Επισκόπηση 7 δημοσιεύσεων - 1 έως 7 (από 7 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #82125

    soukaivou
    Συμμετέχων

    Αλό και τρισαλό σε όλους!
    Αρχικά δεν είχε ενότητα Σπουδές οπότε το στριμώχνω εδώ το θέμα, αν ενοχλεί να το πάρω να το παρκάρω αλλού.
    Σκοπεύω να ξεκινήσω διδακτορικό σε θέματα ισότητας/φεμινισμού.
    Έχω μεταπτυχιακό στην πληροφορική, αλλά η διπλωματική μου είχε σχέση με ισότητα των δύο φύλων.
    Αυτή τη στιγμή είμαι σε φάση που αναζητώ καθηγήτρια να με αναλάβει.
    Αν κάποια έχει να μου προτείνει καθηγήτρια στη Θεσσαλονίκη που να έχει συνεργαστεί μαζί της ή που να έχει ακούσει καλά λόγια, θα το εκτιμούσα πολύ, γιατί δεν έχω επαφές πλέον με φοιτητές/φοιτήτριες για να κάνω σκάουτινγκ. Αυτό που θα κάνω είναι να δω τα θέματα στα οποία εστιάζει η κάθε καθηγήτρια και να στείλω σε όλες όσες θα ήταν πιο πιθανό να με διαλέξουν.
    Σε δεύτερο χρόνο, όποια εμπειρία σχετικά με την εκπόνηση ενός διδακτορικού θα την εκτιμούσα, όσο πιο τζούσι τόσο καλύτερα, για να ξέρω να μη πάω ξυπόλητη στα αγγούρια,πόσο μάλλον ξεβράκωτη στα αγκάθια που θα ήταν πολύ επικίνδυνο.

    ΥΓ αν δεν με διαλέξει καμιά θα κάνω διδακτορικό στο κακό χιούμορ.

    #82248

    Ανώνυμος
    Ανενεργός

    Γεια σου soukaivou!

    Ενδιαφέρεσαι για κάποια συγκεκριμένη σχολή/κατεύθυνση, πχ κοινωνιολογία;

    Κάνω κι εγώ διδακτορικό στις φεμινιστικές σπουδές και μάλιστα είμαι στη δεύτερη απόπειρα αφού την πρώτη έφαγα τα μούτρα μου πανηγυρικά και ακόμα νιώθω τα αγκάθια να με πονάνε. Θα σου πω μόνο ότι δέχτηκα προσωπικές προσβολές και εξαιρετικά κακή καθοδήγηση. Προφανώς άλλαξα καθηγήτρια αλλά πήρε καιρό να συνέλθω ψυχολογικά.

    Eίναι σημαντικό να δουλέψεις καλά την πρόταση διατριβής πριν προσεγγίσεις κάποια καθηγήτρια, αφενός για να είσαι σίγουρη ότι πρόκειται για ένα θέμα που σου αρέσει πολύ και δεν στο’χει φορτώσει άλλος, αφετέρου επειδή είναι πολύ πιθανότερο να σου απαντήσει κάποια καθηγήτρια αν πας με δουλεμένη πρόταση και ξέρεις τι θες να κάνεις. Φυσικά η αρχική πρόταση θα αλλάξει μετά. Καλό είναι, όμως, να έχεις μια αφετηρία, ακόμα κι αν προσαρμόσεις την πρότασή σου στο πεδίο ενδιαφέροντος της καθηγήτριας.

    Επίσης, καλό είναι να έχεις ένα ζητούμενο, ένα κεντρικό ερώτημα και ιδέες για το πώς θα το προσεγγίσεις. Και κυρίως να μπορείς με λίγα λόγια να εξηγήσεις γιατί χρειάζεται η διατριβή σου, τι το καινούριο θα φέρει (το οποίο φυσικά είναι πολύ πιο δύσκολο στις θεωρητικές σπουδές).

    Αυτά για αρχή, τώρα για το ίδιο το διδακτορικό μπορώ να σου πω τα κλασικά ότι είναι μια πολύ μοναχική διαδικασία και μπορεί να γίνει πολύ αγχωτική. Θα έχεις σκαμπανεβάσματα, δεν θα είναι όλες οι εβδομάδες το ίδιο παραγωγικές. Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι να είσαι ανεξάρτητη στην διαχείριση του χρόνου σου αλλά και της ίδιας της διατριβής.

    Θα χαρώ να το συζητήσουμε περισσότερο αν θες 🙂

    Καλή επιτυχία εύχομαι!

    #82302

    soukaivou
    Συμμετέχων

    Ωωω ευχαριστώ που απάντησες!

    Ναι, έχω συγκεκριμένο θέμα που θα ήθελα να ερευνήσω, είναι και εξέλιξη της διπλωματικής μου οπότε έχω και βιβλιογραφία, και δεν είχε πολύ υλικό από Ελλάδα, οπότε ίσως έχει ενδιαφέρον να ερευνηθεί. Φαντάζομαι η καθηγήτρια θα ξέρει πολύ καλύτερα από εμένα αν αξίζει, πάντως εγώ θα κάνω αυτό που είπες, θα πάω με συγκεκριμένη πρόταση και θέμα και το συζητάμε.

    Αν δεν μου αρέσει το θέμα πολύ δεν πρόκειται να το αναλάβω, θα είναι μια τεράστια ταλαιπωρία και δεν έχω σκοπό να περάσω 9 ώρες γραφείου και άλλες πόσες μπροστά σε έναν υπολογιστή για κάτι που δεν θα με παθιάζει να το ερευνήσω, άσχετα αν θα έχει και κομμάτια που είναι βαρετά και διαδικαστικά.

    Τι πιστεύεις ότι θα πρέπει να προσέξω στη συνάντηση με την καθηγήτρια ώστε να έχω μια ιδέα για το αν θα “τα βρούμε”; Υπάρχουν δηλαδή ενδείξεις να παρατηρήσω ή ερωτήσεις που θα μπορούσα να κάνω;

    Και ένα άλλο κομμάτι που με ανησυχεί είναι το ότι εγώ ναι μεν έχω μεταπτυχιακό (στην πληροφορική) αλλά δεν έχω να επιδείξω κάποιο άλλο ακαδημαικό επίτευγμα, και γενικά κανένα άλλο εδώ που τα λέμε, εκτός του ότι δουλεύω άπειρα χρόνια. Η θέση που δουλεύω είναι γραμματειακή υποστήριξη, και άσχετα με το πόσο δύσκολη είναι σε μια εταιρία όπως αυτή που ανήκω, το γραμματειακή υποστήριξη ακούγεται σαν “σηκώνω τηλέφωνα” ως επί το πλείστον. Δεν φαίνεται από κάπου πόσα πράγματα διαφορετικά πρέπει να ζογκλάρω ταυτόχρονα ή πόσο λεπτούς χειρισμούς απαιτούν κάποιες καταστάσεις πχ. Οπότε πολύ αμφιβάλλω ότι θα ενδιαφερθεί κάποια, όχι κάποια από τις περιζητητες τουλάχιστον, γιατί έχουν ένα σωρό άλλες κοπέλες με πολύ πιο κατάλληλη πορεία από τη δική μου για να κάνουν διδακτορικό. Να περιμένω ότι θα είναι μεγάλη η απογοήτευση ή να ελπίζω ότι θα με διαλέξουν;

    #82460

    Ανώνυμος
    Ανενεργός

    Από ακαδημαϊκά επιτεύγματα, αν έχεις κάποια δημοσίευση θα βοηθήσει.
    Είτε έχεις είτε όχι, δες πώς μπορείς να ενσωματώσεις στο βιογραφικό σου δεξιότητες που απέκτησες στη δουλειά σου που είναι χρήσιμες σε ένα διδακτορικό, ή καθήκοντα που έκανες που θεωρείς ότι είναι παρόμοια.
    Λες “δε φαίνεται από κάπου” πόσο δύσκολη είναι, θα πρέπει να φανεί στο βιογραφικό σου και στη συζήτησή σας.

    Δεν έχω διδακτορικό, αλλά από ότι έχω δει/ ακούσει τα παρακάτω θα μπορούσαν να σου δώσουν μια ένδειξη:
    Αν τύχει και μιλήσετε για άλλους διδακτορικούς που επιβλέπει/επέβλεπε, άκου πώς μιλάει για αυτούς – θα ήθελες να μιλήσει σε επόμενους υποψήφιους έτσι για σένα;
    Προσπάθησε να καταλάβεις ποιος είναι ο τρόπος που προτιμά να επιβλέπει (π.χ. ποια η συχνότητα των συναντήσεών σας) και να δεις αν αυτό σου ταιριάζει. Δεν ξέρω σε πόσες λεπτομέρειες μπορείς να μπεις στην πρώτη συζήτηση βέβαια.
    Αν μιλήσετε για δημοσιεύσεις και σου πει ότι θέλει να έχετε κάνει χ αριθμό μέχρι να τελειώσεις, ψάξε να δεις αν είναι εφικτός ο αριθμός.

    Πριν συμφωνήσετε να ξεκινήσετε, αν μπορείς να έρθεις σε επαφή με άλλους διδακτορικούς που επιβλέπει και να ρωτήσεις τις εμπειρίες τους, ίσως πάρεις μια ιδέα τι να περιμένεις. Δες επίσης και πόσοι τελείωσαν το διδακτορικό τους μαζί της αν μπορείς.

    #82393

    Ανώνυμος
    Ανενεργός

    Σίγουρα να κάνεις μια έρευνα από πριν για τα βιβλία, τις δημοσιεύσεις και τις διατριβές που αναλαμβάνει η καθηγήτρια που θα επιλέξεις για να έχεις μια ιδέα – αν μπορείς να έρθεις σε επαφή και με φοιτητές της ακόμα καλύτερα.

    Ενδείξεις για κακό καθηγητή από την πρώτη συνάντηση δυστυχώς δύσκολο να υπάρξουν αν δεν μιλάμε για κάτι τρανταχτό. Σίγουρα να περιμένεις ερωτήσεις και προτάσεις σχετικά με την πρωτοτυπία του θέματος, το κεντρικό ερώτημα, την μεθοδολογία, ένα αρχικό πλάνο που θα συμπεριλαμβάνει τη συχνότητα των συναντήσεών σας σε πρώτη φάση.

    Το σημαντικότερο κριτήριο για να σε διαλέξει μια καθηγήτρια είναι το ίδιο το θέμα που θα προτείνεις καθώς και το να δείξεις ότι το κατέχεις, ότι έχεις κάνει από πριν τη δική σου έρευνα. Αν, μάλιστα, πρόκειται για κάτι επίκαιρο που δεν έχει μελετηθεί ιδιαίτερα ακόμα καλύτερα. Το ότι προέρχεσαι από εντελώς διαφορετική σχολή μπορεί να λειτουργήσει και θετικά για κάποιους καθηγητές (ειδικά αν ενδιαφέρεσαι για ποσοτική έρευνα), αλλά να περιμένεις ερώτηση σχετικά με το γιατί επέλεξες να ασχοληθείς με τις φεμινιστικές σπουδές. Το ότι η διπλωματική σου ήταν σχετική θα μετρήσει πολύ!

    Δεν βρίσκω πρόβλημα το επάγγελμά σου και ίσα ίσα που μπορείς να τονίσεις τις δεξιότητες που έχεις αναπτύξει μέσα από αυτό και προφορικά αλλά και στο βιογραφικό σου. Ειδικά το να ζογκλάρεις διαφορετικά πράγματα είναι πολύ σημαντικό για το συνδυασμό δουλειάς και διδακτορικού. Περισσότερο θα έλεγα να προετοιμαστείς για ερωτήσεις σχετικά με το αν έχεις χρόνο να κάνεις διατριβή, δεδομένου ότι δουλεύεις full time, καθώς και για το αν δουλεύοντας χρόνια νιώθεις ότι έχεις μείνει εκτός ακαδημαικού χώρου. Εκεί φυσικά μπορείς να πεις ότι η δουλειά δεν σε έχει σταματήσει από το να διαβάζεις και να κάνεις την έρευνά σου και να το δέσεις και με το πώς το διδακτορικό θα σε βοηθήσει στην καριέρα σου – στάνταρ ερώτηση.

    Φυσικά να μην απογοητευτείς αν δεν σε διαλέξουν με την πρώτη. Βλέπεις παίζουν μεγάλο ρόλο κι οι γνωριμίες σ’αυτόν τον χώρο. Πάντως, δεν είναι απαραίτητο να σε διαλέξει κάποια πολύ γνωστή και περιζήτητη καθηγήτρια. Σκέψου ότι η περιζήτητη μπορεί να μην είναι διαθέσιμη όσο την χρειάζεσαι. Σαφώς πρέπει να έχει εμπειρία σε διδακτορικά, αλλά συχνά οι νεότεροι και λιγότερο “φτασμένοι” καθηγητές έχουν και μεγαλύτερη όρεξη να ασχοληθούν σοβαρά.

    Αν σκεφτώ κάτι άλλο θα σου πω!

    #82817

    Καλησπέρα και από εμένα!

    Εγώ αρχικά θα ήθελα να σε ρωτήσω τον λόγο για τον οποίο θα ήθελες να κάνεις διδακτορικό. Τι θα ήθελες να αποκομίσεις; Είναι το intellectual curiosity και σε ενδιαφέρει το θέμα; Είναι κάτι άλλο;

    Επίσης, ξέρεις τι απαιτεί ένα PhD, πόσο χρόνο, πόσα αποθέματα ψυχικής υγείας, τι ποσοστό φοιτητών εγκαταλείπει ή τελείωνει μετα από άπειρα χρόνια, και πόσο πιο δύσκολο είναι να βρεις μετά μια δουλειά που να αξιοποιεί το PhD και τον κόπο σου αν δεν έχεις προσέξει;

    Δεν θέλω να σε αποθαρρύνω. Αλλά καλό θα είναι να σκεφτείς όλες αυτές τις ερωτήσεις, οι οποίες και θα επηρεάσουν τι PhD θα κάνεις και τι προσδοκίες μπορείς να έχεις.

    Τώρα, σχετικά με την εύρεση supervisor μια ιδέα είναι να δεις ποιός καθηγητής είναι ενεργός πάνω στο θέμα και κανει δημοσιεύσεις. Διαβάζεις τις δημοσιεύσεις του, βλέπεις αν σε ενδιαφέρουν, κοιτάζεις αρχικά για τα research/knowledge gaps, opportunities for further research, limitations of current research κτλ του ιδίου όπως και άλλων συγραφέων, όπως τουλαχιστον τα γράφουν οι ίδιοι και γύρω από αυτό χτίζεις ένα research proposal. Εγώ θα σου έλεγα ότι είναι απαράβατος νόμος να κάνεις διδακτορικό με καθηγητή που κάνει ήδη δημοσιεύσεις στην ευρύτερη ερευνητικη περιοχή με το θέμα του διδακτορικού σου.

    Το θέμα το οποίο ανοίγεις (πως να επιλέξω supervisor; πως να τον προσεγγίσω; πως να επιλέξω θέμα; πως να γράψω research proposal;) είναι πραγματικά τεράστιο και ακόμα και να έγραφα 10 σελίδες δεν θα είχα τελείωσει….

    #87491

    soukaivou
    Συμμετέχων

    Παιδιά ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Τις είδα σήμερα, ενώ γενικά παρακολουθούσα το θέμα στην αρχή πολύ συχνά μετά αραίωσα και τελευταία φορά που τσέκαρα ήταν πριν 2 βδομάδες, δεν ξέρω γιατί δεν εμφανιζόταν μέχρι τότε.

    Να πω και ότι δεν έχω φτιάξει ακόμα το βιογραφικό μου, κάπως έχω “κλειδώσει” ας το πω έτσι, γιατί σκέφτομαι διαρκώς ότι δεν έχω κατά νου κάποιο πρωτότυπο θέμα. Λέω λοιπόν να ξεκινήσω πρώτα την έρευνά μου, να έχω καταλήξει σε κάτι κάπως συγκεκριμένο, να νιώθω δηλαδή μια σιγουριά για το τι θα παρουσιάσω και θα προτείνω και μετά να ξεχυθώ στα mail των καθηγητριών.

    Just a regular guy, αυτό που θέλω από το διδακτορικό μου, είναι να βοηθήσω. Να βοηθήσω να ερευνηθούν ζητήματα που μας καίνε, αν μιλάμε με αριθμούς και με έρευνα, έχουμε βάσεις να αλλάξουμε πράγματα. Δεν ξέρω αν είναι ουτοπικό, αλλά θέλω κάπως να βάλω ένα λιθαράκι στο να πάμε μπροστά σαν γενιά, και σκέφτηκα αυτόν τον τρόπο.
    Ψυχικά αποθέματα έχω, χρόνο έχω κάποιον μιας και δεν έχω άλλες υποχρεώσεις, ξέρω ότι θα είναι σαν να έχω μια δεύτερη δουλειά, αλλά αισθάνομαι έτοιμη να αντιμετωπίσω τις δυσκολίες. Η επαγγελματική αποκατάσταση δεν είναι στόχος μου, τουλάχιστον όχι τώρα, αν συμβεί κάτι χτύπα ξύλο, το βλέπω. Αναγνωρίζω και ότι μπορεί να είναι μια τεράστια αποτυχία και χάσιμο χρόνου, αλλά γιατί να μην είναι μια εμπειρία που θα με εξελίξει και θα με δυναμώσει και θα νιώθω ότι προσέφερα κάτι σε έναν τομέα που με ενδιαφέρει; Αν δεν δοκιμάσω δεν θα μάθω.

Επισκόπηση 7 δημοσιεύσεων - 1 έως 7 (από 7 συνολικά)

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.