in

Έχω κάποια αδιάγνωστη μαθησιακή δυσκολία;

Ερωτήσεις απαντημένες από την ψυχολόγο Φαίνια Ξανθοπουλίδου.

Σας γράφω γιατί θα ήθελα να σας συμβουλευτώ για ένα ζήτημα που με προβληματίζει και παρ’ ότι η σελίδα σας δεν εξειδικεύεται σε τέτοιου είδους θέματα, θα εκτιμούσα ιδιαίτερα την δημοσιοποίηση του προβληματισμού μου. Το ζήτημα μου αφορά τις δεξιότητες που πρέπει να έχει να αναπτύξει ένας μαθητής. Είμαι 17 χρονών και φοιτώ στη Β’ […] ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

WLChallenges2H

Σας γράφω γιατί θα ήθελα να σας συμβουλευτώ για ένα ζήτημα που με προβληματίζει και παρ’ ότι η σελίδα σας δεν εξειδικεύεται σε τέτοιου είδους θέματα, θα εκτιμούσα ιδιαίτερα την δημοσιοποίηση του προβληματισμού μου. Το ζήτημα μου αφορά τις δεξιότητες που πρέπει να έχει να αναπτύξει ένας μαθητής. Είμαι 17 χρονών και φοιτώ στη Β’ Λυκείου και αντιμετωπίζω σημαντικές δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου. Δυσκολεύομαι ιδιαίτερα να ανταποκριθώ σε ερωτήσεις ανάπτυξης, εκθέσεις και γενικότερα οτιδήποτε απαιτεί σύνθεση κειμένου. Το συγκεκριμένο πρόβλημα το αντιμετωπίζω από την ηλικία του δημοτικού όπου και αδυνατούσα να απαντήσω σε ερωτήσεις ανάπτυξης χρησιμοποιώντας παραπάνω από μία πρόταση και στις εκθέσεις δεν κατόρθωνα να γράψω ούτε 80 ή 100 λέξεις! Όλοι νόμιζαν ότι αυτό συμβαίνει εξαιτίας της τεμπελιάς μου γιατί στον προφορικό λόγο ήμουν πολύ καλη. Με τα χρόνια και έπειτα από συστηματική προσωπική προσπάθεια βελτιώθηκα σε μεγάλο βαθμό, αλλά ακόμα αντιμετωπίζω σημαντική δυσκολία και στις εκθέσεις, αλλά πολύ περισσότερο στις ερωτήσεις ανάπτυξης. Για να απαντήσω σε μια ερώτηση ανάπτυξης, για παράδειγμα, μπορεί να χρειάστει να καταβάλω ιδιαίτερη προσπάθεια, κάτι που με εξουθενώνει. Ακόμα και για να απαντήσω με μια παράγραφο έκτασης 100 λέξεων μπορεί να χρειαστώ μία ολόκληρη ώρα! Δυσκολεύομαι να οργανώσω την σκέψη μου και γι’ αυτό αναγκάζομαι πρώτα να τις καταγράψω χωρίς να υπάρχει πάντα λογική σειρά ανάμεσα σε αυτές ώστε να μπορέσω να συνθέσω ένα αξιοπρεπές κείμενο. Διάβασα πρόσφατα πως υπάρχουν μαθησιακές δυσκολίες που συνδέονται με τα προβλήματα που αντιμετωπίζω στην παραγωγή γραπτού λόγου και αναρωτιέμαι μήπως έχω και εγώ κάποια μαθησιακή δυσκολία σε ήπιο βαθμό και δεν την έχω ανακαλύψει. Φυσικά, γνωρίζω ότι δεν μπορείτε να κάνετε διάγνωση μόνο από αυτά που σας γράφω και πώς θα με συμβουλεύσετε να απευθυνθώ στους ανάλογους φορείς, αλλά είναι κάτι που αποκλείται να πράξουν οι γονείς μου. Γι’ αυτό θα ήθελα να μου αναφέρετε αν θεωρείτε, ότι με τα συμπτώματα που σας αναφέρω, ειναι πιθανό να αντιμετωπίζω κάποια και να με κατευθύνετε ανάλογα ώστε να το μελετήσω καλύτερα και να ενημερωθώ για τους τρόπους αντιμετώπισης. Σας ευχαριστώ που το διαβάσετε και ζητώ συγγνώμη για την έκταση και την αταξία του κειμένου.

Υπάρχουν πολλά που μπορείς να κάνεις, αλλά όπως προέβλεψες και εσύ, θα σου συστήσω να επισκεφθείς το ΚΕΣΥ της περιοχής σου (αφού έχεις κλείσει ραντεβού), ώστε άνθρωποι πιο εξειδικευμένοι από εμένα να προχωρήσουν στην κατάλληλη διάγνωση, αλλά και να σου δώσουν ίσως μία βεβαίωση που θα σου επιτρέψει να δώσεις προφορικά στις πανελλήνιες, αν κρίνουν και οι ίδιοι πως αυτό θα σε βοηθήσει. Είναι πολύ κρίμα να μην αποδώσεις στις πανελλήνιες (ή σε όποιες εξετάσεις επιλέξεις να ακολουθήσεις) όσο θα μπορούσες, γιατί οι γονείς σου δεν συναινούν. Συμβουλέψου τη φιλόλογο σου, ζήτησε της να μιλήσει με τους γονείς σου αν χρειαστεί.

Ήμουν φέτος επιτηρήτρια στις πανελλήνιες σε παιδιά που έδιναν προφορικά, και μπορώ να σου πω πως η διαδικασία είναι ακριβώς η ίδια (κάτι που για παράδειγμα εγώ σαν μαθήτρια δεν γνώριζα, το έμαθα μόλις φέτος). Απλώς μόλις ολοκληρωθεί η τρίωρη γραπτή εξέταση, ο μαθητής εξετάζεται και προφορικά, και μπορεί είτε να διαβάζει αυτό που έχει γράψει, είτε να αναπτύσσει μόνος του την απάντηση εκείνη τη στιγμή, να προσθέτει, να αφαιρεί, κ.ο.κ.

Ξαναλέω, είναι κρίμα να μην αποδίδεις όσο θα μπορούσες. Φαίνεται πράγματι να έχεις κάποια μαθησιακή δυσκολία.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

12 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
X Mei
X Mei
3 χρόνια πριν

Δεν είμαι ειδικός, αλλά εμένα το κείμενό σου μου φάνηκε πολύ πάνω από το μέσο όρο, με συνοχή και ωραίο λεξιλόγιο. Αξίζει πιστεύω να διερευνήσεις αν είναι η συνήθεια της τελειομανίας η οποία σε κάνει να καθυστερείς.

Granita Lemoni
Granita Lemoni
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  X Mei

Συμφωνώ! Αμφιταλαντευόμουν να γράψω σχετικό σχόλιο γιατί δεν μου αρέσει να κάνω “τηλεδιαγνώσεις” αλλά το κείμενο δεν παραπέμπει σε άνθρωπο με μαθησιακές δυσκολίες. Το αντίθετο θα έλεγα. Φυσικά @ θεματοθέτ@ μπορεί να απευθυνθεί σε ειδικό (στο ΚΕΣΥ και στα ιατροπαιδαγωγικά κέντρα χρειάζεται τη συναίνεση των γονέων-οπότε θα πρέπει να απευθυνθεί ιδιωτικά) αλλά ειλικρινά δεν φαίνεται να έχει κάποια δυσκολία στην έκφραση. Για να είμαι πιο σαφής, αν μου ερχόταν ένας μαθητής με τέτοιο γραπτό λόγο για αξιολόγηση (ή αν τον είχα μαθητή στην τάξη) όχι μόνο δεν θα τον παρέπεμπα στο ΚΕΣΥ για αξιολόγηση αλλά θα πρότεινα συμβουλευτική (και ίσως… Διαβάστε περισσότερα »

Blanca luna
Blanca luna
3 χρόνια πριν

Κορίτσι μου, εύχομαι να βρεις κάποια διέξοδο και να βοηθηθείς. Πάντως το κείμενό σου με εντυπωσίασε, τόσο από πλευράς λεξιλογίου όσο, και δομής. Σίγουρα αυτό κρύβει πολύ κόπο… Καλή επιτυχία σε ό,τι κάνεις!

Lou
Lou
3 χρόνια πριν

Θυμάμαι μια χρονιά στην τάξη μου είχα δύο δίδυμα τον Γ και τον Χ. Ο Γ προχωρούσε με ρυθμούς πυραυλου, είχε φτιάξει μάλιστα δική του γλώσσα με λεξιλόγιο, γραμματικους κανόνες και έγραφε κείμενα στη γλώσσα αυτή πάνω σε χαρτοπετσέτες. Ο Χ συμμετείχε πολύ δυναμικά στο μάθημα, απαντούσε σωστά, είχε φαντασία, πρωτοτυπια στη σκεψη και έφερνε καινούριες ιδέες στην ομάδα. Εγραφε όμως σταθερά κάτω από τη βάση. Σε αυτά που τρεις μέρες πριν έλεγε σωστά. Κατεβαίνω λοιπόν στο γραφείο και ζητώ τη διαγνωση του Χ. Ποια διαγνωση, απαντούν οι συνάδελφοι, αρνείται η οικογένεια. Μα καλά δεν τους το είπε κανένας? Έξι… Διαβάστε περισσότερα »

Granita Lemoni
Granita Lemoni
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Lou

Η πλάκα είναι πως δεν είναι μόνο τα παιδιά (που ως ενήλικες) κατηγορούν τους εκπαιδευτικούς τους. Η πλάκα είναι πως και οι ίδιοι οι γονείς όταν (αν) αποδεχτούν τις δυσκολίες των παιδιών τους, κατηγορούν τους εκπαιδευτικούς ότι τόσα χρόνια δεν έλεγαν τίποτα. Κι ας έχει μαλλιάσει η γλώσσα σου. Κι ας σε κατηγορούν αν πεις κάτι ευθέως (τύπου καλό θα ήταν να επισκεφτείτε το ΚΕΣΥ) τι ξέρεις εσύ κι ότι βλέπεις με κακό μάτι το παιδί τους. Κι ας προσπαθείς να το πεις απ’ έξω απ’ έξω ύστερα από τις κρυάδες που έχεις περάσει, μην φας και καμιά μήνυση. Και… Διαβάστε περισσότερα »

v for vendetta
v for vendetta
3 χρόνια πριν

Εγώ πάντως καμία αταξία δεν βρίσκω στο κείμενο σου, σε συγχαίρω που το ψάχνεις μόνη σου, λυπάμαι που οι γονείς σου δεν είναι δίπλα σου σε αυτό και σαν συμβουλή, χωρίς να έχω καμία γνώση σχετική με τις μαθησιακές δυσκολίες αλλά από προσωπική μου εμπειρία σου λέω να διαβάζεις πολύ. Οτιδήποτε, μυθιστορήματα, εφημερίδες, βοηθήματα έκφρασης- έκθεσης ή ότι άλλο βρίσκεις ενδιαφέρον.

Maroulaki
Maroulaki
3 χρόνια πριν

Το πιθανότερο είναι να υπάρχει μια μορφή μαθησιακής δυσκολίας. Μπράβο σου που το έχεις παλέψει τόσο όμως πραγματικά χρειάζεται η καθοδήγηση ενός ειδικού τόσο για τη διάγνωση όσο και για την αντιμετώπιση. Είναι απίστευτα εξουθενωτικό να το παλεύεις μόνη σου. Απορώ γιατί οι γονείς σου δεν θα σε πήγαιναν σε ειδικό. Θα συμφωνήσω με τη Φαίνια, ψάξε το μόνη σου. Από εμπειρία σου λέω συζήτησε το με φιλόλογο, συνήθως είναι πιο καταρτισμένοι σε τέτοια θέματα και πιθανόν να σε καθοδηγήσει σωστά.

cyora
cyora
3 χρόνια πριν

Πάντως η ερώτηση σου είναι γραμμένη με εξαιρετικό τρόπο. Δεν ξέρω πόσο παιδευτηκες για να την γράψεις αλλα είναι κατανοητή, έχει δομή, συνοχή και ωραίο λεξιλόγιο.

Lou
Lou
3 χρόνια πριν

Ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλα τα σχολεια είναι ότι η αίτηση αξιολόγησης στο ΚΕΣΥ πρέπει να υπογράφεται από γονέα ή κηδεμόνα. Ο νόμος δεν προβλέπει δυστυχώς για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολιες, που μεγαλώνουν σε οικογένειες με προκατάληψη για το θέμα. Θα σου πρότεινα να μιλήσεις με τον/την φιλόλογο σου και να τηλεφωνήσεις στο ΚΕΣΥ της περιοχής σου, ώστε να ρωτήσεις αν μπορείς να παρακάμψεις το πρόβλημα της γονεϊκής συναίνεσης και να υπογράψεις εσύ την αίτησή σου, δεδομένου ότι ενηλικιώνεσαι σε λίγους μήνες. Ο νόμος είναι σαφής ότι δεν μπορούν τα σχολεία να παραπέμψουν μαθητές για αξιολόγηση. Όταν το… Διαβάστε περισσότερα »

Tropique
Tropique
3 χρόνια πριν

Το κείμενο της ερώτησης πάντως είναι ωραιότατο. Δεν ξέρω από πού συμπεραίνουμε ότι είναι η φιλόλογος και όχι ο φιλόλογος στην απάντηση.

Chrikar
Chrikar
3 χρόνια πριν

Δεν είμαι ειδικός, για να σου πω αν έχεις μαθησιακή δυσκολία, θα σου πω όμως κάτι άλλο. Φίλη μου, για χρόνια αντιμετώπιζε το ίδιο πρόβλημα: δεν μπορούσε να γράψει γραπτό κείμενο και είχε και μεγάλο έλλειμμα προσοχής. Ήμασταν μαζί στο Πανεπιστήμιο και ούτε τότε το είχε καταλάβει, βασικά δεν το είχε υποψιαστεί κανείς μας τότε, για να την παροτρύνουμε να το ψάξει. Της λέγαμε πως “είναι λογικό να μη μπορείς να συγκεντρωθείς με όλα αυτά που περνάς στο σπίτι σου”. Κακώς, από τη μεριά μας. Την πτυχιακή της (στο τμήμα κοινωνιολογίας είναι προαιρετική) δεν την ολοκλήρωσε ποτέ, παρά το ότι… Διαβάστε περισσότερα »

Διάφανο Σελοφάν
Διάφανο Σελοφάν
3 χρόνια πριν

Οι δυσκολίες στον γραπτό λόγο και στην γραπτή έκφραση είναι πολύ συνηθισμένα. Επίσης, στα παιδιά του Γυμνασίου προσωπικά παρατηρώ εξαιρετικά περιορισμένο λεξιλόγιο και μια σχεδόν τηλεγραφική μορφή στα γραπτά τους. Όταν δεν αντιμετωπίζονται αυτές οι δυσκολίες, απλά μεταφέρονται στις επόμενες τάξεις.
Εννοείται θα πρέπει να επισκεφθείτε κάποιον ειδικό με τους γονείς σου για να διερευνηθούν τυχόν μαθησιακές δυσκολίες ή προβλήματα μάθησης. Θα βοηθήσει στις επιδόσεις σου στο σχολείο, αλλά πρώτα απ’όλα στην αυτοεκτίμησή σου.