μήνες πριν

Έχεις προβλήματα διατροφής. Είναι μόνον διατροφής; Έχεις παντρευτεί το διατροφολόγο και τη δικιά του, που πουλάει φιλία;
Υπάρχουν άπειροι επαγγελματίες, βρες μία άλλη διατροφολόγο. Αν χρειάζεσαι ψυχολόγο βρες έναν καλό επαγγελματία.

Jennaki
Jennaki
7 μήνες πριν

Το πηγές πολύ σωστά αρχικά. Για μένα είναι απαραίτητη έστω μια εκτίμηση από επαγγελματία ειδικό υγείας ώστε να καταλάβεις γιατί υπάρχει η κακη σχέση με το φαγητό. Είναι όμως πολύ πιθανό να μη σου ταίριαξαν αυτοί οι δύο επαγγελματίες. Καλύτερα αν απευθυνθείς αλλού και για τις δύο περιπτώσεις. Υγ.Παίρνω ως δεδομένο ότι έχεις κάποια περιττα κιλά που θέλεις να χάσεις στο πλαίσιο της σωστής διατροφής/υγιεινης ζωής και δεν παιδευεσαι για 4-5 κιλά και μια τέλεια εικόνα, ή υποφέρεις από ανορεξία ή υπερφαγια και παχυσαρκία γιατί εκεί χρειάζεσαι ειδικό ψυχικής υγείας για διατροφικές διαταραχές. Υγ. Δεν είναι όλοι επαγγελματίες. Η σύμβουλος… Διαβάστε περισσότερα »

Τελευταία επεξεργασία 7 μήνες πριν από Jennaki