Μπορώ να κάνω κάτι για τις ραγάδες και τη χαλάρωση του δέρματος;

Ερώτηση απαντημένη από τη διατροφολόγο του Α,μπα, Ευαγγελία Σχοινά

Γεια σας και μπράβο για το υπέροχο σάιτ!! Η δική μου ερώτηση έχει να κάνει με ταν μπορούμε να αποφύγουμε ή να διορθώσουμε τη χαλαρότητα του δέρματος μετά από απώλεια κιλών. Είμαι 35 χρονών. Μέχρι τα 18 μου είχα κανονικό βάρος και σφιχτό σώμα. Άρχισα να παχαίνω αργά αλλά σταθερά, έγινα υπέρβαρη (σύμφωνα με το BMI), έχασα και ξαναμπήκα σε “κανονικά” κιλά (αν και όχι όπως των 18), πήρα πάλι και ξαναέγινα υπέρβαρη, έφτασα σχεδόν παχύσαρκη (και πάλι σύμφωνα με το BMI), ξανακατέβηκα λίγο πάνω από το κανονικό βάρος, ξαναπήρα, έγινα όντως παχύσαρκη άνετα (BMI 35.1), ξανακατέβηκα σε υπέρβαρη. Εδώ και 8 χρόνια μπαλατζάρω στο όριο μεταξύ υπέρβαρης-παχύσαρκης, +/-4 κιλά. Τα παραπάνω δημιούργησαν ραγάδες σε πολλά σημεία και το δέρμα μου δεν είναι πια σφιχτό, πράγματα με τα οποία έχω (σχεδόν) συμφιλιωθεί για το πώς είναι τώρα. Σκέφτομαι να κάνω σύντομα άλλη μια προσπάθεια να χάσω αρκετά κιλά. Βλέποντας το δέρμα μου και διαβάζοντας κάποια πράγματα σχετικά, φοβάμαι πως το δέρμα δεν είναι πια ελαστικό, και μετά την απώλεια θα κρέμεται αρκετά και θα φαίνεται πολύ άσχημα. Ήδη κρέμεται λίγο στην περιοχή της κοιλιάς. Φοβάμαι επίσης και για το στήθος. Καθώς τα κιλά θέλω να τα χάσω κυρίως για αισθητικούς λόγους, ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω καθώς τα χάνω για να μην πάει ο κόπος μου στράφι. Να στοχεύω για 1 κιλό την εβδομάδα ή πιο αργά; Υπάρχει κάποιος τύπος άσκησης που βοηθάει περισσότερο από άλλους; Υπάρχει κρέμα που όντως κάνει δουλειά; Αν και είμαι λίγο μαλωμένη με τις κρέμες, αν κάποια έχει αποτέλεσμα θα τη δοκίμαζα.

 

Η χαλάρωση του δέρματος και η αίσθηση του χαλαρού σώματος είναι δυο διαφορετικά πράγματα.

Όταν αυξάνεται με κάποιον τρόπο ο όγκος του σώματος μας (πχ αύξηση ύψους στην εφηβεία, πρόσληψη σωματικού βάρους, εγκυμοσύνη, body building), ο οργανισμός πρέπει να συνθέσει καινούργιο δέρμα για να καλύψει αυτόν τον όγκο. Στην περίπτωση όμως που αυτό γίνει γρήγορα, οι ίνες κολλαγόνου και ελαστίνης τραυματίζονται και δημιουργούνται οι γνωστές ραγάδες. Πέρα από το ”τέντωμα” του δέρματος, παράγοντες που αυξάνουν την πιθανότητα να εμφανιστούν ραγάδες είναι η κληρονομικότητα, η ορμονική κατάσταση (πχ εγκυμοσύνη, αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης) και οι επαναλαμβανόμενες αυξομειώσεις βάρους. Δυστυχώς, οι ραγάδες δεν μπορούν να εξαφανιστούν. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας ορισμένα προϊόντα μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα εμφάνισής τους, αρκεί όμως η χρήση τους να γίνει πριν αυτές δημιουργηθούν, όπως για παράδειγμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Εφόσον οι ραγάδες έχουν ήδη σχηματιστεί, ορισμένες μέθοδοι της αισθητικής δερματολογίας όπως εφαρμογές laser ενδεχομένως να τις κάνουν λιγότερο εμφανείς, αλλά δε μπορούν να τις εξαφανίσουν.

Παρομοίως, το επιπλέον δέρμα που ήδη έχει δημιουργηθεί για να καλύψει τον παραπάνω όγκο σώματος δε μπορεί να εξαφανιστεί. Όταν η απώλεια βάρους είναι μεγάλη, το δέρμα αυτό ”περισσεύει”, με αποτέλεσμα πολλές φορές να δυσαρεστεί αισθητικά τα άτομα που έχασαν πολλά κιλά. Σε αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχουν εξειδικευμένες επεμβάσεις πλαστικής χειρουργικής που αφαιρούν το επιπλέον δέρμα από τις περιοχές που το θέμα είναι έντονο και αφού το σωματικό βάρος έχει πλέον σταθεροποιηθεί.

Η αίσθηση του χαλαρού σώματος όμως, έχει να κάνει με τη μυϊκή μάζα. Όταν ένας άνθρωπος δεν ασκείται συστηματικά, οι μύες είναι μαλακοί και ασχημάτιστοι. Αντίθετα, η άσκηση και κυρίως η προπόνηση μυϊκής ενδυνάμωσης μπορεί να κάνει τους μυς σφιχτούς και γραμμωμένους, δίνοντας ένα διαφορετικό αισθητικό αποτέλεσμα.

Με βάση τα παραπάνω λοιπόν, θα σου έλεγα ότι εφόσον υπήρξαν ήδη αρκετές αυξομειώσεις βάρους που δημιούργησαν ραγάδες, δεν έχει κάποιο νόημα να χρησιμοποιήσεις καλλυντικές κρέμες για αυτόν τον σκοπό. Όταν χάσεις το βάρος που επιθυμείς, αν το ζήτημα του περισσευούμενου δέρματος είναι κάτι που σε απασχολεί έντονα, μπορείς να ζητήσεις τη γνώμη ενός πλαστικού χειρουργού, προκειμένου να σε ενημερώσει αναλυτικά για τα υπέρ και τα κατά μίας πιθανής διορθωτικής επέμβασης. Ο ρυθμός απώλειας βάρους είναι καλύτερα να είναι αργός (αυτό είναι σχετικό βέβαια, αλλά >1Kg / εβδομάδα δεν ενδείκνυται γενικά μιλώντας), γιατί αυτό θα σε βοηθήσει να χάσεις κυρίως λίπος και θα προστατεύσει τη μυική σου μάζα. Ακόμη, είναι σημαντικό η διατροφή αυτή να είναι πλήρης σε θρεπτικά συστατικά και όχι κάποια μονοφαγική δίαιτα για άπειρους λόγους, μεταξύ των οποίων και η καλή υγεία του δέρματος. Τέλος, προσπάθησε να συνδυάσεις τη σωστή διατροφή με κάποια άσκηση μυικής ενδυνάμωσης, όπως τα ελαφριά βάρη, το πιλάτες ή το TRX, για τα βέλτιστα αποτελέσματα.

Καλή επιτυχία 🙂

in

Αξιολογήστε το άρθρο

24 points
Upvote Downvote

7
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παρακαλούμε Συνδεθείτε για να σχολιάσετε
5 Θέματα σχολίων
2 Απαντήσεις θεμάτων
0 Ακόλουθοι
 
Με τις περισσότερες αντιδράσεις
Δημοφιλέστερο θέμα σχολίου
5 Συντάκτες σχολίων
LasitskeneOpen SConsciousnessAnna Karinaδε σου λέω! Πρόσφατοι συντάκτες σχολίων
  Εγγραφείτε  
νεότερα παλαιότερα δημοφιλέστερα
Ειδοποίηση για
δε σου λέω!
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Πολυ ενδιαφέρον και κατατοπιστικο! Ήθελα πάντως να πω όσον αφορά τις ραγάδες, ενώ έχω ακούσει κι εγώ ότι δε φεύγουν με τίποτα, οι δικές μου έχουν σχεδόν εξαφανιστεί με τα χρόνια χωρίς να κάνω τίποτα. Είχα πολλές, πολύ έντονες και ασχημες ραγάδες στο στήθος από την εφηβεία μου, όταν άρχισε να μεγαλώνει. Η μαμα μου πήρε μια κρέμα από αυτές που προλαβαίνουν την εμφάνιση ραγαδων, την έβαζα όσο το θυμόμουν όμως και πάλι κατέληξα με 6-7 μελανιασμενες τεράστιες γραμμές περιμετρικά σε κάθε στήθος. Είχα στεναχωρηθει πάρα πολύ και δεν έβρισκα τρόπο να τις εξαφανίσω. Παρ’ολα αυτα με τα χρόνια ασπρισαν,… Διαβάστε περισσότερα »

Open S
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Κόκκινες ραγάδες στο στήθος που φαινόντουσαν ακόμα και όταν φορούσα λίκρα μπλουζάκι. Ένας από τους 100 λόγους που δεν θα ξαναγύριζα ποτέ στην εβηβεία. Όχι για την ύπαρξη των ραγάδων αλλά για τον τρόπο που βίωνα το “ντροπιαστικό” αποτέλεσμα της λαιμαργίας μου. Τουλάχιστον εσύ “δεν σου λέω” μίλησες στην μητέρα σου. Εγώ μετά από όρκο ζωής ότι δεν θα το πω σε κανέναν, ότι θα μείνω για πάντα παρθένα, και οτι αν χρειαστεί θα κλειστώ σε μοναστήρι (true story!) έπεσα πάνω σε ένα διαφημιστικό για λέιζερ (μόλις είχαν έρθει στην Ελλάδα τότε) και έβαλα νέο όρκο να βρω λεφτά (πώς… Διαβάστε περισσότερα »

Consciousness
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Συνεργάτης

Συμφωνώ με την κα. Σχοινά σε ολα όσα γράφει👍. Θα σου πρότεινα να δεις αυτο το βιντεακι “The Secret Ingredient to Feeling Good in your Body | Marla Mervis-Hartmann | TEDxSalinas”
https://youtu.be/nEVjlT9B6dU
για να πάρεις μια ιδέα. Του πως βλέπουμε το σωμα μας, και του πως καποιες φορές περα απο την προσπάθεια διόρθωσης, χρειαζεται πρωτα πληρης αποδοχή του . 😉 (μπορεις να βάλεις υπότιτλους πατωντας στο [CC], ξερεις)

Consciousness
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Συνεργάτης

Ήθελα να προσθέσω, κι εγω εχω ραγάδες λόγω της αυξομειωσης βάρους. Είχα κάποια κιλά παραπανω και όταν τα έχασα, εμφανίστηκαν. Ε και? Τις εχω αλλά δεν ασχολούμαι με ραγάδες. Υπαρχουν οκ, αλλά δεν μου χαλούν την καθημερινότητα μου. Ειναι κομματι του σωματος μου οκ. Απλα τα αποδέχεσαι. Όπως και τις ρυτίδες. Όπως ολα. 👍

Consciousness
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Συνεργάτης

Κι αλλο ενα βιντεακι, “Plus-size? More Like My Size | Ashley Graham | TEDxBerkleeValencia”

https://youtu.be/xAgawjzimjc

Anna Karina
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Όταν ήμουν στην εφηβεία είχα κάποιες απότομες αυξομειώσεις βάρους με αποτέλεσμα τη δημιουργία ραγάδων στο στήθος και γύρω από τους γλουτούς. Πήγα στον φαρμακοποιό μου και μου χορήγησε μια κρέμα της vichy για τις ραγάδες σε συνδυασμό με μα ενυδατική τύπου bepanthol (με συγχωρείτε για την τοποθέτηση προιόντος χαχα) και πραγματικά εξαφανίστηκαν. Το θέμα βέβαια είναι να τις προλαβαίνουμε όσο είναι κόκκινες, εκεί μπορείς να το σώσεις. Αν δεν θες να εμφανιστούν και άλλες μπορείς να το αντιμετωπίσεις!

Lasitskene
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Η χαλάρωση του σώματος δεν έχει να κάνει μόνο με τους μυς αλλά και με το λίπος. Μπορεί να είσαι γυμνασμένη και πλαδαρή ταυτόχρονα γιατί δεν έχεις χάσει ακόμα το λίπος απ την περιφέρεια, τα μπράτσα, την κοιλιά. Είναι δύο διαδικασίες που με διατροφή/γυμναστική γίνονται ταυτόχρονα, αλλά όχι με τον ίδιο ρυθμό.