Τα φωτογραφικά βραβεία “Female in Focus” είναι ένας φρέσκος φωτογραφικός θεσμός που έχει ως σκοπό να αναδείξει γυναίκες φωτογράφους που κυνηγάνε σε όλον τον κόσμο ιστορίες με έναν φακό. Τα φετινά βραβεία επικεντρώνονται στη γυναικεία, queer και θηλυκή αφήγηση και πολλά αποδίδονται σε φωτογραφίες που κατάφεραν να καταγράψουν με ακρίβεια εκείνη τη στιγμή που η καθημερινότητα γίνεται έμπνευση.
Η φωτογραφία της Valentina Sinis, μιας φωτογράφου που ζει και εργάζεται στη Κίνα, λέει την ιστορία της Daroon, ενός κοριτσιού που, αφότου παντρεύτηκε χωρίς τη θέλησή της στην ηλικία των 18 ετών, αποφάσισε να αυτοπυρποληθεί 2 χρόνια αργότερα για να βάλει τέλος στην φρικτή συμβίωση με τον σύζυγό της. Καίγοντας πάνω από 30% του σώματός της, πέρασε 3 μήνες σε μονάδα εντατικής θεραπείας στο Κουρδιστάν και έκανε πάρα πολλές χειρουργικές επεμβάσεις για να επαναφερθούν κάποιες ζωτικές λειτουργίες του σώματός της. Στη φωτογραφία βρίσκεται σε στάδιο ανάρρωσης και προσπαθεί να σηκωθεί όρθια, έχοντας πλέον αποφασίσει πως θα γυρίσει σπίτι της για να πάρει διαζύγιο και να σπουδάσει για να γίνει δασκάλα.
Η μικρή Chelita αγκαλιά με τη μητέρα της περιμένουν μαζί με τη λαοθάλασσα προσφύγων στα σύνορα Μεξικού και Ηνωμένων Πολιτειών, προκειμένου να τους εγκριθεί η πρόσβαση. Η φωτογραφία είναι σύμφωνα με τη φωτογράφο μια νύξη για τις απάνθρωπες και ρατσιστικές μεταναστευτικές πολιτικές του Τράμπ που αντιμετωπίζουν τους ανθρώπους σαν εμπορεύματα.
Στην παραλία North Myrtle της Νότιας Καλιφόρνια υπάρχει ακόμα το θρησκευτικό έθιμο του βαπτίσματος σε νερό και σε οποιαδήποτε ηλικία. Η φωτογράφος αποτυπώνει το βάπτισμα της Mary Kay, της μεσήλικής μητριάς της εν τω μέσω του τελετουργικού για να καταστήσει ορατό το έθιμο που επιβιώνει ακόμα σε ορισμένα σημεία των νότιων Ηνωμένων Πολιτειών και για να αποτίσει φόρο τιμής στον πατέρα της που φωτογράφισε στην ίδια πόζα λίγο πριν πεθάνει.
Τα ιπτάμενα αγόρια της φωτογράφου πετούν από έναν μικρό χειροποίητο γκρεμό στο Βαρανάσι της Ινδίας για να γλιτώσουν από την αφόρητη ζέστη του καιρού, σε μια φωτογραφία σύμβολο νενανικής τόλμης και ελευθερίας.
Θυμάστε όταν ήμασταν μικρά και πηγαίναμε σε αυτά τα βαρετά και περιττά επίσημα πάρτι στα οποία όλοι οι μεγάλοι διασκέδαζαν με δυνατά γέλια και εμείς ψάχναμε άλλα παιδάκια της ηλικίας μας να διώξουμε τη βαρεμάρα μας ; Η πολωνή φωτογράφος κατάφερε να πιάσει ακριβώς αυτό το συναίσθημα σε μια αστεία φωτογραφία ενός μικρού κοριτσιού που εξαντλήθηκε σε έναν γάμο ψάχνοντας την ελευθερία του.
Η Ολλανδή φωτογράφος αποφάσισε να απεικονίσει τρεις γενιές γυναικών που να φοράνε ροζ Jilbab με niqab. Οι αντιδράσεις στη φωτογραφία λέει η ίδια πως ήταν πολύ θετικές αλλά και πολύ αρνητικές, ο σκοπός της ήταν να κάνει τον θεατή να αναρωτηθεί για τη θέση της γυναίκας στις μουσουλμανικές χώρες σε συνδυασμό με τα δυτικά στερεότυπα ομορφιάς.
Η Ιταλίδα φωτογράφος ανέλαβε ένα φωτογραφικό πρότζεκτ εν είδει έρευνας ΛΟΑΤΚΙ ιταλών ζευγαριών και πέρασε πολλές μέρες και νύχτες φωτογραφίζοντας την αγάπη σε κάθε πιθανή έκφραση και μορφή της.
Η φωτογράφος ζει στη Βρέμη της Γερμανίας και κατακλύζεται συνεχώς από το συναίσθημα πως δεν ανήκει. Οι φωτογραφίες της είναι εντυπωσιακές και τρομερά αισθητικά ευχάριστες, εξετάζουν την έννοια του φύλου, του ρατσισμού και του ανήκειν κάθε φορά υπό διαφορετική οπτική. Το “Exotic is Dead” είναι από τα πιο ωραία φωτογραφικά της πρότζεκτ, ένας πολύχρωμος εορτασμός στις ανθρώπινες διαφορές που μας ενώνουν.
Οικιακό χάος, μια σπιτική ζούγκλα, τα παιδιά θηρία και τα παιχνίδια κίνδυνοι. Η φωτογράφος αναγκάστηκε να σκαρφαλώσει στις ετοιμόρροπες κουκέτες των παιδιών για να πάρει αυτή τη φωτογραφία από ψηλά με επίκεντρο εκείνη τη μητέρα που κρατάει το μόλις 4 ημερών μωρό της στην αγκαλιά.
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Υπέροχες φωτογραφίες. Ξεχωρίζω αυτή με τη γυάλα, γιατί έτσι ένιωθα κι εγώ πριν το coming out (χωρίς φυσικά να παραβλέπω το ζήτημα του ρατσισμού που αναδεικνύει) και αυτή με τα ροζ νικάμπ, πολύ δυνατή σημειολογία.