in

Αγαπητή «Α, μπα»: Οι πελάτες μου περιμένουν από εμένα να ξέρω τα πάντα

Είμαι τόσο κουρασμένη

Αγαπητή Α,μπα. Είμαι 35 χρονών είμαι αρχιτέκτονας και νιώθω ότι είμαι τόσο κουρασμένη σαν να δουλεύω μια ζωή. Τα πάω αρκετά καλά, έχω τη δική μου δουλειά, αλλά νιώθω ότι πρέπει να δουλεύω 15 ώρες τη μέρα για να ανταπεξέλθω ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

8665cf89a9f2c4a999e4731205f94eaa

Αγαπητή Α,μπα. Είμαι 35 χρονών είμαι αρχιτέκτονας και νιώθω ότι είμαι τόσο κουρασμένη σαν να δουλεύω μια ζωή. Τα πάω αρκετά καλά, έχω τη δική μου δουλειά, αλλά νιώθω ότι πρέπει να δουλεύω 15 ώρες τη μέρα για να ανταπεξέλθω. Όλη μέρα ή δουλεύω ή διαβάζω και σχετικά πρόσφατα απέκτησα παιδί. Διαβάζω για τη νέα νομοθεσία, διαβάζω για τα υλικά, διαβάζω για νέα στον κλάδο, διαβάζω, διαβάζω, διαβάζω, και συνεχώς νιώθω ότι αν δεν το κάνω μένω πίσω γιατί οι πελάτες μου περιμένουν από εμένα να ξέρω τα πάντα, από τους όρους δόμησης του οικοπέδου τους, μέχρι ένα κτίριο που είδαν στο τελευταίο τους ταξίδι στο Ρέικιαβικ, ή μια καρέκλα ενός σχεδιαστή που δεν θυμούνται ακριβώς ποια είναι ούτε τον σχεδιαστή θυμούνται αλλά τους άρεσε, ή θέλουν να κάνουν φιλοσοφική κουβέντα για την αρχιτεκτονική του Μάτσου Πίτσου. Ένα μου κομμάτι αγαπά τόσο πολύ να μαθαίνει συνεχώς αλλά είναι τόσο αχανής η γνώση και το ίδιο το πεδίο που μου μένει μια αίσθηση ανεπάρκειας και το ερώτημα “μήπως δεν είμαι αρκετά καλή;”. Έχω δοκιμάσει να πω: “αυτό δεν το γνωρίζω” και είναι πραγματικά αποκαρδιωτικό το βλέμμα του συνομιλητή που περιμένει από μένα να τα ξέρω όλα, οπότε έχω υιοθετήσει ένα ύφος: “Ναι, το γνωρίζω, μίλα μου γι’αυτό” θέτοντας ταυτόχρονα ερωτήσεις στον συνομιλητη, και εννοείται ότι το πρώτο πράγμα που κάνω με το που θα τελειώσει η συνάντηση είναι να καθίσω να μάθω και γι’αυτό (ή πολλές φορές το έχω googlάρει επιτόπου υποχθόνια). Αυτό που θέλω τελικά να ρωτήσω είναι το εξής: Είναι τόσο δύσκολο όντως ή είμαι εγώ ανεπαρκής που αγκομαχάω; Έχεις κάποια συμβουλή για το πώς να συστηματοποιηθεί καλύτερα το διάβασμα; Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου.

Ξέρω πολύ καλά τον μηχανισμό που κάνει τους αρχιτέκτονες να νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα, αλλά αν διαβάζεις δεκαπέντε ώρες την ημέρα προσπαθώντας να γίνεις γκουγκλ, τότε φοβάμαι ότι έχεις πιστέψει την δοξασία και σου αρέσει η ιδέα ότι πραγματικά μπορεί κάποτε να τα ξέρεις όλα. Σου αρέσει ο ρόλος.

Και τι έγινε αν ο άλλος έχει αποκαρδιωτικό βλέμμα; Είναι αυτός λόγος για να μην πεις την αλήθεια όταν δεν ξέρεις κάτι; Δεν είσαι επαγγελματίας επειδή τα ξέρεις όλα, αλλά επειδή έχεις τις βάσεις που σου επιτρέπουν να ξέρεις πού να ψάξεις για να απαντήσεις σωστά τις ερωτήσεις που σου κάνουν. Υπάρχουν πράγματα που θα έπρεπε να ξέρεις, αλλά δεν είσαι εγκυκλοπαίδεια. Για τα υπόλοιπα μπορείς να λες «θα το ψάξω και θα σας πω».

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

13 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Open S
Open S
5 χρόνια πριν

Το ίδιο συμβαίνει σε αρκετούς τομείς που πρέπει να δείξεις πως είσαι ενήμερος για όλα. Όταν οι συνομιλίες γίνονται από το τηλέφωνο έχω ανοιχτό το google στις εικόνες και πληκτρολογώ ταυτόχρονα. Μια εικόνα χίλιες λέξεις. Όταν είναι κατ’ ιδίαν, λέω αυτό που προτείνει η Λένα με μία διαφορά: Δεν λέω “θα το ψάξω και θα σας πω”, λέω “θα το κοιτάξω και θα σας πω” ή “θα το μελετήσω και θα σας πω” ή “θα κάνω μια μικρή έρευνα και θα σας πω”. Το ” θα ψάξω” έχει μια μικρή αγωνία μέσα του που την αποφεύγω σε συναντήσεις όπου ο… Διαβάστε περισσότερα »

mm
mm
5 χρόνια πριν

Ένας «μεγάλος αρχιτέκτονας» θα απαντούσε «Δεν το ξέρω» με ύφος «Φυσικά και δεν ασχολούμαι με θέματα του συρμού» και θα έκανε τον συνομιλητή του να του ζητήσει συγνώμη που δεν μπορεί να φτάσει το επίπεδό του. Οπότε εκεί είναι το πρόβλημά σου, στο απολογητικό σου ύφος. Προσπάθησε να βρεις απαντήσεις που θα σου δώσουν χρόνο και θα φέρουν την συζήτηση στο γνωστικό σου τομέα: «Καλά οι καρέκλες είναι το τελευταίο που θα ψάξουμε, άλλωστε τα έπιπλα αλλάζουν πιο εύκολα από τη διαρρύθμιση» ή «Είναι ωραίο που έχετε ένα στυλ στο μυαλό σας, αλλά πρέπει να το προσαρμόσουμε στο μπάτζετ και… Διαβάστε περισσότερα »

NANA KOMSI
NANA KOMSI
5 χρόνια πριν

Εγώ πάντως εντυπωσιάστηκα πολύ που ψάχνεις τα πάντα και θέλεις να τα ξέρεις όλα. Κουραστικό βέβαια. Πρέπει όμως να είσαι πολύ καλή στη δουλειά σου.

Μακαρονοτέρας, το αληθινό
Μακαρονοτέρας, το αληθινό
5 χρόνια πριν

Εγώ (ως πολιτικός μηχανικός, που προφανώς ΟΦΕΙΛΩ να γνωρίζω τα πάντα) βρήκα την υγειά μου όταν αποφάσισα πως πολύ απλά ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να γνωρίζω τα πάντα και να ασχολούμαι επαγγελματικά με τα πάντα. Και ησύχασα. Αποφάσισα πως θα ασχολούμαι και θα παρακολουθώ 5-6 πεδία του μηχανικού και για τα υπόλοιπα θα έχω εξωτερικούς συνεργάτες. Το αποτέλεσμα είναι ότι έχω γίνει καλύτερη στη δουλειά μου, στα πεδία που έχω επιλέξει, και έχω και χρόνο να ενημερώνομαι για τις εξελίξεις πάνω σε αυτά. Και αν με ρωτήσουν κάτι που δεν ξέρω η λύση είναι απλή: Αρχικά απαντώ κάτι που ξέρω, λίγο σχετικό… Διαβάστε περισσότερα »

_the_queen
_the_queen
5 χρόνια πριν

Δεν γίνεται να τα ξέρουμε όλα και οι άνθρωποι που περιμένουν από διάφορους επαγγελματίες να γνωρίζουν όλα όσα σχετίζονται με το επάγγελμα τους μάλλον δεν έχουν ρεαλιστικές απαιτήσεις. Θα ήταν πολύ βολικό ο καθένας από εμάς να είναι μία κινητή εγκυκλοπαίδεια σε έναν τομέα αλλά δυστυχώς δεν είμαστε ρομπότ. Εγώ όποτε δεν ξέρω κάτι σχετικά με το επάγγελμα μου κάνω σα να είναι το πιο φυσικό πράγμα του κόσμου, γιατί στην τελική αφιερώνω ένα χρόνο Α στην δουλειά μου και τον υπόλοιπο στη ζωή μου και όχι το αντίστροφο.

Ταλ_εμε
Ταλ_εμε
5 χρόνια πριν

Όχι δεν είσαι υποχρεωμενη να ξέρεις την καρέκλα του σχεδιαστή. Είσαι υποχρεωμένη να ξέρεις που θα μπει η κολώνα του σπιτιου ώστε να μην πέσει. Οφείλεις να γνωρίζεις καλά την επιστήμη σου ώστε να εμπνέεις εμπιστοσύνη στους πελάτες σου. Κι ας μην ξέρεις ποιος έχτισε τις πυραμίδες δε πειράζει. Δε φαντάζεσαι (αν και σίγουρα ξέρεις) τι απαιτήσεις μπορούν να έχουν οι άνθρωποι όταν αποκτουν αυτήν οικονομικοκρατούμενη σχέση επιχειρηματίας πελάτης. Μάθε να φιλτράρεις τι έχει ουσία να γνωρίζεις και τι όχι. Δεν είναι κακό να μη ξέρεις κατι αλλα να το μαθαίνεις μόνο όταν χρειαστεί. Όσο για το βλέμμα που λες… Διαβάστε περισσότερα »

Chachacha
Chachacha
5 χρόνια πριν

Δίκιο έχει η Λένα. Η διαφορά του μηχανικού από τον πρακτικό είναι ότι ο πρώτος δεν χρειάζεται να μαθαίνει απ’εξω τα πάντα, αν κάτι δεν το γνωρίζει μελετά και το βρίσκει. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να γνωρίζεις τα πάντα, αλλά ότι μπορείς αν χρειάζεται να τα μάθεις. Αν η πολυθρόνα λοιπόν είναι τόσο σημαντική, τότε μάθε για αυτήν, αλλά αν ο πελάτης σου απλά θέλει να πει κάτι απλά για χάρη της συζήτησης, άφησέ τον να σου πει.

Ασκαρδαμυκτί!
Ασκαρδαμυκτί!
5 χρόνια πριν

Κατ’ αρχάς δεν χρειάζεται να αποδείξετε σε κανέναν ότι είστε ο φωτεινός παντογνώστης. Αν ναι, ίσως θα έπρεπε να αναρωτηθείτε “γιατί” είναι τόσο σημαντικό για εσάς να τα γνωρίζετε όλα…
Επειδή και στη δική μας δουλειά οι πελάτες (και οι επίδοξοι πελάτες) έχουν παρόμοιες προσδοκίες και απαιτήσεις, συνήθως τους απαντώ: “Για να σας απαντήσω υπεύθυνα, θα πρέπει να το ψάξω περισσότερο γιατίη κάθε υπόθεση έχει τις ιδιαιτερότητές της. Αν οι απαντήσεις ήταν τόσο απλές και αυτόματες όσο φαντάζεστε, ο καθένας θα μπορούσε να γίνει δικηγόρος ή και δικαστής απλά έχοντας από έναν πολυκώδικα και ένα νομικό λεξικό σε κάθε τσέπη!”

Elda
Elda
5 χρόνια πριν

Είστε πολύ νέα (σε ηλικία και στο επάγγελμα) για να τα ξέρετε όλα. Οι περισσότερες γνώσεις έρχονται δουλεύοντας, δηλαδή μια ζωή, σε κάθε τομέα. Εξάλλου μετά από χρόνια, θα επαναλαμβάνονται οι ίδιες ερωτήσεις. Κάτι που βοηθάει είναι να είστε συνδρομήτρια σε κάποιο καλό περιοδικό του κλάδου σας. Μπράβο που κάνετε τόση προσπάθεια και σας ενδιαφέρει να είστε ενημερωμένη επαγγελματίας!

Entropy
Entropy
5 χρόνια πριν

Ας αναλογιστούμε και την περίπτωση του γιατρού, την περίπτωση του πιλότου, την περίπτωση του μηχανικού που θα μας φτιάξει το αυτοκίνητο?
Εκεί, δύσκολα συγχωρούμε άγνοια και λάθη!!!