Γεια σου Αμπα μου! Είμαι εκπαιδευτικός, αναπληρώτρια δασκάλα σε δημοτικό σχολείο. Φέτος, λοιπόν, έχω Γ’ Δημοτικού και εχω ενα προβλημα που αντιμετωπιζω πρώτη φορά, μιας και τις προηγούμενες χρονιές δεν είχα κανονική τάξη, αλλά Τάξη Υποδοχής. Το πρόβλημα μου ,λοιπόν, είναι το μάθημα των Θρησκευτικών . Εγώ, Αμπα μου, πιστεύω σε κάτι, πες το όπως θες, Θεό, Χριστό, Ανωτερη Δυναμη.. αλλά δεν μπορώ να πω ότι με καλύπτει αυτό το μάθημα για να το διδάξω. Διαφωνώ σε πολλά . Και τα παιδιά ρωτάνε, είναι σε μία ηλικία που θέλουν να μάθουν και εγώ δεν μπορώ να πω αυτό που πιστεύω και σκέφτομαι γιατί είναι αντίθετο απο το βιβλίο και θα έχουμε δράματα. Θα μου πεις γιατί. Εξηγώ: έχουμε γονείς που θέλουν τα παιδιά να διδαχθούν τι λέει η πίστη μας. Και μάλιστα πολλούς. Μεσα σε ολα, ο διευθυντής απέκλεισε το κεφάλαιο με τις άλλες θρησκείες και τα σύμβολα τους γιατί, όπως μας είπε, πέρυσι έγινε χαμός και οι γονείς ξεσηκώθηκαν. Ήταν το μόνο κεφάλαιο που μπορούσα να εκφραστώ πιο ελεύθερα. Αν και τα θρησκευτικά είναι το μάθημα που κάνουμε αλλα μαθήματα γιατί η υλη δεν βγαίνει, καλώς ή κακώς, πρέπει να διδαχθεί. Κάνω κάποια επιλογή θεμάτων αλλά δυσκολεύομαι να τα διδάξω όλα. Ευτυχώς, φέτος, τα θρησκευτικά έχουν πιο ενημερωτικό χαρακτήρα πχ τι γιορτάζουμε την Κυριακή αλλά τι θα γίνει στα μαθήματα που έχουν τα θαυματα;τον Αδάμ και την Ευα; Εγώ αυτά δεν τα πιστεύω, πώς θα τα διδάξω. Ενα παιδακι μπορει να παρει απαλλαγη απο τα θρησκευτικα, εγώ γιατί δεν μπορώ; Και τί σόι δασκαλα είμαι αν δε μπορώ να καλλιέργησω την ελεύθερη σκέψη και με τρομάζει μια ύλη, ένας διευθυντής και 20 γονείς; Έχω αποτύχει ως δασκαλα;
–Ελευθερία
Εφόσον πιστεύεις στον Θεό δεν βλέπω ακριβώς το πρόβλημα. Οι πιστοί εξηγούν και ερμηνεύουν τα θαύματα και τον Αδάμ και την Εύα με πολλούς τρόπους. Υπάρχει ο κυριολεκτικός, ότι όντως υπήρξε ένας τυφλός που είδε όταν τον άγγιξε ο Χριστός, υπάρχει όμως και η οδός του συμβολισμού, που είναι πολύ δημοφιλής και έχει μια ας πούμε φιλοσοφική ένδυση. Τα θαύματα σε αυτή την περίπτωση είναι η εσωτερική δύναμη που αποκτά κανείς όταν ακουμπά πάνω στην ιδέα ενός ανώτερου Όντος. Αν πιστεύεις σε αυτό το Ον, μάλλον μπορείς να ταυτιστείς και με την πιο συμβολική ιδέα του θαύματος και της ιστορίας του κόσμου. Αληθινό πρόβλημα θα είχες αν ήσουν άθεη.
Μου κάνει εντύπωση που εγώ ξέρω περισσότερα για το θέμα από σένα. Συμβαίνει συχνά αυτό με όσους λένε ότι πιστεύουν, το έχουν ψάξει λιγότερο από αυτούς που κατέληξαν ότι δεν πιστεύουν (επειδή το έψαξαν).
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Πιστεύεις σε κάτι που; Μας εφτιαξε και μετά μας έγραψε στα φρύδια του και δεν ξαναασχολήθηκε; Μας εφτιαξε και μας τρολλάρει στελνοντας καρκίνο των οστών σε μωρά; Είναι τόσο ηλίθιο που δεν μπορούσε να μας φτιαξει σωστά; (For petes sake οι άντρες έχουν θηλές). Είναι άχρονο, άκτιστο,άοσμο και άγευστο και απλώς υπάρχει γιατί γουστάρουμε να υπάρχει; Μήπως πιστεύεις γιατί “εμεις έτσι τα βρήκαμε” αλλά δεν θέλεις και να στερηθείς τα θαλασσινά, το σεξ, την βαμβακόλυκρα, το σεξ, τα κοψίδια τις τεταρτες, το σεξ, τον αυνανισμό, τα κοντά σορτσάκια και τα κοντομανικα, το σεξ, τον φεμινισμό που σου επιτρέπει να ΔΙΔΑΣΚΕΙΣ… Διαβάστε περισσότερα »
Ενταξει. Ολοι γνωριζουμε πια τις πεποιθησεις σου ( αφου τις επαναλαμβανεις) αλλα δεν χρειαζεται τοσο μενος.
Αλλοι πιστευουν σε Θεο και δικαιωμα τους να ζουν με οσα εσυ θεωρεις αντιφασεις.
Κανένα μένος και όπως λέω και παρακάτω εγω το μοστράρω φάτσα φόρα παντού γιατί ακριβώς βαρέθηκα τα σχόλια σαν το δικό σου. Δικαιωμά τους να ζουν και πιστευοντας στο μεγάλο τζουτζου, δεν είναι όμως δικαίωμά τους να μου το μοστραρουν στη μούρη όπου σταθούν και όπου βρεθούν, όπως ακριβώς έχει θέμα και η γράφουσα. Φυσικά μόλις κάποιος πει κάτι που δεν τους αρέσει όλοι οι Hollier than thou χριστιανοί τον κατηγορούν για “μένος” και για “επίθεση”, αλλά όταν κάνουν αγρυπνία κατα του pride και λαοσυναξη για τις ταυτότητες είναι απλά πέμπτη.
Την κυριακή τη γιορτάζουμε γιατί θελήσαμε να διαφοροποιηθούμε από τους εβραίους που δε δουλεύουν το σάββατο. Ομοίως οι μουσουλμάνοι επέλεξαν την παρασκευή. Πρόκειται για τις τρεις θρησκείες της βίβλου που μετά χωρίστηκαν
Εσύ κάτσε τη Δευτέρα με τους ηθοποιούς, δεν έγινε κάτι.
Origami κι εγώ άθεη είμαι αλλά στο δημοτικό διδάχθηκα πως ό, τι υπάρχει στην παλιά διαθήκη είναι συμβολισμός και όχι πραγματικότητα. Επίσης στο επιχείρημα μωρών και καρκίνου με κοινή λογική μπορώ να πω ότι αν ο χριστιανικός θεός υπάρχει, υποτίθεται ότι δημιούργησε τον άνθρωπο να έχει ελεύθερη βούληση. Και ο άνθρωπος πράττοντας ελεύθερα γ#; $σε τη γη με κάτι Τσερνόμπιλ και τα ρέστα και έτσι έχουν αυξηθεί τα κρούσματα καρκίνου. Who is to blame? Anyways, πέρα από κάποιο σημείο δεν έχουν νόημα οι αντιπαραθέσεις σε θρησκευτικά ζητήματα. Επιλογή είναι, είτε πιστεύεις είτε όχι. Κάποτε ένας παπάς προσπαθώντας να με πείσει… Διαβάστε περισσότερα »
Μπούρδες, δεν θέλησα ποτέ τίποτα, και το είχα και με το παραπάνω στη ζωή μου, είμαι βαφτισμένη, παντρεύτηκα με θρησκευτικό γάμο, έκανα χριστιανικά από την Α δημοτικού έως την Γ Λυκείου, μεγάλωσα σε άθεο σπίτι αλλα η γιαγιά μου ήταν φανατικά θρήσκα και έζησα και πως είναι ΚΑΙ από κοντά. Τα κρούσματα καρκίνου έχουν “αυξηθεί” αλλά αυτό δεν συμαίνει ότι δεν υπήρχαν. by the way η παιδική θνησιμότητα βρίσκεται στις αναπτυγμένες χώρες στο χαμηλότερο ποσοστό στατιστικά. Που σημαίνει ότι ο καλός θεούλης σκότωνε με πανουκλες καρκίνους χολέρες και άλλα πολλά εμπριμέ παιδάκια ποοοοοοοοολυ πριν το Τσερνόμπιλ ναι; There is noone… Διαβάστε περισσότερα »
Στην παλαιά διαθηκη είναι και οι δέκα εντολές και αυτές συμβολισμός και όχι πραγματικότητα;
Έχετε κάνει τον χριστιανισμό μπουφέ και διαλεγετε ο,τι σας βολεύει.
Σεβομαι την πίστη του καθενός, δεν σέβομαι ούτε εσένα ούτε την πίστη σου αν σου λέει ότι πρέπει να πεθάνουν οι γκέι.
Κουρασατε με τις ίδιες καραμέλες. Καλύτερα πείτε ότι έχετε κάνει ένα συμπουρμπουλο από ό,τι σας βολεύει από τις θρησκείες γιατί έτσι σας βολεύει και γιατί τις Κυριακές προτιμάτε φρέντο στην παραλιακή αντί για εκκλησία.
Σε καθε ερωτηση ή σχολιο με θρησκειοκαταστασεις μαινεσαι και κανεις λες και ανακαλυψες την Αμερικη.
Όποιος δεν θέλει να τα διαβάζει υπάρχει scroll down / block ή να μην απαντάει. Δεν σε υποχρεώνει κανείς να ενστερνιστείς τις απόψεις μου. Αλλά δεν έχεις και κανένα δικαίωμα να μου απαγορεύσεις να τις λέω. Αν θέλεις βέβαια να τα βλέπεις όλα ως “μένος” και “επίθεση” μπορείς να προσευχηθείς να μου περάσει. Άλλωστε εγώ είμαι μια απλή θνητή που φοράω πλυμένα εσώρουχα από τη λαϊκή
Και γραφικη.
Να προσευχηθω;
Αυτα σού κανει ο φανατισμος.
Νομιζεις οτι οσοι δεν ειναι με το μερος σου ειναι οπωσδηποτε στο αντιπαλο στρατοπεδο 🙂
Δεν σκοτώνει ο θεούλης, ο άνθρωπος και η φύση σκοτώνουν, είτε υπάρχει ο θεούλης είτε όχι. Επίσης το παπαδαριό το πληρώνουμε επειδή έχουμε δημοκρατία και η πλειοψηφία πιστεύει στο θεό και έχει ανάγκη από τις υπηρεσίες των παπάδων. Κι εγώ έχω δεν έχω κανένα πρόβλημα να πληρώνω αφού καλύπτουν τις ανάγκες της πλειοψηφίας, με τον ίδιο τρόπο που δεν έχω πρόβλημα να πληρώνω την εκπαίδευση και τη νοσηλεία των παιδιών των άλλων ενώ δεν θέλω να κάνω παιδιά, τις ακριβές θεραπείες των άλλων ενώ δεν έχω αρρωστήσει ποτέ και τόσα άλλα… Τι να σου πω ρε συ, επέλεξα να μην… Διαβάστε περισσότερα »
Υποκλίνομαι, δεν έχω ξανακούσει πιο νηφάλιο άθεο.
Κάνεις ένα λάθος στη συλλογιστική σου. Δεν πληρώνεις τις νοσηλείες των άλλων ενώ δεν έχεις αρρωστήσει. Πληρώνεις για το δικαίωμά σου στη νοσηλεία αν τυχόν αρρωστήσεις. Και οι νοσηλείες των παιδιών δεν είναι σε διαφορετική κατηγορία. Αν ήξερες ότι εγγυημένα δε θα χρειαζόσουν νοσηλεία ποτέ τότε θα έπρεπε να έχεις το δικαίωμα να μην πληρώνεις. Και σαφώς εγώ επιθυμώ οι παππάδες να πληρώνονται από τις ενορίες τους. Υπάρχουν ένα σωρό άνθρωποι που αφήνουν τις περιουσίες τους στην εκκλησία. Ας φροντίσει η εκκλησία γι’αυτούς. Να δούμε αν θα έχουμε μία εκκλησία ανά τετράγωνο.
Καταδικάζω την επιβολή και την όποια πίεση έχεις δεχθεί. Για αυτά φταίνε οι άνθρωποι, όχι η πίστη (ο Χριστός είπε όστις θέλει).
Αλλά πραγματικά ζεις σε μια χώρα όπου η συντριπτική πλειοψηφία είναι ΧΟ, δεν είναι αναμενόμενα πολλά από όσα αναφέρεις;
Αν ήταν όλα αντίστροφα, έστω ότι σχεδόν όλος ο πλανήτης ήταν αθεος για τουλάχιστον 2000 χρόνια και η αθεϊα θεωρείτο μία από τις ύψιστες αξίες, δε θα υπήρχε επηρροή στην καθημερινότητα ή δε θα υπήρχαν κάποιοι που θα έκαναν bullying σε μη άθεους;
Αναμενόμενα είναι. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι και δίκαια και ότι πρέπει να τα υπομένει κανείς έτσι. Ούτε στη μια ούτε στην άλλη περίπτωση. Επίσης, οι άνθρωποι που λες ότι φταίνε και όχι η θρησκεία, από κάπου έχουν εμπνευστεί και καταπιέζουν τούς άλλους. Κάτι έχουν διαβάσει. Όπως τη Βίβλο ας πούμε.
Παιδιά τραβάω τα μαλλιά μου, τί λέτε;
fantasmataki οι παπάδες πληρώνονται από το κράτος επειδή τους έχει ανάγκη η πλειοψηφία; Ποια πλειοψηφία; Ποια ανάγκη; Συγκρίνεις τους παπάδες με το κράτος πρόνοιας και την παιδεία; Θα τρελαθώ.
iwm, “η συντριπτική πλειοψηφία είναι ΧΟ”, από που κι ως που; Επειδή η ταυτότητα γράφει χο; Επειδή τότε που γεννηθήκαμε οι περισσότεροι δεν υπήρχε καν ως σκέψη το να μη μας βαπτίσουν;
Isn’t it ironic? όχι δεν είναι αναμενόμενο σε ένα κράτος με κατοχυρωμένη την ανεξιθρησκεία να συμβαίνουν όλα αυτά που αναφέρει η Origami, αναμενόμενο είναι να μη συμβαίνουν,
Εγώ δε λαμβάνω απολύτως τίποτα ούτε από το “κράτος πρόνοιας” , ούτε από τους παπάδες κι όμως πληρώνω και για τα δύο. Και δεν έχω πρόβλημα γιατί πιστεύω πως όντως καλύπτουν τις ανάγκες κάποιων (με τις οποίες δε συμφωνώ αλλά δεν θα τις κρίνω). Έχω την αίσθηση ότι δρα σαν ψυχοθεραπεία η εκκλησία για τους πιστούς. Ας μιλήσουν οι ίδιοι. Η μισθοδοσία των παπάδων είναι νομικά κατοχυρωμένη (από αυτούς που είναι στην εξουσία και έχουν ψηφιστεί) και νομίζω είναι 700-1000€/ παπά/ μήνα με περίπου 8000 παπάδες σύνολο. Αν έχει κάποια έγκυρα στοιχεία ας ενημερώσει. Ας μη γελιόμαστε το ελεεινό τριπτυχάκι… Διαβάστε περισσότερα »
Συγγνώμη αλλα ειναι αλλο πράγμα η θρησκεία ειτε του καθένα ειτε και της πλειοψηφίας και το πως επηρεάζει γενικά την κοινωνία και αλλο να το επιβάλεις μεσω κρατικών δομών. Οχι, δεν θεωρω λογικό να πληρώνω ως άθεη τους (ομολογουμένως παχυλούς) μισθούς των παπάδων και φυσικά δεν μπορώ να το θεωρήσω ανάγκη οπως τα νοσοκομεία και τις δομές υγειας.
Ναι, δικαίωμα του καθένα να πιστεύει και να έχει και την εκκλησία του αμα θέλει… Αλλα εντελώς διαχωρισμενη απο τι κράτος!
Εγώ πάντως origami σ’αγαπώ. Αυτή θα είναι και η συμβολή μου στα σχόλια γιατί αλλιώς θα αρχίσω να κράζω! 🙂
Για όσους υποστηρίζουν ότι οι ἀθεοι μοστράρουν την αθεϊα τους φάτσα κάρτα στους πιστούς και ότι τη δηλώνουν με κάθε ευκαιρία λες και είναι διαφήμιση, έχω να απαντήσω ότι αντιθέτως, είμαστε από τις πιο καταπιεσμένες κοινωνικές ομάδες. Είμαι άθεη εδώ και πολλά χρόνια, ούτε θυμάμαι πόσα, και όμως, ένα σωρό περιστάσεις με έχουν ΑΝΑΓΚΑΣΕΙ να τοποθετηθώ επί του θέματος ακόμη και όταν δεν έχω όρεξη. Αμέτρητα παραδείγματα έχω. Από το σχολείο, όταν δεν ήθελα να λέω δημόσια την προσευχή στο μικρόφωνο, για 6 ΧΡΟΝΙΑ με κυνηγούσαν καθηγητές φωνάζοντας δημόσια το όνομα μου να βγω να πω την προσευχή. Από το… Διαβάστε περισσότερα »
Εγώ το κάνω, γιατί έχω βαρεθεί φριχτά τα όσα αναφέρεις. Το μοστράρω φατσα φόρα παντού. Έχω δεχθεί bullying και ηλεκτρονικό και φυσικό, έχω μαλώσει με την ίδια μου την οικογένεια αλλά δεν σταματάω. Ήταν μια από τις αποφάσεις που πήρα όταν αρρωστησα και παραλίγο να πεθάνω.
Συμφωνώ απολύτως. Γίνομαι δε έξαλλη κάθε φορά που ακούω την έκφραση δε χρειάζεται να μας τρίβεις την αθεία στα μούτρα. Ο καθένας ότι θέλει πιστεύει. Σοβαρά; τόσα χρόνια άλλα μου λέτε. Τρώω στα μούτρα την ορθοδοξία σαν χλαπάτσα κάθε μέρα της ζωής μου
Isn’t it ironic θα έρθεις στη σημερινή συνάντηση να τα συζητήσουμε από κοντά αυτά;;; 🙂
Έχετε συνάντηση σήμερα; Κάτσε να μπω να δω λεπτομέρειες.
Δεν τόλμησα στο στρατό να ορκιστώ με όρκο αθέων (από 1100 νεοσύλλεκτους στο Κέντρο, μόνο 4 το επέλεξαν), και από τη μια ακόμα στεναχωριέμαι, από την άλλη ξέρω πέραν πάσης αμφιβολίας πως γλύτωσα από ένα σωρό έξτρα σκοτούρες που θα είχα, μιας και στη μονάδα έπεσα σε διοικητή φοβερό Χριστιανοταλιμπάν. Δεν είναι παίξε-γέλασε να σε βάλει στο μάτι άτομο με τόση εξουσία πάνω σου. Στην πολιτική ζωή, κι εγώ το τρίβω στη μούρη. Το “ο καθένας πιστεύει ότι θέλει” ελάτε να μου το πείτε όταν δεν θα είναι αναγκασμένα τα παιδιά στη δημόσια εκπαίδευση να “διδάσκονται” ηθική και κοσμογονία για… Διαβάστε περισσότερα »
Συμφωνώ Ironic. Ακόμη και χρόνια μετά, με ρωτάνε γιατί δεν βαφτίζουμε την κόρη μας, γιατί δεν κάνουμε θρησκευτικό γάμο (καλά, οποιονδήποτε γάμο). Η τελευταία κουβέντα της μάνας μου σε κάθε επίσκεψη είναι “ευχή μου και επιθυμία μου είναι να βαφτίσεις τη μικρή”. Η απάντησή μου πλέον είναι “ευχαριστώ για τη δήλωση, μαμά” γιατί δεν αλλάζει ό,τι και να της πω. Ακούω τόνους κηρύγματος επειδή δηλώνω τις διαφωνίες μου, από τις αδελφές μου, από φίλους που με κριτικάρουν ότι στενοχωρώ τους γονείς μου. Λέω να αρχίσω να στενοχωριέμαι κι εγώ λίγο πιο δημόσια, φαίνεται να πιάνει 😛 Σας έχω και το… Διαβάστε περισσότερα »
Ποτέ κανένα παιδί δεν ασχολήθηκε με το αν πάνε τα άλλα παιδιά στα θρησκευτικά (που γινόταν στην τάξη η “ώρα του παιδιού”). Οι κομπλεξικοι είναι αποκλειστικά και μόνο οι γονείς.
“Η χριστιανική ορθόδοξη θρησκεία λεει/διδάσκει/θεωρεί…”
“Οι θρησκείες μιλούν συχνά με συμβολισμούς. Εσείς τι νομίζετε ότι συμβολίζει το τάδε;”
“Στη χριστιανική θρησκεία λέγονται Αδάμ και Εύα, σε άλλες θρησκείες έχουν άλλα ονόματα”.
Και είμαι άθεη.
Αααααυτό!
ααα δεν μ αρεσει η τελευταια παραγραφος της απαντησης μου θυμιζει λιγο ποιος την εχει μεγαλυτερη (την πιστη στον Θεο)
Παιδια, οσο θεμε θα ψαξουμε, οτι αποφασισουμε θα πιστεψουμε.Ειναι ιδιωτικο το θεμα.
Βασικά το ψάξιμο απαγορεύεται, πίστευε και μη έρευνα σου λέει.
είτε πιστεύεις είτε όχι, ερεύνα. Προτροπή στην έρευνα. Δεν το λες κακο.
Το “πίστευε και μη ερεύνα” βασικά απλώς δεν υπάρχει κάπου καταγεγραμμένο, αυτούσιο. H φράση που αναφέρει η Marialadelbarrio ταιριάζει πάρα πολύ με το κλασικό νόημα που έχει η φράση όταν τη λέμε. Αυτό με το κόμμα μετά το “μη”, λυπάμαι, αλλά δεν στέκει: Ούτε αυτό είναι καταγεγραμμένο κάπου κι επίσης το “πίστευε” είναι προστακτική: γιατί κάποιος που θέλει να πει “είτε πιστεύεις είτε όχι” να χρησιμοποιήσει προστακτική; Πάντως ούτως ή άλλως υπάρχουν πολλά χωρία στην Κ.Δ. όπου δίνεται έμφαση στην πίστη “χωρίς αμφιβολία”: http://biblehub.com/james/1-6.htm (Λυπάμαι για την παραπομπή στα αγγλικά, δεν φταίω που οι αγγλόφωνες πηγές είναι τόσο πιο ωραία… Διαβάστε περισσότερα »
Τότε οι 3 Ιεράρχες θα έκαναν παρακοή που σπούδασαν όλες τις γνωστές επιστήμες της εποχής τους.
Ωχ, ο π. Νικολαος Χατζηνικολάου που ήταν αστροφυσικός στη ΝΑΣΑ, παράκουσε και ερεύνησε!
«Πίστευε και μη, ερεύνα» είναι η σωστή φράση
Source?
Πίστευε και μη, ερεύνα είναι το σωστό αγαπητή μου (έτσι λένε οι πιο alternative Χριστιανοί). Και οι Χίπστερ Χριστιανοί λένε “Πίστευε και μοι ερεύνα”, δηλαδή πίστευε και ερένησε με (δηλαδή Αυτόν). Ω, ναι το άκουσα κι αυτό. Εγώ τις έχω πει πολλάκις τις απόψεις μου για το θέμα. Οπως τη βρίσκει ο καθένας.
Velay αλλαγή φωτο παρατηρώ! Με γειά! χαχαχα
Velay τρόμαξα να σε γνωρίσω με την καινούρια σου φάτσα 😛
Παρ’ όλα αυτά δυσκολεύομαι να πιστέψω πως εννοεί να ερευνεί κανείς την ύπαρξη ή μη του Οντος, αντίθετα νομίζω πως εννοεί να έρευνάς μεν, τις γραφές δε.
https://www.ekklisiaonline.gr/ekklisiaonline/yparchi-sto-evangelio-i-frasi-pisteve-ke-mi-erevna/
no_roots βρήκα και δύο ποστ, που δείχνουν και την άλλη πλευρά.
Αυτό είναι πιο σύντομο http://panical.blogspot.com/2008/09/blog-post_25.html
Και αυτό πιο αναλυτικό
http://anazitiseis-hh.blogspot.com/2008/04/blog-post.html
Ειδικά το δεύτερο είναι πολύ ενδιαφέρον Κοντράριε, ευχαριστώ.
Καθήκον ενός εκπαιδευτικού είναι να μεταδόσει την γνώση που εμπεριέχεται σε ένα βιβλίο στους μαθητές του. Δεν νομίζω ότι πρέπει να αξιολογεί ο κάθε ένας το περιεχόμενο του βιβλίου. Άλλωστε δεν είσαι σε αυτή την θέση για να μεταδόσεις τα πιστεύω σου. Κατά αυτή την έννοια μπορεί κάποιος να πιστεύει ότι τα αρχαία είναι άχρηστα, η γη επίπεδη ή δε ξέρω εγω τι… αλίμονο αν μετέδιδε τα δικά του πιστεύω.
Με όλο το σεβασμό διαφωνώ κάθετα. Δε λέμε στα παιδιά ότι η γη είναι σφαιρική, έτσι απλά, τους παρουσιάζουμε στοιχεία. Το σχολείο πρέπει να ενισχύει την κριτική σκέψη, εδώ στα μαθηματικά και “δείχνουμε τη δουλειά μας”, δεν γράφουμε 452 και τελειώσαμε.
Αν το βιβλίο είναι δογματικό σε ένα κατ’ εξοχήν φιλοσοφικό θέμα, είναι εύλογος ο προβληματισμός.
Με όλο το σεβασμό αλλά πιστεύεις ότι τα θρησκευτικά συγκεκριμένα είναι το μάθημα που πρέπει να ενισχύσεις την κριτική σκέψη; Καλώς ή κακώς είναι δόγμα ή το δέχεσαι ή το απορρίπτεις. Το να πεις τι λέει το δόγμα στα παιδιά δεν το βρίσκω εξωφρενικό ακόμα και αν δε πιστεύεις. Εκτός βέβαια αν βλέπεις σταυρό και περπατάς στο ταβάνι ανάποδα…
Αρκεί βέβαια να τους εξηγήσεις τη διαφορά έτσι; Αυτό είναι το θέμα.
Και ναι, σίγουρα μπορείς να αναπτύξεις και εκεί κριτική σκέψη, άλλο το “κάποιοι πιστεύουν οτι έγινε έτσι” και άλλο το ‘έγινε έτσι’.
Ναι Άννα! Ναι! Δεν είμαι εκπαιδευτικός αλλά φαντάζομαι πως το βιβλίο των θρησκευτικών παρουσιάζει την ορθόδοξη πίστη και τα πιστεύω της όχι την πανανθρώπινη αλήθεια που πρέπει όλοι να πιστεύουν. Οι δάσκαλοι καλό είναι, για μένα, να παρουσιάζουν όσο μπορούν αποστασιοποιημένοι τα πράγματα ιδίως όσον αφορά πεποιθήσεις και δόγματα.
Δυστυχώς δεν είναι καθόλου έτσι… Τα βιβλία θρησκευτικών παρουσιάζουν την πίστη όχι απλώς σαν πίστη, αλλά σαν την εξήγηση των μυστικών του σύμπαντος και τα κεφάλαια που μιλούν (ελάχιστο κομμάτι της ύλης) για άλλες θρησκείες τις απορίπτουν ταυτόχρονα. Εξ΄ ου και ο προβληματισμός.
Οφείλω να ομολογήσω ότι στα βιβλία των πρώτων τάξεων δεν είναι τόσο εξόφθαλμο όσο του γυμνασίου και του λυκείου βέβαια.
Οπότε συμφωνώ πως είναι στο χέρι του δασκάλου- αν και δεν θα έπρεπε- εδώ θα ερχόμουν στο αρχικό σου σχόλιο…. Δε θα έπρεπε να βασιζόμαστε σε μονάδες, αλλά να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας επίσημα.
Προφανώς έχεις καλύτερη εικόνα Άννα. Ο χωρισμός εκκλησίας και κράτους θα έπρεπε να προχωρήσει σε όλους τους τομείς αν θες την γνώμη μου. Από την άλλη όμως, ένας θρησκευόμενος γονέας που δίνει αγώνα να γαλουχήσει το παιδί του με τα πιστεύω του πως θα δεχτεί την μονάδα του δασκάλου που κάνει του κεφαλιού του; Αν δεν αλλάξει γενικά το προγραμμα διδασκαλίας δεν ξέρω τι πραγματικές επιλογές έχει ένας εκπαιδευτικός.
Δυστυχώς έτσι είναι, αλλά κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε 😊
Εγώ πάλι, από εμπειρία ,υποστηρίζω ότι αυτά είναι τα μαθήματα για να ενισχύσεις την κριτική σκέψη. Η ερώτηση “εσύ τι πιστευεις;” είναι η καλύτερη έναρξη μια συζήτησης πέρα από δόγματα. Και στην ιστορία το ίδιο.. σου παραθέτουν γεγονότα και εσύ καλείσαι να το κρίνεις. Εγώ έφτασα 25 χρόνων για να με ρωτήσουν τι πιστεύω για αυτό που διαβάζω. Τώρα Χρόνια μετα προσπαθώ να το περάσω και στα μικρούλια.
Θα συμφωνήσω με την Anna. Οτιδήποτε διδάσκεται στα βιβλία έχει επιστημονική απόδειξη. Εκτός από την ιστορία που λίγο την διαμορφώσαμε όπως θέλαμε κι εμείς κι όλοι οι λαοί. Θα μπορούσε αντί για θρησκευτικά να είναι θρησκειολογία και να μιλάει για τη γέννεση των θρησκειών και για όλες τις θρησκείες αλλά τα χριστεπώνυμα εξεγέρθησαν.
Ναι, είναι ‘Καθήκον ενός εκπαιδευτικού να μεταδόσει την γνώση που εμπεριέχεται σε ένα βιβλίο στους μαθητές του΄. Όμως στην περίπτωση των θρησκευτικών, αν βέβαια τα βιβλία είναι όπως ήταν όταν εγώ ήμουν μαθήτρια, ΚΑΜΙΑ ΓΝΩΣΗ δεν υπάρχει. Μόνο ένα συνονθύλευμα και επιλεγμένα κομμάτια από τη Βίβλο. Προσηλυτισμός και κατήχηση ναι. ΓΝΩΣΗ για τη γένεση του σύμπαντος, την εξέλιξη των ειδών και του ανθρώπινου, την ηθική όπως αυτή μπορεί να διαμορφωθεί πέρα από τη θρησκεία, όχι.
Isn’t it ironic? Δεν διαφωνώ σε κάτι με αυτά που λες. Μακάρι να βγάζαμε οι 2 μας όμως το τι θα διδάσκονταν τα παιδιά στο σχολείο και όχι το υπουργείο παιδείας
όμως τότε για ποιο καθήκον μιλάς; Και αυτό το καθήκον δεν έρχεται σε αντίθεση με το καθήκον του εκπαιδευτικού να μιλήσει για τους τεράστιους αγώνες του ανθρώπου να καταλάβει τον κόσμο γύρω του και να ερμηνεύσει φυσικά φαινόμενα; Δεν είναι καθήκον του εκπαιδευτικού να πει ότι ‘το δόγμα της Χ.Ο. λέει αυτό αλλά (θεωρητικά) υπάρχει ανεξιθρησκία’; Και ναι, ακόμη και στο δημοτικό. Ήμουν Γ δημοτικού όταν ρώτησα τον παπά που μας έκανε θρησκευτικά πως γίνεται και Αδάμ και Εύα και δεινόσαυροι μαζί; Πού ήταν οι δεινόσαυροι στην κιβωτό του Νώε; Σε αυτές τις περιπτώσεις ακόμη και σε τόσο μικρή ηλικία… Διαβάστε περισσότερα »
Ναι έτσι είναι. Δεν είπα να κάνει κατήχηση στο παιδί μάλλον εκεί μπερδεύτηκε λίγο το πράγμα. Το να πεις στο παιδί οι Χ.Ο. λένε αυτό, οι μουσουλμάνοι αυτό κλπ κλπ. Ένας παπάς που διδάσκει θρησκευτικά δε νομίζω ότι είναι αποστασιοποιημένος όπως είπα παραπάνω από τις πεποιθήσεις του.
Ο/η εκπαιδευτικός οφείλει όμως να στέκεται κριτικά απέναντι στο περιεχόμενο οποιουδήποτε βιβλίου ή εγχειριδίου. Απώτερος στόχος του σχολείου θα πρέπει να είναι η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Αλίμονο αν ο /η εκπαιδευτικός αναμασάει το περιεχόμενο του βιβλίου, ακολουθεί όλες τις μηχανιστικές ασκήσεις με την σειρά, ή αναπαράγει απλά στερεότυπα.
Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγος που το υπουργείο δίνει τα Αναλυτικά Προγράμματα στους/ στις εκπαιδευτικούς. Είμαστε υποχρεωμένοι να διδάσκουμε σύμφωνα με αυτά και τους στόχους που καθορίζονται σε αυτά, αλλά δεν είμαστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούμε τα σχολικά βιβλία από την αρχή ως το τέλος.
Αν δεν αξιολογουσαν οι εκπαιδευτικοι το περθεχομενο των ανεκδιηγητων σχολικων βιβλίων κι αν δε εκριναν και δεν αφαιρουσαν και δεν προσθεταν, τοτε, γενιες παιδιων θα ειχαν μεινει αγραμματες.
Δεν κάνεις μάθημα σε ιερατική σχολή, σε παιδιά Γ΄δημοτικού κάνεις. Εγώ, την μακρινή εποχή που πήγαινα σχολείο, στην γ΄δημοτικού κάναμε και μυθολογία και θρησκευτικά. Μάθαμε λοιπόν και για τους 12 θεούς, τον Ηρακλή και το Θησέα, μάθαμε και για τον Αδάμ και την Εύα. Ιστορίες είναι.
Ακριβώς.Με τον ίδιο τρόπο που μιλάς για το Δευκαλίωνα και την Πύρρα,με τον ίδιο τρόπο μιλάς και για τον κατακλυσμό του Νώε.Νομίζω,ότι οι περισσότεροι,τουλάχιστον όσοι δεν πηγαίναμε τουρίστες στο σχολείο,αργά ή γρήγορα τα ξεχωρίσαμε αυτά ως αφηγήματα,που δεν έχουν σχέση είτε με πραγματικά γεγονότα είτε με επιστημονικές αλήθειες.Θέλει βέβαια και προσωπικό κόπο,να ταιριάξεις και να ταξινομήσεις κάποια πράγματα στο μυαλό σου.Δεν μπορείς να τα πάρεις όλα έτοιμα πακέτο απ’το σχολείο.Ούτε γίνεται,να κάνεις βαθύτερες φιλοσοφικές σκέψεις από τα 8.
Συμφωνώ απόλυτα! Αλήθεια, γιατί ποτέ κανείς δεν έχει τις ίδιες απορίες για τη διδασκαλία της μυθολογίας; Π.χ. Γιατί να μαθαίνεις μυθολογία αν δεν πιστεύεις στο Δία; Ή, μήπως μπερδευτεί το παιδί και νομίζει ότι ο Ήλιος είναι Θεός πάνω στο άρμα του;
Γιατί είναι ξεκάθαρο ότι λέμε στα παιδιά ότι οι μύθοι είναι ιστορίες στις οποίες πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες. Ενώ για τα θρησκευτικά τους λέμε ότι αυτό το πιστεύουμε όλοι τώρα. Και τους το λέμε από την τρίτη δημοτικού έως την τρίτη λυκείου κάθε βδομάδα. Καταλαβαίνω την απάντηση της Α,μπα ως τρόπο αντιμετώπισης της πραγματικότητας ως έχει εδώ και τώρα. Όμως η πραγματικότητα μας είναι αυτή γιατί δεν έχουμε διαχωρισμό κράτους από εκκλησία (και τις άλλες θρησκείες). Αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα. Και μέχρι να το λύσουμε καλούμαστε όλες να στραμπουλήξουμε τη λογική μας για να ανταπεξέλθουμε στην πραγματικότητα η οποία… Διαβάστε περισσότερα »
Φέτος, εργάστηκα και εγώ πρώτη φορά ως εκπαιδευτικός με δική μου τάξη (Δ’ δημοτικού). Το μάθημα των θρησκευτικών ήταν αυτό που με “δυσκόλεψε” περισσότερο, τόσο στην οργάνωση των μαθημάτων, όσο και στην διαχείριση της ύλης. Φυσικά ήταν και το μάθημα το οποίο με χαρά μου χρησιμοποιούσα για αναπληρώσεις άλλων μαθημάτων, για τις πρόβες των σχολικών γιορτών και χίλιες δυο άλλες δραστηριότητες. Σε αντίθεση με την γράφουσα εγώ δεν πιστεύω όχι μόνο σε αυτά που παρουσιάζει/ εμπεριέχει το σχολικό βιβλίο αλλά ούτε και στον χριστιανισμό. Για καλή μου τύχη από φέτος το παλαιότερο βιβλίο του μαθήματος αντικαταστάθηκε με ένα νέο, το… Διαβάστε περισσότερα »
Βασιλικέ, θα ήθελα πολύ να σε έχω δασκάλα, φοβερή η προσέγγισή σου!
Προσωπικά, νομίζω ότι προτιμώ τα βιβλία που είχαμε τη δεκαετία του ’80 που δεν είχαν αναφορές σε κοινωνικά θέματα, άλλες θρησκείες κτλ στο δημοτικό. Η Γ’ και η Δ’ δημοτικού συγκεκριμένα είχαν μόνο ιστορίες από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη, αντίστοιχα.
Υποθέτω ότι στα χέρια μιας άξιας δασκάλας τα πιο ψαγμένα θέματα μπορούν να αποτελέσουν την αφετηρία για πολλές συζητήσεις. Αλλά φοβάμαι ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων τα παιδιά καταλήγουν να παπαγαλίζουν τις απόψεις κονσέρβα του βιβλίου, που συνήθως έχουν και προσηλυτιστικό χαρακτήρα.
Συγγνωμη για την παρεμβαση, αλλα οι άνθρωποι δεν προερχονται από τον πίθηκο, εχουν εναν κοινο προγονο με τον πιθηκο, για να προερχονταν απο αυτον θα επρεπε το ειδος να ειχε εξαφανιστει! ^_^
Ακριβώς, επίσης υπάρχει ο “ενδιάμεσος κρίκος” που μας έπρηζαν τα φρύδια πριν μερικά χρόνια οι δημιουργιστές. Hello DNA… bitches. Έχουμε 98% παρόμοιο DNA με τους Bonobo. Αλλά ναι μας δημιούργησε ο θεός γι αυτό μας έδωσε 96% παρόμοιο DNA με τα…γουρούνια (Μεταμοσχευουμε βαλβίδες καρδιάς από χοίρους με επιτυχία εδώ και χρόνια).
οι δημιουργιστες μιλουν επισης για το επικο ‘Mathematical Impossibility of Evolution’ οτι και καλα η πιθανοτητα να εγινε ποτε η εξελιξη ειναι απειροελαχιστα μικρη. Η πιθανοτητα ομως να υπαρχει θεος και να μας επλασε ολους ειναι τεραστια! brain blown….
Εϊσαι εκεί για να διδάξεις την ύλη. Η εκπαίδευση δεν είναι βήμα για να πεις τη γνώμη σου.
Συμφωνώ απόλυτα! Ως μαθήτρια βαρέθηκα να ακούω τους καθηγητές να κάνουν κήρυγμα τις πεποιθήσεις τους. Κυρίως πολιτικές αλλα ειχαμε και θρησκευτικές και ως προς τις δύο κατευθύνσεις! Επίσης να πω κι εγώ τον πόνο μου,δεν πιστεύω ότι το activity based management είναι δυνατόν να εφαρμοστεί σε όλο το εύρος του ούτε ότι είναι αναγκαστικά η καλύτερη μεθοδολογία Αλλά αυτήν ακολουθούμε στην εταιρία,έτσι κάνουμε τον προγραμματισμό,και αυτό παρουσιάζω στους stakeholders. Και δεν τους λέω την άποψη μου σώνει και ντε. Αυτό έχουμε, τα processes είναι αυτά, αν θεωρείτε ότι δεν πρέπει να ακολουθήσουμε αυτή τη μεθοδολογία τότε η απόφαση πρέπει να… Διαβάστε περισσότερα »
Ε, ναι! Απ’ολα ειχα. Κνιτη καθηγητή ιστοριας που την ωρα του μαθήματος κατέβαζε ολο το Ριζοσπαστη στο μάθημα, χουντικια καθηγήτρια που μας ελεγε τί ωραια ηταν στη χουντα, αθεο θεολόγο που δεν παρεδιδε ποτέ και δεν βγαζαμε ούτε το ενα τριτο της ύλης, πασοκσου καθηγητρια που εξηγούσε πώς να βγαλεις πράσινη καρτα, τραγικο καθηγητη λατινικων που έκανε καφενειακους μονολόγους τύπου “ωρε πού βαδιζομεν” και σεξουλιαρη φιλολογο που μας ελεγε οτι εμεις οι νεοι δε γ@μ@με.
Ελεος, κανετε την παραδοση να τελειώνουμε. Δε μας νοιαζει τί πιστευετε.
Δεν υπάρχει εκπαίδευση χωρίς διαπαιδαγώγηση. Γι αυτό δε διδάσκουν τα ρομπότ αλλά οι άνθρωποι.Υπαρχει δηλαδή ανθρώπινη σχέση και επιρροή.
και ύλη που πρέπει να διδαχθεί σπό όλους τους καθηγητές που προανέφερα στο παραπάνω σχόλιο. Θα προτιμούσα ρομπότ από την κατήχηση της χουντικιάς και του κνίτη.
Το σχόλιό μου κόβεται συνέχεια, ξαναπροσπαθώ. Ας φανταστούμε τώρα έναν δάσκαλο που λέει “εγώ δεν πιστεύω ότι η φυσική είναι επιστήμη, πιστεύω ότι η γη είναι επίπεδη, αλλά διδάσκω την ύλη σαν παραμύθι”. Τι κριτική θα δεχόταν; Προς τους δασκάλους που με περηφάνεια δηλώνουν ότι παραλείπουν το μάθημα, ή το διδάσκουν όπως κρίνουν οι ίδιοι, ότι το παρουσιάζουν με τον ίδιο τρόπο που κάνουν και τη μυθολογία, ή ότι προτιμούν να διδάξουν πρώτα τα μαθηματα που μιλούν για τις άλλες θρησκείες (δηλ πρώτα για το ισλάμ που θανατώνει χριστιανούς ακόμη και σήμερα) και όχι πρώτα για το χριστιανισμό, έχω να… Διαβάστε περισσότερα »
Σοβαρά τώρα; Στο συμβόλαιο εργασίας αναφέρεται η υποχρέωση κατήχησης και προσηλυτισμού; Το μάθημα των Θρησκευτικών δεν θα έπρεπε να έχει ποτέ τέτοια μορφή. Η υποχρέωση ανάπτυξης θρησκευτικής συνείδησης απορρέει από την συνεχιζόμενη σχέση κράτους-εκκλησίας που θα έπρεπε να έχει ανασκευαστεί, αλλά φυσικά δεν τολμά κανείς να το κάνει στ’αλήθεια. Μεγάλα τα συμφέροντα, και διαπλεκόμενα. Και φυσικά υπάρχουν πλήθος απόψεις στα σχόλια που λένε πως πρέπει η γράφουσα να διδάξει τι πρεσβεύει το Χριστιανικό Ορθόδοξο δόγμα, καθώς και άλλα δόγματα (που προβλέπεται και στην ύλη), να διηγηθεί τις ιστορίες που είναι ανάλογες της ηλικίας των παιδιών, και να προκαλέσει τα παιδιά… Διαβάστε περισσότερα »
“συντριπτική πλειοψηφία” είναι γιατί α) Τα στατιστικά βγαίνουν από τις ενορίες και αφορούν τα βαπτίσματα (στα μωρά ε;) Και το βαπτισμα δεν μπορείς να το ακυρώσεις (Δοκίμασα) Μπορείς να σβήσεις το θρησκευμα από το ληξιαρχείο αλλά όχι από την ενορία που βαφτίστηκες. β)Γιατί δεν πληρώνουν τον κλήρο τους. Μόλις πούνε πως από κάθε ΧΟ θα κρατανε 200ευρω το χρόνο για μισθοδοσία ιερέων/συντηρηση ναών θα γίνουν άθεοι ακόμα και οι μητροπολίτες γ) Γιατί είναι όλοι ΧΟ του μπουφε. Να κάνουμε σεξ εκτός γάμου, να χρησιμοποιούμε αντισύλληψη, να νηστευουμε μόνο τη μεγάλη εβδομάδα, να πηγαίνουμε στην εκκλησία…ποτέ, να δουλεύουν και να διδασκουν… Διαβάστε περισσότερα »
α) Λυπάμαι που δεν μπορείς να σβηστείς από την ενορία σου ενώ το θέλεις τόσο. Αλλά γιατί να παλέυεις τόσο με ένα φάντασμα που δεν υπάρχει; Στο θέμα μας, έστω ότι αφαιρέσουμε τους άθεους, αλλά βαφτισμένους, η συντριπτική πλειοψηφία θα γίνει σημαντική πλειοψηφία ή έστω πλειοψηφία. Όσο για το νηπιοβαπτισμό, καθέ γονιός δικαιούται να παρέχει στο μωρό του ό,τι θεωρεί σημαντικό. β) Αν ο κλήρος σταματήσει να πληρώνεται από το κράτος, τότε το κράτος να επιστρέψει στην εκκλησία την τεράστια περουσία που της πήρε πολλές φορές υποχρεωτικά (αυτός είναι ο λόγος που καταβάλει μισθους), και μια χαρά θα βρεθουν έτσι… Διαβάστε περισσότερα »
Το πόσο χρόνο έχω είναι δικό μου θέμα . Εργάζομαι ως γραμματέας και για αυτό γράφω πολύ γρήγορα στον υπολογιστή. Μήπως να έκανες κάτι που αξιοποιεί τον δικό σου χρόνο με κάποιο κέρδος; Να μην κάνεις σχόλια επί προσωπικού χωρίς να γνωρίζεις ας πούμε;
Τυπικό χριστιανικό ορθόδοξο πατρονάρισμα με συγκεκαλυμμένες ad hominem προσβολές. Δε σου ζήτησε τη γνώμη σου για το τι να κάνει με το χρόνο της.
Σεβαστή η άποψη σου, αλλά το ισχύον Σύνταγμα άλλα λέει. Να διδάξει, αλλά όχι τύπου “σας λέω μια ιστοριούλα όπως στη μυθολογία”, ή “η θρησκεία μας είναι μία από τις τόσες- άρα ψευτικη” γιατι έτσι προσηλυτίζει έμμεσα στην αθεϊα. Η υποχρέωση ανάπτυξης θρησκευτικής συνείδησης απορρέει από την αρχική δημιουργία του Συνταγματος, από τότε που κάποιος -ξέρεις ποιος;- είπε “πρώτα πολεμήσαμε υπερ πίστεως και έπειτα υπέρ πατρίδος”. Δε θα διαφωνήσω ότι έκτοτε έχουμε απωλέσει τις αξίες μας, ωστόσο θεωρώ ότι ακόμη και τώρα η πλειοψηφία δε θα θελήσει να αλλαχθεί αυτό το σημείο του συντάγματος. Αν γίνει διαχωρισμός, να δω τι… Διαβάστε περισσότερα »
Διάβαζω τι λένε οι δάσκαλοι και βλέπω ότι στην πλειοψηφία τους, διδασκουν το μάθημα στη διάσταση που του αρμόζει, ξεκαθαρίζοντας δηλαδή ότι υπάρχουν κι άλλες απόψεις και ενθαρύνοντας τα παιδιά να σκεφτούν και να αναλύσουν. Ούτε ένας δεν είπε ότι λέει στα παιδιά να μην πιστεύουν, ούτε ένας δεν είπε καν ότι μοιράζεται με τα παιδιά το τι πιστεύει ο ίδιος. Αυτή είναι και η βασική διαφορά, δεν προσπαθούμε να τα πείσουμε ότι έχουμε δίκιο. Προσωπικά δεν απαντάω καν τι πιστεύω εγώ για να μην τα επηρεάσω. Αν απειλείστε απ’ αυτό, μάλλον μαντεύετε που καταλήγουν και τα ίδια τα παιδιά… Διαβάστε περισσότερα »
Όντως αναγνωρίζω το να μη λεει κάποιος για την αθεϊα του στους μαθητές του, είναι κάτι. Ωστόσο όταν διδάσκεις σαν να είναι μυθολογία, όταν εξηγείς τόσες επιπλέον θρησκείες σε παιδιά μόλις 9 ετών, κατήχεις έμμεσα την αθεϊα, αναιρείς την γνησιότητα της πίστης. Δε θεωρώ ότι απειλούμαι, γιατί αν ποτε΄κάνω παιδιά δε θα περιμένω απο το δάσκαλο και πολλά, ούτε σαφώς θα τα πιέσω να θρησκεύουν με το ζόρι. Επίσης στο κατηχητικό είχα παιδιά που μου έλεγαν ευθαρσώς ότι ο δάσκαλος τους δεν πιστεύει, αλλα΄τα ίδια πίστευαν. Ωστόσο καταδεικνύω τη παράβαση του σύνταγματος και της θέλησης πολλών γονέων από δημόσιους λειτουργούς,… Διαβάστε περισσότερα »
Δε νομίζω οτι εγινα αντιληπτή. Δεν κανουμε κατήχηση λεω ξεκάθαρα, ακριβως επειδή δεν πιστεύουμε σ αυτό, αλλά ενθαρρύνουμε το διάλογο. Αλλα πως να γίνει που δεν γινεται να τους λεμε ανερυθρίαστα ότι υπαρχει παράδεισος 100% οταν δεν υπάρχει καμια απόδειξη γι αυτό. Ουτε να τους αποκρύπτουμε οτι υπαρχουν αλλες θρησκείες, αλλωστε υπαρχει σχετικό κεφάλαιο.Τα παιδια θα πάνε και σε ναούς και σε τζαμιά και φυσικα θα ειναι ενήμερα. Έτσι εξασκείται η ανεξιθρησκία. Είναι πραγματικα πάρα πολύ απλό. Πώς αλλιως, σε γυάλα θα τα κλείσουμε? Απαντήστε μου όμως και σεις σε κάτι. Εγώ δεν λεω τη γνωμη μου για να αφησω… Διαβάστε περισσότερα »
Σε τί διαφέρει αυτή η άποψη με παρόμοιες που αφορούν τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα; Σύμφωνα με το μέχρι ΠΟΛΥ ΠΡΌΣΦΑΤΑ άρθρο του Συντάγματος, δεν επιτρεπόταν το σύμφωνο συμβίωσης μεταξύ ομοφυλοφίλων. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων είναι ετεροφυλόφιλοι. Άρα, τί; Έπρεπε να μείνουμε εκεί πιστοί σε αυτό το άδικο καθεστώς; Σε τί διαφέρει η άποψη αυτή με άλλες όπως: και επιτέλους, εσείς οι γκέι και οι λεσβίες, κάνετε ένα σύλλογο και συζητήσετε τα προβλήματα σας εκεί. Δε με μας νοιάζει τι κάνετε στο κρεβάτι σας, κρατήστε το για τον εαυτό σας. Το ελληνικό Σύνταγμα δεν το επιτρέπει, το ίδιο και η ελληνική… Διαβάστε περισσότερα »
Συμφωνούμε απόλυτα.
Δεν πέρασε ούτε μήνας που σε αυτό εδώ το σάιτ γιορτάσαμε τον εκσυγχρονισμό του νόμου περί βιασμού.
Με τη λογική αυτή δεν θα έπρεπε να είχαμε αγωνιστεί να αλλάξουμε κουλτούρες και νόμους προς το καλύτερο, θα λέγαμε αυτός είναι ο νόμος, εσείς οι υπόλοιπες (-οι) φύγετε μακρυά μας, παραιτηθείτε, είστε γκρινιάρες και όλα αυτά τα ωραία που γράφονται από εμάς τις ίδιες εδώ μέσα για ένα άλλο θέμα, αυτό του εναγκαλισμού θρησκείας – κράτους.
Μα ποιος είπε ότι διδάσκουμε ιστοριούλες και τις πασαρουμε σαν να μην έγιναν ποτε; Αυτό που λέμε κατά πλειοψηφία οι γραφοντες εκπαιδευτικοί είναι ότι βάζουμε τα παιδιά να σκεφτούν και δεν διδάσκουμε σαν να είναι δόγμα. Όταν σε ρωτήσει ένα 8χρονο μα κυρία δεν μπορεί το νερό να γίνει κρασί, τι χαζά γράφει εδω; Ή όταν σου πει “κυρία εγώ πιστεύω ο Χριστός ήταν μαγος”(αληθινές ερωτήσεις), τότε τι να του πεις;Διαβαζε και μη ρωτάς πολλα γιατι ετσι λεει το βιβλιο; Με συγχωρεις αλλα οχι. Εδώ Οδύσσεια κάναμε και αναρωτιόταν τα παιδιά για ποιο λόγο μαθαίνουμε για τους Κύκλωπες αφού είναι… Διαβάστε περισσότερα »