Ίσως το θέμα για το οποίο σου γράφω να είναι κάπως γελοίο,κάπως παραπονιαρικο ή και προτροπή αν θες το λες και δεν ξέρω αν υπάρχει ερώτηση συγκεκριμένη (αν και υπάρχει μία), αλλά ρε Λένα από την δουλειά μου υποτίθεται ότι σχολούσα σήμερα 21:15 και τώρα που επιτέλους έφυγα είναι 21:47 εξαιτίας της ανοησίας κάποιων ανθρώπων που πάνε να ψωνισουν τελευταία στιγμή. Και όχι δεν θα πληρωθώ την υπερωρία και ούτε ευχαριστώ θα ακούσω και ήδη έχω αργήσει να πάω στο παιδί μου αφού έχασα το λεωφορείο των 21:30 και περιμένω στην στάση το επόμενο το οποίο θα φτάσει στις 22:15 παρακαλώ και θα είμαι σπίτι γύρω στις 22:35.Και όχι δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό και συνεχώς μέσα μου βρίζω και τα αφεντικά μου (πολυεθνική αλυσίδα καταστημάτων) αλλά και αυτούς τους γελοίους ανθρώπους που εκτός του ότι έρχονται για ψώνια τελευταία στιγμή συνήθως έχουν ύφος 40 καρδιναλιων και ρωτάνε κιόλας κλεισατε; δύο πράγματα θέλω και γυρίζουν για κανένα μισάωρο μέσα στο κατάστημα. Και ναι ρε Λένα το έχω συζητήσει πολλές φορές με τους προϊστάμενους μου αλλά για πολυεθνική μιλάμε που η απάντηση είναι άμα δεν σ’αρεσει φύγε πολλοί θέλουν δουλειά(όχι βέβαια ότι δεν συμβαίνει αυτό και σε άλλες δουλειές έτσι; Κι όχι ότι δεν συνέβαινε από πάντα και ρώτα κυρίως τις ταμιες να σου πουν που πάντα φεύγουν τελευταίες και φυσικά με απλήρωτες τις οποιες υπερωρίες). Και αναρωτιέμαι, μπορεί να αλλάξει άραγε ποτέ αυτό; Από πάντα θυμάμαι την μαμά μου να μου λέει να μην πηγαίνω ποτέ για ψώνια τελευταία στιγμή γιατί κι αυτοί οι άνθρωποι μια οικογένεια ή και φίλους έχουν που κάπου τους περιμένουν και δεν είναι ανάγκη να τους καθυστερούμε εμείς οπότε ότι θες πήγαινε πολύ πολύ νωρίτερα κι αν δεν μπορείς άστο για άλλη μέρα. Γιατί ρε Λένα οι περισσότεροι δεν έχουν αυτήν την νοοτροπία; Εγώ αυτό το τηρώ από πλευράς μου.Ισως επειδή είμαι και σε αυτή την πλευρά, δεν ξέρω, αλλά ποτέ δεν θα πάω να ψωνίσω κάπου μετά τις 20:30 όταν λέει ότι κλείνει στις 21:00 γιατί δουλεύουν άνθρωποι σαν κι εμένα. Έπειτα αυτή την στιγμή και περιμένοντας το λεωφορείο να σε ρωτήσω βρε Λένα τι συμβαίνει σε αυτόν τον τομέα εκεί έξω όπου ζεις εσύ; Κλείνουν στην ώρα τους ή ο κόσμος κι εκεί είναι ότι να’ναι και οι συνάδελφοι ανά τον κόσμο είναι αναλώσιμοι; Από πλευράς μου οφείλω να σου πω ότι η επιθεώρηση εργασίας όσες φορές κι αν τηλεφώνησα και όσες φορές αν έκανα καταγγελία δεν κούνησε ούτε το μικρό της δαχτυλάκι. Ούτε μια νύξη επί του θέματος δεν έκανε στην εν λόγω εταιρία ουτε τίποτα και σε καταγγελία μου σε ένα γνωστό blog καταγγελιών, απειλήθηκα από την εν λόγω εταιρία με μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση. Σε ευχαριστώ έστω αν με διάβασες ρε Λένα. Σου στέλνω την αγάπη μου και τα φιλιά μου.
Δεν έχω απάντηση, βάζω το κείμενο για να είμαστε όλοι λίγο πιο ενημερωμένοι άρα και πιο προσεκτικοί.
Ως τώρα πίστευα ότι μέσα στο ωράριο ενός ταμία περιλαμβάνεται και ο χρόνος για να κλείσει ένα μαγαζί, που σημαίνει ότι αν το μαγαζί κλείνει 21.00 το ωράριο των υπαλλήλων τελειώνει στις 21.30 ας πούμε (και φυσικά πληρώνονται για αυτό).
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Αγαπητή γραφούσα!!!!
Σου υπόσχομαι ότι δεν θα ξαναμπώ σε μαγαζί μετά τις 20:30… και θα παρακινήσω και τους γύρω μου!!!
Αχ αυτή την ερώτηση μπορούσα άνετα να την έχω γράψει εγώ. Περιστατικά που έχουν συμβεί στο μαγαζί που δουλεύω τώρα, αλλά και πιο παλιά. ΤΟΠ 3: 1) ήταν Κυριακή κανονικά κλείναμε 8, κλείσαμε 9,30. Τα παντζούρια είχαν κλείσει, τα ταμεία το ίδιο, η μουσική, τα φώτα όλα κλειστά, είχαμε ενημερώσει τους πελάτες με όλους τους τρόπους, αλλά όχι εκείνοι συνέχιζαν να τριγυρνούν στους διαδρόμους χωρίς να αγοράζουν τίποτα. 2) Ανοίξαμε λίγο την πόρτα να πετάξουμε τα σκουπίδια και μπήκαν μέσα δυο οικογένειες φίλοι με τα παιδιά τους. 3) ενας τυπας μονος του που γύριζε ολο το μαγαζι και ελεγχε ολα… Διαβάστε περισσότερα »
Σε εμάς δεν επιτρέπεται να πούμε οχι δυστυχώς
Απαράδεκτοι όλοι τους!!!
Σε πολλές περιπτώσεις όντως κλείνουν τις πόρτες αλλά αν μπεις 20:58 ποιά η διαφορά; Τι ώρα δηλαδή θα τελειώσει κάποιος που θα μπει τότε;
Τυπικά το ωράριο είναι μέχρι τις 21:00 αλλά θα πρέπει ο καθένας μας να μπαίνει στη θέση του εργαζόμενου και να σκέφτεται αν θα ήθελε αυτός να μένει μέχρι αργά απλήρωτος.
Πρώτη φορά βλέπω την α,μπα τόσο εκτος πραγματικότητας. Εννοείται πως δεν πληρώνεσαι για το χρόνο που κάθεσαι να συμμαζέψεις. Έχεις μία συμφωνία που συμπεριλαμβάνει τα πάντα. Αυτό που μου κάνει εντύπωση με την περίπτωση της φίλης είναι πως αυτό συμβαίνει σε πολυεθνική. Αυτές συνήθως κλείνουν ακριβώς στο ωράριο. Τα μικρά μαγαζιά έχουν τεράστιο πρόβλημα. Στην ελλάδα που έιχαμε και σπαστό ωράριο τύχαινε νε φεύγει η άλλη στις 3μιση από το μαγαζί κι εγώ στις 5 να πρέπει να ξανανοίξω. Ή βράδυ, ειδικά καλοκαίρι που ο κόσμος βγαίνει αργά, νωρίτερα από τις 10 και μισή ήταν σπάνιο να κλείσουμε. Δεν έχει… Διαβάστε περισσότερα »
Ρε συ luckystrike με μπέρδεψες, λες ότι δεν πληρώνεσαι για το χρονο που κάθεσαι να συμμαζέψεις ενώ πιο κάτω λες ότι αν μείνετε παραπάνω κοστίζετε λεφτά. Αυτό ισχύει εννοείς για τις μεγάλες επιχειρήσεις; Για τις μεγάλες αλυσίδες, η λύση είναι όπως λέει η Joan_Twist πιο κάτω (το ίδιο γίνεται και εδώ στην Ολλανδία) να υπάρχει σεκιούριτι στην πόρτα που δεν αφήνει νέους πελάτες να μπουν ένα τεταρτο πριν το κλείσιμο. Για τα μικρά καταστήματα δεν ξέρω. Καλό είναι να είμαστε τουλάχιστον προσεκτικοί. Δεν πάω πλέον ποτέ τελευταία στιγμή γιατί όσες φορές το έχω κάνει, είδα την απελπισία στο βλέμμα των… Διαβάστε περισσότερα »
Βρε στην Ελλάδα δεν το πληρωνόμασταν. Εδώ το πληρωνόμαστε. (Αγγλία). Έχεις δίκιο. Κακώς θεώρησα πως όλοι γνωρίζουν οτι δουλεύω στην Αγγλία. Στην επιχείρηση που είμαι τρέχουμε να προλάβουμε. Ο χρόνος είναι χρήμα στην κυριολεξία
δουλεύοντας παλιά σε αλυσίδα καταστημάτων καφέ, όντως μας δινόταν χρόνος (αναλόγως την κίνηση του εκάστοτε καταστήματος και το μέγεθός του) να μαζέψουμε το μαγαζί αφού είχαμε κλείσει. φυσικά με την πάροδο του χρόνου, ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας από το κλείσιμο του καταστήματος μέχρι τη λήξη ωραρίου μας μειωνόταν και εννοείται αρχίζαμε τις καθαριότητες από πολύ νωρίτερα με σκοπό να έχουμε απλά να κλείσουμε ταμεία και να κάνουμε ό,τι τελευταίο μετά το κλείσιμο και συνήθως ήμασταν ΟΚ εκτός ενα γινόταν κάποια καταστροφή.
Εμάς κλείνουν όλα τα ταμεία για πληρωμή με μετρητά εκτός από ένα μισή ώρα πριν τουλάχιστον. Οπότε ξεκινάει το μέτρημα από νωρίς και μένει μλονο ένα ταμείο για καταμέτρηση. Τα υπόλοιπα μένουν ανοιχτά μόνο για πληρωμές με κάρτα που είναι και οι περιααότερες. Οπότε μισή ώρα είκοσι λεπτά μετά το κλείσιμο αν όλα έχουν πάει καλά έχει φύγει κι ο τελευταίος.
Η α μπα δεν είναι εκτός τόπου κ χρόνου . Οσες φορές έχω δουλέψει μας πλήρωναν κ το δεκαπενταλεπτο … Η πολιτική της εταιρείας είναι χάλια . Στα σούπερ μάρκετ αφήνουν μέχρι 8:50-55 με ένα ταμείο ανοιχτο . Ύστερα οι υπάλληλοι έχουν φύγει μέχρι 9:30 , δεν κάθονται παραπάνω .
Θα σας ξαναπρηξω για το zara, αλλά μιας και πολυεθνική, όταν κλείνουμε 8 η βαρδια μας κρατάει μέχρι τις 9. Γενικά πάντα είναι μια ώρα μετά την ώρα που κλείνουμε. Το ταμείο δε μπορεί να μετρήσει λεφτά μέχρι να φύγει και ο τελευταίος πελάτης και να κλείσουν τα ρολά. Τώρα ειδικά με τις εκπτώσεις σχεδόν τους παρακαλάμε να φύγουνε αλλά αν δούμε κάποιον να μπαίνει 5 λεπτά πριν κλείσουμε τα ρολά, τους λέμε ευγενικά ότι κλείνουμε και δεν θα προλάβουν να αγοράσουν κάτι γιατί έχει ουρά στο ταμείο. Ωστόσο αν για οποιοδήποτε λόγο δεν έχουμε τελειώσει το συμμάζεμα, ή έχουμε… Διαβάστε περισσότερα »
Πόσο το χάρηκα όταν στη γνωστή αλυσίδα σουπερμάρκετ που δεν ανοίγει ποτέ την Κυριακή (φαρδιά-πλατιά θα το ‘γραφα, αλλά μη θεωρηθεί διαφήμιση) πήγα μια μέρα 8 παρά 5, νομίζοντας ότι κλείνουν 9 (ήταν Σάββατο, είχα ξεχαστεί) βρήκα κλειδωμένη πόρτα εισόδου, ρώτησα υπάλληλο “κλείσατε;” και μου απάντησε πολύ φυσικά “είναι 8” κι έφυγα. Ανθρωπιά, ρε παιδιά. Κανείς δεν πέθανε μια μέρα χωρίς καθαριστικό πατώματος και κορν φλέικς.
Σκλαβενίτης. Αγαπάμε Σκλαβενίτη για πολλούς λόγους. Κυρίως για το πώς φέρεται στους εργαζόμενους. There I’ve said it!
Ε, ναι 🙂
Όταν σχολούσα στις 8 και 9 το βράδυ, πολύ συχνά πήγαινα τελευταία στιγμή στο σούπερ μάρκετ γιατί δεν είχα τίποτα να φάω ή γιατί μπορεί να χρειαζόμουν οτιδήποτε. Σε κατάστημα ρούχων σπανιότατα (έως και ποτέ) έχω μπει 10 λεπτά πριν κλείσουν, όπως και δεν πάω σε εστιατόριο στις 12:00 τη νύχτα όταν ξέρω ότι 1 κλείνει η κουζίνα. Παρόλο που θεωρώ πολύ ανθρώπινο και κατανοητό το παράπονο σου από τη μεριά του εργαζόμενου, το θεωρώ παράλογο από τη μεριά του καταναλωτή. Όταν το ωράριο καταστήματος είναι το τάδε, σημαίνει ότι μπορώ να μπω μέχρι την τάδε ώρα μέσα. Το ότι… Διαβάστε περισσότερα »
Ξεκίνησα να γράφω πριν διαβάσω σχόλια και μετά είπα ας ρίξω μια ματιά.. Λοιπόν, θα έγραφα ΑΚΡΙΒΩς αυτά που γράφεις κι εσύ και δε θα άλλαζα ούτε κόμμα…!!! Εγώ είμαι η πελάτισσα που μπαίνει στα σούπερ μάρκετ 9 παρά 10 γιατί σχολάω 8:30 και 9 παρά 1 έχω βγει!! Αφού μας λένε πως είναι ανοιχτά μέχρι τις 9, ποτέ δεν έχω νιώσει άβολα.. Και ως καταναλώτρια δε νομίζω πως μετά από αυτό που διάβασα θα πηγαίνω μία ώρα νωρίτερα γιατί ο εργαζόμενος θα πρέπει να σχολάσει στην ώρα του.. Αφού μέχρι τις 9 μπορώ, μέχρι τις 9 θα πηγαίνω! Αυτά… Διαβάστε περισσότερα »
Πραγματικά αναρωτιόμουνα αν θα το δει κάποιος και από αυτή την οπτική! Σας ευχαριστώ και τις 2! Όχι τίποτα άλλο, αλλά μας λέει και ανόητους εμάς που πάμε τελευταία στιγμή για ψώνια, ό,τι δηλαδή καθόμασταν όλη την μέρα και είπαμε να δοκιμάσουμε το τελευταίο 15λεπτο να δούμε αν θα προλάβουμε τα ρολά ανοιχτά ή κατεβασμένα, να έχει suspense το super market, ας πούμε! Πόσο εγωκεντρικοί μπορούμε να γίνουμε πάντως! Για να μην κάνω εγώ 30 λεπτά υπερωρίας, κάτι που δεν μπορώ να συμφωνήσω με τον εργοδότη μου, κάτι που είναι μεταξύ μας, θα σας πω όλους εσάς ανόητους και μετά… Διαβάστε περισσότερα »
Άκους να θέλει να σχολάει ο άλλος στην ώρα του! Ακούς να δυσανασχετει να παραμείνει 30 λεπτά παραπάνω, ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ … Πραγματικά ο ορισμός του εγωκεντρισμού! Όλοι εσεις της τελευταίας στιγμής, που δεν είστε μονάδα, αλλά …ομάδα, που πάντα αφήνετε το κατάστημα… ακριβώς την ώρα κλεισίματος (που δεν συμβαίνει, διαφορετικά δεν θα δυσανασχετούσατε) , μάθετε ότι είναι τρομερά εκνευριστικό, να έχει πάει και 5 και ακόμα να χτυπάς ταμείο. Και αυτό να γίνεται καθε μερα. Έχουν πρηστεί τα πόδια σου απο την ορθοστασία, παρακαλάς να έρθει η ώρα να σχολάσεις μετά απο μια κατάκοπη μερα, αλλά φευ! Έχεις τ@ν κάθε… Διαβάστε περισσότερα »
Φριζαρισμένο μαλλί Κι εγώ κάθομαι υπερωρίες χωρίς να τις πληρώνομαι. Σου ζήτησα να μου λύσεις ποτέ το πρόβλημα; Είναι πολύ διαφορετικό να ζητάς να το κατανοήσουμε ως ανθρώπινο και πολύ διαφορετικό να το απαιτείς με το ύφος που το κάνεις. Αν έπρεπε να σου απαντήσω στο ίδιο ύφος θα σου έλεγα ότι, όπως λέει και ο λαός, αν δεν έχεις τα κ@καλα να διεκδικήσεις αυτά που δικαιούσαι, σκάσε και κολύμπα (εννοείται ότι δεν λέω σε εσένα προσωπικά να σκάσεις, η έκφραση το λέει). Στο πρόβλημα περιλαμβάνονται και τα 45 λεπτά που κάνει το λεωφορείο να έρθει. Μήπως να παίρναμε και… Διαβάστε περισσότερα »
Μπορεις να μου εξηγησεις σε πιο σημειο αναφερθηκα στην πληρωμη? Το υφος ειναι το ακριβως καταλληλο μετα το χαρακτηρισμο “εγωκεντρικοι” για τους υπαλληλους που τολμουν να θελουν να σχολασουν στην ωρα τους και να μην ταλαιπωρηθουν περαιτερω. Ειναι το πλεον καταλληλο, όταν ο άλλος θεωρεί οτι ειναι κατι σαν υποχρεωση μου τα 30 λεπτάκια της υπερωρίας, ειτε υπαρχει συμφωνια με το αφεντικο είτε οχι. Ας μην πεταμε το μπαλακι. Δεν ειναι διμερής η σύμβαση, υπαλληλος/αφεντικό, τελος. Αφορα και τους καταναλωτες και την συμπεριφορα τους. Και ναι, οταν ακομα και εκεινοι που ειναι στην ιδια κατασταση, δεν επιδεικνύουν την απαραιτητη ενσυναισθηση,… Διαβάστε περισσότερα »
Φριζαρισμένο μαλλί Σταματήστε να απαιτείτε να σας λύσει άλλος το πρόβλημα. Ειδικά όταν δεν είναι αυτός το πρόβλημα. Μου θυμίζεις λίγο μια φίλη έμπορο, που επειδή της αύξησαν το ενοίκιο στο μαγαζί, ανέβασε τις τιμές 50% σε μια νύχτα. Επειδή δεν “μπορούσε να συνεννοηθεί με τον ιδιοκτήτη του ακινήτου, επειδή δεν ήθελε να μετακομίσει γιατί που να τρέχεις τώρα” ζητούσε από τον πελάτη να της πληρώσει το ενοίκιο. Όταν σταμάτησα να ψωνίζω από το μαγαζί της και μου έκανε παράπονα, της εξήγησα ότι δεν μπορούσα να πληρώνω τις τιμές που είχε διαμορφώσει. Είχε το θράσος να θυμώσει που δεν την… Διαβάστε περισσότερα »
Φυλαξτε τις υποδειξεις και τις ακυρες συγκρισεις για πιο ταιριαστές περιπτώσεις. Δεν ανηκω στους εργαζομενους που πρεπει να σας εξυπηρετησουν και δεν υπερβαινω το ωραριο μου.
Το να σου ανεβασουν το ενοικιο, ειναι απολυτα στο χερι σου να μην το δεχτείς και να αναζητησεις άλλο χώρο με καλυτερους ορους. Απο ποτε θεωρείται επιτυχής η συγκριση αναμεσα σε εργοδοτη και εργαζομενο?
Επιστρεψτε καλυτερα σε κατι που σας ειναι πιο ευκολο: Να εντοπιζετε το θρασος στις θεσεις των αλλων, εκτος της δικης σας.
Δεν συνειδητοποιείς ότι αυτό που λες να κάνουμε, είναι αυτό που λέω κι εγώ στην κοπέλα να κάνει. Και το επαναλαμβάνεις κιόλας. 🙂
Μετα τις προγραμματικες δηλωσεις του ωχαδερφισμού, καταληξαμε σε έτερες υποδειξεις και… κοινους παρονομαστες. Whatever
Η σύγκριση δεν είναι ανάμεσα σε εργοδότη και εργαζόμενο. Είναι ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που επειδή δεν θέλουν να έρθουν αντιμέτωποι με τις συνέπειες μιας αντιπαράθεσης με αυτόν που τους δημιουργεί το προβλημα, ζητούν από τους άλλους (που δεν έχουν καμία σχέση με το θέμα) να τους λύσουν το πρόβλημα.
Μου λες να αλλάξω δουλειά αν δουλεύω πολλές ώρες ή να μη δεχθεί η έμπορος να της ανεβάσουν το ενοίκιο.
Σε τι διαφέρει η κοπέλα της ερώτησης; Να αλλάξει δουλειά αν δεν της φέρονται ανθρώπινα (σύμφωνα με τη δική σου λογική πάντα). Κατάλαβες;
Aloutero δεν χρειαζεται να εξηγεις το σημειο στο οποιο “συμφωνησαμε”, γιατι δεν εγινε ποτε. Οταν εχει περασει η ωρα και εσυ περιδιαβαινεις μεσα στο καταστημα, εισαι μερος του προβληματος, ανεξαρτητως ευθυνομετρου.
Αν επιλεγεις να πετας εργοδοτες και εργαζομενους στην ιδια ζυγαρια, I rest my case. Η δικη μου φαντασια δεν εφτασε μεχρι εκει. Σιγα μην προτεινα ελαφρα τη καρδία, σε εναν εργαζομενο, να παρατησει τα παροντα σκ@τ@, με αλλα ιδια. Οχι οτι εχει σημασια, να πεις κατι μετα απο τετοιες δηλωσεις.
Είναι σαν να μη διαβάζεις τι γραφω, οπότε rest your case.
Φριζαρισμένο μαλλί, τον εγωκεντρισμό τον ανέφερα εγώ και φυσικά δεν θα έλεγα ποτέ εγωκεντρικό κάποιον, επειδή δεν θέλει να δουλεύει υπερωρίες. Για μένα όμως όλη η ερώτηση μου βγάζει εγωκεντρισμό και το εξηγώ και στο παρακάτω μου σχόλιο:
https://ampa.lifo.gr/apantiseis/agapiti-a-mpa-o-kosmos-mpainei-sto-katastima-na-psonisei-teleytaia-stigmi/#comment-46301
Πανω στο σχολιο απαντησα….
Η πιο σωστή ερώτηση!
Το πρόβλημα δεν είναι τι ώρα θα μπεις, αλλά τι ώρα θα βγεις και σε τι κατάσταση θα είναι τα ράφια του καταστήματος, όταν φύγεις.
Εγώ ως υπεύθυνος άνθρωπος οφείλω να βγω από το κατάστημα μέχρι την ώρα που αυτο κλείνει. Συμφωνούμε!
Τώρα τα ραφια και τα ταμεία μετά… λες να ειναι και αυτο ευθύνη μου;
Τελικά με αυτή την ερώτηση και τις απαντήσεις σηκώνω τα χέρια ψηλά και ομολογώ πως δεν υπάρχει τελικά αυτο που λέγεται common sense!
Είναι στοιχειώδης ευγένεια κάποια πράγματα. Π.χ. καλό είναι να μη μετακινείς πράγματα από το ένα ράφι στο άλλο γενικά, πολύ περισσότερο 5′ πριν κλείσουν. Επίσης, σε μαγαζιά με ρούχα δεν είναι κακό να δείχνεις λίγη προσοχή στο πώς τα ξεδιπλώνεις. Δεν σου λέω να μην πάρεις αυτό που θες, αλλά δεν είναι ανάγκη, για να το πάρεις να φέρεις τούμπα όλη τη στοίβα. Εγώ πάλι από αυτή την ερώτηση και τις απαντήσεις διαπιστώνω ότι υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί να φαίνονται κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι αλλά έχουν ένα θέμα ακόμα με το καλάμι του πελάτη.
Το ότι η εταιρεία δεν πληρώνει υπερωρίες δεν είναι άλλο θέμα. Από τη στιγμή που γνωρίζουμε ότι η πλειοψηφία των εργαζόμενων δεν πληρώνεται υπερωρίες αν παραβιάσουμε το ωράριό τους, το να το κάνουμε είναι έλλειψη σεβασμού απέναντί τους. Όμως, ακόμα και αν πληρώνονται οι υπερωρίες, αυτό δε σημαίνει ότι ο υπάλληλος πρέπει καθημερινά να κάνει υπερωρία επειδή εμείς μπαίνουμε στο μαγαζί τελευταία στιγμή. Αν δεν προλαβαίνουμε το ωράριο του super market, μπορούμε να πάμε σε ένα άλλο μαγαζί που μένει ανοικτό μέχρι αργά. Αν δεν προλαβαίνουμε το ωράριο της τράπεζας για να πληρώσουμε το λογαριασμό της δεη, μπορούμε να πάμε… Διαβάστε περισσότερα »
molly και το λύσαμε το πρόβλημα με τις υπερωρίες; Δηλαδή οι εργοδότες δεν πρέπει να πιεστούν να πληρώσουν αλλά να συμβιβαστεί όλο το καταναλωτικό κοινό έτσι ώστε να διευκολύνει τους εργοδότες να συνεχίσουν την τακτική τους; Η κλασσική νοοτροπία του Έλληνα. Λύσε μου εσύ το πρόβλημα γιατί αν προσπαθήσω να το λύσω εγώ, θα έρθω αντιμέτωπος με συνέπειες και που να τρέχεις τώρα! Να πάω σε ένα κατάστημα που μένει πιο αργά ανοιχτό και έχει περίπου 40% ακριβότερα τα πράγματα! Να σεβαστώ δηλαδή το μισθό του υπαλλήλου ενός καταστήματος με το να κατακρεουργώ το δικό μου μισθό. Το εβαπορέ γάλα… Διαβάστε περισσότερα »
Αν σχολάς συνεχώς αργά, να πηγαίνεις για ψώνια πριν τη δουλειά. Αν ούτε αυτό μπορείς να κάνεις, μάλλον πρέπει να διεκδικήσεις καλύτερες συνθήκες εργασίας. Αυτές είναι οι λύσεις για το δικό σου θέμα. Η επιστολή της κοπέλας περιγράφει μια προβληματική εργασιακή κατάσταση με τον πιο άμεσο τρόπο. Το ένα μέρος του προβλήματος είναι οι εργοδότες, το άλλο οι πελάτες. Αν η βιωματική αυτή επιστολή δεν σου ενεργοποιεί αισθήματα αλληλεγγύης, μάλλον δε μπορώ να τα ενεργοποιήσω ούτε εγώ με λογικά επιχειρήματα.
Ξαναδιάβασε τι μου απαντησες. Αργά – αργά.
Όχι οι πελάτες δεν είναι το πρόβλημα αν θέλετε να το θέσουμε τόσο τυπικά.
Υ.γ. Προφανώς για να λέω ότι σχολουσα αργά, δεν εννοούσα ότι πήγαινα στη δουλειά στις 12. Δεν είναι πυρηνική φυσική!
Και όχι, δεν θα απολογηθω για ποιο λόγο δούλευα πολλές ώρες και γιατί πήγαινα στο σούπερ μάρκετ μέσα στο ωράριο λειτουργίας του.
Δεν σου είπα να απολογηθείς. Ήθελα μόνο να απαντήσω στο δικό σου πρόβλημα, όπως το έθεσες. Κρίνοντας από την ειρωνεία του “αργά-αργά” και της “πυρηνικής φυσικής”, καταλαβαίνω ότι απλώς δεν σου αρέσει η απάντησή μου.
Όσο για το άλλο σκέλος του ζητήματος, τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας απέναντι στους εργοδότες, ναι, αυτό είναι πλέον σημαντικό. Έχω κάνει σχετικό σχόλιο παρακάτω.
Κοινωνικός αυτοματισμός. Δεν έχει νόημα αυτό. Μποϋκοτάζ να κάνεις, ναι, αν θέλεις να στηρίξεις μια διεκδίκηση εργαζομένων ως καταναλωτής. Αλλά το να αυτομαστιγώνεσαι μη πηγαίνοντας εντός ωραρίου που το ίδιο το κατάστημα έχει δηλώσει δεν εξυπηρετεί κανέναν. Χίλιες άλλες υπάρχουν. Που θα βάλουμε το όριο; Στο μισάωρο; Στη μία ώρα πριν το κλείσιμο; Και σε ποια καταστήματα; Σε όλα; και στα φαρμακεία π.χ.; Αν θέλει να πάρει το γάλα του μωρού η μάνα (λέμε τώρα) θα την υποχρεωσουμε να το έχει πάρει από πριν; Προφανώς δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Το ωράριο υπάρχει για αυτό το λόγο. Ο εργοδότης ας… Διαβάστε περισσότερα »
Αν είναι να παραπονεθουμε molly για τις συνθήκες εργασίας θα το κάνουμε σε αυτούς με τους οποίους έχουμε το πρόβλημα δηλ στους εργοδότες μας. Πίστεψε μας.. αυτο θα κάνουμε.. δεν θα αποκαλούμε ανόητους, γελοίους, “ότι να ναι” ανθρώπους που δεν θα φταίνε και ύστερα θα προσπαθούμε να τους κάνουμε να μας λυπηθούν… χ λεπτά το κλείσιμο, y το λεωφορείο, μπαίνει και το παιδάκι στο τέλος κερασακι στην τούρτα! Αν θέλεις να ζητήσεις κατανοηση και βοήθεια από άσχετους, γιατί δεν μπορείς να τα βρεις με αυτούς που ευθύνονται, ζητάς ουσιαστικά χάρη. Ο τρόπος που το έθεσε πάντως η γράφουσα δεν είναι… Διαβάστε περισσότερα »
Καμία χάρη δε ζητάει κανείς. Φυσικά και πρέπει να σταθούμε απέναντι στον εργοδότη, διεκδικώντας τα δικαιώματά μας (έχω γράψει σχετικό σχόλιο παρακάτω). Όμως, χρειάζεται να αλλάξει και η νοοτροπία του πελάτη “που έχει πάντα δίκιο” και θέλει να κάνει τη δουλίτσα του. Αυτά τα “5 λεπτάκια” δεν είναι 5 λεπτάκια, αυτό λέει η κοπέλα στο γράμμα της εδώ.
Πάντως εδώ στη μυστηριώδη χώρα του βορρά Σουηδία κλείνουν τα ταμεια 5 λεπτα πριν κλείσει το κατάστημα κ οποιος πρόλαβε πρόλαβε. Επίσης τα μεγαλα πολυκαταστήματα, αλυσίδες κλπ έχουν φυλακες στην πόρτα που απαγορεύουν την είσοδο σε νέους πελάτες 10 λεπτά πριν κλείσει το κατάστημα, κ αν είναι πολύ γεμάτο σταματάνε την είσοδο νέων πελατών ακόμα νωρίτερα. Τέλος να πω ότι σε καταλαβαίνω απόλυτα έχοντας υπάρξει παιδί γονιών με κατάστημα που περίμενε να φύγουν οι τελευταίοι «μόνο-δυο-πραγματάκια-θέλω» ενίοτε κ πάνω από ώρα μετά τις 14:00 που κλείνουν τα μαγαζιά. Κ αν έλεγαν πως πεινάω ή γκρίνιαζε με μαλώνανε κ από πάνω… Διαβάστε περισσότερα »
Το ίδιο περίπου γίνεται στα καταστήματα στην Αγγλία – και με το δίκιο τους.
Όταν ξεκίνησα το πτυχίο μου στη Σκωτία, δούλεψα για μερικούς μήνες σε ένα καφέ. Εκεί, όχι μόνο τηρούσαν στο λεπτό το ωράριο ανοίγματος/κλεισίματος αλλά είχαμε και μισή ώρα πληρωμένη στο τέλος της ημέρας για να καθαρίσουμε, να ετοιμάσουμε για την επόμενη μέρα και να κλειδώσουμε. Ίσως στάθηκα τυχερή με εκείνη τη δουλειά απ΄την άποψη ωραρίων – όχι τόσο με τους συναδέλφους 😉
Συγγνώμη αλλά αυτό είναι πρόβλημα του εργοδότη και όχι του πελάτη. Ο χρόνος μαζέματος πρέπει να υπολογίζεται μετά το κλείσιμο να είναι μέσα στο 8ωρο και φυσικά να πληρώνεται. Ο πελάτης είναι πολύ πιθανό να φεύγει επίσης από δουλειά και για αυτό να πρόλαβε το μαγαζί στο κλείσιμο. Εγώ πχ δουλεύω μέχρι 9-10 το βράδυ κάθε μέρα. Αν θέλω να πάρω κάτι μέσα στη βδομάδα θα δω ποτέ κλέινει το μαγαζί, θα φύγω από τη δουλειά για να το προλάβω και αναγκαστικά θα είμαι λίγο πριν το κλείσιμο. Καταλαβαίνω το θυμό της ερωτωσας αλλά ο θυμός πρέπει να είναι για… Διαβάστε περισσότερα »
Ο θυμός της είναι γι’αυτούς που μένουν μετά όχι γι’αυτούς που φεύγουν στο κλείσιμο
Στις χώρες και τις συνθήκες που δε λειτουργούν οι νόμοι, λειτουργεί η αλληλεγγύη. Αν ο εργοδότης κωφεύει (γιατί μπορεί) και η επιθεώρηση εργασίας επίσης (γιατί συντρίμμια είναι όλα, τι να πρωτομαζέψει;) μόνο ο πελάτης μένει να βοηθήσει μπας και σωθεί λίγο η κατάσταση. Δεν είναι θυμός. Απεγνωσμένη έκκληση για βοήθεια είναι.
Πωπω μ’έχει πιλασει λογοδιάρροια σήμερα. Σκέφτηκα πως αν αφήσεις τον πελάτη να διαφεντεύει δε θα κλείσεις ποτέ. Αν θυμάστε γνωστή εταιρία με ηλεκτρικα κι ηλεκτρονικα όταν πρωτοάνοιξε είχε για διαφήμιση διακυρήξει πως θα είναι ανοιχτά την παραμονή της πρωτοχρονιάς μέχρι να φυγει κι ο τελευταίος πελάτης. Και μου ‘λεγε φίλος πως τότε ξέμεινε με κάτι τύπους που δεν είχαν τι να κάνουν και αντί να κάτσουν μόνοι τους στο σπίτι τριγυρνούσαν άσκοπα στο μαγαζί.
Ρε συ luckystrike εν μέρη έχεις ένα point… o πελάτης όμως θα πράξει μέχρι εκεί που του επιτρέπεις ως επί το πλείστον….Δλδ , αν του λες, το μαγαζί κλείνει την τάδε ώρα….ναι, θα κάτσουν μέχρι την τάδε ώρα, ομως λίγοι είναι αυτοί που αποθρασιμένα θα κάτσουν παραπάνω! Ειδικά δε άμα τους το επισημάνεις κιόλας! πχ…εννοείται οτι μου έχει τύχει και στην Ελλάδα, ενώ είμαι σε κατάστημα να ανακοινώνεται από τα μεγάφωνα οτι σε 10-15 λεπτά κλείνουν τα ταμεία…και εννοείται οτι η αυθόρμητη-αυτονόητη κίνηση ήταν να πάρω αμέσως τα 2 extra πράγματα που ήθελα και να πάω στο ταμείο. Όμως όταν… Διαβάστε περισσότερα »
ε, συγνωμη τωρα, αλλα αυτο δενειναι διαφημιση, ειναι προκληση!! καποιοι θα τσιμπησουν για να τον δοκιμασουν. τον ιδιοκτητη. δεν θα σκεφτουν οτι ολο αυτο ειναι εις βαρος του εργαζομενου.
Κοίτα, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που είναι της τελευταίας στιγμής. Και πολλοί άνθρωποι που είναι δυσαρεστημένοι από τη δουλειά τους. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που δεν παρατηρείται τώρα, πάντα υπήρχε, απλά εσύ έτυχε να το βιώνεις τώρα. Σε προηγούμενη ερώτηση, σε πολυκατάστημα στη Σκωτία συνέβαινε ακριβώς το ίδιο και ήταν το ίδιο ενοχλητικό για τους υπαλλήλους. Εκεί υπήρχε η διαδικασία 20 λεπτά πριν το κλείσιμο να κατεβαίνουν τα ρολά για να μη μπαίνουν άλλοι, ακριβώς για τον λόγο αυτό. Εκεί η πωλήτρια το έριξε στους Ασιάτες (απορία, εδώ τι καταγωγής είναι οι αργοπορημένοι πελάτες;) Από τη στιγμή που το ωράριο είναι… Διαβάστε περισσότερα »
Βασκά αυτό που γάφει η Λένα θα ήταν και το λογικό να γίνεται, αλλά δυστυχώς δεν το κάνει σχεδόν καμία εταιρία, κανένα κατάστημα. Το έχω συζητήσει πολλές φορές με φίλες που δολεύουν ως εμπορουπάλληλοι, αλλά ευτυχώς οι περισσότερες αντιλαμβάνονται οτι δε φταίει κόσμος που ψωνίζει αλλά η εταιρία-κατάστημα που δεν αντιλαμβάνονται οτι το “κλεισιμο” του καταστήματος, δεν είναι απλά “κλειδώνω και φεύγω”. Ό κόσμος , όταν του λες οτι το κατάστημα είναι ανοιχτό ως τις 21:00, μέσα στο άγχος και το τρέξιμο που μπορεί να έχει και ο ίδιος, ή ίσως επειδή σχολάει κι αυτός αργά λέει απλά “Ωραία,ως τις… Διαβάστε περισσότερα »