Ερώτηση για την εκπαιδευτικό της στήλης: Αν επιλέξεις ξενόγλωσσο δημοτικό σχολείο για το παιδί σου όταν ο ίδιος δε μιλάς τη συγκεκριμένη γλώσσα θα είναι πιθανό να υπάρχει πρόβλημα στην ομαλή πορεία του παιδιού αν οι γονείς δε μπορούν να το “διαβάσουν”;. Για Γερμανικά μιλώ, αλλά είναι γενική ερώτηση.
Απάντηση:
Αγαπητή φίλη, Η μελέτη στο σπίτι είναι υποχρέωση του μαθητή, πράγμα που σημαίνει ότι ο ρόλος του γονιού είναι αυτός του συμπαραστάτη και εμψυχωτή. Στην Ελλάδα, είναι συνήθης τακτική να φορτώνουμε τα παιδιά με φυλλάδια για το σπίτι, πρακτική από την οποία δεν ξεφεύγουν ούτε τα καλύτερα ιδιωτικά σχολεία. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις οι ίδιοι οι γονείς θεωρούν ως κριτήριο ποιότητας την ύπαρξη συνοδευτικών ασκήσεων για το σπίτι.
Οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες προτείνουν ο μαθητής να ορίζει τη μάθηση του, πράγμα που σημαίνει πως οι γονείς πρέπει να ξεφύγουν από την λογική του “κρατάω βιβλίο” ή “βοηθώ” το παιδί στις ασκήσεις που έχει. Το παιδί πρέπει να μπορεί να τα λύσει μόνο του ή με την ελάχιστη δυνατή παρέμβαση και αν δεν μπορεί, να ξέρει που να ψάξει. Αν πάλι δεν μπορεί να βρει την λύση, προτιμότερο είναι να πάει άγραφο και να ζητήσει από τον εκπαιδευτικό να το εξηγήσει, έχοντας το θάρρος να παραδεχθεί ότι κάπου χωλαίνει αλλά είναι πρόθυμο να μάθει.
Είναι συχνό φαινόμενο στο σχολείο, τα τετράδια όλης της τάξης να είναι άψογα και τα παιδιά να μην μπορούν να απαντήσουν ούτε σε ευκολότερη αλλά ούτε σε παραπλήσια άσκηση. Δεν είναι κρίμα;
Οπότε, μην εστιάζεις στο ότι δεν ξέρεις γερμανικά, δεν είσαι εσύ η μαθήτρια για να είσαι υποχρεωμένη να ομιλείς την γλώσσα. Αν χρειαστεί να δώσεις κάποια κατεύθυνση μπορείς να το κάνεις στα ελληνικά και να το μεταφράσει το παιδί. Αν δεν μπορεί να το μεταφράσει, μπορείς να το δώσεις ένα καλό λεξικό και να το υποστηρίξεις όσο ψάχνει και ξεφυσάει.
Οι γονείς μπορείτε να εστιάσετε στο να δημιουργήσετε στο παιδί αγάπη για την μάθηση, να του δώσετε κίνητρο να είναι καλός μαθητής ή να μάθει γερμανικά, να καταλάβει τα οφέλη του συγκεκριμένου σχολείου, να οργανώνει το χρόνο και το διάβασμα του. Βοηθήστε το να γίνει μεθοδικό και στοχοπροσηλωμένο και δεν θα χρειαστεί ποτέ ιδιαίτερη βοήθεια για το διάβασμά του.
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Ε να αγιάσει το στόμα σου! Πες τα πια. Έχω βαρεθεί να ακούω για γονείς που κάθονται και “διαβάζουν” τα παιδιά τους 3 ώρες κάθε μέρα στο δημοτικό, χωρίς να καταλαβαίνουν ότι δεν τους κάνουν χάρη έτσι. Και φυσικά ανατροφοδοτούν οι ίδιοι αυτή την κατάσταση, καθώς ούτε να βρούν τι έχουν να διαβάσουν από μόνα τους μπορούν. Όλα μασημένη τροφή.
Ποιο δημοτικό! Και στο γυμνάσιο. Και μετά στο λύκειο δεν έχουν τις γνώσεις και ή θα πάρουν για όλα τα μαθήματα καθηγητές ή το παιδί θα πατώσει. Ουκ ολίγα τα παραδείγματα
Και στο γυμνάσιο, ναι. Φίλη μου ξενυχτάει διαβάζοντας στο ιnternet για να μπορεί να “διαβάσει” το παιδί της 1η γυμνασίου. Αφού πλέον κουράστηκε (η φίλη μου) θα πάρει καθηγητή για 1 μήνα για να το διαβάζει για τις εξετάσεις. Η διακιολογία της είναι “δεν μπορείς να αφήνεις το παιδί σου έτσι”.
Έλεος!
Παιδιά είχα συμφοιτητές στο πανεπιστήμιο που στην εξεταστική ερχόταν η μάνα τους να τους διαβάσει τι λέμε τώρα!
Ξαναέλεος!
Το ρήμα διαβάζω πάντως στην ελληνική γλώσσα δεν είναι μεταβατικό. Κοινώς δεν διαβάζω κάποιον (εκτός αν τον διαβάζουμε για να τον καταλάβουμε φυσικά). Διαβάζω κάτι και το κάνω για μένα. Η εξέλιξη της γλώσσας δείχνει και την εξέλιξη της κοινωνίας. Έτσι καταλήξαμε να διαβάζουμε τα παιδιά μας, και να μην μαθαίνει κανείς τίποτα.
Εξαιρετικό σχόλιο!
Αχ δε βρίσκω καρδούλα να βάλω!!!
Απο τις καλυτερες απαντησεις στο Α,μπα!
Πραγματικα ειναι μαστιγα να γυρνα η μητερα( ποιος αλλος !) κουρασμενη απο τη δουλεια με ενα κεφαλι καζανι και χιλιες δυο σκοτουρες και να πρεπει να διαβασει το παιδι.
Μετεπειτα το παιδι θα χρειαζεται μονιμως δασκαλο στο σπιτι και φροντιστηρια για να ανταπεξελθει ακομα και ως φοιτητης στο πανεπιστημιο αφου δεν θα μπορει να διαβασει μονο του.
Επίσης να ζητήσω να μας γράψετε την άποψή σας για τα ιδιωτικά σχολεία; Θα με ενδιέφερε πολύ να τη διαβάσω.
Σίγουρα θα μπορούσα!ω Τωρα βρισκόμαστε σε τροχια εξετασεων και ο χρόνος ειναι μηδεν αλλα μόλις βρεθει χρόνος, γιατι όχι;
Κι εγώ θα ήθελα ένα άρθρο σας για τα ιδιωτικά σχολεία (στην Ελλάδα κυρίως). Μετά τις εξετάσεις μη μας ξεχασετε!! 😊
Δεν θα σας ξεχάσω, εχω λίστα και σημειώνω τα πιθανα θέματα. Είναι μεγάλη μου χαρά η συζήτηση περι εκπαίδευτικών ζητημάτων!
Μήπως πρέπει το βάρος των μαθημάτων να μεταφερθεί στο σχολείο και να φύγει από το σπίτι;
Μήπως φορτώνουμε τα παιδιά με τα απωθημένας ΜΑΣ σε υπερβολικό βαθμό και γι’αυτό κλατάρουν στο τέλος;
Καλή και η (ξερή) γνώση αλλά μήπως να μάθουμε στα παιδιά μας πρώτα να σκέφτονται και να φέρνται;
Εξαιρετική απάντηση!
Συμφωνώ απόλυτα με το να μην διαβάζουμε τα παιδιά στο σπίτι. Άλλο να τους δείξουμε πώς να οργανώνουν τον χρόνο και το διάβασμά τους ή να απαντήσουμε σε μια απορία που έχουν εκείνη τη στιγμή, αν ξέρουμε και μπορούμε κι άλλο να καθόμαστε και να τους λύνουμε όλες τις ασκήσεις. Βέβαια δουλεύοντας όλα τα φοιτητικά μου χρόνια σε σπίτια προσέχοντας παιδιά πολλά από τα οποία πήγαιναν σχολείο και διάβαζαν όσο ήμουν εγώ εκεί, θα πω ότι υπάρχουν και πολλοί δάσκαλοι/καθηγητές που δεν έχουν μπει καν στον κόπο να εξηγήσουν και που ακόμα και μετά που τα παιδιά ξαναρωτάνε πάλι δεν… Διαβάστε περισσότερα »
Όντως, πάμπολοι εκπαιδευτικοί δεν κάνουν καλά την δουλειά τους: άλλοι διαβάζουν απο μέσα, άλλοι βάζουν ασκήσεις που δεν έχουν εξηγήσει, άλλοι τραβανε τα μαθήματα απο τα μαλλια και στο τελος λενε το μισο βιβλιο περιληπτικά. Ξέρεις ποιο είναι το κοινο τους; Οι περισσοτεροι δεν εξετάζουν ποτέ, ούτε κοιτούν τα τετράδια που τζαμπα πηγαινοερχονται στο σχολείο. Η αντιδραση σε αυτους δεν ειναι να φέρνεις ιδιαιτεραδες για να τους υπερκαλύψεις αλλά ως μαθητης να ζητάς ξανά και ξανά διευκρινήσεις και ως γονιός να απαιτείς καλύτερο μάθημα. Οι περισσοτεροι γονεις έρχονται να μας μιλήσουν για να ρωτήσουν γιατι πηρε 13 και όχι 14,… Διαβάστε περισσότερα »
Αγαπητή Εύα πολύ καλά τα λες, αλλά οι δάσκαλοι και οι καθηγητές που είναι σε θέση να συζητήσουν θέματα περί διαδικασίας είναι αυτοί που είναι ήδη ψαγμένοι και τις περισσότερες φορές έχουν αντιληφθεί το πρόβλημα πολύ πριν φτάσει ο γονιός στο σχολείο. Για τους υπόλοιπους, η απάντηση επί της ουσίας είναι, όχι απαραίτητα με αυτά τα λόγια, “δεν θα μας πεις εσύ πως θα κάνουμε τη δουλειά μας”. Οπότε δεν τίθεται καν θέμα συζήτησης. Προσωπικά, έχω παραιτηθεί από δασκάλους και καθηγητές που δεν θέλουν να καταλάβουν ή να προσπαθήσουν. Και όχι, δεν το παίζω έξυπνη, απλά τους ρωτάω πράγματα που… Διαβάστε περισσότερα »
Δυστυχώς, αρκετοί εκπαιδευτικοί έχουν αέρα αυθεντίας μονο και μονο για να κουκουλώσουν τις ανεπάρκειες τους. Ταυτόχρονα, πολλοί γονεις έχουν διαρκώς παράπονα και γκρινια για ανούσια ζητήματα ή επικεντρωνονται εμμονικά στους βαθμούς. Αυτοί οι γονεις συμπαρασυρουν και εσας τους υπόλοιπους που απλώς αγωνιάτε σε λογικά πλαίσια.
Η αλήθεια είναι οτι αν ο δάσκαλος δεν θέλει να συνεργαστει, η σχολικη ζωή μπορει να γινει πολύ δυσκολη.
Συμφωνω εντελως! Ομως οπου διαβάζω και σχετικά άρθρα μας λένε (στους γονείς) αυτο που αναφέρατε κι εδώ στην πολύ ωραία απαντησή σας, να μαθαίνουμε στα παιδιά πως να οργανώνουν το χρόνο τους και να αγαπούν το διάβασμά και τις γνώσεις , αλλά πουθενά δεν διαβάζω το πώς.
Πώς θα μάθω στο παιδί μου να αγαπήσει τα μαθήματα του σχολείου? Να μπαίνει στο σπίτι και να λέει “θα κάνω τα μαθήματά μου πρώτα και μετά θα παίξω”?
Αφού έχεις τόσο καιρό την απορία γιατί δεν μου έστειλες ερωτησουλα; μου δίνεις Φοβερή πάσα για ολόκληρο άρθρο, αλλά μπορώ να σου δώσω την γενική ιδέα. Αρχικά, πρέπει να καταλάβουμε ότι η αγάπη για την μάθηση ξεκινά από την γέννηση και δεν πρέπει να περιμένουμε την έναρξη του σχολείου. Διαβάζετε Όλοι μαζί; Σας βλέπουν να διαβάζετε βιβλία; υπάρχουν βιβλία στο σπίτι; κάνετε οικογενειακώς εκπαιδευτικές δραστηριότητες με συστηματικοτητα και κέφι; Επίσης, είναι πολύ σημαντικό το πρότυπο των γονιών. Όταν έχετε μια υποχρέωση από μαγείρεμα μέχρι συγγραφή διδακτορικού σας βλέπουν να είστε εργατικοί και συνεπείς; καταλάβουν ότι συχνά μπορεί να είστε κουρασμένοι… Διαβάστε περισσότερα »
Σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντησή σας! Και θα ήταν πολύ ενδιαφέρον ένα σχετικό άρθρο σας! Το χτίσιμο απο την περίοδο που είναι μωρό προσπαθούμε να το δουλεύουμε και το σκέφτηκα μετά που έστειλα οτι είναι το πρωτο και πολύ σημαντικό βήμα. Διαβάζουμε πάρα πολύ κι έχει ήδη παρα πολλά βιβλία στη διάθεσή της. Επιπλέον σε διάφορες απορίες κοιτάζουμε τις εικόνες ή ψάχνουμε χάρτες (σε παιδική μορφή που υπάρχουν σε σχετικά παιδικά βιβλία) ή κουβεντιάζουμε που ζουν διάφορα ζωα κτλ Βέβαια φαντάζομαι οτι παίζει και σημαντικό ρόλο όπως έχουμε ξαναδιαβάσει κι εδώ , να μάθει το παιδί πώς να… Διαβάστε περισσότερα »
Ευχαριστώ για τις διαρκείς πάσες, μου δινεις διαρκώς ιδέες. Το άρθρο θα πετάει! Πολύ καλά κάνατε που γεμίσατε το σπίτι βιβλία και μην σταματήσετε ποτέ. ΠΟλύ συχνά, οι γονείς αγοράζουν δεκάδες παραμύθια και τα διαβάζουν συστηματικά, αλλα μετα τα 4-5 που το παιδι ξεκινα σχολείο και εξωσχολικες δραστηριότητες ξεχνουν το βιβλίο. Παραμυθια, μυθολογια, εκλαικευμένη επιστημη, βιογραφιες, βιβλία μαγειρικής, εγκλυκλοπαιδειες διαβάστε τα όλα και θα με θυμηθείτε. Πολύ καλή η ιδέα με τις χειροτεχνίες, αγοραστε παζλ, επιτραπέζια, πηγαινετε σε μουσεια/ θεατρα/ χορευτικά δρωμενα και μιλήστε/ρωτήστε/ συζητηστε για το οτιδηποτε βλεπετε. Ακόμα και για το όνομα του δρόμου που ζειτε! Όσο για… Διαβάστε περισσότερα »
ααα σας ευχαριστω και πάλι για την απάντηση σας!! Μου δίνει κι άλλες ιδεες και την οριοθετηση και οταν εχω γραψιμο και για το μαζεμα των παιχνιδιων! Πηγαινουμε πολλά θεατρα καθε χρονο, τα λατρευουμε οικογενειακως και προσφατα κάναμε και μια ομαδουλα απο τον παιδικο σταθμο και παμε πολλα παιδακια και γονεις μαζι! Τα θέατρα και κάποια παιδικά της τηλεόρασης, εχουν βοηθήσει πολύ και στο λεξιλόγιο της και στην ανάπτυξη της φαντασίας της. Φετος πήγαμε και σε δυο μουσεια -το ενα ειναι το μουσείο ψευδαισθήσεων και το συστήνω και για μικρά παιδάκια. Ρωτάει πολύ για πολλά, ακόμα και για το δρόμο… Διαβάστε περισσότερα »
Πολύ σωστή και κατατοπιστική η απαντηση σας. Υπάρχει όμως και ένα θέμα εδώ. Η ύλη του γυμνασίου πια, έχει μετατοπιστεί προς τα κάτω, στις τελευταιες τάξεις του δημοτικού. Αυτό το συζητουν οι δασκαλοι με εμάς τους γονείς, αναγνωρίζοντας πάντα οτι ειναι ένα μεγάλο λάθος του εκπαιδευτικου συστήματος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα μαθήματα να είναι πολύ απαιτητικά στα παιδια της Δ,Ε,ΣΤ τάξης. “Μένουν¨ πολύ λίγο στα κεφάλαια, λογω ελλειψης χρόνου για να βγει η ύλη γιατι πιεζονται από τις οδηγίες του υπουργείου και πολλες φορές έχουν τμηματα των 23-24 παιδιών! Πώς να μην βοηθήσεις-διαβάσεις ένα παιδι γνωριζοντας όλα τα παραπάνω;… Διαβάστε περισσότερα »
Ένας οργανωμένος εκπαιδευτικός μπορεί μια χαρεί να βγάλει και την ύλη και να εξηγήσει στα παιδιά. Θέλει σύστημα όμως.
Το άλλο τμήμα της Ε’-Στ’ είχε μια δασκάλα που έκανε εξαιρετική δουλειά χωρίς να φορτώνει με πολλά για το σπίτι. Της κόρης μου η δασκάλα, τους έδωσε την ύλη του 1/3 του βιβλίου των μαθηματικών της Στ’ σε φωτοτυπίες για το καλοκαίρι γιατί δεν πρόλαβε να τα κάνει. Ανέλυσε όμως όλα τα ψυχολογικά προβλήματα των μαθητών της!!!
Δεν έχω πανικοβληθεί με κάτι. Ούτε λέω πράγματα που δεν γνωρίζουν όλοι. Επίσης δεν έγραψα καπου για δάσκαλο στο σπίτι. Για την βοήθεια την δίκη μου μίλησα που κάποιες φορές είναι παραπάνω « βοηθητική». Όπως πχ στην παραγωγή λόγου, που εξηγώ τι είναι πρόλογος , τι κυρίως θέμα και τι επίλογος γιατί δεν εξηγήθηκε στην τάξη αλλά ζητήθηκε να αναπτύξουν ένα θέμα στο σπίτι. Ετσι και αλλιώς δεν μπορεί να ξέρει κάποιος πού θα πέσει. Σε ποι@ δάσκαλο- αν είναι καλ@ ή όχι και σε ποιόν γονέα- υπερβολικές απαιτήσεις /μικρός αινσταιν κτλ. Αλλά αφου δεν υπάρχει μια στάνταρ κατάσταση (… Διαβάστε περισσότερα »
Μπορεί οι φωτοτυπίες να μην σημαίνουν παραπάνω ύλη αλλά σημαίνουν πολλή ώρα διαβάσματος. Για το διάβασμα στο σπίτι άνοιξε η κουβέντα. Όταν η μιάμιση ώρα που διαβάζει η κόρη μου στην πρώτη είναι το λιγότερο δυνατό( οι άλλοι γονείς μιλούσαν για 2-3) λίγη σημασία έχει η ύλη από το υπουργείο. Ο σύμβουλος καταργήθηκε νόμιζα από φέτος. Άρα εγώ Τί να πω σε ένα παιδί 5,5 χρόνων; Απλά έτυχε να βάζει άπειρα.Και έτυχε η κόρη μου για 2 μέρες να πάει μικρή σχολείο. Θελω να πω ότι δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες ( των δασκάλων και του όγκου) άρα ούτε… Διαβάστε περισσότερα »
Μιαμιση με τρεις ωρες διάβασμα ειναι πολλές ωρες ακόμα και για παιδί γυμνασιου, όχι για πρωτάκι. Οι γονεις πρέπει να καταλάβετε ότι έχετε δύναμη, αν βλέπετε ότι κάτι πάει στραβα στο σχολείο. Αντι να αποδέχεστε οτι ο δάσκαλος βάζει 10 φυλλάδια και να αγκομαχάτε οικογενειακώς για να γραφτουν, βρείτε τι λεει ο νομος: αναλυτικα προγραμμα, νομοι, φεκ, προτασεις συμβουλων ολα ειναι στο διαδίκτυο και αν δεν ξέρετε που να ψάξετε ρωτήστε εμας ή οποιοδηποτε απο τα δεκάδες σαιτ εκπαιδευσης. Οι οδηγιες μιλάνε για 20λεπτη μελέτη, κατι που ο δάσκαλος αμελει και με τη συμπεριφορά του θέτει κακές βάσεις για το… Διαβάστε περισσότερα »
Έχω ενημερωθεί για το Τί πρέπει να κάνει ένας δάσκαλος στην πρώτη όντως. Όπως και κάποιοι γονείς από όσο μπορώ να γνωρίζω. Αλλά τα ίδια προβλήματα έχουμε μετά από τα εργαλεία που είχαμε στα χέρια μας. Στην αρχή έγινε σύσταση και μειώθηκε λίγο ο όγκος αλλά μετά ξανά τα ίδια. Το ίδιο και στα προηγούμενα σχολεία που δίδασκε. Αλλάζει σχολείο με το νέο έτος και ξανά τα ίδια ακριβώς ( είμαστε σε επαρχιακή πόλη και αυτός είναι ο λόγος που το ξέρω). Σε σχέση με αυτά που « περασε» στο παρελθόν με τα προηγούμενα σχολεία και γονείς, όντως, το πήγαμε… Διαβάστε περισσότερα »
Τότε δεν ειχαμε φωτοτυπίες, γιατι κοστιζαν οχι μονο τα μελάνια αλλα και τα βοηθηματα. Επίσης, δεν υπήρχε απειρο δωρεαν υλικο που κατεβάζεις με την λιγοτερη δυνατη προσπάθεια. Η υλη δεν εχει αλλάξει σημαντικά, ουτε το γυμνασιο μεταφερθηκε, ίσα ισα η προσεγγιση πλεον ειναι πιο απλή. Παίζει πολύ υπογράμμιση βασικών όρων, ασκήσεις προσπερνιουνται, κεφαλαια λέγονται περιληπτικά και αυτά δεν τα θεωρω κακα, αν γινονται με συνεση. Οι πολλές φωτοτυπιες -συνήθως- ειναι ο φερετζες του τεμπελη δάσκαλου. Οι γονεις αρκεσκονται να συγκρινουν ποσες φωτοτυπιες κανουν τα παιδια τους και ψιλορωτανε σε ποιο σημειο της υλης ειναι τα μισα δημοτικά της περιφερειας λες… Διαβάστε περισσότερα »
Σε συζήτηση που είχα με δασκάλους πρόσφατα (λέω δασκάλους γιατί ήταν τρεις άντρες), μου ανέφεραν ότι η Ελλάδα έχει γενικά ένα αρκετά ¨γεμάτο” εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο δημοτικό. Σε μεγαλύτερο βαθμό από άλλες χώρες.
Κι αν και δεν έχω ακόμη εμπειρία ως μαμά σε ελληνικό σχολείο, βλέπω την ανιψιά μου πέμπτη δημοτικού, και δεν τρελαίνεται ούτε αυτή ούτε οι γονείς της.