in

To γυναικείο ντύσιμο στη δουλειά

Τι καθορίζει την επαγγελματική εμφάνιση μιας γυναίκας; Το αντικείμενο ή οι έμφυλοι ρόλοι; 

Οι αεροπορικές εταιρείες είναι ένα εργασιακό περιβάλλον όπου τα έμφυλα στερεότυπα οργιάζουν- το είδαμε άλλωστε πρόσφατα σε αυτόν τον κάζουαλ σεξισμό ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

9623435483 e409832bf4 b

Οι αεροπορικές εταιρείες είναι ένα εργασιακό περιβάλλον όπου τα έμφυλα στερεότυπα οργιάζουν- το είδαμε άλλωστε πρόσφατα σε αυτόν τον κάζουαλ σεξισμό.

Ωστόσο, πριν λίγες μέρες, η Virgin Atlantic ανακοίνωσε ότι η χρήση make up δεν είναι πλέον υποχρεωτική για τις συνοδούς καμπίνας. Επίσης, η γυναικεία στολή θα διαθέτει εξαρχής παντελόνι, κάτι που στο παρελθόν οι γυναίκες συνοδοί μπορούσαν να αποκτήσουν μόνο κατόπιν ειδικής παραγγελίας.

Η κίνηση ενδεχομένως εκφράζει μια νέα και πιο «γήινη» αισθητική. Παρόλα αυτά, το θέμα δεν εξαντλείται εκεί, αφού τέτοιες αποφάσεις σημαίνουν μια σημαντική αλλαγή για τις γυναίκες που απασχολούνται στις αερομεταφορές. Καθώς το βάψιμο γίνεται προαιρετικό, οι εργαζόμενες απαλλάσσονται από την προσωπική δαπάνη που έκαναν έως τώρα τόσο σε χρόνο, όσο και χρήμα, ώστε να γίνονται αποδεκτές στον χώρο εργασίας τους.

Η αυθαίρετη λογική που ορίζει τον ενδυματολογικό κώδικα των γυναικών στον χώρο εργασίας δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο της Δύσης. Στη μακρινή –και πατριαρχική- Ιαπωνία, όλο και περισσότερες γυναίκες έχουν αρχίσει να αντιδρούν στις πιέσεις που δέχονται από τους εργοδότες τους να φορούν ψηλά τακούνια στη δουλειά.

Καταγραφή 18

Η κίνηση γίνεται μέσω ίντερνετ με το hashtag #kutοο, ένα λογοπαίγνιο ανάμεσα στις ιαπωνικές λέξεις για τα παπούτσια (kutsu), τον πόνο (kutsu) και το κίνημα κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης #metoo. Οι γιαπωνέζες διαμαρτύρονται για τη σωματική επιβάρυνση που υφίσταται σε μέση, πλάτη αλλά και πέλματα από τα ψηλά τακούνια, και έχουν ξεκινήσει συλλογή υπογραφών ώστε η ιαπωνική κυβέρνηση να πάρει θέση για το θέμα.

Tόσο το #kutu, όσο και οι αλλαγές στον ενδυματολογικό κώδικα της Virgin, δηλώνουν το προφανές: η επαγγελματική εμφάνιση μια γυναίκας δεν μπορεί να κριθεί ούτε από το μακιγιάζ ούτε από τους πόντους στα παπούτσια. Κάτι τέτοιες διακρίσεις εντάσσονται στην γενικότερη άνιση μεταχείριση των γυναικών στον χώρο εργασίας.

Ας μην ξεχνάμε ότι πρόσφατα, η Goldman Sachs αποφάσισε να «χαλαρώσει» τον ενδυματολογικό κώδικα του προσωπικού της, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει νέους και ταλαντούχους υπαλλήλους στις γραμμές της. Ωστόσο, μια πιο χαλαρή πολιτική εμφάνισης δεν αρκεί για να κάνει μια επιχείρηση ελκυστική. Πέρυσι, η απόκλιση στις αποδοχές μεταξύ αντρών και γυναικών στα γραφεία της εταιρείας στην Μεγάλη Βρετανία ήταν 36,4%, ενώ στα bonus ανήλθε στο 67,7%.

Με πληροφορίες από Guardian, Nippon.com, Independent

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News