Ξεκίνησα να βλέπω Casa del Papel, λόγω καραντίνας, λόγω ότι δεν θέλω να ξεχάσω τα ισπανικά που λατρεύω. Ήδη από τα πρώτα επεισόδια έχουν απογοητευθεί από τον εμφανή αλλά και συγκαλυμμένο μισογυνισμό.
Σε μία σκηνή ο Profesor σοκαρισμένος λέει στην επιθεωρητή που είναι θύμα ενδοοικογενειακής κακοποίησης ότι «δεν μοιάζει με γυναίκα που θα ήταν θύμα κακοποίησης». Με άλλα λόγια αυτές που είναι θύματα κακοποίησης έχουν ένα σημάδι στο κούτελο; Μήπως δεν είναι μορφωμένες, με δουλειά, όμορφες, δυναμικές. Οπότε λογικό να είναι θύματα; Ένας άλλος συνεργάτης της κάνει συνέχεια σχόλια για την περίοδο, τις ορμόνες , την ηλικία της και ότι είπε ψέματα για την κακοποίηση επειδή ζήλευε. Ο profesor την ρωτάει τι φοράει, αν προσποιείται οργασμό, αν αυνανίζεται. Έχουν μια κεντρική γυναικεία φιγούρα την οποία την βομβαρδίζουν με πατριαρχικές, σεξιστικές αηδίες.
Και το πανέρι με τα κεράσια είναι το παραλήρημα κατά των αμβλώσεων, από έναν άντρα φυσικά προς μία γυναίκα η οποία σκέφτεται να τερματίσει την εγκυμοσύνη της, για το πόσο λάθος είναι, πόσο υπέροχη θα είναι η ζωή της με το μωρό και σιγά την ζωή που θα στερηθεί, αυτή της άτεκνης μόνης γυναικάς που πίνει με τις φίλες της, ενώ με το παιδί θα αποκτήσει η ζωή της νόημα.
Θα συνεχίσω να το βλέπω από ένα διαστροφικό ενδιαφέρον, να απαριθμώ τις μισογυνίστικες απόψεις των δημιουργών. Δεν περίμενα και καλύτερα από την ισπανική κοινωνία που έχει ιστορία στην ενδοοικογενειακή βία, την γυναικτονία και την ρωμαιοκαθολική καταπίεση.
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Χμμμμ, με προβλημάτισες τώρα, αγαπητή Louise. Ας τα πάρουμε με τη σειρα. Ο προφεσόρ υποδύεται στα τηλεφωνήματα έναν ρόλο προορισμένο να κάνει την επιθεωρήτρια να νιώσει άβολα, εκτεθειμένη κ ευάλωτη, μεταξύ άλλων κι ως προπέτασμα καπνού για τον αληθινο του εαυτό μια και παράλληλα την προσεγγίζει. Ο Ντένβερ αποτυπώνει ακριβώς το στερεότυπο που εκφράζει. Εδώ κρύβεται η λεπτή γραμμή που οφείλει (;) να πατήσει η Τέχνη αποτυπώνοντας και διορθώνοντας. Για μένα εξισορροπείται με το ότι η Ρακέλ χωρίζει κ παραμένει σταθερή παρόλο τον σεξιστικό πόλεμο που της ασκείται, ενώ αξιολογοι σύγχρονοι γυναικείοι χαρακτήρες είναι κ της Τόκιο κ της Ναιρόμπι,… Διαβάστε περισσότερα »
Συμφωνώ Neverlander. Θέλω επίσης να πω γι’αυτο το σχόλιο που αναφέρει η θεματοθετρια για τις κακοποιημενες γυναίκες, ότι προσωπικά το θεώρησα πολύ εύστοχο εκ μέρους του καθηγητή. Εφερε στο προσκήνιο κάτι που τώρα αρχίζει να καταλαβαίνει ο κόσμος, ότι η γυναίκα που πέφτει θύμα κακοποίησης είναι μια κανονική γυναίκα, δυναμική, μορφωμένη, με την καριέρα της, την προσωπικότητα της, δεν είναι το ταπεινό χαμομηλάκι που πολλοί φαντάζονται. Σαν γυναίκα που έχει κακοποιηθει δεν θα ήθελα σε καμια περίπτωση να με βλέπουν σαν αδύναμο χαρακτήρα. Προτιμώ χίλιες φορές ‘πώς γίνεται εσύ;’. Είναι σαφές έτσι ότι μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε από μας.
Διαβάζοντας το σχόλιο σου όπως και σχόλια άλλων αναγνωστών ίσως να κάνω και λάθος, δεν την ολοκλήρωσα την σειρά διότι δεν μου άρεσε και ενδεχομένως στην πορεία να άλλαζα γνώμη. Από όσα επεισόδια είδα όμως, μου έκανε τρομερά άσχημη εντύπωση ο μισογυνισμός που διέκρινα. Αν τώρα χάνω κάτι στην ερμηνεία και το βλέπω μόνο σε πρώτη ανάγνωση, ζητώ συγνώμη από τους θεατές της σειράς.
Αντιπαθώ απίστευτα τον Μπερλιν σαν χαρακτήρα. Εχουν κάνει οτι μπορούν για να φανεί αντιπαθητικός τουλάχιστον στις 2 πρώτες σεζόν, μετά σαν να τον “μαλακωσαν” λίγο. Απλά καμία φορά το όριο μεταξύ ενός κακού που θα μισηθεί κι ενός που θα αγαπηθεί είναι λεπτό στην τέχνη και δεν εξαρτάται πάντα απο τον δημιουργό και τις προθέσεις του. Αλλο παράδειγμα μιας και μιλάμε για σειρές είναι το you του νετφλιξ. Ο ίδιος ο ηθοποιός έχει πει πως το γεγονός ότι ο πρωταγωνιστής είναι αγαπητός οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι είναι λευκός,στρέιτ και όμορφος ,έχει γενικώς μια εικόνα που η κοινωνία δεν… Διαβάστε περισσότερα »
Σοβαρά ο Berlin είναι συμπαθής; Ξεκινήσαμε τη σειρά εντός καραντίνας οπότε είμαστε 2ο κύκλο, αλλά το πρώτο πράγμα που μου είπε ο άντρας μου που ξεκίνησε 2 επεισόδια πριν τα δω εγώ ήταν “αυτός είναι μεγάλο καθίκι” και δεν είναι άνθρωπος που το λέει εύκολα για χαρακτήρες φαντασίας.
Παρακολουθω μ ενδιαφερον τη συζητηση σας. Ηθελα απλως να σχολιασω αυτο που γραφεις, Mafalda, για τους βιαιους αντιηρωες και συγκεκριμενα τον Joker & BoJack Horseman. Διαφωνω οτι παρουσιαζονται ως συμπαθεις η αντιπαθεις, νομιζω πως απλως παρουσιαζονται. Ο Τζοκερ ειναι ειδικη περιπτωση γιατι προυπαρχει ως ηρωας και απλως εχει προσεγγιστει με διαφορους τροπους. Ο τελευταιος ηταν ενα ψυχογραφημα, ενα σπιραλ προς την αβυσσο, μου θυμισε πολυ το repulsion. Αντιστοιχα και ο BoJack, σε καμια περιπτωση δεν προυσιαζεται ως συμπαθης, προσπαθει αλλα ειναι ενας βαθια δυσλειτουργικος και προβληματικος «ανθρωπος». Αλλωστε εκει καταληγει και η σειρα -την οποια συστηνω. Ειναι αυτος που ειναι,… Διαβάστε περισσότερα »
Λοιπόν, το τελευταίο που θα έλεγα για αυτή τη σειρά είναι ότι έχει μισογυνισμό! Το θέμα δεν είναι αν υπάρχει χαρακτήρας μισογύνης. Αν είναι έτσι, τότε να επαναστατήσουμε όλοι γιατί σε μια ταινία δράσης υπάρχει πχ ένας δολοφόνος, ο οποίος μας προτρέπει να δολοφονήσουμε κι εμείς. Απεναντίας λοιπόν, πιστεύω ότι έχει κάνει τομές στους γυναικείους χαρακτήρες με απίθανες λεπτομέρειες, όπως πχ ότι το πιο σκληρό καρύδι εκεί μέσα είναι η Τόκιο και όχι κανένας πολλά βαρύς, ή ότι δίνεται μεγάλη σημασία στους γυναικείους χαρακτήρες και σε ποσότητα και σε ποιότητα. Υπάρχουν πολύ δυνατές σκηνές γυναικείας αλληλεγγύης, όπως πχ η Ναϊρόμπι… Διαβάστε περισσότερα »
Αγαπω Ναιρομπι, και πιστευω ειναι πιο δυναμικος χαρακτηρας απο την Τοκυο, τη λατρεψα στη σκηνη του empowerment… Πολυ καλογραμμενος χαρακτηρας… Η σειρα συνολικα ειναι οκ την παρακολουθω ευχαριστα προς το παρον.
Έχει πράγματι θετικά μηνύματα ως προς το φεμινισμό και την lgbt κοινότητα, ωστόσο τα περισσότερα μου φαίνονται λίγο πρόχειρα, τύπου ας βάλουμε και φεμινισμό που πουλάει, ας βάλουμε και μια τρανς, και λίγο συζήτηση για εκτρώσεις, και λίγο bullying με γυμνές φωτο, και την Τόκιο να θυμώνει τη χειρότερη στιγμή επειδή κάποιος πρόσβαλλε το μνι της, α να προσθέσουμε και ένα βιασμό, και όλα εν μέσω τεράστιας και δύσκολης ληστείας. Από εκεί και πέρα: 1. Αγάπησα τρομερά τη Ναϊρόμπι, όλο το women empowerment που πρόβαλλε και το αξέχαστο “Empieza el matriarchado!” (Ξεκινά η μητριαρχία). 2. Για τον Μπερλίν έχω να… Διαβάστε περισσότερα »
“Έχει πράγματι θετικά μηνύματα ως προς το φεμινισμό και την lgbt κοινότητα, ωστόσο τα περισσότερα μου φαίνονται λίγο πρόχειρα, τύπου ας βάλουμε και φεμινισμό που πουλάει, ας βάλουμε και μια τρανς, και λίγο συζήτηση για εκτρώσεις, και λίγο bullying με γυμνές φωτο” Αυτη η πρότασή σου ακριβώς, δε σου λεω, για μενα περιγράφει σχεδον όλες τις παραγωγές του νέτφλιξ. Καλη η πρόθεση τους αλλα με εντελως εμπορικό τρόπο δωσμένη. Χιλιοπαιγμένα κλισε, καρικατούρες χαρακτήρων και με το ζόρι να χωρέσουν όλο το μηνυμα της διαφορετικότητας, ταιριάζει-δεν ταιριαζει, ειτε ειναι αληθοφανές είτε οχι, στην εκάστοτε ιστορία. Τόσο έντονα εμπορικά το κάνουν που,… Διαβάστε περισσότερα »
Συμφωνώ 100%. Είδα και τις 4 σαιζόν, αν και πιστευώ ότι ήταν λάθος που έκαναν 3η και 4η. Στις 2 πρώτες έθιξαν αρκετά πετυχημένα διάφορα θέματα και επίσης αυτό που απόλαυσα ήταν ότι έδειχναν ότι τα πράγματα δεν είναι άσπρο ή μαύρο. Δηλαδή ένας χαρακτήρας μπορεί να έχει και θετικά και αρνητικά στοιχεία. Ένας κατά βάση κακός μπορεί να έχει και κάποιες θετικές πτυχές και το ανάποδο. Στις δύο τελευταίες σαιζόν, πήραν ένα μεγάλο μπωλ, έριξαν λίγο φεμινισμό, λίγο bullying, λίγο εμψυχωτικά λογύδρια, λίγο lgbt, λίγο ανθρώπινα δικαιώματα, λίγο κατάχρηση εξουσίας, λίγο διαφθορά, λίγο βιασμό, τα ανακάτεψαν και βγήκε το… Διαβάστε περισσότερα »
μόνο εγώ έχω σκεφτεί ότι η κοιλιά είναι απλώς μαξιλαράκι και κπα στιγμή θα την δούμε να ξαπλώνει σε έναν καναπέ και να την βγάζει;
Σποιλερ αλερτ! ♥️
Blanca Luna ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ μαζί σου. Προσθέτω βέβαια ,ότι σεξιστικά στοιχεία που ενυπάρχουν στην σειρά (πχ μισογυνισμος Μπερλιν , βλακείες Παλέρμο για bum bum ciao) είναι ΟΛΑ ένα καθρέφτισμα, η άλλη πλευρά απένατι από τον φεμινισμό-την ισότητα-. Καθλως όταν μία πλοκή δεν σου δείχνει απλώς 2 πολύ δυναμικές πρωταγωνίστριες ,αλλά σου δείχνει και την άλλη όψη της πραγματικότητας. Ότι υπάρχουν κι αυτοί που έχουν αυτές τις απόψεις, αλλά παρόλα αυτά ,οι δυναμικές γυναίκες συνεχίζουν να υπάρχουν. Αυτό με τον Ντένβερ (το είπε κιόλας αλλά δεν το θεωρήσατε σωστό να το λάβετε υπόψιν): προσπάθησε να αποτρέψει την Μόνικα από την έκτρωση… Διαβάστε περισσότερα »
Και τα “Μαθηματα Αμερικανικης Ιστοριας”ειναι φιλο νεοναζιστικη-ρατσιστικη ταινια.
Ε μα…. Καποιος επρεπε να τα πει 😜
τί εννοείς;
” Ένας άλλος συνεργάτης της κάνει συνέχεια σχόλια για την περίοδο, τις ορμόνες , την ηλικία της και ότι είπε ψέματα για την κακοποίηση επειδή ζήλευε. Ο profesor την ρωτάει τι φοράει, αν προσποιείται οργασμό, αν αυνανίζεται. Έχουν μια κεντρική γυναικεία φιγούρα την οποία την βομβαρδίζουν με πατριαρχικές, σεξιστικές αηδίες.” Να δείξουν τι σχόλια αντιμετωπίζουν πολλές γυναίκες που δουλεύουν σε ανδροκρατουμενα περιβάλλοντα προσπαθούν. Ο σκοπός της τέχνης είναι να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, όχι να την ωραιοποιεί, τουλάχιστον αυτή είναι η δική μου άποψη. Επίσης όσον αφορά τον Ντένβερ, αγνοείς κάτι πολυ σημαντικό στην πλοκή που γίνεται ακόμη πιο εμφανές μετά.… Διαβάστε περισσότερα »
Λοιπόν 1)Όσον αφορά τις αμβλωσεις,το ότι υπάρχει ένας χαρακτήρας που το λέει αυτό τι σημαίνει?Δεν υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι στην κοινωνία?Δλδ να δείχνουμε στην σειρά μόνο έναν ψεύτικο κόσμο όπως τον επιθυμείτε όπου δεν υπάρχει τρόπος μισογυνισμός,θρησκοληψία,ρατσισμός,φασισμός κτλ? 2)”Ο profesor την ρωτάει τι φοράει, αν προσποιείται οργασμό, αν αυνανίζεται. Έχουν μια κεντρική γυναικεία φιγούρα την οποία την βομβαρδίζουν με πατριαρχικές, σεξιστικές αηδίες” Φαίνεται ότι δεν ξερετε να κρίνεται μια σειρά γιατί σε εκείνο το σημείο ο Προφεσορ το κάνει επίτηδες στην έναρξη των διαπραγματεύσεων για να την κάνει να νιώσει άβολα και να πάρει το πάνω χερι.Η Ρακέλ αντιθέτως δεν πτοείται… Διαβάστε περισσότερα »
Και να προσθέσω κάτι για την “ισπανική κοινωνία που έχει ιστορία στην ενδοοικογενειακή βία, την γυναικτονία και την ρωμαιοκαθολική καταπίεση”: Λυπάμαι πολύ για αυτή την τελείως απλουστευτική περιγραφή. Η Ισπανία ακούγεται για την ενδοοικογενειακή βία και τις γυναικοκτονίες ακριβώς γιατί ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ τα θέματα καθημερινά στον τύπο τα τελευταία 22 χρόνια (από τότε που ο σύζυγος μιας γυναίκας 60 χρονών που μίλησε για 40 χρόνια κακοποίησης στην τηλεόραση την περιέλουσε με βενζίνη και την πυρπόλησε). Από τότε υπάρχει ένα διαρκές σφυροκόπημα στον τύπο και στην κοινωνία για να καταπολεμηθούν οι γυναικοκτονίες. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι έχουν κάνει οι Ισπανοί για… Διαβάστε περισσότερα »
επειδή αυτό με την Ρωμαιοκαθολική καταπίεση μου είναι κάπως άγνωστο, μήπως θα μπορούσες να το εξηγήσεις; Γιατί δηλαδή ”διαγράφονται από χριστιανοί; Τί καταπίεση τράβηξαν από τους Ρωμαίους που τραβά μέχρι και σήμερα;
Είναι άλλο ένα από τα πολλά προβλήματα της σειράς, μετά τις τεραστιότατες τρύπες στο σενάριο και τις κακές ερμηνείες. Το οτι είναι δημοφιλής λέει πολλά δυστυχώς.
Ευχαριστώ 👏👏👏
Ναι, λέει ότι οι άνθρωποι έχουμε διαφορετικά γούστα.
Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι αλλού στη σειρα κ εσύ ασχολείσαι αν λένε μισογυνιστικα άνθρωποι που κατά το σενάριο είναι βίαιοι και εγκληματίες.
Μωρέ τι μας λες!
Σας λέω αυτό που διαπίστωσα στα επεισόδια που είδα. Δεν την ολοκλήρωσα την σειρά. Αν θιχτήκατε τόσο πολύ, συγνώμη.
Louise, δε θίχτηκα καθόλου – απλά μου φάνηκε πως περιμένουμε από ληστές και τύπους που κυκλοφορούν με καλάσνικωφ και χειροβομβίδες παρανομώντας και παραβιάζοντας το μισό ποινικό κώδικα κατ’ επαγγελμα και κατ’ επιλογή να είναι φεμινιστές.
Πάντως για να συμφωνήσω με προλαλήσασα, όντως αυτή η θεοποίηση του εντελώς psycho και διεστραμμένου Berlin μου την έχει δώσει (αν το χαρακτήρα του Berlin τον είχε ένας ηθοποιός με τα looks του Moscú, δε θα ήτο και τόσο είδωλο).
Είναι οι ήρωες της σειρας, απο τη σκοπιά των οποίων και ξεδιπλωνεται η ιστορια, και υποτιθεται οτι με αυτούς ταυτίζεσαι.Το οτι είναι στην ουσια αντι-ηρωες ισχύει, αλλα φυσικά και περιμένεις να εχουν ορισμένες αξίες, Εξάλλου η όλη ληστεία μας παρουσιάζεται σα μια επαναστατική πράξη, και ο Καθηγητής ως διανοούμενος που κανει ένα όνειρο του πραγματικότητα για να χτυπησει το σύστημα. Κατα τα άλλα νομίζω το αντίθετο προσπαθει η σειρα, απο αυτο που φάνηκε στην Louise B. Nα θίξει το μισογυνισμό και να προτεινει κατι αλλο, όμως ο λόγος που δεν το κάταφέρνει ειναι το προχειρο γράψιμο.. Πχ ο Μπερλίν μας… Διαβάστε περισσότερα »
καταρχάς το επιχείρημα ”η Τόκυο φέρεται σαν αγόρι” είναι από μονο του σεξιστικό. Κατα δεύτερον ,έχω ακούσει από πολλούς ότι αντιπαθούν την Τόκυο ,αλλά έχω ακούσει από εξίσου τόσα άτομα ότι ΤΗΝ ΛΑΤΡΕΥΟΥΝ!
Η Ρακέλ βομβαρδίζετε από μισογυνιστικά σχόλια, ειδικά απο συναδέλφους, όπως οι περισσότερες γυναίκες στο επαγγελματικό τους περιβάλλον. Όπως μας έχει αποδείξει και η πρόσφατη στήλη του Α’μπα. Και αυτό ακριβώς θίγει η σειρά. Το ότι δεν πτοείτε, το ότι βλεπεις πως αυτά τα σχόλια την επηρεάζουν, το ότι μπορεις να συγκρίνεις την πραγματικότητα της με τα στερεότυπα που δεν την αντικατοπτρίζουν είναι από τα θετικά της σειράς.
Φιλη μαλλον κατι δεν καταλαβες καλα. Ο προφεσορ κανει αυτες τις ερωτησεις ακριβως για να την κανει να νιωσει ασχημα γιατι προσπαθει να πεισει την αστυνομια πως ειναι ενας αγενης αλλαζωνικος ληστης ενω ο μπερλιν αποτυπωνει ακριβως τον συντηριτικο και μισογυνη αντρα που ολοι γνωριζουμε .Οι σκηνοθετες της σειρας εχουν πει πως στοχος τους ηταν ο berlin να ειναι “ο κακος” της υποθεσης ασχετα αν το αγαπησε ο κοσμος . Αυτο ειναι ενα αλλο θεμα . Τωρα το οτι η ρακελ πηρε την αποφαση να χωρισει απο τον βιαιο συζυγο της μονο θετικα εχει. Επισης στην συνεχεια της σειρας βλεπουμε… Διαβάστε περισσότερα »