in

Το σώμα μας και η επανάσταση

Με αφορμή κάποια σχόλια μετά από μια παρέλαση

Αυτό δεν είναι κείμενο κατά των παρελάσεων, παρόλο που εγώ είμαι, ούτε ποστ κατά του σεξισμού, παρόλο που όλοι ξέρουμε ότι είμαι. Είναι ερώτηση. Για πόσο ακόμα θα γίνεται θέμα το πώς επιλέγει ένας άνθρωπος να δείξει ή να καλύψει το δικό του σώμα; Για πόσο ακόμα θα θεωρείται η γάμπα αποδεκτή αλλά σκάνδαλο το […] ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

pink stormtroopers

Αυτό δεν είναι κείμενο κατά των παρελάσεων, παρόλο που εγώ είμαι, ούτε ποστ κατά του σεξισμού, παρόλο που όλοι ξέρουμε ότι είμαι. Είναι ερώτηση.

Για πόσο ακόμα θα γίνεται θέμα το πώς επιλέγει ένας άνθρωπος να δείξει ή να καλύψει το δικό του σώμα;

Για πόσο ακόμα θα θεωρείται η γάμπα αποδεκτή αλλά σκάνδαλο το μπούτι ή το βυζί, ενώ ο μόνος ουσιαστικός λόγος να καλύπτουμε οποιοδήποτε σημείο είναι η υγιεινή και το κρύο; Για πόσο ακόμα θα θεωρούμε ότι εμείς είμαστε πολιτισμένοι που δεν επιβάλλουμε μπούρκες σαν τους βαρβάρους, αλλά θα καταδικάζουμε όποια δείχνει λίγο παραπάνω απ’ όσο μπορούμε να χωρέσουμε στο στενό μας μυαλουδάκι;

Τι σημαίνει το «τα πέταξε όλα έξω», με τόνο υποτιμητικό; Τι πέταξε; Πού έξω; Γιατί ακριβώς το βρίσκεις συναρπαστικό αλλά και κακό;

Γιατί κάποια σημεία του σώματός μας είναι αποδεκτά για κάποιες εκδηλώσεις και «άκομψα» για κάποιες άλλες; Γιατί κάποια μέλη του σώματός μας δεν είναι «αρκετά καλά» για να είναι ορατά όταν οι περιστάσεις και τα γεγονότα είναι «σοβαρά»; Πιστεύεις ότι τα σώματά μας είναι λάθος; Ότι κάτι πάνω μας σχεδιάστηκε τόσο άσχημα που πρέπει να παραμένει κρυμμένο; Ποιος καθόρισε τι είναι καθωσπρέπει; Βλέπεις το λόγο που η γάμπα είναι εντάξει αλλά ο γλουτός όχι; Λόγο αληθινό, λόγο άλλο απ’ το γιατί έτσι σου έμαθαν όταν ήσουνα μικρό;

Δεν βλέπεις ότι μας έχει επιβληθεί να βλέπουμε τα σώματά μας σαν ντροπή; Σαν να είναι απαράδεκτα και να πρέπει να κρύβονται; Προκλητικά και ποθητά, που όμως εγείρουν ανομολόγητα πάθη και άρα είναι «του σατανά»; Γιατί να βλέπουμε έτσι τα σώματά μας; Εσύ δεν είσαι απ’ αυτούς που είναι υπέρ του «φυσιολογικού»; Τι πιο φυσιολογικό από το σώμα με το οποίο γεννηθήκαμε;

Για πόσο ακόμα θα θεωρούμε το σώμα μας και το σεξ «πονηρό» και «απαγορευμένο»;

Για πόσο ακόμα θα δαιμονοποιούμε το σώμα και τη διαδικασία της αναπαραγωγής, απλά γιατί το σώμα το βρίσκουμε ελκυστικό και τη διαδικασία απολαυστική; Γιατί να είναι η απόλαυση βρώμικη; Δεν βλέπεις ότι ενώ ετοιμαζόμαστε να μετοικήσουμε στον Άρη, ακόμα κυκλοφορούμε με απομεινάρια κοσμοθεωρίας από το Μεσαίωνα και το σκοτάδι; Είναι καιρός να περάσουμε ό,τι πιστεύουμε από την Ιερά Εξέταση της Λογικής. Ας μας κάνουμε τη χάρη.

Αίρεση, από το αρχαιοελληνικό ρήμα «αιρέομαι», είναι το δικαίωμα εκλογής, η ελεύθερη σκέψη, η ελεύθερη βούληση και η ελεύθερη επιλογή. Αιρετικός, εκείνος που είναι ικανός να εκλέγει, που δεν υιοθετεί τις παραδεδομένες αντιλήψεις και ιδέες.

Ας γίνουμε επιτέλους αιρετικοί.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

8 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Now or never
Now or never
5 χρόνια πριν

Ότι τα σχόλια μετά από κάθε παρέλαση περιορίζονται μόνο στις γυναίκες είναι γεγονός πχ η σέξι καθηγήτρια κλπ αλλά ότι υπάρχει dress code σε κάποιες περιπτώσεις και αυτό ισχύει και θα πρέπει να είναι σεβαστό θεωρώ, όπως το άρθρο που είχε δημοσιευτεί πριν λίγο καιρό εδώ με την εμφάνιση υπουργού στην βουλή.

al gf
al gf
5 χρόνια πριν

Μόνο εγώ είμαι τόσο παλιομοδιτισα που διαφωνώ με την υπερεκθεση του σώματός μας σε κάποιες περιστάσεις?Όχι δεν θέλω να δω στην παρέλαση ένα κορίτσι με σούπερ μίνι αλλά και ένα αγόρι χωρίς τη μπλούζα του.Δεν είναι θέμα ντροπής ,κάθε ντύσιμο είναι και για άλλη περίσταση αλλιώς να πάω και σε μια κηδεία με το μαγιό.

Θέλω παγωτό
Θέλω παγωτό
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  al gf

Ναι αλλά η μίνι φούστα είναι μέρος του dresscode της παρέλασης. Το μαγιό δεν ειναι αντίστοιχα για την κηδεία. Αλλιώς ας κάνουν το dresscode της παρελασης παντελόνι – πουκάμισο και για τα 2 φύλα.

NANA KOMSI
NANA KOMSI
5 χρόνια πριν

Ε όχι, υπάρχει ένα dress code μέσα στην κοινωνία. Δεν έχει σχέση με το φύλο. Ας πούμε, αν κάποιος άνδρας τα κατεβάσει μέσα στο δρόμο, το ίδιο θα “διωχθεί” όπως και μια γυναίκα. Το καλοκαίρι μπορούμε να φοράμε ρούχα που αποκαλύπτουν το σώμα μας πολύ περισσότερο από το χειμώνα. Ομοίως στην παραλία φοράμε μαγιό αλλά άνετα μπορούν οι γυναίκες να κάνουν και τόπλες χωρίς να ενοχληθεί κανείς. Αλλά δεν μπορεί να βγει μια γυναίκα τοπλες στην αγορά να ψωνίσει. Με λίγα λόγια, ανάλογα με το που βρισκόμαστε, ανάλογα ντυνόμαστε. Αλλιώς είμαστε για το Δαφνί. Τώρα, όσον αφορά τη παρέλαση, πρέπει… Διαβάστε περισσότερα »

Open S
Open S
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  NANA KOMSI

“Άνετα μπορούν οι γυναίκες να κάνουν και τόπλες χωρίς να ενοχληθεί κανείς” ;;; Έχω βρεθεί μπροστά σε τουλάχιστον 20 περιστατικά όπου έγιναν καυγάδες (μέχρι και στην Δονούσα!) με αποτέλεσμα η γυναίκα να φοράει ταπεινά το μπικίνι της γιατί απειλούσε κάποιος-κάποια πως θα φέρει την αστυνομία. Γιατί “έχουμε και παιδιά!”.

Φατσούλα
Φατσούλα
5 χρόνια πριν

Συμφωνώ 1000% αν και θα ήθελα ίσως να το δω το θέμα με αφορμή διαφορετική από το ντύσιμο των μαθητριών στις παρελάσεις. Θυμάμαι κι εγώ ένα σχετικά πρόσφατο γεγονός με ένα φίλο. Είμασταν για καφέ, κι ένας ακόμα, και σχολίασε το στήθος της σερβιτόρας η οποία δε φορούσε σουτιέν “πω, πω τι β@#$#@#ς είναι αυτές, δεν μπορώ να μην τα κοιτάω γιατί κουνιούνται”. Όταν του είπα “δηλαδή τι, δεν μπορεί μια γυναίκα να μη φοράει σουτιέν, ο κάθε τυχαίος και ο κάθε λιγούρης θα την κοιτάνε;” η απάντηση του ήταν “δεν ξέρεις από γυναίκες, δεν ξέρεις τη γυναικεία ψυχολογία, το… Διαβάστε περισσότερα »

Εγώ είμαι
Εγώ είμαι
5 χρόνια πριν

Αγαπητή φίλη νομίζω ότι το κείμενο είναι κάπως άστοχο από την άποψη του ότι δεν μπορούμε να τα τσουβαλιαζουμε και να τα ισοπεδώνουμε όλα. Νομίζω ότι η απάντηση σε αυτό είναι αυτός ο καζουαλ σεξισμους της ημέρας ( https://ampa.lifo.gr/koinotita/o-kazoyal-sexismos-tis-imeras-i-paoylina-kai-to-ntekolte/) και τα σχόλια που εξηγούν ωραία γιατί δεν μπορείς να ντύνεσαι όπως θες παντού. Ανεξαρτήτως φύλου και σεξισμού, αλλά βάσει πλαισίου.