Η κόρη μου πηγαίνει Ε’ Δημοτικού και σπάνια έχουν κάποια άσκηση για το σπίτι. Σε 5 λεπτά έχει “διαβάσει” για την επόμενη μέρα. Στην αρχή της σχολικής χρονιάς υπέθεσα ότι τα κάνουν όλα στο σχολείο μέχρι που άνοιξα τα βιβλία και είδα ότι οι μισές ασκήσεις ήταν άγραφες ή ότι τις είχαν απαντήσει προφορικά (ακόμη και στα μαθηματικά απαντάνε προφορικά στα προβλήματα). Επίσης παρατήρησα ότι για αρκετό καιρό μέναν κολλημένοι στο ίδιο μάθημα, ειδικά στην Ιστορία και στη Γεωγραφία. Έτσι άρχισα να ρωτάω. “Τι κάνατε στην ώρα της Ιστορίας;” ” Η κυρία μας έβαλε να ακούσουμε ένα τραγούδι” και παρόμοιες απαντήσεις. Το συζήτησα και με άλλες μαμάδες για να βεβαιωθώ ότι είναι αλήθεια γιατί ανησύχησα ότι η κόρη μου παραμελεί τα μάθημα της ή ότι δεν προσέχει στη τάξη κλπ. Και κατάλαβα ότι η κόρη μου έλεγε την αλήθεια. Οι υπόλοιπες μαμάδες (όσες γνωρίζω) είναι ενθουσιασμένες με τη δασκάλα και είμαι η μόνη απογοητευμένη. Εν τω μεταξύ συζητώντας με μαμάδες που τα παιδιά τους πάνε σε άλλα σχολεία βλέπω ότι είμαστε και πολύ πίσω στην ύλη. Δεν ξέρω τι να κάνω. Με αγχωνει και κατά κάποιο τρόπο με κουράζει το γεγονός ότι το παιδί μου δεν μαθαίνει κάτι. Είναι σαν να μην πηγαίνει σχολείο, πραγματικά βλέποντας την ύλη έχουν μάθει τα μισά (ακόμη και από τα μαθήματα που έχουν διδαχτεί). Και το κακό είναι ότι θα έχουν την ίδια δασκάλα και του χρόνου. Έχω σκεφτεί να απευθυνθώ στον Διευθυντή αλλά φοβάμαι ότι δε θα βρω το δίκιο μου (αν έχω δίκιο). Έχεις να μου προτείνεις κάτι;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Αγαπητή μαμά,
Χαίρομαι που νοιάζεσαι για την πρόοδο του παιδιού σου και αγωνιάς για τα μαθησιακά του αποτελέσματα. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να ανησυχείς τόσο. Όπως έχουμε πει και άλλες φορές, στην Ελλάδα η ποσότητα του homework είναι δυσανάλογα μεγάλη και οι γονείς, λανθασμένα, θεωρείτε ως κριτήριο ποιότητας μαθήματος την ύπαρξη φωτοτυπίας ή πολλών ασκήσεων. Τα παιδιά 10-12 ετών δεν πρέπει να σπαταλούν στην σχολική μελέτη παραπάνω από μία ώρα και σε αυτήν συνυπολογίζεται και όλο το εξωσχολικό διάβασμα π.χ γλώσσες. Έχοντας αυτό ως δεδομένο δεν μου φαίνεται περίεργο που η δασκάλα δεν βάζει ασκήσεις για το σπίτι, μπορεί, πράγματι, να ακολουθεί τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους. Ούτε μου φαίνεται περίεργο που προσπερνά ασκήσεις: οι δάσκαλοι επιλέγουμε από το πλήθος των προτεινόμενων ασκήσεων αυτές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών μας. Καλύτερα να διαλέγει δυο και καλές, παρά να τις βάζει όλες με τις σειρά, άκριτα. Όπως βλέπεις, υπάρχει παιδαγωγικά στοιχειοθετημένος αντίλογος στα παράπονα σου.
Επίσης, αδίκως μπαίνεις σε σύγκριση με τους άλλους δασκάλους: δεν ξέρεις τι δάσκαλοι είναι, σε τι τάξεις απευθύνονται, πόσο καλό μάθημα κάνουν, τι μαθαίνουν τα παιδιά. Καλά καλά, δεν ξέρεις αν σου λένε αλήθεια οι άλλοι γονείς. Άντε και είστε όντως πίσω, είναι τόσο πρόβλημα; Και πως θα πείσεις την δασκάλα να τρέξει χωρίς να την προσβάλεις με υποδείξεις;
Αν στα παραπάνω συνυπολογίσουμε ότι οι άλλες μαμάδες είναι ενθουσιασμένες, μήπως η δική σου οπτική είναι λάθος; Η σύγχρονη διδακτική απομακρύνεται από την απομνημόνευση ή τα κατεβατά ασκήσεων και προτείνει νέους τρόπους διδασκαλίας μέσα από έρευνα, εκδρομές, αξιοποίηση τεχνών. Φαντάζομαι, η δασκάλα δεν βάζει τυχαία τραγούδια από το ραδιόφωνο αλλά αυτά που σχετίζονται με το μάθημα, αλλιώς θα διαμαρτύρονταν και άλλες μαμάδες.
Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι σοφή επιλογή να απορρίπτεις τις επιλογές της δασκάλας γιατί περνάς λάθος μήνυμα στο παιδί σου. Ειδικά δε, αφού το παιδί δεν παραπονιέται ούτε έχεις παράπονα για την συμπεριφορά της, αλλά μόνο για θέματα που δεν είσαι σε θέση να αξιολογήσεις επαρκώς.
Αν πάλι συνεχίζεις να νιώθεις ότι το παιδί σου είναι γνωστικά πίσω, μπορείς πάντα να το βοηθήσεις εσύ, όχι με έξτρα ασκήσεις, δεν είσαι η δασκάλα, αλλά με βιβλία, ταινίες, συζητήσεις γύρω από τα θέματα που πραγματεύονται στο σχολείο. Που ξέρεις, μπορεί να εκπλαγείς και όντως η μικρή σου να γνωρίζει. Και αν δε ξέρει, τι καλύτερο από το να ανακαλύψει την γνώση μαζί με τους γονείς της;
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Αχ, πόσο αγαπώ αυτήν την απάντηση! ❤️ Δεν ξέρω αν συνηθίζεται, καθώς δεν έχω παιδιά και έχουν περάσει πολλααααα χρόνια από όταν ήμουν Ε’ δημοτικού, αλλά ισως θα μπορούσατε και να μιλήσετε με την δασκάλα; Όχι επικριτικά βέβαια, αλλά ανοιχτόμυαλα και με ενδιαφέρον να μάθετε για την παιδαγωγική μέθοδο που χρησιμοποιεί. Μια συζήτηση τύπου «παρατήρησα ότι ο τρόπος που κάνετε μάθημα διαφέρει από αυτά που ήξερα από όταν ήμουν εγώ παιδί/ από αυτόν που έχω συνηθίσει από αλλους δασκάλους, θέλετε να μου πείτε λίγο παραπάνω για αυτό;»
Καλά για το homework συμφωνώ με την απάντηση αλλά να λύνουν ασκήσεις μαθηματικών προφορικά πρώτη φορά το ακούω. Βάλτην μια φορά να λύσει καμιά άσκηση από αυτές του βιβλίου που έκαναν στο πόδι για να δεις αν έχει όντως αποδώσει το σύστημα και από εκεί θα καταλάβεις. Είναι άσχημο να κάνεις υποδείξεις στον εκπαιδευτικό για το πώς θα κάνει τη δουλειά του αλλά επειδή υπάρχει πάντα η περίπτωση να έχεις πέσει σε κάποιον όντως κακό στη δουλειά του έχε το νου σου καλού κακού.
Μέχρι την ηλικία των 10/11, τα παιδιά κάνουν συνήθως αριθμητικές πράξεις, όχι εξισώσεις με δύο αγνώστους. Και είναι απίθανη γυμναστική για το μυαλό να κάνουν νοητά απλή μέθοδο των τριών.
Στο σχολείο των παιδιών ο γιος μου φέτος (10 ετών) εξετάζεται σε ασκήσεις μαθηματικών τις οποίες λύνει χωρίς χαρτί και πρέπει μόνο να γράψει το αποτέλεσμα στον υπολογιστή σε συγκεκριμένο χρόνο.
Δεν ξέρω πως ο συγκεκριμένος τρόπος διδασκαλίας μπορεί να μεταλαμπαδεύσει γνώσεις.Πάντως,και εγω που παπαγαλιζα την ιστορία,τωρα στα 28 μου,δεν ξερω ούτε τα βασικά!
Συμφωνώ με την απάντηση αλλά επειδή υπάρχουν όντως και κακοί εκπαιδευτικοί, μπορεί να μην ισχύει το “ακολουθεί τις τελευταίες παιδαγωγικές μεθόδους” και απλά να μην την ενδιαφέρει και πολύ. Θα σου πρότεινα να δεις εσύ σε ποιό επίπεδο βρίσκεται το παιδί σου στην Ιστορία πχ. Μπορείς αντί για τεστ, να κάνετε απλά μια χαλαρή κουβέντα και δες. Πιθανώς όντως να συμβαίνει αυτό που είπε η κυρία της απάντησης αλλά μπορεί και όχι.
Ακριβώς, υπάρχουν, όπως παντού, κακοί επαγγελματίες. Όταν πήγαινα Ε’ Δημοτικού, ο δάσκαλος αργούσε πάντα, έμπαινε με τυρόπιτα και φραπέ, άραζε και κουτσοέκανε και λίγο μάθημα , αν και κυρίως έβγαινε έξω και κάπνιζε. Δεν μάθαμε τίποτα για μήνες, ειδικά Μαθηματικά (δεν είχα ούτε τετράδιο). Με τα πολλά, οι γονείς, δηλ οι μαμάδες, το πήραν χαμπάρι και μάζεψαν υπογραφές και τον έδιωξαν=μετατέθηκε σε άλλο σχολείο (αθάνατο Δημόσιο). Ο διευθυντής μας την είπε ότι ο άνθρωπος περνούσε διαζύγιο και ότι θα έπρεπε να ντρεπόμαστε και τι θα παθαίναμε πχια; Παράνοια. Όχι ότι συμβαίνει εδώ ντε και καλά, αλλά υπάρχουν κι αυτά. Κατά… Διαβάστε περισσότερα »
Ή μπορεί να νομίζει ότι ακολουθεί τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους αλλά στην πράξη να κάνει μια τρύπα στο νερό. Το πιο πιθανό
Πολύ κατατοπιστική και χρήσιμη η απάντηση. Πιστεύω πράγματι να βοηθηθούν οι γονείς να αποκτήσουν μια νέα οπτική και προσέγγιση ως προς την εκπαίδευση. Παρόλα αυτά ήθελα να σχολιάσω ότι δεν έχουν όλοι οι γονείς την δυνατότητα να εξετάζουν σε βάθος και να αξιολογούν το μάθημα, τις ελλείψεις και να προσφέρουν γνώση στο παιδί, σε όποια μορφή. Είναι από μόνο του μια δουλειά αρκετά απαιτητική και χρονοβόρα. Μακάρι να μπορούσαν να την κάνουν όλες οι οικογένειες στην περίπτωση που όντως χρειάζεται. Αν όμως δεν μπορούν, για όποιον λόγο, να βοηθήσουν οι γονείς το παιδί “να ανακαλύψει την γνώση” και στο σχολείο… Διαβάστε περισσότερα »
Σε κανένα σημείο δεν προτείνω να εξεταζουν οι γονεις την υλη. Ακόμα και απόφοιτοι δημοτικού να είναι όμως, μπορούν να ρωτήσουν “βλέπω οτι διαβάζεις για το καποδιστρια, ποιος ηταν; τι σου εκανε εντυπωση απο όσα επραξε;”. Ή να σχολιάσουν ενθαρρυντικα “πωπω, ποσα νουμερα εχει αυτη η αριθμητική πράξη, θες να μου εξηγησεις τι κάνεις;” . Τα παιδιά αγαπούν να μιλούν και αν εισαι ενθαρρυντικός, δεν χρειαζεται να καταλαβαινεις τι σου λένε. Ο ανθρωπος που μπορει να εξηγησει τι κάνει, εχει κατακτησει την συγκεκριμένη γνωση και αυτο ειναι το μονο σημαντικό. Επίσης, υπάρχουν δημοτικές βιβλιοθηκες και μουσεια παντου, το παιδί απλά… Διαβάστε περισσότερα »
Εγω στη θεση σου θα πηγαινα και θα εβαζα τις φωνες να αλλαξουν στο παιδι μου τμημα.
Τραγουδια την ωρα της ιστοριας;!
Μη χειροτερα!
Αχ τί ωραία ιδέα! Τί τραβάνε οι εκπαιδευτικοί από τις μανούλες που τα ξέρουν οοοοολα καλύτερα!
Μη χειρότερα πραγματικά!
Στο μεταξύ το πιο πιθανό είναι ότι τα παιδιά διδάσκονται κανονικότατα την ύλη απλώς με λιγότερο “σχολικό” τρόπο, και λένε αυτό που τα εντυπωσιάζει και τους τραβάει την προσοχή: το τραγούδι.
Αυτό το τραγούδι μου φαίνεται πολύ καλή αρχή για μάθημα ιστορίας
https://www.youtube.com/watch?v=MpE4IRtc1BY
Elfa μου, η κορουλα της γραφουσας ειναι 11 χρονων .Ποσα τραγουδακια πρεπει να κανουν πια, δεν ειναι και στην δευτερα δημοτικου. Υπαρχει συγκεκριμενη υλη που θα επρεπε να ειχε ως τωρα διδαχτει. Και η γραφουσα βλεπει οτι η κορη δεν εχει μαθει σχεδον τιποτε .Εκ του αποτελεσματος κρινονται ολα. Κατι αλλο, υπαρχουν και τα ντοκυμαντερ γι ´αυτες τις ηλικιες. Και σιγουρα καθε παιδι μαθαινει με διαφορετικο τροπο , οποτε δοκιμαζονται πολλες διαφορετικες προσεγγισεις πανω στη διδακτεα υλη. Ναι. Να κανουν και το οπτικοακουστικο υλικο τους. Και τα τραγουδακια βοηθανε ακομα και στην ηλικια των 11 ενιοτε, δε λεω. Αλλα εδω… Διαβάστε περισσότερα »
https://giphy.com/gifs/right-dr-evil-jeXiz1RAvzX44
Εγώ θα πρότεινα και τον δημόσιο λιθοβολισμό της δασκάλας προς παραδειγματισμό!!! Άκου τραγούδια….
Μα είναι τούβλο το παιδί αφού! Επιβάλλεται
μανούλα του φέισμπουκ αλέρτ
Τι παει να πει αυτο το : μανουλες του fb?
Στοχοποιηση και γελοιοποιηση μεριδας γυναικων και ειδικα εδω στο αμπα;
μόνες τους γελοιοποιούνται δε χρειάζονται βοήθεια
Η αλήθεια ειναι οτι δυσκολα μπορει να καταλαβει ενας γονιος τι ακριβως συμβαινει σε μια ταξη αν δεν ειναι συναδελφος η φιλολογος για να εχει μια αντιληψη παιδαγωγικης, της καταστασης εκ των εσω, της υλης, των υπουργικων οδηγιων για τη διδασκαλία κλπ. Μπορει οντως η δασκαλα να ακολουθει μια καινοτόμο προσεγγιση αλλα μπορει και να βαριεται να βαζει ασκησεις για να μην εχει να διορθώνει κατι που συμβαινει συχνα στον κλαδο αυτο. Οταν ακούτε για ανθρωπο που διορθωνει δεν το λεει για πλακα ειναι πολλη δουλειά να διορθώνεις ορθογραφια και ασκησεις τμηματων καθε μερα. Επισης πολλοι γονείς χαιρονται οταν δεν… Διαβάστε περισσότερα »
Εγώ που πήγαινα 5η Δημοτικού πριν 200 χρόνια και μας βάζανε ένα σωρό μαθήματα για το σπίτι, 5 λεπτά διάβαζα.
Το μόνο εύκολο στην τάξη είναι να γεμίσουν οι ασκήσεις του βιβλίου χωρίς κατανόηση και να δωθούν φωτοτυπίες με το κιλό για το σπίτι. Ο πιο απλός τρόπος να διαπιστώσεις αν το παιδί σου μαθαίνει στο σχολείο είναι να κρινεις αν γράφει, διαβάζει και συζητάει και λύνει πρακτικά προβλήματα σε παρόμοιο επίπεδο με τα παιδιά της ηλικίας της. Η πληροφορία δεν είναι γνώση, θα μπορούσε να παπαγαλιζει κάθε μέρα άπειρα πράγματα και να τα ξεχνάει την επόμενη μέρα.
Η κυρία που έθεσε την ερωτηση είπε οτι η τάξη του παιδιού έχει διδαχθει λιγότερα απο ότι οι ταξεις των γειτονικών σχολειων. Δεν λέει πουθενά οτι αυτά τα λιγότερα τα έμαθαν πλημμελώς. Στην ποσότητα εστιάζει. Εγω να δεχθω οτι η δασκαλα το πάει λάου λάου και θα βγαλει την μισή υλη. Αν τα παιδιά τα ξέρουν, δεν ειναι καλύτερο απο το να έχουν πασαλειψει ολο το βιβλίο; Επίσης, αυτα που προσπεράστηκαν ξέρετε αν ειναι οντως στην υλη; Αν ειναι σημαντικά; Ξερετε πόσο ευκολο ειναι να γεμίσουν τα βιβλία; Σηκωνεις 2-3 συγκεκριμένα παιδιά, οι υπόλοιποι αντιγραφουν οσα ακουνε και η ζωή… Διαβάστε περισσότερα »
λετε να μαζευτηκαν ολες οι ζεν στο ιδιο τμήμα;
Θεά!
Αναρωτιέμαι αν υπάρχει έστω και μια ζεν σε οποιοδήποτε σχολείο!
Ναι η ερωτωσα οντως αν δεν ειναι συναδελφος δεν μπορει να κρινει και να αξιολογησει. Ουτε ομως εστιαζει στην ποσοτητα μονο οπως λετε. Μας παρουσιαζει μια συνολικη εικονα που την προβληματιζει και δειχνει οτι τα παιδια δεν κανουν αρκετα πραγματα ουτε στην ταξη ουτε στο σπιτι γιατι μιλαει για διαβασμα των 5 λεπτων. Δεν υπαρχει μεγαλυτερο πασαλειμα λοιπον αν θελετε να μιλησουμε για πασαλειματα. Ουτε θα πεσω στην παγιδα της υλης: συναδελφος ειμαι και εχω γνωση της καταστασης. Αλλα ειναι οντως ανησυχητικο να μην εχουν κανεινουτε τα μισα γιατι υποτιθεται οτι φροντιζουμε να καλυπτουμε τα κυρια θεματα. Ουτε πρεπει να… Διαβάστε περισσότερα »