in

Αγαπητή «Α, μπα»: Πήρε την εργασία μου και την παρουσίασε ως δική του

Είμαι έξαλλη και δεν ξέρω τι να κάνω

Γεια σου Λένα, να χαίρεσαι το σάιτ και το α-μπάκι σου. Μπαίνω στο θέμα. Είμαι τελειόφοιτη αρχιτεκτονικής και πέραν της διπλωματικής χρωστούσα ένα μάθημα μικρότερου έτους, το οποίο και παρέδωσα στην τελευταία εξεταστική. Το μάθημα αφορούσε τον ψηφιακό σχεδιασμό ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

157cde937ff8a184de814160954b1704

Γεια σου Λένα, να χαίρεσαι το σάιτ και το α-μπάκι σου. Μπαίνω στο θέμα. Είμαι τελειόφοιτη αρχιτεκτονικής και πέραν της διπλωματικής χρωστούσα ένα μάθημα μικρότερου έτους, το οποίο και παρέδωσα στην τελευταία εξεταστική. Το μάθημα αφορούσε τον ψηφιακό σχεδιασμό, έπρεπε να αποτυπώσουμε ένα υπάρχον σπίτι με διάφορα ψηφιακά μέσα. Το παραδίδω λοιπόν μετά από μια εβδομάδα+ εντατικής δουλειάς, και ενώ περίμενα το δέκα το ωραίο, από αυτά που σε γεμίζουν ικανοποίηση μετά από καλή δουλειά, βλέπω μονάδα. Επικοινωνώ με τον καθηγητή, με ενημερώνει πως η εργασία μου είναι πανομοιότυπη με άλλου φοιτητή και πως παίρνοντας ως δεδομένο πως αντιγράψαμε, μας έβαλε και στους δύο μονάδα. Μετά από μια σειρά δικών μου μέιλ που προσπαθούσα να του αποδείξω το ότι δεν είμαι ελέφαντας (είχα όλα τα αρχεία που το αποδείκνυαν) , κανονίσαμε συνάντηση τον Σεπτέμβρη να δω με τα μάτια μου τις δύο εργασίες και να του “εξηγήσω τι έχει συμβεί” . Και, Λένα, τον συναντάω, και όντως οι εργασίες ήταν πανομοιότυπες. Αυτό που είδαμε λοιπόν μαζί (με τον καθηγητή που πλέον μου μιλούσε σε φιλικό τόνο, αφού είχε καταλάβει πόσο με αδίκησε) είναι πως ο άλλος φοιτητής είχε πάρει την εργασία μου από το φάκελο της σχολής που τις παραδίδουμε (ναι, το σύστημα δεν προστατεύει από τέτοια περιστατικά, μπορείς να πάρεις την εργασία όποιου θες) και τροποποιώντας την σκανδαλιστικά ελάχιστα, την παρέδωσε ως δική του. Φυσικά το λάθος διορθώθηκε, και ο καθηγητής με ενημέρωσε πως μπορώ να πάω το θέμα στη συνέλευση καθηγητών και ενδεχομένως ο φοιτητής να χάσει χρόνο. Ο ίδιος δεν είχε σκοπό να κάνει κάτι εκτός του να διατηρήσει τη μονάδα ως βαθμό του άλλου φοιτητή και να αλλάξει το σύστημα παράδοσης ώστε να αποφευχθούν μελλοντικά ανάλογα περιστατικά. Με ρώτησε βέβαια τη γνώμη μου για το πώς να χειριστεί ο ίδιος το θέμα, και του πρότεινα να μιλήσει στον άλλο φοιτητή. Φτάνοντας λοιπόν στον προβληματισμό μου : Λένα, τι θα με συμβούλευες να κάνω; Είμαι έξαλλη γι’αυτό που συνέβη: κάποιος που δεν ξέρω προσωπικά πήρε την εργασία μου χωρίς την συγκατάθεση μου, με έβαλε στη διαδικασία να στέλνω σεντόνια μέιλ εν μέσω καλοκαιριού, να αγχώνομαι για το αν θα πάρω πτυχίο, να ψάχνω στον κάδο ανακύκλωσης το παραμικρό στοιχείο που αποδείκνυε την αθωότητά μου, να τρέχω στην πόλη των σπουδών μου για μερικές μόνο ώρες ενώ παράλληλα ασχολούμουν εντατικά με την πολύ αγχωτική διαδικασία της διπλωματικής και, κυρίως, να απολογούμαι για μία πράξη που δεν έκανα σε έναν καθηγητή που για κάποιο καιρό ήταν απρόθυμος να με πιστέψει. Ο καθηγητής αυτός μου είπε πως θα ήταν κρίμα ο άλλος φοιτητής να χάσει χρονιά για μια στιγμιαία βλακεία, εγώ όμως αισθάνομαι πως πρέπει με κάποιο τρόπο να αποκατασταθεί αυτή η αδικία. Ξέρω πως “θα συμβαίνουν τέτοια στη ζωή”, όπως όλοι φροντίζουν να μου επισημάνουν, και ξέρω πως ενδεχομένως ο φοιτητής να ήταν απλά πολύ αφελής. Δεν θα ήθελα να χάσει χρονιά, όμως εμένα αυτό που έκανε μου στοίχισε, και δεν θέλω να το αφήσω έτσι. Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Αρχιτεκτόνισσα by October.

Ο καθηγητής σου έκανε ξεκάθαρο ότι δεν θα κυνηγήσει άλλο τον φοιτητή γιατί θεωρεί το χάσιμο της χρονιάς τιμωρία δυσανάλογη της πράξης. Πιστεύει ότι η μονάδα μαζί με την εξήγηση της μονάδας είναι αρκετή τιμωρία. Ο καθηγητής σου έδωσε την ευκαιρία να το κυνηγήσεις περισσότερο, αν θεωρείς ότι αυτό πρέπει να γίνει, και σε ρώτησε τι πιστεύεις ότι πρέπει να κάνει, και του είπες. Δεν ξέρω τι άλλο θέλεις να γίνει. Θέλεις να πάθει και κάτι ακόμα; Σαν τι;

Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι θέλεις να τιμωρηθεί χωρίς να είσαι εσύ η αιτία που τιμωρείται, γιατί είχες ευκαιρίες να «αποκαταστήσεις την αδικία» και δεν το έκανες. Αυτόφωρο για αυτό που έγινε δεν υπάρχει. Καταστατικό σχολής που προβλέπει ποινές για τέτοια θέματα υπάρχει; Αν υπάρχει, μπορείς φαντάζομαι να το επισημάνεις στους καθηγητές.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

37 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
no_roots
no_roots
5 χρόνια πριν

Αυτό που έκανε ο συμφοιτητής δεν είναι καθόλου “στιγμιαία βλακεία”. Είναι κάτι που χρειάστηκε σκέψη και συγκεκριμένες ενέργειες που καθόλου “στιγμιαίες” δεν ήταν. Εδώ μιλάμε για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και θεωρώ πως αν ο συγκεκριμένος τη γλιτώσει έτσι απλά, πολύ πιθανό να το ξανακάνει στο μέλλον. Φυσικά και να πας το θέμα στη συνέλευση των καθηγητών. Αν χάσει τη χρονιά δεν θα είναι από δική σου υπαιτιότητα, αλλά από τη δική του πολύ συγκεκριμένη πράξη κλοπής. Μπορεί μια άλλη κοπέλα στη θέση σου να μην είχε το θάρρος να το ψάξει τόσο και να έμενε με το παράπονο της μονάδας.… Διαβάστε περισσότερα »

No bread, cake
No bread, cake
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  no_roots

Αν θεωρείς χαλαρή αντιμετώπιση την μονάδα και την παραπομπή σε συμβούλιο για να επιβάλει έναν χρόνο παύσης από τη σχολή, δεν μας το δίνει η ερώτηση, αλλά ξέρεις πολλοί άνθρωποι νοικιάζουν και πληρώνουν ένα σωρό λεφτά για έναν χρόνο σπουδών, ακόμα και στην Ελλάδα. Επίσης ο καθηγητής προφανώς κοιτάει να βγάλει τον εαυτό του και τη σχολή έξω, μήνυση σημαίνει τηλέφωνα με αστυνομία, καταθέσεις σε γραφεία και έρευνες αστυνομικών στη σχολή. Επίσης σημαίνει κόπο και χρήμα, τα οποία επειδή εσύ δεν θα δώσεις δεν σημαίνει ότι μπορείς ελεύθερα να τα προτείνεις σε έναν νέο άνθρωπο. Όσον αφορά την προσπάθεια υπαγωγής… Διαβάστε περισσότερα »

no_roots
no_roots
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  No bread, cake

Μα καθόλου δεν μίλησα για μήνυση. Χαλαρή αντιμετώπιση θεωρώ το γεγονός της ΜΗ παραμπομπής στη συνέλευση των καθηγητών και το ρίξιμο της μπάλας στη γράφουσα (“Ο ίδιος δεν είχε σκοπό να κάνει κάτι…). Η γράφουσα μας λέει: “ο καθηγητής με ενημέρωσε πως μπορώ να πάω το θέμα στη συνέλευση καθηγητών και ενδεχομένως ο φοιτητής να χάσει χρόνο” και αυτό την προτρέπω να κάνει.

Σκιάς όναρ άνθρωπος
Σκιάς όναρ άνθρωπος
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  No bread, cake

Να γιατί χρειάζεται η αρνητική ψήφος στα σχόλια. Ας απαντήσω όμως στη no bread, cake. Εκείνος δεν ενδιαφέρθηκε στο ελάχιστο για τον κόπο της κοπέλας που έστειλε την ερώτηση. Συνειδητά αδιαφόρησε θέλοντας να διευκολύνει τον εαυτό του. Ας χάσει λοιπόν μία χρονιά και ας πληρώνουν οι γονείς του σπίτι ή ας μην πληρώνουν και ας δυσκολευτεί να συνεχίσει, μόνος του τα έκανε σαλάτα, μόνος του έμπλεξε, μόνος του το προκάλεσε. Ας φάει το αγγουράκι όπως του πρέπει, να καταλάβει τι εστί κόπος και τι εστί συνέπειες.

No bread, cake
No bread, cake
5 χρόνια πριν

Δεν το έπιασα βέβαια με το προσωπικό μιας και δεν βλέπω που διαφωνούμε. Ο καθηγητής θεώρησε ότι ένιψε τας χείρας του με την μονάδα και μετά τη διόρθωση του βαθμού της κοπέλας. Δικαίωμα του να βάλει ότι κύρωση θέλει, όπως και δικαίωμα της κοπέλας να το κυνηγήσει παραπάνω. Άλλωστε αυτή είναι το θύμα της λογοκλοπής, όχι ο καθηγητής ούτε η σχολή. Ας αποφασίσει η ίδια μεταξύ παραπομπής ή άλλης οδού, δε χρειάζεται να περιμένει από το πανεπιστήμιο να αντιδράσει. Άλλωστε μια χαρά το ίδιο δεν την προστάτευσε…

Louk Ritia
Louk Ritia
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  no_roots

no_roots συμφωνώ απολύτως! Μου ήρθαν στο μυαλό περιπτώσεις όπου νεαρός βίασε μια κοπέλα και όλοι λένε “είναι κρίμα να καταδικασουμε το μέλλον του για ένα λάθος”. Όχι παιδιά, να το καταδικασουμε, λάθος από λάθος διαφέρει αλλά κάποια λάθη δε δικαιολογουνται. Και όσο μένουν ατιμωρητα τέτοια γεγονότα όπως της κοπέλας στην ερώτηση, τόσο θα διαιωνιζεται αυτή η κατάσταση. Η κάθε πράξη έχει κι ένα τίμημα. Το να πάρει απλώς μονάδα δεν είναι αρκετό. Ο καθηγητής τραγικοτερος του φοιτητή. Να το προχωρήσεις το θέμα άμεσα.

dex_
dex_
5 χρόνια πριν

Εδώ η σχολή σας είναι αφελής. Φαντάζομαι ότι για να μπορεί να δει την εργασία σου κάποι@, τοτέ μπορεί να δει και το όνομα σου και τον αριθμό μητρώου σου, δηλαδή προσωπικά δεδομένα. Να βρεις έναν καλό δικηγόρο και να μυνήσεις τη σχολή. #GDPR

δε σου λέω!
δε σου λέω!
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  dex_

Τωρα όντως; Το όνομα και τον αριθμό μητρώου προφανώς και τον ξέρουν όλοι, αφού όταν βγαίνουν βαθμολογίες από τα μαθήματα αναρτώνται έξω από τα γραφεία, τουλάχιστον έτσι γινόταν μέχρι πριν μερικά χρόνια. Σιγά το προσωπικό δεδομένο, δεν ξέρουν οι συμφοιτητές μας το ονοματεπώνυμο μας; Να μηνύσεις τη σχολή για ποιο πράγμα; Όσο για το σύστημα αυτό που ανεβάζεις τις εργασίες και ο καθένας μπορεί να δει του άλλου, το είχαμε κι εμείς στο μεταπτυχιακό, και πολύ συχνα παίρναμε ιδέες από τις εργασίες των αλλων (όχι βέβαια να αντιγράψουμε ξεδιάντροπα ολόκληρη εργασία). Δεν άκουσα ποτέ κάποιον να κάνει κάτι τοσο χοντρο.… Διαβάστε περισσότερα »

dex_
dex_
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  δε σου λέω!

Όπως το έχω καταλάβει εγώ, από την ελάχιστη εκπαίδευση που έλαβα στα πλαίσια της δουλείας μου, το να αφήνεις σε κοινή θεά δύο πράγματα που μπορούν να οδηγήσουν σε ταυτοποίηση κάποιου προσώπου (όνομα και αφμ ας πούμε) είναι παράνομο από τον Μάιο που μας πέρασε. Οπότε, άσχετο από την εργασία, (θα μπορούσε να) έχει νομικό πάτημα για να κάνει μεγάλο χουνέρι (που θα επρεπε να κάνει ο φοιτητικός σύλλογος).
Και όχι, παρά την κοινή πεποίθηση, προσωπικό δεδομόνο δεν είναι μόνο αν πιστεύουμε στις νεράιδες.

dex_
dex_
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  δε σου λέω!

Θενξ

leas
leas
5 χρόνια πριν

Στην Αγγλία εμείς ρίχναμε τις εργασίες σε μεγάλο ειδικό κουτί με σχισμή εισόδου, που σου έβγαζε χαρτάκι με την ώρα και μέρα παράδοσης για να πιστοποιείται πως είσαι εντός προθεσμίας.

Τους πάω τους Άγγλους, για πολλά!

Vasilis
Vasilis
5 χρόνια πριν

Ε όχι και στιγμιαία βλακεία. Ήξερε πολύ καλά τι έκανε. Θα το πας στη συνέλευση και βάλε κι ένα δικηγόρο να δείτε τι μπορείτε να κάνετε νομικά σε αυτή την περίπτωση. Αυτό σε οποιοδήποτε σοβαρό πανεπιστήμιο είναι αιτία διαγραφής. Κανονικά πρέπει να διαγραφεί, αλλά είμαστε στην Ελλάδα και το θεωρώ απίθανο. Πρέπει να δημιουργηθεί, ωστόσο, ένα προηγούμενο, για να καταλάβουν όλοι τι θα πάθουν σε κάποια ανάλογη περίπτωση.

Εντελβάις
Εντελβάις
5 χρόνια πριν

Σε αντίστοιχες περιπτώσεις στη δική μου σχολή πάντως ο φοιτητής έχανε το δικαίωμα να δώσει το μάθημα για 2 εξεταστικές. Δίκαιο μου φαίνεται, το να μην έχει καμία επίπτωση είναι τρομερά άδικο για όλους τους υπόλοιπους που διάβασαν και προσπάθησαν. Ο συγκεκριμένος δεν είναι καν έξυπνος, απορώ πώς θα έχει περάσει και τα υπόλοιπα.

Ικμάδα
Ικμάδα
5 χρόνια πριν

Γιατί να μη χάσει ένα χρόνο από τη σχολή;;;;;;;;;;;;;;
Ίσως σ’ αυτό το χρόνο αναζητήσει μια καλύτερη εκδοχή του εαυτού του..

Κοτόπουλο με μπάμιες
Κοτόπουλο με μπάμιες
5 χρόνια πριν

Κανονικά ο καθηγητής θα τον πήγαινε κατευθείαν πειθαρχικό αλλά θέλει να προστατέψει το ίδρυμά του από τις ποινές της ανοργνωσιάς τους. Αποκλείεται να μην θυμωσε που ο άλλος τον κοροιδεψε κατάμουτρα με την αντιγραφή.Η λογοκλοπή είναι μέγιστο αδίκημα στους πανεπιστημιακούς κύκλους.
Εχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να το λέω…Ομελέτα χωρίς να σπάσεις αυγά ΔΕΝ γίνεται!Κάποιος,κάποια στιγμή πρέπει να κάνει μια αρχή σ’αυτό το χάος της χώρας μας.Έστω κάτι μικρό,έστω μόνο μία φορά.Κι ας θεωρηθεί υπερβολικός.Σε σοβαρές χώρες θα ήταν αυτονόητο.Όχι,μην το αφήσεις,βάλε δικηγόρο και μην κάνεις πίσω.

Εύα Ευσταθιάδου
Εύα Ευσταθιάδου
5 χρόνια πριν

Φυσικά και να πας στην συνέλευση. αυτο που έκανε ηταν πολύ ασχημο και απολυτως προμελετημενο.

Rainbow
Rainbow
5 χρόνια πριν

Να χάσει την χρονιά του , έπρεπε να φτάσει μέχρι τη διπλωματική για να καταλάβει τι σημαίνει λογοκλοπή; Αν το έκανε στη διπλωματική ,δεν θέλω να φανταστώ τι έκανε στα άλλα πτυχία του …

mongrel
mongrel
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Rainbow

Η κοπέλα λέει ότι ήταν μάθημα μικρότερου έτους, οπότε, κατά πάσα πιθανότητα ο άλλος δεν είναι στο πτυχίο (και μάλλον δεν τη γνώριζε και ίσως γι αυτό επέλεξε τη δική της εργασία αντί για κάποια από το έτος του).

Να το καταγγείλεις στη συνέλευση καθηγητών, κυρίως για να μπουν κάποιες δικλείδες ασφαλείας στο σύστημα, η περεταίρω τιμωρία του θα εξαρτηθεί από αυτούς και φαντάζομαι θα έχει και τη δυνατότητα να απολογηθεί.

No bread, cake
No bread, cake
5 χρόνια πριν

Δεν χρειαζόταν ο GDPR για να μας δείξει την ανηθικότητα και την παρανομία του παραπάνω τύπου. Αυτό που περιγράφεις είναι ήδη από το 1997 ποινικοποιημένο, μόνο που σε αυτά υπάρχει μεγάλη επιείκεια, δεδομένου ότι δημόσιο να τιμωρεί δημόσιο για πλημμέλειες και ανοργανωσιά… καταλαβαίνεις. Το ίδιο ισχύει και με τον φοιτητή. Ναι, να κάνεις αγωγή και να την στρέψεις και στους δύο, ιδίως στη σχολή για ελλιπή φύλαξη των προσωπικών σου δεδομένων. Και προσωπικά δεδομένα δεν είναι μόνο τα στοιχεία, είναι και η εργασία σου. Μιλάμε για λογοκλοπή. Αυτό που ήθελε να σου πει ο καθηγητής είναι ότι, αν δεν σου… Διαβάστε περισσότερα »