in

Αγαπητή «Α, μπα»: Με απασχολεί το φαινόμενο του cancel culture

Μήπως οδηγεί σε φίμωση ελευθερίας του λόγου;

Μήπως οδηγεί σε φίμωση ελευθερίας του λόγου; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

markus winkler 7LbpOoXF v8 unsplash
Photo by Kylo on Unsplash

Αγαπητή Λένα, Σε διαβάζω σχεδόν από την αρχή και μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι η στήλη σου μ’ έχει κάνει καλύτερο άνθρωπο. Τις τελευταίες ημέρες μ’ έχει προβληματίσει το φαινόμενο του cancel culture. Αφορμή στάθηκε μια συζήτηση μ’ ένα φίλο μου στην οποία μου ανέφερε ότι η πολιτική ορθότητα και το cancel culture περιορίζει την ελευθερία του λόγου. Δεν το σχολίασα ευθέως παρόλο που πιστεύω ότι αυτοί που κατεξοχήν θίγονται απο την πολιτική ορθότητα είναι αυτοί που θέλουν να συνεχίσουν να πετάνε τα ρατσιστικά, σεξιστικά, ομοφοβικά τους σχόλια χωρίς να υπάρχουν συνέπειες. Και όταν κάποιος διαφωνεί και εύλογα τους κριτικάρει, εξανίστανται και φωνάζουν «λογοκρισία»! Όμως για τον όρο cancel culture δεν ήξερα πολλά και ήθελα να εξετάσω και τις δύο πλευρές για να αποκτήσω άποψη και επιχειρήματα. Όπως υποπτευόμουν το cancel culture, αν καταλαβα καλά, είναι μια καινούρια έκφραση για το γνωστό μας μποϊκοτάζ. Διάβασα λοιπόν για την παραίτηση του James Bennet, αρχισυντάκτη των New York Times, επειδή δημοσίευσε ένα op-ed ενός γερουσιαστή που καλούσε σε επέμβαση του στρατού για να γίνει καταστολή των διαδηλώσεων για τον George Floyd, καθώς και για διάφορους καθηγητές πανεπιστημιών που απολύθηκαν είτε γιατί εξέφρασαν ρατσιστικά σχόλια στο twitter είτε γιατί διεξήγαγαν μελέτες με αμφιλεγόμενα πορίσματα, οπως την περίπτωση του Stephen Hsu. Πολύ συχνό φαινόμενο άλλωστε είναι να βλέπουμε ρατσιστικά, σεξιστικά και τώρα τελευταία «αντι-μασκικά» ξεσπάσματα ανθρώπων στα social media και να μαθαίνουμε μετά ότι απολύθηκαν από τη δουλειά τους μετά την κατακραυγή. Συγχρόνως, διάβασα και την αντι-cancel culture επιστολή στο περιοδικό Harper’s υπογεγραμμένη απο διάφορες προσωπικότητες. Στην επιστολή αυτή δεν θα δεις πουθενά λέξεις όπως ρατσισμός, hate speech, φασισμός κλπ, όμως θα δεις στρογγυλεμένες και γενικόλογες εκφράσεις όπως controversial pieces, journalists barred from writing on certain topics, clumsy mistakes κ.ο.κ. Καθόλου εκπληξη δεν μου προκάλεσε το γεγονός ότι είναι υπογεγραμμένη από, ας πούμε την J. K. Rowling, ωστόσο εντύπωση μου προκάλεσε ότι την έχει υπογράψει ο Νόαμ Τσόμσκι του οποίου το έργο εκτιμώ πολύ. Μιλώντας όμως με σημερινούς όρους, πόσο cancel culture εφαγαν οι κομμουνιστές καλλιτέχνες την περίοδο του Μακαρθισμού, πόσο cancel culture εχουν φάει προσωπικότητες που έχουν μιλήσει κατά της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής ή έχουν ασκήσει κριτική στο Ισραήλ. Θέλω να πω δηλαδή πως ο ευρύτερος χώρος της αριστεράς ήταν πάντα ο πρωταρχικός στόχος λογοκρισίας γιατί απειλούσε και απειλεί τα κέντρα εξουσίας. Αν κάποιος εκφράζει μέσω κοινωνικών δικτύων ή μέσω της επαγγελματικής του ιδιότητας την άποψη ότι κάποιες κοινωνικές ομάδες είτε λόγω φυλής, είτε λόγω φύλου είτε λόγω σεξουαλικής ταυτότητας αξίζουν λιγότερα δικαιώματα ή υποκινεί σε βία και απολυθεί, καλά να πάθει; Η ενστικτώδης μου αντίδραση είναι ναι, αλλά γνωρίζω καλά ότι ο σωφρονισμός έχει πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα από την τιμωρία. Αλλά πώς σωφρονίζεις τον φασίστα, τον ρατσιστή, τον σεξιστή ρε γαμώτο; Υπάρχει κάτι που δεν βλέπω; Έχω κάποιο λάθος στη συλλογιστική μου; Μήπως όντως το cancel culture, ειδικά όπως εκφράζεται μέσω του mob mentality των κοινωνικών δικτύων οδηγεί σε φίμωση της ελευθερίας του λόγου; Ή μήπως μας έχει γαμήσει ο Βολταίρος και η περίφημη ρήση του ; Ή μήπως είμαι και εγώ κατά βάθος ένα authoritarian prick; Εσύ τι πιστεύεις; Θα με ενδιέφερε πάρα πολύ η άποψή σου πάνω στο θέμα!

– PJ

H άποψη μου είναι ότι το ίντερνετ άλλαξε τα πράγματα με έναν τρόπο ώστε οι αυθεντίες (και κατά συνέπεια όλοι) να φοβούνται περισσότερο πριν μιλήσουν, κι αυτό δεν το βρίσκω κακό.

Ακούω και διαβάζω συνέχεια το «παράπονο», «δηλαδή πρέπει συνέχεια να φοβόμαστε να φλερτάρουμε/να μιιλάμε/να εκφραζόμαστε, μη θιχτεί κανένας;»

Η απάντηση είναι ΝΑΙ.

Πρέπει «εσείς» να φοβόσαστε συνέχεια πριν μιλήσετε, όπως «εμείς» (οι γυναίκες, οι γκέι, οι μετανάστες, οι μειονότητες) φοβόμασταν όλα αυτά τα χρόνια, και τελικά, δεν μιλούσαμε. Για να συνυπάρχουμε όντως ΟΛΟΙ ειρηνικά, πρέπει ΟΛΟΙ να φοβόμαστε συνέχεια μην θιχτεί κανένας. Αλλιώς, αυτός που δεν φοβάται, είναι αυτός που καταπιέζει.

Για το cancel culture που έχει πάρει μεγάλη δημοσιότητα ως όρος, πιστεύω ότι πολλοί μιλάνε γι’αυτό, λίγοι καταλαβαίνουν τι σημαίνει. Είναι κάτι που συμβαίνει κυρίως στα σόσιαλ μίντια και αφορά ανθρώπους που δραστηριοποιούνται σε όλους αυτούς τους χώρους και τους παίρνουν στα σοβαρά. Δεν λέω ότι είναι ασήμαντο ή ότι δεν έχει επιπτώσεις στην μη ονλάιν ζωή. Είναι όμως περιορισμένες, και αφορά συγκεκριμένες ομάδες, που θα είχαν αυτή την οπαδική συμπεριφορά έτσι κι αλλιώς. Δεν είναι cancel culture όταν παραιτείται ο αρχισυντάκτης των Τάιμς επειδή επέτρεψε εκείνο το άρθρο. Ήταν βαθιά υπαρξιακή κρίση της εφημερίδας που εξόργισε τους εργαζόμενους και συνδρομητές εξίσου. Γιατί πρέπει να βαφτίζεται κάθε διαμάχη και εσωτερική πάλη και κάθε παραίτηση με τέτοιον επιφανειακό τρόπο; Αυτός παραιτήθηκε γιατί έπρεπε να παραιτηθεί, πήρε μια απόφαση που εξέθεσε πολύ σοβαρά την εφημερίδα. Τι έπρεπε να γίνει δηλαδή, για να μη μιλάμε για cancel culture; Να έμενε στη θέση του, παρόλη τη γενική κατακραυγή;

Όταν η Τέιλορ Σουίφτ δέχεται απειλές στα σόσιαλ επειδή στενοχώρησε τον Κάνυε, συμφωνώ ότι τα σόσιαλ ευνοούν συμπεριφορές αγέλης και ενθαρρύνουν αντικοινωνικά στοιχεία να βγάζουν όλο τους το μένος από την ασφάλεια του πληκτρολογίου, αλλά τελικά, έγινε “cancel” η Τέιλορ Σουίφτ, η εξακολουθεί να είναι σούπερ σταρ; Θα μπορούσε πχ να μην διαβάσει ούτε ένα σχόλιο και να συνεχίσει τη ζωή της ανενόχλητη; Γιατί αυτό είναι το cancel culture, που τελικά, δεν ξέρω ποιος το δέχεται με πραγματικές επιπτώσεις χωρίς να έχει κάνει κάτι ιδιαίτερο (γι’αυτό αναφέρομαι σε αυτό το παράδειγμα). Επειδή η θεωρία αναφέρεται και σε περιπτώσεις όπως του Louis C.K. δηλαδή, θέλουν να μας πουν ότι ο Louis C.K. την πάτησε από το cancel culture, ή επειδή αυνανιζόταν μπροστά σε γυναίκες στα καλά καθούμενα;

Και τελικά, την πάτησε όντως;

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

40 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
saligari
saligari
3 χρόνια πριν

Δεν ήξερα τον όρο, και τον γκούγκλαρα οπότε θα απαντήσω απλοϊκά όπως το σκέφτομαι αυθόρμητα. Δεν καταπατείται η ελευθερία του λόγου κάποιου, επειδή οι άλλοι σταμάτησαν να τον υποστηρίζουν, μετα απο μια προσβλητική, ας πουμε, δηλωση. Χάνει τη δημοφιλία του, ναι, δεν ακούγεται τόσο η φωνή του, αφου δεν εχει πια υποστηρικτές, ναι, αλλα αυτές ειναι οι συνέπειες του να πεις κάτι μη αποδεκτό. Σε παλαιότερα χρόνια είχαμε εκτελέσεις και γκιλοτίνες, τώρα με την πρόοδο του πολιτισμού, οι συνέπεια είναι η απαξίωση. Το οτι γίνεται μαζικά και με τη μορφή αγέλης εξαιτίας (και) του ίντερνετ ως μεσο, είναι ίσως ενα… Διαβάστε περισσότερα »

Tropique
Tropique
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  saligari

Πολυ καλό σχόλιο.

Katrina
Katrina
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  saligari

Δεν φαντάζεσαι πόσο σύμφωνη με βρίσκει το σχόλιό σου. Ειδικά αυτό για τους φίλους στα σοσιαλ. Επιλέγω συνειδητά να μη διαγράφω γιατί θέλω να έχω επαφή με το τι συμβαίνει έξω από τον μικρόκοσμό μου.

ντισκολάτα
ντισκολάτα
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Katrina

Κατρίνα πόσο συμφωνώ. Εγώ βέβαια έχω μπλοκάρει-διαγράψει όταν οι εν λόγω άνθρωποι ξεπέρασαν τα δικά μου όρια ανοχής αλλά συχνά-πυκνά διαβάζω σχόλια που είναι μεν μαζοχιστικό όμως με βοηθάει να μην πέφτω από τα σύννεφα και να θυμάμαι τι υπάρχει έξω από την φούσκα μου.

este
este
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  saligari

Εγώ πάντως δεν σβήνω άτομα επειδή διαφωνώ με τις απόψεις τους. Σβήνω άτομα με ακραίες απόψεις ή με απόψεις που εκφράζονται με άσχημο ή απόλυτο ή αγενές τρόπο. Βλέπω για παράδειγμα διάφορα σχόλια ή άρθρα για το πως χειρίστηκε η κυβέρνηση το θέμα “κόβιντ”, άλλοι είναι υπέρ άλλοι είναι κατά. Είμαι οκ με αυτό. Αν κάποιος αρχίζει να βρίζει ή να προβάλλει ηλίθια (φασιστικά ή ακραία πχ) επιχειρήματα είναι ένα πρώτο trigger. Αν αυτό το δω και σε άλλες αναρτήσεις που σημαίνει οτι δεν ήταν η κακιά η ώρα την πρώτη φορά, ε θα φάει unfollow. Ο λόγος δεν είναι… Διαβάστε περισσότερα »

Μαύρος Γάτος
Μαύρος Γάτος
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  este

Αυτό ακριβώς! (Βέβαια, ως άτομο που απέχει από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μιλάω για ό,τι κάνω στην πραγματική ζωή). Ξεκόβεις άτομα που δεν δέχονται τον διάλογο και δεν σέβονται τους γύρω τους και, εξαρχής, τα άτομα με φασιστικές/ρατσιστικές απόψεις. Από εκεί και πέρα, οι αλληλεπιδράσεις και οι πολιτισμένες κόντρες με άτομα με διαφορετικές απόψεις, αφενός σου επιτρέπουν να τεστάρεις τα επιχειρήματά σου (και ενδεχομένως να τα βελτιώσεις) και, αφετέρου, να κάνεις κάποιους να αλλάξουν απόψεις και να συμμεριστούν την δική σου ή να σε αναγκάσουν να αναθεωρήσεις κάποιες δικές σου απόψεις

saligari
saligari
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  este

Συμφωνώ με τα όρια ανοχής, και φυσικά για αυτούς που ειναι αγενείς και επιθετικοί. Κάποιος ομως που τεινει να πιστεψει το αντιεμβολιαστικό κίνημα, αν τον απομονώσεις θεωρω οτι δεν ειναι το ιδιο ακριβως με τη φυσική ζωή. Στην παρέα, όταν καποιος απομονωθει θα το βιώσει και θα το φιλτράρει αλλιώς. Στο ίντερνετ, θα τον απομονώσουμε εμεις, αλλα θα βρει μια τεράστια κοινότητα αντιεμβολιαστών με ενα κλικ, και τότε το παιχνιδι ειναι χαμένο.. Βεβαια και εγω που εχω φιλη αντιεμβολιάστρια στο φμπ, δεν εχω την υπομονή να της αντικρούσω τις χαζομάρες που αναρτα, και απλα διαβάζω τα αρθρα που ανεβάζει για… Διαβάστε περισσότερα »

αμύριστο λουλούδι
αμύριστο λουλούδι
3 χρόνια πριν

Ενδιαφέρουσα ερώτηση αν μπορούσα να την καταλάβω (εντάξει, υπερβολή). Πολλές ξενόγλωσσες λέξεις ορολογίας που δεν κατέχω. Θα μπορούσε σε παρένθεση να υπάρχει μια επεξήγηση και για μας τους άσχετους.

Tropique
Tropique
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  αμύριστο λουλούδι

Ο Μπαμπινιώτης να μη σε διαβάσει που δεν υπάρχει ελληνικη ορολογία

Ariel
Ariel
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  αμύριστο λουλούδι

Μα πες τα Αμυριστο Λουλούδι! Δεν καταλαβα τίποτα! Παιδιά, το έχω ξαναγράψει, να γράφετε ελληνικά και για μας τους άσχετους και μη κατέχοντες ξένες γλώσσες.

Ariel
Ariel
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  αμύριστο λουλούδι

Όλοι αυτοί οι ότι που αναφέρετε, Mitsi, υπάρχον στα ελληνικά. Όχι μεταφρασμένοι κυριολεκτικά, αλλά με ισοδύναμες φράσεις/ λέξεις.

Anna
Anna
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  αμύριστο λουλούδι

@Αμυριστο Λουλούδι είναι κάτι το οποίο δεν συζητιέται πολύ στην Ελλάδα, ευκαιρία με γκουγκλαρισμα να ανοίξει καινούρια γνώση.

Αυτος είναι ο λόγος που λεμε ότι ειναι καλό να κάνεις παρέα με ανθρώπους που έχουν περισσότερες γνώσεις από ‘σενα, παίρνεις μια λέξη, παρακολουθείς τα σχόλια και τις σκέψεις τους πάνω σε κάτι για να εξελιξεις και να διαμορφώσεις και τις δικες σου 😊

Queen of spades
Queen of spades
3 χρόνια πριν

Υποθετω οτι αυτοι που καταδικαζουν ετσι την πολιτικη ορθοτητα, δεν ειχαν ποτε κανενα προβλημα με τη θεση των μειονοτητων και των γυναικων οπως ηταν στο παρελθον, ουτε με το οτι η ορθοτητα αφορουσε μονο αυτες τις ομαδες. Δεν ξερω αν ειναι σωστοτερη απαντηση το «ξυδακι».

Τσιτσίγκειος Πένα
Τσιτσίγκειος Πένα
3 χρόνια πριν

Φανταστική απάντηση.
Έλεος πια με όλους αυτούς που θέλουν ανενόχλητοι να μπορούν να προσβάλλουν τους υπόλοιπους και να επικαλούνται την ελευθερία του λόγου όταν υπάρχουν αντιδράσεις σε αυτά που λένε. Χρησιμοποιούν ως ψευδοάλλοθι την ελευθερία και τη δημοκρατία για να μπορούν στην ουσία να τις υποσκάπτουν χωρίς συνέπειες. Επομένως όχι, λοιπόν, τα χρόνια που οι καφρίλες και οι προσβολές περνούσαν στα ψιλά έχουν τελειώσει.

Queen of spades
Queen of spades
3 χρόνια πριν

Συμφωνω με την απαντηση, εκτος απ το οτι για να συνυπαρχουμε ολοι ειρηνικα, πρεπει να μη θιγεται κανεις. Εννοειται η πολιτικη ορθοτητα εχει κατηγορηθει απο σεξιστες, ομοφοβικους και λοιπες δυναμεις, προφανως επειδη αυτοι ξεβολευονται, και καλα κανουν. Ομως οπως εχει γραφτει, ο περιορισμος του λογου δικαιολογειται μονο οταν επιφερει βλαβη -το θεμα ειναι πως οριζεται η βλαβη, που τραβαμε δηλαδη τη γραμμη. Νομιζω πως σε μια ανοικτη κοινωνια οπως αυτη που ειμαστε, με τα sm κτλ, συχνα θεωρειται οτι ο λογος απο μονος του επιφερει βλαβη ακομα κι αν δεν απευθυνεται σ εμας, ακομα κ αν δε θιγει δικαιωματα, αλλα… Διαβάστε περισσότερα »

Cecil
Cecil
3 χρόνια πριν

Το θέμα είναι να μην φοβάται κανείς, οχι να φοβόμαστε όλοι

Tropique
Tropique
3 χρόνια πριν

Εννοείται η πολιτική ορθότητα οδηγεί σε μεγάλο περιορισμό της ελευθερίας του λόγου. Αυτό είναι η δουλειά της. Δεν έχει επικρατήσει -ευτυχώς- πλήρως γιατί οι γελοιογράφοι, τα σατιρικά/πολιτικά περιοδικά πχ charlie hebdo και πολλές κατηγορίες επαγγελματιών βιοπορίζονται ισορρόπώντας άλλοτε επιτυχώς άλλοτε όχι, στα όρια ή και εντελώς εκτός αυτής. Μια ώριμη κοινωνία κανονικά θα έπρεπε να αγνοεί την πολιτική ορθότητα, όσο δεν παραβιάζονται συνταγματικά δικαιώματα.

avis
avis
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Tropique

μια ώριμη κοινωνία δεν θα αγνοούσε τη πολιτική ορθότητα, δεν θα υπήρχε γιατί θα ήταν στη συνείδηση των μελών της θα ήταν ενταγμένη η έννοια του σεβασμού του άλλου, του διαφορετικού. Τώρα θεωρείται χούμορ να κοροϊδεύεις τον άλλον επειδή είναι χοντρός, κοντός, μαυριδερός, θυληπρεπής κλπ γιατί είμαστε ανώριμοι και θέλουμε να νιώσουμε ανώτεροι χωρίς να κάνουμε κάτι, αλλά μειώνοντας αυθαίρετα τους άλλους γύρω μας.

Μαύρος Γάτος
Μαύρος Γάτος
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Tropique

Σε μια ώριμη κοινωνία, η πολιτική ορθότητα θα ήταν όντως απολύτως περιττή γιατί κανένας δεν θα έκανε κατάχρηση της ισχύος του εις βάρος ασθενέστερων. Μέχρι τότε, απλώς είναι πολύτιμη. Οσο για το charlie hebdo, αυτό είναι μια μεγάλη ιστορία (όσο κι αν είχε απολύτως δικαίωμα να πράξει αυτό που έκανε) : ως έντυπο που είχε ξεκινήσει τις δεκαετίες του 60 και 70 σπάζοντας τον υποκριτικό καθωσπρεπισμό και τον μουχλιασμένο θρησκόληπτο μικροαστισμό και πουριτανισμό, με το σκληρό, χοντροκομμένο χιούμορ του, βρισκόταν σε αδιέξοδο την δεκαετία του 2010, όταν λίγα ταμπού είχαν απομείνει ακόμα να σπάσουν (σεξισμός/ομοφοβία/νεοφιλελεύθερισμός) και το σχετικά γηράσκων δυναμικό… Διαβάστε περισσότερα »

Μαύρος Γάτος
Μαύρος Γάτος
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Tropique

Οσον αφορά τους γελοιογράφους, προτιμάω πάντα εκείνους που σαρκάζουν τον ισχυρό, και όχι τον ανίσχυρο

piroroko ts
piroroko ts
3 χρόνια πριν

Όμως το πρόβλημα με την πολιτική ορθότητα σαν έννοια και πραγμάτωση βρίσκεται ακριβώς εκεί. Ότι υπάρχει όταν και όπου κάποιος μπορεί να την επιβάλλει. Και αυτός προσδιορίζει και το περιεχόμενό της. Το ότι τώρα συμφωνούμε με το περιεχόμενό της δεν σημαίνει πως πριν συμφωνούσαμε (πιο το περιεχόμενο για παράδειγμα της εκδήλωσης ή όχι σεβασμού μιας γυναίκας απέναντι σε έναν άνδρα στο παράδειγμα που φέρνεις;) ή πως στο μέλλον θα συμφωνούμε με όποιον βάζει κανόνες πολιτικής ορθότητας.

Choko of the Hood
Choko of the Hood
3 χρόνια πριν

Τρομερή η Contra Points. Η δουλειά της καταπληκτική και τα βίντεο της πολύ βοηθητικά. Εμένα με βοήθησαν και στο θέμα των TERFs πολύ.

Pocahontas.
Pocahontas.
3 χρόνια πριν

Βέβαια κάποια στιγμή να το συζητήσουμε αυτό “…δηλαδή πρέπει συνέχεια να φοβόμαστε να φλερτάρουμε..”γιατί εμένα σαν γυναίκα δε μαρεσει που κινούμαστε προς την κατεύθυνση “θα πρέπει να συμπληρώσεις και δήλωση του νόμου 105,για να με κοιτάξεις και να με κεράσεις ένα σφηνάκι”(πίσω στις εποχές που βγαίναμε).
Από όλες τις εκφάνσεις της πολιτικής ορθότητας και του “me too” ,νομίζω ότι εμένα σαν Βανέσα δε μαρεσει που πάμε προς υπερβολικη θωράκιση και αστυνόμευση κάτι τόσου όμορφου και ανθρώπινου όπως το φλερτ.Αλλα αυτό είναι άλλη μεγαλη συζήτηση.Πολυ μεγάλη…και δύσκολη και με μικρές γραμμές ενδιάμεσα συζήτηση.

Anna
Anna
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Pocahontas.

Δε βλέπω καμία δυσκολία. Αν φλερτάρεις και ο απέναντι δε θέλει, σταματάς και φεύγεις. Πιο απλό και από βράσιμο αυγού. Δεν βλέπω κανένα περιθώριο παρεξήγησης ή παρανόησης. Αν ποτέ διαπιστώσω ότι έχασα κανένα κελεπούρι επειδή φοβήθηκε που έλλειπε η υπογραφή, δεν πειράζει, θα παρηγορηθώ με όλα τα μη κελεπουρια, γλοιώδη πεσίματα (στην καλύτερη περίπτωση), επιθέσεις (στην χειρότερη) που γλίτωσα, αλλά δεν μου φαίνεται και πολύ υπαρκτός κίνδυνος για τη δική μου και τις επόμενες τρεις γενιές. Τώρα αν εσένα σε αγχώνει, αν κάθεται κάποιος απέναντι που θες, κέρασέ τον εσύ ένα σφηνάκι. Μπορείς. Θα γλιτώσεις και τον αλκοολισμό και το… Διαβάστε περισσότερα »

Pocahontas.
Pocahontas.
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Anna

Θα εξηγήσω τι εννοώ …Δεν εννοώ ότι με προβληματίζει το “me too” πάνω στον σεβασμό της άρνησης του ενός εκ των δύο (γιατί και ο άντρας μπορεί να μη θέλει)και στην επιθυμία να υπάρχει συναίνεση .Αν μη τι άλλο και εγώ λογικό το βρίσκω.Προβληματιζομαι γιατί έχω διαβάσει παλαιότερα εδώ ότι το έντονο βλέμμα π.χ μπορεί να εκληφθεί ως παρενόχληση .Και εκεί έρχομαι εγώ να μπω ότι καλό θα ήταν να επανεξεταστεί το me too και το αν πρέπει να υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια στο τι θεωρείται παρενόχληση και όχι το απλοποιημένο”εάν θεωρείς ότι νσε παρενόχλησε τότε ναι παρενόχλησε”.Και κατ επέκταση στο… Διαβάστε περισσότερα »

Anna
Anna
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Pocahontas.

Κοίτα για αρχή το έντονο και επίμονο βλέμμα ΕΙΝΑΙ παρενόχληση όταν δεν είναι ευσπρόδεκτο, προφανώς και είναι. Δεν είναι μόνο η λεκτική επικοινωνία, επικοινωνία. Αν είσαι γυναίκα δεν μπορώ να φανταστώ πώς δεν έχεις φοβηθεί από έντονο κοίταγμα σε σκοτεινό δρομάκι. Θα έχεις επίσης γνωστούς άντρες που αρχίσανε τα μπουνίδια επειδή κάποιος τους στραβοκοίταξε. Όσο για το τι είναι παρενόχληση, τα όρια δεν είναι καθόλου δυσδιάκριτα σε εμένα- αν σε κάποιον είναι μπορεί να κάνει σεμινάρια. Ας ξεκινήσουν με αυτό: https://www.youtube.com/watch?v=TMfStd3v330 Aν θέλεις να πούμε ότι τα όρια είναι δυσδιάκριτα, ας το δεχτώ χάρην συζήτησης, σ΄αυτή την περίπτωση τα ορίζει… Διαβάστε περισσότερα »

este
este
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Pocahontas.

@η γκόμενα του πρίγκιπα καταλαβαίνω τι θέλεις να πείς αλλά διαφωνώ. Διαφωνώ γιατί “αν θεωρείς οτι κάποιος σε παρενοχλεί τότε αυτό συμβαίνει” δεν είναι μότο που δεν έχει εφαρμογή στην πραγματική ζωή. Αν κάποιος κοιτάει έντονα και δεν έχει ανταπόκριση, πρέπει να σταματήσει να κοιτάει έντονα γιατί ενοχλεί. Αν κάποιος θέλει να κεράσει και δεν βρίσκει ανταπόκριση, επίσης. Αν κάποιος σου μιλάει και του λες “δεν ενδιαφέρομαι”, πρέπει να σταματήσει να σου μιλάει. Δεν χάνεται κανένα φλέρτ με το να υπολογίζεις τον άλλον και τις επιθυμίες του. Πρέπει απλά να σε νοιάζει αρκετά η επιθυμία του άλλου και κυρίως η… Διαβάστε περισσότερα »

saligari
saligari
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Anna

Δεν είναι τοσο απλό Άννα το βράσιμο αβγού, αλλιώς το κάνεις μελάτο, αλλιώς σφιχτό, και αλλιώς σε εκείνη τη φανταστική ισορροπία οπου το ασπραδι ειναι σφιχτο αλλα ο κρόκος οριακα ζουμερός. Να μη μιλήσω για τα αβγά ποσσέ που δεν έχω ιδέα. Επίσης, πώς το βραζεις για να ξεφλουδιζεται ευκολα;
Δεν πειράζει όμως, ούτε το φλερτ ειναι απλό τι να κανουμε τωρα θελει μαεστρία, αν δε μπορεις να το κανεις χωρις να είσαι αούγκανος, ας μη το κανεις καθολου, υπαρχουν και οι εφαρμογες γνωριμιών που λες ξεκαθαρα τι θελεις απ τον αλλο και ξεμπερδεύεις.