in ,

Φεμινισμός: Οδηγός για Αρχάριους

Εχθρός δεν είναι οι άντρες. Εχθρός είναι η πατριαρχία

Αυτό το κείμενο είναι μάλλον απλοϊκό για τις εκλεκτές αναγνώστριες αυτού του σάιτ, αλλά εκτός του ότι μερικές φορές καλό είναι να ξεσκονίζουμε πληροφορίες που έχουμε αποθηκεύσει από καιρό, έχω καταλάβει ότι υπάρχει ανάγκη να έχουμε πρόχειρα επιχειρήματα όταν μιλάμε για φεμινισμό. Μέσα από τέτοια κείμενα θα βρεις σκέψεις που μπορούν να φανούν χρήσιμες από το φέισμπουκ στην παραλία, στην ταβέρνα και στο ποτό, και μαζί θα εξερευνήσουμε κι άλλες, εν καιρώ. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

millennial pink lede.nocrop.w710.h2147483647

Αυτό το κείμενο είναι μάλλον απλοϊκό για τις εκλεκτές αναγνώστριες αυτού του σάιτ, αλλά εκτός του ότι μερικές φορές καλό είναι να ξεσκονίζουμε πληροφορίες που έχουμε αποθηκεύσει από καιρό, έχω καταλάβει ότι υπάρχει ανάγκη να έχουμε πρόχειρα επιχειρήματα όταν μιλάμε για φεμινισμό. Μέσα από τέτοια κείμενα θα βρεις σκέψεις που μπορούν να φανούν χρήσιμες από το φέισμπουκ στην παραλία, στην ταβέρνα και στο ποτό, και μαζί θα εξερευνήσουμε κι άλλες, εν καιρώ.

 Ας ξεκινήσουμε από εδώ:

Πιστεύω ότι οι γυναίκες είναι ανόητες που υποκρίνονται πως είναι ίσες με τους άντρες. Είναι και πάντα ήταν πολύ ανώτερες.

~Sir William Golding, βρετανός συγγραφέας και ποιητής.

Το παραπάνω είναι ένα από τα πολλά ρητά που κυκλοφορούν στο ίντερνετ και «αποδεικνύουν» την ανωτερότητα του γυναικείου φύλου. Το συγκεκριμένο φαίνεται να έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, αφού «να, κοίτα, το έχει πει ένας διάσημος και καταξιωμένος συγγραφέας και μάλιστα άντρας, άρα δεν μπορείς να αμφισβητήσεις ότι ισχύει, σωστά;»

Όχι. Πάρα πολλοί διάσημοι καταξιωμένοι άντρες και γυναίκες, ακόμα και συγγραφείς (σοκ και δέος), έχουν πει υπέρτατες ανοησίες.

Φράσεις σαν κι αυτό, που μοιράζονται και επαναποστάρονται, δημιουργούν στους άντρες αλλά και στις γυναίκες που δεν έχουν ασχοληθεί ιδιαίτερα με το θέμα, την εντύπωση ότι αυτό είναι ο φεμινισμός.

Αυτό δεν έχει καμία σχέση με το φεμινισμό.

Φεμινισμός δεν είναι γυναικεία κυριαρχία. Δεν είναι το «δεν χρειαζόμαστε τους άντρες, είμαστε καλύτερες» ούτε «10 λόγοι γιατί οι γυναίκες είναι ανώτερο φύλο». Αυτά είναι πράγματα που λέγαμε τα κοριτσάκια στα αγοράκια στο προαύλιο του σχολείου, στην πρώτη Γυμνασίου.

Ο φεμινισμός έχει να κάνει με την ισότητα. Όχι ανωτερότητα. Όχι μίσος προς τους άντρες. Ούτε ομοιότητα.

Κάποιος ή κάποια είναι φεμινιστής ή φεμινίστρια, αν πιστεύει στην ισότητα.

Ο λόγος που δεν λέμε απλά «είμαι υπέρ της ισότητας» (στα αγγλικά “egalitarian” ή “equalist”) είναι ότι όταν μιλάμε για το θέμα, αυτό που μας απασχολεί είναι το τι συμβαίνει σε σχέση με τα φύλα.

Δεν λέμε «πιστεύω ότι όλες οι ζωές μετράνε» (όπως υποστηρίζουν οι γραφικοί οπαδοί του All lives matter), ακριβώς επειδή ΔΕΝ ισχύει. Αν βάζαμε όλες τις ανισότητες στο ίδιο καζάνι, δεν θα ρίχναμε φως στα προβλήματα της κάθε κοινωνικής ομάδας που καταπιέζεται και δεν θα ξέραμε ποτέ ακριβώς πού και πώς δεν μετράνε το ίδιο. Θα το λέγαμε μόνο θεωρητικά, και στην ουσία θα παραμέναμε στα ίδια σκατά.

Η πραγματικότητα όμως αποδεικνύει καθημερινά ότι όλες οι ζωές δεν μετράνε το ίδιο. Καθημερινά και περίτρανα. Κι αν μείνουμε στο «εγώ δεν αναγνωρίζω την ιδιαιτερότητα του προβλήματός σου γιατί πιστεύω ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι», δεν βοηθάμε να βρεθεί καμία λύση.

Υπάρχουν άπειροι που ισχυρίζονται ότι πλέον δεν υπάρχει «γυναικείο ζήτημα» και ανάγκη για φεμινισμό στο «δυτικό κόσμο», μια και οι γυναίκες ψηφίζουμε και εργαζόμαστε και δεν μας πουλάνε οι γονείς μας στους συζύγους μας για πενήντα κατσίκες.

Αυτοί οι «αρνητές της ανισότητας» ή δεν βλέπουν τι γίνεται μπροστά στα μάτια τους ή βρίσκονται σε επίμονη άρνηση. Γιατί ναι, τον τελευταίο αιώνα η θέση των γυναικών έχει βελτιωθεί, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως όλα έχουν λυθεί. (Είμαστε πάρα πολύ μακριά από εκεί).

all genders

Υπάρχουν χιλιάδες τρομακτικά πράγματα που επηρεάζουν και καθορίζουν τη ζωή εκατομμυρίων γυναικών καθημερινά. Από το τράφικινγκ, τη νόμιμη παιδεραστία, τις κλειτοριδεκτομές και τους νόμιμους βιασμούς, στα πιο κοντινά μας: στους βιασμούς που δεν αναφέρονται ή που δεν καταδικάζονται ή στους «γκρίζους» βιασμούς γιατί δεν ξέρουμε τι είναι συναίνεση, στην πολιτική, στη νομοθεσία, στις επιλογές καριέρας, στην εργασία, στις προσβολές, στο φόβο, στην ενδοοικογενειακή βία, στην ποπ κουλτούρα, στην πορνογραφία, στην καθημερινή αποτυχία μεταξύ των φύλων σε επικοινωνία και σε συνεργασία. Κι αυτή τη στιγμή, στο επίκεντρο της Δύσης, στην Αμερική, άντρες αποφασίζουν αν οι γυναίκες θα έχουν δικαίωμα να τερματίσουν ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες.

Ό,τι κι αν λένε οι αντιφεμινιστές σε σχόλια στα σόσιαλ μίντια, ΔΕΝ έχουμε ισότητα.

Η λέξη «φεμινισμός» δεν είναι ιδανική, γιατί το πρώτο συνθετικό «φεμ-» ξενίζει πολύ κόσμο που θεωρεί ότι σημαίνει «οι γυναίκες είναι καλύτερες». Αυτό που λέγαμε στην αρχή. Πολύς κόσμος απορρίπτει το φεμινισμό πριν καν μάθει τι είναι, μόνο και μόνο από τη λέξη.

Ο μόνος τρόπος να μην λέμε και να μην ακούμε αυτή την απαίσια λέξη, είναι να μην την χρειαζόμαστε πια. Να την κλείσουμε για πάντα σε βιβλία Ιστορίας μαζί με τις μεγάλες μάχες και τους πολέμους της ανθρωπότητας. Να νικήσουμε. Γιατί ο φεμινισμός είναι όντως μάχη. Είναι μάχη διεκδίκησης ίσων δικαιωμάτων, ανεξαρτήτως φύλου. Η μάχη δεν είναι μεταξύ αντρών και γυναικών.

Εχθρός δεν είναι οι άντρες. Εχθρός είναι η πατριαρχία. Που δεν έχει να κάνει με τους άντρες αλλά με την ιδέα του πώς πρέπει να είναι και να φέρονται οι γυναίκες αλλά και οι άντρες. Αν ο φεμινισμός πετύχει, θα βγούμε όλοι κερδισμένοι.

Η τόσο μισητή λέξη «φεμινισμός», λοιπόν, δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Αλήθεια. Είναι ηλίθια λέξη και ηλίθια ιδέα για λέξη. Το μόνο που έχει νόημα να υπάρχει, είναι το αντίθετό της: «Μισογυνισμός» ή «σεξισμός».

[Η λέξη «σεξισμός» προέρχεται από τα φύλα, που στα αγγλικά το καθένα λέγεται “sex”. Είναι σαν να λες «φυλετισμός», με τη λογική της λέξης «ρατσισμός» που προέρχεται από τις «ράτσες», τα “races”.]

Η λέξη δεν θα έπρεπε να υπάρχει, γιατί το να πιστεύεις στην ισότητα –που, είπαμε, αυτό είναι ο φεμινισμός- δεν είναι κάτι παράξενο. Δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Δεν μπορεί να είναι κάτι ξεχωριστό.

Το να πιστεύεις στην ισότητα, θα έπρεπε να είναι το νορμάλ. Το αναμενόμενο. Η εργοστασιακή ρύθμιση. Δεν βγαίνει κανείς να φωνάξει «είμαι αντιρατσιστής». Εννοείται ότι είσαι. Άρα, γιατί σε σχέση με τα φύλα να έχουμε τη λέξη «αντιρατσισμός»;

Αλλά την έχουμε. Αυτό και μόνο, θα έπρεπε να σε κάνει καχύποπτο. Να σε κάνει να αναρωτιέσαι μήπως τελικά όχι μόνο δεν έχουμε ισότητα, αλλά μήπως ο αγώνας για να έχουμε είναι τόσο μακρύς και δύσκολος, που χρειαζόμαστε λέξη μόνο και μόνο για να τον περιγράψουμε.

Κι όχι μόνο έχουμε λέξη, αλλά η λέξη είναι και ταμπού. Το να είσαι άντρας και να δηλώνεις φεμινιστής, είναι ταμπού. Το μόνο αντίστοιχο παράδειγμα είναι να θεωρείται κατακριτέο το να είσαι λευκός και αντιρατσιστής. Δεν είναι παράξενο;

Αλλά αύριο, φίλε άντρα, θα πας να γράψεις πύρινα στάτους στο φέισμπουκ ενάντια στο ρατσισμό. Μεθαύριο θα βγεις στους δρόμους να φωνάξεις ενάντια στο φασισμό. Αλλά γιατί να μην βγεις να φωνάξεις κι ενάντια στο μισογυνισμό; Γιατί να μην δηλώσεις περήφανα ότι είσαι αντισεξιστής; Γιατί να μην πεις δημόσια ότι είσαι φεμινιστής; κι ας είναι η λέξη απεχθής. Δεν χρειάζεται να είσαι γυναίκα, γκέι, μπάι, τρανς για να πιστεύεις στην ισότητα. Χρειάζεται απλά να είσαι άνθρωπος της προκοπής. Τι θέλεις να είσαι;

 

 

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

32 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Scotland for Holidays
Scotland for Holidays
5 χρόνια πριν

Ευχαριστουμε για το αρθρο, Ειρηνη.

Καποιοι δεν θα πουν ευκολα (ή μαλλον ποτε) οτι ειναι φεμινιστες και οτι πρεπει να παλεψουμε το μισογυνισμο γιατι απλως δεν πιστευουν οτι υπαρχει πατριαρχια. Ναι το διαβασα προσφατα αυτο. Ετσι ακριβως λεχθηκε, καθως και οτι ο φεμινισμος ειναι τοξικος.

Υπαρχει πολλη αντισταση ακομα, δυστυχως.

lonely old dog
lonely old dog
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Scotland for Holidays

Ευχαριστούμε Ειρήνη. Κάποια πράγματα καλό είναι να επαναλαμβάνονται και να διευκρινίζονται. Δεν είναι όλα αυτονόητα. Η στήλη πάντα επιτελεί επιμορφωτικό έργο.

Τελευταία επεξεργασία 2 χρόνια πριν από Ampa team
Scotland for Holidays
Scotland for Holidays
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  lonely old dog

Φυσικα και εχει ορισμο η πατριαρχια. Φυσικα και η κοινωνια ειναι χτισμενη με τετοιο τροπο ακομα. Μπορουμε να κανουμε ομως πραγματα για πιο δικαιο και ισοτιμο τροπο ζωης. (Περιμενω οτι τα downvotes μου θα ειναι περισσοτερα εννοειται.)

Τελευταία επεξεργασία 2 χρόνια πριν από Ampa team
lonely old dog
lonely old dog
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  lonely old dog

Παρατηρώ ότι οι σχολιαστές τον τελευταίο χρόνο τείνουν να είναι πιο συντηρητικοί και άκαμπτοι. Ειδικά στο θέμα σεξισμού/πατριαρχίας αυτό εκδηλώνεται περισσότερο.

Τελευταία επεξεργασία 2 χρόνια πριν από Ampa team
Καραβάν
Καραβάν
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  lonely old dog

Eμένα θα μου επιτρέψετε να παρατηρήσω κάτι. Διάβασα το άρθρο της Leah Kaminsky στο Lifo αλλά μου φάνηκε αφενός ανούσιο (θα εξηγήσω ευθύς) και αφετέρου ότι εμπίπτει σε ορισμένα γνωστικά λάθη που αποδυναμώνουν τα επιχειρήματά της (πολύ καλή παράθεση στοχείων έκανε το Βλαχάκι, ως συνήθως). Χωρίς να δικαιολογώ τον διάσπαρτο μισογυνισμό και την υπερβολή των σχολίων που ακολούθησαν, η βασική αρχή του ονοματισμού από άντρες επιστήμονες απασχολεί την συγγραφέα χωρίς ουσιαστικό στόχο, περισσότερο ως λεκτικό πυροτέχνημα: αν ομιλούσαμε για μια αδυναμία συγκεκριμενοποίησης ορολογίας για τα άτομα intersex, ας πούμε, θα ήταν κάτι διαφορετικό, και θα είχε όντως ουσία και νόημα… Διαβάστε περισσότερα »

Scotland for Holidays
Scotland for Holidays
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  lonely old dog

Lonely old dog, ευχαριστω πολυ 🌼. Εχω παρατηρησει και εγω οτι υπαρχει και αντιδραση και συντηρητισμος οταν καποιος προσπαθει να πει οτι ο σεξισμος υπαρχει και μας επηρεαζει ολους. Αντιδραση που μερικες φορες μου θυμιζει παιδι που κοπανιεται στο πατωμα και κλεινει τα αυτια να μην ακουσει τι του λενε. Δεν ειμαι σιγουρη γιατι.

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  lonely old dog

Εξαιρετικό το άρθρο της Ειρήνης Γεωργή όπως πάντα. Συνδέθηκα πάντως κυρίως για να εκφράσω την απόλυτη συμφωνία μου με το σχόλιο της Καραβάν’.

βλαχάκι(το)
βλαχάκι(το)
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  lonely old dog

Νομίζω ότι είναι πολύ διαφορετική η συζήτηση που μπορεί να αναπτυχθεί αν το περιβάλλον είναι στοιχειωδώς …μη εχθρικό και διαφορετική όταν τρέχεις να μαζέψεις χονδροειδείς και κακοπροέραιτες κοτσάνες. Η κακή προαίρεση μπορεί να λειτουργήσει και ως βενζίνη που πετιέται σε μία φωτιά, δημιουργώντας τις αντίστοιχες εκλάμψεις -πολύ εντυπωσιακό μεν- αλλά -κακά τα ψέματα- κουράζει. Πάντως, χαίρομαι, που τελικώς υπήρξε ένα κάποιο ενδιαφέρον γι’ αυτό το αρθρο στην lifo. Όπως είπα και εκεί μπορεί να μην είναι τόσο το θέμα της αλλαγής των όρων per se, όσο το γεγονός ότι -πάρα πολύ απλά- αποτελεί τροφή για σκέψη και νομίζω ότι είναι… Διαβάστε περισσότερα »

luckystrike
luckystrike
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Scotland for Holidays

Σιγά τον αμόρφωτο. Τα έχει κάνει τουρλουμπούκι στο μυαλό του. Χρησιμοποιεί κι αυτήν την ανόητη λέξη “τοξικός” και μου δίνει στα νεύρα. Τέρμα αδαής. Το ότι οι άντρες μπαίνουν πιο πολύ φυλακή το χρησιμοποιεί σαν επιχείρημα πως δεν υπάρχει πατριαρχία ενώ θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως άλλο ένα σύμπτωμα της πατριαρχίας. Το ότι πεθαίνουν στον πόλεμο είναι ακριβώς αυτό. Είναι ανιστόρητος εκτός των άλλων. Μου θυμίζει έναν φανφαρόνο γνωστό μου φαλλοκράτη και ομοφοβικό που έλεγε πως τον εκνεύριζαν οι σουφραζέτες γιατί το πρώτο τους αίτημα ήταν η ελευθερία στο σεξ και καμάρωνε που η μάνα του δεν έβγαινε για… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Scotland for Holidays

Τυχαίως επέπεσα σε αυτό το σχόλιο. Μου έκανε εντύπωση το κανονικότατο θάψιμο, εις βάρος μου, από δύο (++) χρήστριες η οποία μεν πρώτη (S4H) είτε δεν απαντά σε τεθέντα ερωτήματα είτε κάνει report απαντήσεις (δικαίωμά της μεν αλλά ενδεικτικό της ανεκτικότητάς της δε) όταν την κάνουν να νιώθει άβολα, η δε δεύτερη (old lonely dog) ρητά μου έχει δηλώσει ότι δεν θέλει παρτίδες μαζί μου, πράγμα το οποίο είχα μέχρι τούδε σεβαστεί απόλυτα. Είναι μιας μορφής αήθεια το ξεκατίνιασμα από τις συγκεκριμένες ή και άλλες με τις οποίες δεν έχω συνομιλήσει ποτέ μου. Τι εννοώ ξεκατίνιασμα; “Αμόρφωτος”, “τέρμα αδαής”, “φανφαρόνος”,… Διαβάστε περισσότερα »

Scotland for Holidays
Scotland for Holidays
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Αγαπητε κυριε Οσο καιρο διαβαζω και συμμετεχω στη Lifo και το Α,μπα, εχουν ερθει στην αντιληψη μου δυο χρηστες οι οποιοι δηλωσαν πως “δεν θελουν παρτιδες” μαζι σας (χρησιμοποιω δικη σας εκφραση) και ενας αλλος (εγω) δεν απανταει στις αναρτησεις σας. Μηπως αυτο θα επρεπε να σας προβληματισει; Ειναι οι τρεις αυτοι ανθρωποι τοσο φαυλοι ωστε σας φερονται με τοση αγενεια, ή συμβαινει κατι αλλο; Ολοι κρινομαστε α) απο αυτα που γραφουμε και β) απο το πως συνδιαλεγομαστε με τους υπολοιπους χρηστες. Η αβροτητα στην οποια αναφερεστε ειναι πολυ περιεργο πραγμα. Μπορει κανεις κατω απο την ευγενικη εκφορα του λογου… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Αγαπητή κυρία, Ουδέποτε έκανα αναφορά στην σεξουαλικότητα κανενός. Είναι ζήτημα αρχής στη ζωή μου. Την πραγματική ζωή. Άλλος χρήστης μου έχει στείλει link από τον ιστότοπο gayreich, χρήστης που εδώ περνιέται για πολύ ανεκτικός (μεταξύ ομοϊδεατών πάντα). Πίσω όμως από το προσωπείο της μελίρρυτης ανεκτικότητας (της μίας άποψης) κρύβεται τεράστια δυσανεξία στην ελευθερία. Και στην αλήθεια από ότι φαίνεται. Παραμένει να είναι κατιναριώ να θάβεις κάποιον αρνούμενος να συνομιλήσεις μαζί του μόνο και μόνο επειδή διαφωνείς με τις θέσεις του. Η άρνησή σας προς διάλογο δεν ξεκίνησε όταν αιτηθήκατε της διαγραφής του σχολίου μου αλλά όταν με βαφτίσατε αντιστασιακό, διότι… Διαβάστε περισσότερα »

Scotland for Holidays
Scotland for Holidays
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Δισκάρα το Slip of the Tongue, ναι. Steve Vai αλλωστε, δεν χρειαζεται να πουμε κατι αλλο.

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Ζητώ συγγνώμη που επανέρχομαι. Δεν έχω καταλάβει τι πιστεύετε αναφορικά με την ισότητα των φύλων αλλά εγώ πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο που θα παρέχει ισότητα ευκαιριών, και όχι αποτελέσματος, που είναι μια προκρούστεια λύση. Οι κοινωνίες πρέπει να βασίζονται στην ελευθερία της βούλησης του ατόμου και όχι στον κεντρικό σχεδιασμό κάποιων ακαδημαϊκών ή πολιτικών του φεμινισμού ή κάποιου άλλου -ισμού. Πιστεύω στην ελευθερία της έκφρασης ως μέσο εξωτερίκευσης της ελευθερίας της σκέψης. Πιστεύω στην κριτική σκέψη ως μέσο βελτίωσης της δημοκρατίας αλλά και του ατόμου. Πιστεύω στην ανταλλαγή απόψεων που βασίζεται σε λογικά επιχειρήματα γιατί μόνο… Διαβάστε περισσότερα »

Νάσια Μετόκη
Νάσια Μετόκη
5 χρόνια πριν

Πολύ καλό κείμενο. Εξηγεί απλά και κατανοητά τι είναι ο φεμινισμός, τι δεν είναι, και γιατί ως κίνημα είναι υπερ όλων μας.

Fun fact: Τα τελευταία χρόνια όποτε κάποιος εξυπνάκιας πάει να με στριμώξει ρωτώντας με με κρυφο-ειρωνικό ύφος αν είμαι φεμινίστρια παίζει ο εξής διάλογος
-Θεωρείς τον εαυτό σου φεμινίστρια;
-Αν με ρωτάς αν πιστεύω στις ίσες ευκαιρίες, ίση μεταχείριση, και ίσα δικαιώματα μεταξύ αντρών και γυναικών, ναι είμαι.
Αν ο συνομιλητής έχει μια στάλα μυαλό καταλαβαίνει οτι αυτό που του είπα έχει νόημα και το βουλώνει. Εναλλακτικά ακολουθεί γελοίο σχόλιο για αξύριστες μασχάλες.

mugatu
mugatu
5 χρόνια πριν

”τον τελευταίο αιώνα η θέση των γυναικών έχει βελτιωθεί, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως όλα έχουν λυθεί. (Είμαστε πάρα πολύ μακριά από εκεί).” όπως? ”Ο λόγος που δεν λέμε απλά «είμαι υπέρ της ισότητας» (στα αγγλικά “egalitarian” ή “equalist”) είναι ότι όταν μιλάμε για το θέμα, αυτό που μας απασχολεί είναι το τι συμβαίνει σε σχέση με τα φύλα.” όχι, είναι θέμα αρχής να μην βάζουμε τους ανθρώπους σε κουτάκια. Ίσα αστικά δικαιώματα και αντίστοιχες υποχρεώσεις για όλους. Οι κατηγοριοποιήσεις είναι εκ του πονηρού και στοχεύουν σε κούφιες υποσχέσεις εις άγραν ψήφων (κυρίως τακτική της Αριστεράς) και μόνον κακό κάνουν… Διαβάστε περισσότερα »

Aloutero
Aloutero
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  mugatu

Τι λες; Ειλικρινά. Τι λες;

Νάσια Μετόκη
Νάσια Μετόκη
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  mugatu

“»τον τελευταίο αιώνα η θέση των γυναικών έχει βελτιωθεί, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως όλα έχουν λυθεί. (Είμαστε πάρα πολύ μακριά από εκεί).»

όπως?”

Στο search bar του Google γράφεις “social issues women face today”.
Ξεκίνα απο τα αποτελέσματα που θα σου επιστρέψει το search κι απο κει θα βρεις κι άλλες πηγές να ψάξεις.

Scotland for Holidays
Scotland for Holidays
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  mugatu

mugatu, για την πορεια του πολιτισμου τα τελευταια 2,500 χρονια πολλα μπορουν να ειπωθουν που θα μας κανουν να χαμογελασουμε με πικρα (και να κλαψουμε με τρομο). Οπως επισης παρα πολλα μπορουμε να πουμε για το ρολο της θρησκειας αυτα τα δυο χιλιαδες+ χρονια και για το πως φροντιζε να υπενθυμιζει στα δυο φυλα ποιος ειναι ο αρχηγος, μην τυχον και τους διεφυγε ποτε. Οι white males προερχονται απο πολιτισμους που ηταν ανωτεροι γι αυτο και κυριαρχησαν; Τι περιεργη προταση ηταν αυτη; Ολη εκεινη η παραγραφος δηλαδη. Αδυνατω να την καταλαβω, συγκεκριμενα μου εκαψε αρκετα εγκεφαλικα κυτταρα, οποτε θα την… Διαβάστε περισσότερα »

lonely old dog
lonely old dog
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Scotland for Holidays

@ Scotland for holidays “Οι white males προερχονται απο πολιτισμους που ηταν ανωτεροι γι αυτο και κυριαρχησαν; Τι περιεργη προταση ηταν αυτη; Ολη εκεινη η παραγραφος δηλαδη. Αδυνατω να την καταλαβω, συγκεκριμενα μου εκαψε αρκετα εγκεφαλικα κυτταρα” Τι να πω κι εγώ που είμαι και προχωρημένης ηλικίας (53) και δε θα το γλιτώσω το εγκεφαλικό, καλοκαιριάτικα. Κανονικά θα έπρεπε να κάνω το ίδιο και να το παρακάμψω γιατί, όπως πολύ σωστά λες πιο κάτω, είμαστε εκτός θέματος και κάνουμε κατάχρηση του χώρου. Αν δεν το πω όμως θα σκάσω. Ποιοι είναι οι ανώτεροι πολιτισμοί; Οι αποικιοκράτες που αφάνισαν πληθυσμούς; Οι… Διαβάστε περισσότερα »

Καραβάν
Καραβάν
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Scotland for Holidays

Lonely old dog

σε ευχαριστώ.
Εννοείται ότι μπήκε προβοκατόρικα, αλλά εμείς είμαστε ανωτέρου βρε παιδάκι μου και δεν μασάμε! Αντικρούουμε άμα λάχει στα ίσια.

(Αυτό που ήθελε να πει και δεν το εξέφρασε καθόλου καλά ήταν ότι ο Διαφωτισμός μας επιτρέπει σήμερα να συζητάμε για όλα αυτά.)

Scotland for Holidays
Scotland for Holidays
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Scotland for Holidays

Ακριβως Lonely old dog.
Αλλα, με αιμα και ιδρωτα (αλλωνων) χτιστηκε ο καπιταλισμος… Για να ερχεται μετα η Δυση και να λεει στις αναπτυσσομενες χωρες πως ειναι στο πλευρο τους (αφου πρωτα τις κατεστρεψε, κατακλεψε, απογυμνωσε απο τις πηγες τους).

Καραβάν
Καραβάν
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  mugatu

Ας μην πέσουμε να σταυρώσουμε τ@ mugatu ακόμα δεν μας ήρθε. Ας εξετάσουμε πρώτα τι μας λέει, μπας και βρούμε μιαν άκρη. Ένας εκ των λόγων που η λέξη “φεμινισμός” ενοχλεί, εικάζω (και παρεμπιπτόντως συγχαρητήρια στην Ειρήνη για το κατανοητό του άρθρου της) είναι κι ότι δημιουργεί μια ταμπελοποίηση, μια κατάταξη σε κουτάκια. Υπάρχουν άντρες που δρουν ως φεμινιστές χωρίς να έχουν ανάγκη την ταμπελοποίηση, όσο και γυναίκες εξίσου (οι πράξεις είναι πειστικότερες κι ουσιαστικότερες από την κονκάρδα στο πέτο), όσο βέβαια δεν έχουν την ανάγκη ταμπελοποίησης κι άλλων -ισμών. Πολύ σωστά αντιπαρατέθηκε ότι είναι ακριβώς ο ευρύτερος χώρος της… Διαβάστε περισσότερα »

Issy
Issy
5 χρόνια πριν

Θέλουμε κι’ άλλο Ειρήνη Γεωργή!

(με φωνή Κατακουζηνού : “θέλουμε κι’ άλλο Ο ΣΑΚΗΣ”)

Scotland for Holidays
Scotland for Holidays
5 χρόνια πριν

“Ο όρος «τοξικός», που διάβασες να εκστομίζεται εναντίον του φεμινισμού, είναι ευθεία αντίκρουση του όρου «τοξική αρρενωπότητα, που είναι όρος που χρησιμοποιείται αρκετά εκτεταμένα στα gender studies. Eίναι προφανές ότι τους απομακρύνει και τους φέρνει σε θέση άμυνας (που βγάζει επιθετικότητα), ενώ θα έπρεπε όπως ορθότατα το αναλύει η Ειρήνη, να είναι στις εργοστασιακές ρυθμίσεις η ανεπίδευτη πίστη στην ισότητα των φύλων” Ειναι πολυ πιθανο να ηταν αντιδραση-ανταπαντηση στο τοξικη αρρενωποτηρα. Πολλες φορες σχολια με υφος και περιεχομενο σαν και αυτο (περι τοξικου φεμινισμου) εχουν μια αισθηση εκνευρισμου και αμυνας απο κατω που καταδικαζει καθε πιθανοτητα για συζητηση πριν αυτη… Διαβάστε περισσότερα »

leas
leas
5 χρόνια πριν

‘Δεν χρειάζεται να είσαι γυναίκα, γκέι, μπάι, τρανς για να πιστεύεις στην ισότητα’. Ναι, και όσον αφορά στα φύλα, ας μην ξεχνάμε ότι, δυστυχώς, είναι πολύ βαθιά ριζωμένη η πεποίθηση ότι τα φύλα έτσι είναι από τη φύση τους και δεν αλλάζουν. Ότι δηλαδή δε γίνεται να υπερβούμε τους κανόνες του κοινωνικού φύλου. Ας θυμόμαστε την ύπαρξη του βιολογικού (sex) και του κοινωνικού (gender) φύλου, ας διαβάσουμε για όλα αυτά. Στην Αμερική του 1920, το ροζ ήταν ‘αντρικό χρώμα’. Και βέβαια, το φιλοσοφικό υπόβαθρο πίσω από αυτά το βρίσκουμε σε αυτό που ονομάζεται ‘ουσιοκρατία’. Μια θεωρία, που λέει ότι υπάρχει… Διαβάστε περισσότερα »

lonely old dog
lonely old dog
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  leas

Συφμωνώ leas. Hθελα να προσθέσω ότι υπάρχει και η άποψη (που προσωπικά ενστερνίζομαι) ότι το φύλο είναι κατασκεύασμα της κοινωνίας.
Gender is a social construct.
wikipedia.org/wiki/Social_construction_of_gender

curcumin
curcumin
5 χρόνια πριν

Εγώ πάλι έχω μία απορία: γιατί η αντίθετη λέξη του μισογύνη δεν είναι τόσο διαδεδομένη όσο η λέξη μισογύνης. Σπάνια την ακουμε σαν λέξη και έννοια τη λέξη μισανδρισμός.
Η αντίθετη λέξη ειναι μίσανδρος /η ; Αν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με.
Μήπως επειδή οι άντρες θεωρουνται τοσο τέλειοι κοινωνικά ωστε να μην διανοείται καποια γυναίκα να αποστρέφεται τους άντρες στο σύνολό τους;

Mari
Mari
5 χρόνια πριν

Μπράβο

τοστογιεφσκι
τοστογιεφσκι
5 χρόνια πριν

Κ. Γεωργή σας ευχαριστούμε και θα ήθελα να ζητήσω, εφόσον κρίνετε σκόπιμο, να θιχτούν θέματα όπως ο εσωτερικευμένος μισογυνισμός, η αντικειμενοποίηση/σεξουαλικοποίηση του γυναικείου σώματος καθώς και το ζήτημα της γυναικείας υποταγής όπως προβάλλεται π.χ. στη πορνογραφία αλλά και γενικότερα.

Τέλος, ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο είναι και το ”Η μητριαρχία και η συγκρουσή της με την ελληνική πατριαρχία” του Παναγή Λεκατσά.

kupdf.net/download/-_5977116cdc0d60543f043371_pdf

Scotland for Holidays
Scotland for Holidays
5 χρόνια πριν

Καραβαν, ενα δυο σχολια πανω στο πρωτο μηνυμα σου, και ελπιζω οι διαχειριστες να μας συγχωρησουν την καταχρηση χωρου μιας και ειμαστε οντως εκτος θεματος (σχολιαζουμε εδω αρθρο που αναρτηθηκε στη lifo). Οπως εγραψα και στα σχολια του εν λογω αρθρου, ειναι ενδιαφερον απο την αποψη οτι θα μπορουσε να τροφοδοτησει σκεψεις βελτιωσης ή ακομα καταργησης μιεωτικων ορισμων και εκφρασεων που χρησιμοποιουνται ακομα, για αλλες ομαδες πχ μειονοτητες, ομοφυλοφιλα ατομα, intersex ατομα οπως εγραψες και εσυ. Οποτε κι αν ακομα η συγγραφεας δεν ειχε ουσιαστικο στοχο, ή το κειμενο της εβγαλε σε καποιους μια αντιδραση τυπου “Δουλεια δεν ειχε ο… Διαβάστε περισσότερα »

Καραβάν
Καραβάν
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Scotland for Holidays

Ευχαριστώ για τον διάλογο και νομίζω ότι με την ευρύτερη έννοια είμαστε εντός θέματος: τι οριοθετείται εντός του πλαισίου του φεμινισμού και πού θα πρέπει να εστιάζουμε στην επικοινωνία μας αυτού σε γενικότερο κοινωνικό πλαίσιο. Αυτό λοιπόν που λες, ότι από παντού κάτι μαθαίνουμε, έχει λογική βάση ως γενική αρχή, κι είναι κι ο λόγος που κάθησα να διαβάσω το άλλο άρθρο. Το πρόβλημα νομίζω για αρκετό κόσμο είναι ότι η θεωρητικοποίηση (που πάει πακέτο με την στράτευση, δεν είναι τυχαία η ξύλινη γλώσσα που χρησιμοποιείται σε πολλά ένθεν κακείθεν κείμενα) υπολείπεται πειστικότητας καθώς και ταύτισης του βιωματικού. Κι αυτό… Διαβάστε περισσότερα »