Ημέρα παρακολούθησης μαθήματος στο δημοτικό σχολείο της κόρης μου (Β’ Δημοτικού). Μια φορά το μήνα οι γονείς έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τον τρόπο διδασκαλίας και το περιεχόμενο του μαθήματος που παραδίδει η δασκάλα ή ο δάσκαλος. Αφού τελειώνει το μάθημα το οποίο είναι και το τελευταίο στο πρόγραμμα, παραμένουν όσοι γονείς επιθυμούν για να συζητήσουν με την/τον δασκάλα/ δάσκαλο για το περιεχόμενο κλπ. Εκείνη τη μέρα λοιπόν είχαμε μείνει συνολικά 4 μητέρες και η δασκάλα μας. Κι εφόσον ήμασταν λίγες κι είχαμε αρκετό χρόνο, πέρα από το μάθημα και τον τρόπο παράδοσης, συμμετοχής των παιδιών, και άλλα, συζητούσαμε πως μπορούν τα παιδιά να γίνουν πιο υπεύθυνα και να φέρουν εις πέρας όσα έχουν για την επόμενη μέρα χωρίς να χρειάζεται οι γονείς να γίνονται πολύ πιεστικοί.
Μια μητέρα λοιπόν, είπε πως ο γιος της, όσες φορές κι αν του πει κάτι θα το αγνοήσει ή θα ξεχάσει τα περισσότερα, ενώ αν του τα γράψει σε ένα πινακάκι να τα βλέπει του είναι πιο εύκολο. Πολύ ωραία, έχει βρει τον τρόπο και λειτουργεί. Οπότε ρώτησε τη δασκάλα, αν στο μάθημα παρακολουθεί και είναι ενεργός ή αν ταξειδεύει το μυαλό του αλλού. Οπότε η δασκάλα, μέσα σε όλα τα άλλα, λέει: “γενικά, τα αγόρια είναι πιο οπτικοί τύποι και όχι τόσο ακουστικοί γι’ αυτό είναι πιο καλά στα μαθηματικά, ενώ τα κορίτσια που είναι πιο ακουστικοί τύποι, είναι πιο καλά στη γλώσσα”. Ντουπ! Μου ήρθε μια κατραπακιά και γούρλωσα τα μάτια μου. Λέω: “δε νομίζω πως ισχύει κάτι τέτοιο”, αλλά απάντηση ή σχόλιο δεν πήρα. Καθόμασταν κυκλικά στα ατομικά θρανιάκια των παιδιών οπότε δεν ήταν ότι δε με άκουσαν ή ότι δε βλεπόμασταν. Σκέφτηκα, οκ θα έχει καταλήξει σε κάτι τέτοιο από το δικό της δείγμα μαθητών όσα χρόνια διδάσκει ή έτσι της έχουν περάσει σαν τρόπο σκέψης οπότε το χρησιμοποιεί σαν επιχείρημα αβίαστα και χωρίς κριτική σκέψη. Ευτυχώς τα παιδιά δεν ήταν παρόντα, αλλά με τέτοιες αντιλήψεις μπορεί υποσυνείδητα να τους περνάει τέτοια μηνύματα. Ας δούμε τι μας επιφυλάσσει η/ο δασκάλα/ δάσκαλος της Γ’ Δημοτικού από τον Απρίλη.
Αυτά λοιπόν εν έτη 2019 σε ένα δημοτικό σχολείο της Ιαπωνίας.
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Εν έτη 2019 στην άκρως σωβινιστική Ιαπωνία, η γυναίκα είναι ακόμη αντικείμενο, την αναγκάζουν να φοράει τακούνια στο γραφείο, επιβάλλεται να φροντίζει τον άντρα και την οικογένειά της και να το βουλώνει και γενικά η κατάσταση δεν παλεύεται από όλες τις πλευρές. Όταν έχεις διαφορετικό τρόπο ομιλίας κι έκφρασης ανάλογα με το αν είσαι άντρας (ελεύθερη μαγκιά) ή γυναίκα (καθωπρεπισμός κι υποταγή σε όλες τις εκφράσεις και στην γραμματική) τι το ψάχνεις; Συν την διαφορετική γλώσσα που πρέπει να μάθουν για όταν βρίσκονται στον εργασιακό χώρο και δείχνει υποταγή στον ανώτερο. Η κοινωνία τους είναι σε φάση αυτοανάφλεξης. Αυτό το… Διαβάστε περισσότερα »
Μια απορία μόνο, αυτό έγινε σε ελληνικό σχολείο στην Ιαπωνία ή σε ιαπωνικό σχολείο;
Ιαπωνικό σχολείο.
“Εκείνη τη μέρα λοιπόν είχαμε μείνει συνολικά 4 μητέρες και η δασκάλα μας” θα προτιμούσα να έλεγες: “Εκείνη τη μέρα λοιπόν είχαμε μείνει συνολικά 4 μητέρες και η δασκάλα των παιδιών μας” Εχει γίνει πολύς λόγος σχετικά με το στερεότυπο της ικανότητας στα μαθηματικά και το φύλο. Δεν ξέρω την Ιαπωνική κουλτούρα αλλά λίγο πολύ αυτή η (εσφαλμένη κατά τη γνώμη-αλλά δεν είμαι ειδικ@) αντίληψη επικρατεί παγκοσμίως https://www.scientificamerican.com/article/are-boys-better-than-girls-at-math/ Μου φαίνεται κάπως καταπιεστικό, χειριστικό και αυταρχικό αυτό που κάνει η (γιαπωνέζα;) μητέρα, να γράφει του παιδιού σε πινακάκι τι πρέπει να κάνει. Εξαρτάται βέβαια και από την ποσότητα και τη δυσκολία… Διαβάστε περισσότερα »
Ε ναι είναι στερεότυπο παγκόσμιας εμβέλειας εξ ου και οι “επιδόσεις στα μαθηματικα”- ψέμα διότι σας διαβεβαιώ οτι είχα επί 28 έτη μαθητές κι απ τα δύο φύλα που ήταν εξ ίσου καλοί, οι οδηγικες επιδόσεις με τον υπολογισμό αποστάσεων-οι γυναίκες κάνουμε λιγότερα τροχαία στο μεταξύ! Η Ιαπωνική κοινωνία πέρασε απότομα από τη φεουδαρχία στον 21 αιώνα και οι νοοτροπίες δεν αλλάζουν εύκολα. Πάλι καλά που στα σχολεία τους προσπαθούν πολύ και για παράδειγμα όλα τα παιδιά κορίτσια και αγόρια καθαρίζουν μαζί το σχολικό χώρο κάποιες φορές την εβδομάδα. Αν το εφαρμόσαμε εδώ θα κοίταζα με εγκεφαλικά σε γονείς αγοριών… Διαβάστε περισσότερα »
οτι οι ανδρες ειμαστε οπτιοακουστικοι τυποι ειναι γνωστο εξου κ υπαρχει το πορνο τα περιοδικα κ τα ντυσιματα. Το παιδακι πιθανων να εχει ελλειματικη προσοχη οπως ειχα κι εγω,καμια σχεση αυτο που λεει η δασκαλα.
οτι οι ανδρες ειμαστε οπτιοακουστικοι τυποι ειναι γνωστο εξου κ υπαρχει το πορνο τα περιοδικα κ τα ντυσιματα.
Χαχαχαχα (συγνώμη) χαχαχα 🙂
Τι ειν τούτο καλε;
γιατι καλε απορεις?
(“το πορνο τα περιοδικα κ τα ντυσίματα”) γιατί τα επιχειρήματα αυτά και η διατύπωσή τους -no offense- μου φάνηκε ολίγον τι φαιδρή. Oι γυναίκες δεν είναι οπτικοακουστικοί τύποι λοιπόν, είναι μόνο ακουστικοί; (ε…not)
δεν μπορω να ξερω αν οι γυναικες ειναι οπτιοακουστικες οσο οι ανδρες,ολα τα παραπανω τα ανεφερα γιατι αυτα πλασαρουν στους ανδρες κ με αυτα κολουν .
Και είναι απόδειξη μίας γενικότερης (audio)visual φύσης των ανδρών “τα πορνό, τα περιοδικά και τα ντυσίματα”, τώρα;
Το πορνο και τα λοιπά υπάρχουν επειδή οι άνδρες εχουν μεγαλύτερη σεξουαλικη ελευθερία απο τις γυναίκες.
συμφωνοι το θεμα ειναι τι στο καλο εμποδιζει εσας της γυναικες να εχεται σεξουαλικη ελευθερια ? γιατι πραγματικα μου τι δινει στα νευρα να βλεπω καταπιεσμενες γυναικες λες κ κανουν καταναγκαστικα εργα.
Δηλαδή εσύ δεν θεωρείς ότι υπάρχει διαφορά στις αντιλήψεις για τη σεξουαλικότητα ανδρών/γυναικών; Αυτό είναι πολύ ευχάριστο, γιατί θα μεγαλώσεις την κόρη σου με απόλυτη σεξουαλική ελευθερία.
Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο.
https://ourworldindata.org/biology-pay-gap