Προσωπική Ιστορία: Η οδήγηση σαν γυναίκα και ο δάσκαλος

Μία εμπειρία που περιέχει κάποια δικαίωση

Going to Hell-Angela Strassheim

Πάνε τουλάχιστον 6 χρόνια που πήρα δίπλωμα οδήγησης. Ήμουν 19 παρά κάτι χρονών, οι γονείς μου μού βρήκαν μία σχολή μέσω γνωστού και μου είπαν “Εκεί θα πας”. Ειχαν συστασεις οποτε εγώ δεν είπα όχι.

Όταν άρχισα τα μαθήματα είχα λίγο άγχος, αλλά ήταν μια διαδικασία που μου άρεσε. Απολάμβανα οτι σύντομα δεν θα χρειαζόταν να παίρνω πια ταξί, να παίρνω τόσο τα μέσα ή να αγκαρεύω κάποιο άτομο να με γυρνάει σπίτι.

Ο δάσκαλος, ένας τύπος κάπου στα 40 με ένα μικρό παιδί και ήδη χωρισμένος,  στην αρχή ήταν καλός, μέχρι που το πράγμα άρχισε να χαλάει. Μετά από κάποια μαθήματα αρχίσαμε την ψιλοκουβέντα. Άρχισε να με ρωτάει αν έχω αγόρι και να συζητάμε τα γκομενικά μου. Ποτέ δεν μου την έπεσε, ή τουλάχιστον έτσι αισθάνθηκα. Ήμασταν κάτι σαν “φιλαράκια”.

Προς το τέλος των μαθημάτων μου είπε πως “πρέπει οπωσδήποτε να κάνω σεξ, γιατί είμαι νευρική και αφήνω τον συμπλέκτη πολύ απότομα”. Δεν καταλάβαινα τότε τι πήγαινε λάθος! Μια μέρα τον άφησα απότομα και μου χτύπησε το δεξί μπούτι. Ήταν καλοκαίρι, φορούσα σορτσάκι. Δεν είπα τίποτα. Ούτε σε αυτόν, ούτε στους γονείς μου, ούτε σε κανέναν. Πάλι δεν καταλάβαινα γιατί ήταν λάθος.

Το δίπλωμα το πήρα και δεν τον ξαναείδα ποτέ, παρά μόνο μια φορά 2 μήνες μετά για ένα μάθημα που μου χρωστούσε.

Όταν άρχισα να διαβάζω περί φεμινισμού και  όταν άρχισα να διακρίνω συμπεριφορές οδηγών, άρχισα να καταλαβαίνω τι πάει λάθος.

Κατάλαβα γιατί όταν ήμουν μικρή και η μητέρα μου με είχε στο πίσω κάθισμα, κάποιος της φώναξε “Πήγαινε να πλύνεις κανένα πιάτο!”.  Κατάλαβα γιατί προχθές κάποιος μου έπαιξε τα φώτα κάνοντας χειρονομίες, με σκοπό να πάω στην δεξιά λωρίδα, ενώ ήμουν στην μεσαία και πήγαινα με το όριο ταχύτητας (αυτό δεν έγινε στην Ελλάδα). Κατάλαβα γιατί όταν δίνω χρόνο σε μια κοπέλα που παρκάρει χωρίς να κορνάρω ή να πιέσω, αυτή με κοιτάει γεμάτη ανακούφιση και με ευχαριστεί. Κατάλαβα γιατί αισθάνομαι λίγο πιο ήρεμη όταν ξέρω ότι ίσως έκανα κάποιο λάθος στον δρόμο και βλέπω από τον καθρέφτη ότι η οδηγός από πίσω είναι γυναίκα.

Κατάλαβα γιατί με στραβοκοιτάνε επειδή οδηγώ ένα λίγο πιο ακριβό αυτοκίνητο. Ή όταν οδηγώ με το αγόρι μου στο διπλανό κάθισμα.

Κατάλαβα γιατί ήταν λάθος να μου χτυπάνε το πόδι. Όχι μόνο στην οδήγηση. Γενικά. Κατάλαβα ότι δεν χρειαζόταν να κάνω σεξ για να μάθω τον συμπλέκτη, αλλά εξάσκηση.

Και ένιωσα να νικάω για λίγο όταν ο ίδιος μου ο πατέρας διάβασε τα στατιστικά για το αν οι γυναίκες πραγματικά προκαλούν την πλειοψηφία των ατυχημάτων (διότι αυτό υποστήριζε) και μου είπε: “Έχεις δίκιο”. 

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

in

Αξιολογήστε το άρθρο

41 points
Upvote Downvote

36
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παρακαλούμε Συνδεθείτε για να σχολιάσετε
8 Θέματα σχολίων
28 Απαντήσεις θεμάτων
2 Ακόλουθοι
 
Με τις περισσότερες αντιδράσεις
Δημοφιλέστερο θέμα σχολίου
17 Συντάκτες σχολίων
PonemenosspourgitisavisMarialadelbarrioObserverScarlet Witch Πρόσφατοι συντάκτες σχολίων
  Εγγραφείτε  
νεότερα παλαιότερα δημοφιλέστερα
Ειδοποίηση για
Αιλουροειδέστατο
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Ειδικός

Πολλοί δάσκαλοι οδήγησης συχνά αντιμετωπίζουν τους άντρες και τις γυναίκες εντελώς διαφορετικά, μεταξύ άλλων. Δεν μπαίνουν στον κόπο να σου εξηγήσουν λεπτομέρειες που σε έναν άντρα θα τις πουν, αν δεν πετύχεις κάτι τέλεια με τη μία δεν θα επιμείνουν, κάνουν mansplaining αντί να σου δείχνουν, κάνουν σεξιστικά και υποτιμητικά σχόλια και πάει λέγοντας. Κάποια στιγμή αξίζει να αναλύσουμε το εκτεταμένο φαινόμενο “γυναίκα που πήρε δίπλωμα οδήγησης στα 19 αλλά δεν έμαθε ποτέ να οδηγεί” (αν όχι λόγω ελλιπούς διδασκαλίας ή bullying από πατέρα-συνοδηγό, τότε λόγω bullying στο δρόμο). Είναι πολλές αυτές οι περιπτώσεις. Εγώ κατάφερα τελικά να μάθω στα… Διαβάστε περισσότερα »

saligari
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Ξέρετε το γνωστο φαινόμενο “Πάω στοίχημα οτι είναι γυναίκα” ετσι; Γιατι όλοι οι άντρες οδηγοί έχουν κάνει τα επιστημονικα στατιστικά τους και είναι πάντα γυναίκες αυτες που κανουν το λαθος, και ποτέ μα ποτε, άντρας κάγκουρας πιτσιρικάς, άντρας μπάρμπας που ζει το παλαιό πασοκ και οι δρόμοι του ανήκουν, άντρας που κοιταει το κινητο γιατι μπορει γιατι είναι οδηγάρα, άντρας απλά απρόσεκτος, αντρας υπερήλικας, άντρας κακός οδηγος, άντρας που εκανε απλως ένα λαθος. (αντιστοιχες κατηγοριες ισχυουν και για τις γυναικες φυσικα) Αλλα όχι, αυτοι κερδίζουν πάντα στο στοίχημά τους, ετσι νομιζουν δηλαδη, γιατι προσωπικα τις ΜΙΣΕΣ φορες που το εχω… Διαβάστε περισσότερα »

Μαύρος Γάτος
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συνεργάτης

Πάντως, ως μοτοσικλετιστής που κινείται συνεχώς επί δεκαετίες στους αθηναϊκούς δρόμους, ένα μέρος της επιβίωσής μου οφείλεται, πέρα από τον μεγάλη μου τύχη, στο γεγονός ότι έχω φτιάξει τους -υποκειμενικότατους προσωπικούς και διόλου επιστημονικούς- στατιστικούς μου πίνακες, οι οποίοι πυροδοτούν αυτόματα καμπανάκια. Οι περισσότεροι αφορούν τύπους/μάρκες οχημάτων και τον βαθμό επικινδυνότητας της κατηγορίας ατόμων που τα οδηγούν συνήθως. Κατέληξα επίσης και σε ένα άλλο συμπέρασμα: όταν βλέπεις το προπορευόμενο όχημα να ξεφεύγει αριστερά-δεξιά και να μην μπορεί να κρατήσει ίσια πορεία, ακόμα και να ξεφεύγει διαρκώς από την λωρίδα του, τότε, είτε το οδηγάει πολύ ηλικιωμένος, είτε άτομο που μιλάει… Διαβάστε περισσότερα »

Ponemenosspourgitis
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Το αν πήγαινες με το όριο ταχύτητας στην μεσαία και σου αναβόσβηναν τα φώτα δεν έχει καμία σημασία το οτι είσαι γυναίκα, εχει σημασία το ότι δεν ξέρεις τον κώδικα, που σημαίνει ότι έισαι κακός οδηγός και παράλογα εγωιστής, ανεξαρτήτως φύλου.
Πάμε πάντα δεξιά εκτός αν προσπερνάμε, τις υπόλοιπες λωρίδες τις αφήνουμε πάντα ελέυθερες. Με την αμάθεια σου αναγκάζεις έναν βλάκα ή μια χαζή να προσπερνάει με 200 από δεξιά. Γιατί ποιός σου είπε ότι οι γυναίκες δεν τρέχουν;

Karlee
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Δημιουργός Κειμένων
Ειδικός

Απ ολο το κειμενο, πονεμενο σπουργίτι αυτο βρηκες να σχολιασεις… και να πεις και την εξυπναδα σου… μπραβο, θα σε ειδοποιησουμε οταν θελουμε σοφερ!

Μάνα Κουράγιο
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Συνεργάτης

Εγώ δεν καταλαβαίνω κάτι ή το σχόλιο είναι προσβλητικό και ψιλοάσχετο; (αν είσαι στη μεσαία λωρίδα και στο όριο γιατί να σε προσπεράσει κάποιος από δεξιά; Δεν μπορεί από αριστερά; Κι αν θέλει να πάει με 200 γιατί είναι άσχετος κι εγωιστής αυτός που κινείται στη μεσαία και στα όρια ταχύτητας κι όχι αυτός που κάνει προσπέραση με εγκληματική ταχύτητα;)

Εντελβάις
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Τι λες βρε ponemenosapourgitis;; Δεξιά λωρίδα οδηγούν οι νταλίκες που πάνε μέχρι 70-80 max. Αν βιαζεσαι να πιάνεις αριστερή, άσε μας εμάς στη μεσαία. (Αν είσαι από αυτούς που παίζουν τα φώτα και σε κολλάνε ενώ δεν πάνε στην αριστερή για προσπεραση μάλλον το πήρες νύχτα).

Sourikata
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Ενθουσιώδης

Εντελβάις, Πάντως ο ΚΟΚ λέει ότι στους αυτοκινητοδρομους οδηγούμε κατά το δυνατόν δεξιά και οι υπόλοιπες λωρίδες είναι προσπέρασης. Αυτό συμβαίνει έτσι ώστε οι λωρίδες να έχουν μια ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ μεταξύ τους, γιατί αυτός είναι ο σκοπός τους. Δεν πάμε σε όποια λωρίδα μας κατέβει, πάμε στη λωρίδα αυτή που μπορούμε να ακολουθούμε την ταχύτητα της λωρίδας όπως αυτή έχει διαμορφωθεί (δε μιλάμε για συνθήκες συμφόρησης προφανώς).
Δυστυχώς ελάχιστοι αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα αυτής τη πρακτικής. Δε μας την εξηγεί και κανείς στα μαθήματα άλλωστε…

Εντελβάις
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Συμφωνώ Sourikata, όσον αφορά τη διαβάθμιση. Εφόσον κινούμαι εντός ορίων ταχύτητας (πχ 100) και τα μεγάλα οχήματα της δεξιάς λωρίδας κινούνται δίπλα μου με 70, έχω κάθε δικαίωμα να οδηγώ σταθερά στη μεσαία. Δε θα πάω πίσω από τις νταλίκες επειδή ο Μπάμπης δεν ξέρει να κάνει προσπέραση και θα έρθει να κολλήσει πίσω μου. Συμφωνώ απόλυτα με την toufa, δε μου έχει τύχει ποτέ να με κορνάρει πχ γυναίκα στο φανάρι ή όταν πάω να ξεπαρκάρω όσες φορές σταματήσει κάποιος για να με αφήσει να περάσω παρατηρώ το φύλο (σχεδόν πάντα γυναίκα). Δε φτάνει που δεν ξέρουν, έχουν και… Διαβάστε περισσότερα »

Marialadelbarrio
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Συνεργάτης

Ponemenosspourgitis, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να σου αναβοσβήνουν ή να αναβοσβήνεις τα φώτα: “Τα φώτα οδικού οχήματος ή ρυμουλκούμενου εκτός από τα φώτα των δεικτών κατεύθυνσης και τα φώτα έκτακτης ανάγκης, απαγορεύεται να αναβοσβήνουν ή να μεταβάλλουν ένταση.” – ΚΟΚ άρθρο 80 “Γενικές διατάξεις για το φωτισμό” Εντελβάις, με την προϋπόθεση όμως ότι υπάρχουν οχήματα που κινούνται από δίπλα με 70, δηλαδή ΔΕΝ ισχύει γενικά “α η δεξιά είναι για φορτηγά”. Συνοπτικά: “Οδηγούμε πάντα στη δεξιά λωρίδα. Χρησιμοποιούμε τη μεσαία λωρίδα μόνο όταν η κυκλοφορία στη δεξιά λωρίδα κινείται πιο αργά από όσο επιθυμούμε να κινηθούμε. Χρησιμοποιούμε την αριστερή λωρίδα μόνο για προσπέραση.… Διαβάστε περισσότερα »

Ponemenosspourgitis
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Εγώ δεν έγραψα πουθενά ότι είναι σωστό να αναβοσβύνεις φώτα, ίσα ίσα έγραψα για τους βλάκες που θα προσπεράσουν από δεξιά και χωρίς καν να αναβοσβύσουν φώτα.

Ponemenosspourgitis
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Ειλικρινά βαριέμαι να οδηγάω και είμαι πάντα συνοδηγός ακόμα και στο δικό μου αυτοκίνητο.

Το_κοτσύφι
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συνεργάτης

Δεν ρωτάω εριστικά γιατί μου έκανε όντως τόση εντύπωση αυτό που λες, που αναρωτήθηκα αν όντως συμβαίνει. Δεν καταλαβαίνω τη λογική του πάμε πάντα δεξιά σε ένα μεγάλο δρόμο με τρεις λωρίδες. Εκτός του ότι είναι πρακτικά ανεφάρμοστο, διότι θα υπήρχε τεράστια συμφόρηση στη δεξιά λωρίδα, τότε γιατί να μην υπάρχουν μόνο δύο αντί για τρεις; Θα πηγαίναμε όλοι στη δεξιά και στην αριστερή μόνο για προσπέραση.
*Προφανώς υπήρχαν όντως τρεις στη συγκεκριμένη περίπτωση γιατί μιλαει για μεσαία.

Sourikata
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Ενθουσιώδης

Κοτσυφι, ο σπουργίτης έγραψε να πηγαίνουμε πάντα δεξιά εκτός αν προσπερνάμε! Πρακτικά δηλαδή, αν στη δεξιά κινούνται με 100 και εμείς με 120 λογικό να πάμε στη μεσαία. Αν πάμε κι εμείς με 100, ακόμα κι αν μας φαίνεται σχετικά υψηλή ταχύτητα, είναι προτιμότερο να βρεθούμε στη δεξιά λωρίδα που κινείται με 100. Δεν υπάρχει λόγος να καταλαμβάνουμε επιπλέον λωρίδα γιατί χάνεται η διαβάθμιση των λωριδων που διευκολύνει την ομαλότερη ροή.
Το γράφει και ο ΚΟΚ και μου είχε κάνει εντύπωση… Άσε που μου πήρε και 7-8 χρόνια να το συνειδητοποιήσω.

Αιλουροειδέστατο
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Ειδικός

Πρώτα από όλα δεν ξέρουμε αν το περιστατικό σημειώθηκε σε λεωφόρο εντός πόλης ή σε αυτοκινητόδρομο, σε ποιο σημείο, με τι όρια ταχύτητας, τι καιρό, μέρα ή νύχτα κτλ, οπότε δεν έχει νόημα η κριτική… Όπως και να έχει η μεσαία λωρίδα είναι λωρίδα κυκλοφορίας, όχι επιτάχυνσης και τέλος πάντων, αν πας με το όριο ταχύτητας, ε, ας προσπεράσει ο άλλος από τα αριστερά, δε θα πάθει τίποτα…

Ponemenosspourgitis
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Συνήθως οι κάγκουρες πάνε δυο δυο τρεις τρεις, ο ένας θα βγει αριστερά και ο από πίσω θα ανοιχτεί δεξιά, εκεί θα γίνει η στραβή. Το θέμα μου δεν είναι αν αυτοί είναι μ@λ@κες ούτε γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν αυτοκίνητα με 500 ίππους.
Το θέμα είναι η σχετική όσο το δυνατόν ασφάλεια που μπορούμε εμείς να έχουμε.

The other Moomin
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Όταν η κοπέλα γράφει ότι οδηγεί μεσαία λωρίδα στο όριο ταχύτητας εγώ καταλαβαίνω ότι οδηγεί στο ανώτερο επιτρεπτό όριο. Θεωρητικά οποιος οδηγεί πάνω από αυτό είναι παράνομος οχι; Χάνω κάτι ρε παιδια; Μηπως να το κάνουμε πίστα ράλι να τελειώνουμε;

saligari
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Σπουργίτη τι εννοεις; Αν πηγαινε με το όριο ταχύτητας η φίλη μας (το ανώτατο υποθετω) δεν σημαίνει οτι ο απο πίσω που ήθελε να προσπεράσει είναι παράνομος; Και τι παει να πει αναβω φώτα και ωρίομαι, όταν υπαρχει λωριδα προσπέρασης; Ας προσπερνούσε ο έξαλλος κύριος! και γιατι να σε περασει απο δεξια; Δεν καταλαβα τίποτα. Επίσης αν στη δεξια πηγαίνουν με 80 και εσυ πας με 100, και στη δεξια έχει οχήματα το ενα πισω απο το άλλο, δεν θα μεινεις στη μεσαία μεχρι να τα περασεις όλα; Σε αυτοκινητόδρομο με 3 λωριδες, φυσικα θα μείνεις στη μεσαία μεχρι να… Διαβάστε περισσότερα »

Observer
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Ενθουσιώδης

Δεν είναι υποχρέωση του κάθε οδηγού να συμμορφώνει κάποιον που θέλει να κινηθεί πάνω από το όριο ταχύτητας για την ακρίβεια δεν πρέπει να το κάνει – όπως δε πρέπει να το κάνουν πολλοί ηλικιωμένοι. Αν κάποιος είναι στη μεσαία λωρίδα έστω και στο όριο ταχύτητας και από πίσω κάποιος παίζει τα φώτα για να του κάνει χώρο να προσπεράσει ας μπει λίγο στη δεξιά λωρίδα να αφήσει αυτόν που θέλει να κινηθεί γρηγορότερα να το κάνει. Αν είναι άτυχος κι υπάρχει Τροχαία παρακάτω θα το αναλάβουν οι αξιωματικοί της αν όχι ο οδηγός που άφησε τον άλλο να τον… Διαβάστε περισσότερα »

Ponemenosspourgitis
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Και όχι ούτε πλήρωσα ούτε νύχτα το πήρα το δίπλωμα. Το να μην ξέρεις τον κώδικα το θεωρώ χειρότερο και από το να κάνεις σεξ χωρίς προφυλακτικό, το να επιμένεις όμως όταν διαβάζουν και άλλοι είναι χειρότερο και από το να προτείνεις σε 13χρονο να κάνει σεξ χωρίς προφυλακτικό. Το σεξ χωρίς προφυλακτικό δεν θα σε σκοτώσει, τουλάχιστον δεν ξέρω κάποια. Έχω κλάψει όμως για 20χρονη συγγενή που ο βλάκας που οδηγούσε δεν τσέκαρε σε διασταύρωση. Μου είναι αδιανόητο ότι κάποια/ος διαφωνεί σε ότι έγραψα. Υπάρχει ελεύθερος ο κώδικας στο ΝΕΤ με μια γκουγκλιά τον βρίσκει και τον διαβάζει. Εδώ… Διαβάστε περισσότερα »

Εντελβάις
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Εμένα πάλι μου είναι αδιανότητο να έχει άποψη επί του θέματος κάποιος που είναι πάντα συνοδηγός στο δικό του αυτοκίνητο 😂

Observer
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Ενθουσιώδης

Μια βασική έννοια ιδιαίτερα στο Βέλγιο είναι η έννοια της αμυντικής οδήγησης. Προσπαθείς να αποφύγεις το συμβάν και όχι να διασφαλίσεις ότι έχεις δίκιο – αυτή η νοοτροπία που έχουν πολλοί ιδιαίτερα ηλικιωμένοι στην Ελλλάδα πάω στο όριο ταχύτητας και σε εμποδίζω να με προσπεράσεις είναι η βάση για πολλά δυστυχήματα. Από τους βασικούς κανόνες που με έχει βοηθήσει να είμαι καλύτερα στο δρόμο ότι αυτοκίνητο κι αν οδηγώ. Οσο για την είσοδο από λωρίδα επιτάχυνσης από μάθημα ασφαλούς οδήγησης σοβαρού φορέα στις Βρυξέλλες η είσοδος στον αυτοκινητόδρομο γίνεται με την ταχύτητα που κινείται η κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώντας τη… Διαβάστε περισσότερα »

Σουβλίτσα
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Συνεργάτης

Τι θέμα πιάσατε τώρα… Ως γυναίκα οδηγός και μηχανής και δη ξανθιά έχω ατελείωτες ιστορίες και περιστατικά. Δε θα τις γράψω τώρα, αλλά θα πω ένα μπράβο σε όσες και όσους έμπρακτα βοηθούν στο να σταματήσει η μαγκιά να θεωρείται καλή οδήγηση και να τελειώσει το μπούλινγκ σε οδηγούς που είναι προσεκτικοί, ευγενικοί με τους άλλους και σέβονται και τηρούν τον κοκ.

Ponemenosspourgitis
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Καταρχάς συγνώμη από όλες αν ήμουν εριστικός και κυρίως από την Τούφα. Τα σχόλια μου ανέβηκαν μετα από ώρες και ούτε και εγώ δεν βγάζω άκρη τι έγραψα και σε ποιά βγαίνουν λάθος.
Αν διάβαζα, μου άναψε τα φώτα την ώρα που έκανα γρήγορη προσπέραση στην μεσαία, δεν θα απαντούσα. Διάβασα όμως, πήγαινα στη μεσαία στο όριο ταχύτητας! Υπάρχει ο κώδικας είναι ευκρινέστατος! Εγώ θυμήθηκα συγγενείς και φίλες που αποχαιρέτησα! Και παραφέρθηκα συγνώμη.

Marialadelbarrio
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Συνεργάτης

Ponemenosspourgitis, το πρόβλημα είναι ότι με τον τρόπο που σχολίασες φαίνεται να δικαιολογείς το αναβόσβημα και επ’ αυτού ο κώδικας είναι επίσης ευκρινέστατος. Εν ολίγοις, όποιος “συνετίζει” με φώτα, κόρνα, χειρονομίες δεν ξέρει τον ΚΟΚ. Απαγορεύονται.

Ponemenosspourgitis
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Δεν δικαιολογώ κανενός είδους βία, πόσο μάλλον τα φώτα και τα κορναρίσματα! Ιταλία Ελβετία Γερμανία Βέλγιο Ολλανδία Γαλλία που έχω οδηγήσει, αν ξεχαστείς αριστερά και έχει ομίχλη, πέθανες. Με χειρότερους όλων τους πολιτισμένους Ελβετούς, αυτοί ούτε φώτα δεν θα παίξουν, δεν θα πατήσουν καν φρένο. Στην μεσαία αν υπάρχει βγάινουμε προσπερνάμε και ξαναπάμε δεξιά πάντα, ακόμα και αν είναι άδειος ο δρόμος. Δεν αφήνουμε τον κάθε ηλίθιο που πάει με 200 να καθορίζει αν θα ήμαστε ζωντανοί.

Διάφανο Σελοφάν
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Όσον αφορά το φύλο και την οδήγηση: Γενικά όλα αυτά τα στατιστικά (αν οι άντρες προκαλούν περισσότερα ατυχήματα κλπ) πρέπει να συνδέονται με άλλα στατιστικά και γενικότερα μια ανάλυση, αλλιώς είναι απλά αριθμοί. Για παράδειγμα, ποιο ειναι το ποσοστο των αντρών και ποιο των γυναικων οδηγών στους δρομους μας; Όπως και για το επιχείρημα ότι οι άντρες οδηγοι είναι καλυτεροι από τις γυναίκες. Αν φαίνεται αυτό στις στατιστικες πρεπει να πουμε και το γιατί. Μήπως επειδή το αντρικό φύλο έχει μεγαλυτερη μπειρία στην οδήγηση εδώ και αιώνες; Μηπως επειδή ένα αγόρι μπορεί να έπιασε τιμόνι (μηχανάκι ή αυτοκίνητο) από όταν… Διαβάστε περισσότερα »

Observer
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Ενθουσιώδης

Το μόνο στοιχείο που πρέπει να χρησιμοποιούμε αλλά προφανώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε είναι συμβάντα (ατυχήματα, δυστυχήματα ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν οι οδηγοί). Οι συγκοινωνιολόγοι έχουν τον όρο επιβατοχιλιόμετρα οπότε πρέπει να δούμε πόσα ανά πόσα χιλιόμετρα προκαλεί κάθε φύλο συμβάν. Οχι ότι είναι εφικτό αλλά είναι καλύτερος δείκτης.

Διάφανο Σελοφάν να θυμίσω νεκρό στην Ελλάδα την εποχή που δέναμε σκυλιά με λουκάνικα σε συνάντηση οπαδών πριν από αγώνα γυναικείου βόλεϋ- κάπου στην Παιανία το 2006.

Διάφανο Σελοφάν
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Δεν έχω διαβάσει κάτι αλλα πλέον νομίζω οτι το ποσοστό αντρών-γυναικων που κινείται στους δρόμους ίσως είναι σχεδόν ίσο στην Ευρώπη και ενδεχομένως στην Ελλάδα το ποσοστό των αντρών ακόμη να είναι μεγαλύτερο. Για μένα επομένως το στοιχείο “οι άντρες προκαλούν περισσότερα ατυχήματα” δεν λέει κάτι αν δεν αναλύεται περισσότερο.
Το παράδειγμα με το γυναικείο ποδόσφαιρο το ανέφερα για το θέμα της εμπειρίας, ως έναν παραλληλισμό με την οδήγηση. Εννοείται είναι αρκετά γενικευμένο το σχόλιο που εκανα για την ασφάλεια και βασίζεται στη δική μου εμπειρία.

Observer
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Ενθουσιώδης

Νομίζω ότι είναι δύσκολο να έχουμε σοβαρά στατιστικά στην οδική ασφάλεια για τα φύλα: σκέφτομαι ότι είναι διαφορετικό π..χ οδήγημα σε αυτοκινητόδρομο που είναι πιο εύκολο συγκρινόμενο με την κίνηση μέσα στην πόλη με συνεχείς διασταυρώσεις και χρονική πίεση. Επίσης συχνά δεν είναι ικανοποιητικό το πέρασε το stop αλλά τι συνέβη και δεν το είδε ο οδηγός.