in

The Best Men Can Be: Μια καμπάνια που έχει ταράξει τα νερά!

Έχει γεμίσει το timeline μου αυτές τις μέρες από ένθερμα ποστ, υπέρ και κατά, της καινούριας διαφημιστικής καμπάνιας της Gilette. Ως απάντηση στο κίνημα #MeToo, το brand αποφάσισε να παραλλάξει το 30 ετών σλόγκανThe Best A Man Can Get  και να λανσάρει νέα διαφημιστική καμπάνια με τίτλο We Believe:The Best Men Can Be. Η μητρική Procter & Gamble δηλώνει στο site της καμπάνιας:  ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

https://gillette.com/en-us/the-best-men-can-be

Έχει γεμίσει το timeline μου αυτές τις μέρες από ένθερμα ποστ, υπέρ και κατά, της καινούριας διαφημιστικής καμπάνιας της Gilette.

Ως απάντηση στο κίνημα #MeToo, το brand αποφάσισε να παραλλάξει το 30 ετών σλόγκανThe Best A Man Can Get  και να λανσάρει νέα διαφημιστική καμπάνια με τίτλο We Believe:The Best Men Can Be.

Η μητρική Procter & Gamble δηλώνει στο site της καμπάνιας:

Ένα brand σαν το δικό μας παίζει ένα σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της κουλτούρας. Ως εταιρεία που ενθαρρύνει τους άνδρες να είναι όσο καλύτεροι μπορούν, έχουμε την ευθύνη να προωθούμε την εφικτή θετική, υγιή και ανεκτική εκδοχή του τι θα πει να είσαι άνδρας. Καλούμε όλους τους άνδρες να σταθούν μαζί μας, να προσπαθήσουν να είναι καλύτεροι, να βελτιώσουν εμάς αλλά και ο ένας τον άλλον. 

Θέλουμε να συμμετέχουμε στη δημιουργία ενός νέου προτύπου, που να θαυμάζουν τα αγόρια και να εμπνέει τους άνδρες… Επειδή τα σημερινά αγόρια είναι οι αυριανοί άνδρες. 

Ως μέρος της καμπάνιας η Gilette θα κάνει δωρεές ύψους 1 εκ. δολαρίων το χρόνο για τρία χρόνια σε ΜΚΟ των ΗΠΑ που είναι σχεδιασμένα να προσφέρουν εκπαίδευση και αρωγή σε άνδρες κάθε ηλικίας. Ο πρώτος τους συνεργάτης είναι μια οργάνωση που αποσκοπεί στην εκπαίδευση νεαρών ανδρών ως προς τις απαραίτητες κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν δύσκολες καταστάσεις.

Καλά όλα αυτά, θα πείτε. Άλλη μια πρωτοβουλία γιγάντιας πολυεθνικής που συνδέεται με διαφημιστική καμπάνια, ε, λεφτά θέλουν να βγάλουν. Για εμένα το ζουμί είναι το βίντεο που είναι όντως δυνατό, και η αντίδραση, και η συζήτηση.

Διότι για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε σε διαφήμιση η φράση “τοξική αρρενωπότητα” και συνδέθηκε με ζημιά που υφίστανται τα αγόρια, οι άνδρες. Και αυτό ήταν που εξαγρίωσε πολύ κόσμο. Η αρρενωπότητα, τοξική; Τι εννοείτε; Η αρρενωπότητα είναι επιθυμητή, τη θέλουν όλοι, τη γουστάρουν οι γυναίκες, έτσι μας έχουν μάθει. Πώς τολμά να έρχεται μια εταιρεία να μας δείχνει πόσο άσχημο είναι να πλακωνόμαστε μεταξύ μας, να σφυρίζουμε σε γυναίκες στο δρόμο, να τις μπαλαμουτιάζουμε σε κάθε ευκαιρία;

Πώς τολμά η διαφήμιση να υπονοεί πως οι περισσότεροι άνδρες τα κάνουν όλα αυτά, χωρίς να το σκέφτονται; Πώς τολμά να κάνει το boys will be boys να ακούγεται γελοίο, ένα ξέπλυμα ευθύνης;

Τα εξαγριωμένα tweets & posts που φωνάζουν για μποϋκοτάζ στη Gilette αφθονούν. Από τους γνωστούς γνωστών μου έπεσαν τα γνωστά “η βία δεν είναι μόνο από άνδρες, και οι γυναίκες είναι βίαιες, αλλά δεν το δείχνει η διαφήμιση” και “σταματήστε να αγοράζετε τα ξυραφάκια τους, να κλείσουμε την Gilette” (μάλλον αγνοώντας το μέγεθος της P&G και τα άλλα αγαπημένα τους προϊόντα που θα έπρεπε να απαρνηθούν για να πιάσει κάτι τέτοιο!)

Πιο έξω όμως υπήρξε περισσότερη αγριότητα – ιδίως κάποιοι συνδεδεμένοι με στρατό και αστυνομία φαίνεται πως πήραν τη διαφήμιση ως επίθεση σε όλους τους άνδρες. Ο (φανταστικός) Dilly Dilly της BudLight τουίταρε “Μόλις χρησιμοποίησα ένα ξυραφάκι Gilette για να κόψω τ’ @ρχίδια μου. Τέρμα η τοξική αρρενωπότητα για εμένα, ευχαριστώ Gilette!”

Διάβασα ακόμη “δεν χρειάζομαι καμία δόση πολιτικής με τον αφρό ξυρίσματος” και πως “μια διαφήμιση για ξυραφάκια γραμμένη από φεμινίστριες με ροζ μαλλιά είναι τόσο επιτυχημένη όσο και μια διαφήμιση για ταμπόν φτιαγμένη από γκριζομάλληδες”. Αλλά το αστειότερο ήταν του Piers Morgan, που κατηγόρησε τη Gilette για την “αξιοθρήνητη παγκόσμια επίθεση κατά της αρρενωπότητας. Αφήστε τ’αγόρια να είναι *μπιπ* αγόρια”, χωρίς να αντιλαμβάνεται την ειρωνεία – η Betty Bowers απάντησε εύστοχα πως “το ότι ο Piers Morgan πιστεύει πως μιλά εκ μέρους της αχαλίνωτης αρρενωπότητας είναι αξιολάτρευτο!”

Δικό σας!

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

7 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Maggie
Maggie
5 χρόνια πριν

Υπέροχη, σχεδόν συγκινήθηκα.

acantholimon
acantholimon
5 χρόνια πριν

Μου έκανε μεγάλη εντύπωση η αρνητική αντίδραση στη διαφήμιση.Για ποιο πράγμα δηλαδή ενοχλήθηκαν;Είναι κάτι άγνωστο,κάτι έξω από τη “φύση” του άνδρα να είναι ευγενής,να σέβεται,να προστατεύει τους αδύναμους,να αντιδρά στην αδικία;Κάποτε αυτό το λέγανε και ιπποσύνη,έτσι δεν είναι;Δεν είναι οξύμωρο αυτά τα χαρακτηριστικά,που για γενιές και γενιές συνδέονται στερεοτυπικά με τον ανδρισμό,να κλωτσάνε σε εκείνους,οι οποίοι φοβούνται,ότι πάνε να έρθουν τα πάνω κάτω και ό,τι επιδιώκεται να τους τα πάρουν σύρριζα;Ένας άνδρας,που ίσως γίνει και πατέρας,τις αρχές του κωλοπαιδαρισμού ονειρεύεται να δώσει στους γιους του;Δε θέλει να τους δει να συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι;Είναι υποτιμητικό,είναι καταπιεστικό για έναν άντρα,λιγότερο αντρικό;Δεν μπορώ… Διαβάστε περισσότερα »

zero-gravity
zero-gravity
5 χρόνια πριν

Το γεγονός πως δεν μπορούν να αντιληφθούν το μήνυμα και το αντιλαμβάνονται ως ευθεία απειλή είναι τρομακτικό.
Φαντάζομαι πως είναι τα ίδια άτομα που διαμαρτύρονται για τις γυναίκες που διαμαρτύρονται για τον τρόπο που απεικονίζεται η γυναίκα στη διαφήμιση.

Logan
Logan
5 χρόνια πριν

Και σκεφτόμουν πόσο ακόμα θα αργούσε να εμφανιστεί στο forum η συγκεκριμένη διαφήμιση..

Δέσ’τε και την άλλη όψη..: https://youtu.be/-X94TPrzWsI

Δικό σας!

Χαστουκόψαρο
Χαστουκόψαρο
5 χρόνια πριν

Δεν το περίμενα ποτέ να με αγγίξει τόσο μια διαφήμιση…

Απαστράπτουσα
Απαστράπτουσα
5 χρόνια πριν

Κάτι σχετικό που είδα στο ίνσταγκραμ: https://www.instagram.com/p/Bs1q4MgBmFe/