NIATA MK 1709 2048x1365 1
in ,

Ραλού, τι είναι ΝΙΑΤΑ και τι το ψηφιακό κέντημα;

Η πολυτάλαντη και πολυσχιδής δημιουργός μιλάει στo ampa και εξηγεί πώς ξεκίνησε να μαθαίνει ψηφιακό κέντημα από τη λατρεία για μια βιτρίνα στο Λονδίνο!

ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ

Το crafting στην Αθήνα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και ζει ημέρες δόξας στο Instagram, μιας και σε αυτή την πλατφόρμα οι μικρές επιχειρήσεις γνωρίζουν μεγάλη απήχηση από το κοινό. Τα NIATA είναι ένα clothing brand το οποίο χρησιμοποιεί το ψηφιακό κέντημα ως βασικό μέσο έκφρασης. Διαθέτει μπλούζες, μπλουζάκια και φούτερ που έχουν μια γερή δόση από την ατμόσφαιρα του κέντρου της Αθήνας, αποπνέουν κάτι το κουλ, το αστείο και το πνευματώδες. Εμείς μιλήσαμε με τη Ραλού για την αισθητική, το ίντερνετ αλλά και για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα.

— Πες μας λίγα πράγματα για σένα. Ποια είσαι, με τι ασχολείσαι, σε ποια περιοχή της πόλης δραστηριοποιείσαι.

Με λένε Ραλού και είμαι η δημιουργός του clothing brand NIATA. Πρωταρχικό χαρακτηριστικό του brand είναι η χρήση ψηφιακού κεντήματος σε ύφασματα και έτοιμα ρούχα.

Επισήμως το brand δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, τον Μάιο του 2020 στη Κυψέλη, όταν για πρώτη φορά αισθάνθηκα ότι είχα άπλετο χρόνο για να στοχαστώ πάνω σε διάφορα πράγματα. Ενα από αυτά ήταν η επαγγελματική μου πρακτική και η δημιουργική μου κατεύθυνση.

—Έχεις και άλλους λογαριασμούς στο ίνσταγραμ; Τι περιεχόμενο έχουν και που αποσκοπείς; Είναι κομμάτι ενός πρότζεκτ ή απλά εξυπηρετούν δικές σου αισθητικές αναζητήσεις;

Τρέχω άλλους δυο ίνσταγκραμ λογαριασμούς, ναι!

Ενα είναι το Hyper Pharma (hyper_pharma) το οποίο (προς το παρόν) είναι μία καταγραφή τών επιγραφών LED των ελληνικών φαρμακείων που αναβοσβήνουν ζωηρά και ακατάπαυστα! Πέρα από τις χορευτικές δονήσεις που μου δημιουργούν, βρίσκω φοβερό ενδιαφέρον στα αμέτρητα σχέδια και μοτίβα που παρουσιάζει η κάθε μία στο κάθε φαρμακείο.

Ο δεύτερος ονομάζεται Palimpsest Now (palimpsest_now). Είναι ουσιαστικά ένα προσωπικό φωτογραφικό προτζεκτ το οποίο εστιάζει σε δημόσιες αφίσες. Πολλές αφίσες! Αφίσες κολλημένες η μία πάνω στην άλλη, τυχαία σκισμένες, αφημένες στην τύχη να εξελίσσονται από τα χέρια των ξένων και τα στοιχεία της φύσης. Αυτά τα ακούσια ´έργα τέχνης᾽, συνεργατικά και ανώνυμα δημιουργημένα από όλους και από κανέναν, αποτελούν για εμένα σε καθημερινή βάση μια άτυπη έκθεση όπου τα έργα τέχνης διαρκούν μόνο για εκείνη τη στιγμή.

Έχω πλάνα για άλλους δύο αλλά για αυτά ας μιλήσουμε την επόμενη φορα.

Στην αρχή δεν είχα απολύτως καμία ιδέα πως να χειριστώ αυτή τη νέα μαγική μηχανή και ούτε υπήρχε κάποιος τριγύρω μου για να ρωτήσω. Αλλά ήμουν φοβερά ενθουσιασμένη και αποφασισμένη. Ήθελα να προχωρήσω στο μέλλον και να συναντήσω τον εαυτό μου, με όλη την απαραίτητη τεχνογνωσία, να κεντάει!

— Πες μας πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με το ψηφιακό κέντημα και πώς το έμαθε;

Το 2017, όταν έμενα στο Λονδίνο, μία Κυριακή κάναμε βόλτα με δυο φίλους στο κέντρο και μπαινοβγαίναμε σε διάφορα ακριβά μαγαζιά ρούχων. Σε κάποια στιγμή όταν είμασταν στο Liberty και οι τρεις μας, σχεδόν ταυτόχρονα, παρατηρήσαμε κάτι φοβερά σχέδια πάνω σε ένα t-shirt. Τα θαυμάσαμε για αρκετή ώρα! Αλλά αυτό που θυμάμαι πιο έντονα ήταν η περιέργεια που ένοιωσα για τον τρόπο με τον οποίο αυτά ήταν ‘τυπωμένα’ στο ένδυμα. Βασικά όχι ‘τυπωμένα᾽ αλλά ραμμένα!

Τις επόμενες ημέρες άρχισα να παρατηρώ ότι κάθε μέρα κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού μου διαλείμματος περνούσα από ένα κατάστημα με μηχανές κεντήματος. Κάθε μέρα! Το ίδιο κατάστημα! Μηχανές κεντήματος! Δεν μου πήρε πολύ καιρό για να πάρω την απόφαση να αγοράσω μία και να αρχίσω να πειραματίζομαι με αυτό το νέο μέσο.

Στην αρχή δεν είχα απολύτως καμία ιδέα πως να χειριστώ αυτή τη νέα μαγική μηχανή και ούτε υπήρχε κάποιος τριγύρω μου για να ρωτήσω. Αλλά ήμουν φοβερά ενθουσιασμένη και αποφασισμένη. Ήθελα να προχωρήσω στο μέλλον και να συναντήσω τον εαυτό μου, με όλη την απαραίτητη τεχνογνωσία, να κεντάει!

Αντιθέτως, διάβασα υπομονετικά όλες τις σελίδες του τεχνικού εγχειριδίου, πέρασα αρκετό χρόνο βλεποντας youtube βίντεος με Αμερικανίδες μαμάδες που έδειχναν πως να κεντήσουν (ψηφιακά) αρκουδάκια για τα ρούχα των μικρών παιδιών τους και μέσα από δοκιμές και σφάλματα κατάφερα να κεντήσω την πρώτη μου λέξη: ΝΙΑΤΑ!

NIATA MK 1766 scaled
Φωτο: Γιώργος Αδάμος/ampa

 

— Ποια έκφραση από τα ρούχα σου αρέσει περισσότερο σε εσένα πιο πολύ και ποιο έχει κάνει τη μεγαλύτερη επιτυχία σε αυτούς που τα αγοράζουν;

Προσωπικά αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι το Club Crisis! Εκτός από το γεγονός ότι αυτός ο χαμογελαστός τύπος, που σηκώνει τον αντίχειρά του, μου δημιουργεί μια πολύ θετική διάθεση – παρόλο που ο κόσμος περνάει μια κρίση- oυσιαστικά αυτό ήταν και το πρώτο επίσημο σχέδιο που έδωσε το τελικό σπρώξιμο ώστε να γεννηθεί το brand! Οπότε χωρίς δισταγμό αυτό είναι πολύ κοντά στην καρδιά μου, και στην καρδιά του κοινού η αλήθεια είναι. Με δεύτερο φαβορί το Feels like Versace!

— Από που παίρνεις έμπνευση και ποιες είναι οι επιρροές σου;

Σίγουρα εμπνέομαι από βιβλία, εκθέσεις και μια προσεκτικά επιλεγμένη λίστα στο διαδίκτυο. Καθοριστικό ρόλο παίζουν επίσης οι άσκοποι τεράστιοι περίπατοι στη πόλη, συζητήσεις με φίλους και εξερεύνηση συναισθημάτων.

NIATA MK 1647 scaled
Φωτο: Γιώργος Αδάμος/ampa

 

— Τα λογότυπα σου είναι γεμάτα λογοπαίγνια. Πες μας λίγα πράγματα για την προσέγγιση σου και το χιούμορ.

Η αλήθεια είναι ότι πολλές από τις σχεδιαστικές μου προτάσεις μέχρι στιγμής τσιγκλάνε υπάρχοντα και καθιερωμένα λογότυπα, πάντα στα πλαίσια ενός φιλικού παιχνιδιού (Neverest,Halfbright, Feels like Versace, Easily,Deep Heat). Ωστόσο αυτό δεν ήταν/είναι κάτι σκόπιμο, δηλαδή δεν έχτισα το brand με σκοπό τις παρωδίες γνωστών λογοτύπων. Απλά έτυχε να μου έρθουν αυτές οι ιδέες και με έκαναν να γελάσω δυνατά. Οπότε το έκανα! Το χιούμορ παίζει καθοριστικό ρόλο στη ζωή μου και ό,τι αυτό συνεπάγεται. Είναι κάτι που υπήρχε έντονα στα νιάτα μου και χαίρομαι ιδιαίτερα που ακόμα υπάρχει στα ΝΙΑΤΑ.

—Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχεις συναντήσει ως τώρα;

Ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση για εμένα έως τώρα ήταν η ίδρυση και παρουσίαση του brand. Και πιθανότατα στο μέλλον μία νέα πρόκληση θα είναι η εξέλιξη και η επιχειρηματική ανάπτυξη του brand.

NIATA MK 1660 scaled
Φωτο: Γιώργος Αδάμος/ampa

 

— Πώς τα καταφέρνεις και τα οργανώνεις όλα και τρέχεις ολομόναχη μια επιχείρηση; 

Αρχικά αυτό που κάνω δεν θα το ονόμαζα ακόμα επιχείρηση. Επιχείρηση συνήθως σημαίνει μεγάλη παραγωγή, προσωπικό κ.α.

Τα ΝΙΑΤΑ προς το παρόν λειτουργούν σε μικρή κλίμακα και κάπως έτσι τα πράγματα σε αυτό το στάδιο είναι διαχειρίσιμα. Καμιά φορά επιστρατεύω τους φίλους μου για να βοηθήσουν ο καθένας με τον ξεχωριστό του τρόπο.

— Τι σου δίνει μεγαλύτερη χαρά στη δουλειά σου;

Η αμεσότητα του να σχεδιάζεις μία ιδέα και έπειτα να μπορείς να τη ράψεις σε ένα ρούχο και να το φορέσεις δημιουργεί ένα φοβερό ενθουσιασμό και συγκίνηση. Και φυσικά το ενδιαφέρον και η ανταπόκριση του κόσμου προς αυτό που δημιουργώ προσφέρει επιπλέον και ιδιαίτερη χαρά.

— Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον;

Προφανώς θα ήθελα να δω τα ΝΙΑΤΑ στο Liberty!

NIATA MK 1695 scaled
Φωτο: Γιώργος Αδάμος/ampa

 

Μικρό CV

Η Ραλού είναι σχεδιάστρια με ευρύ πεδίο καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων. Είναι φύσει περίεργη και ανοιχτή σε οτιδήποτε καινούργιο, πράγμα που αποτυπώνεται στην καλλιτεχνική της πρακτική.

Έχει ολοκληρώσει σπουδές αρχιτεκτονικής στο Λονδίνο και στη συνέχεια εργάστηκε στον τομέα του wayfinding (αρχιτεκτονική σήμανσης).

Τα τελευταία 2 χρόνια ασχολείται με τη γραφιστική, τις εικονογραφήσεις, τον σχεδιασμό εταιρικών ταυτοτήτων και με σάιτ.

Παράλληλα, διευθύνει το δικό της clothing brand NIATA, το οποίο χρησιμοποιεί το ψηφιακό κέντημα ως βασικό μέσο έκφρασης.

 

https://www.instagram.com/niata_officiel/?hl=el

https://www.instagram.com/hyper_pharma/?hl=en

https://www.instagram.com/palimpsest_now/?hl=en

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια