in

Μια φράση τους κατέστρεψε τις γιορτές μας

Υπερβολή ή έλλειψη ενσυναίσθησης;

Υπερβολή ή έλλειψη ενσυναίσθησης; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ESTRANGEMENT DYNAMICS ima

Γεια σας και Καλή χρονιά

Θα ήθελα τη γνώμη σας για ένα περιστατικό των εορταστικών αυτών ημερών που εκτός από λάμψη, γλυκά και χαρά, κάνουν τρελό manifestation η τοξικότητα και οι διαταραγμενες ανθρώπινες σχέσεις

Ζούμε είκοσι χρόνια σε ευρωπαϊκή μικρή επαρχιακή πόλη με το σύντροφό μου. Δυσκολεύτηκαμε πολύ να κοινωνικοποίηθουμε στη χώρα, έχουμε φίλους αλλά δεν βρηκαμε τη ζεστασιά κ την αμεσότητα της ελληνικής παρεας. Εγώ το έχω αποδεχτεί και δεν νοιώθω μονη. Ο σύντροφός μου το βιώνει δυσάρεστα τις γιορτινες μερες. Ανά διαστήματα περνάμε περιόδους γιορτων στο σπίτι και κάποιες φορές πάμε ταξίδια ανάλογα με το μπάτζετ.

Φέτος μείναμε σπίτι. Κατάλαβα τη δυσαρέσκεια του φίλου μου από το απόγευμα της παραμονής. Ετοίμασα ένα ιδιαίτερο εορταστικό δείπνο , το οποίο το κατανάλωσε χωρίς ενθουσιασμό. Τα μεσάνυχτα πήραν οι φίλοι του από Ελλάδα να ευχηθουν με βιντεοκληση. Είχαν μαζευτεί στο σπίτι. Ένας από αυτούς μπαίνει μπροστά στην κάμερα και πριν μας ευχηθεί και πει το οτιδήποτε άλλο του πετάει ένα ” τι θλίψη είναι αυτή;” κοροϊδευτικά και γελώντας. Εμένα μου δημιούργησε ένα πολύ άσχημο συναισθημα. Ο φίλος μου γέλασε. Όταν εκλεισε το τηλέφωνο μου εξέφρασε την επιθυμία του χρόνου να πάμε σε μια συνάντηση για ρεβεγιόν. Τον ρώτησα αν τον επηρέασε η φράση του φίλου, μου είπε όχι. Του είπα ότι εμένα δεν μου άρεσε η συμπεριφορά του και ότι αν είχε λίγο ενσυναίσθηση θα μιλούσε διαφορετικά.

Από τότε ο φίλος μου θύμωσε. Ότι είμαι υπερβολική,ότι αδικω το φίλο του και ότι πιάνομαι από λέξεις.Του είπα ότι δεν είμαι υπερβολική , και του είπα ακριβως πως βίωσα τα λόγια αυτα.

Τσακωθηκαμε. Είμαι υπερβολική και κομπλεξικη. Σήμερα έφαγε μόνος του το μεσημέρι της Πρωτοχρονιάς. Πραγματικά θέλω να του φέρω τα μελομακάρονα στο κεφάλι. Help….γνώμες…

ΑΠΟ ΤHΝ – Beatrice

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

24 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Maria P
Maria P
5 μήνες πριν

Θα συμφωνήσω με τον φίλο σου. Επειδή είναι γιορτές θα πρέπει οπωσδήποτε να κρύψει τη θλίψη του και τη δυσαρέσκειά του; Ήθελε να περάσει διαφορετικά τις γιορτές, ο φίλος του προφανώς είδε τη μελαγχολία του και το επισήμανε. Ο φίλος σου δεν ενοχλήθηκε από την φράση του, πρότεινε την επόμενη χρονιά να το οργανώσετε διαφορετικά. Εσύ γιατί θίχτηκες τόσο ; Κάτι άλλο κρύβεται, ψάξτε. Μήπως τον πιέζεις εσύ να μείνετε στο εξωτερικό; Μήπως έχει εκφράσει κι άλλες φορές τη δυσαρέσκειά του και την υποτιμάς; Πάντως ο φίλος δεν φταίει, κι εγώ αν έβλεπα στενό μου φίλο μες στη θλίψη θα… Διαβάστε περισσότερα »

CookieMonster
CookieMonster
5 μήνες πριν
Απάντηση σε  Maria P

Συμφωνώ με το ότι η γραφούσα triggarιστηκε χωρίς λόγο. Αλλά και ολόκληρος τσακωμός ως απάντηση υπερβολικός μου φαίνεται. Μάλλον και ο φίλος της ήταν λίγο στριμωγμένος συναισθηματικά και πήρε βαριά την κριτικη στον φίλο τους.

Maria P
Maria P
5 μήνες πριν
Απάντηση σε  CookieMonster

Μα ο φίλος της γέλασε. Όταν έκανε κριτική η κοπέλα για την φράση εκνευρίστηκε. Δηλαδή βλέπεις έναν άνθρωπο, καλώς ή κακώς θλιμμένο και σχολιάζεις κάποιον που απλώς το επισημαίνει; Ακυρώνει το συναίσθημά του. Είναι σαν του λέει ότι ο φίλος του λέει βλακειες, είναι τρισευτυχισμένος και έπρεπε να το δει. Ή ότι δεν θα έπρεπε να το σχολιάσει γιατί κακώς κάποιος θλίβεται που γιορτινές μέρες είναι μακριά από το σπίτι και την πατρίδα του.
Πιστεύω πως η κοπέλα απαιτούσε ο σύντροφός της να νιώθει ευτυχισμένος που ήταν μαζί της και να μην έδινε σημασία σε τίποτα άλλο.

AnagnostisA
AnagnostisA
5 μήνες πριν
Απάντηση σε  Maria P

Συμφωνώ μαζί σας. Η θεματοθέτρια έχει “πάρει απάνω της” το θέμα και αντιλαμβάνεται τη δυσαρέσκεια του φίλου της για την κατάσταση, ως δυσαρέσκεια για (προς) την ίδια. Ως να είναι η ίδια η αιτία που ο φίλος της κακοπερνάει στις γιορτές. Και ενώ ο ίδιος δεν το έκφρασε έτσι, βιάζει την κατάσταση και οδηγεί την κατάσταση εκεί. Αυτό που λέμε αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Φοβάται ότι θα θεωρηθεί υπεύθυνη που περνούν τις γιορτές απομονωμένοι και, συνεργώντας και το ενοχικό, “προβοκάρει” την κατάσταση. Να ζητήσω την κατάνοησή σας που είπα τα παραπάνω ως απάντηση στο δικό σας σχόλιο και όχι ..αυτόνομα, αλλά επειδή… Διαβάστε περισσότερα »

rikoveri
rikoveri
5 μήνες πριν

Νομίζω ότι ένα ψιλό ασήμαντο περιστατικό έκανε trigger και στους δύο και έφερε στην επιφάνεια ένα θέμα που απασχολεί την ζωή και τη σχέση σας. Του λείπει η κοινωνικοποίηση, εσένα ίσως όχι τόσο. Βάλτε τα κάτω και συζητήστε, τι θέλει ο καθένας, τι προσδοκά, τι έχει ανάγκη. Μπορεί να βρείτε μία κοινή λύση, μπορεί και να φανεί ότι πλέον έχετε χάσμα μεταξύ σας, αλλά χωρίς ανοιχτή συζήτηση, θα μείνετε στα μούτρα και τα πείσματα

Silvi
Silvi
5 μήνες πριν

Οι γιορτές πάντα ειναι καταθλιπτικές μακριά απο τους συγγενείς και φίλους μας.

Νοσταλγούμε και ενίοτε μας πιάνει θλίψη.
Σας βρίσκω υπερβολική να κανετε παρατήρηση για τον φίλο του και για τον ίδιο.

Τι στο καλό είπε που τόσο θιχτήκατε,ήμαρτον.

J.Brian
J.Brian
5 μήνες πριν

Νομίζω, ότι σε ενόχλησε η στάση του συντρόφου σου σε όλη τη διάρκεια των ημερών. Ότι εσύ κάνεις ότι καλύτερο μπορείς κι αυτός κρατάει μούτρα η είναι κάπως, σα να φταις που δεν περνάει καλά; Είπες είστε μαζί 20 χρόνια, άρα είστε μεγάλοι άνθρωποι, ώστε δεν μπορώ να δω με συμπάθεια έναν 40ρη(?) που εκφράζει τη δυσφορία του για αυτό το λόγο με αυτό τον τρόπο. Δεν είναι πρόβλημα, που θα κάνεις γιορτές, όταν έχεις λίγο μυαλό. Συγγνώμη αλλά δεν είναι προβλημα, πόσο μάλλον όταν είσαι μαζί με τον σύντροφό σου ή τουλάχιστον θα έπρεπε να είσαι καλά που είστε… Διαβάστε περισσότερα »

daria
daria
5 μήνες πριν

Πρέπει να βρείτε την αιτία που σας τρίγγαρε τόσο αυτή η φράση.

Jennaki
Jennaki
5 μήνες πριν

Έχετε κι οι δυο από μια μύγα και μυγιαστηκατε. Εσύ θέλεις ο σύντροφος να περνάει καλά με εσένα και να μην του λείπει κάτι άλλο ,και θυμώνεις που του λείπει και μάλιστα δεν το κρύβει, αυτός θυμώνει που δεν τον καταλαβαίνεις και προσπαθείς να υποβαθμίσεις αυτό το συναίσθημα. Είναι ένα πρόβλημα στη σχέση σας.

Roto_bla
Roto_bla
5 μήνες πριν

Ο φίλος θα έπρεπε να είναι πιο διακριτικός. Όταν βλέπεις ότι οι φίλοι σου που ζουν μόνοι τους στο εξωτερικό είναι θλιμμένοι και μελαγχολικοί, δεν τους το τρίβεις στη μούρη έστω και με τη μορφή αστείου ή πειράγματος. Εσύ καλά έκανες και το συζήτησες με τον σύντροφό σου. Αλίμονο αν δεν μπορούμε να εκφραζόμαστε και να συζητάμε τέτοια πράγματα. Η αντίδρασή του ήταν υπερβολική και κατά τη γνώμη μου χειριστική και φυσικά προσβλητική αν σε αποκάλεσε κομπλεξική. Τον φίλο του δεν τον αδίκησες καθόλου, είναι αναίσθητος τουλάχιστον διότι δεν μπορεί να μην διάβασε το δωμάτιο, και εκτός αν είναι εντελώς… Διαβάστε περισσότερα »

Ace in the Hole
Ace in the Hole
5 μήνες πριν

Θα είμαι ειλικρινής μαζί σου, δεν βλέπω καν τον λόγο του τσακωμού. Εσύ η ίδια έχεις καταλάβει ότι δεν είναι χαρούμενος οπότε προς τι η παρεξήγηση;
Αν θες τη γνώμη μου ξέχασε ότι έγινε και πρότεινε του να κάνετε μαζί κάτι που θα περάσει και αυτός καλά. Εάν θέλει ρεβεγιόν αλλού, κνε του το χατίρι.

Phaedra
Phaedra
5 μήνες πριν
Απάντηση σε  Ace in the Hole

ρε ‘σύ τώρα…

ετοίμασε ιδιαίτερο δείπνο,το έφαγε με μούτρα ο άλλος.
την πρωτοχρονιά έφαγε μόνος πάλι …

πάλι αυτή θα το λύσει γιατί ο ενήλικος μπέμπης δεν δέχεται την ζωή όπως είναι?

Ace in the Hole
Ace in the Hole
5 μήνες πριν
Απάντηση σε  Phaedra

Και γιατί όχι; Εμένα θα μου άρεσε αν ο άντρας μου προσπαθούσε να κάνει κάτι για μένα. Έτσι, γιατί με βλέπει ότι είμαι χάλια και θέλει να το αλλάξει.

Phaedra
Phaedra
5 μήνες πριν
Απάντηση σε  Ace in the Hole

μαγείρεψε,εκανε γλυκά…τί άλλο?

υποθέτω πως ταξίδι φέτος δεν έγινε γιατί δεν υπήρχε το μπατζετ,ωραια συμβαίνουν αυτά…τα δεδομένα είναι διαφορετικά.

αυτός πως της πρόσφερε χαρά?πως την έκανε να περάσει ωραία?με το να την χαρακτηρίζει κομπλεξική ή να τρώει μόνος?

αν είναι έτσι άνθρωποι που δουλεύουν τις γιορτές από τον γιατρό που εφημερεύει μέχρι στην εστίαση,να έχουν μούτρα κατεβασμένα γιατί τα είχαν φανταστεί αλλιώς τόσο στις οικογένειες τους όσο και στους ασθενείς/πελάτες.

Ace in the Hole
Ace in the Hole
5 μήνες πριν
Απάντηση σε  Phaedra

Μα εκείνου του λείπει η παρέα του. Και στο καλύτερο εστιατόριο να πήγαιναν πάλι μουτρωμένος θα ήταν. Ναί, τσακώθηκαν και μετά κράτησε μούτρα. Θα του περάσουν και μετά θα μιλήσουν πάλι. Στην τελική γιατί ξεκίνησε ο καυγάς; Για μια κουβέντα που είπε ο φίλος του; Μπορεί να έχουν τόσο καλή σχέση που να μιλάνε ελεύθερα και να μη φοβούνται μην παρεξηγηθούν. Άσχετο, αλλά για το τελευταίο μπορώ να πω ότι όλοι σχεδόν έχουν μονίμως κατεβασμένα μούτρα. Εάν ποτέ πάω να δουλέψω και τους βρίσκω όλους χαρούμενους και ευδιάθετους θα υποθέσω ότι βρήκαν τα κλειδιά για το ντουλάπι που κρατάμε τη… Διαβάστε περισσότερα »

Phaedra
Phaedra
5 μήνες πριν

μισές πληροφορίες ξανά. 1.ο φίλος δίκιο είχε….όταν καλείς για ευχές,δεν θέλεις να βλέπεις μούτρα και αν είσαι και φίλος θα το σχολιάσεις.Οχι από ελλεψη ενσυναίσθησης αλλά γιατί ακριβώς το καταλαβαίνεις. 2.αν ο δικός σου τόσο πολύ ζορίζεται γιατί δεν κανονίζει ταξίδι στην χώρα στις γιορτές?λες πως όταν το επιτρέπει το μπατζετ το κάνατε…γιατί λοιπόν να είναι η χ χώρα και όχι η Ελλάδα? 3.βλεπω έναν σύντροφο ανώριμο και κοινωνικά απαίδευτο..ούτε τα μούτρα δικαιολογούνται στους άλλους ούτε να σε αφήσει να φας μόνη πρωτοχρονιάτικα. 4.δεν σου χάλασε τις γιορτές η φράση του φίλου..επανεξέτασε την σχέση με τον σύντροφο σου.χιλια δυο πράγματα… Διαβάστε περισσότερα »

Τελευταία επεξεργασία 5 μήνες πριν από Phaedra
lala
lala
5 μήνες πριν

Ενσυναίσθηση δε θα έπρεπε να δείξετε κι εσείς για το σύντροφο και τους φίλους του; Αφού ο άνθρωπος θέλει να είναι με την παλιά οικογένεια/φίλους 20 χρόνια τώρα δε το έχετε καταλάβει; Επίσης 20 χρόνια να κάνετε μουτράκια ή να ζορίζεστε από λέξεις δεν είναι λίγο προβληματικό; είστε μαζί όντως επειδή περνάτε καλά ή σας ενώνει ο κοινός αγώνας της μετανάστευσης;