in

Γιατί βρήκα την διαφήμιση της Gillette εύστοχη

Πολύς λόγος έχει γίνει τελευταία για την διαφήμιση της Gillette και όχι άδικα. Μια εταιρεία που παραδοσιακά είχε πολύ «στερεοτυπικές» διαφημίσεις ξαφνικά άλλαξε την επικοινωνιακή της πορεία και έβγαλε μια διαφήμιση που ανατρέπει όλες τις προηγούμενες που είχε. Είχε πολλούς επικριτές αλλά εμένα μου άρεσε, μου άρεσε το μήνυμα που προσπάθησε να δώσει και θα ήθελα να αναλύσω το γιατί ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

MW HC011 gillet 20190115075700 ZH

Πολύς λόγος έχει γίνει τελευταία για την διαφήμιση της Gillette και όχι άδικα. Μια εταιρεία που παραδοσιακά είχε πολύ «στερεοτυπικές» διαφημίσεις ξαφνικά άλλαξε την επικοινωνιακή της πορεία και έβγαλε μια διαφήμιση που ανατρέπει όλες τις προηγούμενες που είχε. Είχε πολλούς επικριτές αλλά εμένα μου άρεσε, μου άρεσε το μήνυμα που προσπάθησε να δώσει και θα ήθελα να αναλύσω το γιατί.

Αφορμή για την διαφήμιση είναι το σλόγκαν της εταιρείας, the best a man can get. Το καλύτερο λοιπόν που μπορεί να έχει ένας άντρας σύμφωνα με τις προηγούμενες διαφημίσεις ήταν ένα φρεσκοξυρισμένο πρόσωπο για να είναι επιτυχημένος και να τον θέλουν οι γυναίκες. Όμως αυτό άρχισε να αλλάζει. Σε ένα από τα πρώτα πλάνα παίζει η παλιά διαφήμιση και ένα αγόρι/θύμα bullying που το κυνηγάνε σπάει την οθόνη (εργάζομαι στον χώρο του marketing και μου φάνηκε έξυπνη η μεταφορά από την παλιά στην νέα επικοινωνιακή πολιτική της εταιρείας με αυτό τον τρόπο) και εκεί ξεκινούν τα παραδείγματα για την νοοτροπία βίας και σεξισμού που θεωρείται cool στην σημερινή κοινωνία. Ακούγεται το boys will be boys σε ένα barbeque (macho ενασχόληση)  που έναν μικρό αγοράκι χτυπά ένα άλλο, άντρες που παρενοχλούν γυναίκες και το bullying που υφίστανται τα πιο «ευαίσθητα» αγόρια.

Μέσα σε όλο αυτό το αρνητικό κλίμα εμφανίζεται το κίνημα του meetoo και άντρες που καταδικάζουν αυτές τις συμπεριφορές και βοηθούν τα θύματα. Όμως αυτό δεν είναι αρκετό, καταλήγει η διαφήμιση. Το καλύτερο που μπορούν να έχουν οι άντρες θα έρθει αν όλοι σταματήσουν αυτές τις συμπεριφορές και να γίνουν ένα σωστό πρότυπο για τα παιδιά του που θα είναι οι μελλοντικοί άντρες. Μόνο λίγοι άντρες δεν είναι αρκετοί. Και σε αυτό το σημείο στάθηκαν πολλοί επικριτές λέγοντας ότι οι η πλειονότητα των αντρών παρουσιάζεται ως τοξική. Ας μην ξεχνάμε ότι είναι μια διαφήμιση, κι όπως όλες οι διαφημίσεις υπερβάλουν ως κάποιο σημείο. Βέβαια ας μην ξεχνάμε ότι ακόμα κι αν οι πλειονότητα δεν είναι έτσι η τοξική νοοτροπία υπάρχει, διαφορετικά δεν θα είχαμε ανάγκη τον φεμινισμό ή κινήματα όπως το meetoo.

Βρήκα την διαφήμιση έξυπνη και με νόημα. Κάποιοι είπαν η Gillette να σταματήσει τα κοινωνικά μηνύματα και να συνεχίζει να φτιάχνει ξυραφάκια. Ξεχνάνε όμως ότι η κοινωνία επηρεάζεται από τις διαφημίσει και πως οι διαφημίσεις είναι μια μικρογραφία το πως βλέπουμε τον εαυτό μας και την κοινωνία. Αν μεγάλες εταιρείες που μέχρι τώρα είχαν πιο στερεοτυπικές και ίσως σεξιστικές διαφημίσεις αλλάζουν εγώ το βλέπω ως ένα λιθαράκι στην ισότητα των φύλων. Άλλοι είπαν ότι το έκανε για να προβληθεί, ότι ήταν ένα επικοινωνιακό κόλπο για να φανεί πιο κοινωνικά ευαίσθητη εταιρεία (αν και έχασε πολλούς macho πελάτες έτσι οπότε δεν το νομίζω) και ίσως να είναι αλήθεια. Όμως για μένα το σημαντικό είναι το μήνυμα που μεταφέρει και νομίζω είναι πολύ εύστοχο. Και θα ήθελα να δω περισσότερες διαφημίσεις όπως αυτή κι από εταιρείες γυναικείων προϊόντων που προάγουν την «τέλεια» γυναίκα.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News