Πεινάω κάθε μέρα, όλη μέρα. Τι να κάνω;

Ερώτηση απαντημένη από τη διατροφολόγο του Α,μπα, Ευαγγελία Σχοινά

Αμπα μου!! Bonjour. Το πρόβλημα είναι το εξής: Είμαι δικηγόρος και παράλληλα ετοιμάζομαι να δώσω για το δικαστικό. Όποιος έχει κάνει σχετική προετοιμασία ή είχε κοντά του άνθρωπο που έκανε τέτοια προετοιμασία, μπορεί να καταλάβει τον όγκο των πληροφοριών που πρέπει να απορροφήσω και ότι το διάβασμα αυτό αποτελεί από μόνο του extra full time job. Επειδή, όμως, έχω πολλές ανειλημμένες υποχρεώσεις, δεν μπορώ να φύγω από τη δουλειά. Έτσι, εδώ και 6 μήνες δουλεύω 08:30-16:30, κάνω διάλειμμα -φαγητό -μπάνιο-πλένω κανένα πιάτο- βάζω κανένα πλυντήριο-διαβάζω αμπα- 16:30-18:30 και διαβάζω για τις εξετάσεις18:30-01:30. Μυαλό μπουρλότο, δικάζω και αντί να πω π.χ. “διατάραξη της νομής”, λέω “διάσπαση προσοχής”, παθαίνω ιλίγγους, μπαίνω στο αυτοκίνητο και δεν θυμάμαι πώς παίρνει μπρος και λοιπά ωραία. Μυαλό μπουρλότο, όπως είπα, αλλά το πρόβλημα είναι και το κορμί λαπάς. Έχω κόψει τα γυμναστήρια, το τρέξιμο, τις πολεμικές τέχνες που έκανα, το καλοκαίρι δεν προλάβαινα να κολυμπήσω αρκετά και τώρα πεινάω. Πεινάω!!!! Κάθε μέρα, όλη μέρα. Κάθομαι στο γραφείο και θέλω να μασουλάω αδιάκοπα. Από 52 έχω φτάσει 57 κιλά. Και έχω ακόμα ως τις εξετάσεις… Κάποια λύση; Κόβω καρότα- αγγούρια, παίρνω ρυζογκοφρέτες, αλλά δεν ξεγελιέται το σύστημα. Πώς το ράβω;

 Θα σας φάω όλους!!!

Απάντηση

Φαντάζομαι πως η απάντηση που θα περίμενες να σου δώσει ένας διαιτολόγος – διατροφολόγος είναι μια λίστα με σνακ που περιέχουν λίγες θερμίδες, μαζί με κάποιες οδηγίες όπως το να πίνεις πολύ νερό κτλ. Αυτά θα τα προσπεράσω, διότι μπορείς να βρεις άπειρα τέτοια τιπς στο ίντερνετ και θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω τι πιστεύω ότι συμβαίνει στην περίπτωσή σου.

Διαβάζοντας την περιγραφή της καθημερινότητάς σου, καταλαβαίνω ότι είσαι σε έναν συνεχή ”αγώνα δρόμου” προκειμένου να αντεπεξέλθεις σε όλες σου τις υποχρεώσεις. Υπολογίζω επίσης ότι κοιμάσαι 5-6 ώρες ημερησίως, ενώ δεν υπάρχει καθόλου χρόνος για χαλαρωτικές / ψυχαγωγικές δραστηριότητες ή άσκηση. Ταυτόχρονα υπάρχει το άγχος για να βγάλεις την ύλη και φυσικά να είσαι σωστή στη δουλειά σου, καθώς το επάγγελμα έχει και μία αυξημένη υπευθυνότητα. Όλα αυτά μαζί δημιουργούν μία ορμονική και νευροβιολογική αποδιοργάνωση στον οργανισμό σου. Η αυξημένη όρεξη είναι απλά ένα σύμπτωμα όπως το ότι μπερδεύεις τα λόγια σου ή το ότι παθαίνεις ιλίγγους.

Συγκεκριμένα, ως συνέπεια του στρες, αυξάνονται στον οργανισμό τα επίπεδα των κορτικοστεροειδών (ορμόνες στις οποίες περιλαμβάνεται και η κορτιζόλη) τα οποία προκαλούν σημαντική αύξηση της όρεξης, αλλά και κατακράτηση υγρών. Επίσης, η έλλειψη ύπνου έχει φανεί ότι μεταξύ άλλων διαταράσσει και την ισορροπία ορισμένων πεπτιδίων με ορμονική δράση, όπως η γκρελίνη και η λεπτίνη, που ελέγχουν την όρεξη και τον κορεσμό αντίστοιχα. Αντίθετα, η κατανάλωση τροφής που θεωρείται νόστιμη αυξάνει τα επίπεδα ντοπαμίνης στον εγκέφαλο, ενεργοποιεί δηλαδή το σύστημα επιβράβευσης του οργανισμού και μπορεί να λειτουργήσει ως ένα είδος ”αγχολυτικού” ή ”αντικαταθλιπτικού” σε απουσία άλλων ευχάριστων ερεθισμάτων.

Με λίγα λόγια, τα συμπτώματα που έχουν εμφανιστεί οφείλονται στην σωματική και ψυχολογική εξάντληση που βιώνεις αυτή την περίοδο. Η γνώμη μου είναι ότι καλό θα ήταν να μην μπεις στη διαδικασία να κάνεις κάποια αυστηρή δίαιτα, αλλά απλά να αποφεύγεις τα πολύ γλυκά ή πολύ αλμυρά τρόφιμα γιατί θα κάνουν τα συμπτώματα χειρότερα. Αυτό που θα σε συμβούλευα είναι να δεις τι μπορείς να κάνεις σε επίπεδο διαχείρισης του στρες, ώστε να ξαναβρεί ο οργανισμός σου σιγά σιγά τις ισορροπίες του. Αν γίνει αυτό, θα ξαναπάς 52 κιλά χωρίς να το καταλάβεις.

Καλή επιτυχία στις εξετάσεις 🙂

in

Αξιολογήστε το άρθρο

78 points
Upvote Downvote

16
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παρακαλούμε Συνδεθείτε για να σχολιάσετε
12 Θέματα σχολίων
4 Απαντήσεις θεμάτων
3 Ακόλουθοι
 
Με τις περισσότερες αντιδράσεις
Δημοφιλέστερο θέμα σχολίου
13 Συντάκτες σχολίων
μιμόζαno_rootsNeverlanderBombalatro Πρόσφατοι συντάκτες σχολίων
  Εγγραφείτε  
νεότερα παλαιότερα δημοφιλέστερα
Ειδοποίηση για
Να το συζητήσουμε
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

‘Οταν έχεις 6 ώρες ύπνο και μία ώρα ψυχαγωγία, μετά απο το αίμα που έχει χυθεί για να έχουμε 8 ώρες ύπνο και 8 ώρες ψυχαγωγία, το μικρότερο πρόβλημα είναι το ότι έχεις πάρει 5 κιλά. Περπατάς με 5 καρπούζια κάτω απο κάθε μασχάλη. Καλή τύχη να προλάβεις να τα αφήσεις κάτω πρίν φάς τα μούτρα σου και σπάσεις και τα 10 καρπούζια ρίχνοντας τα.

Alice in wonderland
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Εκανα εγγραφη, γιατι ταυτιστηκα τοσο πολυ!! Ειμαι ομοιοπαθουσα, κι εγω προετοιμαζομαι για το δικαστικο… Μονο οποιος το εχει ζησει μπορει να καταλαβει.. Καλη επιτυχια σου ευχομαι!!!

Neverlander
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Ειδικός

Είχα μια ξαδέρφη που πήρε 8-10 κιλά κ τα έχασε μόνο αφού έγινε δικαστίνα…φοβερά ψυχοφθόρα διαδικασία αυτή η προετοιμασία, εύχομαι καλή επιτυχία!

De Leone
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Ωω τι καλή απάντηση!! Πάντα είχα απόρροια πως αντιδρά το σώμα σε καταστάσεις άγχους και πως καταλήγει μα ανοίγει η όρεξη τόσο πολύ ..

Έχω και γω τέτοια συμπτώματα σε περιόδους άγχους και απλά ενδίδω στην απόλαυση του φαγητού… σαν τρωκτικό δηλαδή ροκάνιζω ότι βρω μπροστά μου.

Ξέρω ότι άμα περάσει το άγχος, σιγά σιγά μπαίνω στους κανονικούς μου ρυθμούς διατροφής και άσκησης… Και τα περιττά κιλά φεύγουν…

Φοβάμαι ομως ότι όσο μεγαλώνω αυτό δεν θα πιανει τόσο εύκολα… τι ρόλο παίζει η ηλικία σ αυτό;

Lifoworm
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Ίσως να βαλεις λίγα λεπτά άσκησης στο προγραμμα σου. Όχι για να αδυνατίσεις, (σιγά τα κιλά), αλλά για ενδυνάμωση και για να ξεφεύγει λίγο το μυαλό σου. Εγώ κάνω το 7 minutes training σε περιόδους που δεν έχω χρόνο. Μπορεί να ειναι και αυθυποβολή αλλά νομίζω με βοηθάει. 7 λεπτάκια είναι, θα τα βρεις. Αν το κανεις διπλό, 14 δλδ ακόμα καλύτερα.

Κοντράριος
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Ενθουσιώδης

Προσκυνώ

Mitsi
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Εγώ μια μόνη συμβουλή θα δώσω. Πολύ ωραία τα αγγουράκια και τα καροτακια αλλά μόνα τους δε θα σε χορτάσουν ποτέ. Δοκιμάσε φρούτο μαζί με ξηρούς καρπούς , αγγούρι ή καρότο μαζί με αυγό βραστό ή δύο φέτες γαλοπούλα και θα δεις ότι θα σε κρατάει καλύτερα. Και πολύ νερό, πολλές φορές νομίζουμε ότι πεινάμε αλλά στην πραγματικότητα διψάμε . Αυτά για το πολύ πρακτικό κομμάτι. Η αλλαγή όμως στην όρεξη έχει άμεση σχέση με το στρες και τον τρόπο ζωής και πίστεψέ με στην κατάσταση που είσαι δεν έχεις την κατάλληλη ψυχολογία για να ξεκινήσεις δίαιτα. Καλύτερα να προσπαθήσεις… Διαβάστε περισσότερα »

no_roots
Μέλος
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Δημιουργός Κειμένων
Χρόνια συμμετοχής
Ήρωας

Σε εμένα πάλι συμβαίνει το αντίθετο. Σε περιόδους έντονου στρες μειώνεται η όρεξή μου, αλλά ακόμα κι αν καταναλώνω τις ίδιες ποσότητες φαγητού, χάνω κιλά. Δεν ξέρω πως εξηγείται αυτό. Έχω παρατηρήσει πως αυτές τις περιόδους έχω αυξημένους παλμούς, οπότε ίσως κάνω περισσότερες καύσεις; Επίσης, όντως όταν κοιμάμαι λιγότερο, πεινάω περισσότερο, αλλά και πάλι χάνω κιλά.
Γενικά η κούραση και το στρες εξασθενούν τον οργανισμό μου με αποτέλεσμα την απώλεια βάρους, το οποίο επανέρχεται σε κανονικά επίπεδα μόλις περάσει η δύσκολη περίοδος.

Neverlander
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Ειδικός

Εντάξει, υπάρχετε κ αυτοί, πρέπει να μας το υπενθυμίζετε; 😋😁

no_roots
Μέλος
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Δημιουργός Κειμένων
Χρόνια συμμετοχής
Ήρωας

Δεν ήταν αυτή η πρόθεσίς μου χαχαχαχα.
Για ερώτηση προς τη διατροφολόγο πήγαινε, αλλά βγήκε αλλιώς 🙂

Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Συγχαρητήρια για ολα αυτά που κάνεις και καλή σου επιτυχία!!

Tropique
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Eγώ πάντως, όταν αγχώνομαι χάνω κιλά, δεν έχω όρεξη, δε μπορώ να κατεβάσω μπουκιά.

De Leone
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Αυτό που δεν μπορείς να κατεβάσεις μπουκιά, δεν μου συμβεί ποτέ όμως.
Και στα όμορφα μου και στα άσχημα μου, ΦΕΝ το ξεχνάω το φαΐ Χαχαχαχ

latro
Μέλος
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Είσαι πολύ αγχωμένη και είναι κρίμα να αγχώνεσαι ΚΑΙ για αυτό. Θα σε συμβούλευα, έστω μια φορά την βδομάδα να έχεις ένα απόγευμα ελεύθερο. Θα το έχεις προγραμματίσει και απλά δεν θα έχεις καμία υποχρέωση και θα χαλαρώνεις. Επίσης στα διαλείμματα του διαβάσματός σου βγες έξω και περπάτησε για 10-15 λεπτά μία φορά την μέρα (το βράδυ ιδίως που έχει και ησυχία). Και είναι επίσης καλό να σηκώνεσαι ανά μισή ώρα να κάνεις μία γύρα στο σπίτι σου για 1 λεπτό. Τέλος, θα σου πρότεινα τον διαλογισμό (υπάρχει ένα app που αν μεταφράσεις τον τίτλο του στα ελληνικά λέγεται κεφάλι-χώρος),… Διαβάστε περισσότερα »