Ο Νίκος Βέρτης είναι ένας πολύ γνωστός (σε όσους παρακολουθούν το είδος) λαϊκός τραγουδιαστής. Οι δηλώσεις που έκανε στο Happy Day πάντως δεν προκρίνονται για την διαφοροποίησή του και την ακολουθία των σύγχρονων τάσεων.
Ούτε λίγο, ούτε πολύ δήλωσε ότι μια γυναίκα πρέπει να του θυμίζει τη… μάνα του. Μάλιστα το γενίκευσε, λέγοντας ότι κάτι τέτοιο αποτελεί πρότυπο στην αντρική φαντασία. Μην το μπλέξουμε ψυχαναλυτικά, πιο απλά το εννοούσε ο αοιδός.
«Μου αρέσει η γυναίκα, να είναι γυναίκα. Μην το πάρετε αρνητικά, δεν θέλω να φανεί σκληρό, αλλά, το πρότυπο του κάθε άντρα νομίζω, είναι μια γυναίκα που έχει στοιχεία της μητέρας του. Όταν εγώ έχω μεγαλώσει με μια μητέρα που μου μαγειρεύει δυο φαγητά τη μέρα, σηκώνομαι και μου στρώνει το κρεβάτι, με μάλωνε όταν πετούσα τα παπούτσια μου… Θέλουμε η γυναίκα που έχουμε δίπλα μας, να έχει λίγο από τα στοιχεία της μητέρας μας».
Οι δηλώσεις έγιναν στην εκπομπή Happy Day και αυτό είναι σημαντικό: θέλω να πιστεύω ότι η ελαφρότητα των προγραμμάτων lifestyle είναι η παγίδα να εκφραστούν απόψεις με τρόπο αφιλτράριστο. Βέβαια ίσως αυτό να είναι και πιο αποκαλυπτικό τελικώς για το τι πιστεύει κάποιος στ’αλήθεια από μια πιο στημένη συνέντευξη.
Μια υπηρέτρια είναι πάντα ευπρόσδεκτη, καθώς φαίνεται! Φροντίστρια, δερβέναγας και να βάζει μια τάξη στο σπίτι, με την “απαραίτητη” δόση επανάληψης που θα κάνει τον άντρα να νιώσει -ίσως- ότι μένει “αιωνίως έφηβος” με το αναφαίρετο δικαίωμα της κατοπινής γκρίνιας ότι “τον πρήζουν”. Ή τουλάχιστον αυτό διαβάζουμε ανάμεσα στις γραμμές.
2023 μου λέτε; Να τα ξεχάσουμε αυτά. Τι είμαστε, τίποτα νεοφεμινίστριες; Ακούς εκεί! 1950 και πολύ μας είναι…
Ή εναλλακτικά η γυναίκα-πολυεργαλείο: εργαζόμενη, φροντίστρια, μάνα, νοικοκυρά, σέξι, γυμνασμένη, τα κάνει όλα και συμφέρει. Κι ο άντρας το ανώριμο παιδί που θέλει τα πάντα.
Να μην πω βέβαια και το άλλο το σημαδιακό: όπως τον μεγαλώσεις το γιό, αυτά θα “λουστούν” οι γυναίκες-σύντροφοι του αργότερα… Έχει αναπάντεχες ευθύνες η γονεϊκότητα, βλέπεις.
Για κακή τύχη του Νίκου Βέρτη, το μόττο “μου θυμίζεις τη μάνα μου (γι’αυτό σε αγαπάω)” το είχε διατυπώσει πιο εμπορικά και πιο πετυχημένα -υπό μορφήν μπιτάτου κι επαρκώς μόνοτονου άσματος- ο αείμνηστος Χρήστος Κυριαζής σε πρωϊμότερες περιόδους. Μιας τέλος πάντων πιο αθώας, πιο απονήρευτης εποχής. Σήμερα όμως…
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Δεν υπάρχει πιο ξεκαβλωτικό πράγμα από ενήλικο άτομο που δεν ξέρει να φροντίσει στοιχειωδώς τ@ν εαυτ@ τ@ και το σπίτι τ@.
Εντωμεταξύ όλ@ ξέρουμε ότι το πιο πιθανό είναι να είναι ομοφυλόφιλος που δεν θέλει ή που δεν τον αφήνει η δισκογραφική του να το “παραδεχτεί”. Και μάλλον εκφράζει μια άποψη που δεν έχει νόημα καθότι δεν τη νιώθει και που θεωρεί ότι πρέπει να εκφράσει για να εξυπηρετήσει τον ρόλο του ως straight περσόνας. Και αυτή η άποψη του, μάλλον ομοφυλόφιλου με μια γερή δόση internalized homophobia, επηρεάζει νέ@ που τον παίρνουν σοβαρά και διαιωνίζει την πατριαρχεία της οποίας μάλλον είναι μεγάλο θύμα. Ο ορισμός της τρέλας.
Η αλήθεια είναι πως στα σοσιαλ μίντια, σε κάθε είδηση που σχετίζεται με το Βέρτη, από κάτω εμφανίζονται σχόλια που τον χλευάζουν ως ομοφυλόφιλο. Είτε ισχύει είτε όχι, το κοινό στο οποίο απευθύνεται αυτού του είδους η τέχνη δεν “αγκαλιάζει” τίποτα άλλο πέρα από τα στερεότυπα. Ο άντρας πρέπει να είναι έτσι, η γυναίκα πρέπει να είναι γιουβέτσι. Ή καλύτερα να φτιάχνει γιουβέτσι.
Όταν απευθύνεσαι σε ανθρώπους που ζουν στο 1950, κάτι πρέπει να κάνεις, κάτι πρέπει να πεις για να τους ικανοποιήσεις. Ίσως γίνομαι κ εγώ στερεοτυπική, αλλά όσοι άνθρωποι πιστεύουν πως “μας προωθούν την ομοφυλοφιλία”, Βερτηδες ακούν συνήθως.
Ακριβώς. Και δεν είναι ο μόνος του ίδιο ρεπερτορίου που έχει κάνει τέτοιες δηλώσεις.
2 φαγητα την ημερα κιολας…..2, οχι 1. Καθε μερα? Κολλησα σ’αυτο….μπραβο σ’αυτες τις γυναικες παντως για την φαντασια και την εφευρετικοτητα. Εγω πελαγωνω τι θα μαγειρεψω με ενα φαγητο.
Η μάνα του Βέρτη ενδεχομένως δεν είχε επιλογή από το να έχει αυτό το ρόλο και να δίνει αυτό το πρότυπο.
Ο ίδιος ο Βέρτης μετα τα 15 (ή την απομάκρυνση απ’ το σπίτι) φαίνεται δεν άνοιξε ούτε ημερολόγιο,ούτε εφημερίδα , ούτε site, ούτε τηλεόραση για να ενημερωθεί για το έτος και γενικά για την πάροδο του χρόνου.
Η σύντροφος τώρα του Βέρτη έχει ευτυχώς την επιλογή να μην μπλέξει ( η να ξεμπλέξει) σε αυτή την θέση. Πάλι καλά που του ξεφεύγει και το δηλώνει κιολα, προειδοποιεί εγκαίρως.
Κι εγώ θέλω έναν άντρα σαν τον μπαμπά μου! Μαγείρευε, σιδέρωνε, πηγαινόεφερνε τα παιδιά του σε σχολείο και δραστηριότητες. Και όλα αυτά όχι επειδή δεν τα έκανε η μητέρα μου. Το αντίθετο! Και στα παιδιά του βράχος. Α, επίσης ήταν/είναι πατέρας που συζητάει με τα παιδιά του. Όχι απόμακρος και προβλήματα οικειότητας όπως πολλοί πατεράδες. Μπορείτε κάποιοι εκεί έξω ναγ γίνεται έτσι; Αμφιβάλλω! Το γεγονός βέβαια ότι έχουμε πολύ μεγάλο αριθμό αντρών (αλλά ίσως και γυναικών) που δεν μπορούν να φροντίσουν τον εαυτό τους με ξεπερνά… Όλα έτοιμα στο χέρι!
Και μεις Βέρτη μου, έναν άντρα να μας θυμίζει την μανούλα σου θέλουμε 😑
Ούτε λίγο ούτε πολύ την αλήθεια δήλωσε, βασική αρχή της ψυχολογίας είναι ότι ο τρόπος που μεγαλώσαμε και τα πρότυπα των γονιών επηρεάζουν τις μελλοντικές μας επιλογές. Ο Βέρτης δεν υποκρίνεται, δεν προσπαθεί να παγιδεύσει καμία, αυτά είναι τα θέλω του αυτά εκφράζει. Υπάρχουν αντίστοιχα πολλές γυναίκες που επιδιώκουν μία τέτοια, ας την πούμε παραδοσιακή, σχέση και δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να τους κατακρίνουμε ή να ειρωνευόμαστε τις αρχές τους. Υποτίθεται ότι επιδιώκουμε ένα κόσμο που ο καθένας μπορεί να ζει όπως επιθυμεί χωρίς να του επιβάλλεται έξωθεν και άνωθεν η οποιαδήποτε “σωστή” ιδεολογία. Αυτά ενώ δε μου αρέσει καν… Διαβάστε περισσότερα »
Παραλείψατε ίσως την γενίκευση: “αλλά, το ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΝΤΡΑ νομίζω, είναι μια γυναίκα που έχει στοιχεία της μητέρας του”.
Ο ίδιος ας ζήσει όπως επιθυμεί.
Περελλειψε τη γενικευση, πρελλειψε επισης το γεγονος οτι οι διασημοι (οποιο κ αν ειναι αυτοι) λειτουργουν σαν προτυπα οποτε οτι δηλωνουν εχει αλλη βαρυτητα και επιρροη, παρελλειψε επισης να κατανοησει την αρχη της ψυχολογιας στην οποια αναφερεται η γραφουσα: η αρχη της ψυχολογιας δεν λεει αυτο, οτι δηλαδη αν ειναι ετσι η μανα του καθενος θα ψαξει μια ιδια γυναικα. Η ψυχολογια λεει πως επηρεαζομαστε απο τον τοπο μου μας μεγαλωνουν, τι σημαινει αυτο; Αυτο σημαινει πως μπορει να μας απωθει 100% ο χαρακτηρας και προσωπικουητα των γονιων μας, μπορει να ναι να μας επηρεασει να δουμε κατι παρομοιο αλλα… Διαβάστε περισσότερα »
Στηρίζομαι αποκλειστικά και με εξαιρετική επιτυχία στον εαυτό μου εδώ και 35 χρόνια, από τα 17.5 και τη λέξη ζόρικο δεν τη σκέφτηκα ποτέ. Ίσως το περιθώριο αυτό το έχουν άνθρωποι που έχουν πίσω τους μαμάκα και μπαμπάκα άρα γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ άνεσης και ταλαιπωρίας. Αυτό που συνεχίζω να υποστηρίζω όμως ότι το θέμα είναι κάπως ανούσιο, όπως είπε και ο Στέφανος παρακάτω είναι προσφορά και ζήτηση και δε νομίζω ο Βέρτης να έχει πρόβλημα προσφοράς. Ούτε να αναγκάζεται η γυνή να του πλένει τα ρούχα στη σκάφη. Η μεγάλη απορία που θα ήθελα όμως να λύσω είναι η… Διαβάστε περισσότερα »
το @ είναι συμπεριληπτικό και κάλλιστα μπορεί να αντικασταθεί με το ουδέτερο, πχ “όποιο γνωρίζει κάθε βοήθεια καλόδεχτη”
Παραλειπετε και την πραγματικότητα ότι παλαιότερα αλλά και τώρα σε κάποιες περιοχές/χώρες , το αν η γυναίκα θα αναλάβει αυτό τον ρόλο δεν ήταν επιλογή της. Αν δεν ήθελε , κινδύνευε στην χειρότερη και στην καλύτερη είχε κοινωνική απομόνωση. Ακόμα και τώρα υπάρχουν κατάλοιπα αυτης της πραγματικότητας.
Όταν οι ρόλοι αυτοί λοιπόν είχαν επιβληθεί, πόσο παράλογο είναι τελικά να θεωρούνται παρωχημένοι και να χρειάζεται να ξεπεραστούν; Είναι υποχρεωτικό όσες θέλουν αυτούς τους ρόλους να τους υιοθετήσουν πλήρως ακριβώς οπως επιβάλλονταν στις γιαγιάδες μας; Δεν υπάρχει περίπτωση να θέλουν μόνο ένα κομμάτι , να θέλουν να διαμορφώσουν κάτι καινούργιο κλπ κλπ;
Προσωπικά θεωρώ αυτούς τους ρόλους παρωχημένους και πρακτικά επικίνδυνους για τη γυναίκα. Δε θα φτάσω στο σημείο να πω να μετράμε τις βόλτες του σκύλου, αλλά οικογένεια και μοιρασμένη ζωή, σημαίνει μοιρασμένες δουλειές και ενδιαφέρον από τις δύο πλευρές για τη χαρά του συντρόφου. Μία γυναίκα που προσφέρει συνεχώς και μονομερώς στους άλλους, είναι μια γυναίκα κουρασμένη και ανικανοποίητη, διότι τι χαρά να λάβεις από τα στρωμένα κρεβάτια και τα τακτοποιημένα παπούτσια; Επίσης μια ζωή χωρίς οικονομική ανεξαρτησία μπορεί να σε δέσει σε δυσάρεστες καταστάσεις χωρίς δυνατότητα διαφυγής. Αλλά αυτό είναι η δική μου γνώμη και δε μπορώ να την… Διαβάστε περισσότερα »
“Μου αρέσει η γυναίκα να είναι γυναίκα”, με αυτή την φράση προσπαθεί να μας παγιδεύσει όλες. Όταν δεν ακολουθούμε το παλαιό πρότυπο της γυναίκας που τα κάνει όλα και συμφέρει, τότε δεν είμαστε αρκετά γυναίκες… Αν δεν θέλει να κρίνεται για αυτά που λέει, να μην τα λέει δημόσια και, κυρίως, να μην γενικεύει.
Και τι εννοεί με το γυναίκα ??? Δηλ πλύστρα ,καθαρίστρια ,νοικοκυρά με το χαμόγελο στα χείλη.Μονο που τώρα έχουν προστεθεί κι άλλοι ρόλοι ,όπως εργαζόμενη ,βοηθός στα μαθήματα του παιδιού ,επιστήμονας ,λογίστρια της οικογένειας και τόσα άλλα …
Ολοι κ οχι ολ@ γιατι βαριεμαι το παζαρεμα του αυτονοητου,κατεχουμε οτι ειναι gay.Κ καλα κανει.Αυτο που δεν κανει καλα,ειναι οτι φοβαται να αποκαλυψει την οποια αληθεια του.Στον βωμο του χρηματος???Στον βωμο που μονο αυτος ξερει???Κ αντι αυτου,λεει πατροπαραδοτες βλακειες για αντιπερισπασμο…
το παζαρεμα του αυτονοητου προνομιου, μαλιστα…
Kαλη συνεχεια!Αν δεν σου ειναι κατι καθαρο…feel free to ask!
Ναι αλλα σε αυτον θα πάτε να κλεισετε τραπέζι… Εμπαργκο. Ουτε μισο γαρύφαλλο κορίτσια!!
καθείς έχει δικαίωμα να επιθυμεί ότι θέλει. αν έχει και παρέχει και τα μέσα και δημιουργεί και την συνθήκη για να πραγματοποιηθεί η επιθυμία του ακόμα καλύτερα γι αυτόν. Κι ο βέρτης σίγουρα τα έχει τα μέσα. το αν τα προσφέρει βέβαια αυτό αφορά αυτόν. έχει τα μέσα για να υπάρξει με κάποιάν που δεν θα απαιτείται να είναι σκλαβα του αφεντικού για να βιοπορίζεται. έχει τα μέσα να στηρίξει τον εύκολο άνετο και χωρίς κόπο και άγχος βιοπορισμό δυο ατόμων και μάλιστα σε επίπεδο πολύ πάνω του μέσου όρου. όλο αυτό ονομάζεται ζήτηση. η πραγματοποιηση της επιθυμίας του εξαρτάται… Διαβάστε περισσότερα »
Είναι πρόβλημα γιατί όταν είσαι δημόσιο πρόσωπο και μιας κάποιας ηλικίας οι ανοησίες που λες πρέπει να φιλτράρονται αλλιώς είσαι κρετίνος.
Όλοι μπορούμε να θέλουμε πολλά. Δεν έβγαλε αγγελία «ζητείται σκλάβα». Το παρουσιάζει σαν μια λογική θεώρηση των πραγμάτων από «τον άντρα τον σωστό» και δίνει πάτημα στον κάθε ηλίθιο να περιμένει από την σύντροφό του να είναι σκλάβα.
Το να μην κρύβεις τις απόψεις σου δεν είναι πανάκεια. Δεν δικαιολογεί οι απόψεις σου να είναι εκτός τόπου και χρόνου.
Μα, τί τέλειο! Ο κάθε βολεμένος μπέμπης κάνει ό,τι ακριβώς του έχουν μάθει και έτσι διαιωνίζεται το funk phainomenon. Και για ποιόν λόγο ο κάθε Βολεβέρτης να απαρνηθεί τις προνομιάρες του και να αλλάξει τον ρου των πραγμάτων; Για ποιόν λόγο να μπει στην διαδικασία να αμφισβητήσει το υπάρχον καθεστώς; Μπέμπης για πάντα. Από την άλλη όταν η πατριαρχία εκπαιδεύει αυστηρά τα θηλυκά στο να βρίσκονται υπό, να προσφέρουν απλήρωτη εργασία, να τρώνε ξύλο/κακοποίηση και να το βουλώνουν, ο κάθε Πεούχος θα βρίσκει υποψήφιες. Έτσι είναι γιατί έτσι το πάτε. Και για τα θύματα του Λιγνάδη η ίδια ρητορική είχε… Διαβάστε περισσότερα »
Και με την ίδια λογική, σε σημεία του πλανήτη που μια γυναίκα δε μπορεί να πουλήσει απολύτως τίποτα άλλο εκτός από το γεγονός ότι έχει αιδοίο, μπορούμε να αφήσουμε τους μαστρωπούς και τους πελάτες στην ησυχία τους γιατί προσφορά και ζήτηση αφού και να πούμε στα θύματα trafficking “στο χέρι σου είναι να μη μπλέκεις αν δεν το επιθυμείς”. Ο Ανδρέας Λοβέρδος θα ήταν περήφανος για σένα, Στέφανε.
Στο επιχειρημα που αναφερεις το προβλημα ειναι η προσφορα/ζητηση της σεξεργασιας ή ο εξαναγκασμός και η παρανομία, που εγκλωβιζουν ανθρωπους σε συνθηκες διαβιωσης πολυ περαν της βουλησης τους? Προσωπικα, πολλες φορες εχω αισθανθει και αισθανομαι αφορητη καταπιεση απο τη μισθωτη εργασια/σκλαβια (κατα το αναρχικοτερον) και δεν σου κρυβω οτι εχω φαντασιωθει μεταξυ σοβαρου και αστειου το σεναριο του να πουλησω το αιδοιο μου ως πιθανα καλυτερο για την περιπτωση μου. Μια φορα μαλιστα, σε κατασταση απολυτου μπαφιασματος με μια φιλη, αφου ειχαμε κραξει θεους και δαιμονες για τη σαπιλα της δουλειας μας, ειχαμε παρει τηλεφωνο σε μια αγγελια για τσοντες.… Διαβάστε περισσότερα »
“Εχει τα μέσα να στηρίξει τον εύκολο άνετο και χωρίς κόπο και άγχος βιοπορισμό δυο ατόμων και μάλιστα σε επίπεδο πολύ πάνω του μέσου όρου”
Αυτό πάλι πως προκύπτει; Είναι τόσο άνετος αλλά έχει ανάγκη να προβληθεί σε εκπομπές και να κάνει τέτοιες δηλώσεις;
Από τη στιγμή που δεν υπάρχουν συνθήκες ισότητας μεταξύ αντρών και γυναικών, είναι ανήθικο να το αφήσουμε στην προσφορά και στη ζήτηση. Παράνομο δεν είναι, γιατί ενώ υπάρχουν νόμοι που προστατεύουν τους εργαζόμενους, δεν υπάρχει τίποτα για την απλήρωτη οικιακή εργασία. Να αποκτήσουμε ισότητα και να αξιωθώ να δω μια γυναίκα που να έχει την ίδια καταξίωση και την ιδια οικονομική κατάσταση με το Βέρτη να κάθεται παρόλα αυτά να του φτιάχνει 2 φαγητά τη μέρα. Δεν το βλέπω να συμβαίνει, να σου πω την αλήθεια.
Κι εμείς έχουμε το δικαίωμα να κάνουμε κριτική σε αναχρονιστικές και σεξιστικές απόψεις για το φύλο μας όταν αυτές δημοσιεύονται. Το ότι υπάρχουν γυναίκες που ψήνονται για το μοντέλο ζωής του κάθε Βέρτη (ας το πιστέψουμε ότι είναι του Βέρτη για την οικονομία της συζήτησης) δεν αναιρεί αυτό το δικαίωμα και το γεγονός ότι πρόκειται για αναχρονιστικές και σεξιστικές απόψεις. Επιπλέον, δεν θα γίνει εισαγγελική παρέμβαση για να παντρευτεί φεμινίστρια αν δεν θέλει. Τώρα αυτά τα περί μισθωτής σκλαβιάς λες&οι άντρες δεν έχουν αφεντικά, αποκρύπτοντας ότι το να γίνουν σώγαμπροι δεν είναι το πρώτο που θα πρότεινες σε ανάλογη περίπτωση,… Διαβάστε περισσότερα »