Oι influencers, οι διαγωνισμοί και εγώ

Μη ξεχάσω να πατήσω καρδούλα

Το θέμα που ήθελα να θίξω σήμερα αφορά στο ζήτημα της χρήσης των social media από αναγνωρίσιμους ανθρώπους (ηθοποιούς, τραγουδιστές κλπ) για διαφημιστικούς σκοπούς. Όχι όμως διαφημιστικούς σκοπούς για το έργο τους, για τον εαυτό τους αλλά για προϊόντα εταιριών. Όλοι βλέπουμε αν όχι ακολουθούμε στα σόσιαλ, αρκετούς «διάσημους», ο καθένας για διαφορετικούς λόγους. Μας αρέσουν σαν προσωπικότητες, τους παρακολουθούμε μπορεί να έχουν στυλ, άποψη, να είναι πνευματώδεις, γενικά να μας εμπνέουν.

Από κεί και πέρα, ως γνωστόν εδώ και πολύ καιρό, στην Αμερική εδώ και χρόνια, υπάρχει το πλασάρισμα προϊόντων μεγάλων εταιριών από πολλά τέτοια πρόσωπα και στην Ελλάδα, καθ’όλα νομίμως και δίκαια κλπ.

Και εξηγούμαι για να μη παρεξηγηθώ: Εδώ δεν αναλύω το πώς γίνεται, γιατί γίνεται ή τι επιτυχία έχει αυτό αφού ούτως η άλλως τα νούμερα των πωλήσεων το αποδεικνύουν. Εξάλλου, υπάρχουν άπειρα άτομα που το κάνουν αυτό επαγγελματικά γιατί είναι κερδοφόρο λόγω της αναγνωρισιμότητας τους. Αλλά και άτομα μη αναγνωρίσιμα που κάνουν επίσης μόνο αυτό και έχουν γίνει γνωστά από αυτό για όσους παρακολουθούν το χώρο. Κυρίως στο χώρο της μόδας.

Σε κάθε περίπτωση από τις δύο, οι αυτοί φερόμενοι ως influencers παρουσιάζονται κάθε λίγο και λιγάκι σε stories, σε φωτογραφίες και βίντεο με διαγωνισμούληδες και επιβράβευση πολλά δώρα στο κοινό ως αντάλλαγμα τι;;. Στο ότι τους ακολουθούν. Και όλοι εμείς φοράμε/πασαλειβόμαστε/τρώμε/πίνουμε/χρησιμοποιούμε ότι και ο αγαπημένος μας αναγνωρίσιμος ο οποίος για το συγκεκριμένο διάστημα έχει ξετρελαθεί με το τάδε προϊόν και το προτιμάει και το χρησιμοποιεί με ενθουσιασμό για κάποιο (ποιος ξέρει πόσο;) καιρό. Το γελοίον του πράγματος είναι όταν π.χ. κάποια influencer έχει προωθήσει και διαφημίσει πόσο τέλειο και αποτελεσματικό είναι ένα lipstick συγκεκριμένης μάρκας τη Δευτέρα και την Πέμπτη ανεβάζει άλλο πόστ άλλου lipstick ανταγωνιστικής εταιρίας ως τέλειο εξίσου. Θα μου πεις αυτό κάνουμε και στη ζωή. Παίρνουμε πολλά διαφορετικά προϊόντα και χρησιμοποιούμε όχι μόνον ένα. Ναι αλλά εδώ είναι διαφήμιση και πληρώνεται το μέσον(ο ηθοποιός πχ).

Στο δια ταύτα γιατί το κούρασα και δε ξέρω κι αν έγινα αντιληπτή σ’ αυτό που με «χαλάει» και θέλω να πω. Ότι όλη αυτή η φρενίτιδα έχει σίγουρα ημερομηνία λήξης διότι είτε το θέλουμε είτε όχι αυτά είναι όλα trends που έχουν δοκιμαστεί στο κοινό και έχουν εφαρμογή για πεπερασμένο χρονικό διάστημα. Από κει και πέρα, ΓΙΑΤΙ ο κόσμος τα συντηρεί; Γιατί ενθουσιάζεται και λαμβάνει μέρος σε αυτά; ΓΙΑΤΙ δεν βλέπει το αστείο σχεδόν γελοίο του πράγματος; Γιατί δεν έχει κουραστεί; Γιατί θεοποιούμε μια όμορφη κοπέλα/ηθοποιό/παρουσιάστρια/τραγουδίστρια και γράφουμε από κάτω εκατοντάδες σχόλια τύπου: Θεάρα! Πόσο όμορφη! Κούκλα! Τέλεια! Μακάρι να κερδίσω!

Ξέρω, δεν είμαι η μόνη που έχω πάθει overdose σαχλαμάρας και αποχαύνωσης βλέποντας τα. Και ξέρω τι μπορεί να μου πείτε. Μη τα ακολουθείς και μη τα βλέπεις κοπελιά. Και για να προλάβω κάποιους. Ναι έχω στείλει κι εγώ για διαγωνισμούλη παλιά δυο φορές. Αλλά δε θα ήταν πιο ωφέλιμο να ξοδεύουμε τον χρόνο μας σε ιστοσελίδες, blog με χρήσιμα άρθρα και θέματα ανταλλάσοντας απόψεις όπως πχ εδώ στο Αμπα που ειλικρινά πιστεύω ότι επιτελεί λειτούργημα καθημερινά ανοίγοντας τα μυαλά όλων μας;

in

Αξιολογήστε το άρθρο

15 points
Upvote Downvote

12
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παρακαλούμε Συνδεθείτε για να σχολιάσετε
9 Θέματα σχολίων
3 Απαντήσεις θεμάτων
0 Ακόλουθοι
 
Με τις περισσότερες αντιδράσεις
Δημοφιλέστερο θέμα σχολίου
11 Συντάκτες σχολίων
FelisMiabrightbirdBabyDollWhere are the turtles??? Πρόσφατοι συντάκτες σχολίων
  Εγγραφείτε  
νεότερα παλαιότερα δημοφιλέστερα
Ειδοποίηση για
Καραβάν
Μέλος
Δημιουργός Κειμένων
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Εξαιρετικό θέμα! Λοιπόν για να μην το ισοπεδώσουμε. Υπάρχουν influencers και influencers. Ακολουθεί βιωματικό. Στον εξειδικευμένο τομέα μου, που θέλει και κάποια τεχνική γνώση, είμαι κι εγώ influencer, τις προάλλες 5 άτομα αγόρασαν ένα προϊόν σε μια μέρα (κι έμειναν και κατευχαριστημένα, είναι instant gratification το προϊόν) επειδή το σύστησα εγώ. Το σύστησα όχι επειδή πληρώθηκα γι’αυτό, αλλά επειδή το πιστεύω αληθινά κι έχω επιρροή στο group στο οποίο ηγούμαι, του οποίου γνωρίζω και την ψυχοσύνθεση και τις προτιμήσεις του επειδή έχω ασχοληθεί συστηματικά και μελετηρά να τις μάθω με προσωπικό κόπο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι έχω ένα είδος ευθύνης… Διαβάστε περισσότερα »

Φούστα Κλαρωτή
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Ειδικός

καταλαβαίνω απολύτως ότι δεν μπορείς να απαντήσεις, αλλά τι εννοείς με υπερ-εξειδικευμένο κλάδο; Εκπαιδευτές κουτσών μονόκερων ας πούμε; Μιλάς με γρίφους, γέροντα

Φούστα Κλαρωτή
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Ειδικός

Ε τι να κάνουμε, βρε melissa, και η αποχαύνωση και η σαχλαμάρα πού και πού χρειάζεται. Παλιά ήταν η Μενεγάκη, τώρα ειναι το instagram, αυριο θα είναι κάτι άλλο.
Για εμένα πάντως το να δω λίγη ώρα beauty videos στο youtube το βραδυ είναι σαν να κάνουν δέκα χέρια μασάζ στον κουρασμένο μου εγκέφαλο.

αγριοκέρασο
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Δημιουργός Κειμένων
Ενθουσιώδης

Αχ, φούστα, και εγώ! Εκτός των απίστευτων πραγμάτων που μπορείς να μάθεις παρακολουθώντας beauty ή hair videos, καταφέρνεις λίγο να ξεχαστείς!

Muse
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Ειδικός

Διαβαζοντας αυτο, θυμηθηκα οτι στο προφιλ της Μενεγακη γινεται το αδιαχωρητο. 15000 likes για να κερδισουν 3 τυχερές απο ενα κραγιον(κόστους 10-15€).
Αλλου μπορει να κερδίσεις ενα κουτι δημητριακων, αλλου χυμο αλοης βερα, αλλού βουτυρο για το τηγανισμα, αλλου οδοντοκρεμα. Το λες και κατάντια.

Mia
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Εμενα παλι γιατι δε μου φαινεται τοσο περιεργο που παιρνουν μερος; Ειναι ΤΖΑΜΠΑ. Δεν τους ειναι κοπος να πατησουνε ενα like με την πιθανοτητα να κερδισουν. Εστω και 15€ ναι κανει το προιον. Τι σημασια εχει; Μπορει να το παρουν τζαμπα και το ανταλλαγμα ειναι ενα like , δηλαδη τιποτα. Επειδη τα social media ειναι κομματι της δουλειας μου παντως, τα ατομα που παιρνουν μερος σε διαγωνισμους ειναι συγκεκριμενα. Γενικοτερα το newsfeed μας είναι ουσιαστικα η νεα τηλεοραση. Οπως εβλεπες παλια εκει διαφημισεις και εκπομπες τωρα βλεπεις στο news feed αντιστοιχες τοποθετησεις προιοντων. Ειναι λογικο και αναμενομενο αφου υπαρχει πλεον… Διαβάστε περισσότερα »

Louk Ritia
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Επιβεβαιωμένος Χρήστης
Ειδικός

Συμφωνώ απολύτως με Καραβάν. Θα πω τη γνώμη μου για την περίπτωση της Ελλάδας, όπου τα τελευταία χρόνια οι χορηγίες πάνε κι έρχονται. Παρακολουθώ κυρίως μέσω instagram κοπέλες που ασχολούνται με το beauty κομμάτι, αλλά τα βίντεό τους συνήθως δεν τα παρακολουθώ και δεν παίρνω μέρος σε διαγωνισμούς γιατί δεν μπορώ να κάνω follow 200 άκυρες σελίδες και να tagαρω φίλους, το βρίσκω ενοχλητικό. Στην πλειοψηφία τους πλέον αυτές οι κοπέλες έχουν καβαλήσει το καλάμι, δεν έχουν σχεδόν καμία επαφή με την πραγματικότητα και την αγορά εργασίας, τα κανάλια τους στο YouTube δεν έχουν καμία πρωτοτυπία, τις βλέπεις πόσο βαριούνται… Διαβάστε περισσότερα »

BiggerOnTheInside
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Δημιουργός Κειμένων
Advocate

Μάτωσε η καρδούλα μου καθώς διάβαζα την ανάρτηση. 😛 Όπως επισήμανε και η Καραβάν, υπάρχουν λογιώ λογιώ ινφλουένσερς. Η προσωπική αγαπημένη μου είναι οι “παραγωγοί περιεχομένου”, άτομα που συνήθως έχουν ειδικές γνώσεις στον τομέα τους και τα προσφέρουν στο κοινό τους. Όταν ο άλλος παράγει (ας μη γελιόμαστε, συνηθέστατα τζάμπα) content στο ίντερνετ και στα σόσιαλ, προσωπικά τουλάχιστον θεωρώ απολύτως εύλογο το να εξαργυρώνει το κεφάλαιο που χτίζει μέσω (και) προβολής προϊόντων. Ιδανικά βέβαια ο καθένας θα πρέπει να θέτει κάποια όρια στο τι προϊόντα θα προβάλλει και με ποιο τρόπο, ακριβώς για να προστατεύσει το προσωπικό του κεφάλαιο. Μετά… Διαβάστε περισσότερα »

brightbird
Μέλος
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Ωραίο το θέμα που επέλεξες να θίξεις. Συμφωνώ απόλυτα με όσα λες και επειδή έχω eshop έχει τύχει να κάνω διαγωνισμούς για να αυξήσω τη δημοτικότητα του site. Ήθελα σε αυτό το σημείο να πω ότι έβλεπα τους συμμετέχοντες στους διαγωνισμούς και παρατήρησα ότι όλα τα post τους είναι κοινοποιήσεις διαγωνισμών. Εικάζω ότι υπάρχουν άνθρωποι που το κάνουν σε βαθμό εθισμού ασχέτως δώρου ,δεν είναι πολλοί και στο τέλος δεν αγοράζουν τα προϊόντα . Υπάρχει κι άλλη μια μερίδα ανθρώπων που ακολουθεί influencers και είναι οι έφηβοι που ακολουθούν τα πρότυπά τους και αγοράζουν ότι τους πλασάρουν σα να μην… Διαβάστε περισσότερα »

BabyDoll
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Δημιουργός Κειμένων
Συνεργάτης

Από το 2018 πάντως το ινσταγραμ υποχρεώνει τους influencers να δηλώνουν αν το προιόν που προωθούν είναι διαφήμιση, αν η εταιρεία είναι σπόνσορας κλπ (https://www.oneroofsocial.com/single-post/2018/03/05/Is-it-a-ad—The-2018-Update). Δηλαδή οι χρήστες μέσω των hashtags που υποχρεουνται να χρησιμοποιούν οι influencers μπορούν να ξέρουν αν το προιόν πραγματικά προτείνεται από τον διάσημο επειδή το δοκιμασε και του άρεσε ή αν πληρώθηκε για να το προωθήσε. Κι αυτό γιατί είχε δημιουργηθεί ένας μεγάλος ντόρος με διάσημους κυρίως που διαφήμιζαν αβέρτα οποιοδήποτε προιόν χωρίς καν να το έχουν δοκιμάσει. Και φυσικά κέρδιζαν αστρονομικά ποσά. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως οι influencers που ζουν από αυτό είναι… Διαβάστε περισσότερα »

Felis
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Καλησπέρα κι από εμένα μετά από πολύ καιρό (δυστυχώς το καλοκαίρι μου ήταν…διακοπές στο νοσοκομείο και στο σπίτι). Ωραίο το άρθρο αλλά, προσωπικά, μου φάνηκε περισσότερο παραπονιάρικο παρά προβληματισμένο. Έχει ήδη πάρει θέση τύπου “χάνουμε τον χρόνο μας ακολουθώντας και κάνοντας like σε κάθε σαχλή υποδιάσημη περσόνα” και ‘γιατί να μην ξοδεύουμε χρόνο σε σοβαρά blogs και χρήσιμα θέματα”, βλέποντας μόνο το επιφανειακό του πράγματος. Και τελειώνει εκεί, απορρίπτοντας την πραγματικότητα που είναι ότι το marketing απλά άλλαξε πλατφόρμα ή μάλλον το ιντερνετ είναι μία από αυτές. Το θέμα είναι ότι το ένα δεν αποκλείει το άλλο, συμβαίνει πολύ συχνά… Διαβάστε περισσότερα »

Where are the turtles???
Επισκέπτης
Συμμετέχων
Where are the turtles???

hmmm

facebook.com/filosofikoaporrito/posts/2033893759996411?__tn__=-R