Καλησπέρα στην παρέα.
Τις τελευταίες μέρες βρίσκομαι σε ένα δίλλημα σχετικά με τη φίλη μου. Δεν είμαστε κολλητές αλλά κάνουμε πολύ παρέα τα τελευταία χρόνια και την αγαπώ πραγματικά.
Πρόσφατα η φίλη μου, όντας πάντα straight, βρέθηκε σε σχέση με μια κοπέλα που της άρεσε.
Η συγκεκριμένη όμως, επειδή δεν είναι καθόλου θηλυπρεπής, ζηλεύει πολύ τη φίλη μου που είναι πανέμορφη, τη καταπιέζει, της κάνει σκηνές ζηλοτυπίας και της μιλάει απαίσια. Δεν καταλαβαίνω το λόγο που εκείνη κάθεται σε αυτή τη σχέση, αφού η ίδια βλέπει τα σημάδια και μας τα λέει,και ταυτόχρονα της αρέσει κ ένα αγόρι απ τη παρέα.
Την προηγούμενη εβδομάδα μας ανακοίνωσε πως τη χώρισε επειδή είναι κακοποιητική και μου εκμυστηρεύτηκε πως πάνω σε τσακωμό την έχει χτυπήσει πολύ άσχημα κ την έχει προσβάλλει λεκτικά. Παρ όλα αυτά χτες κατάλαβα πως πάλι είναι μαζί και κοιμούνται σπίτι της συνέχεια. Έχω προσπαθήσει πολλές φορές να τη συμβουλέψω, μιας κ καταλαβαίνω απόλυτα πόσο δύσκολο είναι να φύγεις από μια τοξική σχέση (ήμουν παθούσα) όμως ανησυχώ για αυτά που θα ακολουθήσουν αν συνεχίσουν μαζί.
Μου κάνει εντύπωση πως η φίλη μου, η οποία προέρχεται από μια πολύ καλή και ευκατάσταση οικογένεια, είναι μορφωμένη, έχει πάμπολλες φίλες και αγαπημένη οικογένεια να τη στηρίξει, έμπλεξε με αυτή τη σχέση που δεν της προσφέρει τίποτα. Η κοπέλα της είναι ένα άτομο ανασφαλές, που δεν κανει τίποτα στη ζωή της (κάνει δουλειές του ποδαριού) και την έχει κλείσει σε 4 τοίχους χωρίς να προσφέρει το οτιδήποτε, παρά να την κακοποιεί.
Δεν θέλω να επέμβω, αλλά στενοχωριέμαι να τη βλεπω να καταστρέφεται.
Καμία συμβουλή?
ΑΠΟ ΤΗΝ – Boux
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

Έχω μια συμβουλή. Να μην ξαναπείς σε κανέναν, ούτε στη φίλη σου, ούτε στη παρέα, ούτε και στον εαυτό σου ότι όλα αυτά γίνονται επειδή η μια κοπέλα είναι “πανέμορφη” και η άλλη δεν είναι “θηλυπρεπής”. Αν προσεγγίζεις το θέμα έτσι, πρώτον είσαι λάθος, και δεύτερον πιο πολύ θα απομακρύνεις τη φίλη σου παρά θα τη βοηθήσεις. Ασε την εμφάνιση, το μορφωτικό/οικονομικό επίπεδο κλπ εκτός κι επικεντρώσου στην τοξική συμπεριφορά που έχει σημασία.
Καλή η συμβουλή αλλά θα έπρεπε να ήταν ένα ΥΓ αντί για το κύριο θέμα του σχόλιού σου, ειδικά επειδή υπάρχει αναφορά για ξυλοδαρμό.
Καλή και η δική σου συμβουλή αλλά αυτό είδε, αυτό σχολίασε, αυτο συμβουλεψε, δε θα κάτσουμε τώρα να γράψουμε έκθεση να μας πεις που μπαίνει το κυρίως θέμα, ούτε μας έστειλε η ίδια η γράφουσα.
Εσένα το προβλημά σου είναι που απλά ανέφερα πως είναι πανέμορφη? Πάντα παίζει ρόλο η μόρφωση και το επίπεδο,διότι πολλές κακές συμπεριφορές προέρχονται από άτομα που εχουν κομπλεξ κατωτερότητας είτε σε εμφάνιση είτε σε μόρφωση. Αυτό δεν σημαίνει όμως το αντίστροφο, πως αν εισαι αμόρφωτος είσαι κακός.
Σχετικά με τη φίλη σου, νομίζω ότι χρειάζεται να μην την επικρίνεις, και να τη βεβαιώσεις ότι βρίσκεσαι δίπλα της αν χρειαστεί βοήθεια (μπορεί όντως να χρειαστεί). Αλλά σχετικά με τον ξυλοδαρμό, νομίζω ότι χρειάζεται να απευθυνθείς σε ένα κέντρο κακοποιημένων γυναικών. Να ξέρεις όμως ότι αν η φίλη σου δεν παραδεχτεί την κακοποίηση (έχει συμβεί αυτό), δεν γίνεται να την “σώσουν” με το ζόρι.
Θα σου μιλήσω ως bisexual γυναίκα για τη δική μου εμπειρία. Είχα διαπιστώσει από πολύ νωρίς ότι με έλκουν και τα δύο φύλα. Παρόλα αυτά άργησα αρκετά να κάνω σχέση με γυναίκα, για τον πολύ απλό λόγο ότι ήταν πιο εύκολο να κάνω σχέσεις με άντρες. Ντρεπόμουν να προσεγγίσω γυναίκες που μου άρεσαν γιατί δεν μπορούσα να ξέρω εάν ενδιαφέρονταν για γυναίκες και φοβόμουν και τι αντιδράσεις μπορεί να είχαν (κυρίως επειδή ήταν κοπέλες από τη σχολή, κοινή παρέα κλπ, όχι κάποια τυχαία). Άλλες εποχές κιόλας, λιγότερη ορατότητα, αποδοχή. Είχα την πρώτη μου σεξουαλική επαφή με γυναίκα στα 22. Ήταν… Διαβάστε περισσότερα »
Δεν έχω κάτι ουσιαστικό να σχολιάσψ πέρα από αυτά που λέγονται κάθε φορά περι κακοποίησης (που φαντάζομαι θα γράψουν οι υπόλοιπες).
Σίγουρα όμως αυτά δεν γίνονται “επειδή δεν είναι καθόλου θηλυπρεπής”
Αρχικα να παρέμβεις γιατί η φίλη σου δέχεται κακοποίηση μην το αφήνεις έτσι. Δευτερον δυστυχως η κακοποιητικη συμπεριφορά δεν έχει να κάνει με εμφανιση, μορφωτικό επίπεδο, οικονομική κατάσταση. Οσο υπάρχει το κλισέ οτι βια δέχονται μονο οι φτωχές κι αμοιρες γυναίκες τοσο χιλιάδες γυναίκες θα δέχονται βια. Η διαφορά στην εμφάνιση επίσης δεν παίζει ρόλο, πολλες ομοφυλοφιλες-και όχι μονο- γυναίκες δεν εχουν θηλυκή εικόνα, κι αυτό συνήθως είναι δική τους επιλογή.
Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να μην την επικρινεις καθόλου για να μην απομακρυνθεί από ντροπή, και να της δείξεις με λόγια και με πραξεις πως θα είσαι εκεί όταν χρειαστεί, γιατί τα άτομα που βρίσκονται σε κακοποιητικες σχέσεις νιώθουν ότι δεν έχουν κανέναν να πανε αν μείνουν χωρίς τ@ κακοποιητ@ τους.
Αυτό που περιγράφεις είναι πολύ σοβαρό. Η φίλη σου χρειάζεται βοήθεια για να συνειδητοποιήσει τι συμβαίνει και που βρίσκεται κι έπειτα να πάρει την απόφαση να φύγει. Εσύ μπορείς να είσαι δίπλα της και να προσπαθείς να τη στηρίξεις και να την προστατέψεις, όπως μπορείς. Παράλληλα θεωρώ πως θα ήταν ωφέλιμο να απευθυνθείς σε κάποια δομή για θύματα κακοποίησης, προκειμένου να σε κατευθύνουν οι ειδικοί στο τι πρέπει και μπορείς να κάνεις, πως να το χειριστείς για να βοηθηθεί η κοπέλα. Μόνο θα ήθελα να πω σχετικά με αυτό που λες ότι επειδή δεν είναι θηλυπρεπής την ζηλεύει κι έχει… Διαβάστε περισσότερα »
Οτιδήποτε και να κάνεις δε θα τη σώσεις. Αν δε θέλει να φύγει, δε θα φύγει. Θα την γυρίζει Τούμπα γιατί προφανώς είναι χειριστικη. 5 χρόνια μου τα έλεγαν, δεν έχω καταφέρει τίποτα. Απλά να είσαι εκεί αν κάποτε χρειαστεί βοήθεια. Αν δεν αντέχεις, δικαίωμά σου να ξεκόψεις χωρίς καμία ενοχή. Όλοι τις επιλογές μας. Τώρα δεν νομίζω ότι μπορείς να κάνεις κάτι. Ίσως πού και πού να ρωτάς, χωρίς να την πρήζεις, γιατί μετά θα σου τα κρύβει. Ένα ανησυχώ για εσένα, μια αγκαλιά, προσωπικά κι ένα κεκακι πάνε έναν πολύ μακρύ δρόμο. Φτιάξε της και ένα scrapbook με… Διαβάστε περισσότερα »
Τι εννοείτε όταν λέτε να μην είναι επικριτική? Δηλαδή να βαράνε τις φίλες μας και να μη μιλάμε για να μην παρεξηγηθούμε?? Να λέμε αυτά που θέλουν να ακούσουν?? Να μη λέμε τα στραβά?? Το είπε ξεκάθαρα το κορίτσι “την είχε χτυπήσει πολύ άσχημα”. Τι άλλο να περιένει δηλαδή, να γίνει είδηση?? Καταγγελία χρειάζεται και να φύγει τρέχοντας!!!
Βουχ νομίζω πως έπρεπε να εστιάζεις στη συμπεριφορά της φίλης της φίλης σου και όχι στα οποιαδήποτε προτερήματα της φίλη σου. Αν η άλλη δεν θέλει να σωθεί δεν μπορείς με το ζόρι. Μην επικρίνεις τη φίλη σου για να μπορέσει να σε εμπιστευτεί.