in

Αγαπητή «Α, μπα»: Ο επιβλέπων στο διδακτορικό σχολιάζει τα βιογραφικά μας

Έχει έναν μεταδιδακτορικό και νομίζω ότι του λέει πράγματα, σε φάση σχολιασμού, για εμάς τους υπόλοιπους διδακτορικούς

Έχει έναν μεταδιδακτορικό και νομίζω ότι του λέει πράγματα, σε φάση σχολιασμού, για εμάς τους υπόλοιπους διδακτορικούς ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Capture 21

Γεια σου Α,μπα και σχολιαστές!Θελω να ακούσω πολυ την γνώμη όλων σας, ίσως να είχατε παρόμοια εμπειρία…Λοιπόν, έχω ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρο το διδακτορικό μου σε χώρα του εξωτερικού και έχω παρατηρήσει κάποια πράγματα για τον επιβλέπων μου, ο οποίος ειναι και σχετικά μικρός σε ηλικία, γύρω στα 40.Εχει έναν μεταδιδακτορικό και νομίζω ότι του λέει πράγματα, σε φάση σχολιασμού, για εμάς τους υπόλοιπους διδακτορικούς δηλαδή, για την δουλειά μας,για το αν το βιογραφικό μας ήταν ωραίο ή όχι, τους λογουσ για τους οποίους μας διάλεξε, για πράγματα δηλαδή που το «αφεντικό» τα ξέρει γιατί ακριβώς ειναι αφεντικό….Το θεωρείτε σωστό;Πραγματικά αναρωτιέμαι γιατί από την μια λέω μπορεί να έχουν έρθει πολυ κοντά και να ειναι ο μεταδιδακτορικός τόσο καλος που να τον βλέπει πιο πολυ σαν «ίσο» του και όχι σαν εργαζόμενο του όπως εμάς, αλλα από την άλλη κάπως μου κακοφαίνεται…..

Την ερώτηση αυτή απάντησε η Ελένη Χατζή, καθηγήτρια Δομοστατικής στο Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Ζυρίχης, η οποία βρήκε το χρόνο να απαντήσει και την ευχαριστούμε πολύ:

Ο ακαδημαϊκός χώρος, όπως και κάθε χώρος εργασίας, διέπεται από μια ιεραρχία. Είναι όμως αλήθεια ότι η ιεραρχία αυτή δεν χαρακτηρίζεται από μια ξεκάθαρη ανάθεση καθηκόντων, όπως συχνά να συμβαίνει σε άλλους εργασιακούς χώρους.

Οι μεταδιδακτορικοί φοιτητές, ανάλογα μα το επίπεδο εμπειρίας τους, μπορεί να έχουν αυξημένα καθήκοντα σε μια ερευνητική ομάδα. Σε αρκετές περιπτώσεις εμπλέκονται ενεργά σε πρότζεκτ και συμμετέχουν και στις διαδικασίες συνεντεύξεων, επιλογής, ακόμα και επίβλεψης φοιτητών (διδακτορικών).

Ο τρόπος που διατυπώνεις το πρόβλημα φαίνεται να υπονοεί πως δεν δουλεύεις στενά με τον συγκεκριμένο μεταδιδακτορικό ερευνητή και επομένως σε εκπλήσσει που φαίνεται να γνωρίζει λεπτομέρειες από το βιογραφικό σου ή τη δουλειά άλλων φοιτητών. Στο σημείο αυτό υπάρχει μια λεπτή ισορροπία. Σε μια καλά οργανωμένη ομάδα υπάρχει συνεχής συντονισμός μεταξύ του καθηγητή και των πιο έμπειρων μεταδιδακτορικών. Ο συντονισμός αυτός αφορά σε επίπεδο ερευνητικού έργου και συχνά περιλαμβάνει και πληροφορίες για το παρελθόν και τις δεξιότητες κάθε φοιτητή, ώστε να συντονιστεί η κατάρτιση του φοιτητή σε τομείς που χρειάζεται μεγαλύτερο βάρος.

Οποιαδήποτε σχολιασμός ως προς το ιστορικό των φοιτητών θα πρεπει να γίνεται σε στενό κύκλο μεταξύ του καθηγητή και του φοιτητή ή και του συνεπιβλέποντος μεταδιδακτορικού. Θα πρέπει επιπλέον να έχει στοχευμένο χαρακτήρα, όπως την επιλογή μαθημάτων προς εξέλιξη των δεξιοτήτων των φοιτητών. Σίγουρα δεν πρέπει να συμβαίνει σε κλίμα γενικού σχολιασμού περιλαμβάνοντας και άλλα μέλη της ομάδας. Αν επομένως αυτό που συμβαίνει είναι το τελευταίο, τότε σίγουρα δεν δικαιολογείται και καλό είναι να εκφράσεις στον καθηγητή σου ότι σε προβληματίζουν τέτοιες συζητήσεις, εφ’όσον δεν συνδέονται άμεσα με ερευνητικές ανάγκες. Σαν τελευταία προτροπή: μην φοβάσαι την απευθείας επικοινωνία με τον επιβλέποντα καθηγητή σου. Σχεδόν πάντα, μια τέτοια ειλικρινής ανταλλαγή είναι ωφέλιμη.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

4 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Vasilis
Vasilis
4 χρόνια πριν

Κάτι που μου χτύπησε στο μάτι. Λέμε “τον επιβλέποντα” στην αιτιατική ενικού.

Tropique
Tropique
4 χρόνια πριν

Όταν είδα τo ‘τον επιβλέπων μου” αναρωτήθηκα σε τι ακριβώς κάνεις διδακτορκο.

Σκιάς όναρ άνθρωπος
Σκιάς όναρ άνθρωπος
4 χρόνια πριν

Λίγο κουτσομπόλης μου κάνει ο επιβλέπων.

Μια που η ερώτηση δεν είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, χωρίς να υποτιμώ το πώς αισθάνεσαι, επίτρεψέ μου μία παρέκκλιση από το θέμα σου: ο επιβλέπων, του επιβλέποντος, τον επιβλέποντα, επιβλέποντα και μην ξαναδώ “τον επιβλέπων” γιατί θα έρθω στους εφιάλτες σου σαν τη φιλόλογο που αντιπαθούσες να σου φωνάζω για τις κλίσεις ουσιαστικών, μετοχών και επιθέτων.

Avant Gardener
Avant Gardener
4 χρόνια πριν

Εγώ είμαι διδακτορικός στα τελειώματα και εδώ στην Ολλανδία που βρίσκομαι, δεν υπάρχει ιεραρχία, ή πολύ λίγη. Ο επιβλέπωντας καθηγητής δηλαδή (ειδικά αν είναι νέος, όπως ο δικός μου) εκτιμάει τις γνώμες των διδακτορικών φοιτητών και των μεταδιδακτορικών του (μη σου πω και των μεταπτυχιακών). Ειδικά αν αφορά το πώς δουλεύει η ομάδα και το πώς μπορεί να καλυτερέψει η σχέση μεταξύ μας και η παραγωγικότητα της ομάδας.

Αυτό που λες παντως μπορείς να το συζητήσεις και με τους υπόλοιπους φοιτητές ή άλλους μεταδιδακτορικούς. Μπορεί να είναι κάτι συνήθες για την ομάδα που είσαι/χώρα που είσαι.