Έγινα δυσάρεστη και ήθελα να πεταχτείς από έναν θάμνο να κάνουμε high five!
Δουλεύω σε διαφημιστικό σε πολύπαθο νησί της Μεσογείου και σήμερα στα after-work drinks με συνάδελφο έτυχε να κάνουμε share το τραπέζι με άγνωστη παρέα. Ακούει ο ένας κύριος ότι είμαστε από διαφημιστικό και με πομπώδες υφος μας λέει òτι η καλύτερη διαφήμιση έβερ είναι “αυτή η ελληνική με τις πίπες” (όλα τα παιδιά των 80s θα την έχετε δει λογικά), εξηγώντας μας το concept και το σπουδαίο -για τον ίδιο- copy.
Ενώ περίμενε να γελάσω απλά απάντησα με το πιο απαθές υφος “ναι, τότε μπορούσαν να είναι full σεξιστές. Ευτυχώς δεν ζούμε σε εκείνη την εποχή πια.” Δεν μας ξαναμίλησε και η παρέα του φάνηκε να ντράπηκε πολύ.
Χάρηκα ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ. Φιλιά!
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Στον όμορφο κόσμο μας υπάρχουν οι μέλισσες, υπάρχουν και οι μύγες.
Η μέλισσα, εάν την αφήσεις στην πόλη, θα πετάξει ακούραστα επάνω από δρόμους, γέφυρες, πολυκατοικίες και μπαλκόνια. Εάν κάπου βρει ένα λουλουδάκι, θα πάει να καθίσει επάνω του.
Η μύγα, τώρα, ακόμη και σε ένα ολάνθιστο λιβάδι να την αφήσεις, θα πετάξει επάνω από τα χορτάρια και τα βοτάνια και τα πολύχρωμα λουλούδια και θα πάει να καθίσει επάνω στα περιττώματα.
Η επιλογή που έκανε μέσα από το σύνολο της διαφημιστικής παραγωγής τόσων ετών τον χαρακτηρίζει απόλυτα.
και σε περίπτωση που δεν εκνευριστήκατε ήδη αρκετά, ορίστε και το καβερ του γνωστού παιχνιδιού «Ναυμαχία» το 1967
Μου ήρθε κατευθείαν στο μυαλό αυτό με τις πίπες Νταϊάνα, του Χάρυ Κλυν. Από όσο γνωρίζω όμως δεν είναι κανονική διαφήμιση, αλλά παρωδία. Ας με διαφωτίσει κάποιος που γνωρίζει περισσότερα.
Προϋπήρξε η αληθινή διαφήμιση της πίπας Magic life (που είναι κάτι σαν πιπάκι/φιλτράκι για το κανονικό τσιγάρο νομίζω, όχι κλασική πίπα του ναυτικού). Τέλη 70’s(;) Απαγορεύτηκε και αποσύρθηκε πολύ γρήγορα, εννοείται όχι ως σεξιστική αλλά ως προκλητική. Δεν διασώζεται κάπου, αλλά φαίνεται πώς έμοιαζε αρκετά με την μετέπειτα παρωδία του Κλυνν. Θυμάμαι να μου την αναφέρουν μεγαλύτεροι συγγενείς, που είχε φυσικά χαραχτεί ανεξίτηλα στη μνήμη τους ως κάτι πολύ σκαμπρόζικο…
Exω την αίσθηση ότι οι περισσότεροι θυμόμαστε την καρικατούρα το μακαρίτη του Κλην παρά την ίδια διαφήμιση που δεν μπορούμε να βρούμε κάπου.
Εγώ την θυμάμαι. Είχε έναν τύπο να καπνίζει μέσα στο σαλόνι και να ρίχνει τις στάχτες του κάτω και η κακομοίρα η γυναίκα του να τρέχει από πίσω του μέ το τασάκι. Και ακούγεται φωνή : “για να μην τον παίρνετε από πίσω, πάρτε του μια πίπα. Πίπα magic life!”.
Τα παιδιά το κάναμε σλόγκαν και οι μεγάλοι χαζογελούσαν (κι εμείς απορούσαμε).
Υπάρχει η διαφήμιση. Συγχωρέστε με..
https://www.youtube.com/watch?v=TGYRp5Rk9a4&ab
Αυτή ωστόσο είναι η παρωδία του Κλυνν. Όπως και όπου αλλού αναφέρεται η ορίτζιναλ διαφήμιση. Γι’αυτό εξάλλου δείχνει κανονική πίπα (και καλά της ανύπαρκτης μάρκας Νταϊάνα) αντί για το πιπάκι/φίλτρο της κανονικής σεξιστικής διαφήμισης: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/_CGi4rRO4_d0dTBpyMfmMUjUGFQ4KT2pEXjg2IuDdxmVR1xoiRjSPQ-1XCTMzAp8-OVJEPo-vdDxpxtPbQYSGDjRySR5XiHbZDiNGgEoB_lI6-umB584OA
Τέλειο!!!Έτσι, μπας και καταλάβουν καποτε ότι ο σεξισμος δεν χωράει πια πουθενά
Αχ ναι τη θυμήθηκα!!! Χαχαχαχα πόσο καφρος αυτος που τη σκέφτηκε…! Βέβαια εγώ ήμουν μικρή και δεν καταλαβαινα το παρτε του μια πιπα αλλά θυμάμαι ότι θεωρουσα τη γυναίκα υστερω που κυνηγούσε τη στάχτη του αχωνευτου συζύγου.
όχι, δεν είναι παρωδία. Πραγματική διαφήμηση στην ελληνική τηλεόραση ήταν και τη θεωρούσαν πολύ επιτυχημένη μάλιστα!
Εντωμεταξύ αυτή την διαφήμιση μας την είχαν δείξει σε μάθημα διαφήμισης στο πανέπιστήμιο. Μας έδειχναν διαφημισεις που ήταν διαφορετικές ή προκλητικές για την εποχή τους. (σεξιστικές θα πρόσθετα εγώ αλλά στα 18 μου δεν ήμουν τόσο αφυπνισμένη). Πάντως γενικά μιλώντας για τον χώρο της διαφήμισης, επειδή ουσιαστικά είναι ένας καθρέφτης της κοινωνίας πρέπει να κρίνεται ανάλογα με την εποχή που έγινε (όπως πχ το battleships που λέει η mardi). Το ίδιο συμβαίνει και με όλες τις ταινίες, σειρές, βιβλία ακόμα και οδηγίες χρήσεως (ναι, έχω βρει σεξιστικές οδηγίες χρήσεως) παλαιότερων εποχών.Υπάρχει σεξισμός αλλά δεν είναι ανάγκη να θυμώνουμε, εγώ χαίρομαι… Διαβάστε περισσότερα »